Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

pkblog

کاربر سایت
Oct 10, 2013
680
نام
پویان
ux1_lantouri28.jpg


لانتوری:
نمیدونم چرا ولی قبل از اومدن فیلم اصن یه حس خاصی نسبت به فیلم داشتم شاید بخشیش بخاطر حضور نوید محمدزاده تو فیلم بود ولی اکثریتش بخاطر خود فیلم بود و وقتی دیدم فیلم این حس علاقه ای که به فیلم داشتم بیشتر شد و همین باعث شد که چهار بار برم سینما برای دیدنش....و اینم بگم هرچندباری که رفتم برام تازگی داشت.... سر صحنه های حساسش واقعا استرس داشتم با این که میدونستم چی میشه...روایت فیلم بصورت شبه مستند بود که از خیلی ها به این خاطر به فیلم ایراد گرفتن...صحنه های اصلی فیلم اون کشش داشت که نیازی به اون قسمت های توضیحات نباشه اما در اخر به نظرم اون تاثیرگذاری که انتظار داشتن روی مخاطب نمیزاشت صحبتهایی هم که می شد جالب بود بخصوص این که تنوع به خرج دادن از افراد مختلف با طرز فکرهای مختلف استفاده کردن تا تفاوت ها و تضادهای توی جامعه رو به خوبی نشون بدن...داستان گروه لانتوری هم جالب بود کارهاشون و رفتاراشون چیزی که تو جامعه مون هست و نمیشه کتمان کرد اما خوب لانتوری به نوعی نکته انحرافی فیلم و داستان اصلی فیلم چیز دیگه ای که خوب اگر درمیشیان میخواستکل فیلم اختصاص به لانتوری بده اونطور که باید فیلم موفق نمیشد چون داستان امثال گروه لانتوری مردم زیاد دیدن و شنیدن و با یکم شاخ و برگ دادن بهش هم چندان جذابیتی براشون نداره اما سوژه ای که درمیشیان دست روش گذاشت خیلی حساس بود و تا حالا کسی سمتش نرفته بود و با توجه به اینکه تو کشور خودمون خیلی اتفاق افتاده نیاز بود تا فرهنگ سازی بشه اسیب شناسی بشه مردم باهاش اشنا بشن....حتی تو خود فیلم هم راجب گفتن یا نگفتن این موضوعات بحث میشه....
اوج فیلم هم یک سوم پایانیش و بخصوص اون سکانس اخر فیلم که تماشاگر میخکوب میکنه واقعا کم هست از این صحنه ها تو سینمای ایران....فیلم محدودیت سنی داشت که البته تو ایران اهمیتی نمیدن اما به نظرم واقعا باید رعایت بشه چون صحنه های خشونت امیز و تاثیرگذار زیاد داره و درمیشیان کار خیلی خوبی کرد که این صحنه هارو به تصویر کشید چون اینطوری تاثیر گذاریش بیشتره رو مردم...در مورد بازیگرها هم که خوب نویدمحمدزاده و مریم پالیزبان هردو عالی بودن و بدون ایراد بخصوص نوید محمدزاده که به خوبی تونست چهره یه انسان مجنون به تصویر بکشه...بازیگرهای دیگه فیلم هم در سطح خوبی بودن ولی به نظرم باران کوثری میتونست نقش بیشتری تو فیلم داشته باشه پتانسیلش داشت...یه چیزی که دلم نیومد بگم موسیقی متن فوق العاده فیلم بود اثر استاد کلهر که بسیار زیبا و دلنشین بود و اگر نسخه کاملش اون ترک که بخش هاییش تو فیلم بود گوش بدید وجه تشابه هایی بین ترک و فیلم پیدا میکنید..ترک کامل حدود سی دقیقه است که پونزده دقیقه ابتدایی یه ریتم تند و خشنی داره که اینو میشه به جریان های اول فیلم تشبیه کرد بعدش در حدود پنج شیش دقیقه یه ریتم کند و غمگینی به خودش میگیره که میشه به اواخر فیلم تشبیه کرد اما در چند دقیقه پایانی ترک ریتم به نوعی شادتر میشه و دیگه اون حالت غمگین گذشته رو نداره که میشه دقیقا به اخر فیلم و اتفاقای خوبی که میفته تشبیه کرد...
به کلی لانتوری برای من تجربه ی فوق العاده ای بود و روم تاثیر زیادی داشت...حتما پیشنهاد میشه که فیلم ببینید ارزشش داره

9.5/10
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,509
نام
محمد
این الان درسته ناظم انجمن داره تو این تاپیک بحث فیلم میکنه؟؟؟ یادمه قانونا فرق میکرد یا خون بقیه رنگی تره؟
قانونش این بود که وقتی بحث طولانی میشد میرفت تاپیک Movie Center، چیزی که الان داره انجام میشه و بحث تموم شده.
پرهام قانون این بود یا کلا نباید بحث میشد؟
تا پرهام جواب میده برام جالبه صفحه قبل که من کامنت نداده بودم هم این بحث وجود داشت، حالا اونجا قانون مهم نبود (البته از نظر شما چون همون جور که گفتم بحث در حد چند تا کامنت مشکل خاصی نداره):D به هر حال تو صفحات قبل این تاپیک هم بحث های مختلفی وجود داشته که در حد چند تا کامنت بوده و مشکلی وجود نداشته ولی چون ناظم انجمن توی بحث شرکت نکرده دیگه برای شما مهم نبوده قانونش چیه!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Adidas95

javid48

کاربر سایت
May 2, 2014
44
در مورد فروشنده و سوالاتی که وجود داره:
پیرمرد فقط به خاطر یه سیلی نمرد! :D ایشون کاری میکرده که از زنش پنهان نگه داشته بود و آدمی بود که توی خونواده و دوست و آشنا کلهم یه جور دیگه روش حساب میکردن. از اون طرف مشکل و بیماری هم داشته. حالا شرایطی که برای طرف پیش اومد چی بود؟
1. عماد آوردش توی اون خونه و به تدریج قضیه لو رفت.
2. عماد صد بار تاکید کرد که به خونواده طرف میگه که چیکار کرده. یعنی فشاری که روی طرف بود لحظه به لحظه بیشتر میشد و شرایطش داشت خطرناک میشد.
3. با عماد درگیر شد و عماد انداختش توی اتاقک و در رو برای چند ساعت روش قفل کرد، اون هم توی ساختمونی که وضعیت خوبی نداشت و طرف قبلش به شوخی گفته بود الآن ساختمون میریزه پایین. اون هم آدمی که خودش گفت من توی فضای بسته و تاریک دووم نمیارم.
4. چند ساعت گذشت و اینا رفتن سراغش و تقریبا دم مرگ بود و اولش فکر کردن مرده. یعنی وضعیتش خیلی خراب شده بود و به زور دارو و ... زنده ش کردن.
5. باز تا اومد خوب بشه، بحث خونواده و آبرو مطرح شد و براش دادگاه (!) تشکیل دادن و دوباره اوضاعش بهم ریخت.
6. خونواده اومدن و طرف دیگه فکر کرد خبری نمیشه و در لحظه آخر عماد صداش کرد و این هم در حالی که قلبش داشت از بدبختی و ترس میترکید، سیلی ای خورد که منم توی سینما نزدیک بود سکته کنم! :D
همه این موارد دست به دست هم داد که آدمی که مشکل و بیماری داشته و ساعاتی قبلش هم تقریبا در حال مرگ بوده و با کلی بدبختی زنده مونده، بمیره. یعنی قضیه این طوری نبوده که طرف خیلی خوشگل و سر حال بیاد توی اون خونه و سلام و احوال پرسی کنن و یه سیلی بخوره و در جا بیفته زمین شهید بشه.
باز در مورد کیف پول و فلان و چنان هم چیزی نیست که بشه گفت در مورد همه آدم ها یکسان هست و چرا یارو این طوری بوده. مثلا خود من هر جا میرم موبایلم رو درمیارم میذارم یه گوشه، چون توی جیبم بهش فشار میاد و حس خوبی ندارم! :D از اون طرف همیشه کارت ماشین و کارت ملی و کیف پول داخل شلوارم هست. یعنی اگه زبونم لال منم جای طرف بودم احتمالا همین طوری میشدم. کیف پول رو درمی آوردم و یه پولی میذاشتم روی میز (کاری که دفعات قبل میکرده) و موبایل هم کنارش، بعد کیف پول رو برمی گردوندم توی جیب. جوراب رو درمی آوردم که وارد حموم بشم (چون حالم بهم میخوره که جورابم خیس بشه! :D) و وقتی میخواستم لباس و شلوار رو هم دربیارم، چشمم به لباس های ناشناس میخورده همون طور که هادی هم گفت. برای اینکه از قضیه مطمئن بشم وارد حموم میشدم و ... دیگه برای بعضی ها سخته که در اون شرایط وارد حموم بشن و یه زن لخت ببینن و بگن خواهر ببخشید مزاحم شدم، الآن تشریف میبرم! :D طرف جنبه نداشته و در لحظه وسوسه شده و نزدیک زن عماد شده و لمسش کرده و زن عماد فهمیده که طرف ناشناس هست و جیغ و داد و کوبیدن به در و دیوار و زخمی شدن و رفتن شیشه در پای پیرمرد و فرار پیرمرد با بیشترین سرعتی که توانش رو داشته. دیگه در اون لحظه هم مغزش یاری نداده که حاجی جورابت جا موند یا موبایلت توی اتاق مونده.

کلا اگه با این دید به بقیه فیلم ها نگاه کنیم که چرا فلان طور شد و فلانی فلان کار رو کرد و ...، میشه راحت از خیلی از فیلم ها ایراد گرفت. مثلا همون جدایی نادر از سیمین:
بابای نادر آلزایمر داره و نادر دنبال یه پرستار هست. حالا از بین هزاران انتخاب ممکن، چرا دقیقا یکی میاد سراغش که شوهرش از کار کردنش خبر نداره که بعدا شر به پا کنه؟ از بین هزاران انتخاب چرا یکی میاد پیشش که حامله هست که بعدا بچه ش منهدم بشه؟! چرا طرف باید یه حادثه ای براش پیش بیاد (یادم نیست توی خیابون یا کجا) که بچه ش از بین بره و بعدا بیننده فکر کنه نادر بچه رو نابود کرده؟ چرا از بین موقعیت های مختلف که میتونه بین نادر و خانومه پیش بیاد، دقیقا حالتی پیش میاد که میتونه شک و گمان در مورد ترکیدن بچه رو ایجاد کنه که داستان رو پیچیده کنه؟ یعنی مشکل این دو نفر میتونست یه جور دیگه حل بشه، ولی با ضربه نادر و پرت شدن طرف و ... همراه شد که داستان شکل بگیره. چرا دقیقا در همون روزهایی که داستان میگذره باید اون پوله در فلان جا قرار بگیره که شک و تردید در مورد دزدی پیش بیاد؟!! خب از این چیزا بخوایم بگیم که چرا این طور شد و یه طور دیگه نشد، قضیه خیلی فراتر از فروشنده میره و در مورد خیلی فیلم ها صدق میکنه! :D
ولی من به اینا نمیگم ایراد. فیلمنامه نویس دلش خواسته حوادث رو این طوری پیش ببره و چیز غیرمنطقی هم توش نیست. شاید احتمالش کم باشه، ولی غیر ممکن نیست و برای رسیدن به یه داستان و پایان جالب از این راه جلو رفته و مشکلی نداره.. حالا ممکنه دو تا دونه سوتی هم اون وسط باشه که توی 90% فیلم های بزرگ و کوچیک سینما هست.


فراستی چند تا فیلم رو تحویل گرفته که بخواد با فروشنده حال کنه؟! :D کلا هر چی جلوی استاد بذاری یه اخ و تفی میکنه و میگه این ما قبل نقده و اون یکی در نیومده و ...
نکته بسیار جالب در مورد برنامه هفت اینه که معمولا رسم هست یه مدتی از اکران فیلم میگذره و بعد نقدش میکنن. ولی فروشنده هنوز به هفته دوم نرسیده بود که قشنگ فیلم رو ترکوندن و نه تنها نقد کردن، که داستان رو هم لو دادن. یعنی برنامه از این مزخرف تر نمیشه که به خاطر لج بازی با یه فیلم، بیان داستانش رو انقدر سریع لو بدن. به این کار میگن کثافت کاری، نه نقد.
ببخشید الان دیدم:Dببینید فرهادی اصولا ادعای رئال بودن داره که میگه فیلم هاش حقیقت های جامعه است و هر لحظه برای مردم پیش میاد اما این سکانس یک در ده هزار ممکنه برای کسی پیش بیاد(که اونم نمیاد).فیلم اجتماعی ادعا حقیقت رو داره.حقیقتی که هر لحظه برای من و شما پیش میاد نه احتمالات یک در ده هزار .در مورد جدایی ببینید اون زن توسط خواهر شوهرش به سیمین معرفی شده بود یعنی اینا دنبال فردی بودند که بتونند بهش اطمینان کنند که خب پیدا کردند.حادثه هم احتمال زیادی داشت چون هم مکان شلوغی بود هم خانم وضعیت عادی نداشت.حرف بعدی تون هم حالت خیلی خاصی نبود شما هر زنی رو با کمی فشار هول بدید می افته زمین.پول رو هم میدونم بود اما حقیقتا یادم نیست دلیل و.. چی بود:D جدایی کاملا با منطق و روال زندگی من و شما جور بود اما فروشنده به شدت فانتزی یا بقول سعید قطبی زاده موقعیت کمیکی است
چرا ماشین رو همون روز های اول با کلید یدکی چیزی جابجا نکرد چون دامادش با ماشین کار میکرد و نیاز بهش داشت.این پیرمرد به استناد به فیلم چند تا خیابان رو با پای زخمی دویده پیرمردی که از پله به سختی میتونه بالا بیاد.حرف اصلی من اینه اگه تو سکانس آخر مرد در موقع حمله و یا یک روز بعد احتمال مردن بیشتری داشت.اگه سبک فیلم رئال و اجتماعی نبود فیلمنامه نویس هر کاری میتونست بکنه اما این فیلم ادعای واقعیت محض جامعه رو داره مثل بقیه فیلم های فرهادی .من نمیام از استاروارز ایراد منطقی بودن بگیرم چون تکلیفش با خودش معلومه و میگه من تخیلی هستم اما فرهادی ادعاش یک چیزه دیگه اس فیلمش یک چیز دیگه.شما میگید من هم عادت دارم مثل فرد موبایلم رو در بیارم(که البته شما چون موبایلتون هوشمنده و شاید بزرگه این حس رو دارید:Dایشون موبایل کوچیک و قدیمی داشت)چرا سوویچ رو دراورد حالا اینجا هم میگیم اذیتش میکرد(که من تاحالا همچین کسی رو ندیدم) بعد اینا رو یکجا گذشته پول رو یکجا دیگه.بعد میاد اول جوراب رو در میاره بعد لباس رو میبینه(چرا قبلش نمیبینه خدا داند) به نظرم این کاملا مسخره است و کاملا مشخصه پازل چیده شده.بعد فرهادی با نشان ندادن صحنه حمام(البته میدونم نمیتونسته ولی خب ایشون که فیلم بعدیش خارج ایرانه اینم همونجا میساخت)با هوشمندی تمام خواسته مخاطب رو گول بزنه و اتفاقات بعد رو یکجورایی توجیه کنه
شما به اجتماعی های پدر,مادر دار:Dمثل 400 ضربه نگاه بکنید هیچ جا نمیتونید بگید غیر منطقی است.البته ایراد فروشنده فقط غیر واقعی بودن نیست .به نظر من فیلم مشکل زیاد داشت(شخصیت پردازی رعنا,سکانس های بی ربط تاتر که اگر هم ربط داشت جز یک چیز تو فیلم چیز دیگه ای نفهمیدیم,پایان بندی مضحک و ...) که در مقابل درباره الی و جدایی شکستی برای فرهادی بود.البته امیدوارم به اسکار فرستاده بشه(چون همین فیلم تو سینمای ایران نعمته) و جزو نامزد های نهایی باشه اما به نظرم بقیه فیلم ها خیلی باید بد باشند تا موفق بشه :D
بعد درمورد فراستی هم من با 70 درصد نقد هاش موافق نیستم اما اگر ببینید منتقدین بزرگ مثل راجر ایبرت بعضی فیلم های مشهور رو بدجور با خاک یکسان کردن مثال واضحش هم فایت کلوب و پرتقال کوکی .من کتاب های فراستی رو به شخصه میخونم(کتاب کارناوال فلینی تو نت موجوده توصیه میکنم بخونید) چون زیبا نوشته اما ایشون کلا با فیلم های سورئال, فلسفی, روشنفکرانه و بعضی سبک های دیگه به شدت مشکل دارند و به تمام فیلم های تاراکوفسکی,ولز,لینچ,بونوئل,نولان و خیلی های دیگه صفر یا حداکثر نیم میدهند.بعد من از کار هفت حمایت نمیکنم اما فیلمنامه از زمان جشنواره کن با نقد ها لو رفته بود بعد در هفت فراستی فقط دو دقیقه حرف زد که نمیشه گفت نقد بود.در مورد جناح هم از فیلم های به اصطلاح چپی من ندیدم تا حالا خوب بگه اما فیلم های راستی مثل ایستاده در غبار و محمد رسول الله رو بشدت کوبونده(البته خود هفت کاملا راستی است که کاملا مشخصه چون حتی نگذشتند ایستاده در غبار رو فراستی نقد بکنه و مقاله اش در روزنامه شرق چاپ شد) در کل فراستی شخصیت مجهولی داره و من کامیار محسنیان رو ترجیح میدم:D
 

Tαylor Swift

کاربر سایت
Apr 25, 2012
3,676
نام
N ! M A
در مورد فراستی که نقدش از همون اول معلوم بود قراره چجوری باشه به خاطر مشکلاتش با فرهادی و من اصلا شوکه نشدم :Dاما این که هنوز 2 هفته از اکران فیلم نگذشته اومده نقد کرده همش زیر سر اون مردک نفهم افخمیه که از حسادت داره میترکه هر کاری میکنه تا فروش طوفانیو فیلمو کم کنه ! این 3-4 برنامه ی اخیرش هر جور که تونسته تیکه پرونده به فیلم ... وقتی هم فرهادی و حسینی جایزه گرفتن یادمون نرفته افخمی تو برنامش چجوری عقده هاشو خالی کرد :)))
من خودم به شخصه اکثر نقدای فراستی رو دوست دارم و بنظرم وجودش لازمه تا آشغالایی مثل من سالوادور نیستم و دراکولا و .... نابود کنه :sweatsmile:
 

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,479
نام
آرش
Memories of murder




اون چیه که تشخیص کار درست و غلط رو از بین می‌بره و ذهن و روح آدم رو همیشه تو برزخ نگه می‌داره؟ تردید!
تو این فیلم دوتا کارآگاه داریم. کارآگاهی که از سئول به شهر کوچیک قصه اومده (ساه) و کارآگاه محلیِ همون شهر که تحصیلات بالایی هم نداره (پارک). این دوتا با هم دنبال یه قاتل سریالی می‌گردند و با اینکه با هم اختلافاتی هم دارند ولی همه‌ی هم و غمشون پیدا کردن قاتله. ساه همه‌اش دنبال مدرکه و می‌خواد همه چیز رو قانونی پیش ببره ولی پارک به غرایظ و چشم خودش خیلی اطمینان داره و اگه فکر کنه که کسی قاتله، خیلی راحت براش مدرک جعل می‌کنه، کاری که برای مضنون اول انجامش هم داد! قتل‌ها ادامه پیدا می‌کنند و چیزی هم از مظنون دوم در نمیاد. ولی مظنون سوم کاملا به قاتل می‌خوره. تا اینجای کار دوتا شاهد هم داشتیم: 1. زنی که قاتل و متجاوز رو ندیده و فقط ظرافت دست‌هاش رو حس کرده 2. بچه‌ی کندذهنی که همه چیز رو دیده ولی یهو به سرش می‌زنه و می‌ره روی ریل قطار و کشته می‌شه. تنها مدرک موجود هم نطفه‌ی قاتل بود که برای تطابق DNA با مظنون سوم که کم سن و سال هم هست، به آمریکا فرستاده می‌شه.
اینجاست که قتل آخر همه چیز رو عوض می‌کنه. سکانس قبل از قتل یکی از بهترین صحنه‌های فیلمه. اونجایی که قاتل از بالای درخت دو طعمه در دو جهت متفاوت رو میبینه و چندبار هم بینشون سوییچ می‌کنه. طعمه اولی محکم قدرم بر‌میداره ولی طعمه دوم همون چیزیه که قاتل می‌خواد و بدترین جنایتش رو روش انجام می‌ده. سکانس بعدی هم فوق‌العاده‌است. کارآگاه ساه که دیگه از این همه قتل خصوصا قتل آخر به ستوه اومده، میره سراغ مظنون بچه‌سال فیلم و آماده‌ی شلیک می‌شه که پارک با نشون دادن جواب آزمایش DNA جلوش رو می‌گیره. آزمایشی که جوابش قطعی نیست و نمی‌تونه باعث دستگیری مظنون بشه. ولی برای ساه دیگه فرقی نداره. دو کارآگاه الآن جاهاشون با هم عوض شده و پارک مظنون رو از دست ساه نجات می‌ده. سال‌ها بعد پارک که حالا شغل جدیدی داره از کنار همون شالیزارهایی که قتل‌ها توشون انجام می‌شده رد می‌شه. میره توی لوله‌ها رو نگاه کنه ولی آهسته این کار رو انجام می‌ده. می‌ترسه که بازم جسدی اونجا باشه. همینطور که داره لوله‌ی خالی رو نگاه می‌کنه، یه دختر بچه صداش می‌زنه. میگه که اون دومین کسیه که امروز تو اون لوله‌ها‌رو نگاه کرده. با گفتگو با این دختر، پارک می‌فهمه که نقر قبلی همون قاتل بوده. ازش می‌پرسه که صورتش رو دیده و اونم میگه آره. بالاخره یه شاهد درست و حسابی پیدا شد، کسی که هم قاتل رو به خوبی دیده و هم سلامت عقلی داره! پارک ازش می‌پرسه که چه شکلی بود و اونم می‌گه معمولی! اینجاست که پارک زل می‌زنه به دوربین و با چشم‌هاش تردید رو فریاد می‌زنه! تردیدی که برای بیننده شاید وجود نداشته باشه چون توی یکی از صحنه ها چهره قاتل تقریبا معلومه که همون مظنون بچه ساله. صحنه‌ای که اگه توی فیلم نبود شاید بهتر بود ولی چیزی نیست که از شاهکار بودن این فیلم کم کنه.

10/10



X-Men: Apocalypse




سری X-Men پردوام ترین و شاید حتی بهترین سری فیلم ابرقهرمانی دو دهه‌ی اخیره. دو X-Men قبلی کیفیت فوق العاده‌ای داشتند و از این نسخه هم چیزی جز این انتظار نمی‌رفت و می‌شه گفت که ناامید نشدیم. فیلم داستان زیبا و قدرتمندی داره که با اکشن خوبی ترکیب می‌شه. شخصیت منفی فیلم جدید آپوکالیپسـه ولی هنوز جدال بین مگنیتو و پروفسور اکس جذابیت بیشتری داره. حق مخاطب یک جنگ تمام عیار بین آپوکالیپس و سایر جهش یافته‌ها بود که ازمون دریغ شد. اصلا از پتانسیل این شخصیت خوب استفاده نکردند و به اوج نرسوندنش. موسیقی فیلم هم برخلاف دو نسخه قبلی اصلا جالب کار نشده و بعضی جاها ریتم فیلم رو خراب می‌کنه. شاید به جرعت بشه گفت که کست این قسمت تو این زیرژانر نظیر نداره و همه هم به خوبی انتخاب شدند. برایان سینگر تو این سه نسخه آخر به پختگی کامل رسیده و این مورد رو توی بخش تصویربرداری هم می‌بینیم. با اینکه نسخه آخر ولورین هنوز مونده، ولی شاید بشه گفت که X-Men: Apocalypse وداعی مناسب برای مجموعه ایه که استارتش سال 2000 خورده.

7.5/10



You Before Me




یک فیلم به اصطلاح رومانس که کاری جز پیاده روی روی اعصاب بیننده بلد نیست. زوج پسر پولدار و دختر بدبختی که از نفرت به عشق می‌رسند هنوز دست از سر سینما برنداشته! ولی این سری نوآوری داریم. پسرِ فلج هم هست و چند قطره ای اشک هم باید مهمونشون کنیم! اوایل فیلم این زوج دوست داشتنیمون به عشق سابق پسرِ که ولش کرده و با دوستش رفته طعنه می‌زنند، اما آخر فیلم یه جورایی خودشون گرفتار همین طعنه می‌شند! بازی‌ها چیز دندونگیری نداره،‌ ولی من این رو به حساب توانایی بازیگرها نمی‌ذارم چون فیلمانه به اندازه‌ای ضعیف هست که هر بازیگری رو به چالش بکشه. پایان فیلم هم این فاجعه رو تکمیل می‌کنه و به جای گریه، شاید حتی آدم رو به خنده بندازه.

4/10



Captain America: Civil War




من همیشه بین باقی فیلم‌های MCU و CA تمایز قائل می‌شدم و این فیلم هم از این قضیه مستثنی نیست و به نظرم همچنان رویکرد جدی نسخه های قبلی رو داره. پلات فیلم هم از دو قسمت قبلی جذاب تره ولی توی اجرا نتیجه دلخواه نیست. وقتی دوجین ابرقهرمان درجه یک نزدیک به نیم ساعت با همدیگه می‌جنگند، آدم توقع تلفات بیشتری نسبت به فلج شدن یه ابرقهرمان درجه دو رو داره. بدمن فیلم هم خیلی سطحیه ولی بازیگرش به خوبی نقشش رو بازی کرده. وجود اسپایدرمن یکی دو لول سطح مبارزه‌ی فرودگاه و شاید حتی فیلم رو پایین می‌اره و شوخی های وقت و بی وقتش خیلی روی اعصابه.
کسی از دیدن این فیلم پشیمون نمیشه، ولی برای من اون چیزی نبود که فکر می‌کردم.

6.5/10



Now You See Me 2



در هر زمینه‌ای که فکرش رو بکنید از نسخه‌ی اول ضعیف تره و این درحالیه که فیلم قبلی هم آنچنان اثر برچسته‌ای نبود. به جز چند حقه اصلی فیلم، بقیه‌شون CGIـه؛ چیزی که توی فیلمی که قراره حقه‌های واقعی نشون بده اصلا راضی کننده نیست. شخصا جسی آیزنبرگ رو بازیگر فوق‌العاده‌ای می‌دونم ولی توی این فیلم به خوبی فیلم‌های قبلیش نیست. بقیه‌ی بازیگرها هم مثل جسی توی یه سطح فقط خوبی هستند، به جز دختر جدیدِ که مثلا قراره بخش fun فیلم رو بگردونه. نقش دوم وودی هارلسون هم اصلا خوب نیست و اگه نبود هم هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. با همه‌ی این صحبت‌ها، فیلم می‌تونه مخاطب رو تا آخر فیلم نگه داره ولی اون توییست آخر فیلم و توجیهاتش برای زودتر توضیح ندادنش به شدت مضحکه.

6/10
 

.SamueL.

کاربر سایت
Dec 9, 2012
1,481
86739245687170792462.jpg

فروشنده

عجب فیلمی ، عجب فیلمنامه ای ، عجب فیلمبرداری ، عجب بازی هایی و در آخر عجب موضوعی .
امسال بعد از سال ها شروع کردم رفتن به سینما رو ، اول با بادیگارد شروع کردم ، افتضاح بود . بعد ابد و یک روز که واقعا فیلم قوی و غلیظ و قابل دفاعی بود ، بعدش رفتم سراغ لانتوری که لذت بردم زیاد در آخر هم فروشنده فرهادی رو دیدم .
من واقعا تو کفم چطور میتونه فیلم ـی به این قوی ـی و پرملاتی بسازه با این همه محدودیتی که توی ایران هست . یعنی شخصیت فیلم نمیتونست دست همسرش رو حتی لمس کنه اما چنان قوی ـو شیک ساخته شده آدم تمام کمال شخصیت ها رو (چه فرعی چه اصلی ) میپذیره و باهاشون گرم میگیره . بهترین فیلم امسال ـه سینمای ایران هست و در عرصه حهانی هم به شدت قابل دفاعه ، امیدوارم ببینم اسکار گرفتنشو .

10/10​
 

shayan720

Ceiling Gazing
کاربر سایت
May 23, 2010
555
نام
شایان
Memories of murder
اون چیه که تشخیص کار درست و غلط رو از بین می‌بره و ذهن و روح آدم رو همیشه تو برزخ نگه می‌داره؟ تردید!
تو این فیلم دوتا کارآگاه داریم. کارآگاهی که از سئول به شهر کوچیک قصه اومده (ساه) و کارآگاه محلیِ همون شهر که تحصیلات بالایی هم نداره (پارک). این دوتا با هم دنبال یه قاتل سریالی می‌گردند و با اینکه با هم اختلافاتی هم دارند ولی همه‌ی هم و غمشون پیدا کردن قاتله. ساه همه‌اش دنبال مدرکه و می‌خواد همه چیز رو قانونی پیش ببره ولی پارک به غرایظ و چشم خودش خیلی اطمینان داره و اگه فکر کنه که کسی قاتله، خیلی راحت براش مدرک جعل می‌کنه، کاری که برای مضنون اول انجامش هم داد! قتل‌ها ادامه پیدا می‌کنند و چیزی هم از مظنون دوم در نمیاد. ولی مظنون سوم کاملا به قاتل می‌خوره. تا اینجای کار دوتا شاهد هم داشتیم: 1. زنی که قاتل و متجاوز رو ندیده و فقط ظرافت دست‌هاش رو حس کرده 2. بچه‌ی کندذهنی که همه چیز رو دیده ولی یهو به سرش می‌زنه و می‌ره روی ریل قطار و کشته می‌شه. تنها مدرک موجود هم نطفه‌ی قاتل بود که برای تطابق DNA با مظنون سوم که کم سن و سال هم هست، به آمریکا فرستاده می‌شه.
اینجاست که قتل آخر همه چیز رو عوض می‌کنه. سکانس قبل از قتل یکی از بهترین صحنه‌های فیلمه. اونجایی که قاتل از بالای درخت دو طعمه در دو جهت متفاوت رو میبینه و چندبار هم بینشون سوییچ می‌کنه. طعمه اولی محکم قدرم بر‌میداره ولی طعمه دوم همون چیزیه که قاتل می‌خواد و بدترین جنایتش رو روش انجام می‌ده. سکانس بعدی هم فوق‌العاده‌است. کارآگاه ساه که دیگه از این همه قتل خصوصا قتل آخر به ستوه اومده، میره سراغ مظنون بچه‌سال فیلم و آماده‌ی شلیک می‌شه که پارک با نشون دادن جواب آزمایش DNA جلوش رو می‌گیره. آزمایشی که جوابش قطعی نیست و نمی‌تونه باعث دستگیری مظنون بشه. ولی برای ساه دیگه فرقی نداره. دو کارآگاه الآن جاهاشون با هم عوض شده و پارک مظنون رو از دست ساه نجات می‌ده. سال‌ها بعد پارک که حالا شغل جدیدی داره از کنار همون شالیزارهایی که قتل‌ها توشون انجام می‌شده رد می‌شه. میره توی لوله‌ها رو نگاه کنه ولی آهسته این کار رو انجام می‌ده. می‌ترسه که بازم جسدی اونجا باشه. همینطور که داره لوله‌ی خالی رو نگاه می‌کنه، یه دختر بچه صداش می‌زنه. میگه که اون دومین کسیه که امروز تو اون لوله‌ها‌رو نگاه کرده. با گفتگو با این دختر، پارک می‌فهمه که نقر قبلی همون قاتل بوده. ازش می‌پرسه که صورتش رو دیده و اونم میگه آره. بالاخره یه شاهد درست و حسابی پیدا شد، کسی که هم قاتل رو به خوبی دیده و هم سلامت عقلی داره! پارک ازش می‌پرسه که چه شکلی بود و اونم می‌گه معمولی! اینجاست که پارک زل می‌زنه به دوربین و با چشم‌هاش تردید رو فریاد می‌زنه! تردیدی که برای بیننده شاید وجود نداشته باشه چون توی یکی از صحنه ها چهره قاتل تقریبا معلومه که همون مظنون بچه ساله. صحنه‌ای که اگه توی فیلم نبود شاید بهتر بود ولی چیزی نیست که از شاهکار بودن این فیلم کم کنه.

10/10

البته آخر فیلم دختره میگه صورتش صاف بوده ( یعنی بدون ریش مثل همه ادمای کره جنوبی) و یه آدم عادی. آخرش هم پارک داره به قاتل توی جمعیت نگاه میکنه که هر کسی میتونه باشه. فکر کن تو کره که رفتن فیلمو ببینن ممکن بوده قاتل هم اونجا داشته فیلم خودش رو میدیده:D
این داستان بر اساس وقایع واقعیه و قاتل هیچوقت پیدا نشد. فیلم هم اصلا قصد نداشت کسی رو به عنوان قاتل معرفی کنه.
 

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,479
نام
آرش
البته آخر فیلم دختره میگه صورتش صاف بوده ( یعنی بدون ریش مثل همه ادمای کره جنوبی) و یه آدم عادی. آخرش هم پارک داره به قاتل توی جمعیت نگاه میکنه که هر کسی میتونه باشه. فکر کن تو کره که رفتن فیلمو ببینن ممکن بوده قاتل هم اونجا داشته فیلم خودش رو میدیده:D
این داستان بر اساس وقایع واقعیه و قاتل هیچوقت پیدا نشد. فیلم هم اصلا قصد نداشت کسی رو به عنوان قاتل معرفی کنه.
منم گفتم که اگه رد و نشونه قطعی از قاتل تو فیلم نبود بهتر می‌شد. چون اگه قاتل مشخص می‌شد، فوقش با یه فیلم جناییِ صرفا خوب طرف بودیم که یه پرونده‌ای رو بدون هیچ شک و شبهه‌ای می‌بندند نه این شاهکار که ثانیه به ثانیه‌ی یک سوم آخرش طلاست. اون صحنه‌ای که تو شب یه دختری داره توی شالیزار فرار می‌کنه و قاتل می‌گیردش، تو یکی دو فریم قیافه قاتل مشخصه که من تقریبا مطمئنا مظنون سومه.
ولی خب اگه داستان واقعیه و قاتل هم پیدا نشده، پس چیزی که نوشتی بیشتر از حرف من در مورد تردید معنا میده. من از واقعی بودن قصه اطلاع نداشتم.
 

Siavash_MH

FCB
کاربر سایت
Apr 10, 2011
3,651


Cnjuring 2
قسمت دو خیلی خوبی بود فکر نمیکردم به این خوبی بتونن ادامشو بسازن فیلم بیشتر هیجانی شده ولی هنوزم بموقعش ترسناک هست و آدرنالین میبره.از نظر داستانی پخته تر شده بازیگرها هم خیلی قویتر بازی میکنن.فیلمبرداری و صحنه پردازی فیلم بینظیره.
در کل بشدت پیشنهاد میشه.
9/10



Zootopia
یکی از بهترین انیمیشن هایی که تو عمرم دیدم واقعا بینظیره از طراحی و دوبله و داستان کلی و ...
همه چیه این انیمه باحال و قشنگه حتما ببینین :D
10/10



X-Men: Apocalypse

یکی از بهترین فیلمای اکشن و نسخه ها x men بود همه چیزه این فیلم عالیه داستان و شخصیت پردازی فوق العاده جلوه های ویژه فک برانداز داستان کلی عالی شخصیت منفی اصلی خفن اندینگ خوب شخصیت های جوون و جدید دوست داشتنی. 2 ساعت لذت میبرین.
این نسخه و Days of Future Past و First Class این 3 شماره از نظر داستانی و شخصیت پردازی و کلا همه چی عالی بودن و من بیشتر با این سه شماره حال کردم کیفیت فنی خیلی بالایی دارن.
بشینید ببینید به تمام معنا لذت ببرید.
10/10
 
آخرین ویرایش:

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,511
نام
سپهر
جدیدترین امتیازات فیلم های تازه توسط کاربران بازی سنتر- قسمت نهم (فکر کنم)

I"M BACK!

(The Salesman (2016
Samuel 10/10
Dinosaur 9.5/10
Taylor Swift 9.5/10
HDV7 9/10

Daedalus 8.5/10
Javid48 6/10
Origami 2008 6/10

OVERALL : 8.3

Captain America : Civil War

amirone 10/10
Ehsan 95_76 9/10
arash1996 8.5/10
whyS030erous 8/10
Origami 2008 8/10

maysam_gamer 8/10
Majidred2011 8/10
versus 7/10

bayern_Vahid 6/10
Don Yagami 2/10

OVERALL : 7.4
 

M0HAMAD

کاربر سایت
Jul 1, 2009
842
نام
محمد
X-Men: Apocalypse
فکر کنم جز معدود کسایی باشم که از این و Batman v Superman بیشتر از Civil War خوشم اومده
انصافا بد نبود
تهش یه مقدار بد بود البته ولی کلیتش بدک نبود
البته با توجه به اینکه کمیک نمیخونم, ویلین فیلم برام بدک نبود {با توجه به اینکه گویا زیاد به کمیکش نزدیک نبوده}
ولی خب کلا من خوشم اومد از فیلم
7.5/10
پ.ن: همون سکانس کوئیک سیلورش ارزش 2 گیگ دانلود رو داشت خداییش
هر چقدر کوئیک سیلور رو اینجا خوب در آوردن ، توی AoU مسخره بود
 

Deus EXX

کاربر سایت
May 22, 2015
132
فروشنده
220px-The_Salesman.png

غافلگیر کننده بود این فیلم! شاید به این خاطر که ذهنیت بدی نسبت به فیلم های ایرانی چند وقت اخیر پیدا کردم اما فروشنده به معنای واقعی کلمه گره زده بود منو به صندلی سینما. روایت بسیار جذاب، بازی بسیار عالی شخصیت ها، دیالوگ های عالی، داستان عالی، اون سوال هایی که وسط فیلم به ذهنتون میاد و ... این فیلم ارزش وقت گذاشتن رو داره داستان و روایتش هم این قدرت رو داره که کاری کنه خسته نشید، اینو برای کسایی میگم که به فیلم های ابرقهرمانانه و پرهزینه هالیوود عادت کردند شاید خودم هم اینطور باشم.
یک امتیاز بخاطر شخصیت ترانه علیدوستی کم میکنم، به نظرم یه جورایی اغراق شده بود آدم انقدر خوب؟ به بازی بی نظیر شهاب حسینی هم جا داره اشاره کنم البته دیگه نیاز به تعریف نداره به نظرم تو کار خودش نابغس.
9/10
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • mla
Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر