Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,515
نام
سپهر
خب تقریبا تمام فیلم های مهم امسال را تماشا کردم و بعد که بهترین ها را براساس تفکیک شاخص مراسم های اهدای جوایز اعلام نمایم؛

بهترین فیلم: بابیلون
بهترین کارگردانی: دیمین شزل (بابیلون)
بهترین فیلم نامه: Glass Onion
بهترین بازیگر نقش اول مرد: کالین فارل (بنشی‌های آنیشرین)
بهترین بازیگر نقش اول زن: میا گوث (پرل)
بهترین بازیگر مکمل مرد: زلاتکو بوریچ (مثلث غم)
بهترین بازیگر مکمل زن: بری کوندون (بنشی‌های آنیشرین)
بهترین انیمیشن: Bad Guys
بهترین فیلمبرداری: بابیلون / باردو
بهترین موسیقی متن: بابیلون
بدترین فیلم سال: آمستردام / دنیای ژوراسیک: تصاحب / پوکر فیکس
ناامیدکننده ترین فیلم سال: آمستردام / نگران نباش عزیزم / فیبلمن‌ها
بهترین فیلمی که هیچ‌کس به آن اهمیت نداد: Wonder


فیلم هایی که فرصت نشد ببینم (یا به دلایلی دوست نداشتم ببینم!)

Whale
Avatar: The Way of Water (یکش هم بازور دیدم!)
Top Gun: Maverick
Pinocchio
Till
The Women King
Nope
Argentine, 1985
To Leslie
Black Panther: Wakanda Forever

2013: Gravity
2014: Birdman
2015: Mad Max: Fury Road
2016: La La Land
2017: Molly's Game
2018: American Animals
2019: Uncut Gems
2020: Sound of Metal
2021: Hive
2017: Godless/Twin Peaks Return
2018: Narcos Mexico S1
2019: Watchmen
2020: The Queen's Gambit
2021: Dopesick
2022: We Own this City/ BCS S6

خب سال 2022 به پایان رسید؛ وضعیت فیلم‌های جایزه‌بگیرش نسبت به سال گذشته قابل تحمل‌تر بودند؛ دیگه واژه‌ای لطیف‌تر از «قابل‌تحمل» پیدا نکردم؛ به نظرم باید بیخیال تکرار خاطرات خوش سال‌های 2014، 2015 و 2011 شویم؛ استیون اسپلیبرگ دیگر توان ساخت «شیندلر» یا «نجات سرباز رایان» ندارد؛ دیوید او.راسل قُلدر، فیلم‌سازی را با «آمستردام» فراموش کرد؛ ایناریتو که با بردمن و «روننت» دست‌نیافتنی‌تر شد؛ در فیلم جدیدش «مغرور» و «Self-Indulgent» است؛ «مثلث غم» برنده جایزه کن چیزی را نشان می‌دهد که یک ایرانی آن را ده سال پیش با دیدن آثار مهران مدیری لمس کرده است؛ اندرو دامینیک که با «جسی جیمز» و فیلم مردانه «Killing Them Softly» نشان داد که فیلم‌ساز وسواسی و توانمند است؛ در بیوگرافی مرلین مورنرو برگ آسی در اختیار ندارد؛ «دیزنی» هم بماند؛ به معنای واقعی ترِ زد. «الویس» باز لورمن هم یک فیلم تبلیغاتی بود و دیزنی‌طور از زندگی الویس بود! اسکار به صورت عشقی و رندومی یه حالی به محصولات A24 می‌دهد؛ اما نمی‌دانم اسکار در زمان Uncut Gems، میدسامر و لایت‌هاوس در سال 2019 کدوم گوری بود؟! A24 به سالم‌ترین فیلمش (پرل) اهمیتی نداد؛ دیگه باید میا گوث در «پرل» چیکار می‌کرد که شما به عنوان بهترین بازیگر نقش اصلی زن انتخابش نکنید؟ :D ! اون هشت دقیقه‌ مونولوگی میگه برای تمام بازیگران غول‌تشن هالیوود قفل هست!:D تنها خبر خوش این است که سینمای هالیوود مقداری از سینمای کره و هیاهویش فاصله گرفت؛ برام تعجب آور است که چرا آمریکا که بهترین «سرگیجه» تاریخ سینما را دارد، باید مجذوب نسخه دسته چندم کپی شده کره‌ای شاهکار «هیچکاک» شود؟!:-w

اما چرا «بابیلون» را انتخاب کردم؛ چون فیلمی است ضد جریان سینمای‌ملایم آمریکا حرکت می‌کند. چون طبق گفته خودش، این فیلم قرار نیست همه را در سالن سینما راضی نگه دارد. بله؛ فیلمی است که هم بخشی از آن نامه خودکشی‌است و بخشی دیگر نامه عاشقانه به هالیوود است؛ همین الان آب پاکی روی دستتان بریزم که در «بابیلون» دنبال داستان نگردید؛ چون این فیلم به مدت 3 ساعت بهترین سکانس‌ها و لحظات ماندگار را به وجود می‌آورد.<:-P شزل در «لالالند» داستان‌گوی قوی نبود اما کسی بود که نشان داد تمام زوایای صنعت سینما را می‌شناسد. شزل یکبار دیگر اثری را خلق کرد که پس از پایان آن باید با صدای بلند بگی «من عاشق این سینمای لعنتی هستم!». فروش ضعیف فیلم هم به دلیل هم‌زمانی با آواتار بود که به نظرم زمانبندی بدی انجام دادند.
 
آخرین ویرایش:

Blood Brothers

کاربر سایت
Sep 7, 2012
1,519
نام
Iman
چی بگم والا!
وقتی بلوند شده فیلم بد، خب پس حتماً everything everywhere all at once شاهکاره!
و حتماً تا حالا هرچی ما توی عمرمون دیدیم آشغاله!
لعنت به کل بزرگای سینما!
اگه نبودند، می‌تونستم بپذیرم بلوند آشعاله و everything everywhere all at once خوبه!
اما چه کنیم؟ بودند و آثارشون رو دیدیم و می‌دونیم چی خوبه چی بد!
کلا اسکار برای من دیگه اون اهمیت و مهم بودن قبل رو نداره ولی آنا د آرمس با بازیش تو بلوند واقعا از شانس های قوی برنده شدنه. به شدت فوق العاده ظاهر شد. فیلم هم چون چهره خوبی از مریلین مونرو نشون نداد کوبیده شد.
 
  • Like
Reactions: TheGodfather

-Poormaz-

کاربر سایت
Oct 6, 2009
4,097
نام
پوریا

saeedonly

کاربر سایت
Nov 22, 2012
1,074
منم یه هیت به everything everywhere all at once بدم:D.
بنظرم خلاق ولی خسته کننده بود. زیادی دیگه چیز تو چیز شده بود نیمه دوم فیلم. من خوابم گرفت عملا اخراش.
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,618
یه زمانی سایتی به اسم‌ تاینی موویز بود که کامل ترین ارشیو رو داشت و خیلی از فیلم ها تو لیست دوبله اش بودن بعد سایت هایی مثل فیلیمو و.... میخاستن بیان‌تو بورس پول دادن‌بستنش حیف
بودم تاینی
ولی فکر نکنم بخشای بدون سانسورو دوبله میکردند
مثلا همین فیلمی که گفتم دقیقه 59:30 حدودا منظورمه
اونم این فیلم های که مخاطب کمتری داره برام عجیب بود
اول فکر کردم دوبله زمان قبل 57 هستش
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,618
آقا یه سوال چرا فیلمای که HDR دارند ، اسکرین شاتاشون نگاه میکنم نسبت به نسخه معمولی رنگ ها کمرنگ تره
مثلا این

_____________________________________________-
میگن قرار برادر مایکل جکسون ، جعفر جکسون جای داداشش بازی کنه
 
آخرین ویرایش:

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,711
نام
Ebrahim
چرا باید در سال ۲۰۲۴ انتظار یک فیلم ترسناک میکی موس را داشته باشیم!

photo_2023-02-03_21-48-37.jpg
برای چندین دهه، میکی موس دوست‌داشتنی، خوش یمن و طلسم دیزنی بوده است، اما در سال ۲۰۲۴ ممکن است همه چیز تغییر کند و فیلم سازان آثار ترسناک با پایان رسیدن تاریخ انقضا این شخصیت، فیلمی ترسناک براساس آن بسازند!

میکی موس در سال ۲۰۲۴ می‌تواند به یک شخصیت شرور فیلم اسلشر تبدیل شود! طرفداران ترسناک شوکه و خوشحال شدند وقتی Winnie The Pooh: Blood And Honey در سال ۲۰۲۲ معرفی شد؛ داستان فیلم بر اساس کتاب‌های کلاسیک کودکان توسط آلن الکساندر میلن و ای. اچ. شپرد «وینی پو، خون و عسل» ساخته شده که در آن وینی و پیگلت علیه کریستوفر رابین بزرگ‌شده و دست به خشونت و کشت و کشتار می زند.

برای برخی، تبدیل کردن وینی خرسه به یک قاتل اسلشر الهام گرفته از فیلم You're Next توهین آمیز است، اما از زمانی که کتاب اصلی وینی در سال ۲۰۲۲ وارد مالکیت عمومی شد، دیزنی - که زمانی حقوق انحصاری خرس نوازشگر و دوست داشتنی را در اختیار داشت - هیچ توسل قانونی علیه خون و عسل نداشت!

از نظر کپی رایت باید امتیازاتی به Blood And Honey داده می شد؛ شخصیت‌های وینی مانند تایگر و «رو» نمی‌توانستند ظاهر شوند زیرا در حال حاضر در مالکیت عمومی نیستند و باید از عناصری که هنوز تحت حق و کپی رایت دیزنی هستند اجتناب شود.

تایید ساخت فیلم Blood And Honey منجر به انبوه فیلمسازان مستقلی شده است که تشنه به خون شخصیت های مورد علاقه کودکانی که همه جا آثار آنها در حال پخش و نمایش هستند، شده است.

فیلم‌های ترسناک بر اساس شخصیت های پیتر پن و بامبی نیز در دست ساخت هستند.

اولین انیمیشن کشتی بخار کوتاه میکی وایلی در سال ۲۰۲۴ وارد مالکیت عمومی می شود.

photo_2023-02-03_21-48-53.jpg

برای چندین دهه، میکی موس دوست داشتنی، طلسم دیزنی بوده است و در حالی که هنوز یک فیلم ترسناک با حضور میکی اعلام نشده است، این واقعیت که اولین فیلم کوتاه او کشتی بخار وایلی در سال ۲۰۲۴ وارد مالکیت عمومی می شود، می تواند این موضوع را تغییر دهد.

همانطور که نشریه نیویورک تایمز به آن پرداخته بود، با به پایان رسیدن تاریخ انقضای کپی رایت در سال ۲۰۲۴، سد بزرگ برای دیگر فیلمسازان را برای استفاده از میکی موس (که کارل بارکس فقط یک بار آن را به تصویر کشیده بود) برداشته نمیشود و دیزنی همچنان میتواند حقوق بازگوی های بعدی میکی موس را حفظ خواهد کرد.

به عنوان مثال، نسخه کشتی بخار وایلی فاقد دستکش های سفید معروفش است و او صحبت نمی کند و در تئوری، تا زمانی که فیلمسازان به عناصر موجود در این اثر کوتاه و بدون هیچ گونه تغییری از آثار بعدی پایبند باشند، می توانند این انیمیشن کوتاه را اقتباس کنند.

البته، داستان زیادی در انیمیشن کشتی بخار وایلی وجود ندارد که بتوان از آن اثری خارج کرد که میکی باعث ایجاد شرارت در یک قایق بخار قدیمی می شود با این حال، تازگی محض دیدن یک نسخه قاتل از میکی موس که قربانیان ناآگاه را در یک فیلم کشتی بخار وایلی کتک می‌زند، سود آن را تضمین می‌کند.

شکی وجود ندارد که فیلم‌سازان مستقل احتمالاً فیلم‌نامه‌هایی را قبل از سال ۲۰۲۴ آماده می‌کنند، اما دیزنی دقیقاً به دلیل عقب‌نشینی از دعواهای قانونی شناخته نشده است؛ علامت تجاری شخصیت برای خود میکی - از جمله حقوق بازگوی های بعدی کشتی بخار وایلی - هنوز در اختیار دیزنی است که ممکن است استدلال کند که چنین نسخه ترسناک فرضی قانون علامت تجاری را نقض می کند.

آیا دیزنی می تواند حق کپی رایت کشتی بخار وایلی بار دیگر تمدید کند!؟

photo_2023-02-03_21-49-15.jpg

دیزنی همچنین پول های بسیار زیادی برای مبارزه با چنین نبردی دارد؛ آنها در گذشته به شدت برای به دست آوردن برنامه های افزودنی در کشتی بخار وایلی مبارزه کرده اند و کپی رایت این انیمیشن کوتاه ابتدا در سال ۱۹۸۳ و سپس در سال ۱۹۹۷ منقضی شد و در هر دو مورد، دیزنی موفق شد کنگره را تحت فشار قرار دهد تا حق چاپ آنها را برای چندین دهه تمدید کند.

به نظر می‌رسد چنین تمدید این بار برای «خانه موش» یا همان دیزنی اتفاق نخواهد افتاد، در حالی که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه حتی متعهد شدند (از طریق لس‌آنجلس تایمز) با چنین تلاش‌هایی مبارزه کنند.

اینکه آیا در سال ۲۰۲۴ میکی موس در Bloodbath Willie (حمام خون وایلی) ظاهر می‌شود و قربانیان را به آلات موسیقی موقت تبدیل می‌کند، سوال دیگری است!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر