SPOILER: The MGS V TPP Spoiler Thread

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
:d

این تاپیک واقعا نیازه؛ یعنی واسه هر بازی ای واقعا نیازه که یه تاپیک باشه در مورد داستان یک بازی بحث بشه بدون اینکه تو تاپیک اصلی چیز بزرگی اسپویل بشه.

نکات:

1- اسم تاپیک مشخصه؛ همه چی در مورد داستان بازی و بحث در موردش، حتی نکات غیر داستانی مثلا یه سری از ویژگی های گیم پلی و امکانات که شاید کسی نخواد بدونه و خودش میخواد کشفش کنه، این جا بحث میشه کلا.

2- از تگ اسپویلر لازم نیست استفاده کنید.

این آخرین هشدار بود. اگه هنوز بازی رو تموم نکردید این جا وارد نشید.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
اول از همه گیمپلی:ایراد گیمپلی از نظر شما چی بو.د؟ گیمپلی انقدر غنی بود که اگه از یک پنجم امکانات هم استفاده می کردی بازم بازی را بدون مشکل می شد پیش برد.به شخصه رئال ترین گیمپلی ای بود که تا حالا دیده بودم.سبک مخفی کاری را چند پله ارتقا داد.
گیم‌پلی بازی ورژن ارتقا داده شده ی SC:CT بود, نمی گم خوب نیست, ولی لول دیزاین بازی انقدر داغونه که لذت رو میگیره. من لول دیزاین رو جز گیم‌پلی دسته بندی کردم چون تعاملیه که مرحله با بازیکن داره. محیط‌های تکراری و حتی وقتی هم تکراری نبودن خالی بودن. از نقطه A به B رفتن و یا یه نفر رو extract کردن یا یه نفر رو eliminate کردن. هسته‌ی گیم‌پلی خوب بود ولی بقیه خیلی یکنواخت و تکراری بود.
پروزه فرزندان وحشتناک 1972 اجرا میشه.بیگ باس تو متال گیر 5 از 1975 تو کما میره و اون قضیه اصلا کاری به فنتوم پین نداره.
آخه توی MGS4 اگر اشتباه نکنم گفته می‌شه که این پروژه وقتی که بیگ‌باس توی کما بوده این پروژه کلید می‌خوره. آخه منطقی هم هست بیگ‌باس کی در دسترس زیرو بوده اینطور که بتونن ازش کلون درست کنن؟
نه سال خود باس هم تو کما بوده.و کمی قبل تر از ونوم به هوش میاد و در جریان برنامه اسلات و زیرو قرار میگیره.
این رو از کجا می‌گی؟‌ این که تهه آب بستنه رسماً. دو نفر نه سال توی کما باشن؟:D باس همون اول می‌گه که من نه سال داشتم نگاهت می‌کردم.:D
دلیل انتخاب لیکویید توسط اسلات هم شما اولین نفر هستی که میپرسی.چون این موضوع اصلا تو داستان مطرح نمیشه.
خب همین واقعاً‌ نکته عجیبیه.
ما می‌دونیم چرا Soild با Kaz و امثالهم ملاقات می‌کنه ولی نمی‌دونیم چرا Ocelot به‌جای این که طرف Solid رو بگیره میره سمت Liquid. یا حتی Solidus.:d
امریخ که همه شواهد بر ضدش هست.ولی جدیدا داره گفته میشه که شاید کاز خیانتکار اصلی باشه و امریخ فقط بازیچه دست اون بوده باشه.
منم حدس می‌زدم که کاز بوده که خیانت کرده, با توجه به این که بیگ‌باس بهش چیزی نمی‌گه.:D ولی فکر کنم Skull Face اون رو هم دور زده.
-----

یه چیزی راستی, Paz زنده می‌مونه, نشون می‌دن که ۲ نفر هستن که از توی شکمشون بمب در میارن که من متوجه نمی‌شم چرا!؟!! توی GZ که فقط Paz بود, بعد توی بازی گفته می‌شه که اگر به Paz یه سری مدارک خاص بدید یه اتفاقی قراره بیوفته.:D قضیه اون چیه؟‌ چون من احتمالاً بازی رو دیگه ادامه نمی‌دم.:D
 

.::Snake::.

کاربر سایت
Feb 8, 2014
105
نام
یوحنا
یه چیزی راستی, Paz زنده می‌مونه, نشون می‌دن که ۲ نفر هستن که از توی شکمشون بمب در میارن که من متوجه نمی‌شم چرا!؟!! توی GZ که فقط Paz بود, بعد توی بازی گفته می‌شه که اگر به Paz یه سری مدارک خاص بدید یه اتفاقی قراره بیوفته.
:biggrin1:
قضیه اون چیه؟‌ چون من احتمالاً بازی رو دیگه ادامه نمی‌دم.

تو مادر بیس بخش Medical Platform یه اتاقی هست که داخلش پاز قرار داره. اونجا ونوم اسنیک توهم میزنه که مدیک همه بمبا رو خنثی کرده و پاز منفجر نشده و حالا هم پاز از اون اتفاق جون سالم به در برده. بعد از یه مرحله فرعی و این ها که بهش سر بزنی میبینی پاز داره خودش بمب در میاره و منفجر میشه. بعد ونوم بیدار میشه و میبینی اصلا هیچ اتاق و پازی نیست و معلوم میشه اینا توهم بوده. میشه گفت یه طورایی عذاب وجدان مدیک یا ونوم بوده که چرا نتونسته بمب دوم پاز رو در بیاره.

پ.ن: اینم خودش میتونه یه دلیلی باشه برا نقض حرف کسایی که فکر میکنن ونوم و بیگ باس یکی هستن.
 

The Sorrow

in Search of Peace and Sanity
کاربر سایت
Nov 1, 2014
581
نام
Hamidreza
گیم‌پلی بازی ورژن ارتقا داده شده ی SC:CT بود, نمی گم خوب نیست, ولی لول دیزاین بازی انقدر داغونه که لذت رو میگیره. من لول دیزاین رو جز گیم‌پلی دسته بندی کردم چون تعاملیه که مرحله با بازیکن داره. محیط‌های تکراری و حتی وقتی هم تکراری نبودن خالی بودن. از نقطه A به B رفتن و یا یه نفر رو extract کردن یا یه نفر رو eliminate کردن. هسته‌ی گیم‌پلی خوب بود ولی بقیه خیلی یکنواخت و تکراری بود.

گیم پلی بازی ورژن ارتقا یافته Peace Walker هست که اونم از روی Portable Ops الگو برداشته بود، ببینید لول دیزاین بازی مشکلی نداشت مساله اینه که بازی تم نظامی، رزمی داره و نباید انتظار ماموریت های عجیب غریب داشته باشید، من خودم با اینکه برخی از ماموریت ها از نظر الگو تکراری بود اما واقعا از تک تکشون لذت میبردم چون هرکدوم Task های متفاوت و جالبی داشت و تلاش برای کامل کردن اونا باعث میشد ماموریت ها از حالت یکنواخت دربیاد. نکته بعد آزادی عمل فوق العاده ای بود که بازی به بازیکن میداد و آدم میتونست هر دفعه با یه استراتژی متفاوت ماموریت رو به پیش ببره.

آخه توی MGS4 اگر اشتباه نکنم گفته می‌شه که این پروژه وقتی که بیگ‌باس توی کما بوده این پروژه کلید می‌خوره. آخه منطقی هم هست بیگ‌باس کی در دسترس زیرو بوده اینطور که بتونن ازش کلون درست کنن؟

این مساله برای سه سال قبل از اتفاقات Ground Zeroes هست که Big Boss بخاطر آسیب های جسمی که مربوط به انفجار اتمی سال 1954 هست بدنش وارد کما میشه و Zero اون موقع این پروژه رو بکار میگیره.

این رو از کجا می‌گی؟‌ این که تهه آب بستنه رسماً. دو نفر نه سال توی کما باشن؟
:biggrin1:
باس همون اول می‌گه که من نه سال داشتم نگاهت می‌کردم.
:biggrin1:

من این مساله رو دقیق چک نکردم اما ظاهرا بیگ باس چند ساعت قبل از ونوم به هوش میاد و ونوم در اصل توی این همه مدت توی یه کمای مصنوعی بوده و بعد از به هوش اومدن بیگ باس دکترا از یه طریقی ونوم رو هم به هوش میارن تا نقشه هایی که کشیده بودن رو بتونن عملی کنن. اون جمله ای هم که بیگ باس میگه قسمتی از نقشه هست و از قبلش بهش اطلاع رسانی شده.
خب همین واقعاً‌ نکته عجیبیه.
ما می‌دونیم چرا Soild با Kaz و امثالهم ملاقات می‌کنه ولی نمی‌دونیم چرا Ocelot به‌جای این که طرف Solid رو بگیره میره سمت Liquid. یا حتی Solidus.

بخاطر اینکه Ocelot خاطرخواه و طرفدار Big Boss هست و این Solid هست که توی نسخه دوم باعث میشه Big Boss یه جورایی کشته بشه و بقایاش بدست Patriots بیافته و توی نسخه اول بازی هدف Ocelot اینه که بقایای Big Boss رو با ایجاد یه تهدید هسته ای از آمریکا پس بگیره که Solid میاد و نقشش رو بهم میریزه. Liquid هم هدفی مشابه Ocelot داره بنابراین متحد شدنشون چندان عجیب نیست. KAZ هم توی یکی از نوارهای بازی میگه که Big Boss دیگه برای من اصلا مهم نیست(بخاطر اینکه تنهاش گذاشته و ر فته) و من از این بیگ باس جدید یه قهرمان میسازم و اونو ساپورت میکنم.

منم حدس می‌زدم که کاز بوده که خیانت کرده, با توجه به این که بیگ‌باس بهش چیزی نمی‌گه.
:biggrin1:
ولی فکر کنم Skull Face اون رو هم دور زده.

Huey به نظر من یه خیانت کار واقعیه، یکی از دلایل خودکشیش در آینده هم میتونه بخاطر عذاب وجدانی باشه که از انجام کاری های گذشتش داشته.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
گیم پلی بازی ورژن ارتقا یافته Peace Walker هست که اونم از روی Portable Ops الگو برداشته بود، ببینید لول دیزاین بازی مشکلی نداشت مساله اینه که بازی تم نظامی، رزمی داره و نباید انتظار ماموریت های عجیب غریب داشته باشید، من خودم با اینکه برخی از ماموریت ها از نظر الگو تکراری بود اما واقعا از تک تکشون لذت میبردم چون هرکدوم Task های متفاوت و جالبی داشت و تلاش برای کامل کردن اونا باعث میشد ماموریت ها از حالت یکنواخت دربیاد. نکته بعد آزادی عمل فوق العاده ای بود که بازی به بازیکن میداد و آدم میتونست هر دفعه با یه استراتژی متفاوت ماموریت رو به پیش ببره.
لول دیزاین بازی مشکلی نداشت؟:D همه دارن می‌نالن. پس حتماً‌ مشکل داشته.
والا اولین باز نیست که بازی با تم نظامی بازی کردیم!:D MGS هیچوقت Realistic نبوده!‌ توی همین بازی هم کلی اتفاق عجیب غریب میوفته که دلیل نمیشه که ما انتظار نداشته باشیم که مراحل متفاوتی رو ببینیم.:D از نظر Realism که هیچ بازی مخفی‌کاری نزدیک سه‌گانه کلاسیک SC نمی‌شد و ما توی SC:CT بخصوص کلی مراحل با دیزاین متفاوت و درگیرکننده داشتیم!‌ تازه دست اون‌ها بسیار بسته تر بوده نسبت به سری MGS چون اون بازی خیلی خیلی رئاله. توی همین بازی‌های قبلی MGS هم ما مراحل خیلی خوبی داشتیم!‌ مثلاً مرحله‌ی پایانی MGS4.
این که بازیکن خودش بخواد بازی رو متفاوت کنه که نمی‌شه. بازیکن قرار نیست به همه جوانب در عین‌حال توجه کنه. وقتی من درگیر داستان بازی هستم دلیلی نداره بخوام به بقیه جوانب بازی توجه کنم. این هنر سازنده بازی هست که کاری کنه بازیکن در عین دنبال کردن بازی, تجربه‌ی لذت بخش‌تری هم داشته باشه. کاری که توی بازی‌های خوب این چندسال اخیر بسیار خوب انجام شده. دیگه دستشون از یه بازی مثه Portal بسته تر نبوده که!‌
به نظر من باید این عیب رو خیلی خیلی بیشتر از این حرفا حتی بهش بپردازیم. جوری که اگه کوجیما از عمد بازی رو انقدر تکراری طراحی کرده بفهمه و توی بازی بعدی درستش کنه.
Liquid هم هدفی مشابه Ocelot داره بنابراین متحد شدنشون چندان عجیب نیست.
لیکوئید هدف مشابه داشت؟‌ لیکوئید می‌خواست با تمام دنیا بجنگه تا جایی که می‌دونم, اصلاً به پدرش اهمیتی نمی‌داد! صرفاً می‌خواست بمیره که مرد توی MG2.:D
 

The Sorrow

in Search of Peace and Sanity
کاربر سایت
Nov 1, 2014
581
نام
Hamidreza
لول دیزاین بازی مشکلی نداشت؟
:biggrin1:
همه دارن می‌نالن. پس حتماً‌ مشکل داشته.
والا اولین باز نیست که بازی با تم نظامی بازی کردیم!
:biggrin1:
MGS هیچوقت Realistic نبوده!‌ توی همین بازی هم کلی اتفاق عجیب غریب میوفته که دلیل نمیشه که ما انتظار نداشته باشیم که مراحل متفاوتی رو ببینیم.
:biggrin1:
از نظر Realism که هیچ بازی مخفی‌کاری نزدیک سه‌گانه کلاسیک SC نمی‌شد و ما توی SC:CT بخصوص کلی مراحل با دیزاین متفاوت و درگیرکننده داشتیم!‌ تازه دست اون‌ها بسیار بسته تر بوده نسبت به سری MGS چون اون بازی خیلی خیلی رئاله. توی همین بازی‌های قبلی MGS هم ما مراحل خیلی خوبی داشتیم!‌ مثلاً مرحله‌ی پایانی MGS4.
این که بازیکن خودش بخواد بازی رو متفاوت کنه که نمی‌شه. بازیکن قرار نیست به همه جوانب در عین‌حال توجه کنه. وقتی من درگیر داستان بازی هستم دلیلی نداره بخوام به بقیه جوانب بازی توجه کنم. این هنر سازنده بازی هست که کاری کنه بازیکن در عین دنبال کردن بازی, تجربه‌ی لذت بخش‌تری هم داشته باشه. کاری که توی بازی‌های خوب این چندسال اخیر بسیار خوب انجام شده. دیگه دستشون از یه بازی مثه Portal بسته تر نبوده که!‌
به نظر من باید این عیب رو خیلی خیلی بیشتر از این حرفا حتی بهش بپردازیم. جوری که اگه کوجیما از عمد بازی رو انقدر تکراری طراحی کرده بفهمه و توی بازی بعدی درستش کنه.

خب ببین مساله اینه که Kojima قصد داشته که بازی رو بر اساس گیم پلی اون دو بازی قبلی بسازه(برای این کار هم دلیل خودش رو داشته) وگرنه همه میدونن که ایشون از پس ساخت یه عنوان خطی تر که داستان و گیم پلیش خیلی با هم درگیرتر باشن بر میاد و اینو قبلا ثابت کرده، اتفاقا من فکر میکنم اگه بازی روایت منظم تری داشت و مثل MGS 4 یا 3 بود خیلی پروسه ساختش هم آسون تر میشد اما دیگه نمیشد اسم یه عنوان Open World رو روش گذاشت، من خودم به عنوان طرفدار این سری ترجیح میدادم بازی مثل MGS 4 بود اما با این همه این مدل گیم پلی هم لذت ها و تجربه های خاص خودش رو داشت. بازم میگم گیم پلی بازی بشخصه نمیشد ایرادی ازش گرفت و انقدر وسیع بود و دست پلیر رو باز میگذاشت که بعید میدونم توی هیچ بازی دیگه ای مشابهش رو دیده باشیم. قبول دارم طراحی برخی از مرحله ها یکم تکراری میشد ولی با این همه در حدی نبود که آدم رو خسته کنه یا از بازی زده بکنه.

یکوئید هدف مشابه داشت؟‌ لیکوئید می‌خواست با تمام دنیا بجنگه تا جایی که می‌دونم, اصلاً به پدرش اهمیتی نمی‌داد! صرفاً می‌خواست بمیره که مرد توی MG2.:biggrin1:​





Ocelot برای اینکه بتونه با Patriots و نیروهاش(که بهترینش Solid بود) مقابله بکنه نیاز به یه فردی داشت که در راه رسیدن به هدفش مصمم باشه و قدرت انجام اینکار رو هم داشته باشه، برای همین بود که با Liquid متحد شد و اون برنامه ها رو چید. در ضمن لیکوئید در اصل قصد داشت که Patriots رو نابود بکنه و فکر میکنم همین میتونست یه سوژه مشترک برای همکاریشون بوده باشه.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
لول دیزاین بازی مشکلی نداشت؟:D همه دارن می‌نالن. پس حتماً‌ مشکل داشته.
والا اولین باز نیست که بازی با تم نظامی بازی کردیم!:D MGS هیچوقت Realistic نبوده!‌ توی همین بازی هم کلی اتفاق عجیب غریب میوفته که دلیل نمیشه که ما انتظار نداشته باشیم که مراحل متفاوتی رو ببینیم.:D از نظر Realism که هیچ بازی مخفی‌کاری نزدیک سه‌گانه کلاسیک SC نمی‌شد و ما توی SC:CT بخصوص کلی مراحل با دیزاین متفاوت و درگیرکننده داشتیم!‌ تازه دست اون‌ها بسیار بسته تر بوده نسبت به سری MGS چون اون بازی خیلی خیلی رئاله. توی همین بازی‌های قبلی MGS هم ما مراحل خیلی خوبی داشتیم!‌ مثلاً مرحله‌ی پایانی MGS4.
این که بازیکن خودش بخواد بازی رو متفاوت کنه که نمی‌شه. بازیکن قرار نیست به همه جوانب در عین‌حال توجه کنه. وقتی من درگیر داستان بازی هستم دلیلی نداره بخوام به بقیه جوانب بازی توجه کنم. این هنر سازنده بازی هست که کاری کنه بازیکن در عین دنبال کردن بازی, تجربه‌ی لذت بخش‌تری هم داشته باشه. کاری که توی بازی‌های خوب این چندسال اخیر بسیار خوب انجام شده. دیگه دستشون از یه بازی مثه Portal بسته تر نبوده که!‌
به نظر من باید این عیب رو خیلی خیلی بیشتر از این حرفا حتی بهش بپردازیم. جوری که اگه کوجیما از عمد بازی رو انقدر تکراری طراحی کرده بفهمه و توی بازی بعدی درستش کنه.

لیکوئید هدف مشابه داشت؟‌ لیکوئید می‌خواست با تمام دنیا بجنگه تا جایی که می‌دونم, اصلاً به پدرش اهمیتی نمی‌داد! صرفاً می‌خواست بمیره که مرد توی MG2.:D

من فقط به یه نکته اشاره کنم: کوجیما تا دنیا، دنیاست دیگه رو متال گیر کار نمی کنه مگه اینکه معجزه بشه و کونامی از خر شیطان بیاد پایین.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
خب ببین مساله اینه که Kojima قصد داشته که بازی رو بر اساس گیم پلی اون دو بازی قبلی بسازه(برای این کار هم دلیل خودش رو داشته) وگرنه همه میدونن که ایشون از پس ساخت یه عنوان خطی تر که داستان و گیم پلیش خیلی با هم درگیرتر باشن بر میاد و اینو قبلا ثابت کرده، اتفاقا من فکر میکنم اگه بازی روایت منظم تری داشت و مثل MGS 4 یا 3 بود خیلی پروسه ساختش هم آسون تر میشد اما دیگه نمیشد اسم یه عنوان Open World رو روش گذاشت، من خودم به عنوان طرفدار این سری ترجیح میدادم بازی مثل MGS 4 بود اما با این همه این مدل گیم پلی هم لذت ها و تجربه های خاص خودش رو داشت. بازم میگم گیم پلی بازی بشخصه نمیشد ایرادی ازش گرفت و انقدر وسیع بود و دست پلیر رو باز میگذاشت که بعید میدونم توی هیچ بازی دیگه ای مشابهش رو دیده باشیم. قبول دارم طراحی برخی از مرحله ها یکم تکراری میشد ولی با این همه در حدی نبود که آدم رو خسته کنه یا از بازی زده بکنه.
\
مشکل این‌جاست که تو نمی فهمی منظور من چیه الان.:D
طراحی مراحل بازی منو یاد Project I.G.I می‌انداخت واقعاً.:D خیلی ضعیف بود.
من میگم خوب شد که Open world شد, ولی دیزاین بازی عیب‌های زیادی داره که ربطی به Open World بودن نداره. Red Dead Redemption هم Open World بود ولی دیزاین مراحل جوری بود که کسی خسته نمی‌شد. بهترین مأموریت بازی برای من Devil's House بود!‌ چون بعضی جاهاش خطی بود و بقیش هم تنوع جالبی بود نسبت به مراحل قبلی. من می‌گم بازی از این نظر مشکل داره. بازی‌هایی هستند با محیط‌های بزرگ که بسیار بهتر عمل کردن. مثلاً Deus Ex 1. هیچ بازی‌ـی تا مدت‌ها از نظر آزادی عمل و انتخاب به اون بازی نمی رسید. محیط‌ها واقعاً بزرگن انتخاب‌ها واقعاً زیادن. ولی دیزاین مراحل و تنوع اونا ستودنیه. تنوع ستینگ بازی ستودنیه. برعکس این بازی. من حرفم اینه. میتونست برای Pacing بهتر بعضی‌ جاها رو خطی طراحی کنه بعضی وقت‌ها گیمر رو توی تنگنا بزاره. درست مثل اوپنینگ شاهکار بازی.
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
دوستان پست قبلی شایعه بود.ادامه بدید.:d
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
تو لانچ تریلر بازی که خود کوجیما کارگردانی کرده بود میگه:
A MISSING LINK THAT COMPLETES THE SAGA
اگه بازی واقعا ناقص بوده باشه وفرصت کامل کردنش را نداشته بودن هیچ وقت خود کوجیما نمیاد همچین چیزی تو اخرین تریلر بازی بگه.چون اگه بازی ناقص باشه و فقط همینی که ما می بینیم باشه.به هیچ وجه missing link نمیتونه باشه و تازه سوالات را هم افزایش داده شدید.
 

MSF_SE7EN

کاربر سایت
Jan 20, 2016
97
تو لانچ تریلر بازی که خود کوجیما کارگردانی کرده بود میگه: A MISSING LINK THAT COMPLETES THE SAGA اگه بازی واقعا ناقص بوده باشه وفرصت کامل کردنش را نداشته بودن هیچ وقت خود کوجیما نمیاد همچین چیزی تو اخرین تریلر بازی بگه.چون اگه بازی ناقص باشه و فقط همینی که ما می بینیم باشه.به هیچ وجه missing link نمیتونه باشه و تازه سوالات را هم افزایش داده شدید.
مهم ترین چیزی که وجود داره اگه داستان با چپتر 3 هم کامل نشه این سکوت کوجیماست که واقعا گاهی اوقات اعصاب خورد کن میشه!
 

REDEMPTiON313#

کاربر سایت
Nov 26, 2010
569
نام
AAA
این نکته ای که محمد گفت-منم قبلا چند بار اینجا بهش اشاره کرده بودم-جدا از فرضیات و نظریه ها یه سری چیزا هست که رسما اعلام شده تو بازی هست...
قبول،بازی ناقصه و نذاشتن استاد کارش رو کامل کنه و این داستانا،،،
ولی وقتی تو تریلر به وضوح گفته میشه دیگه حتما یه چیزی هست،
.


حتی این مورد تو خیلی از سایت های خبری هم پوشش داده شد،که بازیکن تو TPP برمی گرده به کمپ Omega...
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
یه سوال چرا ما داریم این قدر الکی بحث می کنیم وقتی خود کونامی گفته رسیدن به نوکلیر دیس ارمامنت، باعث فعال شدن یه event میشه؟
یه چیزی هم به کسانی که میگن بعد از 5 ماه دیگه نباید دنبال محتوای اضافه گشت:
بعد از 5 ماه هیچ کس نتوانسته آخرین محتوای معلوم بازی را بهش دست پیدا کند، بعد شما چطوری اینقدر با اطمینان حرف می زنید؟
کوجیما اینقدر احمق نیست که بیاد به یه بازی ناقص بگه the missing link that completes the saga

- - -ویرایش - - -

پ.ن: یه سری کد مربوط به پاز هم پیدا شده.
درضمن دوستان بیگ باس، گری فاکس را تو دهه 80 نجات میده نه 70 و اون تئوری که قبلاً بهش اشاره کردم بازم باز میمونه :d
 

.::Snake::.

کاربر سایت
Feb 8, 2014
105
نام
یوحنا
تو لانچ تریلر بازی که خود کوجیما کارگردانی کرده بود میگه:
A MISSING LINK THAT COMPLETES THE SAGA
اگه بازی واقعا ناقص بوده باشه وفرصت کامل کردنش را نداشته بودن هیچ وقت خود کوجیما نمیاد همچین چیزی تو اخرین تریلر بازی بگه.چون اگه بازی ناقص باشه و فقط همینی که ما می بینیم باشه.به هیچ وجه missing link نمیتونه باشه و تازه سوالات را هم افزایش داده شدید.

کوجیما اولین بارش نیست که از Missing Link صحبت میکنه. توی یکی از تریلرهای پیس واکر هم (فکر کنم E3 2009) درباره بازی همین حرف رو زد. اما دیدیم که بازم طاقت نیورد و اومد MGSV رو علم کرد! کلا به تریلرهای کوجیما نمیشه اعتماد کرد. خودش هم یادمه سر ساخت تریلر E3 2014 گفت که عمدا تریلرها رو اینطوری صحنه سازی میکنه تا بحث درست بشه. پس به نظرم کلا خیلی رو تریلرها نباید مانور داد. اونم این تریلرهایی که یه مشت دروغ هایپ کننده بود فقط.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
کوجیما اولین بارش نیست که از Missing Link صحبت میکنه. توی یکی از تریلرهای پیس واکر هم (فکر کنم E3 2009) درباره بازی همین حرف رو زد. اما دیدیم که بازم طاقت نیورد و اومد MGSV رو علم کرد! کلا به تریلرهای کوجیما نمیشه اعتماد کرد. خودش هم یادمه سر ساخت تریلر E3 2014 گفت که عمدا تریلرها رو اینطوری صحنه سازی میکنه تا بحث درست بشه. پس به نظرم کلا خیلی رو تریلرها نباید مانور داد. اونم این تریلرهایی که یه مشت دروغ هایپ کننده بود فقط.

اینم حرفیه.
ولی این دفعه کوجیما کاملا میدونسته که دیگه متال گیر نمیسازه.
کلا ما با این بازی دو تا مشکل داریم :
اول ونوم بیگ باس نیست. که مشکل اصلی هست. که به شخصه میگم در اینده خلاف این ثابت میشه چون در غیر اینصورت به شدت گند میخوره به تایم لاین دهه 80-90
دوم قسمت هایی از تریلر ها که تو بازی نیست و من خودم تو توییتر کونامی مطرح کردم که جواب ندادند. اینم من می گم بعد از دیس ارمامنت هست.

اگه هم توجه کنید، میبینید که اطلاعات درز کرده با حرف های کوجیما نمیخونه، مثلا ثابت شده که داستان بازی در 2012 کاملا آماده و در ورژن نهایی بوده. خب پس چرا Kingdom of flies کامل نشده؟ به خصوص چون کات سین های هر دو تا چپتر قبل از 2014 ساخته شده بودند.
پس کوجیما داشته یه کاری این وسط میکرده.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
من نمیخوام پست مفصل و خاصی در مورد بازی بزنم، چون این تاپیک یه حالت کمدی به خودش گرفته و یه سری بحث ها هی توش تکرار میشه و از 66 صفحه، شاید 30 صفحه ـش حالت copy paste صفحات دیگه رو داره! :D
فقط در مورد Missing Link و این حرفا، ممکنه منظور کوجیما همون قضیه Metal Gearهای کلاسیک بوده. برای کسی اهمیتی نداشت که Big Boss توی MG1 مُرد و توی MG2 برگشت، ولی شاید کوجیما میخواسته این قضیه رو توجیه کنه و اون رو به عنوان یه حلقه گمشده در سری Metal Gear میدونسته و به خیال خودش توی MGSV این موضوع رو توضیح داده. دیگه خبر نداشته که انقدر جار و جنجال به پا میشه و شاید بروبچ همچنان در سال 2025 هم دنبال چپتر 3 باشن! :D
-----------------------
مطمئناً بعد از خنثی شدن بمب ها، یه ویدئو پخش میشه. همون ویدئویی که ماه ها پیش لیک شد و همه میتونن توی Youtube ببینن. ولی اینکه یه دفعه نیمه گمشده بازی از زیر زمین دربیاد و یه محتوای عظیمی به بازی اضافه بشه، خیلی بعید میدونم. اگه بشه هم نوش جون منتظران، ولی من که دیگه بعد از این همه مدت از حال و هوای بازی خارج شدم و برام کوچیک ترین اهمیتی نداره که چیزی اضافه و کم بشه.
البته اگه باز هم خبری نشه، دوستان احتمالاً از حل معما خسته نمیشن و روی یکی از تخته سنگ های افغانستان به یک نماد مشابه عدد یک برمیخورن و میگن در یک سالگی بازی، دنباله ـش آزاد میشه! اگه یک سالگی هم نشد، مشکلی نیست و میشه به خاطر کمای 9 ساله Venom Snake، تا 9 سال آینده منتظر محتوای جدید بازی بود. :D
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر