SPOILER: The MGS V TPP Spoiler Thread

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
:d

این تاپیک واقعا نیازه؛ یعنی واسه هر بازی ای واقعا نیازه که یه تاپیک باشه در مورد داستان یک بازی بحث بشه بدون اینکه تو تاپیک اصلی چیز بزرگی اسپویل بشه.

نکات:

1- اسم تاپیک مشخصه؛ همه چی در مورد داستان بازی و بحث در موردش، حتی نکات غیر داستانی مثلا یه سری از ویژگی های گیم پلی و امکانات که شاید کسی نخواد بدونه و خودش میخواد کشفش کنه، این جا بحث میشه کلا.

2- از تگ اسپویلر لازم نیست استفاده کنید.

این آخرین هشدار بود. اگه هنوز بازی رو تموم نکردید این جا وارد نشید.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
من نمیخوام پست مفصل و خاصی در مورد بازی بزنم، چون این تاپیک یه حالت کمدی به خودش گرفته و یه سری بحث ها هی توش تکرار میشه و از 66 صفحه، شاید 30 صفحه ـش حالت copy paste صفحات دیگه رو داره! :D
فقط در مورد Missing Link و این حرفا، ممکنه منظور کوجیما همون قضیه Metal Gearهای کلاسیک بوده. برای کسی اهمیتی نداشت که Big Boss توی MG1 مُرد و توی MG2 برگشت، ولی شاید کوجیما میخواسته این قضیه رو توجیه کنه و اون رو به عنوان یه حلقه گمشده در سری Metal Gear میدونسته و به خیال خودش توی MGSV این موضوع رو توضیح داده. دیگه خبر نداشته که انقدر جار و جنجال به پا میشه و شاید بروبچ همچنان در سال 2025 هم دنبال چپتر 3 باشن! :D
-----------------------
مطمئناً بعد از خنثی شدن بمب ها، یه ویدئو پخش میشه. همون ویدئویی که ماه ها پیش لیک شد و همه میتونن توی Youtube ببینن. ولی اینکه یه دفعه نیمه گمشده بازی از زیر زمین دربیاد و یه محتوای عظیمی به بازی اضافه بشه، خیلی بعید میدونم. اگه بشه هم نوش جون منتظران، ولی من که دیگه بعد از این همه مدت از حال و هوای بازی خارج شدم و برام کوچیک ترین اهمیتی نداره که چیزی اضافه و کم بشه.
البته اگه باز هم خبری نشه، دوستان احتمالاً از حل معما خسته نمیشن و روی یکی از تخته سنگ های افغانستان به یک نماد مشابه عدد یک برمیخورن و میگن در یک سالگی بازی، دنباله ـش آزاد میشه! اگه یک سالگی هم نشد، مشکلی نیست و میشه به خاطر کمای 9 ساله Venom Snake، تا 9 سال آینده منتظر محتوای جدید بازی بود. :D

:d
آریا یا کامنت نمیدی یا وقتی میدی قشنگ فلسفه تاپیک را میبری زیر سوال :d
در جواب این که میگی بعد از این همه وقت نباید دنبال چیز دیگری گشت و تاپیک نصف و نصف کپی هم هست چند تا چیز باید بگم :
اول اینکه همین حالا که اطلاعات موثق و دیتا ماین های بازی را میذاریم، کلی باید روش بحث کنیم. وای به حال اون وقتی که از خودمون چیز دربیاریم. درضمن تا کونامی اطلاعات جدید اپدیت نکنه و یا یکی یه تئوری / مطلب جالب ارایه نکنه، انتظار داری من نوعی چه چیز شگفت‌انگیزی تو تاپیک ارایه کنم؟
شیره بازی تو همون 40-50 صفحه اول کشیده شد.
دوم اینکه من به شخصه بازی ناقص خیلی دیدم. مکسیمم هم یکی، دو هفته پی قضیه را گرفتم ولی این بازی دو تا فرق داره :اول اینکه بازی کوجیماست. دوم اینکه نحوه ناقص بودنش فرق داره. کدوم بازی هست که اینطور تموم بشه و سازنده هم هی قضیه را کش بده؟
سوم اینکه بعد از 5 ماه شما تونستی نوکلیر دیس ارمامنت را بهش دست پیدا کنی؟ وقتی هنوز یه بازی را صد در صد تموم نکردی چطور با اطمینان از نبود چیز دیگری حرف میزنی؟
چهارم: به شخصه هیچ اصراری بر بودن محتوای اضافه ندارم ولی چیزهایی را که به نظرم معقول هست میذارم. شما هم اگه واقعا فکر میکنی که من و امثال من در اشتباه مطلقیم، میتونی بذاری ما همینطور در جهل مرکب بمونیم. شما که برات مهم نیست بازی محتوای اضافه داره یا نه پس چرا تو این 66 صفحه این تاپیک را باز کردی؟ چون نه خبری خاصی دیگه میشه و نه نکته نامکشوف خاصی باقی مونده.
فقط interpretation هست و خلاص. این تاپیک هم برا همین هست.
اگه خبری هم بود مطمئن باش خودم تو فروم تیتر میزنم که آقا چپتر 3 اومد.
So why are YOU still here?
Just for wasting your time?
 

MSF_SE7EN

کاربر سایت
Jan 20, 2016
97
دوستان میشه یه نفر توضیح بده چرا Third Boy هم یه ترکش شاخ مانند داره؟!

2016-01-26_00017.jpg
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
دوستان میشه یه نفر توضیح بده چرا Third Boy هم یه ترکش شاخ مانند داره؟!

2016-01-26_00017.jpg

تو این عکس فقط اینطور است.
پ.ن :چرا جایی وقتت را تلف می کنی که برات ارزشی قائل نیستند؟
60 صفحه تئوری و فکت دادم که جناب آریا خان بیان با یه کامنت کلا همه چیز را زیر سوال ببرند. :|
حیف وقت که برا شما حروم کردم :|
 

zagr0s

کاربر سایت
Sep 22, 2011
101
یه پیشنهاد!
یه رای گیری بزاریم مبنی بر ممنوع کردن هرگونه بحث "بیفایده" در مورد فانتوم پین!
یعنی تا این حد تعصب کورکورانه؟
آقا محمد شما خودت یکی از افرادی بودی که گفتی تا فلان تاریخ! تا فلان تاریخ! به خود منم گفتی! هنوز از رو نمیری؟
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
یه پیشنهاد!
یه رای گیری بزاریم مبنی بر ممنوع کردن هرگونه بحث "بیفایده" در مورد فانتوم پین!
یعنی تا این حد تعصب کورکورانه؟
آقا محمد شما خودت یکی از افرادی بودی که گفتی تا فلان تاریخ! تا فلان تاریخ! به خود منم گفتی! هنوز از رو نمیری؟
یه پیشنهاد بهتر
یه نظر سنجی هم بگذاریم درباره تخته کردن در این تاپیک. چون رس داستان بازی را که کشیدیم، چیز دیگری هم ازش در نمیاد. یا علی، امید سریع تاپیک را قفل کن بچه ها الاف شدن.
اون فلان تاریخ 7 ماه دیگست.
و نه من از رو نمیرم. جای شما را هم تنگ نکردم. کسی هم شما را مجبور به خوندن کامنت های من نکرده.
و من هم گفتم و بازم میگم :من فقط دارم نظر خودم را می گم. در اشتباه بودن و نبودنم هم مطلقاً به هیچ احد الناسی ربط نداره.
شما هم اگه این تاپیک را باز می کنی تا نکته نامکشوف خاصی از داستان بازی برات روشن بشه، فقط داری وقتت را تلف می کنی. داستان بازی تا اینجاش دیگه چیز خاصی نداره.
من کاری ندارم که جنابعالی و کسانی که مثل شما فکر می کنند خوشتون میاد یا نه.تا زمانی که خود کونامی رسما اعلام نکرده که بازی هیچ محتوای دیگری مازاد بر چیزی که هست نداره، من ادامه میدم.
پ.ن :خوشم میاد که اگه چیزی رو بشه، اولین کسایی که قبل از خود من میرن تجربش می کنند همینان که هر صفحه دارند هی میگن که من و امثال من داریم اراجیف پست می کنیم.
 
آخرین ویرایش:

MSF_SE7EN

کاربر سایت
Jan 20, 2016
97
دوستان مثل اینکه به جای بحث در مورد بازی دارید با هم دعوا میکنید!
اون آقایونی که میگن این بازی همینی بوده که دیدیم خب دیگه چه بحثی میمونه این تاپیک رو باز نکنید!
در ضمن سعی کنید به نظر همدیگه احترام بذارید این حق هر بازیکنی هست که بازی رو تجربه کرده تا در موردش نظر بده. منتها با رعایت حقوق دیگران
 

MSF_SE7EN

کاربر سایت
Jan 20, 2016
97
دوستان دیدم که توی پست های قبلی گفته شده بود ولگین وقتی میفهمه ونوم بیگ باس اصلی نیست (توی اون پایگاه) خاموش میشه
اما خب یه جای دیگه هم دقیقا رو در روی ونوم قرار میگیره توی اون Devil House !
2016-01-29_00007.jpg
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
یه مطلب را بگم :
در این که دلایل بیشماری بر یکسان بودن ونوم اسنیک و بیگ باس وجود داره، شکی نیست. بهترینش هم همون قضیه جراحی هست که خودم گفتم: :d
مدیک را طراحیش به عهده خود ما بود و میتونستیم یه سیاه پوست طراحیش کنیم و با عمل جراحی شبیه باس شده بود. خب جراحی صورت درست ولی اون جناب دکتر چطور رنگ پوست ونوم را از سیاه پوست کرده سفید پوست؟ چطوری قد این دو تا را یکی کرده؟ بر فرض هم که رنگ پوستش را با جراحی تغییر داده باشه (که حتی با منطق دنیای متال گیر هم غیر ممکنه) چطور وقتی یه صورت را تغییر داده چند تا زخم بزرگ به جا گذاشته ولی بدن ونوم را بدون زخم تغییر داده؟

و یه سوال بزرگ :
اگر ما واقعا مدیک هستیم چرا تو گراند زیروز، مدیک یه چهره مشخص داره و چرا نیومدن مثل مراحل پاز چهره اش را با یه ماسک بپوشانند؟
این نکته وقتی قابل توجه می شود که بدونیم داستان فنتوم پین حداقل یک سال قبل تر از عرضه گراند زیروز کامل شده بوده (یعنی کل پلات مشخص بوده چیه.)

و یه چیز دیگه :
تو اندینگ گراند زیروز، مدیک هوشیار هست و به کما نرفته. ولی باس تو کماست.
از طرفی اول tpp, اسماعیل به باس میگه من نه سال مراقبت بودم. به شدت منطقی هست که مدیک نه سال مراقب لیدرش باشه.

و یه نکته درباره شرایط ذهنی ونوم اسنیک و این که چرا صد در صد یه چیز هایی تو بازی صرفا توهم ونوم هست :
اولاً دارویی که ونوم مصرف می کند (همون کپسول سفید و آبی)
زیپراسیدون هست. داروی زیپراسیدون متعلق به گروه داروهای ضد جنون است و بیشتر در درمان بیماری شیزوفرنی یا جنون جوانی کاربرد دارد. اما دوز پایین‌تر این دارو در درمان اختلال شخصیت دو قطبی، وسواس فکری، حملهٔ هراس، اختلال مرزی، اختلال تمرکز، و ترس به کار می‌رود. یکی از شایع‌ترین عوارض این دارو افزایش وزن است. اما سایر عوارض شامل بی‌قراری، بی احساسی، تپش نامنظم قلب، ممکن است در ابتدا نمایان شود. در صورت داشتن مشکل قلبی پزشک را در جریان قرار دهید. این دارو برای اثر مفید به ۴ تا ۶ هفته زمان نیاز دارد.
http://images.ddccdn.com/images/pills/nlm/000493990.jpg
و در نتیجه ونوم شیزوفرنی داره. روان‌گسیختگی یا اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی(به انگلیسی: Schizophrenia) یک اختلال روانی است که مشخصهٔ آن ازکارافتادگی فرایندهای فکری و پاسخگویی عاطفی ضعیف است.[۱] این بیماری در بین همهٔ بیماری‌های عمدهٔ روان‌شناختی از همه وخیم‌تر می‌باشد و معمولاً خود را به صورت توهم شنیداری، توهم‌های جنون آمیز یا عجیب و غریب، یا تکلم و تفکر آشفته نشان می‌دهد، و با اختلال در عملکرد اجتماعی یا شغلی قابل توجهی همراه است. فرد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است دچار توهم‌هایی شود (که اغلب به صورت شنیدن صداها گزارش شده است)، خیالات (اغلب عجیب و غریب یا سرکوب گرانه در طبیعت) و آشفتگی فکری و کلامی می‌باشند.
از طرفی یه شبه هم دچار شیزوفرنی نشده. از وقتی از کما اومده بیرون همینطور بوده.
و این موضوع /فکت باعث ظنین شدن ما به خیلی چیز ها میشه.
مثلاً :مادر بیس MSF وقتی سقوط کرد، همه سرباز ها افتادن تو اقیانوس و کسی هم نبود که بخواهد نجاتشون بده. خود باس را هم شانس باهاش یار بود که ایوا نجاتش داد. پس چطوری تو فنتوم پین بر میگردند پیش باس؟ اصلاً این نه سال مگه غاز می چروندن که یهو خبر برگشتن باس را بشنوند و برگردند پیشش؟!
و یه چیز دیگه :این موضوع که هر کس می‌تواند بیگ باس باشه و بیگ باس فقط یه لقبه یه حرف پوچه. اگه واقعا هر کس میتونه جای باس باشه، سربازای MSF به جای اینکه وایسن و کشته بشن، هر کدوم با چارتا تیر مثل باس یه هلیکوپتر سایفر را مینداختن و پایگاه را نجات می دادن.
به نظر من باس نمیخواد زیر بار مشکلاتی که داره بره و بیماریش هم با قرار دادنش در قالب مدیک داره به این موضوع کمک می کنه.
در هر حال امیدوارم کونامی ماله نکشه رو این همه فکت و تناقض.
من بازم میگم باس واقعی ایشون هست: :d
metal-gear-solid-5-the-phantom-pain-gdc-2013-trailer-motorcycle-snake.jpg
 
آخرین ویرایش:

MSF_SE7EN

کاربر سایت
Jan 20, 2016
97
دقیقا و اینکه با دیتا ماین کردن مدل اسماعیل مدل مدیک درومده!
در صورتیکه اگه مدل بیگ باس Gz بود دیگه اصلا جای حدسی باقی نمیگذاشت!
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
یه چند تا نکته موند :d :
با هیپنوتراپی شاید بتونید خاطرات را منتقل کنید، ولی توانایی را نمیتونید. ونوم اگه مدیک باشه مهارت شاخصش باید پزشکی باشه. نه اینکه تو همه چیز مهارت داشته باشد و مهمتر از همه اینکه این طرف با کامبت رنک A++ رو سربازای S++ مثل آب خوردن cqc میره.
2.جای boss1988 خالی. یه نکته جالب که بهش اشاره کرد این بود که اگه صحنه های توی بیمارستان را ( اون هایی که کات میخورند ولی فاصله زمانی بینشون نیست) کنار هم بگذاریم، می بینیم که ونوم هر چی دکتر می گوید را تصور می کنه. می گه داریم جراحی صورت روت انجام می دیم، زخم روی صورتش تصور می کند. می گه بانداژ بستیم به صورتت، همون را تصور می کند و...
که نشون دهنده متوهم بودن ونوم اسنیک هست.
3.دلیل جدا شدن میلر از باس به نظر من نه اون دلیل مسخره مرحله 46 است، بلکه به این دلیله که بیماری باس رو به وخامت می گذارد و نیمه مجنون میشه و تبدیل میشه همون شیطانی کستو MG 1بود و از هدفش فاصله می گیرد و میلر هم میخواد جلوش را بگیره.
4.وقتی تو پایان بازی می گه سالید، فانتوم باس را کشت، منظورش اینه که با رسوندن باس تا لب مرگ (شاید یه کمای دیگه)، باس را از این توهمی که توش گیر افتاده در میاره. ونوم خود باس نیست. توهمی هست که باس توش گیر افتاده و شبحی از بیگ باس واقعی هست.
5.تو این صحنه چرا باس واقعی نشون داده میشه؟ آیا این تنها جایی نیست که ما تو فنتوم پین چهره واقعی باس را می بینیم. در گوشه ای از اینه که ونوم بهش توجه نمی کنه.
2784106-screenshot_2015-09-17-02-11-32.png
 

.::Snake::.

کاربر سایت
Feb 8, 2014
105
نام
یوحنا
مثلاً :مادر بیس MSF وقتی سقوط کرد، همه سرباز ها افتادن تو اقیانوس و کسی هم نبود که بخواهد نجاتشون بده. خود باس را هم شانس باهاش یار بود که ایوا نجاتش داد. پس چطوری تو فنتوم پین بر میگردند پیش باس؟ اصلاً این نه سال مگه غاز می چروندن که یهو خبر برگشتن باس را بشنوند و برگردند پیشش؟!

شب حمله همه سربازها کشته نشدن و یه سری اون شب داخل پایگاه نبودن. بعد این افراد به سه دسته تقسیم میشن. دسته اول میرن ارتش خودشون رو تشکیل میدن که ازشون هم خبری نمیشه. دسته دوم هم برمیگردن پیش میلر و کمکش میکنن تا Diamond Dogs رو بسازه. دسته سوم هم ملقب به Mosquito هستن که طبق شایعات فکر میکنن اون شب بیگ باس اون ها رو فروخته واسه همین تو مرحله ۲۲ به پایگاه حمله میکنن. در کل این قضیه تناقض و چیز بی پاسخی نیست.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
شب حمله همه سربازها کشته نشدن و یه سری اون شب داخل پایگاه نبودن. بعد این افراد به سه دسته تقسیم میشن. دسته اول میرن ارتش خودشون رو تشکیل میدن که ازشون هم خبری نمیشه. دسته دوم هم برمیگردن پیش میلر و کمکش میکنن تا Diamond Dogs رو بسازه. دسته سوم هم ملقب به Mosquito هستن که طبق شایعات فکر میکنن اون شب بیگ باس اون ها رو فروخته واسه همین تو مرحله ۲۲ به پایگاه حمله میکنن. در کل این قضیه تناقض و چیز بی پاسخی نیست.

ممنون برا روشن کردن قضیه.
برا بقیه متن هم استدلالی داری؟ :d
 

MSF_SE7EN

کاربر سایت
Jan 20, 2016
97
شب حمله همه سربازها کشته نشدن و یه سری اون شب داخل پایگاه نبودن. بعد این افراد به سه دسته تقسیم میشن. دسته اول میرن ارتش خودشون رو تشکیل میدن که ازشون هم خبری نمیشه. دسته دوم هم برمیگردن پیش میلر و کمکش میکنن تا Diamond Dogs رو بسازه. دسته سوم هم ملقب به Mosquito هستن که طبق شایعات فکر میکنن اون شب بیگ باس اون ها رو فروخته واسه همین تو مرحله ۲۲ به پایگاه حمله میکنن. در کل این قضیه تناقض و چیز بی پاسخی نیست.

توی مرحله 22 اگه بمیرید دیگه نمیشه بازی رو برگردوند چرا؟ اگه بمیرید باید اول 21 رو برید تا 22 باز بشه
یا اگه دقت کنید پایگاه حالت مخفی داره یعنی سایفر هم نمیدونه کجاست اون وقت چطور اون گروه میفهمن؟
یا صداهاشون دقیقا صدای سربازای GZ هست؟!
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر