Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,250
نام
امیرحسین
تریلر مربوط به E3 :x
دانلود.
واقعا بی نظیر بود !!! Walkthrough فوق العاده ای بود ، المان های بصری در بالاترین سطح قرار داره مبارزات Melee هم نسبت به Oblivion خیلی باور پذیر تر شده و کیفیت بسیار بالایی دارند ، واقعا عنوان فوق العاده ایه !
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,545
نام
کورش
کل تریلر یک طرف و توانایی storm call یک طرف دیگه. شبیه این رو در هیچ بازی ندیده بودم. اینکه توانایی احضار طوفان و بارون و رعد و برق رو با اون عظمت و زیبایی رو داشته باشیم حس خوبی میده. واقعا صبر کردن خیلی سخت شد.
 

gala

کاربر سایت
Dec 13, 2008
121
نام
Alireza
اين پروسه کشتن يه اژدها (من البدايه الي النهايه) خيلي باحال و لذت بخش بود! خيلي خدا شده بازي :-*
150 تا غار داره، 60 هزار ديالوگ و کلي جک و جونور و سلاح و جادوي جديد.
بيخود نيست که TES اينقدر طرفدار داره! 5 سال يه بازي مي ده بيرون ولي يه شاهکار تمام عيار ميده!
مثل اين کمپاني هاي سودجوي ... نيستن که تا يه بازيشون ميگيره شورشو درمي آرن و يه آي پي عالي رو به گند مي کشن! سردستشونم يوبي سافت و اي اِيه !

bia و nfs the run که رسماً با اين عکسا و تريلراشون با زبان بي زباني شکستشونو دارن داد مي زنن. اسسين کريد هم که مرد با اين سيستم هر سال يه بازي بيرون دادنش!
بابا عرضه ندارين يه بازي اسم و رسم دار رو شايسته اسمش ادامه بدين نسازين خب! اگه دردتون پوله امتيازشون بفروشين به يه کاربلد! بخدا مي ارزه به اين که کلي ملت از اقصي نقاط جهان با نواميستون فاميل بشن!!!
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
فوق العاده از نمایش بازی راضی بودم، فقط ای کاش یه نمایش کامل از همه امکانات بازی هم بگذارن از آسون شدن بیش از حد بازی می ترسم :(
 

MOSTAFA VI

کاربر سایت
Oct 24, 2007
1,131
من که نتونستم Oblivion رو بازی کنم:( اون موقع که سیستم نفتیمون نمیکشید:d ولی هر چی باشه حتما حتما این شاهکارو تجربه میکنم:x البته بازی کردن این بازی یه پروسه طولانی مدته که عمری وقت میطلبه ولی خوب ارزش وقت گذاشتنو داره:) فقط کی میتونه این همه صبر کنه!!!!!؟؟؟؟؟
 

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
گند این بازی هم که در اومد:

سازندگان بازی گفتند که پلتفرم اصلیشون کنسولها هستند و بعدا برای PC پورتش می کنند...
و در ادامه میگوید: ما میخواهیم که گیمرها با گیم پد که راحت تره بازی کنند چون اکثر گیمرهای متوسط همین جوری دوست دارند و...

 

KITO

کاربر سایت
Nov 1, 2009
180
نام
KITO
گند این بازی هم که در اومد:

سازندگان بازی گفتند که پلتفرم اصلیشون کنسولها هستند و بعدا برای PC پورتش می کنند...
و در ادامه میگوید: ما میخواهیم که گیمرها با گیم پد که راحت تره بازی کنند چون اکثر گیمرهای متوسط همین جوری دوست دارند و...
[
خیلی وقت پیش شایعه‌اش بود ... تکذیب نشد و الان تایید شد ... البته چندان هم دور از ذهن نبود ... بتثدا باری موروویند رو با اومدن XBox روش پورت کرد و بعد آبلیوین رو هم با اومدن PS3 سریعا پورت کرد ... فالوت 3 رو کلا رو کنسولها تبلیغ کرد و بیشتر مبناش رو کنسول بود و الان هم این ...

شاید زود باشه واسه تصمیم گیری که به PCش گند خورده یا نه ... ولی مطمئنا کنسولش یه بازی عالی خواهد بود ...

امیدوارم واسه PC فقط یه پورت ساده نباشه و گرافیکش رو نسبت به کنسول بهتر کنن ... البته به طبع یه سری آپشن‌های گرافیکی حذف خواهد شد ولی میتونه یه پورت خوب باشه ... امیدوارم که باشه ...
 

KITO

کاربر سایت
Nov 1, 2009
180
نام
KITO
اینم رفت کنار دست Dragon Age II !

یه نکته رو باید بگم که این بازی از اولش هم روی PC کاره‌ای نبوده ... کلا کنسولی بوده ... و صرفا ماوس و کیبوردی نیست ... و به راحتی میشه با جویستیک بازی کرد ( البته صفای ماوس و کیبورد یه چیز دیگه‌اس ) ... ولی دراگون ایج کلا ساخته شده بود واسه PC و با رفتم به کنسول گند خورد بهش ...

خود تاد گفته که روی PC از لحاظ گرافیکی خیلی بهتر ار کنسول خواهد بود ولی مسلما یه چیزی مثل ویچر 2 نخواهد بود ... چون ویچر اساسا انحصاری PC ساخته شده و یکی از بزگترین نکات مثبتش همین گرافیکش‌ـه ...
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,250
نام
امیرحسین
آدم لذت میبره این نظران LoL شناسانه ی دوستان رو میخونه ! Oblivion رو احیانا تا حالا دیدید ؟ اون هم Leadِ ِ ش 360 بود .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر