S.T.A.L.K.E.R - Call Of PripYat - With:Full Story

S.T.A.L.K.E.R - Call Of PripYat - Full Story

تاریکی . ترس . صدای عجیب از لابه لای بوته ها. موجودات عجیب.اتفاقات عجیب

اینان تنها کلماتیست که برای بازی استالکر میتوان گفت

بازی استالکر یا همان شکارچی انسان




گذری بر تاریخچه ی بازی
:



قسمت اول:
استاکر:سایه چرنوبیل


S.T.A.L.K.E.R - Shadow Of ChenobyL

stalker-shadow-of-chernobyl.jpg



نسخه اول در تاریخ 20 مارس 2007 برای PC انتشار یافت.

بازی سبک FPS (تیراندازی اول شخص) و RPG (نقش افرینی) داشت.

این بازی توسط بازی سازان اکراینی GSC Game World ساخته شد و توسط شرکت THQ World منتشر شد.
قسمت اول بازی همینطور با تاخیرات زیادی منتشر شد و شایان ذکر است که خطا ها و مشکلات زیادی هم داشت.
این بازی بر پایه موتور گرافیکی X-ray Engine ساخته و پردازش شد.

و اما

داستان بازی :

داستان در منطقه چرنوبیل اتفاق می‌افتد جایی که حادثه اتمی چرنوبیل اتفاق افتاده و موجب شده‌ است وسایلی که برای دانشمندان با ارزش است انجا باشد پس افرادی جان خود را به خطر می‌اندازند تا این وسایل را به قیمت گزاف به آن‌ها بفروشند و قهرمان داستان هم یکی از آن‌هاست.
البته این داستان حالت کلی داستان بود و صد البته که در بازی ماجرا ها و داستانهای دیگریم وجود دارد.

و به نظر من که با دوست خوبم که در فروم دیگری فعالیت داشت مشابه بود این بود که

استالکر بازی ییه یا بعضیا عاشقش میشن و بعضیا ازش متنفر

تم بازی و اتمسفریک بازی بسیار عالی و واقعی گرایانه بود و همچنین بر اساس واقعیت چرنوبیل ساخته شده بود

اما در چرنوبیل چه گذشت:



حادثه اتمی چرنوبیل

chernobyl.jpg



بدترین حادثه اتمی غیرنظامی تاریخ جهان است که در رآکتور شماره ۴ نیروگاه چرنوبیل اکراین در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ اتفاق افتاد.
این راکتور از رآکتورهای RBMK بود.



حادثه


در ۲۵ و ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ متصدیان راکتور برای انجام آزمایشی سیستم ایمنی راکتور را غیر فعال کردند (کندکننده‌های نوترون را از آن خارج کردند).
نتیجه آن راکتوری بدون کندکننده مناسب و از کنترل خارج شدن آن بود.

بدون توانایی در کنترل رآکتور، دمای آن به حدی رسید که بیشتر از حرارت خروجی طرح ریزی شده بود.

حادثه زمانی آغاز شد که در ۱۰:۱۱ شب ۲۵ آوریل ۱۹۸۶نیروگاه چرنوبیل دستور کاهش میزان قدرت رآکتوربرای تست را دریافت نمود و نیروگاه شروع به کاهش قدرت رآکتور شماره چهار تا ۳۰ درصد نمود.
دو اشتباه واقعه مهلک چرنوبیل را رقم زد اولین اشتباه زمانی بود که کنترل کننده رآکتور به اشتباه و بر اثر عدم تنظیم کردن میله‌های جذب نوترون نیروی راکتور را تا یک درصد کاهش داد و رآکتور بیش از پیش افت قدرت پیدا کرد.

در اینجا بود که پرسنل دومین اشتباه خود را انجام دادند و تقریبا تمامی میله‌های کنترل را از داخل رآکتوربیرون کشیدند.
این همانند زمانی است که اتومبیلی را در آن واحد هم گاز داد و هم ترمز گرفت.در این زمان و با وجود نبود میله‌های کنترل کننده قدرت در داخل منطقه فعال نیروی رآکتور به ۷ درصد افزایش پیدا نمود.


انفجار اولیه

در ۱:۲۴ صبح یک انفجار اولیه پوشش ۱۰۰۰ تنی بالای رآکتور را بلند و راه را برای خروج مقدار زیادی بخار آب داغ هموار کرد و این مقدمه‌ای بود بر انفجار دوم ناشی از هیدروژن، که ممکن است حاصل ترکیب بخار آب لوله‌های پاره شده و زیرکونیوم و یا حتی گرافیت هسته رآکتور بوده باشد.


انفجار دوم

انفجار دوم سقف رآکتور را پاره کرد و ۲۵ درصد از تأسیسات هسته رآکتور را از بین برد.

گرافیت (کندکننده) سوزان و مواد داغ هسته که در اثر انفجار بیرون ریخته بود، باعث ایجاد حدود ۳۰ آتش سوزی جدید شد، و این شامل سقف قیر اندود و قابل اشتعال واحد ۳ نیز می‌شد که مجاور واحد ۴ واقع شده بود.




عواقب

تعداد زیادی از کارکنان تأسیسات در عرض چند ساعت نشانه‌های دریافت تشعشع رادیو اکتیو را نشان دادند.

عده زیادی کارمند و آتش نشان که بدون محافظ مشغول به کار بودند، بیشتر بخاطر شروع آتش سوزی در سقف واحد ۳ بود که پیش بینی‌های ایمنی را نادیده گرفتند.
عده افرادی که در بیمارستانها بستری شدند، تا ساعت ۶ صبح به ۱۰۸ و تا پایان روز اول به ۱۳۲ نفر رسید.

پس از انفجار ابتدا محیط اطراف تاسیسات به امواج رادیواکتیو آلوده گشت و بعد به تدریج ابرهای آلوده به نواحی دورتر سرکشیدند و بارش باران سبب شد که بخش‌های وسیعی از اروپا به مواد رادیواکتیو آلوده شود.
در اثر انفجار در راکتور بلوک چهار تاسیسات اتمی چرنوبیل، مواد رادیواکتیو برای ساختن حدود ۱۰۰ بمب اتمی آزاد شدند. اگرچه در آن سال مقامات اتحاد شوروی سابق در آن زمان، پخش هر گونه خبری را در مورد این فاجعه به شدت ممنوع ساختند اما در مقایسه جوامع بشری، فاجعه چرنوبیل دهشتناک ترین فاجعه تکنوژنیک انسانی در تمام تاریخ به شمار می‌آید در اثر فاجعه چرنوبیل قریب به۵ میلیون نفر آسیب دیدند، حدود ۵ هزار مرکز مسکونی در جمهوری روسیه، سفید اوکراین و فدراسیون روسیه با ذرات رادیو اکتیو آلوده شدند. از میان آنها، ۲۲۱۸ شهر و روستا با جمعیت حدود ۲/۴ میلیون نفر در محدوده اوکراین قرار داشتند،
فاجعه چرنوبیل جمعیت کشورهای مذکور را تحت الشعاع قرار داد.



غیر از اوکراین، جمهوری روسیه سفید و فدراسیون روسیه، کشورهای سوئد، نروژ، لهستان، بریتانیای کبیر و برخی کشورهای دیگر نیز اثرات فاجعه را احساس کردند.
عوامل اصلی فاجعه انجام آزمایش بدون فراهم بودن شرایط، سطح پایین دانش امنیت هسته‌ای دانشمندان شوروی، سطح ناکافی ایمنی در راکتور، اشتباهات پرسنل اعلام شد.




عملیات امحا نتایج فاجعه در نیروگاه چرنوبیل از تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ تحت ریاست کمیسیون دولتی شوروی آغاز شد.



این عملیات از نیمه دوم روز ۲۶ آوریل شروع شد و تا سال ۱۹۹۱ ادامه یافت.
در اولین گام یک منطقه انزوا در محدوده ۳۰ کیلومتری اطراف نیروگاه چرنوبیل تعیین شد.
از ۲۷ آوریل سال ۱۹۸۶ حکومت اوکراین ساکنین شهرهای پریپیتت و چرنوبیل، و روستاهای داخل منطقه ۳۰ کیلومتری (حدود ۱۰۰ هزار نفر) را به خارج این محدوده انتقال داد.پنهان کردن اطلاعات مربوط به فاجعه چرنوبیل باعث شکل گیری و گسترش شایعات باور نکردنی پیرامون نتایج فاجعه شد.

ریاست شوروی از پذیرش همکاری بین المللی برای انجام عملیات امحا نتایج فاجعه هسته‌ای امتناع کرد.
تنها در سال ۱۹۸۹ بود که حکومت شوروی از آژانس انرژی اتمی به منظور ارزیابی کارشناسی عملیات امحا ، درخواست کمک کرد.
فاجعه چرنوبیل وضعیت تشعشع در محدوده‌های بسیاری از کشورهای اروپایی را به شدت تغییر داد.
در ماه می‌ سال ۱۹۸۶ در تمامی کشورهای نیمکره جنوبی، در اقیانوسهای آرام، اتلانتیک و منجمد شمالی ملاحظه می‌شدند.


------------------------------------------------------------------------------------------------------


و اما زیاد دور نشیم :biggrin1:



همانطور که خواندید حس واقع گرایانه بازی بسیار عالی و گرافیک خوب(نسبت به زمان خود) و همچنین حس کنجکاوی در بازی بسیار بالا بود .




و این بود برای شروع داستانی عالی و پر انرژی برای یک بازی



------------------------------------------------------------------------------------------------------



و اما قسمت دوم
استالکر:اسمان تمیز(پاک)




S.T.L.K.E.R - Clear Sky

cb45d7b66a132750a71ba9f46a83e659_44179.jpg



استالکر: آسمان پاک یا شکارچی انسان: آسمان پاک نسخه دوم از بازی اکشن اول شخص استالکر می‌باشد.

بازی در تاریخ 22 اگوست 2008 توسط همان شرکت بازی سازان اکراینی GSC Game World ساخته
و اینبار توسط
Deep Silver - Koch Media منتشر شد .
البته خود شرکت GSC نیز اینبار سهمی از انتشار را حاکم بود و نیز خود منتشر کننده شد و البته توسط Valve-Steam-Koch Media توزیع شد

موتور بازی همان X-ray Engine که تنها به X-ray Engine ۱٫۵ تغییراتی کرده بود .

داستان این نسخه وقایع چرنوبیل و بمب‌های اتمی کاشته شده در آن منطقه را بازگو می‌کرد
که در سال ۲۰۱۱ میلادی یک سال پس از نسخه پیشین بازی در حال رویداد بود.


شما در نقش مارک یا همان Mercenary یک سرباز هستید که برای خود و برای پول کار انجام میدهد.


مارک دو بار پیاپی از انفجار های که از هسته رکتور چرنوبیل سرچشمه میگیرد جان سالم به در میبرد

نخست که در حال لیدری یه گروه از محققین بود

و وقتی توسط گروه Clear Sky نجات پیدا کرد به ماموریتی فرستاده شد که در ان برای بار دوم از انفجار جان سالم به در برد


این بود شروعی که چشم گروه Clear Sky بروی مارک چیره بشه


هدف گروه Clear Sky فهمیدن منبع این انفجار ها و دستگیری

استرلاک (بعضی او را سرچشمه ی همه این اتفاقات میپندارند) بود


خوب

این نسخه بازی هم بسیار عالی کار شده بود



-مزیت های بازی رو میشه:
-گرافیک بهتر
-صدای بهتر
-تم و اتمسفریک عالی و گیرا تر
-تنوع اسلحه
-قابلیت Update اسلحه ها
-...


و همچنین معایبی همچون:
-کم توجهی به کارکتر های بازی

-تیر اندازی سخت و دشوار
-هوش مصنوعی متوسط رو به پایین (البته در بعضی از نقاط این کمیت AI صدق نمیکنه)
و
-همچنین وجود انواع Bug و خطاهای Game play و گرافیکی
قلم داد کرد.

به دلیل باگ های زیاد در بازی و مشکلات ان شرکت ناچار به ارایه 10 پچ تا به این زمان شد.


نکته قابل اهمیت این بود که در این قسمت

داستان بازی به جای گنگ و نا مفهومی به انتها میرسید.
و این بود ادامه ای برای انتشار قسمت بعد




نکته قابل توجه در رابطه با این قسمت برای سایر علاقه مندان هم عرض کنم که این قسمت در سال 2009 توسط Game Land AWARD به عنوان بهترین بازی بین المللی و بهترین بازی اکشن برنده جایزه شد.


این قسمت از بازی در حدود 2.000.000 نسخه فروش داشت که در مقایسه با قسمت اول این بازی یک میلیون بیشتر فروش داشته است.


------------------------------------------------------------------------------------------------------

و اما ادامه داستان

و ساخت نسخه سوم این اثر به نام
استالکر:ندای پریپیات
(چون اسمه و معنی خاصی نمیده پریپیات مینویسم البته فکر میکنم به حومه و اطراف شهر یا راکتور اشاره داره)







S.T.A.L.K.E.R - Call Of Pripyat

2225_Stalker_Cop_Logo_large.jpg





داستان بازی (تبق اتلاعاط ناچیضی که از ظبان انگلیصی دارم:biggrin1:)

اینطور فهمیدم که:


دولت اکراین تصمیم میگیره عملیاتی رو در Zone انجام بده

گروه اول اکتشافی نظامی دولت از راه اسمان به Zone (همون دنیای Open World بازی) منتقل میشه
طولی نمیکشه که گروه در مناطق
انومالی (غیر نرمال و خطرناک که توسط تششعات رادیواکتیوی الوده شده)
گیر میوفته و ارتباط خودشو با مرکز از دست میده.
وقتی مرکز تسلط گروه رو از دست میده

هلیکوپتری به منطقه برای نجات گروه اعظام میکنه
که در پی حوادثی نامعلوم هلیکوپتر به طور ناشناخته ای سقوط میکنه


در پی اتفاقات و پیامد های این ماجرا و نتایج ان عملیات با شکست مواجه میشه و

سرویس امنیتی اکراین چند مامور حرفه ای رو به مرکز Zone میفرسته
و از اینجاست که هر اتفاقی به دست بازی کننده رقم میخوره :laughing:




خوب این بود تا اینجای داستان

و اطلاعاتی که از سایت بازی دستگیرم شد رو واستون مینویسم:


-حدود 3 دشمن به بازی اضافه شده
-حدود 2 یا تعداد بیشتری انومالی در بازی دیده میشه
-تعداد بیشتر Artifact
(یا همان چیزهایی که در پی تششعات به دست اومده و ابزار های مفیدی به حساب میاد)
-حدود 2 یا 3 اسلحه جدید در بازی
-و دنیای بازی هم دستخوش تغییراتی بوده و به مراتب بزرگتر شده است



اطلاعات تکمیلی:
ابتدا شرکت GSC قصد ساخت این نسخه را با موتور گرافیکی CRY Engine که همان قول گرافیکی بازی محبوب و افتخار PC کرایسیس ه رو داشت


طی نشستی ساخت این نسخه با همان موتور X-Ray Engine تثبیت شد که البته تغییراتی رو به مثبت در نور و ... داشته است.


سرپرست GSC به نام Oleg Yavorsky به ما قول بازی با اتمسفریک بالا تر و حس القای واقیعت گیرا تر را به همراه گرافیک بهتر و همچنین عاری از Bug رو داده است.






اطلاعات تکمیلی:

قسمت STALKER - Cs در سال 2008 توسط E3 هم جایزه گرفته است .

در حال حاضر دو Demo و ویدیو از بازی ریلیز شده که میتوانید انها را از اینجا دانلود کنید.

هنوز از زمان دقیق انتشار بازی خبری در دست نیست


منابع:


ویکی پدیا
سایت اصلی بازی
سایت قسمت اول بازی : سایه چرنوبیل
سایت قسمت دوم بازی: اسمان تمیز
سایت قسمت سوم بازی: ندای پریپیات


 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: M-SNORK

Cont

کاربر سایت
Feb 25, 2009
242
حالا که بحث چرنوبیل شد منم از فیلم استاکر بگم.
فیلم مال سال 1979 و محصول شوروی هست و میشه گفت در سبک علمی/تخیلی قرار داره و از سری فیلمهای معناگرا هست به کارگردانی تارکوفسکی. داستانش به طور کلی درباره یه جایی هست به اسم زون که میگن تو این زون یه اتاقی هست که هر کی بره اونجا و آرزو بکنه آرزوش بر آورده میشه. ارتش اطراف زون رو محاصره کرده و به کسی اجازه عبور نمیده. یه سری آدمهایی هستن به اسم استاکر که کارشون رد کردن مردم از محاصره ارتش و اوردن اونها به اون اتاق هست.
استاکر داستان ما اینبار میخواد یه نویسنده که منبع الهاماتش ته کشیده و میخواد با سفز به زون دوباره سوژه برای داستانهاش پیدا کنه و یه پروفسور که میخواد زون رو بررسی علمی بکنه به زون ببره.
کلا فیلم جالبیه. البته سبک فیلم برداری و داستان سراییش با علمی/تخیلی های هالیوودی زمین تا آسمون فرق داره. ولی به دیدنش می ارزه. اگه عاشق بازی استاکر باشین احتمال داره از این فیلم خوشتون بیاد.
:D
تو فیلمش چرنوبیل مرنوبیل نداره. چون اون موقع هنوز اتفاق نیفتاده بود. و سازندگان بازی چرنوبیلو به داستان فیلم ربط دادن و بازی رو ساختن.
اما محیط فیلم دقیقا مثل بازیش هست. شاید هم مخوف تر.

جدا چه زیبا اگه لینکش به گذرت خورد واسه ما هم بزار

ولی خداییش اواتورت میکشه ادمو از خنده

عباس فریمن :D
 

Cont

کاربر سایت
Feb 25, 2009
242
خبر جدید از بازی

تاریخ خبر 17 نوامبر 2009

شرح خبر ترجمه شده از خود سایت :

xr_cop_screen_015_pre.jpg


ما خوشحالیم که برای شما یک نسخه ویژه از بازی اماده کردیم

کامپیوتر شما پس از ازمایش با معیار های حال حاضر شما را قادر میسازد

اطلاعاتی دقیقی درباره عملکرد سیستم خود در حالت های مختلف گرافیکی بدست اورید
و
دریابید که چگونه به خوبی سیستم شما برای بازی متعادل شود (یعنی Optimize شه)

این معیار (بنچمارک) در یکی از نقاط داخل بازی بنا شده است

فراید ازمایش دارای چهار مرحله , حالت های اب و هوایی در زمان های مختلف با استفاده از تنظیمات در روز (روز .شب . باران . افتابی) به منظور تست سیستم شما محک زده میشوند
و
با تعدادی از الگوها و گزینه های مختلف از جمله Direct X نسخه های 9.0 | 10.0 و 11

وضوح دید مانیتور (رزیلوشن) , Anti Aliasing و غیره همه در اختیار شماست .

اگر مایل هستید میتوانید در مسابقاتی که با توجه به تست های ویژه و قابلیت ارزش گذاری که ما انها را در این مبنا گنجانده ایم شرکت کنید.

ازمون و نحوه ارزش گذاری شما را قادر میسازد به مقایسه نتایج عملکر خود با بازیکنان دیگر بپردازید

مطمئن باشید هنگامی که ما از ارسال نتایج ازمون شما اگاه شویم ما تنها انها را جمع اوری میکنیم
و
به صراحت در پرس و جو های قابل روئت است و GsC Game World هیچ هدف تجاری یا مضری را با این تست ندارد.

مستقل از نتیجه
هر شرکت کننده برای حضور یک بنر وبسایت با محل ارزش و دستاورد کلی مشخص شده را دریافت میکند .
نام و نتایج 500 تست اولیه در صفحات رتبه رسمی راه اندازی خواهد شد که هیچ دولتی
حق ندارد مانع دسترسی شما شود (:eek:)

به هر حال از ازمون و دریافت نتایج خود لذت ببرید و در مسابقه موفق باشید.

برنامه بنچمارک 421 مگابایت
سایت خبر

بازم خبر دیر شد شرمنده
 

w.rooney

کاربر سایت
May 10, 2008
406
من نمی دونم چرا هیچ کدوم از سری های قبلی بازی به دلم ننشست.نمی دونم به خاطر باگهاش بود یا ...
امیدوارم این سری بهتر شده باشه
 

hλdi

کاربر سایت
Mar 19, 2009
80
نام
هادی
من نمی دونم چرا هیچ کدوم از سری های قبلی بازی به دلم ننشست.نمی دونم به خاطر باگهاش بود یا ...
امیدوارم این سری بهتر شده باشه

امیدوارم به حرفام نخندین. اما من واقعا این باگ و لگ ها رو دوست داشتم و تصور یک استاکر تر و تمیز و بدون باگ برام دلچسب نیست.
اصولا یه بزای خوب بازیه که یکی دو تا باگ داشته باشه. لول
 

w.rooney

کاربر سایت
May 10, 2008
406
امیدوارم به حرفام نخندین. اما من واقعا این باگ و لگ ها رو دوست داشتم و تصور یک استاکر تر و تمیز و بدون باگ برام دلچسب نیست.
اصولا یه بزای خوب بازیه که یکی دو تا باگ داشته باشه. لول
اولاً که من به حرفهات نمی خندم به اون اواتارت می خندم که هروقت می بینم :biggrin1:
شماره یک نمی دونم باگ بود چی بود یا اینکه گرافیکم کم بود که آسمون زرد رنگ بود همیشه
شماره 2 باگهاش کمتر بود اما فکر می کنم مشکل این بازی یه کم نبود نوآوری هست.الآن در بازی MW2 از ساختمون پرت میشیم از هلیکوپتر آویزون میشیم قورباغه گازمون میگیره و ...
من دو شماره قبلی stalker رو تا جایی که رفتم زیاد نوآوری در مراحل ندیدم.البته این نظر یه گیمر پیر و بی تجربه هست.
 

R.P.G

کاربر سایت
Mar 21, 2009
1,090
نام
Marked One
من که هنوز منتظرم نسخه ای قراره q1 2010 بیاد اون رو بگیرم.

راستی از بچه ها کسی نیست اینجا که cop رو با Dx11 بازی کرده باشه ؟
 

R.P.G

کاربر سایت
Mar 21, 2009
1,090
نام
Marked One
جدا چه زیبا اگه لینکش به گذرت خورد واسه ما هم بزار

ولی خداییش اواتورت میکشه ادمو از خنده

عباس فریمن :D

اینم لینکای فیلمش


574d98344be5e59c24520f4151454aab.jpg



S.T.A.L.K.E.R. Tarkovsky

part 1

part 2

part 3

part 4

part 5

part 6

part 7

part 8

part 9

Rate: 8.2/10
Awards: 2 wins & 1 nomination
IMDB Page : http://www.imdb.com/title/tt0079944

no pass

منم تازه دارم میزنم دانلود شه :biggrin1::love:
 

hλdi

کاربر سایت
Mar 19, 2009
80
نام
هادی
با چی سیستمی و روی چه تنظیماتی؟
سیستم ذغالی
intel 3.0 gig single core
8800 gt
2 gig ram با باس 600

تنظیمات
تمام تنظیمات ultra بود به جز:
msaa = 0
ssa0 = default

رزولوشن = 1280 در 1024
 

R.P.G

کاربر سایت
Mar 21, 2009
1,090
نام
Marked One
سلام تو اون روحتون.
علی جان فیلمو دان کردی تعریف کن بینیم چطو متوره.
قربون نفست مهدی.

والا هرچی زور زدم هیچی نفهمیدم. یه 1 ربعی هم پاش خوابیدم.:biggrin1:

محیطش خیلی لجن و نمور بود و میشه گفت یه جورایی مثل همون محیط استالکر خودمونه.

راستی: قیافه ی استاکر(نقش اول فیلم) خیلی شبیه Marked One بود. یعنی مارک رو شبیه اون بود. :biggrin1:

در کل مغزم نمیکشید چی هستش.:confused:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر