Xbox Forza Motorsport

سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram

یک سری از عکس مقایسه ای هم با نسخه هفتم اومده و پیشرفت چشم گیر نورپردازی و رنگ بندی به شدت داخلش دیده میشه. نسخه های پنجم تا هفتم به شدت رنگ‌بندی سرد و یک پالت رنگی نسبتا پررنگی داشتن که از واقعیت رنگ هارو خارج میکرد تا حد زیادی. البته در آب و هوای ابری و بارونی واقعا خوشگل بود این ترکیب رنگ و نور.

1000027481.jpg

1000027483.jpg
 

Eghball

کاربر سایت
Nov 3, 2014
489
نام
اقبال

یک سری از عکس مقایسه ای هم با نسخه هفتم اومده و پیشرفت چشم گیر نورپردازی و رنگ بندی به شدت داخلش دیده میشه. نسخه های پنجم تا هفتم به شدت رنگ‌بندی سرد و یک پالت رنگی نسبتا پررنگی داشتن که از واقعیت رنگ هارو خارج میکرد تا حد زیادی. البته در آب و هوای ابری و بارونی واقعا خوشگل بود این ترکیب رنگ و نور.

View attachment 308846

View attachment 308847
دیدن این ویدیو خالی از لطف نیست، مقایسه با سری ۷، پیشرفتش فوق العاده است

https://youtu.be/b8hIbBEmcdI?si=cspp0TSxGIQYoUIt
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,362
نام
مــاکــان
تو همین ویدئوی بالا دقیقه 2:59 :

=============
صدای برخورد ماشینها طوریه که انگاری دوتا سفینه تو خلاء/فضا با هم برخورد میکنن، چرا؟:D
این مورد تو قبلیها به یک شکل دیگه ای بدبود.


باقی موارد از روی ویدئو نمیشه نظر داد ولی خب خوبه.
پیشرفت واقعا مشخصه.
 
آخرین ویرایش:

Helghast

کاربر سایت
May 6, 2014
563
نام
S O |-| E I L
این Turn 10 و پلی گراند رو باید بکوبی تو سر اون سازنده هایی که میگن مشکل از کنسولاس بازی ما 30 فریم با تنظیمات شخمی اجرا میشه یا چمیدونم سری اس ضعیفه و فلان

پس میشه بازی درست درمون ساخت، منتهی نباید سازنده ها گ#اد باشن

همون FH5 از زمانی که اومده همچنان گرافیکش خداس یه محیط گنده جهان باز با چرخه روز و شب و تغییرات آب و هوایی
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,362
نام
مــاکــان
ویدیو های اینو میبینم ب این نتیجه میرسم ریسینگ رو نباید رو ی صفحه ۲۰ ۳۰ اینچی رفت.
باید ی صفحه ۴۰-۵۰ اینچی curve تو صورتت باشه قشنگ فرو بری.
منحنی یا از اون بهتر سه‌مانیتوره واقعا یک چیز دیگست.
گزینه ارزونتر هم میشه VR که اگه سیستم خیلی خوب داشته باشی واقعا یک دنیای دیگست.
 

sopranus

کاربر سایت
Jan 17, 2009
1,413
نام
aliakbar
منحنی یا از اون بهتر سه‌مانیتوره واقعا یک چیز دیگست.
گزینه ارزونتر هم میشه VR که اگه سیستم خیلی خوب داشته باشی واقعا یک دنیای دیگست.
بابت اسپم عذر میخوام.
با vr میشه رو ps5 گاد آو وار بازی کرد؟
یا فقط نسخه مخصوص vr؟
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,362
نام
مــاکــان
بابت اسپم عذر میخوام.
با vr میشه رو ps5 گاد آو وار بازی کرد؟
یا فقط نسخه مخصوص vr؟
نه بازی باید VR ساپورت کنه.
فکر کنم از بازیهای بزرگ GT7 ساپورت کنه و هورایزنی که مخصوص VR ساختن.

بازی اگه برای VR ساخته نشده باشه تهش میشه انگاری انداختی روی مانیتور بزرگ ، تو PC که اینطوریه.
که خب توجیه نداره.
 
  • Like
Reactions: sopranus

Scooby

کاربر سایت
Oct 20, 2011
177
نام
Hamed
تو همین ویدئوی بالا دقیقه 2:59 :

=============
صدای برخورد ماشینها طوریه که انگاری دوتا سفینه تو خلاء/فضا با هم برخورد میکنن، چرا؟:D
این مورد تو قبلیها به یک شکل دیگه ای بدبود.


باقی موارد از روی ویدئو نمیشه نظر داد ولی خب خوبه.
پیشرفت واقعا مشخصه.
منم با این موضوع صدای تصادفات از نسخه سوم به بعد مشکل دارم. سری 1 و 2 فورزا رو بازی نکردم ولی نسخه سوم وقتی تصادف میکردی صدای تصادف با این که مهم نبود با چه زاویه و سرعتی تصادف میکنی اما صدای تصادف یک احساس آشنای تصادفات واقعی خودم رو داشت :D
 
  • Smile
Reactions: m.d.makan

Scooby

کاربر سایت
Oct 20, 2011
177
نام
Hamed
ویدیو های اینو میبینم ب این نتیجه میرسم ریسینگ رو نباید رو ی صفحه ۲۰ ۳۰ اینچی رفت.
باید ی صفحه ۴۰-۵۰ اینچی curve تو صورتت باشه قشنگ فرو بری.
بهترین حالت همونطور که دوستمون اشاره کرد سه تا مانیتور 30 اینچ که دیگه حرف نداره ولی تصویر سایز بزرگ اولش جذاب به نظر میرسه اما اشکالش اینه که وقتی میخوای گوشه های تصویر رو نگاه کنی اذیت کننده میشه.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,362
نام
مــاکــان
بهترین حالت همونطور که دوستمون اشاره کرد سه تا مانیتور 30 اینچ که دیگه حرف نداره ولی تصویر سایز بزرگ اولش جذاب به نظر میرسه اما اشکالش اینه که وقتی میخوای گوشه های تصویر رو نگاه کنی اذیت کننده میشه.
دقیقا چون کنسولها نمیتونن 3تا تصویر مجزا رندر کنن ، برای همین نهایتا یک تصویر رو میکشن که روی هر سه بیفته.
همونطور که گفتی روی کنسول اصلا جالب نیست ، روی PC هم بازی باید این قابلیت رو ساپورت کنه.
 
  • Like
Reactions: Scooby

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر