MotorStorm یک بازی بسیار مهم برای سونی بود.بازی که در زمان لانچ کنسول در دسترس بود و نشان داد که چطور کنسول نسل بعد سونی , اگر بازی در دستان خوبی باشد(منظور سازنده بازی),قوی خواهد بود.با وجود یک گیم پلی action-packed و ویژوال گیج کننده , این واقعا یک بازی , برای همه نبود.بعد از چند دقیقه کوتاه , در پشت وسایل نقلیه off-road , کاملا مشخص می شد که این یک بازی دیگر آرکید ریسر نیست.
برای خیلی از دارندگان PS3 , بازی MotorStorm به عنوان برترین بازی ریسینگ کنسول دیده میشود و بدین لحاظ ادامه این بازی نیز باید از همه لحاظ پیشرفت کند و همانند بازی باشد که فقط امکان پذیر بر روی قدرتمند ترین کنسول در مارکت باشد.من کمی وقت برای hands-on در E3 داشتم تا ببینم چطور MS:PR توسعه و تغییر پیدا کرده , هم از لحاظ بازی انفرادی و هم از لحاظ مالتی پلیر.
من مستقیما به بازی تک نفره بر روی جاده Cascade Falls پرداختم.این جاده دو دور (Lap) داشت , 16 وسیله نقلیه , با یک انتخاب از میان , موتور , Racing Truck و یا Monster Truck.من با هر کدام از آنها به کمی مسابقه پرداختم , همان طور که شما از MotorStorm انتظار دارید , سه تجربه ی متفاوت داشت(هر وسیله یک تجربه).با وجود وسیله نقلیه جدید در MS:PR من برای اولین بار از Monster Truck استفاده کردم.این ماشین به مراتب بزرگترین وسیله در مسابقه بود و قادر بود تا از جاده پر از آب های پست و کم عمق عبور کند , در صورتی که وسیله های نقلیه کوچتر در زمین های مرتفع گیر می کنند.ماشین های درشت , به طور شایسته ای سنگین , پر زور و محکم هستند. بویژه زمانی که شما برای حمله از حرکت چپ و راست استفاده می کنید.با زدن یک دکمه , ماشین به کناره خود ضربه میزند , به حریف برخورد می کند و آن را در هم می کوبد و اگر به اندازه کافی کوچک باشند آن ها را برای پرواز به آسمان می فرستد.
موتور ها و Racing Trucks خیلی آشنا تر هستند.در این مرحله, Racing Truck ها, در اطراف و پیرامون زوایا و پیچ ها خیلی کند به نظر می رسند ,در صورتی که موتور ها تند و تیز ترین وسیله در این دمو بودند.به همان گونه که در بازی اصلی دیدیم , همه جاده ها, مسیر های شان خصوصیات بی شمار دارند که برای هر مدل از وسایل نقلیه طراحی شده است.بنابراین دانستن آنکه کدام جاده بهترین است کلید موفقیت در بازی است.
من شانسی برای بازی کردن four-player split-screen و مالتی پلیر در بازی نداشتم اما two-player split-screen چرا.جاده The Raingod Spire خیلی شبیه به جاده های MS قبلی بود , با جنگل های کمتر و گرد و خاک های قهوه ای بیشتر.وقتی شما split-screen بازی میکنید فریم ریت آن حدودا برابر با فریم ریت single-player است اگرچه به نظر می رسد جزئیات بازی صدمه می بینند.امیدوارانه , وقتی که با یک کنسول چهار نفره بازی می کنید فریم ریت ثابت می ماند.
MotorStorm اصلی هنوز با ویژوال خود همه را تحت تاثیر قرار داده است اما ویژوال گیج کننده در MS:PR یک سورپرایز و نا امیدی بزرگ خواهد بود!! اندازه محیط بازی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما پی آمد هایی در فریم ریت و کیفیت تکسچر ها وجود دارد که امیدواریم تا زمان ریلیز بازی بهبود یابد.محل جدید جنگل ها , عالی به نظر می رسد , به هر حال ,جزئیات بیشتری از لوکیشن بیایانی بی ثمر (بایر) نسخه اول ارائه میدهد.تخریب و ویرانی باورنکردنی نسخه اول با یک انتقام دوباره برگشته است , اگر شما بیشتر از لمس سپر های ماشین به یک دیگر برخورد کنید قسمت های مختلف ماشین در سرتاسر مکان به هوا می روند.با بخشیدن زمان باقی مانده به پیشرفت بازی , من مطمئنم که MS:PR به عنوان یکی از بهترین بازی های ریسینگ خواهد شد.
در کل 16 جاده در بازی در 4 منطقه وجود دارد که من تنها یکی از آن ها را بازی کردم.گیم پلی مکانیک جدید شبیه barge attacks , تاکید و اهمیت بیشتر بر روی تخریب آبجکت های جاده ها باعث تجربه ی متفاوتی از MotorStorm می شوند اما در این لحظه برای گفتم خیلی زود است.آنچه برای اطمینان است این است که Pacific Rift چند رقیب نیز دارد.Disney بازی گیج کننده خود به نام Pure را دارد که در آن با ATV با هم مسابقه می دهد و همچنین THQ هم بازی Baja را دارد.