saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
این MCU یکی از بهترین اتفاقات تاریخ سینماست به نظرم، خدایی 20 سال پیش گفتن اینکه یه فیلمی تمام کاراکتر های محبوب مارول توش هست رویا هم نبود حتی! این همه هیت چرا آخه؟:D
 
  • Like
Reactions: jeenas and leonk13

Uniq

کاربر سایت
Jul 19, 2015
80
دوستان این BRrip 1080p همون BluRay 1080p هست؟ HDRip 1080p چیه!؟ گیج شدم بلد نیستم اینارو :D
خلاصه :
BRrip در واقع از نسخه ی BluRay ( که بالاترین کیفیت رو بین بقیه ریلیزها داره ) انکود میشه و کیفیتی مشابه BluRay Disk داره ولی حجمش به مراتب کمتره.
HDrip هم از نسخه ی HD فیلم ( که مثلا توی شبکه نمایش خانگی موجوده) انکود میشه.
کیفیت BRrip 1080 از HDrip 1080 بالاتره.
 

Silent Siren

کاربر سایت
Aug 31, 2014
207
نام
مهدی
@sina_unl
مضمون اصلی بحث کاپولا یا لینچ یا میزان فعالیتشون طی سال های اخیر نیست واقعا، بیشتر پافشاری روی درستی ماهیت اون حرفیه که میزنن که یجورایی باتوجه به شواهد میشه گفت تاحدودی درسته. بحث سر این نیست که اساسا این اشباع شدن فیلم های پاپ‌کورنی یا کمیک بوکی ذاتا خوبه یا بد، چون که همونطور که خودتون هم اشاره کردین میشه فقط با این قضیه {کلن وجود داشتن با نداشتن این سینمای پاپ‌کورنی} با اتکا به سلیقه و حدس و گمان برخورد کرد اما بحث اصلی سر "تاثیریه" که این دست از فیلم‌ها میتونن روی پدید اومدن یا ساخته شدن یا نشدن فیلم‌های دیگه {اینجا آثار جریان اصلی} بذارن. و صرفا مرتبط با این قضیه و تاثیرگذار بودن این دست از فیلم‌ها تو سرنوشت خلق شدن آثار دیگه و تغییرات اخیر سینما یجورایی حرفشون درسته، چرا ؟ چون خلق یه اثر از بیس و اطمینان حاصل کردن از موفقیت اون خیلی به مراتب ریسک پذیرتر از اینه که نسخه جدیدی از یه فرانچایز شماره دار که خیلی وقته خودشو داخل بازار ثابت کرده و شناخته شده تر هستش و یجورایی سودآوری و موفقیت اون {اینحا حداقل از نظر مالی} تضمین شدست رو روانه بازار کرد. بازم میگم بحث سر خوب بودن یا نبودن این دست از فیلم‌ها نیست، {با اینکه خودم یکی از مخالفای سرسخت و یجورایی ضد این گروه از سینما هستم و شخصا هیچ رقمه نمیتونم باهاشون ارتباط برقرار کنم}، بلکه ماهیت بحث بیشتر سر این حد و اندازه "تاثیرگذاشتنه" روی سرنوشت آثار دیگست.
 

BatiGoal

-_____-
کاربر سایت
Nov 6, 2012
3,330
نام
Mohammad
کسی که بخواد فیلم خوب بسازه میسازه. اینکه همه چیز رو بندازیم گردن فیلم های کامیکی و سوپر هیرویی به نظرم مسخره است. انگار اینطوریه که بگیم با ظهور کامیک بوک و مانگا، دیگه کتاب و رمان درست و حسابی ای نوشته نشد و نویسنده های خوب بازنشسته شدن!

الان دلیل اینکه یه عده حساسیت نشون میده اینه که این فیلم ها زیاد شدن و بیشتر به چشم میان. به نظر خود من اینا مثل کامیک ها یه سکشن کاملا جدا و مسیر کاملا جدایی رو دارن میرن. همونطور که کامیک ها چاپ میشن و باعث نمیشن کسی که مثلا بخواد الهی دانته بخونه، بره کامیک بخونه! اینا هم ساخته میشن تو سکشن سینمای کامیکی و سوپرهیرویی. قدیم ژان کلود وان دام و ... بودن مردم پاش پاپ کرن میشکوندن، الان اینا هستن. هیچ تغییری نکرده شرایط. تو همین زمان فیلم های خوبی مثل لالالند و اینتراستلار و چه میدونم هزار تا فیلم دیگه ساخته میشن و کلی هم ازشون تمجید میشه. کسی که بخواد بسازه میسازه، این سوپر هیرویی ها بهانن فقط. مثل نولان که با پایان هر پروژه اش پروژه بعدیش رو کلید میزنه و واقعا هم زحمت میکشه براشون و بازخوردش هم میبینه.
رفيق اينتراستلار يكي از همون فيلمايي هست كه واسه فروختن ساخته ميشن. نولان هم از سيستم مستقل كه حاصلش كارهايي مثل فالووينگ و ممنتو بودن خارج شد و ديگه فقط بتمن نيست و همه فيلم هاش رو پاستوريزه ميكنه تا گروه خيلي زيادي از مخاطباي زير ١٨ سال هم تو بحث گيشه باشن.
لينچ تو گذشته هم اثار پرفروشي نداشت اما مخاطب هاي علاقمند بيشتر بودن... الان از بچه ١٢ ساله تا آدم فلان ساله منتظر اونجرز بعديه و لينچ ميگه ديگه حتي ساختن فيلم هم فعلا عاقلانه نيست برام. چه برسد به بعد از اكران. من هم ميگم اين اثار جذابن اما تو بعد هنر صفر مطلقن و كليشه ن. ديگه جان ويك و اكولايزر چند پارتيه. مد مكس رو ميگن بهترين فيلم ٢٠١٥... هاليوود فيلمسازاي خارج از خودش مثل ويلنوو رو هم ميگيره و كلا هنر تعطيل داره ميشه. من هم بين چنتا فيلم حال ميكنم كاري مثل ددپول رو ببينم منتهي هر سال كلي شبيه ددپول داريم و فيلمايي مثل لالالند و ويپلش در حد انگشتاي دست.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
من شخصا علاقه ای به فیلم های سوپر هیرویی و حتی اکشن های امروزی ندارم (حالا اگه فیلم های خوبی مثل دارک نایت یا بتمن ریترن باشن خوبه و می بینم ولی بقیشون رو نه علاقه ای ندارم ) ولی به نظرم وضعیت الان هالیوود با مثلا 40 سال پیش تفاوت ویژه ای نکرده کارگردانی که وارد هالیوود میشه یعنی قبول کرده که طبق نظام استودیویی اونجا کار کنه اینجا هم جذب مخاطب حرف اول رو می زنه همیشه همینطور بوده براشون هم مهم نیست اون مخاطب ها زیر 18 سال باشن یا هشتاد سالشون باشه. اصلا فلسفه سینما حکم می کنه که بعد سرگرمی توش رعایت بشه دیگه از هیچکاک که بزرگتر نداریم طرف اولین و مهم ترین هدفش سرگرمی بود به نظرم کسی که صرفا بعد هنری سینما رو می خواد می تونه فیلم مورد علاقش رو بین این انبوه سوپرهیرویی ها پیدا کنه و لذت ببره سینما بالای 120 سال تاریخ داره و فیلم به اندازه کافی برای هر قشری با هر دیدگاهی توش پیدا میشه
 

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
شمایی که با فیلم های پاپ کورنی مخالفی، باور کن سال ها کلی فیلم متفاوت هم میاد، تعجب میکنم از کسایی که هی میگن مخاطب سینمای پاپ کورنی نیستن اما تنها کاری که میکنن گیر دادن به سینمای پاپ کورنیه! در حالی که خیلیا توی این تاپیک هستن که اهل فیلمای اروپایی و متفاوت هستن و یک بار هم به سینمای پاپ کورنی حمله نکردن! چون میدونن واقعا چه جور فیلمی دوس دارن، میشینن همون فیلمم میبینن. برعکس بعضیا که فقط دارن الکی خودشون رو گول میزنن...
 

parham_safa

Rossonero
مدیر انجمن
Sep 24, 2005
8,310
نام
پرهام
سلام
به نظر من هرکی دنبال معنا و مفهوم خاص و فلسفه و این چیزاست تمرکزش رو بذار رو مطالعه و بیخیال سینما بشه .
سینما صنعت سرگرمیه .
درسته گه گداری فیلمهای خاص و معناگرا هم داره اما اصل کارش همون سرگرم کردن من و شماست .
الان اینایی که از تجاری شدن سینما مینالن همون فیلم های به اصطلاح معناگرای دهه های قبل رو دیدن ؟
توت فرنگی های وحشی رو دیدین ؟ مهر هفتم رو دیدید ؟ خنجری در آب رو دیدید ؟ حالا فعلاً فیلمهای قدیمی رو ببینین . در کنار اونا بلخره سالی یکی دو تا فیلم جدید در حد کمال مطلق مورد انتظارتون گیر میاد که ببینید .
 

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
سلام
به نظر من هرکی دنبال معنا و مفهوم خاص و فلسفه و این چیزاست تمرکزش رو بذار رو مطالعه و بیخیال سینما بشه .
سینما صنعت سرگرمیه .
درسته گه گداری فیلمهای خاص و معناگرا هم داره اما اصل کارش همون سرگرم کردن من و شماست .
الان اینایی که از تجاری شدن سینما مینالن همون فیلم های به اصطلاح معناگرای دهه های قبل رو دیدن ؟
توت فرنگی های وحشی رو دیدین ؟ مهر هفتم رو دیدید ؟ خنجری در آب رو دیدید ؟ حالا فعلاً فیلمهای قدیمی رو ببینین . در کنار اونا بلخره سالی یکی دو تا فیلم جدید در حد کمال مطلق مورد انتظارتون گیر میاد که ببینید .
نکته مهم هم همینه آیا این دوستانمون همه فیلم های امثال تارکوفسکی بلاتار برگمان کیشلوفسکی و ... رو دیدند ؟؟؟ من به این دوستانمون تانگوی شیطان بلاتار رو پیشنهاد می کنم که می تونند نزدیک هفت ساعت و نیم غرق دنیای معناگرا بشن
 

BatiGoal

-_____-
کاربر سایت
Nov 6, 2012
3,330
نام
Mohammad
سلام
به نظر من هرکی دنبال معنا و مفهوم خاص و فلسفه و این چیزاست تمرکزش رو بذار رو مطالعه و بیخیال سینما بشه .
سینما صنعت سرگرمیه .
درسته گه گداری فیلمهای خاص و معناگرا هم داره اما اصل کارش همون سرگرم کردن من و شماست .
الان اینایی که از تجاری شدن سینما مینالن همون فیلم های به اصطلاح معناگرای دهه های قبل رو دیدن ؟
توت فرنگی های وحشی رو دیدین ؟ مهر هفتم رو دیدید ؟ خنجری در آب رو دیدید ؟ حالا فعلاً فیلمهای قدیمی رو ببینین . در کنار اونا بلخره سالی یکی دو تا فیلم جدید در حد کمال مطلق مورد انتظارتون گیر میاد که ببینید .
سينما هنر هست نه صنعت سرگرمي اما بايد هنر + سرگرمي براي رضايت مخاطب باشه.
اين وسط يه سريا از هنر خالي بي سرگرمي و يه سريا از سرگرمي خالص بدون هنر لذت مي برن اما فيلمسازايي كه هر دو رو داشته باشن و البته مهارت بالايي داشته باشن نايابند يا مثل لينچ بودجه كافي براي كارهاشون اختصاص داده نميشه چون ديدگاه ها تو هاليوود مثل شما و خيلي از دوستان تو اين تاپيكه.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

parham_safa

Rossonero
مدیر انجمن
Sep 24, 2005
8,310
نام
پرهام
سلام
سينما هنر هست نه صنعت سرگرمي اما بايد هنر + سرگرمي براي رضايت مخاطب باشه.
اين وسط يه سريا از هنر خالي بي سرگرمي و يه سريا از سرگرمي خالص بدون هنر لذت مي برن اما فيلمسازايي كه هر دو رو داشته باشن و البته مهارت بالايي داشته باشن نايابند يا مثل لينچ بودجه كافي براي كارهاشون اختصاص داده نميشه چون ديدگاه ها تو هاليوود مثل شما و خيلي از دوستان تو اين تاپيكه.



Sent from my iPhone using Tapatalk
الان که صنعته . دلیل اینکه بودجه کافی به این آثار نمیدن نفروش بودنشونه . ریسک بالا تو سرمایه گذاریشونه . مخاطبشون خاصه و سرمایه گذار هم پولش رو از جوب آب پیدا نکرده که بذارش رو همچین فیلم هایی .
البته اون قبیل آثار هم نیاز به سرمابه آنچنانی ندارن معمولاً . همچان هم با حجم بالا دارن تولید میشن و به راحتی میشه آثار تاپی رو از بینشون جدا کرد و دید .
اتفاقاً همین بلاک باسترها و پاپکرنی ها هستن که فیلمهای معناگرا رو زنده نگه داشتن .
امثال دسیکا و کاپولا پروژهای تجاری و به قول شما از نظر هنری کم ارزش برمیداشتن تا با درآمد و سود اون فیلمها بتونن هزینه پروژه های شخصیشون رو دربیارن .
کسی که میگه بلاک باسترها دارن سینما رو نابود میکنن قزعاً داره بر اساس سلیقه شخصی خودش این حرف رو میزنه و حرفش نمیتونه سندیت داشته باشه .
 

retro1911

کاربر سایت
Apr 30, 2017
65
این رو هم در نظر بگیرید با وجود امثال مایکل بی ها و زک اسنایدرها و بقیه دستمال به دستهای ابراستودیوها، ارزش آثار برجسته بر ما بیشتر نمایان خواهد شد... :D
 

ps34

کاربر سایت
Aug 20, 2011
4,299
نام
مهدی
سلام دوستان.یکی دو سوال نسبتا کوتاه راجع به فیلم ایرانی ماجرای نیم روز داشتم:
1-مهدی پاکدل که توی فیلم بازی میکرد در واقع منافق بود که توی اطلاعات سپاه نفوذ کرده بود؟؟؟اخه عکسش رو چند بار روی برد که عکس سران منافق بودن نشون داد و عکس اینم قاطی اونا بود.
2-شخصیت عباس که مسولیت بیسیم اطلاعات سپاه بود که شک کردن بهش و گرفتنش بعدش ازادش کردن اونم فرار کرد پس اونم منافق بود؟؟اگر اره ادم های معمولی گول میخوردن عضو منافقین خلق میشدن ولی این افراد که یه کلی سابقه توی ایجاد انقلاب داشتن چرا دیگه؟؟؟؟
 

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,479
نام
آرش
سلام
کسی لینکی از نسخه‌ی کامل پایلوت سریال Mulholland Drive داره؟ نسخه‌ی ۸۸ دقیقه‌ایش توی یوتیوب هست ولی نسخه‌ی کامل‌تر که بالای دو ساعته صحنه‌هایی داره که در نسخه‌ی سینمایی حذف شدند و توی نت لینکش رو پیدا نکردم.
 

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
سلام
کسی لینکی از نسخه‌ی کامل پایلوت سریال Mulholland Drive داره؟ نسخه‌ی ۸۸ دقیقه‌ایش توی یوتیوب هست ولی نسخه‌ی کامل‌تر که بالای دو ساعته صحنه‌هایی داره که در نسخه‌ی سینمایی حذف شدند و توی نت لینکش رو پیدا نکردم.
تورنت من گرفتم .. در زمان خدا بیامرز pirate bay
 
  • Like
Reactions: arash1996

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر