Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

PipBoy3000_v2

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Mar 6, 2009
ارسال ها
976
پس ببخشید اگه شعر گفتم.
;======
یه سوال، بازی هاردکور مود هم داره؟ گرگینه و خوت آشام چی؟ خداییش من خبر هیچ کدوم به گوشم نخورده، اگه خبری رسیده حتماً بگید.
راستی لباس ها مثل fallout 3 یه set هستن یا مثل TES III میشه حتی دستکش چپ و راستش رو جدا گذاشت؟
از نیزه خبری هست؟ از عصای جنگی (جدا از جادویی) خبری هست؟
 

mokhtar

کاربر سایت
تاریخ عضویت
May 19, 2006
ارسال ها
533
و طبق معمول بزرگترین کار من تو بازی چرخیدن در خیل عظیم دانجن‌ها و غارهاست و یه دنیا شکار گنج :d ( همون Explorer و Treasure Hunter )
محیط هاش خیلی شاخه وقتی دمو هارو دیدم بچه 11.11.11. میاد دقیق؟من از الان خمارش هستم بیاد یه 100 ساعت پاش بزارم صفا کنم ولی قابلیت های جادو و مبارزش خیلی جالب هستمپش از اوبلیون بزرگ تره؟؟من خمار اینجور بازی ها هستم مثل فال اوت اینها ولی این شاخشون هستدقیق کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

RoCoCo

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Apr 23, 2008
ارسال ها
4,488
محیط هاش خیلی شاخه وقتی دمو هارو دیدم بچه 11.11.11. میاد دقیق؟من از الان خمارش هستم بیاد یه 100 ساعت پاش بزارم صفا کنم ولی قابلیت های جادو و مبارزش خیلی جالب هستمپش از اوبلیون بزرگ تره؟؟من خمار اینجور بازی ها هستم مثل فال اوت اینها ولی این شاخشون هستدقیق کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

صبر داشته باشی بازی 26 روز دیگه میاد
 

amirpers

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Oct 14, 2006
ارسال ها
1,409
من که آبلیویون اولین بازی نقش آفرینی ای بود که بازی کردم.
امیدوارم به خاطر مشکل زبان انگلیسی ، تو این بازی گیر نکنم که فکر می کنم بازی بسیار خوبیه.
 

hosein me

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Jan 21, 2010
ارسال ها
8,946
خوب تو اون مسابقه که تیم سازنده برگزار کرده بود یک نفر زیر 2ساعت نیم بازی را تمام کرده واقعا نمی دونم یعنی ماموریت های اصلی اینقدر کوتاه شده اند !!!!!!!!!!!!!
من خودم حداقل برای مراحل اصلی بالای 10 ساعت را پیش بینی می کردم !
 

L.o.s

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Oct 4, 2011
ارسال ها
796
خوب تو اون مسابقه که تیم سازنده برگزار کرده بود یک نفر زیر 2ساعت نیم بازی را تمام کرده واقعا نمی دونم یعنی ماموریت های اصلی اینقدر کوتاه شده اند !!!!!!!!!!!!!
من خودم حداقل برای مراحل اصلی بالای 10 ساعت را پیش بینی می کردم !

اون آقایی که زیر دو ساعت تموم کرده بازیرو ،کارمند همون استدیو بتزدا بوده .بخاطر همین زود تموم کرده.خودشون بازی رو ساختن ، از داستان بازی و ماموریت هاش کاملا آگاه بودن .بخاطر همین سریع تمومش کردن. حالا ما که واسمون همه چیه بازی تازه هست.بیش تر از ده ساعت طول میکشه تموم کردن بازی.:d
 

M4JiD

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Feb 8, 2008
ارسال ها
2,610
خوب تو اون مسابقه که تیم سازنده برگزار کرده بود یک نفر زیر 2ساعت نیم بازی را تمام کرده واقعا نمی دونم یعنی ماموریت های اصلی اینقدر کوتاه شده اند !!!!!!!!!!!!!
من خودم حداقل برای مراحل اصلی بالای 10 ساعت را پیش بینی می کردم !

زیاد این تایم ها رو جدی نگیر.بوده کسی که fallout رو تو 45 min تموم کرده....چند وقت پیش یه تاپیکی بود همین تایم هارو میزاشت.واقعا تخیلی بودن

اون آقایی که زیر دو ساعت تموم کرده بازیرو ،کارمند همون استدیو بتزدا بوده .بخاطر همین زود تموم کرده.خودشون بازی رو ساختن ، از داستان بازی و ماموریت هاش کاملا آگاه بودن .بخاطر همین سریع تمومش کردن. حالا ما که واسمون همه چیه بازی تازه هست.بیش تر از ده ساعت طول میکشه تموم کردن بازی.:d

بازی 300 ساعت گیمپلی داره...........
 

hosein me

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Jan 21, 2010
ارسال ها
8,946
اون آقایی که زیر دو ساعت تموم کرده بازیرو ،کارمند همون استدیو بتزدا بوده .بخاطر همین زود تموم کرده.خودشون بازی رو ساختن ، از داستان بازی و ماموریت هاش کاملا آگاه بودن .بخاطر همین سریع تمومش کردن
میدونم ولی هر جوری حساب کنیم اگه همه مراحل را هم چشم بسته بره باز هم 2 ساعت نیم خیلی کم هست






شک ندارم یکی از بهترین بازی های امسال هست




 
آخرین ویرایش:

PipBoy3000_v2

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Mar 6, 2009
ارسال ها
976
آقایون یادتون باشه که به اینجا هم سر بزنید (البته بعد از اینکه بازی رو یه دور کامل بدون ماد خوردید!):
http://www.skyrimnexus.com/

---------- نوشته در 11:47 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 10:51 AM ارسال شده بود ----------

بازی هاردکور مود هم داره؟ گرگینه و خوت آشام چی؟ خداییش من خبر هیچ کدوم به گوشم نخورده، اگه خبری رسیده حتماً بگید.
راستی لباس ها مثل fallout 3 یه set هستن یا مثل TES III میشه حتی دستکش چپ و راستش رو جدا گذاشت؟
از نیزه خبری هست؟ از عصای جنگی (جدا از جادویی) خبری هست؟
بازی هاردکور مود نداره... گرگینه و خون آشام اصلاً مثل اینکه کسی در موردش حرفی نمی زنه!
لباس ها به صورت یه ست لباس هستن مثل اینکه.
از نیزه خبری نیست، عصای جنگی رو هنوز خبر ندارم.
کلاً یکم رفتم در مورد بازی بیشتر خوندم، یکم نا امید شدم انگار!
از کلاس و ماه تولد هم که خبری نیست! به جاش همون سنگ ها رو باید پیدا کنید مثک!
ولی بازی باید بهتر شده باشه، چون کلی perk برای skill ها داره و...
http://www.skyrimnexus.com/content/features/details.php
http://www.skyrimnexus.com/content/features/changes.php
 

ДmirД†m

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Jun 22, 2010
ارسال ها
777
2-3 روز پیش یکی از مدیرای bethesda گفت گرگینه تو بازی نیست و اگر حال کنن بعدا روی یه dlc میدن بیرون
کسی نمیدونه این perkها مثل F3 یه بار مصرف هستن یا نه؟ :(
 

mahi58

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Feb 19, 2007
ارسال ها
1,987
میدونم ولی هر جوری حساب کنیم اگه همه مراحل را هم چشم بسته بره باز هم 2 ساعت نیم خیلی کم هست
اینها رکوردهای خیلی خیلی استثنایی هستش و واقعا چیزی رو نشون نمیده. فکر کنم بچه ها توی همون تاپیک نوشته بودند که Oblivion رکورد تموم کردنش زمان کوتاه تری از Skyrim در اومده بوده...

دیگه Oblivion هم که خودت می شناسی و احتیاج به توضیح نداره از بس که همه مون رو معتاد کرده بود و توی دنیای خودش غرق کرده بود یه مدتی...
gamer1.gif
 

Farh@d

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Jun 5, 2007
ارسال ها
8,964
چیزه جالبی که از بازی فهمیدم و خیلی باحال بود اونه که گفته میشه در بازی شما اگه گناه و یا کار خلافی کنید مجازات میشید و اگر کسی ببینه سریعا شمارو لو میده .
 

bazibaz

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Aug 8, 2006
ارسال ها
407
چیزه جالبی که از بازی فهمیدم و خیلی باحال بود اونه که گفته میشه در بازی شما اگه گناه و یا کار خلافی کنید مجازات میشید و اگر کسی ببینه سریعا شمارو لو میده .
چنین سیستمی تو oblivion هم بود خیلی هم جالب و باحال نبود :d
 

PipBoy3000_v2

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Mar 6, 2009
ارسال ها
976
2-3 روز پیش یکی از مدیرای bethesda گفت گرگینه تو بازی نیست و اگر حال کنن بعدا روی یه dlc میدن بیرون
کسی نمیدونه این perkها مثل F3 یه بار مصرف هستن یا نه؟ :(
اگه حال کنن؟! 0_o بهتره که حال کنن وگرنه...!!!
هر اسکیل perk های خودش رو داره که هر کدوم تا 2 یا 3 لول مشه انتخاب و قوی ترشون کرد.
مثلاً فکر کنم اینطور باشه:
توی بخش one hand skill یه perk مخصوص blade باشه که تا 5 مثلاً میشه ارتقا دادش.
ولی اگه منظورت هر lvl یه perk هست که آره، مثک همین طور هست. (از تعداد perk ها میشه حدس زد)

راستی، نبودن کلاس ها یعنی با هر skill up شما به lvlup نزدیک تر میشی و این در یک کلام یعنی: "چرت"
چرا؟ بزارید یه پیش بینی کنم: اگه شما یه جادوگر قوی lvl 10 باشید و به هر دلیلی یه چند بار از یه one hand استفاده کنید، چون توش ضعیف ترید، زودتر one hand رو skill up میکنید و این skill up سریع یعنی lvlup سریع و اگه همین طور پیش برید مثلاً بشید lvl 15 دیگه دشمن ها خیلی قوی میشن و جادوی شما دیگه خیلی ضعیف میشه! پس ممکنه یه جادوگر حرفه ای برای همین مسله، کلی مخش خرده شه و سعی میکنه حتی یه بار هم تو بازی از skill های دیگه استفاده نکنه، چون میدونه که در اون صورت خیلی عقب میمونه و ضعیف میشه!
فکر کنم از 5 تمرین و آموزش در هر lvl مثل TES IV هم خبری نیست چون دیگه قراره یهو lvlup شیم! :/
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر