Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S
1701809925083.png

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد
5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم:
در روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:

"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"



در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی






ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم:در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ به نقل از جیسون شرایر اعلام کرد GTA 6 در نوامبر معرفی و تریلر آن در اواخر نوامبر - اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم:در همان تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ توسط خود راکستار و شخص سم هوسر پخش اولین تریلر GTA VI در اوایل ماه دسامبر تایید شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.​
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
«این بازی به‌شدت پرجزئیات است. برای همین ساخت آن انقدر طول کشید».

وقتی یه تیم 30 نفره به مدت 6 سال فقط رو فیزیک آب کار کرده که طبیعی در بیاد خروجی همین میشه. وقتی نتیجه 10 سال کار و زحمت، همینطور 25 سال تجربه و از خودگذشتگی و پشتکار رو نشون میدن انقدر خفن شده که دیگه قبول کردنش به عنوان یه گیم برای عموم مشکله. همینطور که خودم میگفتم تو پاچم نمیره این هیولا گرافیکی رو کنسول های معمولی بوده باشه!!

پ.ن: یکی از اعضای تیم تولید RDR2 میگفت یبار رفتم سالن موشن کپچر، دیدم یکی اونجا نشسته و یه پنکه جلوشه (از این ها که تو یه زاویه مشخص مدام اینور اونور میشن)، فکر کردم زیر باد شل کرده داره استراحت میکنه امدم برم سراغش گفت مزاحم نشو دارم حرکت پنکه رو موشن کپچر میکنم، چون هرکار میکنم لرزش هاش موقع حرکت طبیعی در نمیاد! یعنی کسایی اونجا کار میکنن که براشون حتا لرزش های حرکت یه پنکه که خودش یه چیز تقریبا بی اهمیت تو محیط هست انقدر مهمه و برای طبیعی در آوردنش اینجوری وقت میزارن. ارزش کارشون بخصوص زمانی مشخص میشه که میبینی مثلا مایکروید یه IP فوق محبوب مثل تن تن رو داره و وقتی بازی رو میده بیرون انقدر آشغاله که خود سازنده میاد میگه فعلا نخرید چون قابل رفتن نیست تا درستش کنیم!
 

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,240
نام
یونس
به فرض که بازی 2025 بیاد و میشه حدود 12 فاصله بین نسخه قبلی حالا اگر تو این 12 سال راکاستار به طور میانگین به 2000 هزار کارمندش ماهی 10000 دلار حقوق بده میشه حدود 2 میلیارد 800 میلیون دلار ! حالا باقی مخارجم بماند
و gta v که ۳ روز بعد از ریلیز ۱ میلیارد دلار فروش کرد و فروش نهایش هم اگه درست یادم باشه ۱۰ ميليارد رد کرد
حالا فروش rdr2 هم جدا :D
v برای t2 رسما دستگاه چاپ پوله
 

ar-15

کاربر سایت
Jan 27, 2023
465
این که میگید cpu جهش نداشتن کاملا اشتباست
اتفاقا جهش ها به نسبت کارت گرافیک ها بیشتر هم بودن چون cpu ps4 خیلی ضعیف بود
PS5 Zen CPU Is Huge Upgrade From PS4 Jaguar CPU, Is Benchmarked At Nearly x6 Faster - PlayStation Universe
طبق این منبع که میفرستم شش برابر شده
به علاوه اینکه تو ps5 پردازش صدا جدا شده
عملیات io با کراکن از cpu جدا شده... خود کراکن معادل هشت هسته قدرت داره
حالا صدا و io فقط تو ps5 بود ولی بطور کلی جهش cpu زیاد بود
ببین این یه چیز مشخصیه که در کل cpu ها نبست به gpu ها کمتر جنریشن لیپ دارن و برا همینه که یک cpu دیرتر نیاز به تعویضش هست تا gpu که هر دوسال جهش سنگین میکنن.
حالا این بحثا دیگه بره کنار، دوستان مصاحبه از exdev راکستار گذاشتن که از قضا خود طرف انیماتور بوده اونجا و گفت این صحنه ها کات سینه و من بازم تشکر میکنم
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,240
نام
یونس
ببین این یه چیز مشخصیه که در کل cpu ها نبست به gpu ها کمتر جنریشن لیپ دارن و برا همینه که یک cpu دیرتر نیاز به تعویضش هست تا gpu که هر دوسال جهش سنگین میکنن.
حالا این بحثا دیگه بره کنار، دوستان مصاحبه از exdev راکستار گذاشتن که از قضا خود طرف انیماتور بوده اونجا و گفت این صحنه ها کات سینه و من بازم تشکر میکنم
شما تا زمانی که باور نکنی در بازی های راکستار کات سین و گیمپلی تفاوتی ندارن متوجه داستان نمیشی
کات سین در بازی های راکستار شبه اینه در جریان گیمپلی تصمیم بگیری ی ماشین بدزدی و از پل بپری پایین همین!
هیچ پری رندری وجود نداره همه چیز ریل تایم رندر میشه
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,547
نام
کورش
تو کاتسین قراره فقط و فقط یک سناریو اتفاق بیافته، حالا اون سناریو 100 تا انمیشن منحصر بفرد داره،
لزوما نه
همه کات سین ها لزوما استاتیک نیستند. میتونه داینامیک باشه مثل مثالی که دوستمون از رد دد زد و قضیه دزدین درشکه سوخت از کورنوال که اگر قبلا اتیشش بزنی وسط کاتسین میترکه و اگر اتیشش نزنی نمیترکه. تا جایی که یادم میاد بازیهای راکستار کاتسینهاشون اگر نگیم همه (چون تک تک کاتسینها یادم نیست) ولی بعضیشون داینامیک هستن و اتفاقات بک گراند میتونه عوض بشه و همه چیز اسکریپت شده نیست مثلا کاتسین کنار خیابون هر دفعه با عابر پیاده جدید در پشت سر پروتاگونیست اتفاق بیفته یا تصادف بشه یا نه.
البته این به معنی این هم نیست که معتقد باشم که هرچی در این تریلر دیدیم در نسخه نهایی بازی هست. مثلا شات مورد علاقه و شماره یک من صحنه ماد کلابه که یک درصد امکان نمیدم در گیم پلی بازی اصلی باشه. خود صحنه که حتما هست ولی احتمالا بصورت فیلم تبلیغی برای ماد کلاب چون با وجود اینکه فکر میکنم گرافیکش برای راکستار امکان پذیره ولی انیمیشنش رو باور نمیکنم حتی در نسل بعد هم امکان پذیر باشه چون خود خود واقعیته و هرچقدر هم که بخوایم به واقعیت نزدیک بشیم باز یک مقدار فاصله باقی میمونه.
به عبارت دیگه اگر چیزی مثل مادکلاب و ری اکشن وحشتناک دختر در بازی اصلی باشه اون وقت کل CG سازهای هالیوود و صنعت گیم باید تعطیل کنن برن پی کارشون چون با وجود اینکه اون صحنه و همچنین ری اکشن راننده در بزرگراه رو داخل گیم نمیدونم همین وجودش داخل ویدئو هم دستاوردیه که از نظر من هیچ کس تا بحال بهش نرسیده دیگه چه برسه به اینکه گیم پلی باشه و کلا دیگه همه باید جمع کنن برن خونه هاشون.
ضمن اینکه نبودش در گیم پلی لزوما دروغ راکستار نیست. من ندیدم جایی گفته باشن که همه چیز گیم پلی بود و قراره حتما در نسخه نهایی بصورت گیم پلی باشه. اون دو سه صحنه میتونه در نسخه نهایی باشه ولی در گیم پلی نباشه و مثلا داخل تلویزیون پخش بشه.

در کل معتقدم انتظارات رو باید معقول نگه داشت ولی اینکه تریلر غیر واقعی بود و بازی نهایی قرار نیست در این حد باشه (جز همون یکی دو صحنه که شاید کمتر از 5 درصد تریلر میشه) رو قبول ندارم و نسخه نهایی با اختلاف جزئی همینه یا شاید بهتر.
 

abi69

کاربر سایت
Dec 15, 2014
246
نام
Arthur Morgan
واقعا بعد خوندن این کامنت حقش هست این هیتر از این صفحه بلاک بشه😂
🔹 یکی از سازندگان GTA 6 روی واقعی بودن جزئیات تریلر تاکید کرد: از اول تا آخر تریلر GTA 6 دقیقا خود بازی را نشان می‌دهد؛ نه کاتسین یا سکانس‌های از قبل رندرشده.

🔹 مایک یورک با سابقه‌ی کار روی بازی GTA 6 و بازی Red Dead Redemption 2 تاکید کرد:

💬 «اگر فلان ساختمان را در پس‌زمینه می‌بینید، می‌توانید به آن ساختمان برسید، می‌توانید از آن ساختمان بالا بروید و می‌توانید از آن ساختمان به پایین بپرید».

💬 «این بازی به‌شدت پرجزئیات است. برای همین ساخت آن انقدر طول کشید».

پ.ن: باز داستان ببافید که فلانه، چکاره، سی جیه، دانگرید میشه، توی کنسول های فعلی گرافیکش کمه و...

پ.ن2: واقعا پشمام سوخت اینو خوندم... لعنت بهت راکستار که یک سال باید انتظار این تجربه دیوانه وار رو بکشم.
 

ar-15

کاربر سایت
Jan 27, 2023
465
دوستان چرا موضوع رو پیچیده میکنید
برای رد حرف من اینکه تو کانسین چه اتفاقهایی میافته و استاتیک هست یا داینامیک ربطی نداره
نکته مهم اینه، آیا در جریان گیم پلی، ما انیمیشن ها و سناریو هایی که برای کات سین طراحی شدن رو میبینیم؟ لزوما نه
اینجام همینه، اون صحنه ساحل کات سینه
پس قرار نیست تو گیم پلی هم همین لول از تنوع و شلوغی رو ببینیم
حالا باز بیاید بگید رندر، یا تو فلان کات سین پس چرا فلان شد، خب چون کات سینه!!!!
تو گیم پلی نمیشه و قرار نیست اون ظرافت و تنوع انیمیشن های کات سین رو ببینیم
شاید تو یک لحظه در گیم پلی دو نفر سلفی گرفتن، یا یکی به اونیکی کرم زد، اما نه اینکه اینهمه اتفاق همزمان بیافته
این همزمانی در این سطح تو کات سین ممکنه چون سناریو چیده شده، ولی نه در گیم پلی
این موضوع سختی نیست واقعا
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

PlayStationStudios

کاربر سایت
Sep 16, 2020
873
💬 «اگر فلان ساختمان را در پس‌زمینه می‌بینید، می‌توانید به آن ساختمان برسید، می‌توانید از آن ساختمان بالا بروید و می‌توانید از آن ساختمان به پایین بپرید».
این تیکرو متوجه نشدم منظورش اینه میشه رفت داخل ساختمون ؟ چون بالا رفتن یا پریدن از هر ساختمانی تو نسخه های قبلم بود
 
  • Like
Reactions: Imaginative

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,240
نام
یونس
این تیکرو متوجه نشدم منظورش اینه میشه رفت داخل ساختمون ؟ چون بالا رفتن یا پریدن از هر ساختمانی تو نسخه های قبلم بود
تو این بخش منظورش این بود که به هرچیزی که میبینید میتونید برسید کوچکترین و کم ارزش ترین چیزا هم واقعا ساخته میشن کامل تکنیک های فیک استفاده نمیکنن
صحبتش در مورد فضای داخلی نبود
 
  • Like
Reactions: PlayStationStudios

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,547
نام
کورش
دوستان چرا موضوع رو پیچیده میکنید
برای رد حرف من اینکه تو کانسین چه اتفاقهایی میافته و استاتیک هست یا داینامیک ربطی نداره
کاربر گرامی اگر حوصله خوندن دقیق رو ندارید چرا بحث میکنید؟
اینجا بحث استاتیک و داینامیک نبود تا زمانی که شما ادعا کردید هرچی در کاتسین هست از قبل ثابته(یعنی استاتیکه یعنی از قبل وضعیتش تعیین شده) وگرنه بار پردازشی CPU رو بالا میبره. من هم به همون جواب دادم. حالا اسمون ریسمون کردن و پیچوندن بحث که چرا داینامیک و استاتیک میگی که کمکی به شما نمیکنه. خود من هم گفتم فکر نمیکنم یکی دو صحنه قابل پیاده سازی در گیم پلی باشه ولی اینکه یه ادعایی رو مطرح کنید و وقتی جواب دقیقا همون ادعا رو میگیرید سریع مسیر رو عوض کنید چیزی رو اثبات نمیکنه.
مفهوم ادعای شما به زبان ساده: کات سین ثابته وگرنه بار پردازش بالا میره.
جواب من: لزوما نه به دلیل اینکه قبلا خلافش رو دیدیم.
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,826
نام
مهراد
چرا اینقدر سختش میکنید نمیفهمم! سکانس خاصی لازم نداره که! شما توی تمام بازی های اوپن ورد همین رو میبینی دیگه. وقتی یه لباس عوض میکنی، سکانس سینمایی بازی همون لباس و استایلی رو داره کاراکتر که شما قبلش توی گیم پلی داشته. این یعنی از قبل رندر نمیشه و ریل تایمه.
 
  • Like
Reactions: graywolf

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر