Heavy Rain A & Q

Bone Crusher

کاربر سایت
Dec 27, 2008
3,872
نام
امیرحسین
[FONT=&quot]سلام[/FONT]​


[FONT=&quot]این هم مصاحبه ای با دیوید کیج سازنده بازی Heavy Rain . امیدوارم مورد پسندتون قرار بگیرد .[/FONT]​





1rlr.jpg



[FONT=&quot]هفته پیش از شما خواستیم تا سئوالاتی که راجع به این بازی به ذهنتان می رسد را مطرح کنید . با تشکر از آقای کیج که جواب سئوالاتتان را به سرعت داد , حالا می توانید جواب سئوال های مهمتان را بخوانید . منتظر پیش نمایش جدیدی از بازی نیز باشید . از هر کسی که سوالات خودش را مطرح کرده متشکریم اما با توجه به یکسری از محدودیت ها که مطمئنم همه ی شما درک می کنید ما فقط توانستیم تعدادی از سئوالات مهم شما را انتخاب کنیم و مطرح کنیم .[/FONT]



[FONT=&quot]گیم اسپات[/FONT][FONT=&quot]: ساخت بازی در چه مرحله ای است ؟ به چه علت بازی را تا سال 2010 به تعویق انداختید ؟[/FONT]​



[FONT=&quot]دیوید کیج [/FONT][FONT=&quot]:ساخت بازی در مراحل پایانی خود به سر می برد و تا پایان سال جاری به پایان می رسد . Heavy Rain یک پروژه طاقت فرسا بود . با وجود خستگی شدیدی که در تیم ما احساس می شود اما من مطمئنم در پایان پروژه تمام این زحمت ها باعث کسب نتیجه شیرینی می شود که بازیکنان و حتی تیم ما شادمان می کند . بازی دقیقا همان چیزی است که از اول قرار بود باشد و هیچ انحرافی در آن نداشتیم . این دست آورد مهم به صورت اتفاقی بدست نیامده بلکه تیم ما که شامل 200 نفر هست با عزمی راسخ و امید فراوان در طول این سه سال محکم و با اراده به کار خود ادامه داد تا این امر محقق شود . واکنش اولین گیمرهایی که نسخه تقریبا نهایی بازی را تست کردند واقعا به ما انرژی مثبتی داد آنها از خود احساسات فراوانی را بروز می دادند . این دقیقا هدف ما از ابتدا بود . بروز احساسات !!! .[/FONT]



[FONT=&quot]ما هیچ وقت نگفتیم بازی در سال 2009 عرضه می شود , پس می توانیم بگویم که بازی تا به الان تاخیر نخورده است . اما به نظر من تا اندازه ای این تصمیم که بازی حول و حوش کریسمس عرضه نشود منطقی می باشد . در این زمان بازی هایی معروف با فشردگی شدیدی عرضه می شوند که اغلب ادامه ای بر شماره قبلی خود هستند . برای عنوانی مانند Heavy Rain که یک IPا ورجینال با سبکی بسیار متفاوت است بسیار سخت است تا راهی برای خود بین این عناوین مشهور باز کند . متاسفانه استدیو های بسیاری با ما هم عقیده هستند و بدتر از آن طرف بین ماهای فبریه تا مارچ کریسمسی دیگر را به وجود آورده اند . بر هر حال , این فرصت خوبی هست تا بیشتر از نظر افراد آگاه شویم و بازی را پولیش دهیم . روی هم رفته من فکر می کنم تصمیم درستی را اتخاذ کرده ایم . بازی ما یک مفهوم جدیدی را وارد دنیای گیم می کند در نتیجه زمان بیشتری را نیاز داریم تا آن را به شکلی که شایسته است معرفی کنیم .[/FONT]




2ueu.jpg


[FONT=&quot]محیط های مرموز بازی[/FONT]​



[FONT=&quot]گیم اسپات [/FONT][FONT=&quot]: Heavy Rain از چه منابعی الهام گرفته است ؟ ایده بازی از چه چیزی گرفته شده است ؟ آیا بازی همان کیفیتی که از ابتدا انتظارش را داشتید داراست ؟[/FONT]​



[FONT=&quot]دیوید کیج [/FONT][FONT=&quot]: من چند وقت پیش یاد آن نمایشی افتادم که برای مسئولان سونی آماده کرده بودیم . من فکر می کنم بازی همان چیزی شده که آن روز ما از آن انتظار داشتیم . ما می خواستیم عنوانی را بسازیم که احساسات بازیکنان را برانگیزد . بازی که تمام رویدادها , اتفاقات و داستانش به تصمیمات گیمرها بستگی داشته باشد . این واقعا لذت بخش هست که شاهد بروز احساساتی مانند : فریاد کشیدن , سوپرایز شدن , ناراحتی , شوکه شدن , هیجان زده شدن , بی حوصله شدن و ..... از جانب بازیکنان باشید در این لحظات فقط نگاه کردن به صورت بازیکنان می تواند بزرگترین هدیه به من باشد . بازیکنان واقعا این احساسات را تجربه می کنند که این مهمترین اولویتم در بازیسازی است . پس با این توصیف می توانم بگویم بله این همان بازی است که من آرزو ساخت آن را داشتم . من نمی دانم هر یک از گیمرها چطور این صحنه ها را برای خود تجزیه و تحلیل می کند , حالا هر اتفاقی می خواهد بیافتد , بیافتد چه بازی بهترین یا بدترین تجربه آنها شود ولی برای من مهم این است که بازی همان چیزی شده است که من می خواستم باشد .[/FONT]​



[FONT=&quot]طرح و نقشه ی اولیه بازی ساخت بازی برای بزرگسالان بود نه کودکان که فقط دارای احساسات باشد . ما خواستار احساس ترس و استرس در عنوان خود بودیم . من خودم از آن دسته افرادی هستم که وجود داستانی محکم و غنی را در هر اثر هنری الزامی می دانم چون با وجود آن می توانیم کاری کنیم که مخاطبمان خود را در دنیای ما غوطه ور سازد . [/FONT]​



3uuu.jpg


[FONT=&quot]این می تواند پایانی بر ماجراجویی شما باشد پس تصمیم درست را اتخاذ کنید .[/FONT]​


[FONT=&quot]درمورد داستان بازی هم مسلما منبع آن ذهن خودم است . من از هر اثر هنری که از آن لذت بردم چه کتاب , فیلم های سینمایی , یا سریال های تلوزیونی استفاده کردم . من مطمئنم بازیکنان متوجه منابع متعددی می شوند . ولی این اولین داستانی است که من حقیقتا با توجه به تجربیات شخصی خودم آن را نوشته ام , پدری جوان بودن . وجود فرزند روش زندگی افراد را نسبت به گذشته تغییر می دهد . این اولین باری هست که کسی به شما بدون هیچ توقعی عشق می ورزد . فرزندانتان شما را دوست دارند فقط به این علت که پدرشان هستید . آنها روی شما حساب می کنند , و چیزی بدتر از این نیست که آنها را نا امید کنید . من راجع به این می خواستم بنویسم , ارتباطات و اینکه آیا می توانم داستانی را بنویسم که محوریت آن را عشق , گناه و رستگاری تشکیل دهد ؟ من می دانم کمی جاه طلبانه است که در مورد وجود این خصیصه ها در یک بازی صحبت کنیم حتی یکسری از افراد بر این عقیده اند که وجود این ویژگی ها نابه جا و بی مورد است . من بر این باورم زمانی که بازی ها به پختگی لازم برسند می توانند هر چیزی را به تصویر بکشند نه این که محور اصلی داستان آنها را , نجات زمین از دست یکسری زامبی توسط یک ابر قهرمان تشکیل دهد .[/FONT]



[FONT=&quot]گیم اسپات [/FONT][FONT=&quot]: چرا تصمیم گرفتید به جای داشتن یک شخصیت اصلی چهار شخصیت اصلی داشته باشید ؟[/FONT]



[FONT=&quot]دیوید کیج [/FONT][FONT=&quot]: من می خواستم تجربه ای منحصر به فردی را خلق کنم که از دیدگاه های مختلف دنبال شود . من این اعتقاد را از طریق اولین بازی خود عنوان Omikron ( مردن و ادامه ی حیات دادن در کالبدی دیگر ) به کار بستم آن را با فارنهایت بست دادم و حالا با هوی رین آن را وارد فاز جدیدی می کنم . به نظر من قسمتی از لذت بازی کردن در این نهفته است که خود را جای فرد دیگری می گذاریم و در شرایط مختلفی قرار می گیریم . در Heavy Rain داستان بازی را توسط چهار کاراکتر پیگیری می کنید که دارای صداهایی متفاوت , شخصیت هایی متفاوت , راه و روش و رفتارهایی مختلف و عکس العمل های متفاوت در برابر پیشامد ها هستند . این قابلیت این امکان را فراهم میسازد که شخصیت بعدی که بازی را با آن پیش می برید و اتفاقاتی که قرار است برای او روی دهد را نتوانید از قبل حدس بزنید . بسیاری ازافراد در ابتدا بر این تصور بودند که چنین سبکی باعث ایجاد اختلال در هویت بازی می شود ولی من می توانم با توجه به ساخته های قبلی خود این تضمین را بدهم که وجود چند شخصیت هیچ مشکلی به وجود نمی آورد . وجود چند شخصیت در نوشته های ادبی , فیلم های سینمایی و سریال های تلوزیونی قبلا تست شده و مشاهده کرده اید که هیچ مشکلی را به وجود نیاورده است .[/FONT]​



[FONT=&quot]گیم اسپات [/FONT][FONT=&quot]: بسیاری از گیمرهای آمریکایی بابت سانسور شدن بازی احساس نگرانی می کنند . آیا در مناطق مختلف ما شاهد نسخه های متفاوتی هستیم ؟[/FONT]​



[FONT=&quot]دیوید کیج [/FONT][FONT=&quot]: سانسور شدن بازی یکی از دغدغه های ذهنی من نیز هست آن هم هنگامی که یک بازیساز سعی می کند با نهایت صداقت یک بازی بلند پروازانه را طراحی کند . سانسور شدن نه تنها در بازی ها بلکه در دیگر سرگرمی ها هم نیز بسیار سخت گیرانه است . من وقتی فیلمی را در تلویزیون تماشا می کنم به آن حسادت می کنم که چرا این آزادی ها را دربازی ها به ما نمی دهند . زمانی موسیقی Rock & Roll به علت اینکه بعضی ها فکر می کردند که تفکرات شیطانی در آن نهفته است , آن را برای جوانان ممنوع کردند یا اینکه خواندن داستان های کمیک برای جوانان ممنوع بود ( در دهه پنجاه این قانون در فرانسه با جدیت بالایی اجرا می شد ) . اما همه ی این محدودیت ها امروزه مسخره به نظر می آیند . من مطمئنم اگر اجتماع به درک درستی از بازی کردن و هدف از انجام آن برسد , طرز تفکر بسیاری از افراد چه مسئولان امر چه گیمر های عادی راجع به آن تغییر می کند . در ضمن باید به این نکته اشاره کرد که ساخت بازی های Mature برای افراد بالغ کار بسیار سختی است زیرا در هر کشور دید مختلفی نسبت به مضرات و آسیب ها اجتماعی آن وجود دارد . بازی هنوز در کشور های مختلفی در حال تجزیه و تحلیل است . که آمریکا هم شامل آن می شود پس با این وجود خود من هم نمی دانم نسخه ی پایانی بازی چگونه است که این جای افسوس بسیاری دارد . [/FONT]



5zjz.jpg


[FONT=&quot]اگرهمان طور که کیج گفت به درک درستی از بازی برسیم این صحنه را لذت بخش نمی دانیم بلکه آن را بسیار تاریک و ناگوار می پنداریم .[/FONT]​



[FONT=&quot]گیم اسپات [/FONT][FONT=&quot]: آیا مانند عنوان قبلیتان اتفاقات ماورا طبیعی در بازی روی می دهد ؟ آیا ما می توانیم انتظار پیچ و تاب های فراوان در بازی باشیم ؟ [/FONT]​



[FONT=&quot]دیوید کیج [/FONT][FONT=&quot]: خیر , Heavy Rain بر روی اتفاقات طبیعی که در زندگی همه ی ما ممکن است روی دهد تمرکز کرده است . هیچ حادثه غیر طبیعی در بازی روی نمی دهد . ولی می توانید منتظر پیچ و تاب های فراوانی در داستان بازی باشید .[/FONT]​



[FONT=&quot]گیم اسپات [/FONT][FONT=&quot]: راه های مختلفی برای رسیدن به هدفمان در طول هر چپتر وجود دارد . آیا با توجه به این امر می توانیم شاهد پایان های متفاوتی برای بازی باشیم ؟ چه مقدار انعطافات داستانی و وقایع در بازی وجود دارد ؟ [/FONT]​



[FONT=&quot]دیوید کیج [/FONT][FONT=&quot]: ما می خواستیم به جای داشتن پایان های متفاوت , راه های متفاوتی داشته باشیم که در نتیجه پایان های متفاوتی را به وجود می آوردند . من نمی توانم مثلا بگویم فلان تعداد انعطاف داستانی وجود دارد , چون در هر صحنه اتفاقات مختلفی می تواند روی دهد که ممکن است پیامد های کوتاه مدت یا بلند مدتی را داشته باشد . بعضی از این رویداد ها پیامد های دراماتیکی دارد مثلا مثل مرگ شخصیت اول بازی . پس این غیر ممکن است که بگوییم چه تعداد انعطاف داستانی وجود دارد , اما با توجه به تست هایی که تسترها از بازی تا کنون کرده اند , به نظر می رسد که هر کدام از آنها داستان و حوادث مختلفی را نسبت به دیگری تجربه کرده اند !!! [/FONT]



[FONT=&quot]گیم اسپات [/FONT][FONT=&quot]: برای تکمیل بازی چقدر زمان لازم است ؟ آیا موارد قابل دانلود یا آزاد کردنی در بازی وجود دارد ؟[/FONT]​



[FONT=&quot]دیوید کیج [/FONT][FONT=&quot]: بازی در کمترین حالت بین هشت تا ده ساعت طول می کشد که بستگی به نحوه بازی و تصمیمات شما دارد . که امکان دارد بسیار طولانی تر شود . ما هنوز در مورد موارد دانلودی یا آزاد کردنی تصمیمی اتخاذ نکرده ایم . [/FONT]​



4aya.jpg


[FONT=&quot]شاهد محیط زیبا و قابل درک بازی هستید .[/FONT]​



[FONT=&quot]گیم اسپات [/FONT][FONT=&quot]: می توانید در مورد Trophie های بازی صحبت کنید ؟ آیا آنها اصلا در بازی وجود دارند ؟ چگونه آنها را در بازی تعبیه کرده اید که به ساختار بازی لطمه نزنند ؟ [/FONT]



[FONT=&quot]دیوید کیج [/FONT][FONT=&quot]: Trophie در Heavy Rain وجود دارد . ما متوجه هستیم که این قابلیت برای بسیاری از گیمرها مهم است . ما در به کارگیری آنها هوشمندانه عمل کردیم تا به ساختار بازی لطمه ای نزند . آنها فقط بین صحنه های بازی و با توجه به تصمیمات شما ظاهر می شوند بدست آوردن Trophie در بازی به مهارت شما بستگی ندارد بلکه به تصمیم های شما بستگی دارد . [/FONT]​



[FONT=&quot]گیم اسپات [/FONT][FONT=&quot]: Heavy Rain بازی به نظر می رسد که می تواند تعریف هایی از بازی های کامپیتری را تغییر دهد . آیا فکر می کنید بعد از عرضه بازی بازیسازان دیگر راه شما را در طراحی چنین بازی هایی ادامه می دهند ؟ آیا ما می توانیم شاهد به وجود آمدن سبک جدیدی به نام درام در بازی ها باشیم ؟ [/FONT]



[FONT=&quot]دیوید کیج [/FONT][FONT=&quot]: همه ی این مواردی که عرض کردید بستگی به موفقیت Heavy Rain دارد . اگر بازی ما هم نمرات خوب و هم فروشی خوبی داشته باشد شکی نیست که سازندگان دیگر ساخت بازی با این سبک را برای یکبار هم که شده امتحان می کنند . و تحقق این امر بسیار خوشحال کننده و لذت بخش است . من برای اینکه این سبک نو ظهور به رشد کاملش برسد حاضرم هر مشکل یا سختی را به جان بخرم . این امر محقق می شود اگر استدیوهایی دیگر به حرف من اعتماد کنند . استدیو هایی بسیاری وجود دارد که به مراتب از ما با استعدادتر هستند و همه ی آنها طالب این هستند که تجربه ای ناب و داستانی منحصر به فرد را به وجود آورند . خود آنها هم از ساخت بازی هایی شبیه به هم فقط با رنگ و لعاب بهتر خسته شده اند . همه ی آنها مردد هستند و فقط منتظر یک اشاره هستند تا تحولی در بازی هایشان ایجاد کنند . من مطمئنم که Heavy Rain همان نشانه است , اما اگر این طور نشد , امیدوارم شرکت دیگری این ریسک را بپذیرد و بازی متفاوتی را عرضه کند چون واقعا از این که بازی های شبیه به هم با رنگ لعاب بهتر بازی می کنم خسته شده ام . صنعت گیم نیاز به تحول دیگر دارد .[/FONT]



[FONT=&quot]گیم اسپات [/FONT][FONT=&quot]: و زمان عرضه بازی ؟ لطفا دقیق بگید ؟[/FONT]​



[FONT=&quot]دیوید کیج [/FONT][FONT=&quot]: کوارتر اول سال بعد . ساخت بازی انتهای سال جاری به طور کامل تمام می شود . اما اعلام تاریخ دقیق عرضه آن بستگی به نظر مسئولان شرکت سونی دارد . من به همراه هم تیمی هایم برای شنیدن نظر گیمرها ثانیه شماری می کنیم . پس مطمئن باشید ما شما را برای عرضه آن زیاد منتظر نمی گذاریم .[/FONT]



[FONT=&quot]گیم اسپات [/FONT][FONT=&quot]: ممنون از وقتی که به ما دادید .[/FONT]​



[FONT=&quot]پایان [/FONT]




[FONT=&quot]PS3 دارها موقع بازی ما رو هم یاد کنند . خدا وکیلی کارش حرف نداره ای دیوید کیج به نظر من سم لیک هم بد نیست یه بار این سبک رو تجربه کنه آخه استعداد تیم اون ها هم قابل ستایش . واقعا راست میگه بازی ها نیاز به تحولی بزرگ دارند . اگر از کسی در مورد کدام بازی که این نسل را تحت تاثیر خودش قرار داد ؟ بیشتر بایوشاک رو مثال می زنند . به نظر من باز هم کافی نبود . خداوکیلی خاطراتی که با PS2 و قبل ترش PS1 دارم رو هرگز تو این نسل حتی نصفش رو هم نتونستم تجربه کنم .[/FONT]​
 
آخرین ویرایش:

Astiak

کاربر سایت
May 27, 2007
4,017
نام
آرش
ممنون ، عالی بود . :smile:
از یه چیز Cage خوشم میاد ، اونم اینه که تو این کارزار بازی های تجاری که ناشر ها با اعمال فشار و حتی حذف کردن یا کم رنگ کردن عامل خون میخوان نسخه های بیشتری بفروشن و دلار های بیشتری در بیارن ، Cage اصلا به این چیز ها فکر نمی کنه ، همونطور که همیشه تو مصاحبه هاش میشه دید که با اعتماد به نفس از نترسیدن حرف میزنه . تو این متن هم گفت یه موقع موسیقی های Rock & Roll و داستان های کمیک ممنوع بود ، در حالی که الان خیلی مسخره میاد .
فقط امیدوارم فشار روی Cage نباشه تا نتونه چیزی تحویلمون بده که تجلی احساسات واقعی یه بازیسازه که با احساسش بازی رو ساخته .
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,260
نام
امیر حسین
دستت درد نکنه!عالی بود!!
فقط حیف شد بازی تروفی داره و بستگی به تصمیم بازی باز داره!!!این باعث میشه بعضی ها به خاطر تروفی یک قسمت رو چندبار تکرار کنند!!! (فکر کنم این و GOW تنها بازی باشند که به خاطر تروفی بار اول بازیشون نکنم!!! )
 

KHASTE -TANHA

کاربر سایت
Apr 25, 2009
1,012
نام
محمد
اگر بازی ما هم نمرات خوب و هم فروشی خوبی داشته باشد شکی نیست که سازندگان دیگر ساخت بازی با این سبک را برای یکبار هم که شده امتحان می کنند
دقیقا همون چیزی که من گفتم:biggrin1:باید سونی انقدر برای این بازی هایپ داشته باشه تا حتی اونایی که علاقه ای به بازی هم ندارن این بازی رو بخرن.
 

Phoenix555

کاربر سایت
Sep 17, 2009
944
نام
شایان
دوست عزیز دستت دردنکنه
من اولین کسی خواهم بود که این بازی رو میگیره :biggrin1:
ولی برخورد سایت هایی مثل IGN , GS خیلی تو موفقیت این بازی تاثیر داره
کلا انتظار نمرات بالا ندارم و همینطور فروش بالا چون این بازی یه چیز کاملا جدیده که برای بعضی ها غیر قابل هضم خواهد بود ولی مطمینم این بازی شاهکاری به یاد ماندنی خواهد بود
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
ممنون برای ترجمه . اما من می ایستم تا ببینم کدوم نسخه کامل ترین هستش چون اگه قرار بر سانسور باشه که خیلی بد میشه . چون امکان داره بخش های احساس های شدید و یا نفرت های شدید یا حس ترس شدید رو از بازی حذف کنن که خیلی بد میشه . یا حتی قسمت های خشونت آمیز بازی رو.


بعدشم در این که cage شجاع هستش شک نکن آرش واقعا بازیش خیلی پلند پروازانه هستش . که من هم عاشق این سبک هستم .
 

Noirique

کاربر سایت
Jan 17, 2009
3,179
نام
امیرحسین
ممنون
اگر تروفی نداشت بهتر بود . اینجوری لذت بازی از بین میره .
در مورد برداشتن بعضی از صحنه ها هم اصلا کار جالبی نیست چون بازی از واقعیت دور میشه و نمی تونه احساسات رو به طور کامل ارائه کنه ، ولی خوب کیج پشت بازیه .
 

A R A S H

کاربر سایت
Nov 1, 2006
390
اول برای زحمت ترجمه عالی ممنون
[FONT=&quot]اگر از کسی در مورد کدام بازی که این نسل را تحت تاثیر خودش قرار داد ؟ بیشتر بایوشاک رو مثال می زنند[/FONT]
متاسفانه بازی تاثیر گذار تو این نسل موجود نیست فعلا
امید فقط به Heavy Rain با Alan Wake هست
 

S0HEIL

کاربر سایت
Mar 16, 2008
1,547
ممنون دوست عزیز .
بنظرم هیجان انگیزترین و احساسی ترین صحنه های بازی رو موقعی می بینیم که با یه انتخاب غلط یکی از شخصیتها رو تو معرض خطر مرگ قرار می دیم و شاهد کشته شدنش هستیم...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر