Xbox Halo 5: Guardians

p8t1wwt9ewmmbrz5alqu.jpg
50t2a1wxmq37vueu15gj.jpg

284608u5cgllfe7y2x4u.png
ttlqhpxr6s9hrn4c8z4g.png



kz9xc86vxmbzr6crging.png


byz5_kw0xkrw.png

تاریخ عرضه: ۵ آبان ۱۳۹۴
سازنده: 343 Industries
ناشر: Microsoft Studios
پلتفرم: Xbox One




8ck9drxrllwcuysfnqos.png


مسترچیف به دنبال یافتن حقیقت پشت پردهء باورهایش می‌گردد و به همین جهت بدون اطلاع از UNSC خارج می‌شود و با پیوستن دوستان قدیمیش به او و تشکیل مجدد Blue Team به سوی حقیقت می‌رود. اما UNSC وی را تنها نخواهد گذاشت، اسپارتان لاک مامور می‌شود تا مسترچیف را شکار کند و او را بازگرداند، اون نیز در این راه تنها نیست و به همراه سه اسپارتان دیگر ماموریت شکار چیف را پس از ملاقات با آربیتر شروع می کند.


اما Blue Team و Fireteam Osiris را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟ در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

r5sn9q2pfc27bqqzs07m.png


nvzceq7ppbspgmuzbi15.png
tnlhaty8d3k77ln35fly.png

z84fyf0irp1wytwwafld.png
4awkst7xqi980o9466qe.png


9kw9uh5bmzhv18ij8pqr.png

bt30mg5yp3kcl44wy666.png
1lp9wkv7fteou48r0jkd.png

e5ruah1woy6cf1261cm7.png
j57nnjm3s0zonsk9jnxc.png



fymjwrf9c3kq8jgcuv6j.png



8w0gqfi3g9p2ih0951in.png
rdzym2gw0u76f0eqtbtp.png
hh39mw8emx5p63z16qln.png

ma45sha4jegako2592h6.png
91hn0bl3jgurqcqxw35w.png
9zp5qxtv522wcn3mkars.png

o4inub7d0w08zlbnlca7.png
pv2mocktyxxxzj110c1n.png
87tcg16zqb94alg0zzh4.png



slhof1na46z3g9gwsz3o.png


شما در بخش کمپین هیلو 5 اساساً با 2 ورژن مختلف رو به رو هستید. 1- بخش کمپین تک نفره به مانند گذشته. 2- کو-آپ 4 نفره به همراه دوستان! به گفته 343 این نسخه از پایه بر اساس کو-آپ نهادینه شده و محیط ها و نحوه چینش دشمن ها بر این اساس هست. نگران نباشید، اگر میخواهید به تنهایی کمپین را به پایان برسانید، همراهان شما به اندازه ی کافی باهوش هستند و به دستورات شما عمل میکنند؛ این دستورات را میتوانید با فشردن دکمه بالای D-Pad به همراهان خود بدهید که شامل برداشتن اسلحه , احیای هم تیمی ها، حمله کردن به دشمن مشخص، سوار شدن بر وسیله نقلیه و همچنین کنترل کردن Turretهای مختلف میشود. بخش کمپین همانند بخش مالتی پلیر از سرورهای اختصای استفاده میکند و بدون ذره ای احساس تفوات میتوانید به بازی دوستانتان وارد یا خارج شوید و یا با استفاده از Matchmaking به بازی سایر پلیرها وارد شوید.
شما در بخش کمپین هم مثل بخش مالتی پلیر از همان قابلیت های اسپارتان ها بهره میبرید و هیچ تفاوتی بین آنها نیست به جز Artemis Tracking System که مختص اسپارتان Lock و همراهانش هست که به کمک آن میتوانند مدارک را پیدا و آیتم‌های مخفی مختلف را پیدا کنند.
همچنین تمام اسپارتان ها HUD مخصوص به خود را خواهند داشت که بر اساس نوع Helmet آنها طراحی شده.
پ.ن: لازم به ذکر است که برای اولین بار در تاریخ هیلو، Halo 5 از قابلیت spleet-screen پشتیبانی نخواهد کرد.



Hunt the Truth یک مجموعه تبلیغاتی برای آشنایی بیشتر طرفداران قدیمی و تازه وارد دنیای هیلو با John-117 و دنیای او است، این مجموعه متشکل از 13 قسمت است که به صورت هفتگی و به صورت فایل صوتی منتشر شده است. می‌توانید با گوش کردن به این مجموعه با گذشته John-117 و نقش او در داستان Halo 5: Guardians بیشتر آشنا شوید.


651ddfpprybskw9gkclo.png

 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,526
نام
محمد
باشه منتظر میمونم :D ما که از خدامون هست که تو اینجور مواقع اشتباه کرده باشم :D ولی اگه اتفاقی نیفتاد دهنوتون را سرویس میکنم :D
اگر هم اشتباه کرده باشی یه اخطار 10 امتیازی 1 ماهه بهت میدم، فکر نکنی ولت میکنم!! :D
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
در مورد چیزی که E3 نشون دادن همین یه لوکیشن کافیه که نشون بده بازی رو چجوری دارن روش کار میکنن و تو این مدت کم هم چقدر دارن تغییر بدن که بهترین پرفرمنس رو بگیرن:

Build ـه E3:



Build ـه ویدیو Sprint:



هرچند این چیزی که نشون دادن تو این Reborn برای من یکی کافیه از نظر بصری. از این بالاتر نره هم مشکلی اصلا ندارم ولی بازی باید شلوغ و اپیک باشه. چیزی در این مورد نشون ندادن ولی تو ویدیو میگفتن که بازی باید بزرگتر باشه:

 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,040
نام
محمد امین
گرافیک مهم نیست و گیم پلی و روایت گیم پلی و... مهم هست!؟ ولی حقیقت اینکه 343 به نظر من تو ضمینه گیمپلی اصلا سابقه خوبی از خودش سر هیلو 4 باقی نگذاشت و بازی یک جا های خیلی خسته کننده و تکراری میشد و اون جذابیت بازی های بانجی رو نداشت

در کل امیدوارم تو نسخه 5 اون ضعف رو جبران کنن

در مورد گرافیک هم به نظر من یک گرافیک ناقص با انتقاد گسترده منتقد ها و کم کردن امتیاز مواجه میشه حالا اون بازی میخواد هر چی که میخواد باشه
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
در مورد اون صحنه آخر کورتانا من خودم نشنیدم اما تو gaf میگن Greenskull (یکی از افراد مهم community هیلو که مایکروسافت دعوت کرده بوده برای نمایش بازی) همچین چیزی گفته:
Greenskull confirmed that he saw that scene at the press event when the single player had been shown to the press for the first time. So the Chief is dreamin'.

تو صحنه ظاهرا به هردلیلی چیف داره رویا میبینه و دست خودش نیست
 

AchyTunic

I'll be watching over you
کاربر سایت
Sep 15, 2009
3,164
نام
Ehsan
خیلی برام جالبه ، شما تاپیک رو از صفحه اولش اگه یدور دیگه بخونید می بینید که 70-80 % بحث ها همیشه در مورد گرافیک بوده ! از همون اول که بانی راس تو کنفرانس گفت هیلو بعدی قراره 60 فریم بشه تا بتا و نمایش های بعدی اولین موردی که اینجا در موردش بحث میشد گرافیک بوده !
نکته جالب اینجاست که گرافیک هیچوقت اولویت اصلی سری هیلو نبوده ولی اینجا بر عکسه !! مثلاً تو این ViDoc کلی نکته هست که میشه در موردش بحث کرد ولی اینجا فقط گرافیک !
اینایی که دارن از گرافیک 5 مینالن ، اونموقع که 3 اومده بود چجوری تونسته بودن با گرافیکش کنار بیان ؟!

قبلاً هم گفتم ، مقصر اصلی خود 343 ـه که سر 4 اومد از وسعت ، حجم مبارزات و ... رو برای رسیدن به ویژال خفن زد که نتایجش رو داریم میبینیم ...

===

منتظر بودم یکی بیاد تریلر رو بررسی کنه که دیدم کسی نکرد گفتم خودم دست به کار بشم :D

اول این صحبت های فرانکی در مورد وسعت و بزرگتر بودن 5 نسبت به 4 :
But for me, it's much longer because there's more places to explore and much more open, sandboxy stuff...And if you're like me, you're going to grab a Warthog and drive it places it's not supposed to go
در مورد اینکه چرا 60 فریم رو انتخاب کردن :
Some people are fine with 30fps; we're not discounting that
But our simulation, the way your controller works, the way that you move through the levels; the way that four players move through those levels; they're all actually tied into a 60fps simulation
So the reality is, if it was visuals, what we'd do is we'd just overload everything at 30fps; higher fidelity textures and lighting and so on
The reality is 60fps is gameplay


نمیدونم چند نفرتون بتا رو بازی کردین ، ولی اونایی که بازی کردن میدونن که با توجه به تغییراتی که گیم‌پلی بازی کرده 60 فریم بودن بازی الزامی ـه . پس نیاین بگین چون هیلو 3 - 30 فریم و نرم بود پس اگه این هم بود زمین به آسمون نمیرسید !

===
تو صحنه ظاهرا به هردلیلی چیف داره رویا میبینه و دست خودش نیست

این رو که تو همون پیش نمایش قبل از E3 ـش گفته بود امیر علی :D وقتی رفته بود 343 مرحله دوم بازی رو تموم کرده بود که این صحنه هم مربوط به کات-سین آخر اون مرحله میشه ! من کاملش رو تو اسپویل مینویسم که بعضی ها دوست ندارن براشون اسپویل نشه :

کلاً این مرحله به گفته 343 کوچیک ترین (از لحاظ وسعت) و خطی ترین مرحله هیلو 5 ـه ! بخاطر اینکه این مرحله حکم آموزشی رو داره و بیشتر هدف آموزش مکانیزم های جدید گیم‌پلی هست (علت کوچیک بودنش همیشه) البته همین مرحله هم باز بزرگتر از مراحل 4 ـه و آدم احساس خفگی نمیکنه و راه های مختلفی وجود داره برای جلو بردن مرحله !
اسم این مرحله Bue Team هست و توی ایستگاه فضایی "آرجنت مون" (اگه اشتباه نکنم) اتفاق میوفته .
تصاویر همین مرحله که محیط های به نسبت بزرگ هم دیده میشه :



بریم آخر مرحله :D

قسمت پایانی مرحله چیف توسط یه هانتر به پایین پرت میشه (:arrowd:) و محبور میشه تنها مرحله رو پیش ببره و اینجاست که توهم کورتانا میاد سراغش که بچه ها عکساش رو گذاشتن صفحات قبل :D


تا حالا به این فکر کرده بدین که چجوری قراره 4 نفری تو یه ورتاگ بشینیم ؟! :D



فکر کنید کلی با شاتگانش بشینه اونجا ! :D

تونل و مسیر های مخفی هم بنظر جالب میان و باعث میشه مراحل تنوع پیدا کنن (از این مسیرها تو مُد Warzone هم استفاده کردن)



تایید شده که میشه تو مُد Warzone از اتچمنت های مختلفی برای اسلحه استفاده کرد و با توجه به این عکس احتمال میره از این قابلیت برای بخش کمپین هم استفاده کرده باشن !



کات-سین های اول شخص به سبک ریچ !



بازگشت mongoose و نحوه نشستن همراهاتون :D



turret ـه جدید ورتاگ



ورژن جدید اسکرب ؟!



فرانکی که قول مبارزات Epic تر از اسکرب های 3 داده :-" :D

تنوع محیطی خوبی رو هم شاهد بودیم ...



عکس اولی از چپ (^) Skybox ـه چشم نوازی داره ! :D

طراحی Sanghelios هم خیلی خوبه



این قابلیت مشغول کردن دشمن ها توسط یار های خودی و غافلگیر کردنشون هم جالب بود :D



سانسور کردن صورت دن متریک هم آخرش بود :))



تیریپ خفن رفیقمون ! :D



===

در مورد موسیقی هم کازوما تو مصاحبه ـش با گیم‌اینفورمر گفته بود که 2 تم کاملاً مجزا رو خواهیم شنید ! یکی مخصوص به لاک که جدید به حساب میاد و تم چیف و بلو تیم که کازوما به گفته خودش نهایت تلاشش رو کرده که همون حس و حالا 3 گانه اول رو داشته باشه و از همون آلات موسیقی و گروه کور استفاده کرده :D

فکر کنم این یکی از ترک های مربوط به لاک و تیمش باشه :D : watch?v=znqok-ZaPMo

جاش هولمز تو گف هم توضیحاتی در مورد درجه سختی با توجه به همراهامون داد و گفت که اینجوری نیست که خیلی راحت بریم جلو و اگه مُردیم یکی از همرا ها بیاد بلندت کنه و اگه بخواین با این استراتژی برین جلو خیلی راحت هر 4 نفر میمیرن ! یه نکته دیگه هم اینکه اگه با انرژی سورد یا پلاسما گرینید و ... بمیرید دیگه کسی نمیتونه بلندتون کنه و بازی از چک پوینت قبلی شروع میشه :D اگه هم یارتون رو بلند نکنید چک پوینت بعدی به صورت اتوماتیک بلند میشه ! :D

در کل گفته بود نهایت سعی ـشون رو کردن که این بخش رو بالانس در بیارن !

حالا که بحث نئوگف شد این رو بگم که تاپیک هیلو رو تو نئوگف بستن و همون اعضا اومدن یه کامیونیتی جدید راه انداختن :D اگه خواستین از اینجا دنبال کنید :

Halo |OT| Just Dustin Echoes | SL&ENT
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,526
نام
محمد
امیدوارم واسه نمایش GC یه مرحله بزرگ رو در نظر بگیرن و باز نخوان یه چیز سینمایی نشون بدن، یه مرحله بزرگ و خفن که بر و بچ Blue Team بریزن وسط همه رو تار و مار کنن :D همچین چیزی نشون بدن دیگه کسی هی گیر الکی به گرافیک بازی نمیده :D
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
قبلاً هم گفتم ، مقصر اصلی خود 343 ـه که سر 4 اومد از وسعت ، حجم مبارزات و ... رو برای رسیدن به ویژال خفن زد که نتایجش رو داریم میبینیم ...
در جواب شما جناب عالی عرض کنم هیلو به جزء شماره 3 همیشه پرچمدار گرافیکی xbox بوده پس مقصر فقط 343 نیست ! دوم اینکه هیلو 4 مشکل گیم پلی نداشت بلکه روال همیشگی سری هیلو تو 4 تکرار شده بود و برای خیلی سایتها تکراری بود .
سوم اینکه گرافیک بخشی از بازی هست مهم نبودن یا بودنش را کسی نمیتونه تعیین کنه یک بازی کامل باید از هر لحاظ کامل باشه کسی که به گرافیک اهمیت نمیده مشکل بقیه نیست .
چطور یه بازی بنام انچارتد تو نسل قبل کلی جوایز درو کرد و بازی سال شد و تعریفات انچنانی یکی از نکات قوتش همون گرافیک بود هنوز دیر نشده برو به تاپیکهاش سر بزن بزرگترین بحث در مورد بازی سر گرافیک هست و همین الان هم برو به تاپیک شماره 4 بازی ببین سر چی بیشترین بحث شده .سری گیرز که نسل قبل بهترین شوتر سوم شخص را ساخت از این قضیه مستثنا نبود و گرافیک پرچمداری داشت و خیلی بحث میشد روش . خلاصه بازیهای بزرگ میتونم بگم 90 درصدش گرافیک بزرگی هم داشتند از بهترین شوتر تاریخ ( از نظر خودم ) که HL2 باشه گرافیک بسیار شاخی هم داشت همون گرافیک فنی و بصری فوق العادش یکی از محاسن بزرگی بود که خودت را تو بازی حس کنی . پس هیلو هم جزوی از این بازیها هست و گرافیک هم براش مهمه همینطور که گفتم شماره 3 را بزارید کنار همگی گرافیک پرچمداری داشتند . پس این حرفی که گرافیک عالی باعث مشکل گیم پلی میشه را نزنید که درست نیست بازیهای بزرگ اکثرا گرافیک عالی داشتند .حالا چون 343 نتونسته تو هیلو 4 خوب عمل کنه گناهش را گردن گرافیک نندازید .
این جملات تکراری که گرافیک مهم نیست خودداری کنید واستون خوب نیست :D چون خوبه و خودتون را گول نزنید لطفا :D
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
گرافیکش تا همینجای کارم خیلی خوبه، به نظر من اگه همین گرافیک نهایی باشه خیلی خوبه و با توجه به 60 فریم بودنش عالیه، اگر تو نسخه نهایی رزولوشن و فریم ریت بازی از این بهتر بشه که چه بهتر، ولی تا همینجاشم برای FPS ـهای کنسولی از خیلی نظرها (نورپردازی و وسعت محیط و تعداد NPC ـها) عالیه و بین شوترهای اول شخص 60 فریمی کنسولی شاید بنچمارک باشه.
به چیزی که تو همه هیلو ها عالیه و خیلیا در نظر نمیگیرن هوش مصنوعی NPC ـها هست که بر عکس 90 درصد بازیها هوش مصنوعی بیشتر تحلیلی داره تا اسکریپت شده یعنی تعداد دفعاتی که انجین رفتارهای پلیر رو تحلیل میکنه تا اسکریپت مناسب رو اجرا کنه خیلی زیاد هست تا جایی که حتی تو حالت سینگل پلیر بعضی NPC ـها طوری رفتار میکنن که آدم حس میکنه داره با انسان بازی میکنه.
کلا دلیل موفقیت Halo از همون اول این بوده که همیشه یه معجون خیلی خوب از گیم پلی و گرافیک و هوش مصنوعی و مولتی پلیر بالانس بوده به نظرم نباید تعادل این میکس خوبو بهم بزنن، این 60 فریم بودن واقعا یه خون جدید تو رگهای Halo هست.
 
آخرین ویرایش:

Sierra-117

کاربر سایت
Jan 18, 2012
900
نام
سامان
بازی خیلی خوب از آب در اومده:bighug: اون نمایش E3 که واقعاً عالی بود از نظر گیم پلی الانم میدونیم محیطا بزرگتر شدن و به طبعش یه مرحله رو میتونیم آزادتر پیش ببریم مشکلی که هیلو 4 داشت تکراری شدن چندتا ماموریت بود که خلاصه میشد از اینور بری اونور یه چی و فعال کنی و برگردی که به نظر میرسه رفع بشه. فقط میمونه مبارزات اپیک و بزرگ که قولشو دادن امیدوارم خوب از آب دربیاد. داستانم که تایید شدس، گرافیک کلی بازی خیلی خوبه به نظرم فقط مشکل رزولوشن داره امیدوارم حل شه خیلی پایینه و نوسان داره حتم دارم فرم هم قفل بشه، چیزی که واضحه بازی به 60 فرم شدن نیاز داشت حتی توی کمپین:d

پ.ن: امیدوارم تو GC یه گیم پلی خفن از Blue Team و رئیس نشون بدن:d:x
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
گرافیکش تا همینجای کارم خیلی خوبه، به نظر من اگه همین گرافیک نهایی باشه خیلی خوبه و با توجه به 60 فریم بودنش عالیه، اگر تو نسخه نهایی رزولوشن و فریم ریت بازی از این بهتر بشه که چه بهتر، ولی تا همینجاشم برای FPS ـهای کنسولی از خیلی نظرها (نورپردازی و وسعت محیط و تعداد NPC ـها) عالیه و بین شوترهای اول شخص 60 فریمی کنسولی شاید بنچمارک باشه.
به چیزی که تو همه هیلو ها عالیه و خیلیا در نظر نمیگیرن هوش مصنوعی NPC ـها هست که بر عکس 90 درصد بازیها هوش مصنوعی بیشتر تحلیلی داره تا اسکریپت شده یعنی تعداد دفعاتی که انجین رفتارهای پلیر رو تحلیل میکنه تا اسکریپت مناسب رو اجرا کنه خیلی زیاد هست تا جایی که حتی تو حالت سینگل پلیر بعضی NPC ـها طوری رفتار میکنن که آدم حس میکنه داره با انسان بازی میکنه.
کلا دلیل موفقیت Halo از همون اول این بوده که همیشه یه معجون خیلی خوب از گیم پلی و گرافیک و هوش مصنوعی و مولتی پلیر بالانس بوده به نظرم نباید تعادل این میکس خوبو بهم بزنن، این 60 فریم بودن واقعا یه خون جدید تو رگهای Halo هست.
من خودم هیچ وقت از گرافیک بازی ناله نکردم فقط مشکلم با رزولوشن هست چون روزلوشن باعث شده قشنگیه گرافیکی به چشم نیاد مثل این میمونه از پشت شیشه مات به بازی نگاه میکنی اون تعداد دشمن را تو دور دست ادم با وضوح کامل ببینه خیلی فرق میکنه با دشمنی که کدر و دندونه دار ببینی . کل حس محیط بزرگ را بهم میزنه متاسفانه چیزیه که نمیتونم واسه بعضی ها منظورم را برسونم که گرافیک زالال و شارپ چه تاثیری تو حس گیم پلی داره متاسفانه به این قضیه تک بعدی داره نگاه میشه .
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
تیر خلاص به فرخ بزنمو برم:d
60 فریم بودن عنوانی با مشخصه های سری هیلو (بزرگی محیط، حجم درگیری و تعداد AI ) اونم با وجود فضای کم esram، خط قرمزی ـه که کله گنده های این صنعتم هم جرات ندارن سمتش برن(یعنی تا حالا که نرفتن:d) چه برسه باقی استدیوها:d حالا هی ننه غریبم بازی دربیار بگو چرا رزولوشن اینجوری اونجوریه:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر