High Definition Center

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
نظر به اینکه هر روز داره اخبار مربوط به HDDVD و BD توی سایت زیاد میشه به نظرم بد نیومد که یه تاپیک مستقل درباره این موضوع داشه باشیم و این بحثو اینجا ادامه بدیم. دوستان خواهشا لطف کنن و اخبار مربوطه رو اینجا بزارن :
1) اخبار مربوط به HDDVD وBD
2) اطلاعات درباره پلیر ها و دستگاه های مربوطه
3) تاریخ انتشار فیلم ها
4) درایو های کامپیوتر برای HDDVD وBD
5)نحوه ستاپ بر روی تیوی و Home Theatre توسط Standalone Player
6)نحوه استفاده از HDDVD و BD روی کامپیوتر
7) review ها و مقاله های مزبوطه درباره HDDVD و BD از سایت های مختلف
8) نحوه استفاده از PS3 و X360 به عنوانHDDVD/BD پلیر

امیدوارم این هم تاپیک پرکاری بشه و بچه ها استفاده کنن.. از مدیران هم خواهش میکنم اون چند پست اخر توی تاپیک اخبار داغ کنسول ها که دریاره این موضوعات هست اگر زحمتی نیست به اینجا منتقل کنن
 

SNAKE 2007

کاربر سایت
Oct 1, 2006
957
نام
اميد
خوب با ps3 علاوه بر دیدن فیلمهای BD بازی و کارای غیره هم میشه انجام داد
ولی اگه منظورت اینه که کیفیت کدوم بهتره هیچ فرقی نداره
 

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
دی وی دی مگه مال 95 نبود؟
در 1995 سال اعلام شد که Super Density Disc با MMCD ادغام شدن و قراره specification براش تعین شه. پلیر ها قرار بود توی 1997 بیان توی مارکت که توی ژاپن این اتفاق افتاد ولی توی امریکا سال 1998 پلیر ها اومدن. تکو توک هم فیلم سال 1997 اومد و از سال 1998 بود که استدیو ها رو DVD خیلی جدی تر گرفتن.

منم تصورم همین بود که شاید بلوری اونقدری جا پاش محکم نشه که نشه از چیز دیگه ای استفاده کرد.چیز دیگه هم فعلا معلوم نیست چی باشه،شایدم اصلا نباشه
holographic disc هست که طرفیت خیلی بالاتری از این دیسک ها دارن ولی فعلا در حد همون prototype هستن و قیمت هاشون هم خیلی برای تولید بالاست. احتمالا کنسول بعدی همون بلوری رو استفاده میکنه.

پ.ن:آقا راستی میگن Apple تو کامپیوترای جدیدش میخواد بلوری درایو بذاره،کسی خبر تکمیلی داره در این مورد؟
من بیصبرانه منتظر این حرکتم.

من پي اس3 دارم ولي جي هست ميخوام يه بلوري پلير با يه ريجن ديگه داشته باشم
بهترین ریجن به نظر من همون ریجنی هست که برای امریکا و ژاپن هست. اما بسیاری از فیلم هایی هم که روی بلوری میان بدون ریجن هستن. بستگی به استدیو داره.

فرق 7.1 با 5.1 چيه؟
عکس های زیر رو ببین (اگه نمیبنی بگو یه جا اپلودش کنم)

dolbydigital.jpg


dolbydigital71.jpg


بالایی برای 5.1 هست و پایینی هم برای 7.1

فرق بین این دوتا این هست که 7.1 دو تا چند mono به پشت اضافه میکنه برای همین حس فضای بیشتری به پشت میده. اگر شما سیستم 5.1 داشته باشی و فیلم 7.1 باشه خود ریسیور این دو تا چنل رو بصورت فانتوم میکس میکنه به چنل های عقبی و تقریبا همون effect رو داره ولی خوب داشتن surround back باعث میشه accuracy صداها بیشتر بشه نسبت به مکانی که باید ازش بیان.
تنها مشکل برای 7.1 این هست که اگر کسی 5.1 MultiChannel Music مثل SACD و DVD-A گوش میده اسپیکر های عقب باید در زاویه 120" نسبت به نقطه گوش دادن باشن ولی در 7.1 این اسپیکر ها در زاویه نود درجه هستن.
بعضی ها 5.1 نمیزارن چون یا ریسیورشون ساپورت نمیکنه یا اتاقشون این اجازه رو بهشون نمیده.
برای اینکه بهترین و دقیق ترین استفاده از Surround Sound رو بکنین مطمین شین بلند گوی های Front و Center Surround و در جای درست و با فاصله و زاویه درست گزاشته شدن. Subwoofer هم جاش زیاد مهم نیست چون صداش low frequency هست و صدای low frequency هم non-directional هست. اما subwoofer رو به دیوار نچسبونین زیاد چون باعث distortion میشه و بهتره یکم سرش به سمت listening position باشه.
یک کار دیگه هم اینه که شما اول 5.1 بزاری بعدا با 7.1 هم یک تست بکنی ببینی ارزششو داره یا نه.

bd live
برای میتونی از PS3 استفاده کنی یا پلیر جدید پاناسونیک رو بگیری یا هم اینکه منتظر پلیر های سونی در نیمه دوم امسال بشی. پاناسونیک به نظر من فوق العاده هست یا این پلیری که داره و حرف نداره. کسی که فقط براش BD playback مهمه و بهترین کیفیت رو میخواد این پلیر پاناسونیک رو میتونه بگیره. کسی هم که میخواد کارای دیگه بکنه مثل گیم میتونه PS3 بگیره که اونم کیفیت خیلی خوبی داره توی پخش کردن

تقريبا تمام امکانات يک سيستم خوب
یک سیستم خیلی خوب همیشه باید یک ریسیور خیلی خوب داشته باشه. ریسیور مثل فرمانده هست که همه باید زیر نظرش باشن پس بهتره هروقت کسی ریسیور میگیره سعی تا جایی که میتونه بهترین رو بگیره. همچنین کسی که dedicated CD/SACD/DVD-A player نداره و بهترین صدا رو میخواد با گرفتن یک ریسیور خوب میتونه صدای خیلی خوبی هم بگیره.
الان دیگه گرفتن ریسیور های HDMI 1.2 به درد نمیخوره چون قیمت ریسیور های HDMI 1.3 پایین اومده و تقریبا برابرن.
یک ریسیور خیلی خوب STR-DA5300ES از سونی هست

STR-DA5300ES_UC2_B_4_(Basic).jpg_s_b833dc7ab56ab9a8e144b192e2008e7a1e6ab192.jpg


این ریسیور رو برای یکی از دوستام ستاپ کردیم و ازش هم خیلی راضیه. اول صداش یکم تیزه که باید بزاری یک روز حداقل DAC هاش کار بکنن و یکم هم که صدا رو خودت tune بکنی صداش خیلی گرم و شفاف میشه. ستاپش هم زیاد سخت نبود و امکانات زیادی داره. iPod ready هم هست. همه کدک های صدا به همراه DSD رو ساپورت میکنه.
البته ریسیور های گرون تر از سونی مثل Marantz و Denon و Pioneer Elite هم هستن که صدای بهتری هم دارن ولی به نظر من برای بهترین balance بین صدا و قیمت این سونی انتخب خوبیه. ریسیور های HDMI 1.3 ارزون تر از سونی هم هستن و من تستشون نکردم که بدونم صداشون چجوریه اما همونطور که گفتم خرید یک ریسیور خیلی خوب برای سیستم خیلی مهمه حتی مهم تر از بلوری پلیر یا هر چیز دیگه ایی.

ولی اگه منظورت اینه که کیفیت کدوم بهتره هیچ فرقی نداره
دوست عزیز اینجا شما داری به پلیر های Denon و Marantz و پاناسونیک کم لطفی میکنی. در این که PS3 کیفیت پخش تصویر خیلی خوبی در بلوری داره شکی نیست و انصافی هم کیفیت تصویر خیلی نزدیک هست بین این بلوری های عادی و PS3 ولی برای بهترین بودن همیشه گرفتن یک standalone خیلی مهمه.
نسبت به بلوری پلیر های قدیمی تر PS3 از هر جهت انتخاب بهتریه چون profile 1.1 و BD Live هست ولی با اومدن این سه پلیر جدید برای گرفتن بهترین کیفیت در تصویر باید یکی از این سه تا رو گرفت مخصوصا Denon و Marantz که از پروسسورهای Reon برای تصویر استفاده میکنن که در زمینه Picture Quality بی رقیب هستن.

PS: پلیر های Denon و Marantz از BD Live پشتیبانی نمیکنن.

من یه فکرایی کردم.تو ایران هرچقدر گشتم نتونستم واسه LCD خونه که فول HD هم هست یه رسیور HD پیدا کنم.خیلی جاها رو گشتم ولی نتونستم پیدا کنم. از یه طرف با مشخص شدن فرمت نهایی باید یه BD Player بخرم. شنیدم روی PS3 میشه لینوکس هم نصب کرد و HD DVB اکسترنال هم گیر اوردم. به نظر شما میتونم این جوری با یه تیر دو تا نشون بزنم؟
شما هم مثل دوست دیگه یکم سوالتو یکم واضح تر توضیح بده که دقیق چه انتظاراتی از سیستمت داری.
ولی به طور کل میشه گفت PS3 برای بلوری انتخاب خیلی خوبی هست و در زمینه media playback هم بی رقیبه بین standalone ها .
اما برای گرفتن بهترین کیفیت صدا در بلوری نیاز به حداقل ریسیور HDMI 1.1 داری در غیر اینصورت باید پلیری بگیری که 5.1/7.1 Analog output داشته باشه و بتونه کدک های صدا مثل Dolby TrueHD/DTS-MA رو ساپورت کنه.
 
آخرین ویرایش:

Erebus

کاربر سایت
Jun 8, 2007
574
نام
کیانوش
خوب ظاهرا format war خیلی خیلی زود تر از اونی که ما ها فکر می کردیم قراره تموم بشه.
قضیه برگشتن پارامونت به سمت بلوری واقعیه و اینو maxpower تایید کرده. ظاهرا release clause ای که توی قرارداد بوده اینجوری بوده که توشیبا باید:
1. وارنر رو به صورت exclusive به سمت HD DVD میاورده توی 3 ماهه اول سال 2008
2. یکی دیگه از شرکت های بزرگ CE رو هم به سمت HD DVD میاورده.

از اونجایی که توشیبا نتونسته این کار ها رو انجام بده، پارامونت میتونه از این بند استفاده کنه و به سمت بلوری برگرده. ظاهرا بلا فاصله بعد از حرکت وارنر، پارامونت این release clause رو فعال کرده و داره مراحلشو طی میکنه تا به زودی خبر بازگشتش به سمت بلوری رو اعلام کنه.

توشیبا ظاهرا زمانی که این قرارداد رو امضا میکرده کاملا مطمئن بوده که میتونه وارنر رو به سمت خودش بکشونه و ظاهرا برای این قضیه روی کمک مایکروسافت هم حساب باز می کرده غافل از اینکه مایکروسافت این وسط قصدش قربونی کردن توشیبا بوده تا یکمی وقت بخره.

6y0jgye.jpg


"Tosh………
'But you promised you would marry me and it turned
out to be a one night stand.'

Software Company……..
'Wam, Bam………Thank You Mam…..It’s been swell but,
marry into a family with packaged goods?,…… sorry you
got the wrong impression'." - Penton-Man


از طرف دیگه ظاهرا یونیورسال هم داره با BDA مذاکره میکنه که هر چه زودتر به سمت بلوری بره.

digital bits هم در مورد یونیورسال و پارامونت همین حرفها رو تکرار کرده و جالب اینجاست که dave vaughn هم حرفهای bill hunt رو تایید کرده و گفته که همین حرفها رو شنیده (جالب تر اینکه thread ای که توش dave vaughn توی avs این پست رو داده بود و به نوعی شنیده های bill hunt رو تایید کرده بود پاک شده!)

هم چنین ظاهرا 20 شرکت مختلف که حامی HD DVD بودن قصد دارن خودشون رو از لیست 130 تایی حامیان HD DVD خارج کنن. در بین این 20 شرکت، شرکت های تاثیر گذاری به چشم می خورن که خروجشون میتونه آخرین ضربه رو هم به HD DVD وارد کنه.
 
آخرین ویرایش:

Erebus

کاربر سایت
Jun 8, 2007
574
نام
کیانوش
بلوری نه،فکر کنم جفت HD DVD و بلوری باهم،البته مطمئن نیستم.
اون خبری که من داشتم فقط در مورد بلوری بود. حالا اگه تونستم پیداش میکنم میگذارم.

پ.ن:آقا راستی میگن Apple تو کامپیوترای جدیدش میخواد بلوری درایو بذاره،کسی خبر تکمیلی داره در این مورد؟
قبل از CES شایعه شده بود که اپل میخواد اینکارو بکنه اما هنوز که خبر رسمی در این مورد نشده، اما احتمالا میشه.

خبر دیگه اینکه digital playground هم دوباره blu-ray exclusive شده!
 

old_snake

کاربر سایت
Jan 18, 2007
3,509
نام
alireza
ببخشید منظورتون از رسیور، همون رسیوری هست که برای گرفتن کانال از ماهواره استفاده میشه یا چیزه دیگه ای هست ؟!
 

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
هم چنین ظاهرا 20 شرکت مختلف که حامی HD DVD بودن قصد دارن خودشون رو از لیست 130 تایی حامیان HD DVD خارج کنن. در بین این 20 شرکت، شرکت های تاثیر گذاری به چشم می خورن که خروجشون میتونه آخرین ضربه رو هم به HD DVD وارد کنه.
اخرین ضربه همون جمعه وارد شد که HD DVD رو کشت. این پارامونت اینا دیگه مثل مراسم ختم میمونن که بعد مرگ میگیرن :)

خبر دیگه اینکه digital playground هم دوباره blu-ray exclusive شده!
now we're talking

ببخشید منظورتون از رسیور، همون رسیوری هست که برای گرفتن کانال از ماهواره استفاده میشه یا چیزه دیگه ای هست ؟!

نه

AV receivers or audio-video receivers are one of the many consumer electronics components typically found within a home theatre system. Their primary purpose is to amplify sound from a multitude of possible audio sources as well as route video signals to your TV from various sources. The user may program and configure a unit to take inputs from devices such as DVD players, VCRs etc. and easily select which source you want to route to your TV and have sound output for.

ریسیور یک component هست که شما وسایل تصویری و صوتی رو بهشون وصل میکنی از طریق کابل های مختلف. از طریق ریسیور یک خروجی میدی به تیوی (یا چند تا خروجی) برای تصویر
ریسیور میتونه صدا رو بصورت انالوگ و دیجیتال بگیره. اگه صدا بصورت انالوگ وارد بشه که amplify میکنه سیگنال رو و میده به اسپیکر
اگه دیجیتال باشه و pocket data باشه مثل دالبی اول صدا رو تبدیل میکنه به PCM و بعد هم به انالوگ. اگه هم صدا PCM باشه که مستقیم تبدیل میشه به انالوگ. بعضی ریسیور ها 1-bit دکودر دارن برای تبدیل مستقیم DSD به انالوگ چون تبدیل به PCM ممکنه صدا رو یکم تغیر بده (ولی تقریبا همه DSD رو اول تبدیل میکنن به PCM )
ریسیور های خوب خروجی pre-amp هم دارن برای دادن سیگنال تقویت نشده به amp
امکانات دیگه ریسیور ها :
SD Upconversion to HD
EQ
surround sound effects
convert stereo sources to multi channel (Dolby Pro Logic IIx
convert multi channel to stereo
create phantom channels
AM/FM radio
XM Radio
Calibration tools

و امکانات دیگه

قبل از CES شایعه شده بود که اپل میخواد اینکارو بکنه اما هنوز که خبر رسمی در این مورد نشده، اما احتمالا میشه
مشخصات جدید Mac Pro امروز اومد ولی بلوری توش نیست. شاید هم بلوری رو گزاشتن که توی خود Macworld معرفی کنن که البته عجیبه این کارو بکنن چون Mac Pro های جدید از الان برای فروش امادن.

Today Apple released the long awaited Mac Pro updates a week ahead of Macworld Expo
Mac Pro
 
آخرین ویرایش:

Elvish Hero

Channeling La Masia
کاربر سایت
Sep 23, 2005
4,143
اشکان این بحث رسیورهارو پیش آوردی یادم افتاد!اصلوا تو ایران خیلی کسی به اینجور چیزا اهمیت نمیده!تا موقعی که یه تصویر و صدا داشته باشی کافیه!واسه همین منم زیاد دنبالش نرفتم!
در مورد این چیزایی که گفتی:
SD Upconversion to HD
این یعنی چی؟!یعنی در این حد کیفیت رو ارتقا میده؟
create phantom channels
این یعنی چی؟
اون بقیه مواردی رو هم که گفتی فکر کنم یه سری پلیرا خودشون دارن نه؟یعنی اگه پلیری اون چیزا رو داشته باشه به جای رسویر یه آمپلی فایر ساده هم میشه گذاشت دیگه؟
 

Rover

کاربر سایت
Oct 11, 2007
1,059
نام
Vahid
Wakashizuma جان منظور من رسیور ماهواره بود. شنیدم کانال های HD دارن زیاد میشن.مخصوصا تو ژاپن و آمریکا.واسه همین علاوه بر یه BD Player دنبال یه رسیور ماهواره با خروجی HD میگشتم
یه مدل از توشیبا ویه مدل از NEC دیدم که تا یه ترابایت هم هارد داشتند ولی متاسفانه خروخی 1080i داشتن البته خیلی وقت پیش اینا رو دیده بودم.استرانگ و هیومکس هم چند مدل زده بودند ولی متاسفانه تو ایران بغیر از محصولات آشغال استارست چیز دیگه ای گیر نیاوردم اصلا نمیدونستن HD چیه.فقط واسشون مهم بود که کانال باز کنه:(حتی نتوستم یه رسیور با خروجی کامپوننت پیدا کنم.
شنیدم که PS3 ورودی USB داره و میشه روش لینوکس نصب کرد. از یه طرف تونستم یه کارت DVB اکسترنال (USB) گیر بیارم که خروجی HD داره. میخوام اینو بدونم که این کار عملی هست یا نه؟
علاوه بر این یه توضیحی در مورد کانال های HD بده.اینکه 1080P هستن یا 1080i
شنیدم پولی که کانال ها به کمپانی صاحب ماهواره میدن بر اساس بیت ریتی هست که دارن تصویر پخش میکنن
اگه این حرف درست باشه خوب HD میتونه بیت ریت های خیلی بالایی داشته باشه کدوم کانال بیشتریت بیت ریت تصویر رو در اختیار داره
 

789

کاربر سایت
Oct 17, 2005
846
نام
رامتین
یه سری خبر بود که من خودم خونده بودم گفتم بگم اینجا.

اول اینکه پاناسونیک درایو های بلور ری رو که خیلی هم سبک و نازک هستند رو برای لپ تاپ ها عرضه کرده بود.

مورده بعدی این هست که ماله هفته پیش البته:

Hybrid Blu-Ray/HD DVD Optical Drives Set to Become Reasonably Priced in 2009.
Universal High-Definition Optical Drives Still on Track for Domination

در مورده رسییور های HD بگم که من هم یه زمانی دنبالشون بودم اما خوب متاسفانه تو ایران گیر نمیاد. واقعا هم اینطوری هست که میگم رسیور HD میخوام طرف هاج و اج میمونه. یه نکته دیگه اینه که قیمتشون هم بالاست. یه مدل هست اسمش HEAVEN هست که گرونه.
 

arash.snake

کاربر سایت
Jun 29, 2007
17
نام
arash
حالا كه سوني موفق شد
سودي كه از blu-rayبه دست مياره چجورييه
مثلا شركتايي كه ميخانbd-player بزنن ميان به سوني پول ميدن
يا سوني درصد ميگيره رو playerياbd-r :confused:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر