Gran Turismo 6 [پست اول حتماً خوانده شود]

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
گویا داره یواش یواش یه زمزمه هایی از gt7 به گوش میرسه:bighug:.

یه نشریه ایتالیایی چند وقت پیش یامائوچی رو یه جا خفتشو چسبیده و ازش در مورد GT7 سوالاتی کرده.

اولا یامائوچی گفته ما GT6 رو به امان خدا ول نمیکنیم و آپدیتهایی قراره براش بیاد.

دوما باز هم از PS3 نالیده و گفته کمبود حافظه پدر مارو درآورده. خیلی کارا میخواستیم بکنیم که بخاطر کمبود رم نتونستیم.

اما درباره GT7 فرمودن که آپدیت شدید الحنی قراره در مورد AI و دمیجینگ و فیزیک صورت بگیره. با توجه به اینکه PS4 قدرت خیلی بالاتری داره میشه انتظار داشت که تاثیر گنده ای روی فیزیک در نتیجه دمیجینگ بازی بزاره. گرافیک بازی هم اشاره شده بهبود فزاینده ای خواهد داشت. ( دیجیتال فاندری قبلا تو تحلیلش اشاره کرده بود که صرف ثابت شدن فریم ریت و افزایش رزولوشن به 1080 واقعی GT6 رو تبدیل به یه عنوان در خور برای نسل بعد میکنه. دیگه پیشرفت گرافیکی که جای خود دارد.

قسمت آنلاین هم پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

قبلا اشاره شده بود که صدای بازی هم دچار Overhaul یا همون دگرگونی خفن خواهد شد.

هر جوری به مخم فشار آوردم یادم نیومد که GT6 چه ایرادای دیگه ای داشته. بجز ماشینهای استاندارد که پاشنه آشیل سری GT بوده. اون هم که DF اشاره کرده بود که Tesselation در نسخه ی GT7 اگر بخوبی اجرا بشه باعث قابل قبول شدن استانداردها میشه

اینجور که بوش میاد روزهای سختی GT دیگه با اومدن PS4 داره به آخراش میرسه و تقریبا میشه اطمینان داشت که با بازی بدون نقصی روبرو میشیم.

البته تجربه نشون داده که PD استعداد خاصی در ضد حال زدن داره:d.
 

MASHIN

کاربر سایت
Aug 24, 2012
597
نام
KAMRAN
با اجازه اساتید دوتا مشکل دیگم داشت:

یکی سایه ها و گرافیک تماشا چیا!!!

دومیش اینکه خیلی بیش از حد جاده هاش بدون ناهمواری هست، کلا تکانهایه جاده خیلی محدوده و اصلا ماشیناش لرزش نداره،! خوب این یکم زیاده غیر واقعیه!!!! بهترین پیستها هم یکی دوتا ناهمواری رو حداقل دارن، شایدم من دارم با جاده هایه اینجا مقایسه میکنم که کلا نا هموارین و به سختی توش جاده پیدا میشه!!!:))

خدا کنه زودتر 7 بیاد !!! ما نفهمیدیم این درایو کلاب بحثش از گرنتوریسمو جداست؟؟؟ یا یکجورایی مکمل همن؟؟!!
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
با اجازه اساتید دوتا مشکل دیگم داشت:

یکی سایه ها و گرافیک تماشا چیا!!!

دومیش اینکه خیلی بیش از حد جاده هاش بدون ناهمواری هست، کلا تکانهایه جاده خیلی محدوده و اصلا ماشیناش لرزش نداره،! خوب این یکم زیاده غیر واقعیه!!!! بهترین پیستها هم یکی دوتا ناهمواری رو حداقل دارن، شایدم من دارم با جاده هایه اینجا مقایسه میکنم که کلا نا هموارین و به سختی توش جاده پیدا میشه!!!:))

خدا کنه زودتر 7 بیاد !!! ما نفهمیدیم این درایو کلاب بحثش از گرنتوریسمو جداست؟؟؟ یا یکجورایی مکمل همن؟؟!!

مگه جاده چالوسه که ناهمواری داشته باشه؟:d
 

MASHIN

کاربر سایت
Aug 24, 2012
597
نام
KAMRAN
مگه جاده چالوسه که ناهمواری داشته باشه؟

نه خوب اونجوری=))

منظور اینکه بلاخره هر ماشینی در حین حرکت یکم لرزشو داره دیگه و هر پیستی یک کوچولو ناهمواری رو داره، ولی تو gt اصن حس نمیشه، حتی تو قسمت dirt و رالیش!!!! ماشینا خیلی صاف و اتو کشیده حرکت میکنن حتی وقتی از بلندی میپری خیلی منظم و با کلاس ماشین میپره، خیلیم اروم ماشین میاد رو زمین!!! خدایشش یکم غیر طبیعیه دیگه،نه؟؟؟:d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
در مورد ناهمواری پیست که خب یه پیست ریس نمی تونه عین جاده های وطن عزیزمون تیکه پاره باشه چون ماشین با اون سرعت توی یکیش که بیوفته ماشین و راننده هر دو به رحمت خدا میرن :D ولی در مورد یه کم ناهمواری های جزئی که یه تکونی به ماشین بده بخش هایی از پیست De la sarthe رو توصیه میکنم که مسیر مستقیم و صافه :D دقت کنید احتمال منحرف شدن به طرفین هم وجود داره :D و از طرفی به خاطر سیستم فنر بندی جدید GT 6 اگه دقت کنید این لرزش ها توی چرخ ها و سیستم فنر بندی ماشین توی هر تـِرکی به خوبی دیده میشه :D

اما در مورد بخش رالی به شدت با لرزش های بیشتر موافقم :D
 

MASHIN

کاربر سایت
Aug 24, 2012
597
نام
KAMRAN
فک کنم منظورمو خوب نگفتم!
بزار مثالی بزنم، نیدفور اسپید شیفت 2 رو یادتونه؟؟؟
اگه یادتون باشه، وقتی سر پیچ میرسیدیم مقداری سنگ ریزه تو جاده بود که مربوط.میشد به ماشیمهایی که رفتن تو خاکی و بعد اومدن تو اسفالت، دقت کنید تو اون بازی سنگ ریزه ها خیلی طبیعی کار شده بودن، حتی وقتی زیر لاستیک میرفتن صدامیدادن!!
من میگم بد نیست اگر جی تی 6 هم یک چنین چیزی توش داشت، نه اینکه وسط پیست یهو یک چاله باشه، یا سرعت گیربزارن!!
مثلا وقتهایی که هوابارونیه، یک جاهایی از پیست رو طراحی کنن که مثلا اب جمع شه ، تا وقتی با ماشین میریم توش اب پخش بشه به اطراف یا مثلا صدایه اب بده!
خلاصه یک همچین چیزی که جلوه بصری بیشتری به پیست بده ، تا هم یکدور مسابقه دادن لذت بخش باشه هم دیدن ریپلی یا ویدعوی اون مسابقه
 

Noirique

کاربر سایت
Jan 17, 2009
3,179
نام
امیرحسین
نه احسان کلا جاده ها خیلی تو کشیده شده هستن ، Racing Track ها کنار Special Stage Route یا Tokyo Route ها چی ؟! سیستم Suspension تو بازی ایرادی نداره مشکل از ترک ها هستش !

این ترتمیز بودن زیاد جاهای دیگه مثل تعویض دنده هم هستش که انگار اصلا لگد نداره ! :D
 

MASHIN

کاربر سایت
Aug 24, 2012
597
نام
KAMRAN
100تایید میشه ،برای اثبات، هم ویدعوهایه متعددی تو یو تیوب هست که شبیه سازی ماشینها و پیستها رو در gt6 و فورزا
مقایسه کرده، اگه بی طرفانه نگاه کنید میبینید که تو فورزا یکم طبیعی تر کار شده
نمونش ویدعوی زیر، پاگانی هایرا رو تو یک پیست مشترک در 2 بازی گرنتوریسمو و فورزا تست کرده، از بحث گرافیک و صدا که بگذریم، میبینیم که تو فورزا تکانها طبیعی تره، حتی فرمون ماشین هم کمی لرزش داره ولی تو گرنتوریسمو متاسفانه همه چی عصا قورت دادست!!! بدون لرزش و فاقد جذابیت!! حتی شبشه ماشین تو فورزا کمی کثیف میشه !


https://www.youtube.com/watch?v=8GtjCELfk_8
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
والا این مواردی رو که میفرمایید رو من راستیتش نظری نمیتونم بدم. تو GT6 که فیزیک و کلا فنر بندی خیلی بهتر از GT5 شده ولی خوب تا حدی هم حق با شماست جا برای کار هست. دیگه PS3 واقعا جای کار بیشتر از این رو نداره و نمیشه ایراد گرفت. امیدوارم GT7 چیزی باشه که همه راضی باشن
 

MASHIN

کاربر سایت
Aug 24, 2012
597
نام
KAMRAN
یک مورد دیگه، نمیدونم شما با من موافقید یا نه، این بخش که بشه چپ و راست ماشین رو هم دید اضافه بشه بدک نیست، تو سری هایه قبل فقط میشد جاده رو دید، اما اگر بشه همراه جاده بدنه ماشینو هم نشون بده دیگه محشر میشه
(نمیدونم چرا این بازی سازها قبل شروع ساختن یک ورژن جدید قبلش از گیمر ها نظر سنجی نمیکنن!!:-/ )
 

GUѦRDiAN

کاربر سایت
Jun 25, 2011
985
نام
Esmaiel
دوستان دو روز پیش کارگردان Forza آقای دن گریناوالت چلنج سطل آب یخ رو پذیرفتند و از خالق GT آقای کازانوری یامااوچی نیز دعوت کردند که به این چلنج بپیوندند ایشون امروز با کمال میل قبول کردند
این هم ویدیوش:
Ice Bucket Challenge on Vimeo
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
@ MASHIN و Noirique

آها اگه منظور تمیزی کثیفیه که من خودم از پایه های سنگین همچین مواردی اَم :D
توی این نسل که عمراً نمیشده ولی نسل بعد قطعاً باید داشته باشیم :D نباشه ، PD می تونه بره بمیره :D همین الان DC انواع و اقسام چاله ی آب و هزار تا کوفت و زهر مار ریل تایم داره :D به شخصه انتظار دارم GT هر چی توی پیست ممکنه اتفاق بیوفته رو برای این نسل در نظر بگیره حتی کنده شدن لاستیک ها و جمع شدن خورده لاستیک های کنده شده توی کناره های پیست توی مسابقاتی که تعداد دور بالا دارن :D نه تنها کیفیت بالاتر میره بلکه چلنجینگ تر هم میشه :D
سنگ و خاک و خول هم توی پیست بپاچه عالی میشه :D توی GT 6 صداش بود ، خودش نبود :D اگه یه هدفون درست حسابی ردیف کنید و مثلاً توی اون پستی که وسط بیابونه بزنید تو خاکی صدای ترق تروق خوردن سنگ ریزه ها به کف ماشین قشنگ شنیده میشه :D اینا توی پیست هم بیاد که نور علی نوره :D
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
100تایید میشه ،برای اثبات، هم ویدعوهایه متعددی تو یو تیوب هست که شبیه سازی ماشینها و پیستها رو در gt6 و فورزا
مقایسه کرده، اگه بی طرفانه نگاه کنید میبینید که تو فورزا یکم طبیعی تر کار شده
نمونش ویدعوی زیر، پاگانی هایرا رو تو یک پیست مشترک در 2 بازی گرنتوریسمو و فورزا تست کرده، از بحث گرافیک و صدا که بگذریم، میبینیم که تو فورزا تکانها طبیعی تره، حتی فرمون ماشین هم کمی لرزش داره ولی تو گرنتوریسمو متاسفانه همه چی عصا قورت دادست!!! بدون لرزش و فاقد جذابیت!! حتی شبشه ماشین تو فورزا کمی کثیف میشه !


https://www.youtube.com/watch?v=8GtjCELfk_8
در مورد بیشتر شدن لرزش ها موافقم! :D البته GT6 توی بخش های خاکی یا لبه پیست ها و جاهایی که پستی بلندی داره از این نظر خوبه، ولی توی مسیر مستقیم باید لرزش ها بیشتر بشن. ولی در مورد شیشه، انصافاً مقایسه بازی های دو نسل متفاوت درست نیست! :D گذشته از اینکه FM5 شیشه هاش اگه اشتباه نکنم کثیف نمیشن (اون هایی که روی شیشه دیده میشه، انعکاس بخش های داخل ماشین هست نه کثیفی)، Forzaهای نسل قبل از زاویه داخل ماشین و کاکپیت اصلاً شیشه نداشتن! :D یعنی توی زاویه کاکپیت که بازی میکردی، هوای آزاد جلوی چشمت بود و فرقی با زاویه خارجی نداشت. برخلاف GT5/GT6 که ماشین ها از داخل هم شیشه داشتن و نوع نورپردازی و رنگ محیط از داخل و خارج ماشین متفاوت بود. دیگه بگذریم از جزییاتی که روی شیشه ها بود و بعضی ماشین ها حتی ریزترین لوگوهای ایمنی و ... رو هم روی شیشه ـشون داشتن.
به احتمال خیلی زیاد GT7 هم انعکاس داخل ماشین رو روی شیشه داشته باشه، دیگه وقتی DriveClub هم همچین چیزی رو داره بعیده که GT7 نداشته باشه.
در مورد کثیفی خود ماشین هم توی همین GTهای PS3 هم بدنه ماشین خاکی یا برفی میشه. مثلاً این عکس رو مدت ها پیش گرفته بودم و قبل و بعد از برف بازی (!) هست:



ماشین ها خاکی هم میشن که البته الآن عکسی دم دستم نیست. یا مثلاً وقتی با ماشین وارد بخش های خاکی میشین، لاستیک ها خاکی میشن و رنگشون عوض میشه. فقط این کثیف شدن زیاد قابل توجه نیست و باید دقت کرد تا متوجهش شد. :D
 

MASHIN

کاربر سایت
Aug 24, 2012
597
نام
KAMRAN
اما خداییش باز فورزا نسبت به قبلش تحول گرافیکی و کلی بازیش به نسبت GT6 بیشتر بود، مثلا GT5 رو با 6 مقایسه کنید، کلا در عملکرد ماشینها هیچ تغییری بینشون نیست! (منظورم کمی طبیعی تر شدنشه)
درسته از لحاظ گرافیکی و جزعیات ظاهری پیشرفت داشته خداییش ولی همه چیز که ظاهر نیست، بلاخره خود طبیعی تر شدن رانندگی هندلینگ و چیزایه طبیعیش هم موثره ، مثلا هماهنگی گاز خوردن ماشیناش با لاستیک خیلی غیر طبیعیه، شما داری کم گاز میدی مثلا ماشینی مثل فولکس بیتل استاندارد (بدون تیونینگ) شروع میکنه به بکسوات کردن!!! خب اینو چطور میشه تو جیه کرد، ؟؟!! این ضعف از نسخه 4 به بعد بنظرم ظاهر شده، چون تو قبلیاش یادم نماد که چنین ایرادی داشتند.
(خدایی نکرده این ایراداتی که من میگیرم رو نزارید به پای کل کلو... ، فقط و فقط حرفم اینکه حیفه بازی با این عزمت ضعفهایه ریز اما مشخصی داره که تو ذوق میزنه ،ای کاش در نسخه هایه بعد بر طرف بشه)
لذتی که با بازی کردن نسخه 2 نصیبم شد،خداییش تو هیچکدوم از ورژناش برام اتفاق نیوفتاد:d
 

feroozGT

کاربر سایت
Oct 9, 2013
732
نام
فیروز
اما خداییش باز فورزا نسبت به قبلش تحول گرافیکی و کلی بازیش به نسبت GT6 بیشتر بود، مثلا GT5 رو با 6 مقایسه کنید، کلا در عملکرد ماشینها هیچ تغییری بینشون نیست! (منظورم کمی طبیعی تر شدنشه)
درسته از لحاظ گرافیکی و جزعیات ظاهری پیشرفت داشته خداییش ولی همه چیز که ظاهر نیست، بلاخره خود طبیعی تر شدن رانندگی هندلینگ و چیزایه طبیعیش هم موثره ، مثلا هماهنگی گاز خوردن ماشیناش با لاستیک خیلی غیر طبیعیه، شما داری کم گاز میدی مثلا ماشینی مثل فولکس بیتل استاندارد (بدون تیونینگ) شروع میکنه به بکسوات کردن!!! خب اینو چطور میشه تو جیه کرد، ؟؟!! این ضعف از نسخه 4 به بعد بنظرم ظاهر شده، چون تو قبلیاش یادم نماد که چنین ایرادی داشتند.
(خدایی نکرده این ایراداتی که من میگیرم رو نزارید به پای کل کلو... ، فقط و فقط حرفم اینکه حیفه بازی با این عزمت ضعفهایه ریز اما مشخصی داره که تو ذوق میزنه ،ای کاش در نسخه هایه بعد بر طرف بشه)
لذتی که با بازی کردن نسخه 2 نصیبم شد،خداییش تو هیچکدوم از ورژناش برام اتفاق نیوفتاد:d

برادر شما زیادی حساسیت بخرج میدی . خودشون بارها مطرح کردن که ps3 توان کشش بیشتر از اینو نداشته . مطمئن باش رو ps4 زمین تا اسمون بازی تغییر پیدا میکنه . وقتی GT5 هم وارد بازار شد دیدید خب بازی نسبت به GT4 خیلی پیشرفت داشت . هر بازی هم که میاد یه سری عیب و ایراد داره . و تا بحال هم بازی وجود نداشته که ایراد نداشته باشه . GT6 رو هم با فوزا 5 مقایسه نکن . GT کلا یه سبک بخصوصی داره. سبک رانندگی در GT خیلی حرفه ای هست. فوزا که اینطور نیست فقط به بیشتر جزئیات توجه کرده . بعد تو فورزا اندازه GT که ماشین نیست کار کردن رو 1200 300 تا ماشین و این همه پیست کار اسونی نیست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر