PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
بلاخره یک نفر دیگه هم پیدا شد که با من هم عقیده باشه.
من هم برام خیلی سخت بود که توضیح بدم که روح و هسته ی Final Fantasy چی هست.
از دید من 15 یه قسمت هاییش رو داره و 16 هم یک قسمت هاییش رو داره اما هر دوشون در مقایسه با عناوینی که بصورت کامل این روح رو داشتند، فاقد این روح هستند.
از نظر من 16 نه Western RPG و نه JRPG هست و در عین حال هردوش هست.
و هم FInal Fantasy هست و هم نیست.

بله همون طور که گفتی توضیحش سخته، یک حس و ادراک درونی هست.
همون طور که اگر کلایو رو بهت نشون بدن میتونی حدس بزنی که کاراکتر FF هست اما اگر بپرسن "کاراکتر های این بازی چی دارن که بهشون میتونی بگی که کاراکتر FF هستند ؟" راحت نمیشه جواب داد.




من با اجازه اطلاعات این بخش رو تصحیح و کامل میکنم.

( شش شماره ی اول بدست Amano دیزاین شده بودند که ایشون تا شماره ی 11 روی کانسپت دیزاین تمام عنواین کارش رو ادامه داده و تمام لوگو ها رو هم تا به امروز دیزاین کرده )

کاراکتر دیزاینر نهمین شماره Itahana هست که بر اساس کانسپت های Amano این کار رو کرده.

اگر درست یادم باشه کاراکتر دیزاینر 12 تنها Yoshida نبود و Hirata هم روی این بازی کار کرده بود.

View attachment 290371


در این جا کار هر دو آرتیست هست. کار کامل اثر یوشیدا و پرتره اثر هیراتا هست.

در 13 فقط کاراکترهای اصلی بدست نومورا طراحی شدند و کاراکترهای فرعی بدست خانم Ikeda کار شدند.


در 14 یوشیدا و تاکاهاشی ( که در 16 هست ) قسمت عمده دیزاین کردن کاراکترها رو انجام دادند و در اولین اکسپنشن Heavensward هم هر دو حضور داشتند اما بعد از اون هیچ کدوم دیگه روی 14 کار نکردن که 6 سالی میشه.
تاکاهاشی رو الان میدونیم چون درگیر 16 شده بود اما یوشیدا رو نمیدونم ... اینکه کامل درگیر Nier Reincarnation بوده و یا شاید هم بهمراه ایتاهانا روی ریمیک 9 دارن کار میکنند و یا شاید هم 17 ... شاید هم هیچ کدوم.
خانم Namae هم در 14 کار کردند و هنوز هم هستند.



کارهای هیراتا در 12

View attachment 290373View attachment 290374View attachment 290375


کارهای خانم ایکدا در 13

View attachment 290376View attachment 290377View attachment 290378

کارهای یوشیدا در 12 و 14

View attachment 290379View attachment 290380View attachment 290381View attachment 290382

کارهای تاکاهاشی در 14 و 16

View attachment 290383View attachment 290384View attachment 290385View attachment 290386View attachment 290387View attachment 290388



چه اشکالی داره ؟ هر چی چیز خوبه بیارن بذارن توی 14 😎 😎 😎 👌

اما به نظر من محیط های 16 اون حس رو دارند، همین کریستال های بزرگ در کنار شهر ها و اون بقایای تمدن قبل که اتفاقا خیلی هم حس و دیزاین scifi دارن.
شما در مورد اون تمدن قبلی که در این دنیا بوده چیزی میدونی ؟ دیزاین های اون ها رو ببین.
من دیتیل داستانی اون تمدن رو دنبال نکردم البته و نمیخوام دیتیل بدونم.
من از کارای ایتهانا واقعا خوشم نمی یاد یه سری‌FF فرعی روی کنسولای گیم کیوب , wii و DS بود که کار ایشون بود حس میکنم اصلا طراح خوبی نیستن
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
دوستان من دلیل اینکه گفتم کارکترای FF مثل کارکترای شونن این بود که مانگا هاشون رو تو ژانر شونن دسته بندی کرده بودن و درجه سنیشون T خب فکر کنم بدونم الان چی از FF16 کم شده

توی تریلرا چیز زیادی از روابط کارکترا نشون ندادن و خب‌ FF ها به خاطر تعامل زیاد کارکترا شناخته میشن و این بازی پارتی نداره یا اگرم کارکترا باشن همراهت موقتی هستن
 

Inoeex

کاربر سایت
Apr 1, 2014
242
توی تریلرا چیز زیادی از روابط کارکترا نشون ندادن و خب‌ FF ها به خاطر تعامل زیاد کارکترا شناخته میشن و این بازی پارتی نداره یا اگرم کارکترا باشن همراهت موقتی هستن

من خیلی شفاف و شیوا سعی کرده بودم که منظورم رو برسونم در چیزی که چندین روز قبل نوشتم در پایین میتونید بخونید 👇 که تقریبا همین چیزی هست که شما الان بهش اشاره کردی.
اما بعضی ها علاقه دارند حرف توی دهن دیگران بذارن و با همون نظری که به شما تحمیل کردند بحث کنند.

نظر من نسبت به 16 کاملا شفاف هست. 👇 👇 👇


صحبت اولیه من این بود که در قیاس با 14، 16 و 15 دارای اون هست و روح اصلی نیستند.

این همون چیزی هست که من هم تا حدی بهش میگم روح این سری. 🙌👌


شما خودت داری میگی " بهش میخوره که همه این مولفه ها رو داشته باشه "

در واقع داری یک برداشت میکنی.

حقیقیت این هست که تا به این لحظه چیزی نشون نداند که دال بر وجود داستان بزرگ و شخصیت محور و پیچیده باشه.
تمام شماره های قبلی دارای پارتی بود، در تریلر ها روابط بین شخصیت ها و داستان هایی که برای بعضی از اون ها روایت میشد به نمایش در می اومد اما در 16 این طور نیست.
اگر تریلر بازی های قبلی رو یادت باشه و یا بری مجدد تماشا کنی میبینی که روابط و حضور کاراکتر ها سوال برانگیز هست.

در اینجا ما از خیلی وقت پیش می دونیم که کلایو با بعضی از کاراکترها دشمنی داره و با بعضی ها دوستی داره، همین و تمام.
در واقع در این تریلر هایی که نمایش داده شده هیچ سوال داستانی خاصی رو پیرامون کاراکترها و روابطشون ایجاد نکرده.
همه چیز از تریلر دوم تا به این لحظه واضح و بدون تغییر بوده.

آیا من معتقدم که این بازی داستان ضعیف و سطحی داره ؟
خیر ! اما صرفا به دلیل حضور یوشیدا و Maehiro که داستان Heavensward را نوشته بود و من اون رو تجربه کردم.
نه به این دلیل که پیچیدگی داستان رو به من نمایش دادند.

در این مورد که 16 به شماره های کلاسیک نزدیک هست شکی نیست، هم بصورت ویژوال میشه این رو دید و هم از روی این موضوع که یوشیدا فن شماره های 1 تا 6 هست ( جالبه بدونید از 8 هم خوشش نمیاد ).
اما باز همون چیزی که میگم روح اصلی که ارتباط بین کاراکترها هست تا به اینجا برای من ملموس نبوده.

آقای کیتاسه هم نمیدونم کی این حرف رو زده و سر لانچ کدوم شماره بوده اما این حرف خیلی بی پایه و اساس هست چون به هر سه عنوان 13 و 14 و 15 ایراد های شدیدی وارد بوده .... آیا در اون برهه زمانی Final Fantasy میباست ایراد دار بوده باشه ؟ ایشون برای خودش یک چیزی گفته. 😐

در کل شک ندارم که این بازی بسیار عالی هست اما میگم در دید من تا اینجا اون روح و هسته ی اصلی در قیاس با 14 به چشمم نمیخوره.

و این دوستمون هم که این حرف رو امروز زد

گیمپلی به کنار، این سری یه روحی داره که اگه بی نظیر نباشه، حداقل کم نظیره.
یه نوع بامزگی ، یه نوع لطافت! خاص داره FF.
یعنی در عین اینکه داستان جدیه و حتی بعضا مشخصه که قراره همه به فنا برن ، اما یه روحی وجود داره که این مسیر سخت را قابل تحمل و حتی بعضا زیبا می کنه. یه طراوت خاص دارن کاراکترا!
نمی‌دونم تونستم منظورمو درست برسونم یا نه....میدونی یجوری مثل زندگی میمونه . هم سخته و هم شیرین. هم تلخه هم زیبا

این حسو من از VII R و حتی XV هم گرفتم ولی از XVI نه. حداقل تا الان نه. زیادی دارک میزنه این برای FF بودن.

امیدوارم منظورم را درست رسونده باشم

به این موضوع داره اشاره میکنه که تلخی داستان های این سری با وجود یک سری المان (که حالا یا لحظات شیرین هستند یا دیزاین خاص و یا روابط بین کاراکترها) به تعادل میرسن و تلطیف میشن.
ملموس ترین مثالش هم از نظر من Final Fantasy IX هست، خیلی وقت ها با خودم فکر کردم که اگر اون بازی اون دیزاین رو نداشت چقدر بازی تلخی میشد و شاید خیلی ها رغبت نمیکردند بازی کنند.


همون کاراکتر بامزه Vivi با دیزاین کارتونی یکی از تلخ ترین داستان های شخصی رو در این سری داشت.
اگر دیزاین این کاراکتر Realistic بود شاید برای هر کسی تحمل داستانش مقدور نبود.


درضمن دوستی که این رو نوشتی که " مثل زندگی میمونه، هم سخته و هم شیرین و هم تلخ و هم زیبا " من رو یاد اون قسمت های فلش بک از Attack on Titan انداختی که در مورد گذشته ی میکاسا بود.
در سکانسی یک پروانه در تار عنکبوت گیر کرده بود یادمه صدای میکاسا روش بود که میگفت Life is beautiful but cruel 👌
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
بنا به گزارش یکی از محتوا ساز های سری DMC ایشون رو به لندن دعوت کردن تا هفته آینده پیش نمایش جدیدی از فاینال فنتسی 16 رو منتشر کنه.

پ ن پ : انگار هدفشون این کامبت های بازی رو نشون بدن که از چنین کسی خواستن بیاد بازی رو انجام بده و ویدیو منتشر کنه.

IMG_20230420_215525_786.jpg
حضور فاینال فنتسی 16 در دهمین کنسرت گیم آواردز!

دهمین کنسرت گیم آواردز در تاریخ 25 ام ژوئن برگزار خواهد شد و فاینال فنتسی 16 هم کنار خیلی از عناوین مشهور در این رویداد حضور داره.
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
۲۰۲۳۰۴۲۲_۲۲۰۸۴۵.jpg
بخش تمرینی فاینال فنتسی 16

زمانی که در Hideaway به بخش Arete Stone دسترسی پیدا کنید، میتونین ترکیب های حمله مختلف رو امتحان کنین و عملکردشون رو توی بخش تمرینی بررسی کنید. قسمت تمرینی دارای سیستم امتیاز و رتبه بندی هم هست که بهتون اجازه میده مهارت هاتون رو ارتقا بدین.
 

Inoeex

کاربر سایت
Apr 1, 2014
242
در مصاحبه ای که بن استار ( صدا پیشه ی کلایو ) جدیدا انجام داد، ایشون این طور گفت "چیزی که همه فکر میکنن که بازی اسپویل شده کاملا اشتباه هست، چیزی که نمایش داده شده و چیزی که فن ها از داستان بازی میدونن اصلا قابل قیاس با داستان نیست و باید بگم که شما اصلا چیزی از داستان نمیدونید"

این مصاحبه 75 دقیقه ای رو میتونید در لینک زیر تماشا کنید .
بسیار مصاحبه ی خوبی هست 👌

Ben Starr x Primalliquid
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
سرزمین‌های والیستیا

▪️مردم والیستیا اصرار دارند که سرزمینشان توسط نور کریستال‌ها متبرک گردیده است، و این برکت همیشگیست، و اینکه تملک آن‌ها روی این برکت به حق است. اما در حقیقت آن‌ها مثل توله‌هایی به مچ پای مادرشان چسبیده‌اند، و حریصانه پستان‌های این عجوزه را می‌مکند. همیشه از تاریکی‌های این سرزمین می‌گریزند، اما هرگز از تاریکیی که قلبشان را در بر گرفته فرار نمی‌کنند، مردان این ملت‌های بزرگ حسادت را به عنوان یکتا فضیلتشان پذیرفته‌اند. و در نتیجه برده‌ی هرج و مرج هستند، کمرشان را فدای بلای جنگ می‌کنند چون تنها سوزش جنگیدن باعث می‌شود طعم شادی را بچشند.

شمال والیستیا

▪️در فصل زمستان، تکه‌های یخ عظیمی از شمال سرزمین نازل می‌شوند، سطح دریا را کامل می‌پوشانند و جلوی هرگونه ترددی را می‌گیرند. گفته شده که این عذابی نازل شده از طرف پادشاه یخ است، به خاطر دزدیده شدن دخترش توسط لردی شهوت ران از سرزمین‌های شمالی. هیچ کاپیتان محتاطی در امتداد سواحل شمال شرقی به دنبال لنگرگاه امنی نمی‌گردد، هرچند که آب‌های آرام و ورودی‌های عمیق وسوسه انگیز هستند. شاید زمانی بود که می‌شد به بندرهای ساحل زمردی پناه برد، اما حالا تنها با تپه‌هایی سیاه شده با زنگار به چشم می‌خورد. حتی رودها نیز ترش شده‌اند-آب‌هایی که زمانی مانند شبنم زلال بودند، حالا بوی تعفن می‌دهند-و از خشکی صدای نعره‌ی دیوهایی به گوش می‌رسد که دیوانه وار به دنبال شکار می‌گردند.

پادشاهی آهن

▪️آیرِنهولم، یا لاران، زبان محلی این منطقه است. این جا جنگجویان صلیبی ارتودوکس دست‌هایشان را با زمزمه‌های آخر درِیک (نوعی اژدها) خفته گرم می‌کنند، و بخش‌های جنوبی کشور مقدسشان را به خاطر سیاهی از دست داده‌اند.

▫️از قله‌ی مرتفع آن، عصاره‌ی زندگی کوه لیودلاه همواره به آرامی سوی دریا جریان دارد تا جهنمی جوشان را تغذیه کند که هیچ موجودی جز شیاطین نمی‌تواند در آن رشد کند. آن‌هایی که خانه و کاشانه‌ی خود را در کوهپایه‌های پوشیده از خاکستر آیرنهولم می‌سازند-آن‌هایی که قلبشان به سردی مذاب سرد شده است و اعصابشان به اندازه‌ی مرکز کوه داغ است-تعداد اندکی را به سواحلشان راه می‌دهند. در مواقع کمیابی که اجازه می‌دهند کشتیی آن جا پهلو گیرد افعی‌ها به برادران دریانوردشان در خواندن سرود‌های ملوانان نمی‌پیوندند، و در عوض کفرهای مسموم به سویشان تف می‌کنند تا جایی که گوشتشان در آفتاب صبحگاهی محو شود.

نالدیا

▪️نالدیا هم فرصت‌های بسیاری را در اختیار مردم می‌گذارد هم خطرهای بسیار. آب‌های گرمش سرشار از ماهی و آلوده نشده به باد‌های تند یا توفان‌ها هستند. و درحالی که امواج غالب با سرعتی ماوراء الطبیعه جریانی به سمت شمال را ایجاد کرده‌اند، اگر خیلی با آن‌ها پیش روی ثروت‌های منطقه نیز به زودی محو خواهند شد.

▫️آب‌های کم عمق مخفی در کناره‌های صخره‌های بلند ساحل شدو می‌توانند کشتی‌های باری سنگین شده با بار را تکه تکه کنند، در حالی که گرداب زِمِکیس-با دهان گرسنه‌اش که همیشه باز است-هر کشتیی که خود را به لنگرگاهش اعطا نکند شکار می‌کند. و اگر کسی موفق شود تنگه‌ی آتا را ادامه دهد با آب‌های آغشته به مسابقه‌ای تلخ میان پیچش و چرخش آب و تیغه‌ی شمشیر مواجه خواهد شد.

والوئد

▪️بندر‌های این مکان با دل و روده‌ی پاره شده خفته‌اند، اجساد خشک شده‌ی ساکنین گذشته‌شان از دروازه‌ها آویزان شده‌اند تا اخطاری به کسانی باشند که به فکر پذیرفتن ریسک پهلو گرفتن در این مکان هستند. این سرزمین در سکوتی مشمئز کننده فرو رفته است که به آرامی به ذهن آدم رخنه می‌کند و فرد را لحظه به لحظه بیشتر به دیوانگیی که نمی‌توان از آن فرار کرد نزدیک تر می‌کند.

▫️آلودگی و سیاهی از ماسه‌ها نیز فراتر می‌رود و به خود دریا نیز وارد می‌شود. مسافران زیر این امواج هیچ ماهی یا نهنگی پیدا نخواهند کرد، بلکه موجودات عجیب الخلقه‌ای با گوشتی به متعفنی جسدی باد کرده اینجا زندگی می‌کنند.

▪️شوایع درمورد بال‌هایی از جنس خاکستر بسیارند، اما از میان این داستان‌ها، کدام حقیقت و کدام دروغین هستند را نمی‌توان سنجید، زیرا که هیچ مرد آبرومندی از این سرزمین زنده باز نگشته.
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
خب با این طوفانی که زلدا بپا کرد شانس ما برای بردن گوتی کم شد یعنی نمیشه یه بار هم FF گوتی شه همینو بکوبیم تو دهن هیترای FF? به خدا خسته شدم انقدر این فن بوی ها تو گپا بهم گفتن ژاپونی پرست

امیدوارم FF17 هم زیر نظر یوشیدا باشه و توی سالی عرضه شه که هیچ گیم بزرگی در کار نباشه البته قرار بود همین FF16 تو سال 2021 بیاد اگه این می شد قطعا می تونستیم گوتی رو ببریم
 
  • Like
Reactions: genesis007

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
خب با این طوفانی که زلدا بپا کرد شانس ما برای بردن گوتی کم شد یعنی نمیشه یه بار هم FF گوتی شه همینو بکوبیم تو دهن هیترای FF? به خدا خسته شدم انقدر این فن بوی ها تو گپا بهم گفتن ژاپونی پرست

امیدوارم FF17 هم زیر نظر یوشیدا باشه و توی سالی عرضه شه که هیچ گیم بزرگی در کار نباشه البته قرار بود همین FF16 تو سال 2021 بیاد اگه این می شد قطعا می تونستیم گوتی رو ببریم
رفیق من قصد جسارت ندارما، ولی جدی فکر میکنید این ذهنیت که کاش تمام بازیا جز FF ضعیف عمل کنن تا گوتی به این بازی برسه، ذهنیت سالمیه؟ ما قرار نیست بخاطر گوتی بردن یه بازی ازش لذت ببریم که. فندوم و بحث و کل کل اینترنتی... رو رها کنید بره بابا! :D چیزی که من دارم میبینم یک عنوان بلندپروازانه و خفنه که پتانسیل تبدیل شدن به یه تجربه معرکه رو داره. شاید بگید دارم شعاری صحبت میکنم و اینا، ولی در نهایت هیچی از اون تجربه و لذت بردن شما و من از بازی مهمتر نیست. :D

اگه بخوام نظر صادقانه خودم رو بگم، گوتی شدن یا نشدن این بازی تعیین کننده هیچ چیز خاصی نیست واقعا. هر کی هم جایزه رو برد نوش جونش. عنوانی که گوتی بگیره قطعا براش زحمت کشیده شده و شایسته تقدیره. اما این باعث نمیشه (و اصلا هم نباید بشه) که تلاش و زحمت بقیه زیر سوال بره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر