The Evil Within | PC

therethere1-859x1024-503x600.jpg



Developer : Tango Gamesworks
Publisher : Bethesda

Genre :Survival Horror
Platform : PC / Xbox 360 / PS3 / Xbox One / PS4
Release Date : 14 October 2014
(22 مهر 1393)


سرانجام دقایقی پیش، عنوان جدید خالق سری موفق Resident Evil، شینجی میکامی با نام The Evil Within معرفی شد.

این عنوان که تحت رمز Project Zwei در دست ساخت بوده است، در سبک Survival Horror خواهد بود و به گفته میکامی، وی پس از مدت ها برای ساخت یک عنوان ترسناک خالص به میادین بازگشته است.
همچنین طراح محیط های عنوان موفق Resident Evil Remake نیز به عنوان طراح ارشد محیط ها در ساخت این بازی حضور خواهد داشت و میتوان انتظار طراحی بی نظیری از این عنوان داشت.

آپدیت 1:

  • بازی با موتور گرافیکی شرکت Id Software یعنی Id Tech 5 ساخته خواهد شد.
  • داستان بازی در مورد کارآگاهی به نام Sebastian خواهد بود که ضمن دنبال کردن یک قتل سریالی با همکاران خود، مورد حمله نیروهایی ناشناخته قرار میگیرد و همکاران وی تک تک مورد قتل واقع می‌شوند و خود نیز هوشیاری خود را از دست می‌دهد. پس از به هوش آمده در مکانی نا آشنا و عجیب، وی باید به دنبال فهمیدن حقایق، جستجوی خود را شروع کند.
  • منابع موجود در بازی همانند تیر، انرژی و ... به صورت محدود در بازی یافت می‌شوند.
  • معماهای سخت و چالش برانگیز در این عنوان حضور دارند.
  • به گفته میکامی، هوش مصنوعی دشمنان بالا خواهد بود و مقاومت در برابر آن ها سخت خواهد بود.

آپدیت 2:

  • هیچ گونه رابط کاربری در بازی وجود ندارد. اشیا موجود در محیط شروع به روشن و خاموش شدن میکنند و شما رو از وجودشون آگاه میکنند.
  • افکت های صدا و موسیقی زیادی در بازی وجود ندارد. میکامی در قبال مسئله صدا گفته که صدا به عنوان یک سیگنال برای اعلام رویداد ها و اطلاعات استفاده خواهد شد.
  • دشمنانی در بازی وجود دارند که بازیکن قادر به دیدن آن ها نیست اما صدای آن ها قابل شنیدن است.
  • از عنصر رنگ خیلی کم استفاده شده و شاهد رنگ های گوناگون نخواهیم بود.
  • یکی از تله های مورد استفاده در بازی Nail Bomb خواهد بود که می‌توان آن را در پشت در ها و پنجره ها استفاده کرد.
  • بازی دارای یک صفحه موجودی دایره مانند برای سلاح ها و جعبه آیتم خواهد بود. همچنین به وسیله D-Pad میتونید به آیتم ها دسترسی سریع داشته باشید.

 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kamyy

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
ببین گرافیکش بالانس نیست، مثلا فیزیک و نورپدازیش خارق العادست ، مخصوصا نور پردازی، انیمیشن های دشمنا موقع اصابت گلوله واقعا طبیعیه، ولی از اون طرف فریم بازی زیادی پایین به نظر میاد بعضی جاها، انیمیشن های سباستین هم که.... ولی در کل برای من گرافیکش قابل قبوله خدایی.
ولی اتمسفر و ترسش انصافا خیلی وحشتناک و سنگینه، از اول هم بازی با همین وعده ها شروع به ساخت شد، من گمون میکنم از لحاظ داستانی هم حرفای زیادی برای گفتن داره، صداگذاریشم عالیه. فقط به قول دوستان این تناقض و بالانس نبودن گرافیک امیدوارم کار دست متاش نده.
 

homayoon k2

کاربر سایت
Oct 14, 2012
1,709
محیط - دشمنان - اتمسفر - داستان و هیجان و ترسناک بودن و هم چنین گیم پلی بازی با اون مهمات محدودش عالی هست....تو همین چند دقیقه گیم پلی نصف بازی طرف بدون مهمات بود..
فقط تنها نگرانی انیمیشن و گرافیک هستش که در همه جا ازش ایراد می گیرند و حتما هم سازندگان بازی و همین طور میکامی این اظهارات رو شنیدن....البته این گرافیک بیشتر به نسل قبل می خورد که به مراتب گرافیک باید رو نسل حاضر و pc بهتر باشه و همین طور به نظر من انیمیشن ها هم باید رو این نسل خیلی بهتر باشند.....این حرف رو میزنم چون میکامی رو این موضوعات حساسه.......البته امیدوارم هنوز هم حساس باشه

- - -ویرایش - - -

باشه شما درست میگی! تازه 5 هم این مشکل را نداشت. گرافیک 5 فوق العاده بود. میتونی یک نگاه به لیست نامزدان بهترین گرافیک سال 2005 و 2009 بندازی! فقط 6 مشکل تکسچر بی کیفیت داشت. در ضمن اویل ویتین ان مشکل را نداره! مشکل اویل ویتین افت فریم و انیمیشن های سباستین هست نه حتی دشمنان!

از لحاظ انیمیشن فقط سباستین مشکل دلره که یواش یواش فکر می کنم شاید استیلش اونجوری باشه مثل dead space......دشمنان و بقیه که بهترین انیمیشنها رو دارن فقط یه نگاه به حالت راه رفتن و وقتی ضربه بهشون می خوره بندازید تا موصوع رو متوجه بشید.
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
من از گرافیک بازی راضیم :D فقط افت فریم و انیمیشن ها یکم تو ذوق میزنن که انشالا تا زمان عرضه بازی حل میشه :X
 

Brightman

کاربر سایت
Jul 25, 2007
616
اگه ویدئو که دیدین همونی هست که Pewdiepie بازیش کرده فکر کنم به احتمال زیاد PC هست ولی چون از گیمپد ایکسباکس استفاده میکنه دکمه های Xbox نمایش داده میشه.
ولی مشکل افت فریم ربطی به سیستم این گیمر نداره.من یه بار سیستمش رو یه جا دیده بودم.خیلی غول بود.
کلا به نظرم بازی نسبتا خوبی بود.

اره همینه . من فکر کردم داره با X360 بازی می کنه چون فریم، اول بازی که توی محیط بیرون هم بود تو دید میزد ! به نظر میومد زیر 30 باشه /:) .

اجرای این پسره هم قشنگ بود و حس فانی میداد به بازی . :d . این طرف چطور بهش نسخه دمو دادن ؟ :p

-----------------

من در مورد چیزی که دیدم نظر میدم ==> پلی، استیشن،2

یادم هست که می گفتند نسخه های PS2 و بعد از اون PC بازی RE4 پورت خوبی نداشتند . برای نقد کیفیت RE4 باید نسخه گیم کوب ـش رو بررسی کنید که لید پلتفورم بود .
 

Meysam Raz

کاربر سایت
Jun 3, 2012
379
اجرای این پسره هم قشنگ بود و حس فانی میداد به بازی . :d . این طرف چطور بهش نسخه دمو دادن ؟ :p
این پسره :d یکی از ازمحبوبترین گیمرها هستش و کانالش توی یوتیوب کلی دنبال کننده داره و ویدیوهاش میلیونی بازدید میخوره
کافیه اسم pewdiepie رو سرچ کنی ;)
 

Jackdaw

کاربر سایت
Dec 19, 2013
1,174
نام
محمّد
مصاحبه با شینجی میکامی!!

hu7e1gn2ei2j3i7mmybs.jpg
اگر شما تنها یک اسم از کارگردانهای ژاپنی صنعت گیم بلد باشید احتمالا Shigery Miyamoto است.کسی که خالق آثاری چون Mario و Zeldaمیباشد؛ ولی اگر دو کارگردان از ژاپن را بشناسید با درصدبالایی دومین شخص کسی نیست جز Shinji Mikami.
وی درسال 1996 برای اولین بار پایه های سبک "ترس و بقا" را با ساخت نسخه ی 1 بازی Resident Evil بنا نهاد.او بعد از این اتفاق مشغول کار برروی عناوین شرکت کپکام،مثل Dino Crisis، DmC و Ace Attorney شد و درنهایت آخرین پروژه ی مشترک خود را با کپکام با نام Resident Evil 4 منتشر کرد و تبدیل به پدر سبک ترس شد.

او با شرکت Platinum Games بازی Vanquish را ساخت و سپس با کمپانی Grasshopper بازی Shadows Of The Damned را ساخت و بالاخره راه خود را به سمت استودیوی شخصی خودش یعنی Tango GameWorks پیدا کرد.این شرکت بلافاصله بوسیله ی شرکت سازنده ی عنوان Elder Scrolls یعنی Bethesda خریداری شد و اولین بازی این شرکت با نامThe Evil Within قرار است اواخر مهرماه امسال راهی بازار شود.

در جریان مراسم E3 سال 2014 که چندی قبل برگزار شد توفیق شد تا با شینجی میکامی، کارگردان The Evil Within مصاحبه ای داشته باشیم.ما دراین مصاحبه درمورد بازی وی و همچنین وضعیت بازیسازی ژاپن به گپ و گفت پرداختیم. لازم به ذکر است که شینجی میکامی یکی از خشک ترین افرادی است که میتوان با وی مصاحبه کرد.او اغلب به جواب دادن با "بله/خیر" سعی به رفع کردن شما از سر خود دارد ولی مصاحبه ای که ما با وی انجام دادیم نشان داد حتی شینجی میکامی، پدر سبک ترس هم گاهی میخندد.

پلتفرمهای مقصد: Xbox One/Xbox360/PlayStation3-4/PC
ناشــر:Bethesda
سازنده:Tango Game Works
تاریخ انتــــشار: 24 اکتبر 2014

>>> برای سهولت درخواندن، ترجمه بصورت محاوره میباشد.

خبرنگار: ملاقات با شما واقعا باعث خوشحالیه، من یکی از طرفدارای دو آتیشه ی شما و کارهاتون هستم.
شینجی: "سرش را جهت تائید تکان میدهد"

خبرنگار: قبل ازینکه وارد بحث درمورد The Evil Within بشیم،مشتاقم بدونم که چطور شد تصمیم گرفتید بازیساز بشید؟
شینجی: من از موقعی که 20 سالم بود بازی کردن رو شروع کردم.

خبرنگار: واقعا؟پس شما گیمر تازه کاری هستید.
شینجی:"میخندد".وقتی 20 سالم بود شروع به بازی کردن کردم و فکرش رو نمیکردم که قراره بعنوان شغل، بازی بسازم.

خبرنگار: از بیست سالگی به بعد، قصد انجام چه کاری رو داشتید؟
شنیجی: "با شنیدن این سوال خنده ای طولانی بین شینجی میکامی و مترجم اش صورت میگیرد".

بعد از رهایی از دانشکده فرم استخدام بانک را پر کرده بودم. ولی بعدش تصمیم گرفتم برای شرکت CapCom کارکنم.برای چندسال اولیه که توشرکت کارم رو شروع کرده بودم بازیهایی که میساختم برطبق دستورات رئیس ها و بالا دستی هام بود. کم کم که به خودم اومدم هدفم براین بود که یک بازی درجه 1 بسازم.هرگز اونطوری که دوست داشتم نتونستم چیز درجه یکی بسازم ولی هدفم همون بود.

خبرنگار: ایده ی ساخت Resident Evil از کجا اومد؟
شینجی: اولین بار طبق دستور رئیس شرکت کپکام بود.اون بهم گفت یه بازی ترسناک بساز و منم سعیم رو کردم. پس رزیدنت اویل هم یک دستور از بالادستی هام بود.

خبرنگار:فرنچایز رزیدنت اویل درنوع خودش منحصر به فرده.خوده بازی ترسناکه ولی دیالوگهایی که تو بازی گفته میشد زیادی آبکی بودن.بنظرتون از عمد این اتفاق صورت گرفته بود یا اشتباهات درترجمه به زبان بین المللی باعثش شده بود؟

شینجی: "هم مترجم و هم میکامی در حین پاسخ به این سوال خنده میکنند."
همه چیزش تصادفی بود، ما ژاپنی ها درست درمون انگلیسی حالیمون نمیشه.متن رو دادیم به یک نفر که انگلیسی بلد بود و اون هم ترجمه کرد.هنوز هم از مطلوب بودن کیفیت متن بازیها خبر ندارم.خنده دار ترش این بود که ما ضبط صدا و دیالوگ گویی به زبان انگلیسی رو تو ژاپن انجام دادیم و چون ژاپنی ها موقع انگلیسی حرف زدن هم سریعن،من درست حسابی نتونستم این قسمت رو کارگردانی کنم.مشکل از انگلیسی بودنه متن بود.

خبرنگار: من تریلر Dead Rising 3 رو روی حالت سوپر یولترا تماشا کردم و بهم نچسبید. یه شخص آمریکائیه که وانمود میکنه ژاپنیه و خیلی هم بد انگلیسی صحبت میکنه.
شینجی:میخندد.

خبرنگار: دیگه تقریبا تمام طرفداران شما و بازیهای رایانه ای میدونن که Resident Evil 4 بعنوان بهترین دستاورد شما شناخته میشه ولی بنظرم بازی مورد ظلم واقع شده و اون جایگاه اصلی خودش رو بعنوان یک بازی کامل پیدا نکرده.این شمارو ناراحت نمیکنه؟
شینجی:بازیسازهای غربی بیشتر درمورد ساختاربازیهای شرقی تحقیق میکنن.حتی بیشتر از بازیسازهای ژاپنی.اویل 4 بعنوان یک الگوی مناسب برای ساخت بازی سبک ترس به کارش ادامه میده ولی خب شاید من هم کمی ازین موضوع ناراحت باشم.

خبرنگار: بازی Vanquish بااینکه خیلی هیجان انگیزه ولی چندان شناخته شده نیست و درعین حال یک بازی غربی به شمار میره که یک کارگردان شرقی اون رو ساخته.بنظرتون اینکه سازندگان شرقی باید با شرکتهای غربی همکاری بیشتری داشته باشن رو قبول دارید؟کسانی که به این سبک بازیها علاقه نشون میدن؟
شینجی: "به دلیل ترجمه ی غلط این سوال از سوی مترجم شینجی درعین ناباوری بااین جواب مواجه شدیم.": نه من اینطور فکر نمیکنم.

خبرنگار: باشه، پس مشکل کجاست؟سازندگان ژاپنی هنوز هم بازیهای عالی میسازن ولی خودشون از بازیهاشون راضی نیستن.
شینجی: من فکر میکنم اکثر بازیهای ژاپنی تحت تاثیر فرهنگ این کشور قرار دارن.اکثر بازیها تحت تاثیر مانگا ها و انیمه های داستانی کشور ژاپن ساخته میشن.حتی بازیهایی که سعی میکنن واقعی جلوه داده بشن هم در برخی موارد تحت تاثیر این انیمه ها و مانگاها قرار میگیرن درحالیکه استودیو های غربی علاقه ی زیادی به این فرهنگ نشون نمیدن.به خاطر همینه که کمتر بازیساز ژاپنی که با استودیوهای غرب کار میکنه موفقه.برای ساخت بازی موفق نباید تحت تاثیر چیز خاصی قرار بگیرید و بازیتون رو بسازید.

خبرنگار:درمورد شرکت تازه تاسیس خودتون بگید.Tango GameWorks.
شینجی:درواقع من این شرکت رو برای ایجاد فرصت به بازیسازها و استعدادهای جوان تاسیس کردم.نمیخام بگم که شرکت قبلی که توش کار میکردم یعنی Platinum Games اینطور نبوده، نه. اون ها هم همین هدف رو داشتن ولی من خواستم تا خودم استودیوی خودم رو داشته باشم برای اینکار.این همیشه یک هدف برای من بوده که به جوانان مستعد فرصت دیده شدن بدم. هنوز این امر به خوبی محقق نشده ولی هدفم از ایجاد تانگو همین بود.

خبرنگار:قبل از تاسیس تانگو به فکر ساخت The Evil Within افتادید یا بعدش؟
شینجی:بعدش

خبرنگار: یعنی هیچ برنامه ریزی خاص یا ایده ای تاقبل از تاسیس شرکت برای ساخت این بازی نداشتید؟
شینجی:من زیاد دورو برم اطلاعات زائد جمع آوری نمیکنم.ایده ی ابتدائی ساخت بازی با اسم رمز "Noah=نوح" شناخته میشد.ایده داشتم برای ساخت بازی ولی فرصت پرورش دادنش رو نداشتم.

خبرنگار: تواین چندساله بازی سبک ترس و بقا خیلی کم ساخته شده و اونهایی که ساخته شدن اغلب در کارشون موفق واقع نشدن.یا زیادی ترسناکن یا زیادی اکشن و یا زیادی دشوار.هیچ کدوم استاندارد نبودن تابحال، شما با The Evil Within به این استاندارد رسیدید؟ و اینکه چرا هنوز هم اصرار دارید این ژانر همچنان موفق خواهد بود؟اغلب شرکتها این ژانر رو مرده فرض میکنن.
شینجی:همین الان هم یه عالمه بازی ساخته شده که تمبر Survival Horror رو بهشون میزنن ولی اکثر اونها بازی اکشن به شمار میرن.برای ساخت یک بازی دراین سبک اولا باید کارتون رو بلد باشید و دوما باید افرادی کنارتون باشن که به این سبک علاقه مند باشن و اون رو مرده فرض نکنن.من فکر میکنم The Evil Within یک آشتی موفق با این سبک خواهد بود.


خبرنگار:شما به کار در این ژانر ادامه میدین یا قصد ساخت یک بازی متفاوت رو دارید؟
شینجی:دوست دارم یک بازی فرمول 1 بسازم.

خبرنگار:اگه اینطوره که یک تیتر عالی داریم "شینجی میکامی دوست دارد برای شرکت Codemasters"کار کند.
- همه خنده میکنند.
خبرنگار: بازی ای رو درحال حاضر سراغ دارید که سازنده های دیگه ساختنش و شما دوست داشتید سازنده اش میبودید؟
شینجی:نه چیز خاصی رو سراغ ندارم ولی با سری بتمن خیلی حال میکنم.

خبرنگار:خوفناکترین ایده ای که درحال حاضر به ذهنتون خطور کرده چیه؟
شینجی:اینکه یک بازی اکشن بسازم و توش دوتاشخصیت اصلی(پاتاگونیست) قرار بدم که با زنجیر به همدیگه وصل شده ن.

خبرنگار:اینکه به عنوان یک کارگردان موفق ژاپنی هستید و مردم شمارو با اسمتون به خاطر میارن چه حسی داره؟
شینجی:خیلی ازین بابت خوشحالم.
خبرنگار:ازینکه وقتتون رو به ما دادید سپاسگذارم.مصاحبه ی خیلی خوبی بود و از ملاقاتتون خوشحال شدم.
شینجی:خیلی ممنونم.
منبع
ترجمه اختصاصی

"من باب عوض شدن جو تاپیک
:>"
 

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
مرسی داداش. خیلی سر ان ایدش که به ذهنش خطور کرده خندیدم.بابت بازی هم به جز چند اشکال تکنیکی فکر میکنم حرف های زیادی برای گفتن داره. الان داشتم تریلر ign را میددم همان که 5 دقیقه بود. واقعا خوب بود
راستی میدونستید که تا حالا کل تریلر ها مال چپتر 4 و 8 بوده. چپتر 4 همین هست که دیدیم و چپتر 8 هم همون کاخ هست. بعد یک چیزی من تا حالا هر چی بازخورد از بازی خوندم به شدت تعریف کردند فقط تو بعضی فروم فارسی هست که بازی سرکوب میشه. البته منکر نقاط ضعف نمیشم ولی اینطور هم که بعضی ها میگند نیست
 

Hamidreza

ناظم انجمن
Jun 3, 2008
3,605
نام
حمیدرضا
تو هر تاپیک باید این تذکر رو بدیم که فقط در مورد عنوان مربوطه نظر بدید و کاری به مقایسه بازیهای دیگه ( هر چقد هم از لحاظ سبک و ژانر شبیه باشن بهم ) نداشته باشین !

تا زمانی که تاپیک داره به روند طبیعی خوش ادامه میده شاید این مقایسه ها خیلی ایرادی نداشته باشه اما تقریبا این ۲ صفحه ی آخر تاپیک پیرامون RE4 , RE5 , Ps2 و... در جریان بود . به سری پست پاک شدن ازتون میخوام که فقط در مورد خود بازی نظر بدید ممنون ;)
 

P.A.T.R.I.O.T

کاربر سایت
Jul 22, 2012
380
نام
Taha
تو مصاحبه با میکامی با این تیکه خیلی حال کردم ! :d

خبرنگار:خوفناکترین ایده ای که درحال حاضر به ذهنتون خطور کرده چیه؟
شینجی:اینکه یک بازی اکشن بسازم و توش دوتاشخصیت اصلی (پاتاگونیست) قرار بدم که با زنجیر به همدیگه وصل شده ن.

ههههههههه =)) ! بازیه جالبی میشد , البته اگه میساختش ...
 

kn!ghtf@ll

کاربر سایت
Feb 15, 2014
765
نام
مزدک
دوستان کسی لینکی از اون تریلر 16 دیقه ای که منتشر شده داره بذاره منم ببینم...تا الان که تریلرای بازی دنبال کردم به نظر من انیمیشناش خشک و بافت ها در بعضی جاها بی کیفیت و مشکلاتی داره که اونم مربوط به خود موتور بازی و اشنا نبودم تیم سازنده با موتور ..ولی مطمعنم در هنگام بازی کسی به گرافیک دقت نمیکنه...
 

Jackdaw

کاربر سایت
Dec 19, 2013
1,174
نام
محمّد
دوستان کسی لینکی از اون تریلر 16 دیقه ای که منتشر شده داره بذاره منم ببینم...تا الان که تریلرای بازی دنبال کردم به نظر من انیمیشناش خشک و بافت ها در بعضی جاها بی کیفیت و مشکلاتی داره که اونم مربوط به خود موتور بازی و اشنا نبودم تیم سازنده با موتور ..ولی مطمعنم در هنگام بازی کسی به گرافیک دقت نمیکنه...
http://forum.bazicenter.com/thread76426/page8/#post3351789
 

persiankings8

کاربر سایت
Jan 8, 2013
163
نام
Amir
یک گیمپلی دیگه از TEW.
در واقع این پارت دوم گیمپلی 16 دقیقه ای بود که شما دیدید(همونی که Pewdiepie بازیش میکنه)
خودم واستون با دو کیفیت مناسب لیچ کردم.
720p
حجم 320 مگابایت
360p
حجم 80 مگابایت
فقط مواظب باشید چون ممکنه اسپویل های زیادی توش باشه.مثل تریلر قبلی.
 

kn!ghtf@ll

کاربر سایت
Feb 15, 2014
765
نام
مزدک
خب تریلر دیدم امیدوارم تاخیر بخوره خداییش..در خیلی جاها زاویه دوربین خوب نبود و باعث اذیت شدن بازیکن میشد و ممکن بود ببازه شخص...مشکلات هوش مصنوعی که اصلا جالب نبود خدایی..افت فریم واقعا بد بود توش...انیمیشنا واقعا داغون بود اصلا خشم نیومد...اون جا که میره تو اون اتاق اون زن از زمین بلند میشه خیلی راحت در میره این خشم نیومد...این که برخورداش با افراد عکس العمل بدی داشت خوب نبود...یک جا هست از پله میره پایین یه عالمه زامبی میریزن سرت دقت کنید چقدر زاویه دوربین بد بود اصلا اون زامبی ها هیچ کاری نکردن شخصم راحت در رفت ...یا تاخیر بخوره یا موفق نمیشه
 

persiankings8

کاربر سایت
Jan 8, 2013
163
نام
Amir
خب تریلر دیدم امیدوارم تاخیر بخوره خداییش..در خیلی جاها زاویه دوربین خوب نبود و باعث اذیت شدن بازیکن میشد و ممکن بود ببازه شخص...مشکلات هوش مصنوعی که اصلا جالب نبود خدایی..افت فریم واقعا بد بود توش...انیمیشنا واقعا داغون بود اصلا خشم نیومد...اون جا که میره تو اون اتاق اون زن از زمین بلند میشه خیلی راحت در میره این خشم نیومد...این که برخورداش با افراد عکس العمل بدی داشت خوب نبود...یک جا هست از پله میره پایین یه عالمه زامبی میریزن سرت دقت کنید چقدر زاویه دوربین بد بود اصلا اون زامبی ها هیچ کاری نکردن شخصم راحت در رفت ...یا تاخیر بخوره یا موفق نمیشه

نه تنها تاخیر نخورد بلکه یه هفته زودتر هم میخواد بیاد!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر