Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S
1701809925083.png

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد
5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم:
در روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:

"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"



در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی






ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم:در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ به نقل از جیسون شرایر اعلام کرد GTA 6 در نوامبر معرفی و تریلر آن در اواخر نوامبر - اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم:در همان تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ توسط خود راکستار و شخص سم هوسر پخش اولین تریلر GTA VI در اوایل ماه دسامبر تایید شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.​
 
آخرین ویرایش:

OceanSky

Kindred Blades
کاربر سایت
Aug 8, 2018
651
ایدئولوژی افرادی که تریلر بازی GTA VI را دوست نداشتند را متوجه می‌شوم:

الف) ابتدا بگویم که تریلر بازی GTA VI در سال ۲۰۲۳ منتشر شد؛ چه بسا اگر همین تریلر در سال ۲۰۱۹ یا قبل‌تر پخش می‌شد، این میزان از دوبرابرشدگی نفرت و دیس‌لایک را شاهد نبودیم؛ آدم‌های سال ۲۰۲۳ چگونه هستند؟ خشمگین، مبتنی بر کمال‌گرایی کاذب، سوشال مدیاپرست، حضور شبه‌فعال در جریان‌های اجتماعی (چه ووک و چه غیرووک) و در پایان نومید از زندگی و تمایل به خودکشی؛ شور و طراوت مردم در زمان رونمایی از جی‌تی‌آی وی را نمی‌بینیم؛ اگر آن‌موقع همه‌چیز ۱۰۰ درصد Pure Positive بود؛ الان تقریباً ۶۰ به ۴۰ رسیده است؛ لیکر‌ها می‌آیند و قشنگ‌تر می‌زنند به حال و احوال سازندگان و کاربران؛ تو مقطع دیوانه‌کننده‌ای زندگی می‌کنیم. حتی دیگر جی‌تی‌آی را دوست نداریم؛ این موضوع بین‌المللی است و نمی‌دانم در سرتاسر دنیا همه با EA سروکار دارند یا نه.

ب) تعدادی دیگر کلاً از راکستار خشمگین هستند؛ فکر کنم آن‌ها پتانسیل حمله تروریستی به راکستار را دارند؛ علت نفرت از راکستار چیست؟ تریلر GTA VI بعد از ۱۳ سال منتشر می‌شود! با خودشان می‌گویند این گپ زمانی اصلاً و ابداً غیرقابل قبول است. آن‌ها از شیردوشی مالی راکستار گله‌مند هستند؛ از اینکه سه نسل همان GTA V را عرضه می‌کند؛ همان که بدون آنالیز می‌آید سه‌گانه کلاسیک GTA را عرضه می‌کند و به طرفدارانی که از GTA SA به آن‌ور این سری را بازی نکردند، توهین می‌کند؛ از اینکه بخش آنلاین Red Dead ۲ را به حال خود ر‌ها می‌گذارد؛ از اینکه Bully ۲ و Agent را کنسل می‌کند و...؛ راکستار قبلاً تنها جهنم بازیسازان بود؛ ولی الان برای آن دسته شرکتی جهنمی تلقی می‌شود؛ تعدادی موشکافانه نظر می‌دهند و می‌گوید راکستار بعد از ۲۰۱۸ مرده است.

ج) سال ۱۳۹۳ در بسیاری از جمع‌های دوستانه بازی GTA V را به علت نمایش فضایی خوش و رنگ لعاب، شاداب و نسبتاً فان، نسبت به تجربه بازی GTA IV ترجیح می‌دادند. منطق همین بود که GTA IV دارک است و فلان؛ سال ۱۴۰۲؛ همان منطق که GTA IV دارک است؛ اما گزاره دوم به کل تغییر کرده است؛ فضای خوش و رنگ لعاب و شاداب و نسبتاً فان GTA V را دوست ندارند و GTA IV شده محبوب دل‌ها؛ گیمر‌ها پیرو خط مش گروتا تورنبرگ دیگر شوخی‌ها و رفتار‌های احمقانه NPC‌های GTA را دوست ندارند؛ در حالی که GTA VI قرار است دیوانه‌ترین تصویر از آدم‌های نسل هزاره سوم را به تصویر بکشد؛ این شاید مقداری آن‌ها را فشاری کند!

د) فن‌بیس‌ها؛ با تشکر از اینترنت که بنیان تأسیس فن‌بیس‌های مختلف شد؛ ساده است؛ فن سایبرپانک و CDPR از GTA VI تعریف نمی‌کند؛ می‌ازاکی باز‌ها بدون توجه به نوع ژانر، بازی خودشان را خدا می‌دانند؛ TLOU فن‌ها که کم کم دارند ظاهر می‌شوند؛ بتسدایی‌ها اکنون برای نمایش TES ۶ کری‌خوانی را با راکستار آغاز کرده‌اند؛ تخم‌ریزی فن‌بیس‌ها باعث شد که دیگه هم‌نظر نباشیم روی محصولات راکستار
این پست رو شدیدن قبول دارم و دیروز وقت نشد نظرم رو بگم. مخصوصا مورد آخر...

عده ای زیادی هستن که چندین سالی میشه منتظر پایین اومدن سطح کاری Rockstar هستن. خیلی بی پرده بگم، اینکه یه استودیویی مثل Rockstar با آیپی GTA بیشتر از 20 ساله در اوج هستش، باعث فشار اومدن به خیلی ها میشه. مخصوصا کسانی که استودیوی مورد علاقه شون هیچ موقع راکستار نبوده و نیست همیشه در کمین بودن که بازی بعدی راکستار افت کنه تا دلشون خالی شه تا برتر بودن سبک یا بازیساز مورد علاقه خودشون رو به رخ بکشن.

خوب یادمه، بعد اومدن نمرات و خوابیدن هایپ RDR2، یه سری که فن راکستار و عناوین قبلیش نبودن برای اینکه فاز روشن فکری وردارن، (مثل بعضی از کانال های یوتیوب برای بازدید بیشتر) شروع کردن به ایراد گرفتن از بازی. عقل سلیم میگه هیچ چیزی بدون ایراد نیست ولی کیفیت کلی به قدری بالا هست که ایرادات اصلا مهم نیست.

بعد عرضه و خوابیدن هایپ اولیه VI هم داستان همین خواهد بود. یه سری یوتیوبر برای بازدید ساز مخالف خواهند زد، یه سری گیمر هم میان میگن بازی چرا مثل سبک مورد علاقه ما(RPG) حق انتخاب های مختلف برای انجام مراحل نمیده. خلاصه این دسته همیشه هستن ولی زیاد تاثیری در نتیجه ندارن. چراکه اصلا سبک بازی سازی راکستار به این شکل نیست و ایراد حساب نمیشه.

همین الانم دقن کنین یه سری ها اصلا پیداشون نیست، ولی بعد عرضه بازی با ایرادات و مقایسه های عجیب با سبک مورد علاقه شون سر و کله شون پیدا میشه.
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
این لیک ظاهرا مال یک روز قبل از نمایش تریلر هست:

Reddit - Dive into anything


پست پاک شده ولی بدست آوردم

۲۰۲۳۱۲۰۶_۱۴۵۸۳۲.jpg

کاملا در مورد تریلر درست گفته.
نکته جالب تاکید زیاد بر ریلیز در کوارتر اول 2025 هست.
جیسون شرایر هم تو توییتر تاکید کرد بازی قطعاً همون ۲۰۲۵ عرضه میشه و تاخیری در کار نیست.
گزارش مالی خود تیک تو هم که میگه تا آخر مارس ۲۰۲۵
پس میشه امیدوار بود اگه اتفاق خاصی نیفته همون اوایل ۲۰۲۵ بازیش کنیم
 

cameronx65

کاربر سایت
Jun 12, 2023
357
اتفاقا چیزی که تابو شده و حساسیت بهش هست، با تاکید و نمایش بیشتر، حساسیت زدایی میشه.
حالا میجت، فلج رو ویلچر یا معلول ذهنی-حرکتی. دایورسیتی دیگه
اما خب هرچقدرم با تکریم و احترام اینا رو تو بازی بزاره، بازم ترسشون از کارهایی که پلیرها باهاشون میکننه
من خودم راستی هستم ولی نمیدونم چه گیری دادی به این بدبخت ها :)) =)) =)) تریلر gta اومده پر داف شما گیری دادی به میجت =))=))=))=))=))=)) بابا خودت هم متوجه ای داری چی میگی ؟بیخیال
 
  • Like
Reactions: -Poormaz-

.SoRoUsH.

کاربر سایت
Jul 5, 2016
434
شما بازی رو بازی کردی ؟ که میدونی فرقی نداره ؟ چطور میدونید متفاوت نیست ؟> نباید هم باشه ملت gta میخواد فرمول همونه - برای تمام تاریخ بازیها همینه- الدن رینگ سولز دارک سولز open world همین- gta باید gta باشه تعجب نداره حتی ستینگ هم دقیقا مشابه وایس سیتی است - راک استار 12 سال میگذره انقلاب براه میندازه هنوز بازی نداریم در پیچیدگی مکانیزم ها و سیستم ها و محیط و ... به گرد rdr 2 برسه شاید totk بتونه - سی دی پراجکت عددی نیست در مقابل راک استار - هیچ وقت نمیتونه در خلق جهان به پای راک استار برسه همین سایبر مثلا 2 که به نظرم باید همین نسخه اصلا لانچ میشد (_چون نمیشه که بازی نصفه بسازی بعد بفروشی بعد هی فیکس کنی بعد ردست که شد ملت به به چه چه کنن که اره خیلی خوب شد >>؟) همین سایبر دو دنیاش حتی با سن اندریاس هم مقایسه نمیشه کرد فوق زنده پویا مردم در حال زندگی تو سایبر انگار همشون رباتن که ربات هم هستن واقعا سایبرناتیک شدنه-
راک استار طور میده زمان میخره شاهکار تحویل میده من اصلا با راک استار طول بده مخالف نیستم چون بخش تک نفره اش لااقل شاهکار خواهد بود.
شما اصلا این متنی رو‌که من نوشتم و نقل قول کردید ازش رو درست خوندین؟!چیزایی که من نوشتم فکر نمیکنم ارتباطی به نقل قول شما داشته باشه!من نه گفتم سایبرپانک بهتره از gta یا ردد یا گفتم سی دی پراجکت بهتره یا اصلا گفتم gta vi بازی ضعیفیه!
شایدم اصلا اشتباهی نقل قول کردید!!
 
  • Smile
Reactions: cameronx65

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
من خودم راستی هستم ولی نمیدونم چه گیری دادی به این بدبخت ها :)) =)) =)) تریلر gta اومده پر داف شما گیری دادی به میجت =))=))=))=))=))=)) بابا خودت هم متوجه ای داری چی میگی ؟بیخیال
ایشون فقط دنبال سمی کردن تاپیک های فرومه ،ایگنورش کن
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,547
نام
کورش
این پست رو شدیدن قبول دارم و دیروز وقت نشد نظرم رو بگم. مخصوصا مورد آخر...

عده ای زیادی هستن که چندین سالی میشه منتظر پایین اومدن سطح کاری Rockstar هستن. خیلی بی پرده بگم، اینکه یه استودیویی مثل Rockstar با آیپی GTA بیشتر از 20 ساله در اوج هستش، باعث فشار اومدن به خیلی ها میشه. مخصوصا کسانی که استودیوی مورد علاقه شون هیچ موقع راکستار نبوده و نیست همیشه در کمین بودن که بازی بعدی راکستار افت کنه تا دلشون خالی شه تا برتر بودن سبک یا بازیساز مورد علاقه خودشون رو به رخ بکشن.

خوب یادمه، بعد اومدن نمرات و خوابیدن هایپ RDR2، یه سری که فن راکستار و عناوین قبلیش نبودن برای اینکه فاز روشن فکری وردارن، (مثل بعضی از کانال های یوتیوب برای بازدید بیشتر) شروع کردن به ایراد گرفتن از بازی. عقل سلیم میگه هیچ چیزی بدون ایراد نیست ولی کیفیت کلی به قدری بالا هست که ایرادات اصلا مهم نیست.

بعد عرضه و خوابیدن هایپ اولیه VI هم داستان همین خواهد بود. یه سری یوتیوبر برای بازدید ساز مخالف خواهند زد، یه سری گیمر هم میان میگن بازی چرا مثل سبک مورد علاقه ما(RPG) حق انتخاب های مختلف برای انجام مراحل نمیده. خلاصه این دسته همیشه هستن ولی زیاد تاثیری در نتیجه ندارن. چراکه اصلا سبک بازی سازی راکستار به این شکل نیست و ایراد حساب نمیشه.

همین الانم دقن کنین یه سری ها اصلا پیداشون نیست، ولی بعد عرضه بازی با ایرادات و مقایسه های عجیب با سبک مورد علاقه شون سر و کله شون پیدا میشه.
این پست شما و پستی که نقل قول کردید بنوعی من رو یاد صدا و سیما میندازه که اول یه دشمن فرضی میسازن بعد با تمام قدرت بهش حمله میکنن برای اینکه نشون بدن چیزی که اعتقاد دارن خوبه.
اتفاقا پستی که نقل قول کردین مشکل دار ترین قسمتش مورد اخر بود. هیچ کس نمیخواد GTA زمین بخوره. اتفاقا همه هایپ هستن برای بازی و همه مشکلشون اینه که چرا زودتر نمیاد که زودتر غرق دنیای بازی بشن.
از من که طرفدار کارهای میازاکی و مخصوصا الدن رینگ هستم و همزمان شدیدا منتظر بازی بعدی بتزدا یعنی TES هستم بگیر تا همین بالا ماکان که طرفدار شدید jrpg ـه تا طرفداران ناتیداگ و لست و گروهشون که میشناسید تا طرفدران بازیهای انلاین و چیزهای مثل کال او دیوتی کلا همه منتظرن. حتی اونهایی هم که پست نژادپرستانه یا زن ستیز یا چیزی تو این مایه ها دادن و پستهاشون پاک شد با خود بازی مشکلی نداشتن.
واقعا نیازی به ساختن دشمن فرضی و ایجاد جنگ نیست در حالی که همه ثانیه شماری میکنن برای گرفتن یا حتی پیش خرید بازی. حتی من که از بازی روی کنسول و تلویزیون خوشم نمیاد و با کنسول راحت نیستم الان به فکر گرفتن ps5 افتادم و منتظرم ببینم قضیه پرو چی میشه.
فقط یه گروه با بازی مشکل دارن اون هم اونهایی هستن که ایدئولوژی خاصی دارن و انواع توئیتهاشون اینجا هست و اصلا گیمر نیست. بقیه شاید تنها بازی باشه که همه میخوان بازیش کنن و کسی شک نداره GTA اوج قله صنعت گیمه.
 

PXG

La Belle Époque
کاربر سایت
Jan 2, 2006
1,192
نام
پوريا
يكي از npc هاى تو ساحل يه چيزي مثل airpods تو گوشش هست.احتمالا موقع پياده روى هم ديگه بشه به موزيك/راديو گوش كرد.
IMG_2665.jpeg
IMG_2666.jpeg

تعامل npc ها با هم خيلي جالبه، اينجا اين دو تا داشتن با هم سلفى ميگرفتن!
IMG_2663.jpeg
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,423
الان تریلرو دیدم واقعا خوشم اومد
قشنگ ویژن هنری سازنده ها و این جهت گیریشون به واقعگرایی مشخص بود تو تریلر، این طور نبود که مث GTA V با گرافیک بهتر باشه. دمشون گرم.

از خوب شدن کلی بازی مطمئنم فقط امیدوارم گیمپلی اون حالت کندی rdr2 رو نداشته باشه و سریع تر باشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر