Xbox Microsoft Flight Simulator

2020 Microsoft Flight Simulator

147215


Initial release date: 2020
Series: Microsoft Flight Simulator
Developer: Asobo Studio
Publisher: Xbox Game Studios
Platforms: Microsoft Windows, Xbox One
Genres: Simulation Video Game, Amateur flight simulation

***




===============================================================================


بررسی بازی سنتر

بررسی بازی 2020 Microsoft Flight Simulator - بازی سنتر



===========================================================================


Microsoft Flight Simulator minimum requirements

  • CPU: Ryzen 3 1200/Intel i5-4460​
  • GPU: Radeon RX 570/NVIDIA GTX 770​
  • VRAM: 2GB​
  • RAM: 8GB​
  • HDD: 150 GB​
  • OS: Windows 10 November 2019 update​
  • Bandwidth: 5 Mbps​


Microsoft Flight Simulator recommended requirements

  • CPU: Ryzen 5 1500K/Intel i5-8400​
  • GPU: Radeon RX 590/NVIDIA GTX 970​
  • VRAM: 4GB​
  • RAM: 16GB​
  • HDD: 150GB​
  • OS: Windows 10 November 2019 update​
  • Bandwidth: 20 Mbps​
Microsoft Flight Simulator ideal requirements

  • CPU: Ryzen 7 Pro 2700X/Intel i7-5800X​
  • GPU: Radeon VII/NVIDIA RTX 2080​
  • VRAM: 8GB​
  • RAM: 32GB​
  • HDD: 150 GB SSD​
  • OS: Windows 10 November 2019 update​
  • Bandwidth: 50 Mbps​

 
آخرین ویرایش:

FPS Douug

کاربر سایت
May 9, 2015
118
نام
محمد
سلام
ورژن HOODLUM کاملا سالمه ، دیتا استریمش هم کار میکنه. دانلود کنید لذت ببرید واقعا یه چیز فرا طبیعیه :D
با سلام
دوستان نسخه 2020 این بازی توسط هولدیوم کرک شده
اوکی هست ؟
78 گیگ هست حجمش
میخوام دانلود کنم
کسی تست زده ؟
با سپاس

من یه چندتا پرواز VFR رفتم تو مشهد. پرفورمنس بازی فوق العادس. من با 980Ti روی تنظیمات High End و چندتا چیز رو Ultra اف پی اس 30 ثابت دارم. ابر ها تاثیر چندانی روی پرفورمنس ندارن و با خیال راحت میشه تو اسمون پر ابر پرواز کرد. سالها منتظر این لحظه بودم. از FSX تا P3D V5 و آپدیت والکن XP11 همه فلایت سیمر ها درگیر شدید با پرفورمنس بودن، الان حل شده :D با گرافیگ 100 برابر بهتر. یعنی P3D با 100 تا سینری ORBX جلوی این هیچی نیست :D البته همیشه شبیه سازای پرواز سیستمای فوق قوی میخواستن و اینم مستثنا از این قاعده نیست، ولی خیلی بهتره از قبلیا. قبلیا رو سیستم فوق قوی ام جالب نبودن.
خیلی پیچیده شده فلایت کنترل ها. پلتفرم ESP یه چیزی داشت که موست حالت یوک میگرفت (mouse yoke) اینجا هرچی گشتم پیداش نکردم. اکثر هات کی ها عوض شدن و یکم زمان میبره عادت کردن بهشون. فلایت مدل خیلی شبیه به X-Plane شده و قشنگ تاثیرات آب و هوا رو میشه رو هواپیما فهمید که البته باعث شده که خیلی سخت تر باشه پرواز با این شبیه ساز تا P3D یا FSX.
این سیستم استریمش خیلی خوبه و زیادیم حجم نمیگیره، البته تو پرواز IFR قطعا بیشتر استریم میشه دیتا ولی این 1 2 پروازی که من رفتم سر جمع 300 400 مگابایت دانلود کرده بود. آب و هوا و ابرا و آسمون و لایتنینگ معرکس. برفش فقط یه دنیاس :D
حالت کژال ترم داره نسبت به شبیه سازای دیگه. سیمر های جدید کارشون خیلی راحت تره. ولی توصیه میکنم به صورت جدی استفاده کنین و کاملا لذت ببرین از شبیه ساز. خیلی دنیای قشنگیه.
فقط یه چیزی که یکمی بنظرم جالب نبود استفاده از TAA عه. تو بقیه بازیا خیلی خوبه، ولی این چون شبیه سازه، خیلی تار میکنه نوشته های روی اینسترومنت هارو. باید زوم کنی بخونی. این مورد تو ایرلاینر ها بیشتر به چشم میزنه.
امشب چندتا پرواز IFR میرم ببینم وضعیت سیستم های هواپیما ها چطوریه. یعنی اگه حتی نزدیک به ورژن ایروسافت هم باشه ارباسش خیلی خوبه. خیلی. :D راضیم واقعا
در کل شاهکاره، دم مایکرو گرم. هم باعث میشه یکمی کامیونیتی flightsim پر رونق تر بشه و مردم بیشتر جذب بشن، هم مارو از عذاب 20 ساله نجات داد. فقط تصور کنین 2 سال دیگه با PMDG 737-777-747 و ایرباس FSLabs و انواع اقسام اددان دیگه چی باشه این :D
اگر کسی از دوستان اینجا سوالی درباره شبیه ساز داره بپرسه من پاسخ میدم-

----------------------------------------------------

چندتا نکته میگم برای سیمر های جدید. یوتیوب خیلی ویدئو ببینید کمک میکنه. اول با هواپیما های لایت شروع کنید. سسنا 172 خیلی خوبه. فلایت کنترل های اولیه رو مطالعه کنید. Yaw-Roll-Pitch. الفبای هوانرودی رو یاد بگیرین. سعی کنید چندبار خیلی روون تیک اف کردن رو تمرین کنین. استفاده از فلپ هارو یاد بگیرین. فلپ ها قطعاتی روی بال هستن که با باز شدن جریان هوای روی بال رو منظم تر میکنن. در نتیجه سرعت استال میاد پایین تر ( استال یعنی جریان روی بال نامنظم بشه و هواپیما حالت افتادن پیدا کنه) . در نتیجه هواپیما میتونه با سرعت کمتری حرکت کنه. در نتیجه با سرعت کمتر و نرم تر فرود میاد.
پروسه تیک آف رو یک توضیح مختصری میدم. هواپیما موقع بلند شدن باید 3 تا سرعت مشخص رو حساب کرده باشین. اسم این ها VSpeed هست. V1 و VR و V2
V1 سرعتی هست که بعد از اون تیک اف رو باید ادامه داد. یعنی نمیشه کنسل کرد تیک اف رو بعد از اون دیگه.
VR سرعتی هست که باید دماغه هواپیما رو بکشید بالا. برای تیک اف نرم و خوب معمولا بین 10-20 درجه نوز آپ خوبه. یک هویی نباید باشه، نرم و یواش یواش.
V2 سرعتی هست که هواپیما میتونه با اون سرعت با یک موتور غیر فعال کلایم کنه.
خب وقتی این سرعت هارو دارین، موقع VR نوز آپ میکنین. یکم ارتفاع بگیرین و سعی کنین حفظ کنین ارتفاعتونو. سرعت و نرخ کلایم رو هم حفظ کنید. درضمن موقع تیک اف باید از فلپ ها هم استفاده بشه. بسته به نوع هواپیما و میزان لود هواپیما متغیره درجه مورد نیاز فلپ. بعد از تیک آف و رسیدن به سرعت مشخص که دیگه توی اون سرعت فلپ لازم نیست میتونین فلپ هارو جمع کنین.
برای سسنا 172 نرخ کلایم 500-1000 پا در دقیقه و سرعت 90-120 نات مناسبه. (اینا اعدادین که صرفن میگم که شروع کنید باهاشون، بعدن که راه افتادین خودتون میفهمین که چقدر جا داره هواپیماتون واسه نرخ کلایم و سرعت)

چند بار پروسه اپروچ و لندینگ رو تمرین کنین. لندینگ سرعت مشخص داره که با Vref شناخته میشه. Vref بر اساس وزن هواپیما و درجه فلپ مشخص میشه. وزن بیشتر=سرعت Vref بالاتر . فلپ کمتر=سرعت Vref بالاتر و بالعکس. موقع لندینگ یک ارتفاعی داریم به نام DH یا Decision Height. توی این ارتفاع خلبان باید تعیین کنه فرود میاد یا نه. اگر هوا بده مثلا، فرود نمیاد و Go Around انجام میده. Go Around یعنی انصراف از فرود و افزایش ارتفاع دوباره جهت تلاش برای فرود دوباره. موقع لندینگ باید عمل Flare انجام بشه. عمل فلیر یعنی اینکه قبل از اینکه چرخ های هواپیما بخورن زمین، خلبان باید دماغه رو بیاره بالا که اول چرخ های عقب با باند برخورد کنن، بعد چرخ های جلو. رو هواپیما های لایتی که چرخ عقبشون تکیه و دوتا چرخ جلو دارن این کار لازم نیست. البته نباید خیلی دماغه بیاد بالا که باعث افزایش ارتفاع دوباره بشه. باید تمرین کنید تا دستتون بیاد.

نام گذاری باند هارو یاد بگیرید. باند ها رو بر اساس جهتی که روشون هست نام گذاری میکنن. مثلا باند 29L مهراباد جهتش 285 درجس. L هم یعنی چپ.

تشخیص سرعت و جهت باد و فشار هوا و کلا مسائل مربوط به آب و هوا رو یاد بگیرید.

استفاده بیسیک از اتوپایلت رو یاد بگیرین.

هدینگ یا Heading که به اختصار HDG نوشته میشه جهتیه که اتوپایلت دنبالش میکنه. یک دایره 360 درجه دور هواپیما رو تصور کنید، هدینگ یعنی درجه ای که هواپیما میخواین بره.
ارتفاع که همون ALT- Altitude هست ارتفاعیه که میخواین هواپیما توی اون پرواز کنه. تو هواپیما های لایت معمولا به صورت پا یا Feet وارد میشه، تو ایرلاینر ها هم به صورت پا هم به صورت FL یا Flight level. چندتا مثال میزنم اشنا بشید. FL320 یعنی 32 هزار پا توی فشار هوای استاندارد، FL200 یعنی 20 هزار پا توی فشار هوای استاندارد.
VS یا ورتیکال اسپید یا نرخ کلایم و نرخ دیسنت یعنی سرعت عمودی هواپیما. مثبت و منفی داره. +1800 یعنی 1800 پا در دقیقه هواپیما کلایم میکنه. منفیش هم یعنی هواپیما X پا در دقیقه دیسنت میکنه.
SPD یا سرعت معمولا تو ایرلاینر ها هست که سیستم اتو تراتل دارن. سرعت رو بر مبنای نات یا ماخ میشه وارد کرد.
استفاده از ATC رو حتما یاد بگیرید. بدون ای تی سی پرواز اینسترومنتال بدون استفاده از FMC غیر ممکنه. (FMC کامپیوتر هواپیماس که تو ایرلاینرهاست و وظیفش تنظیم نرخ کلایم و سرعت و هدینگ و مسیر و روت و.. یعنی کلا کار اتوماسیون هواپیما رو FMC انجام میده.) یه توضیح مختصری میدم راجب مکالمات با ATC.
مکالمات به این صورته که ATC یه چیزی به شما میگه، شما باید Readback اش کنید. از چند تا بخش هم تشکیل میشن کنترلر ها، Tower, Ground, Departure, Approach, Center.
مثال:
ATC: Mahan Air 454 after take off climb and maintain 6000 feet, contact departure on 119.9
Pilot: maintain 6000 feet, departure on 119.9, Mahan Air 454
ترجمش میکنم:
برج مراقبت: ماهان ایر 454 (شماره پرواز) بعد از تیک آف به ارتفاع 6000 پایی صعود کن و ارتفاعت رو حفظ کن ، به رادیو بخش خروج (:D) روی فرکانس 119.9 تماس بگیر
خلبان: کلایم و حفظ ارتفاع 6000 پایی، رادیو دیپارچر روی فرکانس 119.9، ماهان ایر 454 (انگار یعنی دریافت شد)
یا هم ممکنه شما از ATC یه چیزی بخواید
مثلا:
Pilot: Mashhad ground this is mahan air 454, request taxi to runway
ATC: mahan air 454 taxi to runway 31L via taxiway C.
Pilot: taxi to runway 31L via taxiway C, mahan air 454
یعنی الان خلبان درخواست تاکسی کرده از گیت تا باند، برج هم میگه از تاکسی وی فلان برو تا باند فلان. خلبان هم تکرار میکنه دوباره

چراغ های هوانوردی رو یاد بگیرین. NAV لایت یعنی هواپیما بوت آپ شده و سیستم های الکتریکیش روشن ان، از زمان روشن کردن سیستم الکتریکی هواپیما تا پایان خاموش کردن سیستم باید روشن باشن. LDG لایت ها موقع لندینگ و تیک اف و زیر ارتفاع 10000 پا یا FL100 "باید" روشن باشن. BCN یا Beacon لایت ها موقع استارت انجین و پوش بک باید روشن باشن. Taxi لایت ها موقع تاکسی از گیت یا پارکینگ تا نزدیک رانوی باید روشن باشن. روی رانوی باید لندینگ لایت روشن باشه. به عبارتی لندینگ لایت یعنی شما مجاز به تیک آف هستی و کلیرنس گرفتی از ATC.

روت های هوانوردی رو یاد بگیرید. اینا خیلی پیچیده ان اینجا نمیشه توضیح بدم. بیشترم بدرد IFR میخورن. کسانیم که نمیدونن: IFR یا Instrument Flight Rules یعنی پرواز با اینسترومنت و بدون استفاده از دید برای جهت یابی. تمامی پرواز های مسافربری IFR هستن. پرواز IFR باید با ATC مکالمه داشته باشه.
VFR یا Visual Flight Rules یعنی پرواز با دید. معمولا هواپیما های لایت و الترا لایت از این نوع پرواز میرن.

بعد که تصمیم گرفتین برین سمت ایرلاینر ها اول با بوئینگ شروع کنید. ایرباس ها فوق العاده پیچیده ترن. قبل از شروع پرواز با ایرلاینر ها، کلی ویدئو آموزشی هر هواپیمایی رو تو یوتیوب ببینید. توضیح نوشتاریش 2000 صفحه ام بیشتر میشه :D


باز هم توضیحاتی به ذهنم رسید اضافه میکنم. هر چیزی هم که متوجه نشدید بپرسید :D
 
آخرین ویرایش:

HAMID-ROG

کاربر سایت
May 9, 2010
284
نام
حمید رضا
سلام
ورژن HOODLUM کاملا سالمه ، دیتا استریمش هم کار میکنه. دانلود کنید لذت ببرید واقعا یه چیز فرا طبیعیه :D


من یه چندتا پرواز VFR رفتم تو مشهد. پرفورمنس بازی فوق العادس. من با 980Ti روی تنظیمات High End و چندتا چیز رو Ultra اف پی اس 30 ثابت دارم. ابر ها تاثیر چندانی روی پرفورمنس ندارن و با خیال راحت میشه تو اسمون پر ابر پرواز کرد. سالها منتظر این لحظه بودم. از FSX تا P3D V5 و آپدیت والکن XP11 همه فلایت سیمر ها درگیر شدید با پرفورمنس بودن، الان حل شده :D با گرافیگ 100 برابر بهتر. یعنی P3D با 100 تا سینری ORBX جلوی این هیچی نیست :D البته همیشه شبیه سازای پرواز سیستمای فوق قوی میخواستن و اینم مستثنا از این قاعده نیست، ولی خیلی بهتره از قبلیا. قبلیا رو سیستم فوق قوی ام جالب نبودن.
خیلی پیچیده شده فلایت کنترل ها. پلتفرم ESP یه چیزی داشت که موست حالت یوک میگرفت (mouse yoke) اینجا هرچی گشتم پیداش نکردم. اکثر هات کی ها عوض شدن و یکم زمان میبره عادت کردن بهشون. فلایت مدل خیلی شبیه به X-Plane شده و قشنگ تاثیرات آب و هوا رو میشه رو هواپیما فهمید که البته باعث شده که خیلی سخت تر باشه پرواز با این شبیه ساز تا P3D یا FSX.
این سیستم استریمش خیلی خوبه و زیادیم حجم نمیگیره، البته تو پرواز IFR قطعا بیشتر استریم میشه دیتا ولی این 1 2 پروازی که من رفتم سر جمع 300 400 مگابایت دانلود کرده بود. آب و هوا و ابرا و آسمون و لایتنینگ معرکس. برفش فقط یه دنیاس :D
حالت کژال ترم داره نسبت به شبیه سازای دیگه. سیمر های جدید کارشون خیلی راحت تره. ولی توصیه میکنم به صورت جدی استفاده کنین و کاملا لذت ببرین از شبیه ساز. خیلی دنیای قشنگیه.
فقط یه چیزی که یکمی بنظرم جالب نبود استفاده از TAA عه. تو بقیه بازیا خیلی خوبه، ولی این چون شبیه سازه، خیلی تار میکنه نوشته های روی اینسترومنت هارو. باید زوم کنی بخونی. این مورد تو ایرلاینر ها بیشتر به چشم میزنه.
امشب چندتا پرواز IFR میرم ببینم وضعیت سیستم های هواپیما ها چطوریه. یعنی اگه حتی نزدیک به ورژن ایروسافت هم باشه ارباسش خیلی خوبه. خیلی. :D راضیم واقعا
در کل شاهکاره، دم مایکرو گرم. هم باعث میشه یکمی کامیونیتی flightsim پر رونق تر بشه و مردم بیشتر جذب بشن، هم مارو از عذاب 20 ساله نجات داد. فقط تصور کنین 2 سال دیگه با PMDG 737-777-747 و ایرباس FSLabs و انواع اقسام اددان دیگه چی باشه این :D
اگر کسی از دوستان اینجا سوالی درباره شبیه ساز داره بپرسه من پاسخ میدم-

----------------------------------------------------

چندتا نکته میگم برای سیمر های جدید. یوتیوب خیلی ویدئو ببینید کمک میکنه. اول با هواپیما های لایت شروع کنید. سسنا 172 خیلی خوبه. فلایت کنترل های اولیه رو مطالعه کنید. Yaw-Roll-Pitch. الفبای هوانرودی رو یاد بگیرین. سعی کنید چندبار خیلی روون تیک اف کردن رو تمرین کنین. استفاده از فلپ هارو یاد بگیرین. فلپ ها قطعاتی روی بال هستن که با باز شدن جریان هوای روی بال رو منظم تر میکنن. در نتیجه سرعت استال میاد پایین تر ( استال یعنی جریان روی بال نامنظم بشه و هواپیما حالت افتادن پیدا کنه) . در نتیجه هواپیما میتونه با سرعت کمتری حرکت کنه. در نتیجه با سرعت کمتر و نرم تر فرود میاد.
پروسه تیک آف رو یک توضیح مختصری میدم. هواپیما موقع بلند شدن باید 3 تا سرعت مشخص رو حساب کرده باشین. اسم این ها VSpeed هست. V1 و VR و V2
V1 سرعتی هست که بعد از اون تیک اف رو باید ادامه داد. یعنی نمیشه کنسل کرد تیک اف رو بعد از اون دیگه.
VR سرعتی هست که باید دماغه هواپیما رو بکشید بالا. برای تیک اف نرم و خوب معمولا بین 10-20 درجه نوز آپ خوبه. یک هویی نباید باشه، نرم و یواش یواش.
V2 سرعتی هست که هواپیما میتونه با اون سرعت با یک موتور غیر فعال کلایم کنه.
خب وقتی این سرعت هارو دارین، موقع VR نوز آپ میکنین. یکم ارتفاع بگیرین و سعی کنین حفظ کنین ارتفاعتونو. سرعت و نرخ کلایم رو هم حفظ کنید. درضمن موقع تیک اف باید از فلپ ها هم استفاده بشه. بسته به نوع هواپیما و میزان لود هواپیما متغیره درجه مورد نیاز فلپ. بعد از تیک آف و رسیدن به سرعت مشخص که دیگه توی اون سرعت فلپ لازم نیست میتونین فلپ هارو جمع کنین.
برای سسنا 172 نرخ کلایم 500-1000 پا در دقیقه و سرعت 90-120 نات مناسبه. (اینا اعدادین که صرفن میگم که شروع کنید باهاشون، بعدن که راه افتادین خودتون میفهمین که چقدر جا داره هواپیماتون واسه نرخ کلایم و سرعت)

چند بار پروسه اپروچ و لندینگ رو تمرین کنین. لندینگ سرعت مشخص داره که با Vref شناخته میشه. Vref بر اساس وزن هواپیما و درجه فلپ مشخص میشه. وزن بیشتر=سرعت Vref بالاتر . فلپ کمتر=سرعت Vref بالاتر و بالعکس. موقع لندینگ یک ارتفاعی داریم به نام DH یا Decision Height. توی این ارتفاع خلبان باید تعیین کنه فرود میاد یا نه. اگر هوا بده مثلا، فرود نمیاد و Go Around انجام میده. Go Around یعنی انصراف از فرود و افزایش ارتفاع دوباره جهت تلاش برای فرود دوباره. موقع لندینگ باید عمل Flare انجام بشه. عمل فلیر یعنی اینکه قبل از اینکه چرخ های هواپیما بخورن زمین، خلبان باید دماغه رو بیاره بالا که اول چرخ های عقب با باند برخورد کنن، بعد چرخ های جلو. رو هواپیما های لایتی که چرخ عقبشون تکیه و دوتا چرخ جلو دارن این کار لازم نیست. البته نباید خیلی دماغه بیاد بالا که باعث افزایش ارتفاع دوباره بشه. باید تمرین کنید تا دستتون بیاد.

نام گذاری باند هارو یاد بگیرید. باند ها رو بر اساس جهتی که روشون هست نام گذاری میکنن. مثلا باند 29L مهراباد جهتش 285 درجس. L هم یعنی چپ.

تشخیص سرعت و جهت باد و فشار هوا و کلا مسائل مربوط به آب و هوا رو یاد بگیرید.

استفاده بیسیک از اتوپایلت رو یاد بگیرین.

هدینگ یا Heading که به اختصار HDG نوشته میشه جهتیه که اتوپایلت دنبالش میکنه. یک دایره 360 درجه دور هواپیما رو تصور کنید، هدینگ یعنی درجه ای که هواپیما میخواین بره.
ارتفاع که همون ALT- Altitude هست ارتفاعیه که میخواین هواپیما توی اون پرواز کنه. تو هواپیما های لایت معمولا به صورت پا یا Feet وارد میشه، تو ایرلاینر ها هم به صورت پا هم به صورت FL یا Flight level. چندتا مثال میزنم اشنا بشید. FL320 یعنی 32 هزار پا توی فشار هوای استاندارد، FL200 یعنی 20 هزار پا توی فشار هوای استاندارد.
VS یا ورتیکال اسپید یا نرخ کلایم و نرخ دیسنت یعنی سرعت عمودی هواپیما. مثبت و منفی داره. +1800 یعنی 1800 پا در دقیقه هواپیما کلایم میکنه. منفیش هم یعنی هواپیما X پا در دقیقه دیسنت میکنه.
SPD یا سرعت معمولا تو ایرلاینر ها هست که سیستم اتو تراتل دارن. سرعت رو بر مبنای نات یا ماخ میشه وارد کرد.
استفاده از ATC رو حتما یاد بگیرید. بدون ای تی سی پرواز اینسترومنتال بدون استفاده از FMC غیر ممکنه. (FMC کامپیوتر هواپیماس که تو ایرلاینرهاست و وظیفش تنظیم نرخ کلایم و سرعت و هدینگ و مسیر و روت و.. یعنی کلا کار اتوماسیون هواپیما رو FMC انجام میده.) یه توضیح مختصری میدم راجب مکالمات با ATC.
مکالمات به این صورته که ATC یه چیزی به شما میگه، شما باید Readback اش کنید. از چند تا بخش هم تشکیل میشن کنترلر ها، Tower, Ground, Departure, Approach, Center.
مثال:
ATC: Mahan Air 454 after take off climb and maintain 6000 feet, contact departure on 119.9
Pilot: maintain 6000 feet, departure on 119.9, Mahan Air 454
ترجمش میکنم:
برج مراقبت: ماهان ایر 454 (شماره پرواز) بعد از تیک آف به ارتفاع 6000 پایی صعود کن و ارتفاعت رو حفظ کن ، به رادیو بخش خروج (:D) روی فرکانس 119.9 تماس بگیر
خلبان: کلایم و حفظ ارتفاع 6000 پایی، رادیو دیپارچر روی فرکانس 119.9، ماهان ایر 454 (انگار یعنی دریافت شد)
یا هم ممکنه شما از ATC یه چیزی بخواید
مثلا:
Pilot: Mashhad ground this is mahan air 454, request taxi to runway
ATC: mahan air 454 taxi to runway 31L via taxiway C.
Pilot: taxi to runway 31L via taxiway C, mahan air 454
یعنی الان خلبان درخواست تاکسی کرده از گیت تا باند، برج هم میگه از تاکسی وی فلان برو تا باند فلان. خلبان هم تکرار میکنه دوباره

چراغ های هوانوردی رو یاد بگیرین. NAV لایت یعنی هواپیما بوت آپ شده و سیستم های الکتریکیش روشن ان، از زمان روشن کردن سیستم الکتریکی هواپیما تا پایان خاموش کردن سیستم باید روشن باشن. LDG لایت ها موقع لندینگ و تیک اف و زیر ارتفاع 10000 پا یا FL100 "باید" روشن باشن. BCN یا Beacon لایت ها موقع استارت انجین و پوش بک باید روشن باشن. Taxi لایت ها موقع تاکسی از گیت یا پارکینگ تا نزدیک رانوی باید روشن باشن. روی رانوی باید لندینگ لایت روشن باشه. به عبارتی لندینگ لایت یعنی شما مجاز به تیک آف هستی و کلیرنس گرفتی از ATC.

روت های هوانوردی رو یاد بگیرید. اینا خیلی پیچیده ان اینجا نمیشه توضیح بدم. بیشترم بدرد IFR میخورن. کسانیم که نمیدونن: IFR یا Instrument Flight Rules یعنی پرواز با اینسترومنت و بدون استفاده از دید برای جهت یابی. تمامی پرواز های مسافربری IFR هستن. پرواز IFR باید با ATC مکالمه داشته باشه.
VFR یا Visual Flight Rules یعنی پرواز با دید. معمولا هواپیما های لایت و الترا لایت از این نوع پرواز میرن.

بعد که تصمیم گرفتین برین سمت ایرلاینر ها اول با بوئینگ شروع کنید. ایرباس ها فوق العاده پیچیده ترن. قبل از شروع پرواز با ایرلاینر ها، کلی ویدئو آموزشی هر هواپیمایی رو تو یوتیوب ببینید. توضیح نوشتاریش 2000 صفحه ام بیشتر میشه :D


باز هم توضیحاتی به ذهنم رسید اضافه میکنم. هر چیزی هم که متوجه نشدید بپرسید :D
خدا از دهنتون بشنوه . اگر کسی واقعا باشه تو این فروم که از سیمولاتور و دنیای شبیه ساز سر در بیاره و زبان بنده رو متوجه بشه شما هستین . ممنون از توضیحاتتون.
واقعا به شدت روش کار شده و تقریبا بی نقص هست . اینشالا شرکت های بزرگ هم وارد بشن و این پکیج مایکروسافت رو لذت بخشتر کنن.
موفق باشین.
 

DeadPooLX

کاربر سایت
Jul 28, 2016
466
کنترلر ایکس باکس که بهش وصل میکنم موقع Traning همش بهم دکمه های کیبورد و موس رو میگه و دکمه ها عوض نمیشه ، یعنی نمیگه مثلا دکمه X روی کنترلر رو بزن
چیکار کنم ؟
 

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
خب من تست کردم و باید بگم wow !!!!

بازی به شدت cpu محوره یا ی سری مشکلات ادیده در این زمینه داره که باعث بالا رفتن دمای cpu میشه اما به نسبت gpu کار خاصی انجام نمیده !

برای افزایش نرخ فریم و افزایش پرفورمنس من اینو پیدا کردم و انجام دادم البته تمام گزینه ها ultra و تقریبا یکی دوتاش high هست .
رزولوشن 1080p و v-sync خاموش .

تو عکس ها دو گزینه terrain detail روی 65 و object detail روی 100 تنظیم شده . هر کدوم بین 8 تا 10 فریم بهتون اضافه میکنن اگر هر دو گزینه رو روی 10 تنظیم کنید .
گزینه Real time AI رو هم خاموش کنید چون باز پردازش اضافی به CPU وارد میکنه .

این رو هم بگم که میتونید بازی رو وسط پرواز ذخیره کنید فرضا پرواز من کیش به تهران بود که بعد از گذشت 1 ساعت هنوز تازه به وسط های راه رسیده بودم ( ظلمات ) :D و سیو کردم و بازی رو بستم . من با Logitech 3d pro بازی میکنم و میتونم بگم لذت بازی کردن باهاش رو تو هیچ شبیه ساز پرواز دیگه ای ندیدم . چون نسخه microsoft flight simulator steam edition و همینطور DCS World رو اورجینال دارم اما هیچ وقت نتونستم مثل این ازش لذت ببرم .

جالبه نسخه کرکی هم تبادل دیتا داره و میتونید خودتون بر جسب پهنای باندی که دارید و حجمی که روی هارد درایوتون دارید براش محدودیت بزارید که مثلا 5 گیگ بیشتر دانلود نکن یا نامحدود باش . تکته بعدی در مورد سوخت هواپیمای شماست که بهتون این اجازه رو میده در صورت به اتمام رسیدن یا در حال تموم شدن دوباره باک ها رو تا خرتناق پر از بنزین کنید ! :D فقط کافیه به منوی fuel برید و تمام اهرم ها رو تا ته بکشید سمت راست :)) .

نکته دیگه نقشه موجود از تهران و کلا ایران برای 12 13 سال قبل هست یا بیشتر زمانی که برج میلاد هنوز کامل ساخته نشده بود و این تو یکی از عکس ها هست .

میدان شهیاد :D این عکس احتمالا سال 42 گرفته شده :))
FlightSimulator_2020_08_20_18_48_10_690.jpg

دره پونک و احتمالا پارک نحج البلاغه ( سمت راست تصویر )
FlightSimulator_2020_08_20_19_14_42_607.jpg FlightSimulator_2020_08_20_19_14_23_257.jpg

برچ منتسب به میلاد !!! :blink1::blink1::blink::blink:
FlightSimulator_2020_08_20_18_54_15_502.jpg FlightSimulator_2020_08_20_18_54_23_530.jpg

فرود در مهرآباد
FlightSimulator_2020_08_20_19_02_54_635.jpg FlightSimulator_2020_08_20_19_03_08_095.jpg

چه هوایی :D:eek:
FlightSimulator_2020_08_20_19_17_55_608.jpg FlightSimulator_2020_08_20_19_17_48_766.jpg FlightSimulator_2020_08_20_19_17_02_627.jpg FlightSimulator_2020_08_20_19_20_03_771.jpg

پرواز کیش - تهران از فرودگاه کیش
FlightSimulator_2020_08_20_19_28_39_781.jpg FlightSimulator_2020_08_20_19_35_02_148.jpg FlightSimulator_2020_08_20_19_41_00_783.jpg FlightSimulator_2020_08_20_19_35_13_362.jpg

این هم F18 SUPER HORNET تو بخش اموزشی DCS World
دلم نیومد نزارم ;;)

161503
 
آخرین ویرایش:

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
سلام
ورژن HOODLUM کاملا سالمه ، دیتا استریمش هم کار میکنه. دانلود کنید لذت ببرید واقعا یه چیز فرا طبیعیه :D


من یه چندتا پرواز VFR رفتم تو مشهد. پرفورمنس بازی فوق العادس. من با 980Ti روی تنظیمات High End و چندتا چیز رو Ultra اف پی اس 30 ثابت دارم. ابر ها تاثیر چندانی روی پرفورمنس ندارن و با خیال راحت میشه تو اسمون پر ابر پرواز کرد. سالها منتظر این لحظه بودم. از FSX تا P3D V5 و آپدیت والکن XP11 همه فلایت سیمر ها درگیر شدید با پرفورمنس بودن، الان حل شده :D با گرافیگ 100 برابر بهتر. یعنی P3D با 100 تا سینری ORBX جلوی این هیچی نیست :D البته همیشه شبیه سازای پرواز سیستمای فوق قوی میخواستن و اینم مستثنا از این قاعده نیست، ولی خیلی بهتره از قبلیا. قبلیا رو سیستم فوق قوی ام جالب نبودن.
خیلی پیچیده شده فلایت کنترل ها. پلتفرم ESP یه چیزی داشت که موست حالت یوک میگرفت (mouse yoke) اینجا هرچی گشتم پیداش نکردم. اکثر هات کی ها عوض شدن و یکم زمان میبره عادت کردن بهشون. فلایت مدل خیلی شبیه به X-Plane شده و قشنگ تاثیرات آب و هوا رو میشه رو هواپیما فهمید که البته باعث شده که خیلی سخت تر باشه پرواز با این شبیه ساز تا P3D یا FSX.
این سیستم استریمش خیلی خوبه و زیادیم حجم نمیگیره، البته تو پرواز IFR قطعا بیشتر استریم میشه دیتا ولی این 1 2 پروازی که من رفتم سر جمع 300 400 مگابایت دانلود کرده بود. آب و هوا و ابرا و آسمون و لایتنینگ معرکس. برفش فقط یه دنیاس :D
حالت کژال ترم داره نسبت به شبیه سازای دیگه. سیمر های جدید کارشون خیلی راحت تره. ولی توصیه میکنم به صورت جدی استفاده کنین و کاملا لذت ببرین از شبیه ساز. خیلی دنیای قشنگیه.
فقط یه چیزی که یکمی بنظرم جالب نبود استفاده از TAA عه. تو بقیه بازیا خیلی خوبه، ولی این چون شبیه سازه، خیلی تار میکنه نوشته های روی اینسترومنت هارو. باید زوم کنی بخونی. این مورد تو ایرلاینر ها بیشتر به چشم میزنه.
امشب چندتا پرواز IFR میرم ببینم وضعیت سیستم های هواپیما ها چطوریه. یعنی اگه حتی نزدیک به ورژن ایروسافت هم باشه ارباسش خیلی خوبه. خیلی. :D راضیم واقعا
در کل شاهکاره، دم مایکرو گرم. هم باعث میشه یکمی کامیونیتی flightsim پر رونق تر بشه و مردم بیشتر جذب بشن، هم مارو از عذاب 20 ساله نجات داد. فقط تصور کنین 2 سال دیگه با PMDG 737-777-747 و ایرباس FSLabs و انواع اقسام اددان دیگه چی باشه این :D
اگر کسی از دوستان اینجا سوالی درباره شبیه ساز داره بپرسه من پاسخ میدم-

----------------------------------------------------

چندتا نکته میگم برای سیمر های جدید. یوتیوب خیلی ویدئو ببینید کمک میکنه. اول با هواپیما های لایت شروع کنید. سسنا 172 خیلی خوبه. فلایت کنترل های اولیه رو مطالعه کنید. Yaw-Roll-Pitch. الفبای هوانرودی رو یاد بگیرین. سعی کنید چندبار خیلی روون تیک اف کردن رو تمرین کنین. استفاده از فلپ هارو یاد بگیرین. فلپ ها قطعاتی روی بال هستن که با باز شدن جریان هوای روی بال رو منظم تر میکنن. در نتیجه سرعت استال میاد پایین تر ( استال یعنی جریان روی بال نامنظم بشه و هواپیما حالت افتادن پیدا کنه) . در نتیجه هواپیما میتونه با سرعت کمتری حرکت کنه. در نتیجه با سرعت کمتر و نرم تر فرود میاد.
پروسه تیک آف رو یک توضیح مختصری میدم. هواپیما موقع بلند شدن باید 3 تا سرعت مشخص رو حساب کرده باشین. اسم این ها VSpeed هست. V1 و VR و V2
V1 سرعتی هست که بعد از اون تیک اف رو باید ادامه داد. یعنی نمیشه کنسل کرد تیک اف رو بعد از اون دیگه.
VR سرعتی هست که باید دماغه هواپیما رو بکشید بالا. برای تیک اف نرم و خوب معمولا بین 10-20 درجه نوز آپ خوبه. یک هویی نباید باشه، نرم و یواش یواش.
V2 سرعتی هست که هواپیما میتونه با اون سرعت با یک موتور غیر فعال کلایم کنه.
خب وقتی این سرعت هارو دارین، موقع VR نوز آپ میکنین. یکم ارتفاع بگیرین و سعی کنین حفظ کنین ارتفاعتونو. سرعت و نرخ کلایم رو هم حفظ کنید. درضمن موقع تیک اف باید از فلپ ها هم استفاده بشه. بسته به نوع هواپیما و میزان لود هواپیما متغیره درجه مورد نیاز فلپ. بعد از تیک آف و رسیدن به سرعت مشخص که دیگه توی اون سرعت فلپ لازم نیست میتونین فلپ هارو جمع کنین.
برای سسنا 172 نرخ کلایم 500-1000 پا در دقیقه و سرعت 90-120 نات مناسبه. (اینا اعدادین که صرفن میگم که شروع کنید باهاشون، بعدن که راه افتادین خودتون میفهمین که چقدر جا داره هواپیماتون واسه نرخ کلایم و سرعت)

چند بار پروسه اپروچ و لندینگ رو تمرین کنین. لندینگ سرعت مشخص داره که با Vref شناخته میشه. Vref بر اساس وزن هواپیما و درجه فلپ مشخص میشه. وزن بیشتر=سرعت Vref بالاتر . فلپ کمتر=سرعت Vref بالاتر و بالعکس. موقع لندینگ یک ارتفاعی داریم به نام DH یا Decision Height. توی این ارتفاع خلبان باید تعیین کنه فرود میاد یا نه. اگر هوا بده مثلا، فرود نمیاد و Go Around انجام میده. Go Around یعنی انصراف از فرود و افزایش ارتفاع دوباره جهت تلاش برای فرود دوباره. موقع لندینگ باید عمل Flare انجام بشه. عمل فلیر یعنی اینکه قبل از اینکه چرخ های هواپیما بخورن زمین، خلبان باید دماغه رو بیاره بالا که اول چرخ های عقب با باند برخورد کنن، بعد چرخ های جلو. رو هواپیما های لایتی که چرخ عقبشون تکیه و دوتا چرخ جلو دارن این کار لازم نیست. البته نباید خیلی دماغه بیاد بالا که باعث افزایش ارتفاع دوباره بشه. باید تمرین کنید تا دستتون بیاد.

نام گذاری باند هارو یاد بگیرید. باند ها رو بر اساس جهتی که روشون هست نام گذاری میکنن. مثلا باند 29L مهراباد جهتش 285 درجس. L هم یعنی چپ.

تشخیص سرعت و جهت باد و فشار هوا و کلا مسائل مربوط به آب و هوا رو یاد بگیرید.

استفاده بیسیک از اتوپایلت رو یاد بگیرین.

هدینگ یا Heading که به اختصار HDG نوشته میشه جهتیه که اتوپایلت دنبالش میکنه. یک دایره 360 درجه دور هواپیما رو تصور کنید، هدینگ یعنی درجه ای که هواپیما میخواین بره.
ارتفاع که همون ALT- Altitude هست ارتفاعیه که میخواین هواپیما توی اون پرواز کنه. تو هواپیما های لایت معمولا به صورت پا یا Feet وارد میشه، تو ایرلاینر ها هم به صورت پا هم به صورت FL یا Flight level. چندتا مثال میزنم اشنا بشید. FL320 یعنی 32 هزار پا توی فشار هوای استاندارد، FL200 یعنی 20 هزار پا توی فشار هوای استاندارد.
VS یا ورتیکال اسپید یا نرخ کلایم و نرخ دیسنت یعنی سرعت عمودی هواپیما. مثبت و منفی داره. +1800 یعنی 1800 پا در دقیقه هواپیما کلایم میکنه. منفیش هم یعنی هواپیما X پا در دقیقه دیسنت میکنه.
SPD یا سرعت معمولا تو ایرلاینر ها هست که سیستم اتو تراتل دارن. سرعت رو بر مبنای نات یا ماخ میشه وارد کرد.
استفاده از ATC رو حتما یاد بگیرید. بدون ای تی سی پرواز اینسترومنتال بدون استفاده از FMC غیر ممکنه. (FMC کامپیوتر هواپیماس که تو ایرلاینرهاست و وظیفش تنظیم نرخ کلایم و سرعت و هدینگ و مسیر و روت و.. یعنی کلا کار اتوماسیون هواپیما رو FMC انجام میده.) یه توضیح مختصری میدم راجب مکالمات با ATC.
مکالمات به این صورته که ATC یه چیزی به شما میگه، شما باید Readback اش کنید. از چند تا بخش هم تشکیل میشن کنترلر ها، Tower, Ground, Departure, Approach, Center.
مثال:
ATC: Mahan Air 454 after take off climb and maintain 6000 feet, contact departure on 119.9
Pilot: maintain 6000 feet, departure on 119.9, Mahan Air 454
ترجمش میکنم:
برج مراقبت: ماهان ایر 454 (شماره پرواز) بعد از تیک آف به ارتفاع 6000 پایی صعود کن و ارتفاعت رو حفظ کن ، به رادیو بخش خروج (:D) روی فرکانس 119.9 تماس بگیر
خلبان: کلایم و حفظ ارتفاع 6000 پایی، رادیو دیپارچر روی فرکانس 119.9، ماهان ایر 454 (انگار یعنی دریافت شد)
یا هم ممکنه شما از ATC یه چیزی بخواید
مثلا:
Pilot: Mashhad ground this is mahan air 454, request taxi to runway
ATC: mahan air 454 taxi to runway 31L via taxiway C.
Pilot: taxi to runway 31L via taxiway C, mahan air 454
یعنی الان خلبان درخواست تاکسی کرده از گیت تا باند، برج هم میگه از تاکسی وی فلان برو تا باند فلان. خلبان هم تکرار میکنه دوباره

چراغ های هوانوردی رو یاد بگیرین. NAV لایت یعنی هواپیما بوت آپ شده و سیستم های الکتریکیش روشن ان، از زمان روشن کردن سیستم الکتریکی هواپیما تا پایان خاموش کردن سیستم باید روشن باشن. LDG لایت ها موقع لندینگ و تیک اف و زیر ارتفاع 10000 پا یا FL100 "باید" روشن باشن. BCN یا Beacon لایت ها موقع استارت انجین و پوش بک باید روشن باشن. Taxi لایت ها موقع تاکسی از گیت یا پارکینگ تا نزدیک رانوی باید روشن باشن. روی رانوی باید لندینگ لایت روشن باشه. به عبارتی لندینگ لایت یعنی شما مجاز به تیک آف هستی و کلیرنس گرفتی از ATC.

روت های هوانوردی رو یاد بگیرید. اینا خیلی پیچیده ان اینجا نمیشه توضیح بدم. بیشترم بدرد IFR میخورن. کسانیم که نمیدونن: IFR یا Instrument Flight Rules یعنی پرواز با اینسترومنت و بدون استفاده از دید برای جهت یابی. تمامی پرواز های مسافربری IFR هستن. پرواز IFR باید با ATC مکالمه داشته باشه.
VFR یا Visual Flight Rules یعنی پرواز با دید. معمولا هواپیما های لایت و الترا لایت از این نوع پرواز میرن.

بعد که تصمیم گرفتین برین سمت ایرلاینر ها اول با بوئینگ شروع کنید. ایرباس ها فوق العاده پیچیده ترن. قبل از شروع پرواز با ایرلاینر ها، کلی ویدئو آموزشی هر هواپیمایی رو تو یوتیوب ببینید. توضیح نوشتاریش 2000 صفحه ام بیشتر میشه :D


باز هم توضیحاتی به ذهنم رسید اضافه میکنم. هر چیزی هم که متوجه نشدید بپرسید :D

سلام ،
میگم شما قبلا تو تاپیک bf3 کلاس اموزشی جت نمیزاشتی ؟ یا من اشتباه گرفتم ؟! ?

برای پرواز با 747 , این 4 نوع مختلف فلپ داره ، میتونی تفاوتش رو و چه موقع استفاده کردن از هر کدوم رو بسته به شرایط توضیح بدی ؟

سوال بعدی اینکه air speed با ارتفاع رابطه عکس داره ، انگار هرچی ارتفاع بیشتر بشه air speed پایبن تر میاد ؟!

سوال اخر در رابطه با سرعت کلی هواپیماست !
کجا میشه دیدش ؟ از داخل کابین !
 

FPS Douug

کاربر سایت
May 9, 2015
118
نام
محمد
سلام ،
میگم شما قبلا تو تاپیک bf3 کلاس اموزشی جت نمیزاشتی ؟ یا من اشتباه گرفتم ؟! ?

برای پرواز با 747 , این 4 نوع مختلف فلپ داره ، میتونی تفاوتش رو و چه موقع استفاده کردن از هر کدوم رو بسته به شرایط توضیح بدی ؟

سوال بعدی اینکه air speed با ارتفاع رابطه عکس داره ، انگار هرچی ارتفاع بیشتر بشه air speed پایبن تر میاد ؟!

سوال اخر در رابطه با سرعت کلی هواپیماست !
کجا میشه دیدش ؟ از داخل کابین !
چرا خودم بودم :D
747 فلپ هاش درجه دارن. یعنی 1 - 5 - 10 - 20 - 25 - 30 درجه فلپ داره .
1-10 درجه معمولا بسته به وزن و لود برای تیک اف استفاده میشن. موقع اپروچ با کاهش سرعت باید فلپ رو هم باز کنی. یعنی مثلا 230 نات که شد سرعتت باید 5 درجه فلپ بدی. باز شد 200 باید 10 درجه. روی PFD نشون میده که چقدر باید فلپ استفاده کنی.
Air speed رو سرعت باد تحت تاثیر قرار میده. Tail wind یعنی باد از پشت سر air speed رو زیاد میکنه. head wind یعنی باد از رو به رو که سرعت رو کم میکنه. بخاطر این به ارتفاع رابطه داره. رابطه عکس نداره همیشه. چون تو ارتفاعات بالا سرعت باد خیلی بالاتره و احتمالا شما هد ویند داشتین ایر اسپیدتون رو کم کرده.
سرعت معمولا تو هواپیما های گلس کاکپیت تو PFD نشون داده میشه بقیه ام یه گیج مخصوص دارن. IAS یا Indicated Air Speed اسم گیجشه.
Primary_Flight_Display%2C_Boeing_747-400.png


این PFD عه. تو هواپیما های گلس کاکپیت هست این صفحه. سمت چپ یه ستونی هست عدد داره اون سرعته. اون 25/161 ام که میبینی یعنی تو سرعت 161 نات باید درجه فلپ 25 باشه. که چون روی نوار سرعت کنارش REF نوشته یعنی همون Vref که سرعت لندینگه، پس باید با سرعت 161 نات و فلپ 25 درجه فرود بیاد هواپیما. معمولا اف ام سی 747 دو تا Vref میده، یکی با فلپ 25 درجه یکی با 30 که اینجا خلبان چون باند بلند بوده یا چیز دیگه ای 25 درجه رو انتخاب کرده.
برای هواپیما های غیر گلس کاکپیت دنبال این گیج باشین:

220px-FAA-8083-3A_Fig_12-1.PNG


یه سوال، live weather برای شما کار میکنه؟ من هیچ ابری هیچجا نمیبینم.

P.S: مثل اینکه ایرلاینر ها اصلا خوب آپتیمایز نیستن . 748 به من 20-18 فریم میده، رو هر تنظیماتی. Low یا ultra. تو رددیت هم چند نفر این مشکل رو دارن

r/MicrosoftFlightSim - Performance 'limited by main thread'
 
آخرین ویرایش:

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
من کلاً خیلی مبتدی هستم در زمینه اطلاعات مرتبط با هواپیما، یکسری کارها رو تونستم انجام بدهم و یک مقداری هم قسمت Tutorial رو رفتم. الان یکی از مشکلات اصلیم این هست که چطور بتونم هواپیما رو در هوا به صورت پایدار حرکت بدهم بدون اینکه هی نیاز باشه هی از Yoke استفاده کنم. در اصل منظورم این هست چطور در یک مسیر مستقیم هواپیما پرواز کنه.
تشکر.
 
  • Like
Reactions: MO021

emaad.mir

کاربر سایت
May 26, 2020
618
من کلاً خیلی مبتدی هستم در زمینه اطلاعات مرتبط با هواپیما، یکسری کارها رو تونستم انجام بدهم و یک مقداری هم قسمت Tutorial رو رفتم. الان یکی از مشکلات اصلیم این هست که چطور بتونم هواپیما رو در هوا به صورت پایدار حرکت بدهم بدون اینکه هی نیاز باشه هی از Yoke استفاده کنم. در اصل منظورم این هست چطور در یک مسیر مستقیم هواپیما پرواز کنه.
تشکر.
تو هواپیماهای سبک باید هی با یوک بازی کنی تا مسیر مستقیم رو ادامه بدی (کلا با کیبورد سخته) ... ولی تو هواپیماهای سنگین و نیم سنگین که اتوپایلت دارن شما میتونید با توجه به مسیری که برایتون تعیین شده روی درجه مسیر و ارتفاع ست کنید و هواپیما پایدار و ثابت حرکت میکنه
البته یه خرده پیش رفته تره این موضوع و کم کم بهش میرسید
به نظرم اول با توتریال های خودش شروع کنید و از یوتوب هم استفاده کنید خیلی کمکتون میکنه
 
  • Like
Reactions: MO021

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
تو هواپیماهای سبک باید هی با یوک بازی کنی تا مسیر مستقیم رو ادامه بدی (کلا با کیبورد سخته) ... ولی تو هواپیماهای سنگین و نیم سنگین که اتوپایلت دارن شما میتونید با توجه به مسیری که برایتون تعیین شده روی درجه مسیر و ارتفاع ست کنید و هواپیما پایدار و ثابت حرکت میکنه
البته یه خرده پیش رفته تره این موضوع و کم کم بهش میرسید
به نظرم اول با توتریال های خودش شروع کنید و از یوتوب هم استفاده کنید خیلی کمکتون میکنه
تشکر بابت پاسخ.
ببخشید چطور حالت autopilot فعال میشه برای هواپیماهایی که این قابلیت رو دارند؟ بیشتر یا تقریبا همیشه با دسته میرم.
توی هواپیمای سبک با TRIM نمیشه کاری کرد که مستقیم در مسیر بره؟
تغییر دادن زاویه FLAP-ها چه کاربردی داره؟ برای فرود اومدن مناسب هست؟
ببخشید اگر تعداد سوالات زیاد شد.
ممنون
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: emaad.mir

emaad.mir

کاربر سایت
May 26, 2020
618
تشکر بابت پاسخ.
ببخشید چطور حالت autopilot فعال میشه برای هواپیماهایی که این قابلیت رو دارند؟ بیشتر یا تقریبا همیشه با دسته ایکس باکس وان من میرم.
توی هواپیمای سبک با TRIM نمیشه کاری کرد که مستقیم در مسیر بره؟
تغییر دادن زاویه FLAP-ها چه کاربردی داره؟ برای فرود اومدن مناسب هست؟
ببخشید اگر تعداد سوالات زیاد شد.
ممنون
خواهش میکنم تا جایی که بتونم جواب سوالاتتون میدم
من خودم با موس و کیبورد بازی کردم البته نسخه قدیمی رو نه اینو
راستش توضیح اتوپایت یه خرده سخته اینجا باید از روی تصویر ببینی ... ولی اون جلو ردیف بالای درجه ها یه سری عدد هست که با دکمه بغلش میتونی کم و زیاد کنی ... یکی مربوط به سرعت هست و یکی مربوط به ارتفاع (با موس بری روش مینویسه اسمشو) همون اطراف دکمه اتوتراتل (Auoto throttle) هم هست که باید روشن کنی اون در اصل دور موتور رو با توجه به ارتفاع و سرعت اتوماتیک تنظیم میکنه البته موقع فرود باید خاموشش کنی
در خصوص تریم نمیدونم بلد نیستم
زاویه فلپ موقع تی کاف کمک میکنه هواپیما راحت تر کنده بشه از زمین یه نیروی عمودی ایجاد میکنه معمولا موقع تیک آف در حد 10 درجه میزارن فکر کنم
موقع لندینگ هم کمک میکنه هم به کاهش سرعت و هم با توجه به نیروی عمودی ایجاد شده زیر هواپیما باعث میشه هواپیما یهو کله نکنه موقع فرود معمولا با توجه به کاهش ارتفاع یواش یواش زیاد میشه تا در انتها حالت فول باشه

البته من خلبان نیستم و این اطلاعات در حد علاقه و تجربه شخصیم هست ... یکی از دوستان تو تاپیک امتیازات بودن خیلی حرفه ای تر هستن ایشون بیشتر میتونن کمکتون کنن
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
خواهش میکنم تا جایی که بتونم جواب سوالاتتون میدم
من خودم با موس و کیبورد بازی کردم البته نسخه قدیمی رو نه اینو
راستش توضیح اتوپایت یه خرده سخته اینجا باید از روی تصویر ببینی ... ولی اون جلو ردیف بالای درجه ها یه سری عدد هست که با دکمه بغلش میتونی کم و زیاد کنی ... یکی مربوط به سرعت هست و یکی مربوط به ارتفاع (با موس بری روش مینویسه اسمشو) همون اطراف دکمه اتوتراتل (Auoto throttle) هم هست که باید روشن کنی اون در اصل دور موتور رو با توجه به ارتفاع و سرعت اتوماتیک تنظیم میکنه البته موقع فرود باید خاموشش کنی
در خصوص تریم نمیدونم بلد نیستم
زاویه فلپ موقع تی کاف کمک میکنه هواپیما راحت تر کنده بشه از زمین یه نیروی عمودی ایجاد میکنه معمولا موقع تیک آف در حد 10 درجه میزارن فکر کنم
موقع لندینگ هم کمک میکنه هم به کاهش سرعت و هم با توجه به نیروی عمودی ایجاد شده زیر هواپیما باعث میشه هواپیما یهو کله نکنه موقع فرود معمولا با توجه به کاهش ارتفاع یواش یواش زیاد میشه تا در انتها حالت فول باشه

البته من خلبان نیستم و این اطلاعات در حد علاقه و تجربه شخصیم هست ... یکی از دوستان تو تاپیک امتیازات بودن خیلی حرفه ای تر هستن ایشون بیشتر میتونن کمکتون کنن
ممنون بابت توضیحاتتون.
نگاه می‌کنم ببینم می‌تونم پیدا می‌کنم یا نه.
ببخشید این درجه‌ها در حالت اول شخص هست یا حالتی که از خارج کابین هواپیما رو نشون میده؟
راستی ببخشید پیام قبلیم رو یه مقداری ویرایش کردم. با دسته PS3 به کمک یک نرم‌افزاری تست کردم و قابل بازی بود به نظرم.
تشکر.
 

FPS Douug

کاربر سایت
May 9, 2015
118
نام
محمد
من کلاً خیلی مبتدی هستم در زمینه اطلاعات مرتبط با هواپیما، یکسری کارها رو تونستم انجام بدهم و یک مقداری هم قسمت Tutorial رو رفتم. الان یکی از مشکلات اصلیم این هست که چطور بتونم هواپیما رو در هوا به صورت پایدار حرکت بدهم بدون اینکه هی نیاز باشه هی از Yoke استفاده کنم. در اصل منظورم این هست چطور در یک مسیر مستقیم هواپیما پرواز کنه.
تشکر.
با elavator trim باید تنظیم کنید angle of attack هواپیما رو
اتوپایلت خودش تریم هم میکنه ولی بدون اتو پایلت باید خودتون تریم انجام بدین
تریم یعنی کل stab هواپیما رو زاویش رو تغییر میده که توی ارتفاع ثابت بمونه هواپیما

برای اتوپایلت تو هواپیمای سسنا 172 دنبال دکمه AP باشین نزدیک navigation display عه این دکمه. دکمه های دیگشم توضیح دادم بالاتر که چجوری تنظیم کنین اتوپایلت رو
747 3 تا اتوپایلت داره هر کدوم رو فعال کنید فرقی نداره.
787 و A320 ام دکمه AP.

-
ارلاینر ها اصلا خوب نیستن. اتوپایلتشون شدیدا خنگه. پرفورمنسشونم افتضاح. 80% سیستم ها inoperative ان :D
مثلا با 747 سرعت 300 نات و ارتفاع 30 هزار پایی تنظیم میکنی، نوز داون میکنه تا سرعت برسه به 300 نات، بعد کلایم میکنه به 30 هزار پا، نزدیک 30 هزار پا که شد خیلی دیر نوز داون میکنه معمولا تا 33 هزار پا میبره. باز نوز داون میکنه بیاد 30 هزار پا ازونور سرعت هواپیما میاد بالا :D
موتور های 747 ام خیلی overpowered ان، من با یه لود متوسط مثلا 7000 پا در دقیقه کلایم کردم با 747 :D اصلا غیر ممکنه. 777 ام اینطوری کلایم نمیکنه
بقیه ارلاینر ها ام اینطورین
کلا در شرایط فعلیش فقط برای بگینر ها خوبه باید ببینیم کی آپدیت میدن درستش کنن یکمی
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر