The Last of Us Online رسما کنسل شد

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,360
نام
Ǝـــحـــســـان
بعد از شایعات فراوان، استودیو ناتی‌داگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که The Last of Us Online رسما کنسل و ساخت آن متوقف شده.

در این بیانیه گفته شده که جهت ساپورت بازی و منتشر کردن محتوای جدید، آن‌ها باید به مدت چندین سال منابع زیادی را به آن اختصاص میدادند و همین کار باعث میشد تا روند ساخت بازیهای سینگل پلیر این استودیو دچار مشکل شود و به یک استودیو لایو سرویسی تبدیل شوند. به همین دلیل ساخت بازی را متوقف کردند تا روی عناوین تک نفره و سینمایی تمرکز کنند.

در انتهای این متن گفته شده که این استودیو چندین بازی سینگل پلیر جدید در دست ساخت دارد.

An Update on The Last of Us Online || Naughty Dog
 
آخرین ویرایش:

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
من حقیقتش ته قلبم بابت این اتفاق خوشحال شدم و فقط به خاطر اینکه چندسال زحمت و نیرو رو ریختن بیرون ناراحت شدم. خداروشکر متوجه شدن که باید برگردن سراغ چیزایی که توش استادن و این زهر گس دامن گیر ناتی داگ نشد.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
منم مثل یه سری از بچه‌ها، هم خوشحالم و هم ناراحت و کلاً خیلی حس دوگانه‌ای دارم! :|
از یه طرف به خاطر اینکه اهل بازی‌های آنلاین نیستم و مثلاً همون بخش آنلاین TLoU رو فقط یکی دو دست بازی کردم و گذاشتم کنار (با اینکه چیز محبوبی هم بود)، خوشحالم که این پروژه تعطیل شد و دوست دارم ناتی داگ کل وقتش رو صرف بازی‌های تک‌نفره بکنه. البته Uncharted 2,3 جزو معدود بازی‌هایی بودن که خیلی وقت صرف آنلاین‌شون کردم و به شدت لذت‌بخش بودن و یه جورایی بدم نمی‌اومد این Factions رو هم ببینم چطوری می‌شه، ولی مطمئناً بازی تک‌نفره از ناتی داگ رو خیلی ترجیح می‌دم به این.
ولی مشکل اینجاست که کلی وقت و هزینه و انرژی صرف این بازی شد و به بن‌بست رسید و به هر حال این خیلی آدم رو ناراحت می‌کنه. یعنی اگه مثلاً توی ۲۰۲۱ کنسل می‌شد، انقدر درد نداشت! درسته که خیلی از استودیوها پروژه‌های تعطیل‌شده دارن و مثلاً همین ناتی داگ هم قبلاً یه سری چیزهای کنسل‌شده مثل Jak 4 و یه پروژه علمی تخیلی دیگه داشته، ولی بیشتر اون پروژه‌ها توی همون مراحل اولیه کنار گذاشته شدن و اکثراً یه سری ایده‌های اولیه و کانسپت آرت و اینا بودن و تمام. نه اینکه کلی آدم به مدت چند سال روش کار کنن و آخرش هم به نتیجه نرسه. اگه منتشر می‌شد و چیز موفقی از آب درمی‌اومد، سود مالی خوبی هم به ناتی داگ می‌رسید که الآن دیگه خبری از این قضیه نیست و فقط یه چیزی از دست رفت و چیزی به دست نیومد!
 
آخرین ویرایش:

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
جالبه استودیویی مثل ناتی داگ وسعت پروژه رو قبل شروع نمیدونه و تازه بعد ۴-۵ سال میفهمن این پروژه بزرگه نمیتونن بهش برسن!
ساخت آنلاین هم با خود بازی شروع شده بوده نه بعدش. اون زمان که ویدیوهای بازی لو رفت کلی ویدیو هم از بخش مولتی بازی اومده بود
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,279
نام
علیرضا
ناراحت کنندست وقتی میبینی وقت همچین استودیو با استعدادی تو نسل ۹ با ریمستر ها و عنوان آنلاینی که هیچوقت نمیاد گرفته شد.
اما از اون طرف خوشحال کنندست ببینیم استودیو حالا داره یا تمام توان روی سینما پلیر هاش کار می‌کنه
این بخش آنلاین رو هم بنظرم تا هر جا توسعه دادن بیان از ابزار ها و تجربش استفاده کنن و به شماره سوم سری یه بخش فکشن کوچولو اضافه کنن.
مدیریت قبلی اگه ادامه داشت ممکن بود اولین اپیک فیل ناتی داگ رو ببنیم! که خداروشکر جلوش گرفته شد
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
ساخت آنلاین هم با خود بازی شروع شده بوده نه بعدش. اون زمان که ویدیوهای بازی لو رفت کلی ویدیو هم از بخش مولتی بازی اومده بود
البته تا اون موقع که ویدئوها لو رفت مولتی بازی در حد همون فکشن 1 بوده ظاهرا و کوچیک بوده. بعد از تلو 2 تصمیم گرفتن که یهو اسکیل رو بزرگ کنن انگار.
 
  • Like
Reactions: fire emblem

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
اینکه چرا ناتی داگ دنبال ساخت بوده، چون قرار نبوده یه گس کامل بسازن، یه مولتی میخواستن بسازن با داستان و بره. وقتی بانجی اومده، نزاشته ریلیز بشه و دیده یه مولتی داستان محور ساختن که پلیر بعد تموم کردن، ممکنه دیگه تو بازی نمونه و تو گس، باید بازیکنو مجبور کنی که هی تو بازی بمونه و اودلار خرج کنه، گس سازای بزرگو ببینی از لحاظ وسعت همشون بزرگن، اپیک راکستار والو اکتیویژن بلیزارد و .... همشون قرنی یه بازی میدن.
بانجی گس میخواسته که گسم یه تیم پشتیبانی بزرگ میخواد و با یه استودیو کوچیک پشتیبان نمیشد راه بیوفته. یاد یه تحلیل تو بازیسنتر افتادم که یکی میگفت، سونی تو 2025، 5 تا گس میسازه و از هر کدوم یه میلیارد سود به جیب میزنه.احتمالا جیمبو از تحلیلای همین فرد استفاده میکرده که تا اسپایدر رو هم میخواسته گس کنه. البته این پروژه از قبل جیمبو شروع شده ولی میخواسته یه مولتی طور باشه نه یه گس.
از بین رفتن افکت جیمبو، زمانبره، احتمال داره گسای سایر استودیوها هم بدون سروصدا لغو بشن چون از 12 تا ، تا مارس 2026 رسیدن به 6 تا. که 2 تاش mlb هست یه concord هست یه helldivers و یه marathon
یکی دیگه میده. برا مخالفین گس شدن سونی، خبر خوبیه.
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,928
نام
نـــــــویـــــــــد
حالا خووبه پدیده‌ای به اسم جیمبو هست که بشه تقصیر رو انداخت گردنش و کلا ناتی‌داگ رو مظلوم و فریب خورده جلوه داد :D
به هر حال امیدوارم با کمترین آسیب بتونن به کارشون ادامه بدن و همچنان سینگل‌پلیرهای درجه یک و خانمان‌سوز رو تحویلمون بدن. خیلی بهتر میشد اگه یه ورژن آپگرید شده از فکشن یک رو میدادن و همه هم راضی بودن. ولی الانم که گوشی اومده دستشون، هنو دیر نشده و میتونن به مسیر اصلی برگردن. پیش میاد به هر حال :D

یاد سانتامونیکا و پروژه‌ی کنسل شدشون افتادم. فکر کنم حدود ۳ سال هم وقتشونو گرفته بود. در نهایت کنسل شد ولی دیدیم که با گاو ۲۰۱۸ برگشتن و بعدشم که رگناروک رو تحویل دادن و الانم والهالا رو شاهد بودیم.
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
البته تا اون موقع که ویدئوها لو رفت مولتی بازی در حد همون فکشن 1 بوده ظاهرا و کوچیک بوده. بعد از تلو 2 تصمیم گرفتن که یهو اسکیل رو بزرگ کنن انگار.
خب اون موقع که اسکیل بازی رو خواستن بزرگ کنن نمیدونستن گس ساختن تیم پشتیبان میخواد؟! نمیدونستن اسکیل رو چقدر میخوان بزرگ کنن؟ یهو بعد ۳ سال گفتن شت اینکه خیلی بزرگ شد حالا چیکار کنیم؟!
این چیزی که نوشتن فقط یه معنی داره که مدیریت استودیو مشکل داره
 

fire emblem

کاربر سایت
Oct 28, 2023
634
ناتی داگ نسل قبل هم آنچارتد ۴ رو داد و بعدش هم تلو ۲. یعنی با وجود هدر ندادن وقتشون فقط دوتا بازی تونستن بدن که با این وضعی که الان براشون پیش اومده انگار فقط یه بازی این نسل میدن. نسل هشت این طور موقع آنچارتد ۴ اومده بود این نسل هیچی.
البته lost legacy رو یادت رفت
..................................
چه بحثایی سر این جیمبو نشد یادمه یکی می گفت بهترین مدیر تاریخ ps
این که سونی ضعف داشت در گس رو همه می دونیم کار شاخی نبود گفتن این حرف . مهم سیاستی بود که این ضعف رو درست کنه که سیاستاش شکست خورد الان سونی تایید کرده 6 تا از 12 بازی تاخیر خورده اینم که لغو شد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر