SPOILER: The MGS V TPP Spoiler Thread

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
:d

این تاپیک واقعا نیازه؛ یعنی واسه هر بازی ای واقعا نیازه که یه تاپیک باشه در مورد داستان یک بازی بحث بشه بدون اینکه تو تاپیک اصلی چیز بزرگی اسپویل بشه.

نکات:

1- اسم تاپیک مشخصه؛ همه چی در مورد داستان بازی و بحث در موردش، حتی نکات غیر داستانی مثلا یه سری از ویژگی های گیم پلی و امکانات که شاید کسی نخواد بدونه و خودش میخواد کشفش کنه، این جا بحث میشه کلا.

2- از تگ اسپویلر لازم نیست استفاده کنید.

این آخرین هشدار بود. اگه هنوز بازی رو تموم نکردید این جا وارد نشید.
 

La-Li-Lu-Le-Lo

کاربر سایت
Mar 9, 2012
925
نام
30avash
یه مشکل دیگه هم دارم . حالا دوستان ممکنه بگن گیر الکی میدی و بازی ـه و ... ولی دقیقا چطوری از پشت بیسیم میدیدن اسنیک داره به چی نگاه میکنه یا ... ؟ مثلا اسنیک تو اپیزود metallic archea اولش بیهوشه بعد میلر میگه snake snake are you ok do you read me بعد یهویی میگه skulls ? you have to eliminate them
:|
خب اسنیک اگه یه حرفی میزد اینجا راجب اینا اوکی بود ولی وقتی لال ـه اون چطوری از پشت بیسیم فهمیده ؟ ( اینتل تیم مثلا دیدتشون ؟ )
3&MGS 1&2 هم بعضی وقتا اینطور بودن تا جایی که یادمه:dباز تو شماره چهارم یه MKII بود که Otacon با اون وقایع رو میدید ولی برای بقیه توجیه خاصی نیستش.ولی خب این کم حرفی واقعا دلیلی پشتش نیست.شاید کوجیما مثلا میخواسته یه شخصیت کم حرف و جدی بسازه،ولی الان عملا از کوایت کمتر دیالوگ داره:d.خیلی مسخرس.ما بیگ باسو بیشتر با نقل قولهای حماسیش میشناختیم.
کلا توی کاتسین ها هیچ دیالوگ خاصی نبود انصافا.هرچی بود توی نوارها بود.قبلا هم گفتم،اگه این نوارها فقط به تکمیل داستان(مثل همون توضیحات Code Talker درباره Vocal Cord Parasites )محدود میشد چیز خیلی خوبی از آب درمیومد.ولی الان واقعا زیاده روی شده.
 

mohsen_mzh

کاربر سایت
Jun 15, 2008
862
نام
محسن
چیزی که الان منو عذاب میده اینه که این مشکلات که ما بهشون اشاره می کنیم برای ما فن های چندین و چند ساله خیلی مهم هستن و شاید خیلی ها اصلا مشکلی باهاشون نداشته باشن و این متای بالای بازی هم شاید دلیلش همین باشه. من خیلی مشتاق بودم کوجیما واکنش نشون بده به این مسائل ولی خب همین متای بالا شاید مانع بشه.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
من انقدر درگیر این ماجرای جذاب (!) Venom Snake شدم که گفتم برم ببینم توی Metal Gear چه خبر بوده. :D حس بازی کردنش که نیست و الآن یکی بخواد تازه بره سراغش به فنا میره، برای همین ویدئوهای بازی رو دیدم. مگه توی MGSV متوجه این قضیه نمیشیم که Big Boss واقعی Solid Snake رو فرستاد تا Venom Snake رو شهید کنه؟ پس این دیالوگ ها چی میگن؟



Big Boss (یا مثلاً Venom Snake) خیلی واضح و مشخص داره میگه که تو (یعنی Solid Snake) به عنوان عضوی از تیم ما... یعنی توی صحبت هاش داره اشاره میکنه که ما (Venom Snake و تشکیلاتش) خودمون تو رو درگیر این مأموریت کردیم، ولی زیادی جلو رفتی و حالا باید کارِت رو تموم کنیم. اگه ایشون جناب Venom Snake بود، می اومد این طوری صحبت میکرد؟
بعد هم در انتهای نسخه دوم دوباره شاهد این دیالوگ ها هستیم:



Big Boss به Solid Snake میگه همون طور که فکر میکردم دوباره اومدی سراغم! اگه این Big Boss با اونی که توی MG1 بود دو فرد جدا باشن، همچین حرفی میزنه و صحبت از بازگشت میکنه و در نهایت هم میگه This time once and for all, come on؟!!
بعد کوجیما اومده خیلی راحت میگه اون بنده خدایی که توی MG1 مُرد، Big Boss نبود؟! :D یعنی بازی های قبلی خودش رو زیر سوال میبره و چیزی که ساخته رو انکار میکنه تا مثلاً یه پیچش داستانی خفن توی MGSV قرار داده باشه؟!
البته از قبل هم مطمئن بودم قضیه حضور دوباره Big Boss توی MG2 هیچ ربطی به مباحث پیچیده نداره و فقط برای جالب شدن ماجرا هست که یه villain در حالی که آدم فکر میکنه مُرده، برمیگرده. ولی دیگه با دیدن ویدئوهای دو نسخه اولیه مطمئن شدم و تعجب میکنم که چطوری میشه این موضوع رو یه چیز پیچیده دونست که کوجیما مثلاً توی MGSV بهش جواب داده!

البته اخرین دمو رو دقت کنید bigboss واقعی به Venom میگه الان هم من BIG BOSS ام و هم توBIG BOSS هستی (یعنی جفتمون یک نفریم و بقیه دنیا از این ماجرا خبر ندارن!) از این حرفا اونجا venom یک لبخند شیطنت امیز میکنه و اسلات به میلر نقشه واقعی بیگ باس رو میگه. میلر میگه من میرم سمت venom ولی فعلا نقش خودم رو بازی میکنم.تا مدت ها venom و bigboss واقعی که در حال ساخت OH بوده متحده و هماهنگ با هم بودن (اسم چپتر حذف شده هم peace هست!) حتی اینجا بیگ باس به ونوم یک ماموریت هم میده (اونطرف کاست نوار) اما اون لحظه ای که venom صورتش خونی میشه و مشت میزنه تو اینه لوگو OH رو میبینیم زمانی که رابطه و صلح بین بیگ باس و ونوم از بین رفته.اینکه تو مدت صلح Venom و bigboss سالید اسنیک زیر دست BIG BOSS بزرگ و تعلیم داده شده باشه و venom به سالید بگه تو یکی از ما بودی (OH و DD) خیلی عادی هست مثل eli که مدت زیادی زیردست venom پروش یافت و اخره نسخه دوم متال گیر Bigboss واقعی به کسی که قبلا بدلش رو کشته باشه و بهش بگه فکر نمیکردم دوباره به سراغم بیای یک دیالوگ خیلی عادی هست! اگر هنوزم عجیب میزد بگو برم یک سرچ کنم سی چهل تا فیلم و کتاب اسم در بیارم که دقیقا همین دیالوگ را داشتن در موقعیت مشابه :D

البته من خودم دلیل 90 در صد این ایراد های بنی اسراییلی که به بازی گرفته میشه رو تقصیره کوجیما میدونم که با دروغ بزرگش به عنوان اخرین متال گیر همرو درگیر کرده! وقتی قرار اخرین متال گیر رو بسازی خط داستانی جدید باز که نباید بکنی همون چیزی که بوده باید پرونده اش رو ببندی اما کوجیما به جای اینکه پرونده بازی رو کلا ببنده کلی خط داستانی به وجود اورد.
 
آخرین ویرایش:

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
کلا به نظرم باید بی خیال داستان این شماره شد . نه تنها اون چیزی که انتظار داشتیم نبود . بلکه اومد کلا ر...ید به یه سری از پیش زمینه های ذهنی مونو یه سری سوال بی جواب الکی به وجود آورد . ولی گذشته ازین . آیا دوستان و فنهای قدیمی دیگه نظرشون مثل کیوانه که توی نقدش اشاره کرده کوجیمای دیزاینر خیلی خیلی بهتر از کوجیمای نویسنده است یا نه ؟! اگه اینجوریه پس چرا همه مون مهمترین بخش بازی برامون داستانشه . اگه کوجیما قبلا داستانای معمولی یا ضعیفی برای بازی نوشته چرا اکثرمون دنبال داستانیم توی این بازی و کلا گیمپلی فوق خفنشو نادیده می گیریم . به نظرم تا الان در کنار گیمپلی خفن و لول دیزاین خیلی خوب و طراحی باس فایتهای عالی که سری داشته + مقدار زیادی کوجیما مومنت :d ، داستان سری توی سطح خیلی بالایی به سر می برده و اینی که الان همه مون اینقدر خشمگینیم به خاطر کیفیت بالای داستان سری از ابتدا تا الان بوده .
 

ahmad1376

کاربر سایت
Feb 26, 2012
167
کلا به نظرم باید بی خیال داستان این شماره شد . نه تنها اون چیزی که انتظار داشتیم نبود . بلکه اومد کلا ر...ید به یه سری از پیش زمینه های ذهنی مونو یه سری سوال بی جواب الکی به وجود آورد . ولی گذشته ازین . آیا دوستان و فنهای قدیمی دیگه نظرشون مثل کیوانه که توی نقدش اشاره کرده کوجیمای دیزاینر خیلی خیلی بهتر از کوجیمای نویسنده است یا نه ؟! اگه اینجوریه پس چرا همه مون مهمترین بخش بازی برامون داستانشه . اگه کوجیما قبلا داستانای معمولی یا ضعیفی برای بازی نوشته چرا اکثرمون دنبال داستانیم توی این بازی و کلا گیمپلی فوق خفنشو نادیده می گیریم . به نظرم تا الان در کنار گیمپلی خفن و لول دیزاین خیلی خوب و طراحی باس فایتهای عالی که سری داشته + مقدار زیادی کوجیما مومنت :d ، داستان سری توی سطح خیلی بالایی به سر می برده و اینی که الان همه مون اینقدر خشمگینیم به خاطر کیفیت بالای داستان سری از ابتدا تا الان بوده .
دقیقا الان اگه هر بازی دیگه ای بود این هامشکل به حساب نمی اومدن
بنظر من چون کوجیما فقط تو MGS V داستان رو خراب کرد نمیشه کلا بگیم
داستان نویس خوبی نیست
 

.::Snake::.

کاربر سایت
Feb 8, 2014
105
نام
یوحنا
طبق این خبر متاْسفانه DLC داستانی‌ای قرار نیست برای بازی بیاد. هرچند DLC سیاست جالبی نیست ولی این بازی با اون پایان و تناقض خیلی نیاز داشت بهش. این تاپیک که حداقل خیلی‌هامون بهش متوسل شده بودیم. :D

4gwRr.jpg
 

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
کلا به نظرم باید بی خیال داستان این شماره شد . نه تنها اون چیزی که انتظار داشتیم نبود . بلکه اومد کلا ر...ید به یه سری از پیش زمینه های ذهنی مونو یه سری سوال بی جواب الکی به وجود آورد . ولی گذشته ازین . آیا دوستان و فنهای قدیمی دیگه نظرشون مثل کیوانه که توی نقدش اشاره کرده کوجیمای دیزاینر خیلی خیلی بهتر از کوجیمای نویسنده است یا نه ؟! اگه اینجوریه پس چرا همه مون مهمترین بخش بازی برامون داستانشه . اگه کوجیما قبلا داستانای معمولی یا ضعیفی برای بازی نوشته چرا اکثرمون دنبال داستانیم توی این بازی و کلا گیمپلی فوق خفنشو نادیده می گیریم . به نظرم تا الان در کنار گیمپلی خفن و لول دیزاین خیلی خوب و طراحی باس فایتهای عالی که سری داشته + مقدار زیادی کوجیما مومنت :d ، داستان سری توی سطح خیلی بالایی به سر می برده و اینی که الان همه مون اینقدر خشمگینیم به خاطر کیفیت بالای داستان سری از ابتدا تا الان بوده .

کوجیما هیچ وقت تنهایی داستان بازی رو ننوشته. تو بازی های قبل از MGS4 که بهترین داستان رو داشتن به نظر من، Tomokazu Fukushima دستیارش بوده. از MGS4 به بعد که اکثر مسخره بازی ها شروع شد با Shuyo Murata همکاری داشته.
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
کوجیما هیچ وقت تنهایی داستان بازی رو ننوشته. تو بازی های قبل از MGS4 که بهترین داستان رو داشتن به نظر من، Tomokazu Fukushima دستیارش بوده. از MGS4 به بعد که اکثر مسخره بازی ها شروع شد با Shuyo Murata همکاری داشته.
به نظر من هم داستان از MGS4 به بعد افت کرد . یعنی پیس واکر قشنگ چند لول از بقیه ی سری داستانش ضعیف تر بود . اما اینکه کوجیما داستان و هیچوقت به تنهایی ننوشته دلیل براین نمیشه که نقش هویج و کلا توی داستان بازی داشته . یعنی قوی بودن داستان و توی شماره های قبلی بخوایم به دستیاراش نسبت بدیم . حالا من نمی دونم نقش این دوتا دستیارش دقیقا چقدر بوده . یه موقع می بینی نقش باز نویس و دارن . یعنی میان یه روتوش کلی روی داستان می کنن . دیالوگا رو صیغل می دن و یه سری چیزای اضافی و از داستان حذف می کنن یا برعکسش. . یه موقع نوشتن بخشی از داستان سپرده میشه به یه نفر دیگه که نمونه ش توی سینما یا تلوزیون زیاده - مثلا میگن فلانی دیالوگا رو تو بنویس . یا فلانی تو بیا این موقعیتی و که من نوشتم و یه حالی بهش بده و شاخ و برگشو زیاد کن و ... - ولی در نهایت این خود نویسنده ی اصلی که اکثر کارها رو انجام میده . کاراکترا رو خلق می کنه و موقعیتا رو میسازه و درام و به وجود میاره . و توی تک تک شماره های mgs می تونید توی بهترین لحظاتش رد پای کوجیما رو ببینید .
بزرگترین ضعف داستان فانتوم پین ناقص بودنشه . بعدش نوع روایتشه . - همین ناقصی باعث میشه عملا به شخصیتهایی مثل آسلات و میلر درست پرداخته نشه و نقش پشمک حاج عبدلله رو توی داستان ایفا می کنن - اما تم داستان و بیس کلیش خوبه . یه کاراکتر باحال هم مثل کوایت داره و یه ویلین مثل اسکال فیس که متاسفانه به درستی از پتانسیلاش استفاده نشده . . یعنی اینجوری به نظر میرسه که این ترو اندینگش قرار نبوده به عنوان تویست نهایی استفاده بشه و یه جورایی حکم نقطه عطف دوم داستان بازیو داشته . - اون ویدیوهایی که توی نت اومده و مربوط میشه به قسمتهایی از بازی که توی نسخه اصلی حذف شدن هم خودش گواه بر این قضیه است .
 

.:DEMON LORD:.

کاربر سایت
Oct 11, 2007
660
نام
Cipher
یاد تئوری های پایان Mass Effect 3 افتادم که همه خودشونو به هر دری زدن که گفتن جریان اون چیزی که می بینید نیست ولی خوب هیچ خبری نبود. امیدوارم که واقعا این مسئله یه جوری روشن یا درست بشه وگرنه واقعا خیلی این حرکت از kojima بعید بود.
 

Metal Gear

کاربر سایت
Jan 16, 2010
422
توی این بازی تقریبا تنها چیزی که منو آزار میداد صحبت کردن کیفر جای باس بود.ای کاش کوجیما شخصیت باس رو تو این نسخه لال درست میکرد بیشتر ابهت داشت تا این صدای آشغالو جاش بزاره.واکنش ها و احساسات باس هم در مواقع حساس که مثل یه گوسپند می موند هم در نوع خودش جالب بود
حالا درسته با صدای David Hayter ما خیلی خاطره داریم و بعضی تیکه ها و لحنش هیچ وقت یادمون نمیره ولی انصافا صدای Kiefer Sutherland بهتر و واقعی تره. و ضمنا جدای از اون مساله Facial Capture که بهش اشاره شده یه لحظه صدای David Hayter رو تصور کن روی این نسخه بازی! به هیچ وجه با این شخصیت جدی و خشن سازگاری نداره.
خاطره رو فاکتور بگیر" خود صداش نچسبه.از هر بازی خوبی معمولا یه چیزایی بصورت "برجسته" توی ذهن هواداراش باقی میمونه اما مطمئنم یکی از اون مواردی که از این بازی توی ذهنمون حک میشه صدای باس نخواهد بود
 
آخرین ویرایش:

mohsen_mzh

کاربر سایت
Jun 15, 2008
862
نام
محسن
توی این بازی تقریبا تنها چیزی که منو آزار میداد صحبت کردن کیفر جای باس بود.ای کاش کوجیما شخصیت باس رو تو این نسخه لال درست میکرد بیشتر ابهت داشت تا این صدای آشغالو جاش بزاره.واکنش ها و احساسات باس هم در مواقع حساس که مثل یه گوسپند می موند هم در نوع خودش جالب بود

حالا درسته با صدای David Hayter ما خیلی خاطره داریم و بعضی تیکه ها و لحنش هیچ وقت یادمون نمیره ولی انصافا صدای Kiefer Sutherland بهتر و واقعی تره. و ضمنا جدای از اون مساله Facial Capture که بهش اشاره شده یه لحظه صدای David Hayter رو تصور کن روی این نسخه بازی! به هیچ وجه با این شخصیت جدی و خشن سازگاری نداره.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر