Mafia II | PC | پست اول تاپیک خوانده شود

حدود 300 تا پست از تاپیک منتقل شد به اینجا. هرگونه پستی در مورد کرک , نصب بازی , دیسک بازی و مشکلات اون میخواین بزنین , به این تاپیک مراجعه کنین. دفعه بعد که همچین پست هایی توی تاپیک اصلی مافیا ببینم برخورد میکنم.
در ضمن برای توضیح در مورد داستان و شخصیت ها و پایان و هرچیزی که باعث لو رفتن داستان میشه , از تگ اسپویلر
spoiler.gif
استفاده کنین.

با تشکر

بالاخره پس از مدتها قرارداد ساخت این بازی بسته شد امیدوارم که زودتر ساخته شود این هم لینکهاش

http://www.2kgames.com/mafia2/

http://www.2kgames.com/index.php?p=news&ID=232
 
Last edited by a moderator:

darkwish

کاربر سایت
Sep 4, 2008
241
دوستان دیر یا زود این بازی رو هم خواهیم دید . درسته اگه جایی از حرف من اشتباهه چه خوب میشد که شما کامل ترش رو بگید یا قسمت اشتباه رو های لایت میکردید کمتر کسی رو تو این سایت دیدم که اینطوری موضوع رو بررسی کنه فکر نکنم توضیح من چیزی کم داشته باشه و به خیلی از سوال ها تو بحث های بالا تر جواب دادم . همین وقتی که برای نوشتن صرف شده حداقل ارزش این رو داشته که چند نفر نظرشون با شما با خوندن این مطلب فرق داشته باشه .
 

farzadlion

کاربر سایت
Sep 30, 2005
2,085
من اصلا حوصله ی وارد شدن به این بحثو ندارم فقط یک توضیحی میدم و تمام

بر عکس HAVOK یا همون موتور فیزیک ATI که بر مبنای توابع خاصی نوشته
من نمی دونم از این قسمت باید چه برداشتی کرد اما Havok موتور فیزیک ATI نیست و سازندش یک کمپانی ایرلندی به همین نامه که یکی از منابع درآمدش فروش لایسنس نرم افزار های HAVOk در قالب این مجموعه هاست

Havok AI
Havok Animation
Havok Behavior
Havok Cloth
Havok Destruction
Havok Physics

و بر خلاف PhysX که SDK و موتورش به صورت رایگان در ویندور ولینوکس برای کاربران و توسعه دهندگان بازی قابل استفاده هست باید بابت استفاده از موتور فیزیک havok حق امتیاز قابل توجهی پرداخت بشه

HavoK به هیچ عنوان یک موتور ابتدایی نیست و برعکس قدرت و انعطاف پذبری بسیار بالایی داره علاوه بر این دامنه ی وسیعی از ToolSet های قدرتمندی داره که قابلیت پشتیبانی بسیار خوبی را برای سازندگان بازی فراهم میکنه.
Physx با وجود رایگان بودن لایسنسش و همچنین GPU/PPU physics acceleration بودنش که بهش یکسری برتری هایی در بعضی زمینه ها میده یک نقطه ی ضعف عمده داره و اونم بسته بودن و انحصارش در دست Nvidia هست .. کلا روی PC اگر سازندگان بازی بخوان در Game Play از این موتور استفاده کنند بخشی از بازار را که شامل دارندگان کارت های ATI میشه را از دست میدن که احتمالا در آینده Intel هم به این جمع اضافه خواهد شد .. برای همینه که میبینیم استفاده ی Nvidia Physx در اکثر بازی های PC از نقش Effect فراتر نمیره و بود و نبودش هیچ خللی در خود GamePlay بازی ایجاد نمیکنه یعنی منی که مثلا کارت گرافیک ATI دارم هم میتونم Mafia 2 را بازی کنم منتهی با یکسری Effect های کمتر ... کلا وقتی میشه از برنده شدن Physx حرف زد که این موتور در Mafia 2 همون نقشی را ایفا کنه که Havok در half Life 2 ایفا کرد یعنی نقشی فراتر از eye candy ... حداقل در حال حاضر چنین چیزی را نمی بینیم

از نظر Popular بودن هم مطمئنا Physx بخاطر رایگان بودنش در بین استودیو های کوچکتر و کلا استودیو هایی که توان و یا میل به پرداخت حق امتیاز های آنچنانی را ندارند بیشتر طرفدار داره اما در بازی های AAA هنوز حرف اول را Havok میزنه

titles_rating_graph.jpg
 
آخرین ویرایش:

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
خب دیگه همین! اگه اون فیزیکی که تو دمو نشون دادن رو میخوای، cpu رو بنداز کنار جاش به کارت گرافیکت بچسب!یکی برا فیزیک یکی هم برا گرافیک..


برو دموی physicx انویدیا رو ببین تا متوجه بشی. فکر کنم تو همین تایپیک یکی دو صفحه قبلتر باشه.
من یه کلمه رو تو حرفام جا گذاشتم منظورم پردازش فیزیک بود! یعنی یکی برای پردازش گرافیک . دیگری برای پردازش فیزیک و البته cpu خوب هم کماکان از ملزومات هست پس نمیشه انداخت کنار :D
به هرحال امیدوارم قضیه بتمن تکرار نشه که فریم رو در حالت فعال کردن فیزیک 1/3 میکرد!
 

shefer

کاربر سایت
Aug 27, 2009
2,365
نام
mazyar
من یه کلمه رو تو حرفام جا گذاشتم منظورم پردازش فیزیک بود! یعنی یکی برای پردازش گرافیک . دیگری برای پردازش فیزیک و البته cpu خوب هم کماکان از ملزومات هست پس نمیشه انداخت کنار :D
به هرحال امیدوارم قضیه بتمن تکرار نشه که فریم رو در حالت فعال کردن فیزیک 1/3 میکرد!
امیدوار نباش! اینبار بدتر هم قراره تکرار بشه:d!! وقتی سیستم پیشنهادیشون فقط برای فیزیک یه 285 و برای گرافیک یه 480 هس دیگه از یه کارت چی انتظار داری؟؟:d

من اصلا حوصله ی وارد شدن به این بحثو ندارم فقط یک توضیحی میدم و تمام


من نمی دونم از این قسمت باید چه برداشتی کرد اما Havok موتور فیزیک ATI نیست و سازندش یک کمپانی ایرلندی به همین نامه که یکی از منابع درآمدش فروش لایسنس نرم افزار های HAVOk در قالب این مجموعه هاست

Havok AI
Havok Animation
Havok Behavior
Havok Cloth
Havok Destruction
Havok Physics

و بر خلاف PhysX که SDK و موتورش به صورت رایگان در ویندور ولینوکس برای کاربران و توسعه دهندگان بازی قابل استفاده هست باید بابت استفاده از موتور فیزیک havok حق امتیاز قابل توجهی پرداخت بشه

HavoK به هیچ عنوان یک موتور ابتدایی نیست و برعکس قدرت و انعطاف پذبری بسیار بالایی داره علاوه بر این دامنه ی وسیعی از ToolSet های قدرتمندی داره که قابلیت پشتیبانی بسیار خوبی را برای سازندگان بازی فراهم میکنه.
Physx با وجود رایگان بودن لایسنسش و همچنین GPU/PPU physics acceleration بودنش که بهش یکسری برتری هایی در بعضی زمینه ها میده یک نقطه ی ضعف عمده داره و اونم بسته بودن و انحصارش در دست Nvidia هست .. کلا روی PC اگر سازندگان بازی بخوان در Game Play از این موتور استفاده کنند بخشی از بازار را که شامل دارندگان کارت های ATI میشه را از دست میدن که احتمالا در آینده Intel هم به این جمع اضافه خواهد شد .. برای همینه که میبینیم استفاده ی Nvidia Physx در اکثر بازی های PC از نقش Effect فراتر نمیره و بود و نبودش هیچ خللی در خود GamePlay بازی ایجاد نمیکنه یعنی منی که مثلا کارت گرافیک ATI دارم هم میتونم Mafia 2 را بازی کنم منتهی با یکسری Effect های کمتر ... کلا وقتی میشه از برنده شدن Physx حرف زد که این موتور در Mafia 2 همون نقشی را ایفا کنه که Havok در half Life 2 ایفا کرد یعنی نقشی فراتر از eye candy ... حداقل در حال حاضر چنین چیزی را نمی بینیم

از نظر Popular بودن هم مطمئنا Physx بخاطر رایگان بودنش در بین استودیو های کوچکتر و کلا استودیو هایی که توان و یا میل به پرداخت حق امتیاز های آنچنانی را ندارند بیشتر طرفدار داره اما در بازی های AAA هنوز حرف اول را Havok میزنه
خیلی بابت توضیحاتتون ممنونم:x
 

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
من یه کلمه رو تو حرفام جا گذاشتم منظورم پردازش فیزیک بود! یعنی یکی برای پردازش گرافیک . دیگری برای پردازش فیزیک و البته cpu خوب هم کماکان از ملزومات هست پس نمیشه انداخت کنار
به هرحال امیدوارم قضیه بتمن تکرار نشه که فریم رو در حالت فعال کردن فیزیک 1/3 میکرد!
بتمن قضیه ای نداشت و بهترین بازی موجود هست که از این ویژگی استفاده کرده
مشکل اینجا بود که نمی شه فیزیک انویدیا رو تنها با یه کارت قوی
با فریم بالا اجرا کرد
داشتن کارت گرافیک دوم از ملزومات اجرا کردن فیزیک هست
 

darkwish

کاربر سایت
Sep 4, 2008
241
من اصلا حوصله ی وارد شدن به این بحثو ندارم فقط یک توضیحی میدم و تمام


من نمی دونم از این قسمت باید چه برداشتی کرد اما Havok موتور فیزیک ATI نیست و سازندش یک کمپانی ایرلندی به همین نامه که یکی از منابع درآمدش فروش لایسنس نرم افزار های HAVOk در قالب این مجموعه هاست

Havok AI
Havok Animation
Havok Behavior
Havok Cloth
Havok Destruction
Havok Physics

و بر خلاف PhysX که SDK و موتورش به صورت رایگان در ویندور ولینوکس برای کاربران و توسعه دهندگان بازی قابل استفاده هست باید بابت استفاده از موتور فیزیک havok حق امتیاز قابل توجهی پرداخت بشه

HavoK به هیچ عنوان یک موتور ابتدایی نیست و برعکس قدرت و انعطاف پذبری بسیار بالایی داره علاوه بر این دامنه ی وسیعی از ToolSet های قدرتمندی داره که قابلیت پشتیبانی بسیار خوبی را برای سازندگان بازی فراهم میکنه.
Physx با وجود رایگان بودن لایسنسش و همچنین GPU/PPU physics acceleration بودنش که بهش یکسری برتری هایی در بعضی زمینه ها میده یک نقطه ی ضعف عمده داره و اونم بسته بودن و انحصارش در دست Nvidia هست .. کلا روی PC اگر سازندگان بازی بخوان در Game Play از این موتور استفاده کنند بخشی از بازار را که شامل دارندگان کارت های ATI میشه را از دست میدن که احتمالا در آینده Intel هم به این جمع اضافه خواهد شد .. برای همینه که میبینیم استفاده ی Nvidia Physx در اکثر بازی های PC از نقش Effect فراتر نمیره و بود و نبودش هیچ خللی در خود GamePlay بازی ایجاد نمیکنه یعنی منی که مثلا کارت گرافیک ATI دارم هم میتونم Mafia 2 را بازی کنم منتهی با یکسری Effect های کمتر ... کلا وقتی میشه از برنده شدن Physx حرف زد که این موتور در Mafia 2 همون نقشی را ایفا کنه که Havok در half Life 2 ایفا کرد یعنی نقشی فراتر از eye candy ... حداقل در حال حاضر چنین چیزی را نمی بینیم

از نظر Popular بودن هم مطمئنا Physx بخاطر رایگان بودنش در بین استودیو های کوچکتر و کلا استودیو هایی که توان و یا میل به پرداخت حق امتیاز های آنچنانی را ندارند بیشتر طرفدار داره اما در بازی های AAA هنوز حرف اول را Havok میزنه

اصلا مهم نیست که شما طرفدار ATI هستی یا نه . بنده نگفتم که HAVOK رو شرکتی مثل ATI و یا AMD ساخته گفتم این موتور فیزیکیه که ATI داره برای مقابله با انویدیا و اینکه در مورد PHYSX GAMING عقب نمونه ازش استفاده می کنه . اگه شما یکم از برنامه نویسی و انیمیشن سازی می دونستی می فهمیدی که HAVOK به صورت یک محیط شیئ گرا مطرح شده و عرضه میشه که همین خیلی از توانایی هاش رو در مقایسه با PHYSX که انویدیا اون رو گسترش میده کم کرده در موتور HAVOK شما فقط میتونید شیئ رو در قالب اون چیزی که HAVOK از قبل برای اون شیئ آماده کرده تغیر بدید و نمیشه 100% اون رو به طور CUSTOMIZE تغییر داد . بعد هم EYE CANDY چه ارتباطی با PHYSX داره؟
شما ی نمونه فیزیک در هف لایف به من نشون بده جز شکستن چند تا شاخه !!!!!!!!!!!!
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,777
البته من نمیخوام وارد بحث بشم و تنها تجربیات خودم رو میخوام برای شما بنویسم.
اول اینکه فیزیک رو انویدیا نساخته و تکنولوژی اونو از کمپانی ageia خرید و اونو به صورت انحصار روی کارت گرافیک های خودش قرار داد. در ضمن در زمان پردازش فیزیک ، نصف پردازش به دوش سی پی یو قرار میگیره. اینو خودم بارها و بارها امتحان کردم . در بازی ای مثل بتمن وقتی بازی را بدون فیزیک اجرا کردم حدود 40-50 فریم گرفتم (با یه پردازنده دو هسته ای) . یک بار دیگر بازی رو با فیزیک اجرا کردم و فریم های من به نصف کاهش یافت(با همون پردازنده دو هسته ای). پردازنده سیستم رو عوض کردم و یه کواد کور روی سیستم قرار دادم و دیدم که فریم های من دوباره به همون اندازه قبلی برگشت !!!.
همین تجربه رو من در کلیه دموها و بازی های مبتنی بر فیزیک انویدیا دیدم .
Batman :AA,Startales Benchmark , Nvidia Physx Screen Saver , Mirror's Edge,MKZ,Warmonger,
Ghost Recon:Advanced Warfighter 2 Patch 1.5
,Unreal Tournament 3 Physx Pack ,.....
فیزیک انویدیا به شدت محتاج یه پردازنده قوی هستش . یا اگر پردازنده قوی نبود احتیاج به یک کارت کمکی برای پردازش احساس میشود .
در ضمن در حال حاضر انویدیا کارت جدید روانه بازار کرده و باید بفروشه و سود کنه دیگه !. کلی هم سرمایه گزاری و تبلیغات واسه این بازی کرده. فقط امیدوارم بلایی رو که مترو 2033 سر ما درآورد سر این بازی دوباره تکرار نشه!
البته خودخواهی ها و انحصار طلبی های این کمپانی سبز تمامی نداره.
 

bburzum

کاربر سایت
Jan 29, 2010
786
از farzadlion برای توضیحات خوبشون ممنون معلوم شما این کاره هستین.
از amir_metal007 واقعا ممنون همه حرفاشونو تایید میکنم من هم مثل شما امیدوارم باز مثل مترو 2033 اون بلای فراموش نشدنی سر مون نیاد.
جناب darkwish من واقعا متاسفم براتون ولی شما هیچی از متور هاوک نمیدونین و اگه منظور farzadlion رو متوجه نمیشین اصلا این کاره نیستین من چند صفحه قبل چندتا منبع گذاشتم بخونین براتون خوب.ac 2 و البته fallout 3 نمونه های بزرگ و دیگری از موتور هاوک هستند.
خدا رو شکر بلاخره 2 نفر این کاره پیدا شدن.
Havok Cloth on ATI GPU
 
آخرین ویرایش:

farzadlion

کاربر سایت
Sep 30, 2005
2,085
اصلا مهم نیست که شما طرفدار ATI هستی یا نه . بنده نگفتم که HAVOK رو شرکتی مثل ATI و یا AMD ساخته گفتم این موتور فیزیکیه که ATI داره برای مقابله با انویدیا و اینکه در مورد PHYSX GAMING عقب نمونه ازش استفاده می کنه . اگه شما یکم از برنامه نویسی و انیمیشن سازی می دونستی می فهمیدی که HAVOK به صورت یک محیط شیئ گرا مطرح شده و عرضه میشه که همین خیلی از توانایی هاش رو در مقایسه با PHYSX که انویدیا اون رو گسترش میده کم کرده در موتور HAVOK شما فقط میتونید شیئ رو در قالب اون چیزی که HAVOK از قبل برای اون شیئ آماده کرده تغیر بدید و نمیشه 100% اون رو به طور CUSTOMIZE تغییر داد . بعد هم EYE CANDY چه ارتباطی با PHYSX داره؟
شما ی نمونه فیزیک در هف لایف به من نشون بده جز شکستن چند تا شاخه !!!!!!!!!!!!

من واقعا نمی دونستم با یک برنامه نویس بسیار خبره طرفم که از قضا کارشناس فنی موتورهای Havoc و Physx هم هست :laughing:
اما من از این کارشناس خبره حداقل این انتظار را داشتم که فرق موتور فیزیکی که جزیی از هسته ی بازیه (مثل Half Life 2) و موتور فیزیکی که صرفا بصورت لایه ای روی هسته ی بازی اعمال شده را بتونه تشخیص بده ... من منظورم از نقش همین بود.
وقتی یک موتور فیزیک جزیی از هسته ی بازی باشه روی روند gameplay بازی میتونه نقش موثری داشته باشه .. مثلا رد کردن بسیاری از قسمت های Half Life 2 بدون استفاده از فیزیک تقریبا غیر ممکن بود ...در حالی که این مساله در مورد بازی هایی که تا بحال از موتور nvidia Physx استفاده کردند صدق نمی کنه.

کلا بحث من در این پست و پست قبل سر بهتر بودن havoc یا Physx نیست خوبه در پست قبلم هم به زبان فارسی نوشتم که موتور Physx در مقایسه با havoc مزیت هایی داره بخصوص در Effect ها و particle behavior ها اما یک سری محدودیت هایی هم داره که نمیشه منکر اون شد
 
آخرین ویرایش:

AZMAC

کاربر سایت
Aug 4, 2009
1,018
برای دیدن تفاوت نسخه های مختلف بازی به اینجا برید.به همه پیشنهاد میکنم به لینک سر بزنید . از حالات تنظیمات نسخه ی PC تصاویر زیادی وجود داره که خیلی جالبه فقط از Google Translate استفاده کنید.


http://mafia-daily.net/m2grafikvergleich/




نقاط ضعف و قدرت موتور Illousion Engine
به نظر من نقاط قوت بازی باعث میشه و شده که نقاط ضعفش کم رنگ تر جلوه کنه.

عکس های طرف چب مریوط به ضعف موتور Illousion هست و عکس های طرف راست مربوط به قوت موتور بازی هست.





















 
آخرین ویرایش:

enzo ferrari

کاربر سایت
Jun 17, 2010
158
نام
سهیل
وای پسر من این عکسا میبینم تنم میلرزه تا حالا همچین گرافیکی تو هیچ بازی ندیده بودم وحشتناک عجیب هست
چرا من فکر کنم تو crysis ديده بودم بهتر از اينو:d;):-?@-)
البته اينم گرافش خداي ولي...
به نظرم نسخه ي پي سيش از همه بهتر و متعادل تر و واقعيتره اخه نسخه ps3 که مثله هميشه تاريک نسخه ي xbox هم بازم مثله هميشه خيلي روشن(رنگارو ميگم)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر