Forza Horizon 2 | XBOX ONE

05126834307573204711.jpg




امروز مایکروسافت از Forza Horizon 2 در برنامه IGN first رونمایی کرد، Forza Horizon 2 پاییز امسال برای Xbox One و Xbox 360 عرضه خواهد شد. FH2 توسط Playground Games و با همکاری Turn 10 در حال ساخت می باشد.

بازی دارای سیستم آب و هواست. صدها ماشین در بازی قرار دارد که Lamborghini Huracán ماشین نمادین بازی است. Drivatar در Horizon 2 هم حضور خواهد داشت.

بازی در جنوب اروپا جریان دارد. تنوع محیطی باورنکردنی و چشم اندازهای فوق العاده.


 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
نقد خوب و پرباری بود ولی کاش از تکنیک های گرافیکی مه بکار رفته یا درخت های ۳ d ی اطلاعاتی میدادی

PG خیلی از تکنیکهای بکار رفته در بازی صحبت نکرده، ولی خلاصه همون چیزهایی رو که گفتن و در تریلرها دیدم رو اینجا مینویسم:


PG مدل اتمسفری اون منطقه از اروپا رو بصورت فیزیکی برای بازی شبیه سازی کرده. از جمله اونها شبیه سازی آسمان، ذرات موجود در اون، ابرها و تغییر آب و هوا بصورت داینامیک (که مه، غبار، باران و باد رو شامل میشه) رو میشه نام برد. ترکیب اینها روی گیم-پلی، افق دید و تغییرات ظاهری در محیط اثر میگذارن. برای آسمان و تعیین رنگش از یک سیستم مدلسازی (Rayleigh scattering، که یک پدیده اپتیکی واقعی هست) استفاده کردن که با استفاده از مقدار رطوبت موجود در آسمان بصورت خودکار تعیین میکنه رنگ آسمان باید چطور باشه و چه تغییراتی باید بکنه (یعنی رنگ آسمان بصورت دستی انتخاب نشده، حتی ستاره‌های داخل آسمان و ماه و جایگاهشون رو هم بصورت دقیق مدلسازی کردن). همین معیار و بالا یا پایین رفتنش تعداد لایه‌های ابر در آسمان رو تعیین میکنه. در کل آب و هوای بازی داینامیک هست و همه چیز رو شبیه سازی تعیین میکنه (از مه گرفتگی شدید و رقیق گرفته تا ایجاد رنگین کمان در بازی). با بالا رفتن رطوبت و رسیدنش به یک حد خاص بارندگی شروع میشه و با بیشتر شدن رطوبت بارندگی شدیدتر هم میشه.

تأثیر باران رو میشه روی همه متریالها از جمله بدنه ماشین و سایر اجزای محیط دید. وقتی بارندگی شروع میشه اول ترکها و چاله‌های جاده و محیط پر میشن و اگر یک بارندگی مختصر باشه فقط رنگ آسفالت تیره میشه و این یک رنج وسیع داره و اتفاقات متفاوت و مختلفی ممکن هست رخ بده. بازی از سیستم متریالهای physically-basedـه Forza 5 استفاده کرده و خیسی رو در سطح متریال تعریف کردن. بنابراین PG میدونه وقتی بارش باران شروع میشه متریالها دقیقاً چه واکنشی از خودشون نشون میدن و چه واکنشی به نور و بازتابش نور نشون میدن. به همین دلیل هم موقع بارندگی شیشه خیس شده حالت شیشه داره و پلاستیک حالت پلاستیک و ... . خشک شدن متریالها و ماشین و جاده و ... هم به همین صورت هست و هر کدوم بعد از گذشت یک زمان مشخص با حالت طبیعی خشک میشن.

اما چیزی که از روی ویدئوها میشه فهمید این هست که دود و ... از منابع نور داخل محیط (مثل چراغ ماشینها) تأثیر میگیرن و روشن میشن (متناسب با رنگ منبع نور). وزش باد روی حرکت سطح آب و قایقها اثر گذار هست. بازتابش نور از سطح خیس جاده مجدداً روی بدنه ماشین میافته و اثر زیبایی بوجود میاره. تمام منابع (که ممکنه در برخی جاها مثل مناطق شهری تا 1000+ هم برسه) نور داینامیک هستن و بازتابششون روی سطح جاده میافته و در صورت برخورد با تیرهای چراقها نورشون و بازتابش روی زمین از بین میره. با رفتن در جاده‌های خاکی ماشین خاکی (یا گلی، در صورت خیس بودن) میشه و اگر مجدداً زیر بارون برید این خاکها شسته میشن. در صورت تصادف دمیج بصورت از پیش تعیین نشده بوجود میاد با یک ترکیبی از تغییرات فیزیک در مدلسازی و رنگ ماشین (که بنظر میاد مثل FM5 داینامیک هستن) و در صورت شکسته شدن شیشه‌ها نور محیط روی ترکهای شیشه دچار شکست میشه و افکت جالبی رو بوجود میاره. سیستم نور پردازی باز در روی دارای افکت God Ray هست که بصورت خیلی شدید و مشخص در محیط استفاده شده (که البته در نسخه اول هم بود). تمام سایه‌ها در زمان روز داینامیک هستن و با برخورد با اجسام فیزیکی در محیط هم میشه تخریب پذیریشون رو دید و هم اینکه سایه‌هاشون بصورت داینامیک پردازش میشن. مدل اصلی تمام/بیشتر درختهای داخل محیط 3D (جاهایی که میشه با ماشین به سمتشون رفت و بشون رسید) هستن اما خب اونهایی که به دوربین نزدیکتر هستن مدلسازی بالاتری دارن و اونهایی که در فاصله دورتر هستن بصورت کم جزئیات تر دیده میشن و سایه‌هاشون با جزئیات کمتر پردازش میشن (که به نظر تخت میان) و در فواصل خیلی دور بنظر میاد درختها وقعاً 2D باشن که خب تکنیکی هست که همه بازیها (بخصوص ریسینگ) ازش استفاده میکنن. اما نکته جالب بازی این هست که بنظر میرسه سایه زنی رو برای تمام درختها و مدلها انجام میده و برای همین هم بازی حس و حال طبیعیتری داره. سیستم ذرات در اتمسفر طوری هست که مناظر دوردست (با اینکه کاملاً پردازش شدن و میشه به سمتشون رفت) کمرنگتر بنظر میرسن و اون حالتی رو که در دنیای واقعی برای فواصل دور میبینیم رو به زیبایی مدلسازی کردن. بخش زیادی از محیط با درختچه‌هایی پر شده که تخریب پذیر هستن و رد لاستیک توی بوته زارها باقی میمونه.

بازتابش نور از داخل ماشین روی شیشه جلو به زیبایی طراحی شده (که البته از FM5 وارد FH2 شده) و باعث میشه بازی طبیعیتر بنظر بیاد. بازی از همون سیستم IBL استفاده کرده که یک نوع از global illumination هست و بنظر میرسه علاوه بر بدنه مایشنها و بازتابشون از این سیستم برای سطح جاده‌ها هم استفاده کردن. حتا بازتابش نور تیرهای چراغ روی دیوار ساختمانها رو هم میشه دید (در برخی زوایا). حتی طبق گفته PG دیگه چراغهای ماشینها هم یک مدلسازی عادی نیستن و aberration مدلسازی شده و chromatic aberration رو از چراغهای واقعی مدلسازی کردن و به همین دلیل موقع رانندگی میشه دید که نور چراغ ماشینها به یکسری از اجسام خاص واکنش نشون میدن و یا کنار چراغها یک حالت رنگین‌کمان مانند بوجود میاد. حتی از روی عکسها و تصاویر میشه دید که نور چراغها داخل خود کاسه چراغ ماشین بازتاب میشن و روی شیشه چراغ هم از خودشون اثر نورانی به جا میذارن. در انتهای این بخش میشه به مدلسازی و متریالها و شیدرهای بازی اشاره کرد که از FM5 وارد بازی شدن و از متریالهای با کیفیت بالا و مدلسازیهای پر جزئیات براشون استفاده شده.

از دیگه بخشهای تکنیکی بازی میشه به صداگذاری (مثل همیشه) عالی سری Forza و سیستم Drivatar اشاره کرد که در این نسخه بهتر شده و وقتی درجه سختی هوش مصنوعی رو تعیین میکنید در واقع دارید انتخاب میکنید با Drivatar چه نوع گیمرهایی رقابت کنید. اگر درجه سختی بالا رو بذارید با افرادی رقابت میکنید که تمیز رانندگی میکنن و در عین حال شما رو به چالش میکشن و اگر درجه سختی پایین رو انتخاب کنید با افرادی رقابت میکنید که مهارت رانندگی بالایی ندارن و بدتر ممکنه مدام با شما تصادف کنن و شما رو به دردسر بندازن. پس نوع انتخاب سختی Drivatar هیچ گونه شباهی به AIهای سایر ریسینگها نداره. از طرف دیگه Drivatar شما در زمانی که بازی نمیکنید برای شما بازی میکنه و اگر به اندازه کافی خوب تربیت شده باشه براتون پاداش میگیره و ... . در مورد فیزیک بازی هم که از FM5 بهش به ارث رسیده میشه گفت تمام خصوصیات و جزئیات انجین فیزیک و سیستم تایرهای FM5 رو که روی 360fps پردازش میشه به ارث برده و جزو بهترین فیزیکهای عناوین ریسینگ کنسولی به حساب میاد. دمیج مکانیکی (که روی عملکرد بخشهای مختلف ماشین، مثل موتور، ترمز، فرمان و ... ) هم در بازی گنجانده شده علاوه بر دمیج ظاهری که فقط روی قیافه ماشین اثر میذاره. علاوه بر اینها بازی امکانات دیگه‌ای مثل تیونینگ و کاستومایز و ... داره که بهشون اشاره شده.

امیدوارم مفید بوده باشه. این دو تا لینک هم منابعی هستن که برای یسری از این توضیحات ازشون استفاده شده:

A Sunday Drive With Forza Horizon 2 -- IGN First - IGN
Forza Horizon 2’s Radical New Weather -- IGN First - IGN
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
عالی بود متشکر فقط بازی از 4xmssa استفاده کرده درسته؟

لطف داری.

بله بازی از 4xMSAA استفاده کرده ولی این تکنیک رو روی گیاهها اعمال نکردن (اگر روی تصاویر کپچر شده زوم کنید میبینید که لبه‌هاشون AA ندارن) ولی به دلیل نوع طراحی گیاهها (که نمیشه هیچ خط مستقیمی رو توشون دید و دارای لبه‌های گرد و منحنی هستن) توی حالت عادی خودش رو نشون نمیده.
 

M@SOUD64

کاربر سایت
Mar 23, 2013
2,173
دوستان قضیه این car meetها چیه؟مسابقه باید بدیم چون من رفتم همه ماشینها زده بودن کنار حالت show داشت راهنمایی کنید ممنونم
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,770
نام
Bahram
دوستان قضیه این car meetها چیه؟مسابقه باید بدیم چون من رفتم همه ماشینها زده بودن کنار حالت show داشت راهنمایی کنید ممنونم
Car Meet محل ملاقات با بقیه بازیکن ها و خرید ماشین، tune و دیزاین ماشین اوناست.
مثلا تو car meet از یک ماشین خوشت میاد و می تونی اونو بخری + همون جا میشه با پلیر هایی که آنلاین هستند با زدن دکمه x مسابقه داد و یا با زدن دکمه y وارد بخش free roam شد.
وقتی هم کسی آنلاین نباشه drivatar ها به جای بازیکن ها تو car meet میان.
این بخش جایگزین autovista شده

- - -ویرایش - - -

من امروز حدود 12 ساعت بازی کردم و بالاخره به لول 150 رسیدم و اچیومنت دستبند طلایی گرفتم:bighug:
واقعا بعد این 12 ساعت به زور از پای بازی پا شدم و اگر نمی خواستم بخوابم تا صبح بازی می کردم.:d
+
اعضا club هم رسید به 22 نفر و الان رتبه 1700 جهانیم.
از رتبه 8000 رسیدیم به 1700 تو این چند روز :d
 

sosolaz

کاربر سایت
Sep 29, 2012
931
Car Meet محل ملاقات با بقیه بازیکن ها و خرید ماشین، tune و دیزاین ماشین اوناست.
مثلا تو car meet از یک ماشین خوشت میاد و می تونی اونو بخری + همون جا میشه با پلیر هایی که آنلاین هستند با زدن دکمه x مسابقه داد و یا با زدن دکمه y وارد بخش free roam شد.
وقتی هم کسی آنلاین نباشه drivatar ها به جای بازیکن ها تو car meet میان.
این بخش جایگزین autovista شده

- - -ویرایش - - -

من امروز حدود 12 ساعت بازی کردم و بالاخره به لول 150 رسیدم و اچیومنت دستبند طلایی گرفتم:bighug:
واقعا بعد این 12 ساعت به زور از پای بازی پا شدم و اگر نمی خواستم بخوابم تا صبح بازی می کردم.:d
+
اعضا club هم رسید به 22 نفر و الان رتبه 1700 جهانیم.
از رتبه 8000 رسیدیم به 1700 تو این چند روز :d

ما هم ميتونيم عضو كلابت بشيم بهرام؟
+
سرور هاش براي ايرانيا قويه براي كار ميت؟
 

Sierra-117

کاربر سایت
Jan 18, 2012
900
نام
سامان
ببخشید اگه سوال تکراری میپرسم.ولی من بازی رو سفارش دادم گفت صبح میاره.الان میخواستم بدونم کل یوم چند گیگ باید آپدیت کنم؟:d
حدود یک گیگ و 430 مگ:d

_________________________________
واقعاً این Bucket Listـها حال میده بعضی از این Destinationـها هم به شدت سخته و باید چند دور برین تا قشنگ درست درمون بتونید ردش کنید که عجیب فاز میده. همین مراحل هم کلی سرگرمتون میکنه چه برسه به اون همه چمپیونی که جلو روتونه:d.
 

bigsmoke

کاربر سایت
Jun 19, 2011
165
نام
مصطفی
با سلام.
اگر برای بار اول campaign رو تموم کنیم دیگه نمیشه به صورت آفلاین باقی چمپیون شیپ ها رو رفت؟و تموم کردن مسابقات مستلزم آنلاین بودنه؟؟؟
 

M@SOUD64

کاربر سایت
Mar 23, 2013
2,173
بچه ها به راهنمایی میخوام برای تموم کردن بازی تو حالت آفلاین باید event ها رو رفت درسته؟حالا یه سوال برام پیش اومده برای مسابقات کلاس بندی هستش مثلا modern rally یا super car سوال من اينه که برای تموم کردن بازی باید همه کلاس بندی ها رو رفت ؟یا مثلا یه کلاس رو انتخاب کرد و بازی رو تموم کرد اگر بد مطرح کردم ببخشید فقط خواهشا راهنمایی کنید
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,770
نام
Bahram
بچه ها به راهنمایی میخوام برای تموم کردن بازی تو حالت آفلاین باید event ها رو رفت درسته؟حالا یه سوال برام پیش اومده برای مسابقات کلاس بندی هستش مثلا modern rally یا super car سوال من اينه که برای تموم کردن بازی باید همه کلاس بندی ها رو رفت ؟یا مثلا یه کلاس رو انتخاب کرد و بازی رو تموم کرد اگر بد مطرح کردم ببخشید فقط خواهشا راهنمایی کنید
نه مهم نيست، بازي ميشه با ماشين هاي كلاس هاي C و B هم حتي تموم كرد
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر