TGS 2015

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
65565588774888206490.jpg



20 - 17 September
(26 - 29 شهریور)

Countdown To TGS 2015

طی هماهنگی که انجام شد، قرار شده که تمام اخبار مربوط به Tokyo Game Show 2015 توی این تاپیک قرار بگیره (عکس سر در هم بنر رسمی همایش هست که هر سال یکی از اینا میدن8-|)

  • مایکروسافت عدم حضور خود را اعلام کرده است.
  • سونی در برنامه حضور خواهد داشت و از عناوین مختلفی پرده برداری خواهد کرد.
  • کنفرانس سونی در تاریخ 15 سپتامبر (24 شهریور) برگذار خواهد شد.
  • نمایش بازی های بیشتری در رابطه با Project Morpheus از جانب سونی.
  • تایید عنوان Phantasy Star Online برای PS4 و دموی قابل بازی در نمایش.
  • رونمایی از عنوان جدید Yakuza Team (سازندگان بازی Yakuza و Binary Domain)
  • رونمایی از عنوان جدید ATLUS
  • رونمایی از عنوان جدید خالفان Dragon Crown و Odin Sphere (شرکت ATLUS و VanillaWare)
  • امکان رونمایی از Soul Calibur VI
  • امکان رونمایی از بازی جدید استودیو Sucker Punch
  • امکان رونمایی از بازی جدید استودیو Japan Studio
  • امکان رونمایی از بازی جدید استودیو Quantic Dream
  • امکان رونمایی از بازی جدید استودیو Level - 5
  • امکان رونمایی از عنوان Gran Turismo 7
  • امکان رونمایی از نسخه جدید Parasite Eve
  • دنباله عنوان Gravity Rush
  • کاتسوهیرو هارادا، خالق عنوان Tekken در برنامه حضور خواهد داشت. احتمالا نمایش های از Tekken 7, Summer Lesson, Pokken و Tekken x Street Fighter خواهیم داشت.
  • معرفی عنوان جدید Sega

  • لاین آپ Namco Bandai:
    • Digimon World: Next Order
    • Disney Infinity 3.0
    • God Eater Off Shot Cross-Play Pack & Anime Vol. 2
    • God Eater Resurrection
    • JoJo’s Bizarre Adventure: Eyes of Heaven
    • Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4
    • Project X Zone 2
    • Pro Yakyuu Famista Returns
    • Saint Seiya: Soldiers’ Soul
    • Sword Art Online: Lost Song and Re: Hollow Fragment
    • Tokyo Ghoul: Jail
    • TV Anime The Idolmaster: Cinderella Girls G4U! Pack
  • لاین آپ Koei Tecmo:
    • Angelique Retour
    • Arslan: The Warriors of Legend
    • Atelier Sophie: The Alchemist of the Mysterious Book
    • Attack on Titan
    • Dead or Alive Xtreme 3: Fortune
    • Dead or Alive Xtreme 3: Venus
    • Deception: Trap Girls
    • Dynasty Warriors Online
    • Hyrule Warriors Legends
    • Kiniro no Corda 4
    • Nobunaga’s Ambition Online
    • Romance of the Three Kingdoms XIII
    • Samurai Warriors 4: Empires
    • Uncharted Waters Online
    • Yoru no Nai Kuni
  • لاین آپ Square Enix:
    • Final Fantasy XV
    • World of Final Fantasy
    • Dragon Quest Heroes II
    • Seiken Densetsu
    • Dragon Quest VII
    • Dragon Quest X
    • Imperial SaGa
    • Gunslinger Stratos
    • Final Fantasy Brave Exvius
    • Kingdom Hearts Unchained Chi
    • Star Ocean: Integrity and Faithlessness
    • Dragon Quest Builders
    • Final Fantasy XIV: Heavensward
  • لاین آپ Capcom:
    • Resident Evil Zero HD
    • Street Fighter V
    • Monster Hunter X
    • Monster Hunter Stories
    • Monster Hunter Spirites
    • Pokapoka Airoumura
لینک های مرتبط:

TGS Official Website
Sony to Reveal More Project Morpheus Titles at TGS 2015 - VRFocus
Tokyo Game Show 2015 to Be the Biggest Ever; Will Use The Whole Venue For the First Time | DualShockers
Sony***8217;s Shuhei Yoshida Teases PS4 Lineup At The Tokyo Game Show � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
Microsoft to skip Tokyo Game Show 2015 - Gematsu
Level-5 President Akihiro Hino to Speak at Tokyo Game Show Keynote
Phantasy Star Online coming to PS4. Will be playable at TGS
Project Soul Teases SoulCalibur 6, Asks For Fans Favorite Characters In Survey | Attack of the Fanboy
CAPCOM:東京ゲームショウ2015
Sega to announce new console game at TGS: ***39;We***39;d like to win back consumer trust***39; | Alien: Isolation News | The Australian PS4 Community
Rumour: New Parasite Eve game to be revealed at TGS, directed by Toriyama | Mognet Central - The Final Fantasy & Square Enix Community
出展タイトル|東京ゲームショウ2015|バンダイナムコエンターテインメント公式サイト
Yakuza Creator Has An Exciting New Game To Announce At Tokyo Game Show 2015 - Siliconera
PlayStation Tokyo Game Show 2015 Press Conference Dated
東京ゲームショウ2015 | SQUARE ENIX
https://www.gamecity.ne.jp/tgs2015/title.html
 
آخرین ویرایش:

jeenas

کاربر سایت
Jul 24, 2014
866
نام
مصطفی
والا جواب این سوال خیلی طولانیه و نمیشه توی یه پست کوتاه دقیقا بهش جواب داد و دست کم یه مقاله بزرگ میطلبه. هرچند اگه بخوام خلاصه بگم اینه که تفاوت بازیای غربی و شرقی یه جورایی پایه ای و فرهنگیه. از طراحی شخصیت ها و محیط گرفته (که توی شرق بیشتر فانتزی اند ولی توی غرب واقع گرایانه) تا گیم پلی و تمرکز سازنده روی بخشهای مختلف بازی موقع ساخت. خیلی بخوام ساده بگم، بازیای غربی و شرقی (همونطوری که از اسمشون مشخصه) برای دوتا فرهنگ و سلیقه متفاوت ساخته شدن.

به عنوان مثال توی شرق بیشتر سازنده ها اولین چیزی که موقع ساخت بازی بهش توجه میکنند گیم پلی بازیه و کلید و ایده اولیه از یه طرح برای گیم پلی سرچشمه میگیره و بعد سازنده میاد یه داستان مناسب(از دید خودش) با ایده گیم پلیی که داره برای بازی مینویسه، در حالی که توی غرب بیشتر اوقات دقیقا قضیه برعکسه و ایده ساخت بازی با داستان شروع میشه و سازنده بعدا گیم پلیی مناسب با داستانی که داره طراحی میکنه. بخاطر همین هم هست که اکثر کسایی که از بازیای ژاپنی خوششون نمیاد میگن داستاناشون مسخرست چون داستان بهانه ایه برای گیم پلی در حالی که توی بازی های غربی اکثرا تمرکز زیادی روی داستان و شخصیتها گذاشته میشه. نمونه بارز این مورد رو میشه توی سبک HnS دید. مثلا MGRR رو با HS مقایسه کنید. تمرکز اولی روی گیم پلیه و داستان صرفا یه بهانه است برای انجام کارای خفن (در طول گیم پلی) در حالی که دومی کاملا تمرکزش رو گذاشته روی روایت داستان و توجه اش به گیم پلی به نسبت خیلی کمتره.

مثلا توی عناوین غربی در حتی فانتزی ترین عناوین هم باز سعی میشه داستان و روابط شخصیتا تا حدودی واقع گرایانه باشه(Mass Effect یا Witcher 3 بارز ترین مثال های برای این مورد هستند) در صورتی که عناوین شرقی همچین محدودیتی برای خودشون نمیزارن و بعضا عناوین کاملا فانتزی میسازن.( مثل Killer is Dead یا Asura's Wrath) دقیقا این تفاوت رو میشه توی اظهارنظر و سلایق مخاطبای این دو قشر از بازی ها رو هم دید، مثلا اینکه طرف برمیگرده میگه "بازیای ژاپنی مسخره" یا این عنوان "ژاپنی بازیاش زیاده" بخاطر اینه که سلیقه اش غربیه و دوست داره بازیش حتی اگر فانتزی هم هست باز ریشه در واقعیت داشته باشه ولی خب متاسفانه اکثرا بجای اینکه بیان بگن بازی با سلیقه ما نمیخونه برمیدارن میان بازی و سلیقه بقیه دوستان رو مورد تمسخر قرار میدن.

البته این فقط بخش کوچیکی از تفاوتاست. تفاوت دیگه (که بازم تا حدودی از همون موضوع بالا سرچشمه میگیره) اینه که خیلی از بازیای ژاپنی برای روایت داستان و گفتگوی شخصیت ها خودشون رو به زحمت نمیندازن و مثل همین یاکوزا سعی میکنند تا جایی که بشه بدون کات سین و در طول بازی و حتی بدون صداگذاری و به صورت متنی و با زیرنویس داستان و دیالوگ ها رو بگن، در حالی که توی بازیای غربی تقریبا تمام اوقات باید حتما صداگذاری وجود داشته باشه و اکثرا برای روایت داستان به کات سین یا صحنه های سینمایی رو میارن.

مورد دیگه تفاوت فرهنگی و دیدیه که شرق و غرب به خشونت دارن. توی بازیای غربی اکثرا خون و خونریزی و ایجاد صحنه های درام از این طریق یه چیز معمولی و عرفه در حالی که توی عناوین شرقی کمتر پیش میاد سازنده خشونت رو به صورت خیلی خونین به تصویر بکشه و بیشتر با افکتای ذرق و برق دار، خون های غیر قرمز رنگ یا نهایتا مقدار خیلی کمی خون خشونت بازی رو نشون میده. (البته استثنا هم پیدا میشه، مثل Drakengard 3) در مورد خشونت میشه به سلاحهایی که اکثرا توی عناوین شرقی و غربی استفاده میشن هم اشاره کرد که توی عناوین شرقی بیشتر از سلاح های سرد یا حتی در مواردی مبارزات تن به تن استفاده میشه در حالی که اکثر عناوین غربی اسلحه گرم رو سلاح اصلی خودشون قرار میدن.

بازم میگم تفاوتا خیلی زیادن و نمیشه همه رو یه جا گفت. طراحی شخصیتا، نگاه دو فرهنگ به فن سرویس، بینش اصلی به روند داستان و مبارزه خیر و شر (که توی عناوین شرقی بیشتر موارد شخصیتا سفید و سیاهن ولی توی عناوین غربی بیشتر سعی میشه شخصیتا خاکستری باشن)، کلیشه های انیمه ای برای شرق و هالیوودی برای غرب و... کلا دید و فرهنگی که دو قشر نسبت به بازیها دارن.

البته اینطوری هم نیست که حتما همه بازیای ژاپنی این موارد رو داشته باشند. مثلا سری Resident Evil یا MGS با وجود ژاپنی بودنشون میشه اکثر خصوصیات غربی (مثل تمرکز روی داستان، بالا بودن خشونت، تمرکز روی سلاح های گرم و...) رو درشون دید و بخاطر همین هم هست که در غرب محبوبیت زیادی دارن. برعکس این موضوع هم صادقه و عناوینی مثل Child of Light هم وجود داشتن که با وجود غربی بودن، سازنده سعی داشته از المان های عناوین شرقی نوی اون استفاده کنه.

همونطوری که اول پستم گفتم، تفاوت اصلی بازیهای شرقی و غربی در تمرکز سازنده برای طراحی بازی برای دو قشر کاملا متفاوته و بخاطر همینه که با گفتن اصطلاحاتی مثل ژاپنی پسند سعی میکنم این عناوین رو از هم جدا و بر اساس سلیقه های متفاوت دسته بندی کنیم.

پ.ن: یا خدا! :D تازه میخواستم کم توضیح بدم این همه شد :D اگه قرار بود برای تک تک بخشا جداگونه توضیح بدم و مثال بزنم فکر کنم باید تا فردا صبح مینوشتم :D
جا داره یه مقاله هم براش بنویسی ازین خوشکلا :d
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,259
نام
امیر حسین
هرچقدر میخواید بگید GR به درد کنسول نمیخوره! >:) همینطور که TR که یک بازی کاملا ویتایی بود داره میاد!
اونم بخوان میتونند خیلی خوب پورتش کنند که حس یک بازی کنسولی هم بده! :d
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
خب شرکتای مختلف چندتا نام تجاری جدید توی ژاپن ثبت کردن که پایینتر میزارمشون :D

Sony
Hardware: Rivals

Bandai Namco
Thousand Storm

SEGA
Border Break Scramble Bu
Fortissia

در مورد باندای و سگا چیزی به ذهنم نمیرسه ولی برای سونی اون بخش Rivals ـش بهش میخوره فایتنیگ باشه (ASBR 2 شاید؟!) اما اون Hardware کار رو خراب میکنه :| :D
 

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
@Dante Never Cry
دیگه نشد با یک لایک تشکر کنم . حیفه واقعا
اقا دمت گرم. خدایی قلم خوب و روون داری و اصل مطلبو با همین نیمچه مقاله رسوندی:bighug:
یه مقاله هر وقت ، وقت داشتی بنویس ، ثواب دنیا و آخرت داره :d
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
والا جواب این سوال خیلی طولانیه و نمیشه توی یه پست کوتاه دقیقا بهش جواب داد و دست کم یه مقاله بزرگ میطلبه. هرچند اگه بخوام خلاصه بگم اینه که تفاوت بازیای غربی و شرقی یه جورایی پایه ای و فرهنگیه. از طراحی شخصیت ها و محیط گرفته (که توی شرق بیشتر فانتزی اند ولی توی غرب واقع گرایانه) تا گیم پلی و تمرکز سازنده روی بخشهای مختلف بازی موقع ساخت. خیلی بخوام ساده بگم، بازیای غربی و شرقی (همونطوری که از اسمشون مشخصه) برای دوتا فرهنگ و سلیقه متفاوت ساخته شدن.

به عنوان مثال توی شرق بیشتر سازنده ها اولین چیزی که موقع ساخت بازی بهش توجه میکنند گیم پلی بازیه و کلید و ایده اولیه از یه طرح برای گیم پلی سرچشمه میگیره و بعد سازنده میاد یه داستان مناسب(از دید خودش) با ایده گیم پلیی که داره برای بازی مینویسه، در حالی که توی غرب بیشتر اوقات دقیقا قضیه برعکسه و ایده ساخت بازی با داستان شروع میشه و سازنده بعدا گیم پلیی مناسب با داستانی که داره طراحی میکنه. بخاطر همین هم هست که اکثر کسایی که از بازیای ژاپنی خوششون نمیاد میگن داستاناشون مسخرست چون داستان بهانه ایه برای گیم پلی در حالی که توی بازی های غربی اکثرا تمرکز زیادی روی داستان و شخصیتها گذاشته میشه. نمونه بارز این مورد رو میشه توی سبک HnS دید. مثلا MGRR رو با HS مقایسه کنید. تمرکز اولی روی گیم پلیه و داستان صرفا یه بهانه است برای انجام کارای خفن (در طول گیم پلی) در حالی که دومی کاملا تمرکزش رو گذاشته روی روایت داستان و توجه اش به گیم پلی به نسبت خیلی کمتره.

مثلا توی عناوین غربی در حتی فانتزی ترین عناوین هم باز سعی میشه داستان و روابط شخصیتا تا حدودی واقع گرایانه باشه(Mass Effect یا Witcher 3 بارز ترین مثال های برای این مورد هستند) در صورتی که عناوین شرقی همچین محدودیتی برای خودشون نمیزارن و بعضا عناوین کاملا فانتزی میسازن.( مثل Killer is Dead یا Asura's Wrath) دقیقا این تفاوت رو میشه توی اظهارنظر و سلایق مخاطبای این دو نوع بازی ها هم دید، مثلا اینکه طرف برمیگرده میگه "بازیای ژاپنی مسخره" یا این عنوان "ژاپنی بازیاش زیاده" بخاطر اینه که سلیقه اش غربیه و دوست داره بازیش حتی اگر فانتزی هم هست باز ریشه در واقعیت داشته باشه ولی خب متاسفانه اکثرا بجای اینکه بیان بگن بازی با سلیقه ما نمیخونه برمیدارن میان بازی و سلیقه بقیه دوستان رو مورد تمسخر قرار میدن.

البته این فقط بخش کوچیکی از تفاوتاست. تفاوت دیگه (که بازم تا حدودی از همون موضوع بالا سرچشمه میگیره) اینه که خیلی از بازیای ژاپنی برای روایت داستان و گفتگوی شخصیت ها خودشون رو به زحمت نمیندازن و مثل همین یاکوزا سعی میکنند تا جایی که بشه بدون کات سین و در طول بازی و حتی بدون صداگذاری و به صورت متنی و با زیرنویس داستان و دیالوگ ها رو بگن، در حالی که توی بازیای غربی تقریبا تمام اوقات باید حتما صداگذاری وجود داشته باشه و اکثرا برای روایت داستان به کات سین یا صحنه های سینمایی رو میارن.

مورد دیگه تفاوت فرهنگی و دیدیه که شرق و غرب به خشونت دارن. توی بازیای غربی اکثرا خون و خونریزی و ایجاد صحنه های درام از این طریق یه چیز معمولی و عرفه در حالی که توی عناوین شرقی کمتر پیش میاد سازنده خشونت رو به صورت خیلی خونین به تصویر بکشه و بیشتر با افکتای ذرق و برق دار، خون های غیر قرمز رنگ یا نهایتا مقدار خیلی کمی خون خشونت بازی رو نشون میده. (البته استثنا هم پیدا میشه، مثل Drakengard 3) در مورد خشونت میشه به سلاحهایی که اکثرا توی عناوین شرقی و غربی استفاده میشن هم اشاره کرد که توی عناوین شرقی بیشتر از سلاح های سرد یا حتی در مواردی مبارزات تن به تن استفاده میشه در حالی که اکثر عناوین غربی اسلحه گرم رو سلاح اصلی خودشون قرار میدن.

بازم میگم تفاوتا خیلی زیادن و نمیشه همه رو یه جا گفت. طراحی شخصیتا، نگاه دو فرهنگ به فن سرویس، بینش اصلی به روند داستان و مبارزه خیر و شر (که توی عناوین شرقی بیشتر موارد شخصیتا سفید و سیاهن ولی توی عناوین غربی بیشتر سعی میشه شخصیتا خاکستری باشن)، کلیشه های انیمه ای برای شرق و هالیوودی برای غرب و... کلا دید و فرهنگی که دو قشر نسبت به بازیها دارن.

البته اینطوری هم نیست که حتما همه بازیای ژاپنی این موارد رو داشته باشند. مثلا سری Resident Evil یا MGS با وجود ژاپنی بودنشون میشه اکثر خصوصیات غربی (مثل تمرکز روی داستان، بالا بودن خشونت، تمرکز روی سلاح های گرم و...) رو درشون دید و بخاطر همین هم هست که در غرب محبوبیت زیادی دارن. برعکس این موضوع هم صادقه و عناوینی مثل Child of Light هم وجود داشتن که با وجود غربی بودن، سازنده سعی داشته از المان های عناوین شرقی در اونها استفاده کنه.

همونطوری که اول پستم گفتم، تفاوت اصلی بازیهای شرقی و غربی در تمرکز سازنده برای طراحی بازی برای دو قشر کاملا متفاوته و بخاطر همینه که با گفتن اصطلاحاتی مثل ژاپنی پسند سعی میکنم این عناوین رو از هم جدا و بر اساس سلیقه های متفاوت دسته بندی کنیم.

پ.ن: یا خدا! :D تازه میخواستم کم توضیح بدم این همه شد :D اگه قرار بود برای تک تک بخشا جداگونه توضیح بدم و مثال بزنم فکر کنم باید تا فردا صبح مینوشتم :D

خیلی ممنون از توضیحات کامل شما و در ضمن با اینکه متن نسبتا طولانی بود و مثل باقلا خوندم خیلی روون و نرم نوشته بودی.:bighug:
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
خب شرکتای مختلف چندتا نام تجاری جدید توی ژاپن ثبت کردن که پایینتر میزارمشون :D

Sony
Hardware: Rivals

Bandai Namco
Thousand Storm

SEGA
Border Break Scramble Bu
Fortissia

در مورد باندای و سگا چیزی به ذهنم نمیرسه ولی برای سونی اون بخش Rivals ـش بهش میخوره فایتنیگ باشه (ASBR 2 شاید؟!) اما اون Hardware کار رو خراب میکنه :| :D


Border Break Scramble Bu بهش میخوره یک چیزه Japan Only باشه ولی Fortissia حس میکنم بازی Yakuza Team باشه و توی غرب هم عرضه بشه.(حالا میاد برعکس میشه:d)
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
هرچقدر میخواید بگید GR به درد کنسول نمیخوره! >:) همینطور که TR که یک بازی کاملا ویتایی بود داره میاد!
اونم بخوان میتونند خیلی خوب پورتش کنند که حس یک بازی کنسولی هم بده! :d

اصلا بگیریم بیاد :d وقتی یک دهم ویتا لذت نداره چه فایده؟ :d TA در حد GR نیست بازی نکردی نمیدونی :d
 

FrankinG

... Cortana
کاربر فعال
Jun 5, 2008
3,489
نام
Ali
لاین آپ Square Enix:


  • Star Ocean: Integrity and Faithlessness
  • Dragon Quest Builders
  • Final Fantasy XIV: Heavensward

Hell yeah :D!
کلاً مشخصه سیاست های سونی و فرست و ثرد پارتیهاش داره نسبت به نسل قبل عوض میشه ؛ توجه بیشتر و بهتر به مخاطب های JRPG و امثالهم در کنار رسیدگی به بازار غرب ! به تجربه های ژاپنی ـمون بشدت خوشبینم تو این نسل ...

Star-Ocean-Integrity-and-Faithlessness_2015_04-19-15_006.jpg
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
فکر کنم لیست بازی های قابل بازی هست این :D بازی های دیگه مثل FFXV - KHIII - NieR New Project به احتمال زیاد هستن ولی قابل بازی نیستن :D


خوب همین دیگه! FFXV قرار بود از مدت ها قبل دمو دومش قابل بازی باشه! فکر کنم GC. من فکر میکردم به این TGS برسن اما گویا مشکلات فنیشون بیشتر از این حرفاس!

در نهایت امیدوارم حداقل یه تریلر خوب داستانی داشته باشن!
 

END_BOY

Tonight Is The Night
کاربر سایت
Sep 17, 2006
2,134
نام
یاسر
خیلی وقته که از شماره جدیدش رونمایی شده:

https://en.wikipedia.org/wiki/Tales_of_Berseria

ناگفته نمونه قبلا Bandai Namco نام تجاری 3 عنوان رو ثبت کرده بود که خوب یکیش همین Berseria بود که معرفی شده
دو عنوان دیگه:

Tales of Orfellia
Tales of Alestia

ولی خوب بعید میدونم تو TGS این دو تا رو معرفی کنن :d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر