سازنده
NightDive Studios
تاریخ انتشار
march 2023 , مارچ 2023 , اسفند 1401
ناشر
Prime Matter
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
system-shock-remake-delay.jpg

تاریخ انتشار
March 2023 - اسفند 1401
توسعه دهنده : Nightdive_Studiosll.jpg ناشر : Prime Matter.jpg

پلتفرم ها : PC - PS 5, PS 4, Xbox Series X|S, Xbox One


این درسته که بدون عنوان رزیدنت ایول 4 کمپانی EA هیچوقت ریسک ساخت عنوانی مثل Dead space رو قبول نمیکرد ولی درست تر این هست که Dead Space هیچوقت بدون System Shock نمیتونست وجود خارجی داشته باشه!



Untitled.png System Shock
نسخه اصلی در سال 1994 منتشر شد.
در اون سالها استودیوی Looking Glass با نوآوری که در طراحی نسخه های اول و دوم Ultima Underworld انجام داده بود سعی در به بلوغ رسوندن این نوع طراحی در عنوان بعدی خودش بعنوان System Shock کرد.
در این نوع طراحی از بازی پلیر در یک فضای open-ended قرار میگیره.
بازیساز به جای طراحی مسیری که پلیر از نقطه A بصورت خطی به نقطه B بره ، با طراحی سیستم ها و مکانیک های مختلف و قرار دادنشون در دست پلیر چندین شیوه رد کردن اون مرحله رو در اختیار بازیکن قرار میده.
این سیستم ها میتونن ترکیبی از اکشن ، مخفی کاری ، پلتفرمینگ ، مکالمات و... باشن.
بدین ترتیب بازیکن میتونه انتخاب کنه اون مرحله رو به چه شکلی تموم کنه ، جالب اینکه هر بار که اون مرحله رو تکرار می کنه میتونه نتایج مختلفی رو بر اساس انتخابهایی که انجام داده ببینه.

این نوع طراحی بازی بعدها به Immersive Sim معروف شد.
از عناوین مهم بعدی که این سبک رو هر بار تکمیل تر کردن میشه به مجموعه بازیهای Deus EX ، Thief و این اواخر Dishonored و Prey 2017 اشاره کرد.

این داستان 30 ثانیه ابتدایی بازی و در واقع مقدمه اون هست پس بدون نگرانی بابت اسپویل بخونید.
داستان در سال 2072 در یک فضای سایبرپانک اتفاق میفته و در مورد یک هکر هست که تلاش میکنه به اطلاعات یک سخت افزار حساس در رده نظامی دسترسی پیدا کنه. (نوعی از ایمپلنت که قدرتهای ویژه ای به شخص میده ).
بدین منظور باید به شبکه داخلی یک ایستگاه فضایی به نام Citadel نفوذ کنه.
این هکر سرانجام شناسایی و توسط ماموران امنیتی به این ایستگاه فضایی منتقل میشه.
این ماموران متعلق به کمپانی TriOptimum هستن که در واقع کمپانی مادرِ ایستگاه فضایی Citadel هست.
Lowpreview_citadel.jpg
در ادامه رییس این سازمان به اسم Edward Diego که به مهارت این هکر واقف میشه به هکر پیشنهاد میده به شرطی از جرایمت میگذرم و حتی ایمپلنت رو در اختیارت میزارم که به شبکه داخلی سیتادل نفوذ کنی و مدارکی که میخوام رو از بین ببری.
این مدارک گواهی بر فعالیتهای غیر قانونی دوران مدیریت Diego هستن و به راحتی در دسترس اعضا و تیم مدیریتی نیستن چرا که یک هوش مصنوعی قدرتمند بر فعالیتهای این ایستگاه فضایی نظارت داره.
اسم این هوش مصنوعی Shodan هست.
هکر قبول میکنه و اطلاعات رو بصورت موفق هک میکنه و Diego هم به قولش وفا.
Low.jpg 2w0xc0n9NZ205HcloO.jpg
این ایمپلنت بر روی هکر انجام میشه و بعد از طی کردن یک دوره نقاهت 6 ماهه حاصل از عمل جراحی در سیتادل با قابلیتهای بهبود یافته بهوش میاد.
البته سیتادلی که شرایطش نسبت به 6 ماه قبل کاملا تغییر کرده و Shodan کنترل کامل ایستگاه رو به دست گرفته...
Shodan Insect low.png
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,402
نام
مــاکــان
خب احسنت میبینم که بازیسنتر بیشترین امتیاز رو به بازی داده :>

امیدوارم در ادامه امتیازها برن بالا.
حقیقتش من انتظارم کمی بیشتر از 73 بود.
ولی خب میدونم از اون بازیهاست که همه نمیتونن باهاش ارتباط بگیرن و خب واقعا ریمیک کم هزینه ای هم بوده.

البته همین الانش از کلی بازی AAA و پر سر و صدای یکی دو سال اخیر نمراتش بیشتره .
=========
فردا بازی منتشر میشه ببینیم چی کار کردن.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
این بازی برای دورانیه که گیم، هنر مطلق بود و نه صنعت.
ریمیکش هم خوب از آب در اومده. صرفا ارتقا گرافیک بوده بیشتر اما به نظرم همینم خوبه.
تجربه بازیی که وارن اسپکتر تولید کنندش بوده از واجب هم واجب تره :x
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,166
نام
∂αнмα
گور پدر متا و نمرات تقریبا اکثر کسایی که Retro بازن از بازی خوششون اومده . من فقط میخوام این وسط به یـ فحش اساسی به کسایی که آرکین رو به گند کشیدن بدم . چی میشد اینا Prey 2 رو میساختن :((

 

Shadow Mohireza

کاربر سایت
Jun 22, 2022
35
خیلی خیلی خیلی خوشحال شدم که متای این بازی پایینه.
اگر متای ریمیک یکی از کلاسیک ترین و خاص ترین و غیرقابل دسترسی ترین بازی های تاریخ قرار بود واسه منتقدی که خیلی خوب همگی خبر داریم چقدر حالیشه از ویدیوگیم غیر مین استریم بالا باشه که خب خوشحال کننده بود ولی در عین حال مشخص میکرد که بازی به شدت مدرن شده.
ولی وقتی یه بازی رتروی اولد اسکول میاد واسه اکثریت منتقدهای امروزی غیرقابل دسترسه یعنی سازنده ها به قولشون عمل کردن و سیستم شاکو تا جایی که میتونستن سیستم شاک نگه داشتن (و طبق چیزایی که از چندتا یوتیوبر فعال تو حوزه ی بازی های اولد اسکول شنیدم بازی فوق العاده به ریشه ها وفاداره و کاملا بازی فوق العاده ای هست اگر بدونید دارید سراغ چه چیزی میرید)
 

pvt.miller

کاربر سایت
May 13, 2013
831
نام
Arya Faraji
وقتی Gmanlives میگه عالیه یعنی قطعا با یه گیم درست حسابی طرفیم.
من که اوریجینالش رو بازی نکردم ولی میگفت هیچ اثری از راهنمایی و ابجکتیو لاگ و اینا نبوده و نیست. که برای من خیلی جالب بود در حدی که میگفت شما ۴ ساعت اول گیم رو باید با audiolog که شاید پیدا کنی شاید پیدا نکنی بری جلو.
و اینکه گیم گویا اصلا مشکل پرفورمنس نداره اونم آنریل انجین! شگفتا. که همین باید اتوماتیک ببرتش بالای ۸۰. در کل من که با توجه به نقدی که دیدم قطعا نظرم رو جلب کرده پلی کنم.
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
ببخشید چه لذت و هیجانی وجود داره که بازی نگه کجا بری چیکار بکنی هی دور خودت بچرخی الکی؟؟؟؟؟؟؟

من عجیبه الد اسکول بازم اما زمان خودش این بازی رو نکردم یا شایدم کردم با لگد پرتش کردم اونور چون بازی مخصوصا اول شخص اگه شوتینگ با روال هیجانی خوبی نداشته باشه هیچ لذتی برام نداره
 

pvt.miller

کاربر سایت
May 13, 2013
831
نام
Arya Faraji
ببخشید چه لذت و هیجانی وجود داره که بازی نگه کجا بری چیکار بکنی هی دور خودت بچرخی الکی؟؟؟؟؟؟؟

من عجیبه الد اسکول بازم اما زمان خودش این بازی رو نکردم یا شایدم کردم با لگد پرتش کردم اونور چون بازی مخصوصا اول شخص اگه شوتینگ با روال هیجانی خوبی نداشته باشه هیچ لذتی برام نداره
لذتش اینه که یه مقدار مغز آدم کار میکنه و وقتی ابجکتیو انجام شد یه حس accomplishment داری.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر