Hideo Kojima: بازی Killzone: Shadow Fall بسیار سنتی و مرسوم دیده می‌شود!

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد

killzone-shadow-fall-playstation-4.jpg


درود.

در معارفه کنسول Playstation 4 شرکت سونی، چیزی که بیش از پیش به چشم می‌خورد نمایش بازی Killzone: Shadow Fall بود. این عنوان جدید که استودیو Guerrilla در حال ساخت آن می‌باشد، بسیار مورد توجه از طرفداران قرار گرفت. حال که وارد نسل بعد کنسول ها شدیم، سوای جنبه‌های گرافیکی و غیره، آیابخش داستان سرایی بازی‌ها نیز تغییر میابد(؟) آیا در نسل بعد شاهد دگرگونی این بخش مهم در بازی‌ها خواهیم بود(؟) در همین راستا آقای Hideo Kojima مرد خلاق دنیای گیم، پیرامون این مطالب، سخنانی را به مجله EDGE در مورد داستان سرایی و بازی Killzone اذعان داشت که به شرح زیر است.

"به شخصه فکر می‌کنم این بستگی به سازندگان بازی دارد، به طور مثال بازی Killzone بسیار سنتی و مرسوم دیده می‌شود و احتمالا تغییر زیادی هم نخواهد داشت. و فکر می‌کنم این بازی شبیه چیزهایی که قبلا دیده‌ایم می‌باشد. ولی اگر سازندگان بتوانند هوشمندانه عمل کنند و در بخش جنبه‌های اجتماعی بازی مطلع باشند و آن را در بخش داستانی بازی به کار گیرند آن وقت ما شاهد اتفاقات بسیار جالبی خواهیم بود. فکر می‌کنم حدااقل کار کی می‌توان در مورد نسل بعد انجام داد بخش داستان سرایی باشد."

هر چند که هنوز اطلاعات کاملی از Killzone: Shadow Fall بیرون درز نکرده است لی کوجیما نظراتش در مورد نسل بعد و این بازی چنین بود!

playeressence
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
بعله, مستفض شدیم واقعن!
شما پست من رو بازم بخون
دِ آخه عزیز من من مگه دنبال به وجود اومدن انقلاب تو بازیم؟ انگار من گفتم FPS رو چرا نکردن TPS !!
خوبه که برای مثال MGS رو گفتی, انیمیشن های چندتا از شماره هاش مثل هم بود؟ این کیلزون از شماره اولش تا همین شدو فال یه انیمیشن برای تعویض خشاب داره
مشکل من با این بازی از شماره دومش به وجود اومد که عملا سازنده هاش احمق فرض کردن ملت رو فقط به خاطر اینکه تا حدی بتونن ادعایی که داشتن رو عملی کنن اگر هم این حرفم رو چرت میدونی 2و3 رو با دقت بازی کن متوجه میشی چی میگم.
اصلن همین ناتی داگ, همون کرش بندیکوت یا اصلن آنچارتد هر شمارشون جذابیت خودشون رو داشتن مگه کُن فَیَکُن کردن بازی رو؟ نه خیر تو یه سریال یه تغییر هرچند کوچیک لازمه چون باید از یکنواختیش جلوگیری بشه من هم میگم این عملن همون 3 هست فقط ظاهرش عوض شده, باز 3ـش حداقل یه جت پک رو نشون دادن اون اول دل آدم رو خوش کردن این هیچیز جدیدی نشون نداد تا الان البته
بابا اصلن میومدن عملکرد دکمه ی شِر رو تو بازی نشون میدادن :d در این حد هم من قانع بودم به قرعان

ببخشید اما اونجوری که من از MGS1 بازی کردم تا الان تغییر زیادی صورت نگرفته فقط MGS4 بود که تغییرات زیادی داشت وگرنه تا MGS3 و... بازی ثابت بود تازه اگه SP ها رو حساب نکنیم البته خود شما پای MGS رو وسط کشیدی من خودم از طرفدار های MGS هم هستم به خاطر همین که هر نسخه انقدر تغییر نسبط به نسخه قبلی نداره درست انگار بازی رو انداختن تو میکسر هر دفعه یک چیزی ازش در میاد .

موضوع بعدی این هستش که کاری به بازی های دیگه نداریم داریم در مورد FPS صحبت میکنیم هر بازی یک سری المان های خاص خودش رو داره به نظر من اتفاقا کارشون درست هستش نیازی نیست هر روز تغییر ایجاد بشه برای مثال خوب شما میخوای شیر فلکه باز کنی تو یک بازی میاد با لگد میزنه با یکی میاد ... میزنه تو هر نسخه یک حالت جدید خوب این مسخره هستش نمیشه که هر روز هر نسخه که میدی 100 تا از انیمیشن ها رو عوض کنی به نظر من مسخره ترین کار ممکن هستش این چیزی که انتظار داری به نظر من مسخره هستش به خاطر اینکه روح بازی در همین المان هاش مثل انیمیشن های اینجوری یا نوع ساختار کاراکتر هاش هستش وگرنه اگه اینها هم عوض بشه دیگه اسمش رو هرچی بزاری گذاشتی دیگه KZ نیست .

ببخشید KZ2 که ادعای که داشتن رو که دیگه باهاش عملی کردن فقط مشکل اینجا بود که در شماره 3 بازخورد های اشتباه رو در نظر گرفتن و فقط به خاطر یک دسته آدم مجهول و الحال امدن ساختار بازی رو تغییر دادن که افرادی که از شماره 2 ایراد میگرفتن و جذب کنن که دیدن بازهم بازخورد خوبی نگرفتن .

که مشکل هم همین جا هستش که وقتی شما بازی رو میریزی تو میکسر همین مشکل KZ2 , 3 پیش میاد .

بزرگترین مشکل خود من این هستش که بازی نیاز به پیشرفت داره اما نه اینکه بیایم برای مثال یه همچین چیز های رو تغییر بدیم که برای مثال مفهوم KZ تغییر کنه به COD یا BF برعکس به نظر من باید چیز های متفاوت رو وارد بازی کنن در کنار این موضوع های قدیمی که ساختار بازی رو شکل داده همین UC هم اگه FPS بود و بازی یک ساختار مشخص به خودش گرفته بود عمرا سازنده ها میومدن هر دفعه انیمیشن های اسلحه و .... رو تغییر میدادن همون جوری که MGS یه همچین کاری نکرده .


یک مثال دیگه برات میزنم Resistance ها از شماره 1 الی 3 همش در حال تغییر بوده که شماره 1 عالی بود بعد شماره 2 با یک بازی متوسط با تغییرات فراوان طرف بودیم همون چیزی که شما مد نظر داری بعد شماره 3 به اصل برگشت و تغییرات مناسب داد یعنی جذعی که موجب شد که حتی به نظر من شماره 3 بهتر از شماره 1 بود اما به اصول شماره 1 پایبندتر بود .
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,582
نام
حسین
[/RIGHT]
به همین خاطره که Killzone هر موقع عرضه میشه جوایز و گوتی هارو درو میکنه:|؟تنها شماره کیلزون که قابلیت گذاشتن لقب "عالی" رو داره شماره دوم هست که واقعا عنوان خیلی خوبی بود.شماره اول و سوم به هیچ عنوان در حد شماره دوم نبودن.
مشکلی هم داشته باش مطمئنا این اقا نمیتونه حلش کنه بهتره همونmgsرو بسازه
هر چند که بازی عالی بود شمار دو که عالی شماره سوم هم تنها مشکلی که داشت و زد حال بود مشکل سرور هاش بود که واقعا رو اعصاب بود از نظر گرافیک و گیم پلی و داستان بازی عالی بود الکی ایراد نگرین از بازی متای بازی هم خوب بود
 

La-Li-Lu-Le-Lo

کاربر سایت
Mar 9, 2012
925
نام
30avash
هر چند که بازی عالی بود شمار دو که عالی شماره سوم هم تنها مشکلی که داشت و زد حال بود مشکل سرور هاش بود که واقعا رو اعصاب بود از نظر گرافیک و گیم پلی و داستان بازی عالی بود الکی ایراد نگرین از بازی متای بازی هم خوب بود​




متای 84 درسته خوبه،ولی عالی نیست.شماره های اصلی متال گیر همگی متای بالای 90 داشتند و پایین ترین متا رو MGS 3 داشت که 91 بود،(بعدا نسخه اصلاح شده رو عرضه کردند که متاش 94 شد)بالاترین رو هم MGS 2 داره که 96ئه،درحالی که همین کیلزون 2 متاش 91ئه!

داستان بازی هم که هیچوقت خوب نبوده!مشکل اصلی شماره دو از نظر من همین داستان بود!
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,582
نام
حسین
متای 84 درسته خوبه،ولی عالی نیست.شماره های اصلی متال گیر همگی متای بالای 90 داشتند و پایین ترین متا رو MGS 3 داشت که 91 بود،(بعدا نسخه اصلاح شده رو عرضه کردند که متاش 94 شد)بالاترین رو هم MGS 2 داره که 96ئه،درحالی که همین کیلزون 2 متاش 91ئه!

داستان بازی هم که هیچوقت خوب نبوده!مشکل اصلی شماره دو از نظر من همین داستان بود!
چه ربطی داره ؟!
mgs اصلا شباهتی به killzoneداره؟!
چه گیری دادید به کلمه عالی؟
بهتره کار به کاردانش سپرده بشه ایشون هم همون mgs رو بسازن نمیخواد نگران kz باشن
 

king ps3

کاربر سایت
Jun 8, 2009
1,367
نام
プレイステーション
متای 84 درسته خوبه،ولی عالی نیست.شماره های اصلی متال گیر همگی متای بالای 90 داشتند و پایین ترین متا رو MGS 3 داشت که 91 بود،(بعدا نسخه اصلاح شده رو عرضه کردند که متاش 94 شد)بالاترین رو هم MGS 2 داره که 96ئه،درحالی که همین کیلزون 2 متاش 91ئه!

داستان بازی هم که هیچوقت خوب نبوده!مشکل اصلی شماره دو از نظر من همین داستان بود!

من خودم از طرفداران سرسخت سری متال گیر هستم.همچنین فن کیلزون هم می باشم:dاینو گفتم که یه وقت نگید داره غرض ورزی میکنه.
ولی به نظرم مقایسه این دوتا بازی اصلا درست نیست.کسی که بازی اول شخص بازی میکنه حالا چه کیلزون چه cod دنبال داستان پیچیده و شخصیت پردازی های سنگین نیست.چون فضای این بازی ها هم بیش از حد متمایل به جنگ و درگیری هست و فرصت انچنانی برای داستان پردازی نداره به نظرم.
 

g.o.w

کاربر سایت
Apr 27, 2006
10,278
نام
arman
تو نسخه سوم تنها نکات مثبت بازی(جو منحصر به فرد + گیم پلی سنگین) از بین رفت این SF هم یه چزی تو مایه های :
battle zone of duty بود :|

---------- نوشته در 11:55 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 11:52 PM ارسال شده بود ----------

متای 84 درسته خوبه،ولی عالی نیست.شماره های اصلی متال گیر همگی متای بالای 90 داشتند و پایین ترین متا رو MGS 3 داشت که 91 بود،(بعدا نسخه اصلاح شده رو عرضه کردند که متاش 94 شد)بالاترین رو هم MGS 2 داره که 96ئه،درحالی که همین کیلزون 2 متاش 91ئه!

داستان بازی هم که هیچوقت خوب نبوده!مشکل اصلی شماره دو از نظر من همین داستان بود!
الان MGS چه ربطی به KZ داره ؟
همون بهتر دنبال داستان نرن اومدن داستان بازی رو درست کنن- درست نکردن که هیچ زدن همه چیز بازی رو خراب کردن :|
 

soroushq

کاربر سایت
May 5, 2006
350
نام
سروش دیگه!
خوبه یه اتفاقی افتاد که شما مجبور بشی کامنت بزاری سروش جون :D.
FPS توی اون سبک (Military | Sci-Fi) جای برای توسعه نداره. مثلا چیکار کنن که Generic نباشه بنظر شما؟ :D.
آقا من شرمندم، تاریک بود ندیدم سیبیلاتون رو :-{
آقای من نمیگم تغییری به وجود بیاد اما حداقل می تونستن 4 تا ریزه کاری رو بهتر کنن دوال شوک4 مگه تاچ پد نداره؟ استفاده از این تاچ پد رو نشون میدادن.
ببخشید اما اونجوری که من از MGS1 بازی کردم تا الان تغییر زیادی صورت نگرفته فقط MGS4 بود که تغییرات زیادی داشت وگرنه تا MGS3 و... بازی ثابت بود تازه اگه SP ها رو حساب نکنیم البته خود شما پای MGS رو وسط کشیدی من خودم از طرفدار های MGS هم هستم به خاطر همین که هر نسخه انقدر تغییر نسبط به نسخه قبلی نداره درست انگار بازی رو انداختن تو میکسر هر دفعه یک چیزی ازش در میاد .

موضوع بعدی این هستش که کاری به بازی های دیگه نداریم داریم در مورد FPS صحبت میکنیم هر بازی یک سری المان های خاص خودش رو داره به نظر من اتفاقا کارشون درست هستش نیازی نیست هر روز تغییر ایجاد بشه برای مثال خوب شما میخوای شیر فلکه باز کنی تو یک بازی میاد با لگد میزنه با یکی میاد ... میزنه تو هر نسخه یک حالت جدید خوب این مسخره هستش نمیشه که هر روز هر نسخه که میدی 100 تا از انیمیشن ها رو عوض کنی به نظر من مسخره ترین کار ممکن هستش این چیزی که انتظار داری به نظر من مسخره هستش به خاطر اینکه روح بازی در همین المان هاش مثل انیمیشن های اینجوری یا نوع ساختار کاراکتر هاش هستش وگرنه اگه اینها هم عوض بشه دیگه اسمش رو هرچی بزاری گذاشتی دیگه KZ نیست .

ببخشید KZ2 که ادعای که داشتن رو که دیگه باهاش عملی کردن فقط مشکل اینجا بود که در شماره 3 بازخورد های اشتباه رو در نظر گرفتن و فقط به خاطر یک دسته آدم مجهول و الحال امدن ساختار بازی رو تغییر دادن که افرادی که از شماره 2 ایراد میگرفتن و جذب کنن که دیدن بازهم بازخورد خوبی نگرفتن .

که مشکل هم همین جا هستش که وقتی شما بازی رو میریزی تو میکسر همین مشکل KZ2 , 3 پیش میاد .

بزرگترین مشکل خود من این هستش که بازی نیاز به پیشرفت داره اما نه اینکه بیایم برای مثال یه همچین چیز های رو تغییر بدیم که برای مثال مفهوم KZ تغییر کنه به COD یا BF برعکس به نظر من باید چیز های متفاوت رو وارد بازی کنن در کنار این موضوع های قدیمی که ساختار بازی رو شکل داده همین UC هم اگه FPS بود و بازی یک ساختار مشخص به خودش گرفته بود عمرا سازنده ها میومدن هر دفعه انیمیشن های اسلحه و .... رو تغییر میدادن همون جوری که MGS یه همچین کاری نکرده .


یک مثال دیگه برات میزنم Resistance ها از شماره 1 الی 3 همش در حال تغییر بوده که شماره 1 عالی بود بعد شماره 2 با یک بازی متوسط با تغییرات فراوان طرف بودیم همون چیزی که شما مد نظر داری بعد شماره 3 به اصل برگشت و تغییرات مناسب داد یعنی جذعی که موجب شد که حتی به نظر من شماره 3 بهتر از شماره 1 بود اما به اصول شماره 1 پایبندتر بود .
بی خیال حوصله ی بحث ندارم، ندید میگم اگه به اسم کیلزون هرچیزی بذارن جلوتون باز به به و چه چه ـتون به راست.
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
بی خیال حوصله ی بحث ندارم، ندید میگم اگه به اسم کیلزون هرچیزی بذارن جلوتون باز به به و چه چه ـتون به راست.

خوب این اختلاف دیدگاه من با شما هستش بحث حادی هم نیستش که ... باشه .

این هم پیشنهاد من به شما وقتی از کسی یا چیزی اطلاع نداری FACT صادر نکن چون نظر من با شما یکی نیست دلیل نمیشه صحبت شما درست باشه یا صحبت من حتی درست باشه بلکه دیدگاه هر کدام از ما اینجوری هستش پس لطفا ندید و دیده خودتون رو برای خودت نگه دار من یک نفر از هر بازی که لذت ببرم بازی میکنم چه یک مینی بازی باشه چه AAA باشه که هیچکی ازش خوشش نیاد یا حال نکنه همین که من باهاش حال کنم برای من یک نفر کافی هستش .

ملت بازی میکنن که از بازی لذت ببرن اینجا هم ما گفتگو میکنیم با بچه ها کسی قرار نیست نظرش رو به کسی تحمیل کنه .
 

La-Li-Lu-Le-Lo

کاربر سایت
Mar 9, 2012
925
نام
30avash
ولی به نظرم مقایسه این دوتا بازی اصلا درست نیست.کسی که بازی اول شخص بازی میکنه حالا چه کیلزون چه cod دنبال داستان پیچیده و شخصیت پردازی های سنگین نیست.چون فضای این بازی ها هم بیش از حد متمایل به جنگ و درگیری هست و فرصت انچنانی برای داستان پردازی نداره به نظرم.​

من هم قصدم مقایسه نبود:d!فقط میخواستم بگم متای 84،متای دندون گیری نیست.
همون بهتر دنبال داستان نرن اومدن داستان بازی رو درست کنن- درست نکردن که هیچ زدن همه چیز بازی رو خراب کردن :|

دِ خو دنبال داستان نرفتن که گند زدن:d!اگه یه خورده به داستان بیشتر اهمیت داده بودن احتمالا بازی موفقتر میشد!ولی KZ3 جز داستان هم مشکلات دیگه ای هم داشت!
 

g.o.w

کاربر سایت
Apr 27, 2006
10,278
نام
arman
من هم قصدم مقایسه نبود:d!فقط میخواستم بگم متای 84،متای دندون گیری نیست.

دِ خو دنبال داستان نرفتن که گند زدن:d!اگه یه خورده به داستان بیشتر اهمیت داده بودن احتمالا بازی موفقتر میشد!ولی KZ3 جز داستان هم مشکلات دیگه ای هم داشت!
یعنی نفهمیدی؟ تو KZ3 اومدن داستان درست کنند چیزهای دیگه رو هم خراب کردن :))
برا همین می گم همون بهتر دنبال داستان نرن
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,880
نام
malek
به جان خودم 99.99 درصد گیمرای ایرانی اصلا نمیدونن داستان چیه(انگاری دارن فیلم پرومتئوس رو با زبان اصلی میبینن که خود کوجی هم جزء اینا حساب میشه).حالا نمیدونم واسه چی همه اومدن به داستان این کیلزون بی چاره گیر میدن مگه گیمای دیگه چی دارن که داستان کیلزون رو میکوبین(به غیر از heavy rain)
 

GPSY

کاربر سایت
Dec 30, 2010
2,010
نام
اسماعیل
عجب آدم دو رويي اين كوجيما!!!به خاطر يك مشت دلار سري MGS رو از انحصار پلي استيشن درآورد به بهونه جهانييي كردن بازي!!!حالا اومده درمورد كيلزون حرف ميزنه!!!
 

kaizershauze

AMOR CTPACTb 信念 RÊVES
کاربر سایت
Jul 6, 2012
14,730
نام
امین رضا
در واقع عجب آدم های دو رویی هستید شوما ها تا دیروز که بازیش انحصاری PS3 بود میرفت میزد تو گوش کاز هم مشکلی نداشت

حالا شد اخ و پیف >:d

حداقل از فن های کنسول رقیب یاد بیگیرید که هنوز همه ازش متنفرن ;;)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر