Metro: Last Light | PC | [پست اول خوانده شود]

Metrolastlight.jpg


مطمئنا می توان Metro Last Light را یکی از بهترین و نوآورانه ترین شوتر های سال 2010 دانست که به خصوص بر روی پلتفورم PC با استقبال مناسبی مواجه شد ولی برخی مشکلات موجود در گیم پلی بازی مانع از آن شد تا علی رغم فوق العاده بودن از لحاظ فنی ( به نوعی اولین عنوانی که قابلیت های Dx 11 را نمایش داد) تبدیل به یک شوتر بی نقص شود.
اما حالا ظاهرا THQ آماده است تا به بها دادن بیشتر به این Ip و شرکت سازنده این عنوان را تبدیل به یکی از قطب های ژانر شوتر تبدیل کند .بازي با موتور اختصاصي و ارتقا يافته 4A ساخته ميشود .اكشن بازي هنوز حفظ شده است .ترس در بازي هنوز وجود دارد مخلوطي از ترس DS و اكشن Stalker

Metro Last Light هنوز تاریخ عرضه ی مشخصی ندارد اما احتمال میرود اوایل سال 2013 عرضه شود .
Metro: Last Light
قرار است وقایع 20 سال آینده را بازگو کند، زمانی که تمام روسیه به علت بمب ها و عوامل شیمیایی ویران شده است، و زیرزمین های این شهر اکنون به نوعی ایالت های روسیه را تشکیل می دهند. درگیری و جنگ های داخلی بین ساکنین این مترو ها و زیرزمین ها به مشکلات هسته ای روسیه افزوده است. شخصیت اصلی بازی یعنی "آرتیوم" موظف است که به این مشکلات خاتمه دهد، اما در این بین با چند گروه دیگر مانند"نازی های جدید"و"خرابکاران" نیز باید دست و پنجه نرم کند.

هسته ی اصلی داستانی Last Light را همین چند خط تشکیل می دهد و با اینکه چندان داستانی غنی و ابتکارانه ای نیست اما باید ببینیم که نوع روایت آن چگونه خواهد بود و با چیزی که در قسمت اول دیدیم، مطمئنن 4A Games به همراه نویسندگانش در این زمینه خوب کار خواهند کرد.
با این که قبلا بحث دنباله ی بازی با نام 2034 به میان آمده بود و همه داستان نسخه ی دوم بازی را بر مبنای کمیک نوشته شده توسط Dmitry Glukhovsky می دانستند، اما اینگونه نشد و 4A Games اعلام کرد که Last Light دارای داستانی جداگانه نسبت به کمیک 2034 می باشد.
Last Light عنوانی است که با توجه به اینکه سبک "تیراندازی اول شخص" دارد اما سبک"وحشت" را نیز یدک می کشد. محور Metro یک دنیای آخرالزمانی ـست که باید بیشتر اوغات خود را در میان تونل های سرد و تاریک سپری کنید و در این اماکن به کشتن دیوانه ها، خرابکاران و حتی موجودات عجیب الخلقه بپردازید. ما در نسخه ی قبلی شاهد بخش "چند نفره" نبودیم اما حالا با این که قول داده اند به زیبایی هر چه تمامتر برای بخش تکنفره وقت بگذارند ولی یک بخش "چند نفره" هم برای بازی کننده ها و دوستداران بازی های چند نفره در نظر بگیرند. نکته ی دیگر که بسیار نیز صدا کرد این بود که بازی قرار است به غیر از کنسول Xbox و PC، برای PS3

تاپيك تصاوير بازي

Developer : 4A Games
Publisher : THQ
Genre : Sci-fi FPS
Release Date : 14 May 2013

Metro: Last Light system requirements (minimum)


  • CPU: 2.0 GHz dual core CPU, Intel Core 2 Duo or AMD Phenom X2
  • RAM: 1GB of system memory
  • Graphics: DirectX 9 compatible card with 512 MB RAM. Nvidia 200-series or AMD Radeon 3000 series cards.
  • Operating system: Windows XP SP2
  • DirectX compatible audio card
  • 7.5 GB of hard disk space
Metro: Last Light system requirements (recommended)


  • CPU: 2.6 GHz quad core Intel or AMD processor, Intel Core i5, AMD Phenom X4
  • RAM: 2GB
  • Graphics: DirectX 10 or 11 compatible card with 1GB of video memory, Nvidia 400-series or AMD 5000-series.
  • Operating system: Windows 7
  • DirectX compatible audio card
  • 7.5 GB of hard disk space
230_fit477x477.1339527610.jpg

 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: hosein me

MOH3N_Dark

کاربر سایت
May 7, 2013
3,264
نام
محسن
منم بالاخره بازی رو گرفتم.بازی از لحاظ گرافیکی عالیست حتی با GTX 460 هم خوب فریم میده.من با تنظیمات Very High و تسلیشن نرمال و ssao فعال زیر 30 فریم نگرفتم.البته رو رزولوشن 768*1366.

صدا گذاری بازی از هر نظر عالیست و یکی از بهترین بازی ها از نظر صداگذاری در سال 2013 است.جو بازی هم مثل نسخه قبلی خوفناکه.در هر صورت این بازی رو از دست ندید!
 
آخرین ویرایش:

naruto22

کاربر سایت
Mar 14, 2009
959
نام
ناروتو
بازی واقعا جالبه از اون خشکیهنسخه اول در اومده . انواع اسلحه هم میشه توش پیدا کرد اصلا هم نگران کمبود تیر نباشد من با اینکه روی درجه سختی دارم میرم بازم تیر اضاف میارم ولی بیشترین مصرف تیرم مربوط به اون اسناپه هست با شاتگان
راستی یه سوال خیلی مهم
جریان این دارک وانس ها چیه؟ مگه تو نسخه قبل نزدیم پکوندیمشون ولی یکوش زنده موند حالا واسه چی دنبالشیم . ( البته من اخرای بازیم و باهاش دوست شدم کمکم میکنه ) . چطور باهاش میخوان جنگ رو پایان بدن؟ بغیر از این دارکوانس ها اون هیولاهای دیگه چطوری بوجود اومدن ؟ از اون ویروسی که اون یارو دانشمنده تو کمپ خان میگفت اینطوری شدن؟
این دارک وانس ها فضایین یا بدلیل جهش اینطوری بودن ( یعنی انسان بودن بعد انطوری شدن )
من حسابی گیر کردم اگه میشه بگید جریان چیه؟

یه چیز دیگه این عروسکه همه جا هست منو یاد mw1 میندازه که یه ایرانی توش برنامه نویسی مبکرد بعضی جاها از خودش یه عروسک خرسی میذاشت به عنوان امضاش . این همونه ؟

کسی به س.ال تو اسپویلرما جواب نمیده؟
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,936
نام
malek
همه تنظیمات رو پایین ترین و quality رو medium گذاشتم گرافیکش از very high و همه چی on بهتر بود:-/(فریم ریت رو نمیگم ها).EVGA 460-core i5-8G Gskill
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
همه تنظیمات رو پایین ترین و quality رو medium گذاشتم گرافیکش از very high و همه چی on بهتر بود:-/(فریم ریت رو نمیگم ها).EVGA 460-core i5-8G Gskill
:-o
میدونم نیست.. خیلی ها تو فروم های همسایه میگفتن اینکه بازی بیشتر از حد به کارت گرافیک فشار میاره واسه اینه که پورت شده! :D

خیلی ها خیلی چیزا می گن شما هم اگه باور کنی مثل همونا می شید
 

Jet

کاربر سایت
Oct 23, 2012
729
نام
Reza
کسی به س.ال تو اسپویلرما جواب نمیده؟

خطر اسپویل :

دارکوانس ها از خیلی قبل حتی قبل از به دنیا اومدن آرتیوم و قبل تر از اون روی سیاره زمین ساکن بودن . اونا در واقع زیر زمین جایی که حالا مردم بهش پناه اوردن و تبدیل به مترو و تونل شده زندگی میکردن .در واقع این موجودات فضایی صلح طلب هستن و خیلی مواقع جان انسانها رو نجات دادن و از انسانها در برابر موجودات جهش یافته مراقبت کردن . این رو از فلش بکی که اون موجود فضایی به گذشته شما میزنه یعنی وقتی که آرتیوم بچه بود میشه فهمید( اونجایی که دست ارتیوم رو میگیره و ارتیوم ی صحنه دیگه رو میبینه همونجایی که با مادرش تو واگن قطار بود و بعد دارکوانس بهش میگه این دیگه سایه و خواب نیود این خود تو بودی زمانی که کوچیک بودی ! یا وقتی که تو خرابه های پارک محل سکونتش در زمان کودکیش قدم میزد و اون صحنه ها جلوی چشمام ظاهر میشد. یا cut scene که موجود فضایی جون دو تا بچه رو که ماسک زدن و روی سطح زمین هستن با فراری دادن اون موجودات نجات میده . که اتفاقا یکی از اون بچه ها کودکی خود آرتیوم بوده ) . و اما اون موجودات تعدادیشون بر اثر ازمایشاتی که دولت روی گروهی از جانوران انجام میداده خیلی سال قبل کم کم پدیدار شدن یا میتونسته حتی به علت چرنوبیل باشه تا جایی که ادمها رو به زیر کشیدن و انسانها به مترو و تونل ها پناه اوردن . البته نقاط تاریک زیادی تو روایت استان وجود داره که هیچ اشاره ای هم بهش نشده حتی اگه 2033 رو بازی کرده باشید باز سوال های زیادی تو ذهنتون نقش می بنده . ولی آخر 2033 بعد از اینکه آرتیوم موشک های هسته ای رو شلیک میکنه به امید نابودی اون موجودات اون منطقه کلا از جمعیت و سکنه ای که داخلش بودن خالی میشه ادم ها نابود میشن و اندک جانوران باقی مونده دچار جهش میشن و به این شکل و ظاهر در میان . از ماهی ها گرفته تا پرنده ها و غیره . همینطور این دارکوانس کوچک هم دچار جهش میشه و قدرتهایی رو پیدا میکنه که در ادامه از اونها برای کمک به شما و پایان جنگ استفاده میکنه . در ادامه این دارکوانس کوچک شما رو با عواقب کاری که کردید یعنی آرتیوم کرده مواجه میکنه با هزاران هزار نفری که مردن و در برزخ در رنج و عذاب هستن مواجه می کنه و به عین میگه که از درکش خارجه چرا شما مردم خودتون رو می کشید . این جریان و این داستان رو به نوعی ربط و بست داده به نازی ها و ازمایشات اونها در طول جنگ جهانی روی هزاران نفر از اُسَرا و مردم کشورهایی مثل اوکراین لهستان و روسیه . در طول بازی شما مصبب های این جنایات رو پیدا میکنید کسانی که نازی نبودن و ا زهم کیشان ارتیوم بودن ولی خیانت کردن و خودشون رو فروختن و در پایان خود نازی ها که ارتیوم با از خودگذشتگی اون ها رو میفرسته رو هوا و کل این داستان از زبان اون زنی روایت میشه که ارتیوم اون رو نجات داد و حالا داگ تگ ارتیوم رو میبینیم و صدای ی بچه که داره از مادرش سوال میکنه که آیا پدرم شجاع بود ! و مادرش یعنی همون زنه میگه بله پدرت شجاع بود چون از چیزی که نمیشناخت هیچ وقت ترس و واهمه نداشت . و بعد کودک راجب دارکوانس کوچولو می پرسه که پس اون چی ؟ و مادرش میگه اون رفت ولی قول داد که ی روز برمیگرده . این یعنی شروع ی نسخه دیگه یا هر چیز دیگه ای.

در کل فقط اگه بخوایم داستان و درون مایه اش رو د رنظر بگیریم شاهکاره و طرز روایت کردنش از زبان دارکوانس و از دید ارتیوم و این همه ظرافت واقعا کار هرکسی نیست .
تمام بازی یک طرف screen play آخر بازی یک طرف .
چیزی که دیدم با توجه به این داستان و همینطور کشته شدن میلیونها انسان در جنگ جهانی دوم و اون مناظر خرابی ساختمان ها و همینطور داستان چرنوبیل و استالکر و همه این ها وقتی کنار هم قرار میگیره با اسکرین پلی آخر بازی وجه تشابه زیادی داره . انگار بازی داره آینده ای رو به انسانهای امروزی نشون میده که شاید ی روز به واقعیت بدل بشه .
خیلی تاثیرگذار بود :|:|:|:|
 
آخرین ویرایش:

Jim_raynor

کاربر سایت
Nov 29, 2011
824
نام
مرتضی
لحظاتی پیش بازی رو تموم کردم .
از لحاظ اینکه بازی چه قدر برام سنگین بود : من با تنظیم quality رو very high و باقی چیزا روی medium و AA روی 4X و باقی آپشنها غیر از advanced physics هم روشن در بیشتر نقاط بازی چیزی بین 45-60 رو به راحتی آب خودن میگرفتم . تسلیشن رو هم تست کردم و تغییر خاصی ندیدم برای همین گذاشتمش رو نرمال که الکی مزاحم نشه :D . با این تنظیمات گرافیک بازی واقعا عالی بود . به شخصه نظرم اینه که گرافیک این بازی خیلی بهترتر از کرایسیس 3 بود . خیلی هم روونتر بود . تو کرایسیس هم من طوری تنظیماتو چیده بودم که بهم بین 40-55 فریم رو حتما بده ولی هی فریم ریت افت میکرد . حتی تا 10-15 هم میومد . ولی در طول مترو شاید تعداد لگهایی که داشتم به تعداد انگشتای دستم هم نبود . خیلی از اینش خوشم اومد .:bighug:
سنگین ترین مرحله که توش کمترین فریم ریت رو داشتم هم یکی مرحله آخر بازی بود یکی هم تقریبا تو فضای خیلی باز نیمه شب که قبلش از ونیس جیم زده بودم !
بدترین محیطی هم توش وارد شدم محیطی بود که باید اون عنکبوتها رو با کمک نور میکشتم باقی محیطهای بازی هم واقعا عالی بود .#:-s
یکی از بدترین تغییرات بازی هم به نظره من آسون شدنش بود . گلوله که به جز مرحله زیره کلیسا فتو فراوون بود . به هیچ وجه هم به مشکل کمبود کلوله بر نخوردم . آمپولهای سلامتی هم کارایی نداشت و کلا تو بازی 5-6 بار بیشتر استفاده نکردم . باطری دیر تخلیه میشد و سریع دوباره شارژ میشد . دوربین دید در شب رو اگر نزنی سنگینتره :| !!
ولی با تموم مشکلات بالا بازم یکی از بهترین های ساله و من عاشقش شدم .
آرتیوم هم که حیف شد ولی قبلش ترتیب آنا رو داد :> دوست دارم بدونم اسم پسرشو چی گذاشتن /:)


---------- نوشته در 04:16 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 04:03 PM ارسال شده بود ----------

میدونم نیست.. خیلی ها تو فروم های همسایه میگفتن اینکه بازی بیشتر از حد به کارت گرافیک فشار میاره واسه اینه که پورت شده! :D
اینم شد دلیل :|
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
این هم عسکهای خوبی بود گفتم بزارم . از سایت Gameperu هست که tessellation رو نشون میده در حالت ON < OFF - به نظرم خیلی هوشمندانه به کار رفته . مثلا Crysis 2 خیلی سنگین میشد با tessellation روشن اما Metro حداقلش تنظیمات Normal - High - Very High داره. برای کارتهای زیره GTX 480 یا 6970 به نظرم High توصیه میشه . تو رز 1080 البته ...


من واقعا از گرافیک بازی دارم نهایت لذت میبرم ! با اون وضعیتی که سازنده هاش کار کردن واقعا دستشون درد نکنه. من که بازی رو Orig گرفتم واقعا دلم نمیومد !!!!
بازی خیلی خوب هست اصلا از دستش ندید.
 

Jim_raynor

کاربر سایت
Nov 29, 2011
824
نام
مرتضی
این هم عسکهای خوبی بود گفتم بزارم . از سایت Gameperu هست که tessellation رو نشون میده در حالت ON < OFF - به نظرم خیلی هوشمندانه به کار رفته . مثلا Crysis 2 خیلی سنگین میشد با tessellation روشن اما Metro حداقلش تنظیمات Normal - High - Very High داره. برای کارتهای زیره GTX 480 یا 6970 به نظرم High توصیه میشه . تو رز 1080 البته ...


من واقعا از گرافیک بازی دارم نهایت لذت میبرم ! با اون وضعیتی که سازنده هاش کار کردن واقعا دستشون درد نکنه. من که بازی رو Orig گرفتم واقعا دلم نمیومد !!!!
بازی خیلی خوب هست اصلا از دستش ندید.
فریم رو تقریبا نصف کرده ! تغییراتش که خوبه ولی به نصف شدن فریم نمی ارزه مگر اینکه 120 تا فریم ریت داشته باشی بعد بشه 60-70 تا D:
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,067
نام
سهند
بعد از رسیدن به ونیز و خروج از اون که یه راهنما هم میگه اگه میخوای زنده بمونی از آب دور بمون گیر کردم .
یه دونه از این حیوونا که شبیه اژدها هستش هی میاد منو میگیره میبره هوا ول میکنه . باید بکشم یا فرار کنم از دستش ؟
اونجا هم علفزار و مرداب و ایناست گیج شدم ، مهلت نمیده راهمو پیدا کنم:(
 

MaTrix PouYa

! The Berserker
کاربر سایت
Jul 27, 2008
3,276
نام
Pouya
اینتور که از عکس ها پیدا بود خیلی تغیری بین روشن و خاموش بودن
tessellation نیست که به نظرم به پایین اومدن فریم نمیارزه
 

Firesword

کاربر سایت
Jan 20, 2013
881
نام
Barbarian
ببخشید بچه ها می دونم جاش اینجا نیست ولی یکی به من بگه لهجه افراد تو Stalker فرانسوی بود یا روسی خیلی کنجکاو شدم که بدونم بازم ببخشید .
 

Jim_raynor

کاربر سایت
Nov 29, 2011
824
نام
مرتضی
بعد از رسیدن به ونیز و خروج از اون که یه راهنما هم میگه اگه میخوای زنده بمونی از آب دور بمون گیر کردم .
یه دونه از این حیوونا که شبیه اژدها هستش هی میاد منو میگیره میبره هوا ول میکنه . باید بکشم یا فرار کنم از دستش ؟
اونجا هم علفزار و مرداب و ایناست گیج شدم ، مهلت نمیده راهمو پیدا کنم:(
اونجا با اون چیز در گیر نشو . اول باید بری سمت هواپیما که سما چپ نقشه است و یه بشکه بنزین ورداری و بعد بیای اون وسط و بری جلو جلو یه دکمه هست که فشارش میدی و منتظر میمونی یه قایق بیاد دنبالت . تا قایق بیاد بهت حمله میشه و دهنتو سرویس میکنن .
a piece of advice : از این مینهای زمینی چند طرف کار بزار لا اقل از شر چندتا از اون موجودات تا اومد راحت بشی . بعدش هم هی تند تند نارنجک آتیشی بنداز رو دشمنا تا سریع بیرن . اصلا نزار جمع بشن .



ببخشید بچه ها می دونم جاش اینجا نیست ولی یکی به من بگه لهجه افراد تو Stalker فرانسوی بود یا روسی خیلی کنجکاو شدم که بدونم بازم ببخشید .
روسی بودش
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر