خـــــــــب بعد فاکینگ 80 ساعت بازی رو تموم کردم
چه بازی خوبی بود البته نه بدون مشکل... ولی بازی واقعا خوبی بود
این قدر خوب بود که هشتاد ساعت بازیش کنم
View attachment 285201
قبل از هر چیز تعارف رو بذاریم کنار
داستان این بازی واقعا بده
یعنی پلات، یه چیز معمولی ایه ها... مشکل خاصی اون قدره نداره ولی واااای نحوه اجرا! خدای من! به غیر از چند جای محدود بازی واقعا بد داستانشو تعریف می کنه. بعضی موقع ها باید جلوی خودم رو می گرفتم کات سین ها رو اسکیپ نکنم
در کل این قدر داستان ضعیف و خسته کننده است که من اصن حال ندارم مثل بقیه طومار هام یه ذره هم در مورد داستان این بازی بنویسم
با این مورد منفی بزرگ به کنار بریم سراغ اصل بازی که Waifu Chess ـه
View attachment 285210
بزرگترین نقطه قوت بازی مهم ترین چیزشه. گیم پلی بخش تاکتیکال
در وهله اول بازی به شدت بازی سخت تریه به نسبت بازی های قبلی سری. من Three Houses رو روی Hard/Classic با کمترین مشکل تموم می کردم. این جا یه سری نقشه ها رو قشنگ دو ساعت پاشون بودم تا بتونم تموم شون کنم
و عین این دو ساعت بهم حال می داد ها. (باس آخر که سه ساعت پاش بودم
)
بازی یه سری مکانیک جدید هم نسبت به Three Houses داره که عالیه.
اولیش به وضوح Emblem هان که به هر شخصیت بدی یه سری قابلیت Passive میده یه سری قابلیت هم وقتی میده که فعال شون کنی (تا سه نوبت فعال اند و بعد تموم شدن شون باید حداکثر 6 تا حرکت موثر رو نقشه بری تا بتونی دوباره استفاده شون کنی)
قابلیت های Emblem ها خیلی به بازی عمق میده و یه کاری می کنه سختی بازی حتی دلنشین تر شه. چون به ازای هر تعداد Reinforcement و نیروهای کمکی که از خارج نقشه سرت خراب میشن، شما هم یه سری قابلیت Broken داری که میتونی باهاشون جریان بازی رو به سمت خودت برگردونی و این عالیه
یه سری امبلم هم تو DLC های بازی هست که بچه فقیری مثل من (که فاکینگ دو میلیون پای بازی داده... Holy Shit) دیگه دستش به دهنش نمی رسید اگه پول پاشون می داد. فقط در این حد بگم که این امبلم ها تو یه مقطعی داستان بازی رو هم به سخره می گیرن که محشره
(ولی من خیلی دلم میخواست Soren و Edelgard رو به عنوان امبلم داشته باشم
)
View attachment 285204
البته فقط امبلم ها مکانیک جدید تو بازی نیستن
برخلاف Three Houses این جا خیلی به Weapon Triangle معروف سری بها داده شده. تقریبا بیشتر از هر بازی تو سری
ما دو تا مکانیک Break و Smash داریم
مکانیک Break میگه اگه من اسلحه برتر رو داشتم (شمشیر مقابل تبر مثلا) اگه بهت ضربه بزنم و بخوره اون وقت تو Break میشی و توی اون نوبت و نوبت بعدش نمیتونی ضد حمله بزنی
Smash میگه اسلحه های گنده میتونن تو رو یه خونه پرت کنن عقب و اگه پشتت دیوار یا یونیت دیگه ای باشه Break میشه
این دو تا مکانیک بعلاوه مکانیک های دیگه نظیر Chain Guard و Chain Attack و قابلیت مختلف عصاها و فلان و بیسار این قدر بهت اپشن میده تو نبردها که جا برای شکایت باقی نمیذاره
واقعا نمیتونم به گوشته اصلی گیم پلی بازی ایراد بگیرم. به خاطر همینم هست که بعد هشتاد ساعت از بازی به زور خسته شدم.
البته خارج از گوشته گیم پلی یه سری ایرادات هست تو پوسته گیم پلی بازی
به طور مثال بازی یه سیستم ساده ولی خیلی اثرگذار واسه ارتقا اسلحه ها داره. ولی منابعی که در موردش در اختیارت میذاره خیلی گرفتنشون مسخره و غیر مطمئن ـه. آدم مثلا نیم ساعت یه Skirmish میره تهش هشت تا آهن میگیره
بعد ارتقا اسلحه ـه 300 تا اهن میخواد
خدا رو شکر سگ ها تو بازی هستن که برات فلزات جمع می کنن. بدون سگ ها دخل من خیلی وقت بود اومده بود
View attachment 285212
یه مورد دیگه هم که در مورد گیم پلی خیلی من دوست نداشتم نحوه ارتقاء به کلاس های پیشرفته بود
کلا به نظرم تو این مورد، راهکار Three Houses خیلی بهتر بود و میدونم این سیستم کلاسیک تر و جواب پس داده تره. (و خب جوابم میده)
ولی من اون سیستم رو بیشتر دوست داشتم. توش بیشتر می شد ازمون و خطا کرد
در مورد یونیت ها
ساپورت ها رو که وللش
تک و توک ساپورت خوب داریم
ولی تو گیم پلی چند تا یونیت واقعا جمع کردن برای من بازی رو
یکیش خود Alfred بود که تو Late Game رسما هم تانک بود هم دمیج بود هم سرعت داشت. همه چی بود لعنتی.
Alear که رسما Hit 0% بود. هیچ کی نمی تونست بزنتش مگه این که دوره اش کنن با Chain Attack بزننش
Louis هم Dmg 0% بود. به غیر از جادوگرها از هیچ کی ضربه نمیخورد اصن
بدون این بشر من اصن نمیتونستم پارالوگ Marth رو تموم کنم. آخرش گذاشته بودمش تو یه دروازه. این Marth هی Loadstar Rush میزد روش 0x7 ته خنده بود
وای Etie. چه کشت و کشتاری من راه مینداختم با Etie!!! بهش حلقه Lyn رو داده بودم همه رو قلع و قمع می کرد از دم
و یوناکا
The Fucking Crit Machine that is Yunaka
شاید به لحاظ داستانی من با این شخصیت ها خیلی ارتباط نگرفتم، ولی از لحاظ گیم پلی هر کدوم یه عالمه شخصیت داشتن
View attachment 285213
بقیه چیزها رو هم تو پست قبلیم گفتم
بازی عالی ایه Fire Emblem Engage
ولی نهایتا داستان خیلی ضعیفه و با این که عملا محتواش خیلی زیاده ولی کوچیکتر از Three Houses به نظر میرسه
اما اگه بخوایم بهش به چشم یه بازی Anniversary Title نگاه کنیم (که البته دو سال دیر رسید به مهلکه
) واقعا بازی بی نظیریه