Suda51 : ساخت IP های جدید و موفق ، کار دشواریست .

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940

goichi-suda-51.jpg


Goichi Suda،رئیس استدیو Grasshopper و خالق عناوینی چون Killer7 و No More Heroes در TGS امسال ، با Eurogamer گفتگویی ترتیب داده و از دشواریهای ساخت IP جدید سخن به میان آورده است که چکیده و لپ مطلب این گفتگو چنین بوده است :
"البته که ما دوست داریم بازی هایمان فروش خوبی داشته باشند ؛ نه تنها در ژاپن ، بلکه در کل دنیا و در غرب ... ساخت IP های جدید که در عین موفقیت کیفی ، فروش خوبی هم داشته باشد ، امری سخت است . در واقع شما به کمک فوق العاده نیاز خواهید داشت تا صاحب یک فرنچایز موفق باشید ؛ متاسفانه ما همچین چیزی را در اختیار نداشتیم و در امر فروش خیلی موفق ظاهر نشدیم ."
Shadow of the Damned (سایه ملعون) ، آخرین دست آورد آقای سودا 51 و تیم خوش فکر اوست که به همراهی EA منتشر شد ، این عنوان علی رغم امتیازات خوب ، فروش کم و نا امید کننده ای داشته است .
 
  • Like
Reactions: Dinosaur

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,777
Shadows Of The Damned که بسیار جالب،متنوع،طولانی و با داستانی گیرا بود .... نمیدونم چرا فروش نکرده... ولی هرچی از سودا برسه خوبه!
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
تنها چیز جالب در بازی SOD برای من موسیقی استاد یامائوکا بود، وگرنه همچین آش دهن سوزی هم نبود. بازی‌های SUDA51 خاص هستند پس زیاد جالب و عامه پسند نیستند.IP موفق IP هست که نظر همه قشر مخاطبی رو به خودش جلب کنه، که البته بازی‌های ایشون اصلاً همچین ویژگی‌ای نداره!
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
درسته که EA ناشر این بازی بوده که خیلی هم ناشر کلفت و اسم و رسم داری هست ، اما در واقع سودا یه جورایی به EA طعنه زده و داره از تبلیغات نه چندان مناسب EA گله میکنه ؛ هیچی هیچی هیچی که نداشته باشه این بازی (که نظر شخصی من رو شاهکار و ایناست) ، دو تا از اساطیر بازی سازی ژاپن پشتش بودن (یا 3 تا با آکیرا اگر حساب کنیم ! ) ... EA روی این قضیه خیلی کم مانور داد و در عوض هر روز یه خبر از BF3 منتشر میکرد ! دقیقا 7 8 ماهی میشه که EA زندگیش شده BF3 ... من نمیگم اگه EA برای بازی سنگ تموم هم میذاشت فروش رویایی میکرد ، نه ... اما این سیاست نه چندان مناسب ناشران که بر روی عناوین خیلی بزرگشون بیش از حد زوم میکنن و عناوین متوسط و کوچیکشون هیچی رسما ، به نفع صنعت گیم هم نمیتونه باشه در دراز مدت ...
any way , to me , this is not fu*king fair ...
 

Mersad2012

کاربر سایت
Mar 5, 2011
140
نام
Mersad
کلا بازی در حد عالی نبود حالا اگه تبلیغ بیشتر هم میشد بازم فروش خیلی بالایی نمیکرد یک بازی متوسط نه بیشتر
 

Captain America

I am become Death, The Destroyer of Worlds
کاربر سایت
Aug 13, 2010
7,101
نام
Jesus
کلا اینا ولش کن سودا جون بازیت برای کینکت چی شد دیگه خبریش نشده تو این چند وقت :d من هنوز تو فکرم از اون کله ببر و چوب بیسبال چی میخواد بسازه :d
 

Whitebeard

کاربر سایت
Aug 10, 2010
1,382
نام
علی
این EA فلان فلان شده چند روز مونده به عرضه بازی یعنی توی E3 هم بازی رو نشون نداد!
اصن حق سودا و آکیرا رو این EA جهان خوار خورد‍!
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,086
نام
آریا
من که اصلآ از Shadows of the Damned خوشم نیومد ! خیلی هم سعی کردم باهاش حال کنم ولی موفق نشدم ! :D

کلا اینا ولش کن سودا جون بازیت برای کینکت چی شد دیگه خبریش نشده تو این چند وقت :d من هنوز تو فکرم از اون کله ببر و چوب بیسبال چی میخواد بسازه :d
از اون چند تا گیم پلی اومده بود یکی دو ماه پیش. اسم نهاییش Diabolical Pitch هست و فقط هم به صورت دانلودی (Arcade) میاد !
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
به نکتهٔ جدیدی اشاره کردن.:biggrin1:

ولی‌ خداییش واسه Sod اصلا تبلیغی نشد من همینجا فهمیدم بازی‌ای به اون اسم وجود داره.:biggrin1:
 
  • Like
Reactions: гадюка

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر