Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S
1701809925083.png

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد
5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم:
در روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:

"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"



در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی






ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم:در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ به نقل از جیسون شرایر اعلام کرد GTA 6 در نوامبر معرفی و تریلر آن در اواخر نوامبر - اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم:در همان تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ توسط خود راکستار و شخص سم هوسر پخش اولین تریلر GTA VI در اوایل ماه دسامبر تایید شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.​
 
آخرین ویرایش:

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
اتفاقن این نشون میده که الان شاهد یه جهش انقلابی در گیم هستیم چون وقتی این اتفاق می‌افته که مقدار زیادی از گیمرها بگن نه امکان نداره گیم پلی مثل تریلر باشه و غیره. از جهاتی این نشونه خوبیه چون دقیقن ثابت می کنه کار خیلی خفن پیش رفته و بازی تازه داره نسل جدید رو اونم در حد به نمایش میزاره. اوکی این موردی نیست بزارید بازی که لانچ شد خودشون متوجه میشن این کم ایمانان به راک استار!

ولی این وسط شک کردن به راک استار و حرفایی زدن در موردشون که توی این ۳۰ سال یه دونه مصداق و مدرکم ازش وجود نداره و اتفاقن تمام مدارک برخلاف این ادعاهاست. مصداق بارز خوردن نچفسکو با قاشقه! :D

هیچ وقت یادم نمیره کوجیما بعد دیدن تریلر GTAV گفت میخام بشینم گریه کنم :D ما باید جامه بدریم lol
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,193
نام
ماکان
منم میگم بازی با اون چیزی که نشون دادن فاصله داره و نمیتونه یسری چیزا مثل شلوغی زیاد ماشینها و ادمها و... رو پیاده کنه یعنی محدودیت سخت افزارها فعلا نمیزاره نه اینکه نتونن ولی گرافیک تقریبا نزدیک به کلیت تریلره و میشه انتظار گرافیک بالاتر از ردد 2 را داشت و حتما همینه و یادتون نره این تریلر تو کامپیوتر همچین کیفیتی نشون میده و احتمال زیاد از کامپیوتر نمایش دادن و تو کنسول کیفیت پایینتر میاد

رفیق راک استار که یوبی سافت نیست دروغ نشون ملت بده، مسلما این همه اعتماد و محبوبیت رو هم نه با خالی بندی و دروغ بدست آورده و نه با ساختن یه چیز فیک اعتبارشو میبره زیر سوال. خیلی واضحه که هرچی دیدیم مستقیما برابر با تجربه خود بازیه. 10 ساله دارن این بازی رو میسازن و میدونن الان باید چی نشون بدن. اینکه برای همه باورش سخته خود بازی همین شکلی باشه به دروغ بودن نمایش برنمیگرده، به خفنیت راک استار مربوطه:D
 

Sir Daniel

کاربر سایت
Mar 22, 2017
1,103
اصن بحث رندر نیست، هی میگی رندر!

تمام.
این فرق کاتسینه با گیمپلی.
تو کاتسین قراره فقط و فقط یک سناریو اتفاق بیافته، حالا اون سناریو 100 تا انمیشن منحصر بفرد داره، پشت به پشت پلی میشه و تمام، بار اضافه ای برا cpu نخواهد بود، حالا چون به جریان بازی وصله شما قبلش تغییراتی میدی که سازنده مد نظرش نبوده، و مختل میشه و هیچ ربطی به اینکه اون سناریو از قبل طراحی شده نداره.
اما تو گیم پلی چندین و چند سناریو جریان داره، و هر سناریو میتونه شاخه ای و چند مرحله ای چنتا اثر دیگه به دنبال داشته باشه، و اینا فشار پردازشی دارن و محدود هست cpu. اینکه در یک صحنه گیم پلی همزمان 50 تا npc پنجاه مدل انیمیشن رو انجام بدن که هر لحظه با دخالت پلیر قرار باشه شرایط به کل عوض شه برای این سخت افزارها نیست، این عدد برای gta 5 تقریبا 3-4 انیمیشن مختلف همزمان بود، برا rdr چون محیط شهری هم نیست تقریبا رسیده به 6-7، الان همین صفحه ساحل رو ببین چه خبرهههههههههههه، اوووووووووه
از در و دیوار داره npc با انیمیشن یونیک میباره،
گرافیک ها نسبت به نسل قبل 4-5 برابر قوی شدن، اما جالبه تو cpu اصلا این جهش ها نبوه، حالا چطور انتظار دارید این اعداد یکدفعه 7-8 برابر بشه؟ لول
جواب منطقی اینه: کات سین یا تک دمو، یعنی تو یک شرایط از پیش تعیین شده این تعداد npc فله ای اینجا ریخته شدن برای همین چند ثانیه، و همه هم معلوم بوده قراره چکار کنن (تعریف کات سین)
دیگه نگو رندر اصلا کاری به رندر نداریم
در رابطه با بحث تعداد NPC ها یه نمونه AC Unity داریم برای سال 2013 و توسعه داده شده برای سخت افزار نسل قبل توسط یوبی سافت! تعداد NPC ها و انیمیشن هاشون پشم افکن نبود؟!

Reddit - Dive into anything


تا جایی که یادمه NPC ها واکنش هم نشون میدادن و اگه مثلا شمشیر می کشیدی همشون گله ای فرارم میکردن
اینکه یه سری از انیمیشن های ساحل جنبه نمایشی و فان داشتن و مختص تریلر ساخته شده بودن بحثی درش نیست و مثلا شاید به این تنوع توی گیم پلی نهایی نباشه! اما فکر نمیکنم به لحاظ فنی غیر ممکن باشه! مخصوصا که دولوپری مثل راکستار پشت بازیه و همچین بودجه ساختی داره و یک دهه اس داره روش کار میشه، کما اینکه یوبی سافت توی AC Unity ده سال قبل پیاده کرده!
 
آخرین ویرایش:

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,242
نام
یونس
اتفاقن این نشون میده که الان شاهد یه جهش انقلابی در گیم هستیم چون وقتی این اتفاق می‌افته که مقدار زیادی از گیمرها بگن نه امکان نداره گیم پلی مثل تریلر باشه و غیره. از جهاتی این نشونه خوبیه چون دقیقن ثابت می کنه کار خیلی خفن پیش رفته و بازی تازه داره نسل جدید رو اونم در حد به نمایش میزاره. اوکی این موردی نیست بزارید بازی که لانچ شد خودشون متوجه میشن این کم ایمانان به راک استار!

ولی این وسط شک کردن به راک استار و حرفایی زدن در موردشون که توی این ۳۰ سال یه دونه مصداق و مدرکم ازش وجود نداره و اتفاقن تمام مدارک برخلاف این ادعاهاست. مصداق بارز خوردن نچفسکو با قاشقه! :D

هیچ وقت یادم نمیره کوجیما بعد دیدن تریلر GTAV گفت میخام بشینم گریه کنم :D ما باید جامه بدریم lol

واقعا زبان قاصره، هر استودیو دیگه ایی بود جای شک و شبهه داشت :D ولی راکستار واقعا دیگه چیکار باید بکنه که بهش اعتماد کنن :D وقتی طی تمام این سال های فعالیتش بازی بازی مرزهارو جا به جا کرده
تریلر پشم ریزون و تجربه واقعی از "نسل بعدی" رو از راکستار انتظار نداشته باشید از کی انتظار داشته باشید پس؟ :D
رو ایمانتون کار کنید زشته واقعا :D
 
آخرین ویرایش:

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,779
اون ویدیو rdr رو نگاه نکردی واسه همین متوجه نشدی
اون ویدیو رو نگاه نکرد چون نمیخاد متوجه بشه.
اصولن اینجور آدما قرار نیست متوجه بشن.
نخام از چارچوب گیم خارج بشم، بهرین و مودبانه ترین توصیف برای اینها همون تروله.
ترولها هم قصد ندارن منطقی باشن یا چیزی یاد بگیرن. صرفن دنبال گدایی کردن توجه تو فضای مجازی هستند.
........
الان دوباره یه اخطار بگیره، گریه کنان میدوعه میره تاپیک انتقادات و برای چند روز هم رفتارش عوض میشه ))
 

ar-15

کاربر سایت
Jan 27, 2023
465
از کامنتها معلومه همه یه قایق سواریم، وقتی اطمینان نباشه، بحث ایمان میاد وسط، جون با معجزه طرفی
راکستار تو این تریلر نگفته اینا قراره گیم پلی باشه، بازی هم اومد تو کات سین بود کسی نمیتونه بگه گولمون زدی، اما سابقه نداشت تو تریلر های قبلی انقدر رو کات سین مانور بدن.
حتی این حجم npc تو کاتسین هم قابل تقدیره، ولی تو گیم پلی نشدنی، scale پذیر باشید
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

DoomedToKill

کاربر سایت
Oct 1, 2020
1,961
وجود FSR رو مو های اون NPC و 1440p بودن تریلر کاملا دال بر اینکه تمام صحنه های تریلر رو کنسول پلی شدن
وگرنه کدوم احمقی میاد FSR بذار و کمی تکسچر دیتیل مو پایین بیاره یا رزولوشن عوض 4K رو 1440P بذاره وقتی میشه رو RTX 4090 بدون FSR جزییات بالاتر نشون داد مثل CDPR, یوبیسافت و...
در نتیجه راه دیگه ای برای هیت کردن پیدا کنید
 

ar-15

کاربر سایت
Jan 27, 2023
465
در رابطه با بحث تعداد NPC ها یه نمونه AC Unity داریم برای سال 2013 و توسعه داده شده برای سخت افزار نسل قبل توسط یوبی سافت! تعداد NPC ها و انیمیشن هاشون پشم افکن نبود؟!
تا جایی که یادمه NPC ها واکنش هم نشون میدادن و اگه مثلا شمشیر می کشیدی همشون گله ای فرارم میکردن
این فیلم مشخصه این تعداد npc نهایت داره 3-4 مدل انیمیشن لوپ میشه
اینکه یه سری از انیمیشن های ساحل جنبه نمایشی و فان داشتن و مختص تریلر ساخته شده بودن بحثی درش نیست و مثلا شاید به این تنوع توی گیم پلی نهایی نباشه!
منم دقیقا همینو میگم، یک پنجم چیزی که اینجاست تو گیم پلی باشه بازم از استانداردهای الان صنعت جلوتره
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,846
نام
شیخ صدرا
من نميدونم چرا يه عده دوس دارن هميشه به اصطلاح joy killer باشن!
تريلر به اين خوبى منتشر شده همه هيجان زده و راضين بعد بعضيا دارن دنبال قاتل بروس لى و زير بغل مار ميگردن!
باشه بابا شما ديدگاه فراتر از ما عوام كم فهم و كج فهم داريد اوكى.
 
آخرین ویرایش:

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,833
نام
مهراد
🔹 یکی از سازندگان GTA 6 روی واقعی بودن جزئیات تریلر تاکید کرد: از اول تا آخر تریلر GTA 6 دقیقا خود بازی را نشان می‌دهد؛ نه کاتسین یا سکانس‌های از قبل رندرشده.

🔹 مایک یورک با سابقه‌ی کار روی بازی GTA 6 و بازی Red Dead Redemption 2 تاکید کرد:

💬 «اگر فلان ساختمان را در پس‌زمینه می‌بینید، می‌توانید به آن ساختمان برسید، می‌توانید از آن ساختمان بالا بروید و می‌توانید از آن ساختمان به پایین بپرید».

💬 «این بازی به‌شدت پرجزئیات است. برای همین ساخت آن انقدر طول کشید».

پ.ن: باز داستان ببافید که فلانه، چکاره، سی جیه، دانگرید میشه، توی کنسول های فعلی گرافیکش کمه و...

پ.ن2: واقعا پشمام سوخت اینو خوندم... لعنت بهت راکستار که یک سال باید انتظار این تجربه دیوانه وار رو بکشم.
 
آخرین ویرایش:

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,462
وجود FSR رو مو های اون NPC و 1440p بودن تریلر کاملا دال بر اینکه تمام صحنه های تریلر رو کنسول پلی شدن
وگرنه کدوم احمقی میاد FSR بذار و کمی تکسچر دیتیل مو پایین بیاره یا رزولوشن عوض 4K رو 1440P بذاره وقتی میشه رو RTX 4090 بدون FSR جزییات بالاتر نشون داد مثل CDPR, یوبیسافت و...
در نتیجه راه دیگه ای برای هیت کردن پیدا کنید
👌👌👌
🔹 یکی از سازندگان GTA 6 روی واقعی بودن جزئیات تریلر تاکید کرد: از اول تا آخر تریلر GTA 6 دقیقا خود بازی را نشان می‌دهد؛ نه کاتسین یا سکانس‌های از قبل رندرشده.

🔹 مایک یورک با سابقه‌ی کار روی بازی GTA 6 و بازی Red Dead Redemption 2 تاکید کرد:

💬 «اگر فلان ساختمان را در پس‌زمینه می‌بینید، می‌توانید به آن ساختمان برسید، می‌توانید از آن ساختمان بالا بروید و می‌توانید از آن ساختمان به پایین بپرید».

💬 «این بازی به‌شدت پرجزئیات است. برای همین ساخت آن انقدر طول کشید».

پ.ن: باز داستان ببافید که فلانه، چکاره، سی جیه، دانگرید میشه، توی کنسول های فعلی گرافیکش کمه و...
😎😎👌👌
 

Natural Killer

ناظم انجمن
Jan 10, 2015
2,740
🔹 یکی از سازندگان GTA 6 روی واقعی بودن جزئیات تریلر تاکید کرد: از اول تا آخر تریلر GTA 6 دقیقا خود بازی را نشان می‌دهد؛ نه کاتسین یا سکانس‌های از قبل رندرشده.

🔹 مایک یورک با سابقه‌ی کار روی بازی GTA 6 و بازی Red Dead Redemption 2 تاکید کرد:

💬 «اگر فلان ساختمان را در پس‌زمینه می‌بینید، می‌توانید به آن ساختمان برسید، می‌توانید از آن ساختمان بالا بروید و می‌توانید از آن ساختمان به پایین بپرید».

💬 «این بازی به‌شدت پرجزئیات است. برای همین ساخت آن انقدر طول کشید».

پ.ن: باز داستان ببافید که فلانه، چکاره، سی جیه، دانگرید میشه، توی کنسول های فعلی گرافیکش کمه و...
ایشون

 

ar-15

کاربر سایت
Jan 27, 2023
465
🔹 یکی از سازندگان GTA 6 روی واقعی بودن جزئیات تریلر تاکید کرد: از اول تا آخر تریلر GTA 6 دقیقا خود بازی را نشان می‌دهد؛ نه کاتسین یا سکانس‌های از قبل رندرشده.

🔹 مایک یورک با سابقه‌ی کار روی بازی GTA 6 و بازی Red Dead Redemption 2 تاکید کرد:

💬 «اگر فلان ساختمان را در پس‌زمینه می‌بینید، می‌توانید به آن ساختمان برسید، می‌توانید از آن ساختمان بالا بروید و می‌توانید از آن ساختمان به پایین بپرید».

💬 «این بازی به‌شدت پرجزئیات است. برای همین ساخت آن انقدر طول کشید».

پ.ن: باز داستان ببافید که فلانه، چکاره، سی جیه، دانگرید میشه، توی کنسول های فعلی گرافیکش کمه و...
عجب خبری گذاشتی پسر، ممنونم ازت.
Ex-Rockstar Dev Reacts to GTA 6 Trailer: 'It's Really Going to Look Like This
“This is an in-game cutscene,” York said of the trailer. “A lot of the games you see are done with cinematics, and they cut to a scene and it’s not all in-game. It’s kind of pre-rendered and you see it. But everything you see in a GTA game is all done in-game. Every single cutscene.
خیلی واضح گفته این صحنه کات سینه این-گیمه و نه سینماتیک
حالا باز ردیفی بیاید منو مسخره کنید
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,040
نام
محمد امین
به فرض که بازی 2025 بیاد و میشه حدود 12 فاصله بین نسخه قبلی حالا اگر تو این 12 سال راکاستار به طور میانگین به 2000 هزار کارمندش ماهی 10000 دلار حقوق بده میشه حدود 2 میلیارد 800 میلیون دلار ! حالا باقی مخارجم بماند
 

SHAYAN1999

کاربر سایت
Sep 19, 2014
1,343
گرافیک ها نسبت به نسل قبل 4-5 برابر قوی شدن، اما جالبه تو cpu اصلا این جهش ها نبوه، حالا چطور انتظار دارید این اعداد یکدفعه 7-8 برابر بشه؟ لول
این که میگید cpu جهش نداشتن کاملا اشتباست
اتفاقا جهش ها به نسبت کارت گرافیک ها بیشتر هم بودن چون cpu ps4 خیلی ضعیف بود
PS5 Zen CPU Is Huge Upgrade From PS4 Jaguar CPU, Is Benchmarked At Nearly x6 Faster - PlayStation Universe
طبق این منبع که میفرستم شش برابر شده
به علاوه اینکه تو ps5 پردازش صدا جدا شده
عملیات io با کراکن از cpu جدا شده... خود کراکن معادل هشت هسته قدرت داره
حالا صدا و io فقط تو ps5 بود ولی بطور کلی جهش cpu زیاد بود
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر