حالا منو ففه داشتیم تکن میزدیم، چه کمبو هایی که حواله نکردیم
مثله SF تایمینگ خیلی دقیقی نمیخواد و به اندازه اون تکنیکی نیست.
این حرف جای بحث داره.
خودت میدونی که من چقدر روی SF مطالعه کردم و چی یاد بچهها دادم. قضیه اینه که این حرفی را راجع به تکن میزنی، همچین خیلی هم درست نیست. تکن هم واسه خودش کلی مطلب داره. چند وقتی هست که دارم روی تکن هم یه مطالعههایی انجام میدم ببینم دنیا دست کیه. فقط میتونم بگم که دنیا دست تکنبازهای ایرانی
نیست. تکن هم واسه خودش سیستم گیمپلی با پیچیدگیهای خاص خودش داره، که برای به وجود آوردن موقعیتهای کمبو زدن باید دقیق بدونی چه اتفاقی داره میافته. خود کمبوها هم به یه سبک دیگهای سخت هستن و تکنیکی. حفظ کردنی هم خیلی زیاد داره.
اما، کسایی که توی این سایت از تکن دفاع میکنن و این همه تکن رو بین ایرانیها محبوب میبینن، فقط دوست دارم 1 و فقط 1 مطلب از این بازی به زبان فارسی روی اینترنت به من نشون بدن، که توش به جای تعریف و تمجید از داستان و شخصیتپردازی و نمیدونم گرافیک بازی، و به جز کلیگویی درباره سیستم گیمپلی بازی (مثل اطلاعاتی که توی Review های GameSpot وجود داره)، اومده باشه قشنگ سیستم بازی رو توضیح داده باشه.
این همه «تکنباز» توی ایران هست، یه نفر توشون پیدا میشه که این لطف رو در حق بقیه بکنه و این اطلاعات رو به بقیه بده که جمعیت تکنبازهای دنیا، چهار کلید اصلی بازی رو به اسم «1» و «2» و «3» و «4» میشناسن، نه «مربع» و «مثلث» و «ضربدر» و «دایره»؟ یا مثلاً بیاد قشنگ توضیح بده چرا اطلاعات راجع به Frame مهمه و تا حالا سعی کرده باشه این چیزا رو به بقیه هم یاد بده؟
مثل خیلی چیزای دیگه در سطوح مختلف که توی ایران اشتباه و ناقص جا افتاده، جایگاه تکن هم از این موضوع مستثنی نیست.