Gran Turismo 6 [پست اول حتماً خوانده شود]

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
خوب DF بلاخره بعد از يه تاخير خيلي طولاني تحليل تكنيكي خودشو از GT6 منتشر كرد. چيزي كه تو مقالش ديدم رو قبلا حدس ميزدم و سورپرايز خاصي برام نداشت

Last year marked the 15th anniversary of the Gran Turismo franchise and the arrival of GT6, Polyphony Digital's final outing on the PlayStation 3. With the veteran hardware now on its seventh year, it's fair to say they've had a fair crack at pushing the platform to its limits. GT6 arrived with a wealth of new content along with numerous changes and improvements to the underlying technology - we're seeing state-of-the-art features that aren't even present in the next-gen Forza Motorsport 5.

اشاره شده كه سال گذشته 15 همين سالگرد GT بوده و پولي فوني هم آخرين سرباز خودش رو روي سومين كنسول خانگي سوني روانه جنگ كرده:d
باز هم اشاره شده كه ديگه با اين بازي PS3 به حد نهايت خودش رسيده و ديگه بيشتر از اين جا نداشته. نسبت به نسخه ي پنجم بازي شاهد بهبودهاي زيادي بوده و جنبه ي هنري بازي هم بسيار سطح بالاست تا جايي كه ختي فورزا 5 روي كنسول نسل بعدي در مواردي عقب ميمونه.

Gran Turismo 5 still remains perhaps the most ambitious title in the series' history, but there was always a sense that the game never fully delivered on the vision Kazunori Yamauchi set out to achieve on PlayStation 3.

گفته شده كه GT6 جاه طلبانه ترين تلاش يامائوچي است. اما نتونسته تمام خواسته هاي خودشو پياده كنه و كاستي هايي وجود داره.

The cumulative years of work leading up to the release of GT6 bring an impressive number of improvements to the table, but perhaps one of the most noticeable changes makes itself known within the first few minutes: the user interface. This was one of the weakest elements of Gran Turismo 5, thanks to a slow and ponderous design.
اينجا به بهبود اينترفيس اشاره شده و يه بخش بزرگي از مقاله به تعريف و تمجيد از بهبود منو ها و غيره اختصاص داره

"Comparisons with Gran Turismo 5 reveal a sequel that has added some genuinely impressive new effects - but there is a drop in frame-rate that impacts the fluidity of the driving experience."

در مقايسه با GT5 افكتهاي بسيار موثري رو بازي اضافه شده ولي متاسفانه مشكل فريم ريت همچنان وجود داره

Interestingly, some of the more ambitious and experimental features that were introduced for GT5 have gone missing in GT6. 3D support is completely absent this time out while the attempt at head tracking via the PlayStation Eye has also been removed. It's remotely possible that 3D may someday return in a patch, but the performance issues GT5 faced when using this mode suggest that it's probably not a huge loss. The same could be said of the PS Eye support, which was highly unreliable.
در اين قسمت هم اشاره شده كه بخشهايي هم نسبت به GT5 حذف شدن مثل قابليت 3D بازي كه احتمالا بخاطر مشكلات پرفورمنس بوده البته ممكنه با يه پچ بعدا به بازي اضافه شن.

Once behind the wheel we finally get a closer look at Polyphony Digital's latest rendering technology. As with the GT Academy demo released this past summer, GT6 operates using a 1440x1080 framebuffer; a 12.5 per cent gain over the 1280x1080 employed in Gran Turismo 5 and now matching the resolution used by the original Gran Turismo HD release - a single circuit demo released in tandem with the PlayStation 3. We also see the elimination of 2x quincunx anti-aliasing (QAA) in favour of a morphological (MLAA) solution, strongly reminiscent of the tech devised by Sony's Advanced Technology Group and integrated into a host of first and third-party PS3 games.

This frees up memory and resources on the RSX, allowing for a higher resolution, but the end results are mixed. While the increased clarity and lack of blur associated with multi-sampling definitely help produce a sharper overall image, the aliasing along finer edges such as trees and fences is increased, resulting in more noticeable shimmering. The higher resolution does at least help clean up some of the more glaring artefacts associated with the use of alpha to coverage on transparencies, however.

As with GT5, an optional, faster 1280x720 mode can be engaged by selecting this as the maximum supported resolution from the PlayStation 3's XMB. MLAA persists in this mode as well, however, failing to offer the same level of clarity afforded by the previously used 4x MSAA in Gran Turismo 5's 720p mode. In either mode, texture ******ing is used well enough to avoid losing significant texture detail at steep angles - unlike the competing Forza 5
.

خوب اينجاش خيلي تخصصي ميشه وقتتون رو نميگيرم فقط در اين حد بگم كه يه جور تكنولوژي خاص AA كه توسط خود سوني توليد شده در بازي بكار گرفتن كه باعث شده بار روي RSX يا همون GPU كاهش پيدا كنه و بتونن به رزولوشن 1080 نيتيو نزديكتر بشن و 12.5 درصد نسبت به GT5 شمار پيكسلها رو بالا ببرن بعلاوه اين تكنولوژي باعث مشكا بيكيفيت شده تكسچرها در گوشه هاي شيب دار كه در فورزا 4 وجود داشته تو GT وجود نداشته باشه و تكسچرها كيفيت و طراوت خودشونو حفظ كنن


When we tested the Academy Demo we were concerned with the lacklustre performance when operating in 1080p, but as it was just a demo, there was still hope that things would improve by launch. After all, the removal of more demanding MSAA should theoretically free up enough resources to allow for faster performance. Unfortunately, the 60fps target is regularly missed, resulting in screen-tear and image judder far more often than we'd like.

Tearing remains an issue with GT6 but manifests itself somewhat differently than in GT5, necessitating a rewrite of the tear detection algorithms in our performance tools. The overall effect is less distracting than in GT5 but still far from optimal - the visual impact of the tearing is not as noticeable to the human eye, but there's a definite "wobble" in the presentation when frame-rate dips below 60fps.
As it stands, performance seems to hinge on the use of four elements: dynamic lighting, the amount of cars on-screen, utilisation of the cockpit view, and weather effects. GT6 includes an updated real-time lighting solution designed to allow for realistic time of day changes. While this feature was already present in Gran Turismo 5 to a limited degree, GT6 sees this extended across a wider variety of circuits.
This is clearly a very demanding feature, however, resulting in performance issues with any track utilising the updated lighting model. Despite this, the end results can be quite stunning, and definitely contribute an improved sense of realism and beauty. While GT6 continues to support up to 16 vehicles in a race, the game reserves higher vehicle counts for the latter stages of the career mode. In stark contrast to GT5's arcade mode, the amount of cars in any given race is noticeably pared back in the sequel - a decision that appears to have been made for performance reasons. Only further into the career mode does the full roster of 16 vehicles appear.

بطور خلاصه بازي با مشكلات پرفورمنس (افت فريم) روبروست اگرچه ميزان اين مسئله به فاكتورهايي مثل آب و هوا زمين و ميزان ماشينهاي رو تصوير و نورپردازي بستگي داره اما اين مشكل رو كنار بگذاريم نتيجه ي كار ( گرافيك) شگفت انگيزه

Some of the most impressive visual improvements show up only in replays: the dramatic blur effects and bokeh depth of field previously reserved for photo mode now appear - in a less precise form - in replays. Motion blur now operates with more samples removing the artifacts that were previously visible in GT5. The low resolution depth of field effect is also replaced with a much higher quality bokeh version that is especially impressive during night-time racing. While the quality still isn't on par with the high precision effects found in photo mode, they provide a convincing approximation. When GT5 dropped to 30fps for replays instead of the usual 60fps present in the PS2 installments, there was a sense that something was lost, but GT6 provides the level of spectacle we'd want for trading on resolution.
ريپلي هاي بازي نفس هارو تو سينه حبس ميكنه تو اين حالت بازي 30 فريم ميشه و اين قدرت آزاد شده باعث ميشه بتونن تكنيكهايي مثل موشن بلور اضافه كنن كه واقعا ريپلي ها رو زيبا ميكنن

كلا مقاله خيلي طولانيه و مطلب هم خيلي داره و امكانش نيست كه همه رو اينجا بزارم اما خلاصه وار عرض كنم ديجيتال فاندري اعتقاد داره كه گران توريزمو 5 و 6 حتي بيشتر تلاش بسيار جاه طلبانه ي يامائوچي و تيمش بوده براي اينكه بازي رو خيلي جلو ببرن اينقدر اين تلاش جاه طلبانه بوده كه از سطح نسل فعلي بالاتر ميره و بجايي ميرسه كه سخت افزار پير PS3 رو به چالش ميكشه و موارد پرفورمنس كه اشاره كردم رو بوجود مياره. اما اين نكته فوايدي هم داره اشاره شده كه سطح جزئيات ماشينهاي پريميوم بقدري بالاست كه نشون ميده پولي فوني درواقع اونا رو با نگاهي به آينده طراحي كرده و قطعا قصد داره در آينده و شماره هاي بعدي بكار بگيره

قبلا هم يوروگيمر به GT6 لقب سمفوني نا تمام داده بود. GT6 با تمامي كم و كاستش بازي هست كه سطحي بالاتر از اين نسل رو ارائه ميكنه و مسلما يكي از مراحل سفر استوديو براي رسيدن به كماله كه اين كمال احتمالا در PS4 اتفاق مي افته
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
مثل اینکه DF هم نظرش در مورد ماشین های پریمیوم شبیه من هست و اون ها رو مناسب نسخه PS4 میدونه ! :D
When Polyphony started working on Gran Turismo 6, we can imagine that the original plan did not include the use of models created for GT4, and there's a sense that GT6's assets were created very much with the future in mind: between the incredibly detailed premium car models, the advanced lighting solution, and the beautiful post-processing utilised in replays, it's fair to say that a boost to image quality and performance alone could make for a convincingly high-end PS4 title. Many of these details were necessarily curtailed by limitations of the PlayStation 3 hardware, but the systems that have been created here seem to be a great fit for its successor

در مجموع از اولین روزی که شایعات GT6 برای PS3 اومد ، گفتم که کار اشتباهی هست. PD اگه همین 350،400 تا ماشین پریمیوم رو با 15،16 تا از پیست های با کیفیت کنار هم میذاشت و یه دستی هم روی قسمت های مختلف میکشید ، میتونست بازی رو به عنوان Launch Title کنسول PS4 منتشر کنه. اون طوری تجربه کار با PS4 رو هم بدست می آوردن و نسخه بعدی سریع تر آماده میشد. ولی الآن باز اومدن بیشتر از حد توان PS3 ازش کار کشیدن و مشکلات افت فریم و ... پیش اومده.
توی ویدئوهایی که از DF گرفتم ، فریم ریت توی 720p خوب به نظر میرسه. ویدئوی اول 4 تا پیست رو نشون میده که توی Toscana بعضی جاها تا 50 هم میاد ، ولی بقیه عالی هستن. دو تا از پیست ها اگه اشتباه نکنم زیر 60 نمیاد و اون یکی هم فقط 3،4 بار تا 56 و 58 میاد. ویدئوی دوم هم اکثراً فریم ریت خیلی خوبی داره ، به جز یکی از پیست ها که توی شرایط بارونی هست و تا حدود 40 هم پایین میاد ! توی 1080p البته شرایط بدتر هست و بعضی جاها تا حدود 30 هم میرسه !

قبلاً گفته بودم و با خوندن مقاله DF باز هم میگم ، امیدوارم PD نسل بعد حد و اندازه های سخت افزار PS4 رو در نظر بگیره. یعنی دوباره مثل این نسل نشه که چیز مهمی مثل فریم ریت فدای یه سری چیزهای دیگه شد. قشنگ بیان GT رو بر اساس محدودیت های سخت افزاری بسازن و 40 تا ماشین نندازن توی پیست و رزولوشن بالاتر از 1080p و فلان افکت 3D و ... بهش اضافه کنن. اگه این کارها رو نکنن و به اصل مطلب بپردازن ، میشه منتظر چیز غول آسایی بود !

این هم مقایسه 3 نسل GT :


نامردا از بین این همه پیست ، رفتن سراغ Trial Mountain ! :| یعنی یکی از داغون ترین پیست های بازی ! :D البته دلیلش این بوده که دنبال پیستی بودن که توی هر 3 نسل باشه. Laguna Seca هم جزو پیست های متوسط از نظر کیفیت هست ، ولی باز خیلی بهتر از Trial Mountain هست.
 

mohsen gt5

کاربر سایت
Oct 8, 2010
859
باز توی هوای معمولی میشه شبو یه کاریش کرد اما امان از موقعی که بارونم بیادو کاکپیته ماشین هم کوچیک باشه(مثل پژو 908) اونموقع دیگه کاملل باید از روی تخمینی که از ترک دارین مسیرو پیش برین!
 

™TyrioN

کاربر سایت
Nov 2, 2013
1,793
نام
وحید
دوستانی که دنبال ماشین خوب و مقروم به صرفه میگردن Aston Martin Vantage رو به هیچ وجه فراموش نکنن :d همه چیز ماشین رو فرم هست بهمراه یه هندلینگ خفن و کلفت .

مشکلی که دیدم تو ماشین برمیگرده به سنگینی ماشین که با یه تیونینگ درست و حسابی برطرف میشه در غیر اینصورت هیچی از 458 و ZR1 کم نداره :d و سگش هم میرزه به GTR :-":d
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
دوستانی که دنبال ماشین خوب و مقروم به صرفه میگردن Aston Martin Vantage رو به هیچ وجه فراموش نکنن :d همه چیز ماشین رو فرم هست بهمراه یه هندلینگ خفن و کلفت .

مشکلی که دیدم تو ماشین برمیگرده به سنگینی ماشین که با یه تیونینگ درست و حسابی برطرف میشه در غیر اینصورت هیچی از 458 و ZR1 کم نداره :d و سگش هم میرزه به GTR :-"

البته كلا تو گرن توريزمو هميشه صرف با ماشين ژاپنيه:d مخصوصا انواع مختلف اسكاي لاين. از ارزون تا گرونش فوق العادست اصلا منو برادرم سر اينكه واقعا اسكاي لاين تو دنياي واقعي هم اينقدر خوبه يا نه با هم درگير بوديم من اعتقاد داشتم يامائوچي يكم پارتي بازي ميكنه اون عقيدش اين نيست همچين هم از نيسان و اسكاي لاين دفاع ميكنه كه انگار تست هم كرده :d
 

™TyrioN

کاربر سایت
Nov 2, 2013
1,793
نام
وحید
البته كلا تو گرن توريزمو هميشه صرف با ماشين ژاپنيه:d مخصوصا انواع مختلف اسكاي لاين. از ارزون تا گرونش فوق العادست اصلا منو برادرم سر اينكه واقعا اسكاي لاين تو دنياي واقعي هم اينقدر خوبه يا نه با هم درگير بوديم من اعتقاد داشتم يامائوچي يكم پارتي بازي ميكنه اون عقيدش اين نيست همچين هم از نيسان و اسكاي لاين دفاع ميكنه كه انگار تست هم كرده :d

برعکس اصلا و ابدا اینطور نیست ! هندلینگی که فراری ها و کوروت ها ها دارن حتی GTR هم نداره ! از سر تجربه کاملا شخصی میگم !

از نظر تعداد ماشین کاملا قبول دارم که یامائوچی کلا ماشین های ژاپنی رو تا تونسته چپونده به بازی و خب کار غیر منطقی نیست و باید کشور خودش رو تبلیغ کنه ولی اینکه کیفیت ماشین ها رو دستکاری کنه اصلا امکان نداره ! :d
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
برعکس اصلا و ابدا اینطور نیست ! هندلینگی که فراری ها و کوروت ها ها دارن حتی GTR هم نداره ! از سر تجربه کاملا شخصی میگم !

از نظر تعداد ماشین کاملا قبول دارم که یامائوچی کلا ماشین های ژاپنی رو تا تونسته چپونده به بازی و خب کار غیر منطقی نیست و باید کشور خودش رو تبلیغ کنه ولی اینکه کیفیت ماشین ها رو دستکاری کنه اصلا امکان نداره !
من اصلا يامائوچي رو به چيزي متهم نميكنم 8-| اين بيشتر بودن ماشين ژاپني هم بنظرم بعلت اينه كه لايسنس كردنشون براش راحتتره.
اما واقعا نميدونم اين حرفو چه جوري ميزني؟؟؟؟!!!!!!!! شما يه نگاه به قيمت ماشينا بنداز بله فراري 20 درصد بهتره اما 500 درصد گرونتر. از اول هم من به صرفه بودن رو بحث كردم نه بهتر بودن. اسكاي لاين قيمتش مفته اما كاراييش نسبت به قيمتش فوق العاده بالاست. بعد هم واقعا هندلينگ GTR رو با فراري مقايسه كردي؟ واقعا دست به يه همچين عمل شنيعي زدي؟ كفر نگو جوون:d لطفا زيرش نزن كه 13 ساله دارم GT بازي ميكنم صفر و يكشو حفظم:d
 

™TyrioN

کاربر سایت
Nov 2, 2013
1,793
نام
وحید
عد هم واقعا هندلينگ GTR رو با فراري مقايسه كردي؟ واقعا دست به يه همچين عمل شنيعي زدي؟ كفر نگو جوون:d لطفا زيرش نزن كه 13 ساله دارم GT بازي ميكنم صفر و يكشو حفظم:d

بی برو حاجی یه 458 و Enzo برای کل کمپانی نیسان کافی هستند:d . فکر میکردی من رو PS2 و PS1 شلغم بازی میکردم ؟ :| در کل حیف که نمیشه یه مچ باهات بدم وگرنه نشونت میدادم 458 یعنی چی :|:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر