Multi Platform Rise Of The Tomb Raider

سازنده
Crystal Dynamics
تاریخ انتشار
2015
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. Xbox One

lnghh1qe6pkqmsjhf7si.jpg


سازنده: Crystal Dynamix
ناشر: Microsoft Studios
تاریخ انتشار: تعطیلات 2015 میلادی



بازی Rise Of The Tomb Raider ادامه ای بر نسخه reboot بازی Tomb Raider که سال گذشته عرضه شد، خواهد بود.
این بازی در طول کنفرانس شرکت مایکروسافت با یک تریلر معرفی شد.
سری Tomb Raider را می‌توان به عنوان یکی از پر فراز و نشیب ترین بازی های ژانر اکشن‌ادونچر نام برد. اولین شماره بازی در سال 1996 منتشر شد. شخصیت اصلی بازی لارا کرافت نام داشت. شخصیتی که از روی شخصیت محبوب ایندیا جونز الهام گرفته شده بود. شماره اول بازی یک عنوان بی‌نقص در زمان خودش بود و استقبال نسبتا خوبی هم از آن شد. همین امر باعث شد تا ادامه های مختلفی برای این بازی در طول سالیان گذشته ساخته شود، اما متاسفانه هر شماره دارای نواقص مختلفی بود و هیچ وقت نتوانست تجربه نسخه اول بازی را تکرار کند تا این که در سال 2011 شرکت Crystal Dynamics نسخه Reboot شده بازی را معرفی کرد. این بار همه چیز فرق کرده بود. لارا کرافت جوان و کم تجربه به سرعت توانست در دل طرفدران ژانر اکشن ادونچر جای باز کند. داستان، گیم پلی و گرافیک بازی به صورت کلی دگر گون شده و از آن حالت خشک و کلاسیک بیرون آمده بود. با محبوبیت نسخه اول استودیو Crystal Dynamics تصمیم گرفت ساخت ادامه این عنوان را هم در دستور کار خود قرار دهد. بازی ابتدا در E3 سال 2014 برای کنسول های نسل هفتم و هشتم و PC معرفی شد. اما این تمام داستان نیست، دو ماه بعد و در طول کنفرانس Games Com شرکت مایکروسافت اعلام کرد که Rise Of Tomb Raider به صورت انحصاری برای کنسول های مایکروسافت منتشر خواهد شد. متاسفانه تا به امروز اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده و فقط ما می دانیم بازی ادامه دهنده نسخه قبلی این عنوان است. بعد از آن که لارا کرافت جوان موفق شد از جزیره و وقایع شماره اول جان سالم به در ببرد، در این شماره قسمت جدیدی از ماجراجویی های او را تجربه خواهیم کرد. بر خلاف شماره اول این بار لارا کرافت به یک شخصیت پخته و با تجربه تبدیل شده‌است. به نظر می رسد این بار ماجراجویی های او از جزیره گرمسیر شماره اول به محیط های کوهستانی و برفی انتقال یافته‌است. با توجه به موفقیت شماره اول و همچنین حمایت مایکروسافت از این عنوان، به نظر می رسد باز هم شاهد Tomb Raider بی نقصی خواهیم بود.
منبع: بازی سنتر

بازی Rise Of The Tomb Raider در تعطیلات سال 2015 میلادی به صورت انحصاری برای Xbox منتشر خواهد شد.

........................
 
Last edited by a moderator:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
بازی هم گرافیکش به چشم من فوق العاده خوبه هم اینکه قشنگ معلومه یه بازگشتی به ریشه های اصلی خودش زده.
دقیقه 7 به بعد ویدئو هم خیلی باحال بود.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
Rise of the Tomb Raider: Watch 13 Minutes of the Gamescom Demo – Looks Absolutely Fantastic

Rise of the Tomb Raider: Watch 13 Minutes of the Gamescom Demo ***8211; Looks Absolutely Fantastic | DualShockers

یه چیزی که توی این مقاله نوشته اینه که تا حالا دو تا دمو از بازی نشون دادن (که درواقع سه تا نشون دادن و احتمالا اون گیم پلی شب-بارونی رو ندیدن) که هر کدومش توی مناطق متفاوتی بوده و تنوع محیط رو نشون میده.
به نظر من بازی هم تنوع محیط خوبی داره هم تنوع گیم پلی بالایی داره فقط امیدوارم دیگه تا قبل از ریلیز بیشتر از این چیزی نشون ندن.

- - -ویرایش - - -

چندتا گیف از ویدئو :

http://giant.gfycat.com/BasicFearfulBlackfly.gif
http://giant.gfycat.com/IgnorantBarrenGrizzlybear.gif
http://giant.gfycat.com/SoftFreshHuia.gif
http://giant.gfycat.com/GlaringAdorableInsect.gif
http://giant.gfycat.com/FlimsyShallowIaerismetalmark.gif
 
آخرین ویرایش:

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
kotaku :d

This looks awesome. I don’t need to see anything more from Rise of the Tomb Raider, thank you. I’m sold.

Rise of the Tomb Raider Footage Has Actual Tomb Raiding

Polygon

New Rise of the Tomb Raider footage finally shows some sweet, sweet tomb raiding

New Rise of the Tomb Raider footage finally shows some sweet, sweet tomb raiding | Polygon

البته به این kotaku زیاد اعتباری نیست کاملا عقلشون ناقصه, بعد نمایش gamescom گفته بودن QB خیلی بازی بیخودیه :d
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
تریلر آخری رو با کیفیت گیمرساید دیدم الان ، گرافیک در بعضی جاها راضیم میکرد و خیلی از جاها ناراضی ، بالانس نیست ، وقتی که سیل راه میفته در آخر ، !!! کل آب یه پارچه شد :d انگار پرده انداختن ، امیدوار شدم به گرافیک بازی برای آینده ، به این دلیل که انجین بازی دسخوش تغییرات خیلی خوبی شده ، فقط کنسوله که اجازه ی خودنمایی رو ازش گرفته ، فقط جزییاتو روی PS4 بالا ببرن راضیمون میکنه ، این بازی نباید تحت تاثیر گیم پلی TLOU و محیطو چلنجهای UC قرار بگیره ، تیم سازنده هم اونقدر بزرگ هستن که ایده های فوق العاده ای برای تنوع گیم پلی داشته باشن ‌ . از گرافیک که بگذرم خود بازی با نمایشهاش مخصوصا آخری خیلی راضیم کرد ، این حرکت گشتو گذار توی مقبره هائو کشف مکانهای اسرار آمیز حس نوستالژی TR 4 رو داشت برام ، امیدوارم سرتاسر بازی همین هیجان جستجوئو مخصوصا معماها حفظ بشه .
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
این نمایش 13 دقیقه ای جدید واقعا عالی بود. قسمت پلتفرمینگ رو خیلی عالی نشون داد. تنها مشکلات نمایش به نظر من اولا موقعی بود که اون چراغ آبیه (لول) رو به پشتش وصل کرده بود سایش خیلی بد بود. یعنی اصلا درست نبود. دومین مشکل هم موقعی بود که افتاد پایین توی اب بعد یکدفعه بهش هینت داد که چیکار کنه :| امیدوارم حد اقل برای نشون دادن این هینت یک تایمر بزارن. مثلا 1 دقیقه بعد. اینجوری اصلا حالب نیست.
بجز این نمایش واقعا حرف نداشت ;;)
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
دومین مشکل هم موقعی بود که افتاد پایین توی اب بعد یکدفعه بهش هینت داد که چیکار کنه :| امیدوارم حد اقل برای نشون دادن این هینت یک تایمر بزارن. مثلا 1 دقیقه بعد. اینجوری اصلا حالب نیست. بجز این نمایش واقعا حرف نداشت ;;)
اون فک کنم همون قابلیتی هست که تو نسخه قبل هم بود، اسمش رو دقیقا یادم نیست سوروایویال سنس بود فک کنم تو نسخه قبل هم برای معما ها راهنمایی می کرد اینجا هم احتمالا پلیر فعالش کرده....
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
تیم سازنده بازی یه سری اطلاعات تکنیکی در مورد بازی دادن:

We present a broad range of advanced rendering techniques developed by a team of R&D graphics programmers for the next iteration of the Tomb Raider series, Rise of the Tomb Raider.We use a homebrewed SSAO technique we call Broad Temporal Ambient Obscurance (BTAO). It is inspired by SAO (Scalable Ambient Obscurance) and is greatly superior to the popular HBAO (Horizon Based Ambient Occlusion) in terms of both quality and performance. BTAO is temporally stable and provides both near and far occlusion.
One of the game’s key features is procedural snow deformation. We present a novel technique that is entirely agnostic of the original snow mesh and instead leverages compute shaders and hardware tessellation for a fast and detailed effect. Due to the agnostic nature of our approach we believe it will have many other applications in the future.
We use Sample Distribution Shadow Maps (SDSM) to get a perfectly tight fit on our CSM view frustum by analyzing the depth buffer of our scene. After the analysis, we render the CSM with a DrawIndirect call, thus eliminating latency. This algorithm allows for efficient shadow map rendering by adjusting itself to scene and camera position, thereby enhancing shadow quality.
Rise of the Tomb Raider also features improved volumetric lights rendering. We use a resolution-agnostic voxel method. Volumetric lights are generated using async compute after shadow rendering and correctly handles transparency composition.

بازی از یه سیستم AO جدید استفاده میکنهکه از HBAO از نظر کیفیت و Perf بهتره و اسمش BTAO هست.
برای شبیه سازی برف از Compute shader و Tessellation سخت افزاری استفاده کردن.
برای نورپردازی ولیومتریک از متدهای Voxel

Labs R***38;D
 

AchyTunic

I'll be watching over you
کاربر سایت
Sep 15, 2009
3,167
نام
Ehsan
Rise of the Tomb Raider Collectors Edition Announced




  • Full retail copy of Rise of the Tomb Raider
  • 12”-tall statue of Lara Croft, which depicts her searching for answers on her first Tomb Raiding Expedition
  • Collectible steel case
  • A replica of Lara’s leather in-game journal
  • A model of Lara's Jade Necklace, including the pendant that was her first archeological discovery, and the strap that was given to her by Conrad Roth, her late mentor
  • $149.99
 

FrankinG

... Cortana
کاربر فعال
Jun 5, 2008
3,492
نام
Ali
من یسری توضیحات مِن باب شماره اول بدم :D!

چیزی که من رو بشدت جذب کرد داستان و روایت داستانی فوق العاده بازی بود . افسانه Yamatai و ملکه خورشید ـش Himiko رسماً یکی از جذاب ترین و رمز آلود ترین داستانهایی بود که توی چندسال اخیر تجربه کردم . و کلاً Plot بازی بنظرم خیلی عالی بود :
The game is set on Yamatai, a fictional lost island in the Dragon's Triangle off the coast of Japan. The island—and the kingdom that once existed there—is shrouded in mystery, given its reputation for fearsome storms and shipwrecks that litter its coastline. Yamatai was once ruled by a queen named Himiko, known by her honorific title of "Sun Queen", who according to legend was blessed with shamanistic powers that enabled her to control the weather. Very little is known about Yamatai's history in the time since Himiko's death, other than that the island's infamy was established shortly thereafter.

مخصوصاً نوشته هایی که لارا بینابین باز از شخصیت های حاظر و رازهاشون پیدا میکرد و جالب تر نوشته های اون دختری که قرار بودن جانشین هیمیکو در زمان قدیم بشه و یک جا عنوان میکرد :

Whe she looks at me, It makes me kinda terrified, The way that she does it, it looks as if she sees herself through me

دقیقا همینو نمیگفت ولی منظور همین بود ( :D ) . کلاً فوق العاده روی داستان و روایتش کار شده بود و بنظرم بزرگترین نقطه قوت بازی بود که کمتر از این هم از نویسنده بازی خانم Pratchett انتظار نمیرفت ( ایشون در کارنامه شون داستانویسی Heavenly Sword , Mirrors edge رو هم دارا هستند )

خوشبختانه نوشتن داستان این نسخه هم بر عهده ایشون هست که به عبارتی داستان این قسمت تضمین شده است ؛ ما هم راضی هستیم از ایشون :D لول
 

Captain America

I am become Death, The Destroyer of Worlds
کاربر سایت
Aug 13, 2010
7,101
نام
Jesus

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر