Id Software : بازی "Rage"، دارای دوبرابر فریم ریت و بهترین گرافیک "کنسولی" . .

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,957
نام
فرهاد
RageKillofWar-1-600x337.png





شرکت بزرگ Id Software ، خالق بازیها افسانه ای Quake و Doom در حال حاظر بر روی FPS جدید خود یعنی RAGE مشغول به کار است ؛ این بازی که با موتور گرافیکی id Tech 5 در حال ساخت میباشد قرار است برای سه پلتفرم PC, PS3, X360 در تاریخهای 4 اکتبر در امریکای شمالی ، و 7 اکتبر نیز در اروپا به بازار عرضه شود . در همین راستا اقای John Carmack از موسسان شرکت Id Software در مورد بازی جدیدشان سخنان جالبی را بیان نمود ، وی که دانشمند مسائل موشکی نیز میباشد در این مورد بازی Rage چنین گفت :

در حال حاظر تقریبا بهترین بازی (گرافیگی) کنسولی ما در اختیار داریم؛ و همچنین نکته اصلی در مورد بازی Rage این است که نسبت به بازیهای کنسولی دیگر دارای دو برابر فریم ریت میباشد . که این عالی است .

میتوان گفت اقای Carmack سخنان جسورانه ای را بیان کرد ، که باید دید این ادعا تا کجا درست خواهد بود .
شایان ذکر است گفته میشود گرافیک نسخخه 360 بازی انقدر زیبا بوده است که همگان ان را با پلتفرم PC اشتباه گرفته بودند .

 
آخرین ویرایش:

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,840
ببینین دوستان بحث سر گرافیک بازی هست ولی در مورد گیم پلی هم توصیه میکنم 3 تا game play footage که از بازی منتشر شده رو ببینید، نمیگم با همین چند تا میشه نظر قطعی داد ولی از قدیم گفتن مشت نمونه ی خروار هستش. واقعا گیم پلیش هم نوآورانست. این بازی معمولا تو هر جا نمایش داشته یکی از بهترین ها بوده.
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
اينام كه هر 2 هفته يه بار ميان هي از اين بازيشون تعريف مي كنن حالمون بهم خورد ديگه يكي نسيت بهشون بگه بجاي اين همه تعريف و تمجيد به فكر خلاقيت و نوآوری تو گيم پلي باشيد كاش يه ذره از Valve ياد مي گرفتن اينا
download.php

Valve: Newell بدون id هیچ چیز نبود!

==============
از الان دارم اون روزی رو میبینم که مثلا DF بیاد بگه بازی عوض 60 فریم رو 57 فریم قفله و بعضی وقتا تا 55 میاد پایین,بعد اونوقته که ترول ها از در و دیوار میریزن که هاااای دیدین گفتیم بازی رو 60 فریم اجرا نمیشه و چمیدونم کارمک هم تو زرد از آب درومد و blah blah...
کلا خوش باشین.سپتامبر همه چیز مشخص میشه.
 

Bone Crusher

کاربر سایت
Dec 27, 2008
3,872
نام
امیرحسین
درود بر تو. چطور میشه در مورد بازی که 10 دقیقه گیم پلی نسخه کنسولی ازش منتشر نکردن اینطوری شعار بده؟
یعنی شما اعتقاد داری این بازی با این گرافیک اونم روی 60fps اجرا میشه؟

دارین اشتباه میکنید!

من Stage Demo سال پیشش رو دارم!E3 2010 هست و طرف دسته ایکس باکس دستشه و داره بازی میکنه!

همون موقع هم گرافیکش شاخ بود فقط بعضی از افکت ها و همچنین هوش مصنوعی مشکل داشت. حالا یکسال و نیم گذشته و مطمئنم خیلی کم نقص تر شده!

من خودم شگفت زده میشم ولی وقتی میدونم اسم کارمک پشت این پروژه هست، 80 درصد امیدوار میشم!

پ.ن : شاید الان یه عده بگن مترو 2033 یا ویچر 2 با GTX 590 رو بالاترین تنظیماتشون فلان قدر فریم میده و امکان نداره حتی تنظیمات Low اونها هم رو کنسول اجرا بشه ولی در کمال تعجب گرافیک هایی رو رو کنسول ها میبینیم که آدم شاخ در میاره! خوب چرا اینطوریه؟! در اینکه کارت های گرافیکی مذکور شاید بیش از 10 برابر سریعتر از کنسول ها باشه شکی نیست ولی سازندگان بازیهاشون رو بهینه برای این کارت ها نمینویسن برای همین اوج تصور یه گیمر بر فرض مثال گرفتن 50 -60 فریم از ویچر 2 با GTX 590 هست در صورتی که اگر همین بازی ها رو به امثال کارمک بدن و بگن بهینه بهینه بنویس، شاید بتونن برامون بالای 120 فریم پیاده سازی کنن! برای همینه وقتی مقایسه ای پیش میاد به PC فن ها فشار میاد. چون وقتی تکنولوژی ها رو مقایسه میکنن به طرز مضحکی اختلاف وجود داره ولی در عمل اون طوری که بالاش پول دادن و انتظار دارن، نتیجه نمیگیرن. به نظر من این وسط فقط گیمر ها ضرر میکنن چون شرکت هایی مثل ATI که وحشتناک پول به جیب میزنن و سازندگانم با وجود منابعی بسیار قوی هر جور که سریعتر ساخت بازی پیش بره کد مینویسن، نه با فکر و تامل و استفاده از الگوریتم های هوشمندانه و ابتکاری؛ درست نقطه مقابل کاری که امثال کارمک انجام میدن!
 
  • Like
Reactions: aliatlas

MaTrix PouYa

! The Berserker
کاربر سایت
Jul 27, 2008
3,276
نام
Pouya
دارین اشتباه میکنید!

من Stage Demo سال پیشش رو دارم!E3 2010 هست و طرف دسته ایکس باکس دستشه و داره بازی میکنه!

همون موقع هم گرافیکش شاخ بود فقط بعضی از افکت ها و همچنین هوش مصنوعی مشکل داشت. حالا یکسال و نیم گذشته و مطمئنم خیلی کم نقص تر شده!

من خودم شگفت زده میشم ولی وقتی میدونم اسم کارمک پشت این پروژه هست، 80 درصد امیدوار میشم!

پ.ن : شاید الان یه عده بگن مترو 2033 یا ویچر 2 با GTX 590 رو بالاترین تنظیماتشون فلان قدر فریم میده و امکان نداره حتی تنظیمات Low اونها هم رو کنسول اجرا بشه ولی در کمال تعجب گرافیک هایی رو رو کنسول ها میبینیم که آدم شاخ در میاره! خوب چرا اینطوریه؟! در اینکه کارت های گرافیکی مذکور شاید بیش از 10 برابر سریعتر از کنسول ها باشه شکی نیست ولی سازندگان بازیهاشون رو بهینه برای این کارت ها نمینویسن برای همین اوج تصور یه گیمر بر فرض مثال گرفتن 50 -60 فریم از ویچر 2 با GTX 590 هست در صورتی که اگر همین بازی ها رو به امثال کارمک بدن و بگن بهینه بهینه بنویس، شاید بتونن برامون بالای 120 فریم پیاده سازی کنن! برای همینه وقتی مقایسه ای پیش میاد به PC فن ها فشار میاد. چون وقتی تکنولوژی ها رو مقایسه میکنن به طرز مضحکی اختلاف وجود داره ولی در عمل اون طوری که بالاش پول دادن و انتظار دارن، نتیجه نمیگیرن. به نظر من این وسط فقط گیمر ها ضرر میکنن چون شرکت هایی مثل ATI که وحشتناک پول به جیب میزنن و سازندگانم با وجود منابعی بسیار قوی هر جور که سریعتر ساخت بازی پیش بره کد مینویسن، نه با فکر و تامل و استفاده از الگوریتم های هوشمندانه و ابتکاری؛ درست نقطه مقابل کاری که امثال کارمک انجام میدن!

کاملا این حرف تایید میشه:)
 

vahid_ba

کاربر سایت
May 25, 2008
3,141
دارین اشتباه میکنید!

من Stage Demo سال پیشش رو دارم!E3 2010 هست و طرف دسته ایکس باکس دستشه و داره بازی میکنه!

همون موقع هم گرافیکش شاخ بود فقط بعضی از افکت ها و همچنین هوش مصنوعی مشکل داشت. حالا یکسال و نیم گذشته و مطمئنم خیلی کم نقص تر شده!

من خودم شگفت زده میشم ولی وقتی میدونم اسم کارمک پشت این پروژه هست، 80 درصد امیدوار میشم!

پ.ن : شاید الان یه عده بگن مترو 2033 یا ویچر 2 با GTX 590 رو بالاترین تنظیماتشون فلان قدر فریم میده و امکان نداره حتی تنظیمات Low اونها هم رو کنسول اجرا بشه ولی در کمال تعجب گرافیک هایی رو رو کنسول ها میبینیم که آدم شاخ در میاره! خوب چرا اینطوریه؟! در اینکه کارت های گرافیکی مذکور شاید بیش از 10 برابر سریعتر از کنسول ها باشه شکی نیست ولی سازندگان بازیهاشون رو بهینه برای این کارت ها نمینویسن برای همین اوج تصور یه گیمر بر فرض مثال گرفتن 50 -60 فریم از ویچر 2 با GTX 590 هست در صورتی که اگر همین بازی ها رو به امثال کارمک بدن و بگن بهینه بهینه بنویس، شاید بتونن برامون بالای 120 فریم پیاده سازی کنن! برای همینه وقتی مقایسه ای پیش میاد به PC فن ها فشار میاد. چون وقتی تکنولوژی ها رو مقایسه میکنن به طرز مضحکی اختلاف وجود داره ولی در عمل اون طوری که بالاش پول دادن و انتظار دارن، نتیجه نمیگیرن. به نظر من این وسط فقط گیمر ها ضرر میکنن چون شرکت هایی مثل ATI که وحشتناک پول به جیب میزنن و سازندگانم با وجود منابعی بسیار قوی هر جور که سریعتر ساخت بازی پیش بره کد مینویسن، نه با فکر و تامل و استفاده از الگوریتم های هوشمندانه و ابتکاری؛ درست نقطه مقابل کاری که امثال کارمک انجام میدن!

اگه کنسولها توان اجرای بازیها رو روی تنظیمات pc داشتن

ملت بعد از دیدن گیم پلی battelfield نسخه ps3 از بازی دلسرد نمیشدن
اون نمایش عالی توی ea کجا
اون گرافیک کاغذی که همین چند هفته پیش روی کنسولها نشون دادن کجا!
 

8800gt

کاربر سایت
Aug 25, 2008
580
باز این کارمک از خودش حرف در کرد :d یکی نیست بگه که آقا معلومه که توی این محیط خلوت بازی باید فریم بالا هم گرفت.تا الان من هر چی دمو از بازی دیدم انصافاً از نظر ریزه کاری و شلوغی محیط حرفی برای گفتن نداشت.تو محیطهای بسته هم که همه میدونید بازی تو فریم بالاتری اجرا میشه.
حالا موضوع عرضه کریسیس 1 روی کنسول هم داغ شده.خیلی دوست دارم ببینم کرایتک میخواد چجوری اون محیط سنگین و شلوغ بازی رو رو کنسول پیاده کنه.
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
اگه کنسولها توان اجرای بازیها رو روی تنظیمات pc داشتن

ملت بعد از دیدن گیم پلی battelfield نسخه ps3 از بازی دلسرد نمیشدن
اون نمایش عالی توی ea کجا
اون گرافیک کاغذی که همین چند هفته پیش روی کنسولها نشون دادن کجا!
هر کسی یه سبکی برای موتورش داره. بین unreal و crytek کلی فرق بین موتور سلطان برنامه نویسی با موتور dice هم کلی فرقه!هر کدوم قابلیت هایی دارن.مطمئنا اینم قضیش همنطوره .این موتور تونسته تا این مرز گرافیک رو توی کنسول بالا بکشه.
 

MaTrix PouYa

! The Berserker
کاربر سایت
Jul 27, 2008
3,276
نام
Pouya
باز این کارمک از خودش حرف در کرد :d یکی نیست بگه که آقا معلومه که توی این محیط خلوت بازی باید فریم بالا هم گرفت.تا الان من هر چی دمو از بازی دیدم انصافاً از نظر ریزه کاری و شلوغی محیط حرفی برای گفتن نداشت.تو محیطهای بسته هم که همه میدونید بازی تو فریم بالاتری اجرا میشه.
حالا موضوع عرضه کریسیس 1 روی کنسول هم داغ شده.خیلی دوست دارم ببینم کرایتک میخواد چجوری اون محیط سنگین و شلوغ بازی رو رو کنسول پیاده کنه.

!!!!!! به نظر شما جزئیات کم بود!!!:|
 

Bone Crusher

کاربر سایت
Dec 27, 2008
3,872
نام
امیرحسین
اگه کنسولها توان اجرای بازیها رو روی تنظیمات pc داشتن

ملت بعد از دیدن گیم پلی battelfield نسخه ps3 از بازی دلسرد نمیشدن
اون نمایش عالی توی ea کجا
اون گرافیک کاغذی که همین چند هفته پیش روی کنسولها نشون دادن کجا!

هیچکس نمیگه کنسول ها میتونن اون کیفیت رو داشته باشن ولی یه سوالی ازت دارم!

آیا اختلاف گرافیکی نسخه PS3 بازی و PC با توجه به تکنولوژی و عظمت کارت هایی مثل GTX 590 یا 6770 قابل پذیرش هست؟! شما خودت بگو این کارت ها چند برابر سریعتر از چیپ های گرافیکی کنسول ها هستن؟! آیا به نسبت این قدرت و سرعت اختلاف بین این 2 نسخه هست؟!

انصاف داشته باشی میگی نه! چون خودت میدونی اگر بخوان بهینه طراحی کنن، باید در حد اون N برابر قویتر بودنش، N برابر کیفیت بهتری داشته باشه که اینطور نیست!

باز این کارمک از خودش حرف در کرد :d یکی نیست بگه که آقا معلومه که توی این محیط خلوت بازی باید فریم بالا هم گرفت.تا الان من هر چی دمو از بازی دیدم انصافاً از نظر ریزه کاری و شلوغی محیط حرفی برای گفتن نداشت.تو محیطهای بسته هم که همه میدونید بازی تو فریم بالاتری اجرا میشه.
حالا موضوع عرضه کریسیس 1 روی کنسول هم داغ شده.خیلی دوست دارم ببینم کرایتک میخواد چجوری اون محیط سنگین و شلوغ بازی رو رو کنسول پیاده کنه.

دوست عزیز کم لطفی میفرمایید!

شما یه نگاه به تکسچر عکس هایی که بابک صفحه پیش گذاشت بندازین مطمئنم نظرتون عوض میشه! اصلا یکی از قابلیت های کلیدی این انجین Mega Texture هست. بنابراین مطمئن باشید بازی از نظر جزییات کاستی نخواهد داشت.

پ.ن: به هر حال دوستان بنده نظرم اینکه صبر کنیم ببینیم چی میشه. این بحث ها به جایی نمیرسه!
 
آخرین ویرایش:

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,398
نام
مهدی یوسفی اصیل
بازی ها جدیداً دارند روی 30 فریم اجرا می شند این یکی دوبرابر هستش به این میگن یک شرکت بازیسازی موفق و قدرتمند دم بچه های ID گرم>:d<
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,140
نام
حسین
برنامه ای که برای کنسولها نوشته میشه کاملا مبتی بر ساختار کنسولها هست برای همین تقریبا بهترین بازدهی رو داره در حالیکه روی پی سی اینجور نیست.میتونن با کدنویسی هایی بسیار عالی جوری بازی رو تحویل ملت بدن که حتی قشر خوره پی سی باز رو راضی کنه.
به قول امیر حسین نباید فکر کنید چون مثلا یه بازی روی پی سی یه کارت 700هزار تومنی میخواد پس اون بازی روی کنسول در تنظیمات داغون اجرا میشه.همچین فکری کاملا بچگانه و از ندانستن هست.

مثلا بازیهای ps2 که fhdn روی سیستمهای سوپرخفن امروزی با آخرین تنظیمات بازی کرد ولی در حالیکه سیستم ps2 در برابر pc اصلا به حساب نمیاد.
 

MaTrix PouYa

! The Berserker
کاربر سایت
Jul 27, 2008
3,276
نام
Pouya
هیچکس نمیگه کنسول ها میتونن اون کیفیت رو داشته باشن ولی یه سوالی ازت دارم!

آیا اختلاف گرافیکی نسخه PS3 بازی و PC با توجه به تکنولوژی و عظمت کارت هایی مثل GTX 590 یا 6770 قابل پذیرش هست؟! شما خودت بگو این کارت ها چند برابر سریعتر از چیپ های گرافیکی کنسول ها هستن؟! آیا به نسبت این قدرت و سرعت اختلاف بین این 2 نسخه هست؟!

انصاف داشته باشی میگی نه! چون خودت میدونی اگر بخوان بهینه طراحی کنن، باید در حد اون N برابر قویتر بودنش، N برابر کیفیت بهتری داشته باشه که اینطور نیست!

درسته اگه یه سیستم عامل گیم مخصوص pc وجود داشت با این قدرت گرافیکی باید الان شاهد 2 3 نسل جلوتر بازیها نسبت به نسخه ی کنسولی بودیم
 

vahid_ba

کاربر سایت
May 25, 2008
3,141
هیچکس نمیگه کنسول ها میتونن اون کیفیت رو داشته باشن ولی یه سوالی ازت دارم!
آیا اختلاف گرافیکی نسخه PS3 بازی و PC با توجه به تکنولوژی و عظمت کارت هایی مثل GTX 590 یا 6770 قابل پذیرش هست؟! شما خودت بگو این کارت ها چند برابر سریعتر از چیپ های گرافیکی کنسول ها هستن؟! آیا به نسبت این قدرت و سرعت اختلاف بین این 2 نسخه هست؟!
!
باور کن بازیهایی مثل battelfield یا ویچر احتیاجی به کارت 590 ندارن
با یه کارت gtx460 که قیمتش 200 تومنه با راحتی میتونی بالای 30 فریم بگیری
(میخوای با مدرک بهت ثابت کنم؟:d)
یه موضوع دیگه ای هم که هست کلا کسایی که قطعه high end میگیرن عشق hardware هستن
وگرنه هیچ ادم عاقلی نمیاد 2 تومن پول سیستم بده فقط واسه گیم!

خب میره کل کنسول ها رو میخره همش با هم 2 تومن هم نمیشه
و تنوع بازیهاش هم که ماشالا....
 

Bone Crusher

کاربر سایت
Dec 27, 2008
3,872
نام
امیرحسین
باور کن بازیهایی مثل battelfield یا ویچر احتیاجی به کارت 590 ندارن
با یه کارت gtx460 که قیمتش 200 تومنه با راحتی میتونی بالای 30 فریم بگیری
(میخوای با مدرک بهت ثابت کنم؟:d)
یه موضوع دیگه ای هم که هست کلا کسایی که قطعه high end میگیرن عشق hardware هستن
وگرنه هیچ ادم عاقلی نمیاد 2 تومن پول سیستم بده فقط واسه گیم!

خب میره کل کنسول ها رو میخره همش با هم 2 تومن هم نمیشه
و تنوع بازیهاش هم که ماشالا....

درسته 30 فریم میگیری ولی رو چه تنظیماتی؟! آیا وقتی نوبت فخر فروشی PC نسبت به کنسول میشه بازم بازی رو با GTX 460 اجرا میکنید؟! یا میرید رو اون GTX 590 خوشگله ران میکنید؟! بعد شما نمایش بتلفیلد 3 در E3 رو مثال زدید! آیا به نظرتون اونم رو gtx 460 اجرا میشد؟! الان همین ویچر 2 جزو یکی از Unstable ترین بازی های موجود هست. اونم علتش اینکه سازنده ها در تنگنا نبودن و آنطوری که باید شاید اهمیت نسبت به این موضوع ندادن.

در کل امیدوارم اصل حرف بنده رو متوجه شده باشید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر