Multi Platform No Rest for the Wicked

سازنده
Moon Studios
ناشر
Private Division
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
capsule_616x353.jpg
اثر جدید سازندگان Ori که در گیم آواردز 2023 معرفی شد.
--------------------------------------------
سازنده: Moon Studios
ناشر: Private Division
تاریخ عرضه: نامشخص
پلتفرم: PC, PS5, XSX|S
--------------------​
اطلاعات
  • سبک بازی اکشن RPG با دوربین ایزومتریک.​
  • بازی در یک دنیای جدید اتفاق میافتاد. جایی که پادشاه سابق مرده و این مسئله باعث آشوب سیاسی شده. همزمان نوعی همه گیری در این پادشاهی در حال گسترش است.​
تصاویر
--------------------

Screenshot 2023-12-08 194045.png Screenshot 2023-12-08 194052.png Screenshot 2023-12-08 194106.png

تریلر(ها)
--------------------

 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,592
نام
مــاکــان
اول باید بازی رو بخریم بعد به early access دسترسی پیدا میکنیم ؟
بلی باید بخری.
ارلی اکسس مثل بتا و... نیست که رایگان باشه.
با پرداخت پول بازیی که داره مراحل توسعش رو طی میکنه رو میخری ، هم به استودیو کمک میکنی و هم خودت میتونی زودتر بازی کنی.

هدف هم اینه که با فیدبکهایی که به استودیو میدی اگه مورد قبول پلیرهای دیگه هم باشه، استودیو اون تغییرات رو انجام میده و یا اون ویژگیها رو به بازی میاره.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,985
نام
محمد
من یکم بازی را بازی کردم. یه نظر اولیه میدم.
داستان بازی را من خیلی درست پیگیری نکردم و یه سری کات سین ها را دیدم و یه سری را رد کردم. اما چیزی که تا الان دیدم بد نبوده.
گرافیک هنری بازی ۱۵ از ۱۰ هست و آنقدر زیباست همه چیز و جزییات محیط و… آنقدر بالاست که حرفی برای گفتن نمیمونه. با این حال تو یکی دو ساعت اول بعضا ممکنه رو مخ بره.
از نظر فنی هم بازی بهینه نیست و جای کار داره.
صداگذاری ها عالیه.
گیمپلی هم عالیه و نکات مثبت زیادی داره. اول تنها ایراد را بگم. خیلی ترجیح میدادم که بشه دوربین را حرکت داد اما خب دوربین کاملا ثابت هست. جدا از اون بازی عملا سولز لایک هست اما خیلی سخت نیست و به خصوص این مورد که دشمنا هم به طور دایم میمیرن، از سرطان بودن بازی به شدت کم کرده و به لذت بخش بودند اضافه کرده.
نکته بعدی اینه که بیلدهای بازی خیلی بالانس نیستن و کلا هر چی سبک تر باشید و سریعتر، کارتون به مراتب راحت تره. من با دو تا خنجر بدون مردن باس اول را زدم اما با شمشیر عادی و یا Claymore ، یه چند باری مردم.
باس ها هم سخت نیستن اصلا و بیلد درست و لول مناسب داشته باشید، کاملا معمولین.
یه مورد هم خوندم که نوشته بودن که کاراکتر سنگینه و… که اصلا اینطور نیست. این بازی دیابلو یا PoE نیست که کاراکتر مثل جت حرکت کنه و تو هر دقیقه ۶۰-۷۰ را بکشه. دقیقا مثل بقیه سولزلایک ها باید حرکاتتون حساب شده باشه و استامینا را مدیریت کنید.
جدا از اون انیمیشن ها و… هم خیلی خوب روان هستن.
من اوایل بازیم و دو تا باس را زدم و در کل تا الان نمرم به بازی ۹ از ۱۰ هست.
 

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,841
نام
مرتضی
هرچی ویدیو از بازی میبینم بیشتر هایپش میشم. گرافیکی انگار اوری با دوربین ایزومتریکه :D چقدر این استودیو با استعداد هستن آدم هاج و واج میمونه از این همه هنر چه تو ویژوال چه گیم پلی. امیدوارم یا ارلی اکسس سریع تموم بشه و برن تو فاز ریلیز نهایی یا کاش برای کنسولم ارلی اکسس میذاشتن میرفتیم با کله میخریدیم
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,985
نام
محمد
یه نکته مهم:
حداقل الان، دشمنا و لوت باکس ها بعد یه مدت ری ست میشن و با توجه به شانسی بودن لوت، ارزش داره که برگردید و محیط های قبلی را بگردید. الان من یه ارمور درجه ۱ از یکی از جسد هایی که قبلا لوت کرده بودم، برداشتم.
 

Tatsumaru

Searching For Light
Gold User
Mar 31, 2013
1,055
نام
Ahmad
نمره ارلی اکسس IGN اومده.
مجموعا راضیه از بازی.ولی نمره 7 داده و معتقده یه بخش هایی جای کار داره.از مبارزات بازی خوشش اومده و میگه به صورت روش مند و دقیق و با حوصله باید جنگید.به جای اینکه خداوند میدان نبرد باشید و با مهارت ها تون همزمان ده ها و صدها دشمن رو از بین ببرید.(شبیه Diablo یا Path of Exile) .
همونطور که دوستمون گفت،ارزش بازگشت به محیط های قبلی و لوت ها زیاده.
المان RPG بازی هم خیلی خوبه و شما رو محدود به یک سبک و Subclass نمیکنه.
مدیریت Inventory بازی،خیلی زمان بره و با اینکه میشه ظرفیت حمل رو به تدریج ارتقا داد،ولی ساعت ها طول میکشه تا به حد مطلوب برسه.
قابلیت های ساخت و ساز ساختمان ها و زیبا سازی محیط به وسیله متریال و لوازم جمع آوری شده هم جالبه و یه جاهایی حس بازی Stardew Valley میده.
بعد از اتمام campaign،بخش roguelike باز میشه که شامل دانجن هایی با دشمنان زیاد و آیتم های باارزش میشه.
یه سری اشکالات فنی و اجرایی داره که باید با آپدیت های بعدی رفع بشه.
فعلا بخش multiplayer وجود نداره.

NR F W EA.png
 
آخرین ویرایش:

raminxxx

کاربر سایت
May 29, 2007
600
نام
Ramin
حقیقتا بعد الدن رینگ هیچ بازی ذهنمو اینجوری درگیر نکرده بود
بازی عالیه
مکانیکش حیلی تمیز پیاده شده و ارزش خرید رو 100 % داره
محیط و گرافیک بازی جوری بینظیر طراحی شده میزنم کنار تماشا!!!
حتما ویدیدو DF در موردش رو ببینید بازی پیش فرض از نورپردازی فوق العاده ای استفاده میکنه
ارلی اکسسه ولی از خیلی بازها ارزش بالاتری داره و کامله
DLSS ندار هنوز
در مورد مشکلات گرافیکی حتما اخرین درایور رو نصب کنید
نسخه کرکی برای من مشکل داشت که این نسخه استیم نداره
 

raminxxx

کاربر سایت
May 29, 2007
600
نام
Ramin
حقیقتا بعد الدن رینگ هیچ بازی ذهنمو اینجوری درگیر نکرده بود
بازی عالیه
مکانیکش حیلی تمیز پیاده شده و ارزش خرید رو 100 % داره
محیط و گرافیک بازی جوری بینظیر طراحی شده میزنم کنار تماشا!!!
حتما ویدیدو DF در موردش رو ببینید بازی پیش فرض از نورپردازی فوق العاده ای استفاده میکنه
ارلی اکسسه ولی از خیلی بازها ارزش بالاتری داره و کامله
DLSS ندار هنوز
در مورد مشکلات گرافیکی حتما اخرین درایور رو نصب کنید
نسخه کرکی برای من مشکل داشت که این نسخه استیم نداره
محتوا بازی تموم شد با حدود 15 ساعت داستان کوئست تموم شد و لی هنوز جمع نشده
بازی هنوز محتوا میاد براش ( هدف از EA همینه )
این مورد رو مد نظز داشته باشید
 
  • Like
Reactions: reza8 and m.d.makan

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,592
نام
مــاکــان
View attachment nr.mp4

پچ 2 با کلی ویژگی خفن منتشر شد:

امکان تست اسلحه ها
Re Spec قدرتها
اضافه شدن DLSS/FSR
بهبود نورپردازی و انیمیشنهای سینماتیکها
امکان تغییر دکمه های گیم پد
بهبود صداهای محیطی ، پرفورمنس و کلی Quality of life و موارد دیگه.


=====
حجم آپدیت برای من تقریبا 9 گیگه.

:crossed_swords:
Performance:

  • Performance Mode now lowers texture resolution, reducing crashes on lower-end machines
  • Numerous Significant CPU optimizations
  • Fixed performance degradation that might occur on some gamepads
  • Fixed numerous memory leaks
  • Reduced instantiation spikes for numerous objects
  • Disabled detail meshes on generic humanoids faces when not needed
  • Reduced latency, overhead and improved stability of GPU Culling
  • Optimized texture resolution and memory budgets for Steam Deck
  • Optimized Art content in Ship Prologue and its cinematics
  • Removed unused weapon assets to free up memory
  • Removed leftover developer tools to free up memory
  • Optimized CPU spikes of a variety of common content loading operations
  • Added texture streaming for character portraits during dialogue interactions to save memory
  • Fixed some persistent log spam being generated by potatoes in Nameless Pass
  • Cleaned up numerous NPC prefabs, reducing memory footprint and instantiation costs
  • Optimized Ambient Occlusion Rendering
  • Extended GPU culling usage for more cases
  • Configured and optimized pooling for more prefab instantiations reducing CPU spikes
:crossed_swords:
Gameplay Systems:

  • Added new Respec System!
    • Players can now Respec by examining the statue in the Cerim Crucible Atrium
    • Respec allows players to take back Attribute Points that have been allocated at the cost of 1 Fallen Ember per Attribute Point returned
    • Players can then allocate returned Attribute Points for no cost at the Respec screen or in the existing Stats screen
:crossed_swords:
Quality of Life:

  • All weapons can now be equipped regardless of their Attribute Requirements to allow players to try out weapons they acquire
    • Weapons that the player does not meet the requirements for will deal less damage through negative scaling on the Attributes that are below the weapon’s Attribute Requirements
  • Inventory Items can now be docked to compare them
    • Press F (Keyboard) or Y (Controller) to dock items and hover other items to compare
  • Brought back the Misc category to the Inventory
    • Housing items, Runes, Fallen Embers and other miscellaneous items will now be sorted into this category and free up space from other categories
  • Vendor screens are now sorted by item type so that items are more organized for purchase
  • Improved Stamina player HUD brightness for better visibility, and readability of stamina debt
  • Added side notifications for when Danos Sacrament Upgrades are completed
  • Added Floor Indicators under the Clock HUD to show the Cerim Crucible floors
  • Improved visibility of LB/RB button icons for Equipment HUD on Steam Deck
:crossed_swords:
Settings:

  • Added support for Upscaling with DLSS 3.7 and FSR 2.2
  • Added custom key rebinding options for Controller
  • Added support for Mouse Buttons 4,5 and F1-F12 Keys for custom Keyboard bindings
  • Default Keyboard layout set to Mouse+WASD
  • Added support for worldspace Player HUD (Stamina wheel, NPC name tags, etc) brightness to UI Brightness setting
:crossed_swords:
Content Additions:

  • Added a new set of enchantments
  • All Throw runes can now be added to Spears
:crossed_swords:
Loot:

  • Added Pig Sticker Blueprint to Fillmore’s Level 1 Shop
  • Added Assegai Blueprint to Whittacker’s Level 1 Shop
:crossed_swords:
Balance:

  • Nerfed Throw runes
    • Reduced Poise Damage on all Throw runes
    • Reduced Damage on Ice Throw Rune
  • Nerfed Focus Regeneration enchant curve so that it no longer generates too much Focus too quickly
  • Focus Regeneration enchantment no longer drops with Gloves and now only drops with Helmets
    • This includes enchanting items at Eleanor
  • Falling Sky and Woodland Protector’s initial item levels were set too high and have been lowered to the intended levels
:crossed_swords:
Weapons:

  • Updated animation for backstabbing with Staves, Spears, Greatswords and Great Hammers
  • Updated visual effects for Piercing type weapon attacks (such as Spear or Rapier)
:crossed_swords:
Enemies and Bosses:

  • Polished Darak boss fight
    • Improved behavior to prevent him standing idle after attacking
    • Improved behavior when fighting ranged builds
  • Added Bite Attack to Plague Rat
  • Added Back Attack to Risen Axe Bruiser
  • Added escape logic to Risen Fire Bomber
  • Added Elemental Affix visual effects to Nith Brute, Nith Screamer and Shackled Brute
  • Adding cloth simulation to Boarskin Bruiser
  • Polished rigging on Plagued Boomer
  • Reduced camera shake intensity on Risen Hammer Bruiser, Boarskin Bruiser and Riven Twins
  • Smaller enemies can now smash breakable objects (barrels, crates, etc.)
:crossed_swords:
NPCs:

  • Changed the name of the worried woman in the Sacrament Town Square to Nell
  • Polishing dialog for Druo, Lucian and Everwyn
  • Updated the dialog for NPCs at the Cerim Gate in Nameless Pass
  • Added eavesdrop to Sleeping Guard Gerard in Sacrament
:crossed_swords:
Areas:

  • Improved collision, faders and set dressing in Prologue Ship, Orban Glades, Mariner’s Keep, Nameless Pass, Sacrament, Multiple Sacrament Interiors, Cerim Crucible, Cerim Cave, Riven Twins Boss Arena and Potion Seller Cave
  • Polished lighting for the ship in Prologue, Sacrament and Cerim Crucible
  • Updated foliage in various locations
  • Added physics and wind simulation to Spruce trees
:crossed_swords:
Cinematics:

  • Polished animations for characters in the Inquisition Arrival cinematic
  • Improved lighting, character rim lighting and volumetrics for the Prologue Ship Crash Outro and Inquisition Arrival cinematics
  • Removed a background character who was blocking part of the view in the Inquisition Arrival cinematic
  • Fixed cloth and camera pops in the Inquisition Arrival cinematic
:crossed_swords:
Audio:

  • Environment update for Sacrament:
    • Added Ambience Emitters for certain Residential and Vendor buildings like the Cook, Tavern, Woodcrafter and Enchantress
    • Updated zone beds and oneshots for unique parts of town (Cemetery, Poor Area, Training Grounds, Dasha Sanctuary)
    • The church near the cemetery now has bells ringing to service playing at certain times of day, followed by churchgoers praying and chanting from behind the doors.
    • Updated ambience for Sacrament Town Square to feel busier during the day
    • Updated environment audio for the Cerim Gate zone in Mountain Pass
  • Increased audio buffer to help alleviate audio crackle artifacts
  • Increased available audio resources to help prevent sounds from dropping out during long play sessions
  • Updated audio for Cerim Vision cinematic
  • Updated audio mix for Barrel and Crate destruction
  • Saluting Guards in Sacrament now have sound
  • Added Weapon-specific Impacts on parrying and blocking actions
  • Added ladder sliding sound effects for Kickdown Ladders
  • Added sound effects for going down Ladders
  • Added new sound effects for Plague-Enchanted weapons
  • Polished audio for Bounties enemies
  • Fixed missing sounds for Plagued Mutant Soldier
  • Fixed rain sounds appearing in Sacrament Interiors
  • Fixed enchantment-specific weapon whooshes cutting a bit too early
  • Fixed NPCs not making footstep sounds when walking around
  • Fixed environment states sometimes not resetting when returning to the main menu
:crossed_swords:
VFX:

  • Blood effects are now juicier and used more often!
  • Improved blood visual effects attachment to characters bodies from attacking and getting hit
  • Increased intensity of shiny item drop VFX
:crossed_swords:
Bounties and Challenges:

  • Updated Crustacean Conundrum bounty to spawn 14 Crabs while still only requiring 8 Crabs be killed to complete
:crossed_swords:
Localization:

  • Added and updated localized text in many places across multiple languages
  • Added localization support for new Controller Remapping screen and for various missing localized elements
  • Fixed incorrect font on the Activities screen
:crossed_swords:
Bug Fixes:

  • Fixed various enchantments on unique weapons and rings that weren’t working properly
  • Fixed Rested Bonuses for sleeping in beds
  • Fixed Key Items respawning after pick up
  • Fixed navigation in Nameless Pass which was preventing certain enemies and the Riven Twins boss from patrolling and moving to the player
  • Fixed Echo Knight falling off the arena and blocking progress
  • Fixed Cerim Armor missing upgrades at Filmore
  • Fixed Risen Pavise, Eye of the Beholder and Wooden Howler Shields not showing their proper models
  • Fixed SHIFT key not being recognized in the Main Menu
  • Fixed certain environment textures overriding certain armor textures
  • Fixed certain armor having missing or incorrect cloth simulation
  • Fixed rigging on certain armor
  • Fixed The Wallow boss attacks not having sound effects
  • Fixed Falling Sky Blueprint not giving the Unique version of the weapon when crafting
  • Fixed an issue where completed but not yet turned in bounty/challenge rewards were being automatically given to the player at reset
  • Fixed wall cannons not firing in Cerim Crucible
  • Fixed XP UI not showing “Max Level” after reaching the level cap
  • Fixed Level and XP UI being present without a Character selected in the Main Menu
  • Fixed “Long Area Name” appearing on the map where map is unavailable (such as Cerim Crucible)
  • Fixed being able to skip through locked doors in The Shallows
  • Fixed players getting stuck at the end of the entrance corridor in the Echo Knight Arena
  • Fixed Enchant Item Challenge counting enchanted items that are picked up
  • Fixed mortuary guard popping in on screen during Spoken and Unspoken quest
  • Fixed extra Elsa map marker during the Spoken and Unspoken quest
  • Fixed Giles and Petra standing instead of sitting on the chairs in Caroline’s Inn
  • Fixed Arrows not hitting Plagued Wolf
  • Fixed Wolf and Plagued Wolf target point
  • Fixed Tanth Knight getting stuck during patrolling in Mariner’s Keep at Endgame state
  • Fixed Darak leaving his shield in Orban Glades when he escapes
  • Fixed chest opening VFX in Performance and Balanced quality presets
  • Fixed Wolf having a dance party after death
  • Fixed Chest floating in the air in Mariner’s Keep
  • Fixed incorrect texture on the Crafting Table
  • Fixed 4096x2160 resolution appearing as 256x135 aspect ratio, instead displays as 1.9:1
  • Fixed overblown bonfire lighting at The Shallows
  • Removed rogue rim light at The Shallows
  • Removed lighting debug shortcut
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر