PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,358
نام
ماکان
نه ماکان فقط گیمپلی منظورم نیست.
ببین، اتفاقا این که الان میگمو تو بهتر تشخیص باید بدی ( و شاید من اشتباه بکنم کاملا ).
_______
به شخصه یه فاکتور خیلی موثر برای لذت بردن از یه بازی برام اتمسفر هست.
در این حد که مثلا از هیچ شوتری اندازه کیلزون ۳ لذت نبردم (هر چند نصف المان های بازی تو دیواره) :| :D

ماجرای FF هم برای من همینه.
گیمپلی به کنار، این سری یه روحی داره که اگه بی نظیر نباشه، حداقل کم نظیره.
یه نوع بامزگی ، یه نوع لطافت! خاص داره FF.
یعنی در عین اینکه داستان جدیه و حتی بعضا مشخصه که قراره همه به فنا برن ، اما یه روحی وجود داره که این مسیر سخت را قابل تحمل و حتی بعضا زیبا می کنه. یه طراوت خاص دارن کاراکترا!
نمی‌دونم تونستم منظورمو درست برسونم یا نه....میدونی یجوری مثل زندگی میمونه . هم سخته و هم شیرین. هم تلخه هم زیبا

این حسو من از VII R و حتی XV هم گرفتم ولی از XVI نه. حداقل تا الان نه. زیادی دارک میزنه این برای FF بودن.

امیدوارم منظورم را درست رسونده باشم

محمد من واقعا متوجه نشدم منظورت چیه:D

تنها برداشتم اینه که شاید منظورت فانتزی کارکترها و دنیای استیم پانکی باشه. چون FF ها تا شماره 5 دقیقا تو همین حال و هوای ایشون بودن، High Fantasy با تم دارک، اما از VI به بعد میرن به سمت استیم پانکی شدن آرت استایل و کارکترها هم فانتزی تر میشن. شخصیت های به شدت تیپیکال، مثل همین Cloud Strife مثلا. که بیشتر این سبک دیزاین رو هم نومورا میاره، برخلاف طراحی های آمانو که فاز دیگه ای داشتن. و بعد این فضا و اتمسفر تو FF های بعدی هی ادامه پیدا میکنه، البته به غیر از IX و تا حدودی XII که طراح کارکترهاشون یوشیدا بود (اون یکی یوشیدا کرکتر آرتیست). XVI هم مثل XIV و XI و IX ادامه دهنده همون مسیر آرت استایلی هست، یه فانتزی خاصی هم داره. و اصلا از نظر اتمسفر شبیه مثلا VII یا XV نیست. البته شایدم اصلا منظور تو اینی که من گفتم نباشه:D ولی من واقعا شخصا متوجه نمیشم از چه نظر میگید شبیه FF نیست چون اتفاقا منهای گیم پلی، FF اورجینال همینه دقیقا:D

من شخصا عبارت روح FF رو تو این فروم زیاد به کار بردم. چیزی که من اسمشو میزارم روح FF سه تا چیزه، اول از همه یه نوع فانتزی خاص و Over the top Feeling هست. تو FF ها باید همیشه با یه فانتزی خالص طرف باشیم. هرچقدر رئال و جدی و دارک بشن من نمیپسندم. در وهله دوم هم روح FF برای من با داستان عمیق و پیچیده شخصیت محور تعریف میشه. هرچقدر شخصیت ها خفن باشن، بتونم باهاشون ارتباط برقرار کنم و درگیر داستان بشم برای من جذاب تره. و آخر از همه عشقه! FF همیشه یه تم رمنس خیلی خفن داشته و داستان درباری عشقه. عشق در ابعاد مختلف نه صرفا عشق بین دختر پسر. چه بسا فکر میکنم FF اولین بازی بود که انقدر جدی عشق رو وارد داستان کرد و بهش پرداخت. مادامی که یه FF این سه فاکتور رو داشته باشه از نظر من یعنی یه FF قوی و گردن کلفته. گیم پلی واقعا برای من یه چیز ثانویه است و خیلی اهمیت نمیدم اکشن شده یا نوبتیه یا چی، به شرطی که هر آشغالی هست خوب باشه.

من چرا برای XVI هایپم؟ چون مطمعنم داستانش قویه، شخصیت ها خفنن، قطعا رمنس جدی توش هست، و فانتزی توش حرف اول و آخر رو میزنه. فانتزی در همه ابعاد و تار و پود گیم، نه صرفا اینکه جک جونورها حمله کردن به همدیگه دارن ماتحت یک دیگر را جر میدهند. من به این نمیگم فانتزی اصلا. گیم پلیش هم واقعا برای خودم اول ویرد بود، سخت بود تو کتم بره پارتی نیست و ... اما این اکشن فعلی انقدر خوبه، من تصمیم گرفتم غر نزنم و عوضش بازی کنم کیف کنم:D
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
محمد من واقعا متوجه نشدم منظورت چیه:D

تنها برداشتم اینه که شاید منظورت فانتزی کارکترها و دنیای استیم پانکی باشه. چون FF ها تا شماره 5 دقیقا تو همین حال و هوای ایشون بودن، High Fantasy با تم دارک، اما از VI به بعد میرن به سمت استیم پانکی شدن آرت استایل و کارکترها هم فانتزی تر میشن. شخصیت های به شدت تیپیکال، مثل همین Cloud Strife مثلا. که بیشتر این سبک دیزاین رو هم نومورا میاره، برخلاف طراحی های آمانو که فاز دیگه ای داشتن. و بعد این فضا و اتمسفر تو FF های بعدی هی ادامه پیدا میکنه، البته به غیر از IX و تا حدودی XII که طراح کارکترهاشون یوشیدا بود (اون یکی یوشیدا کرکتر آرتیست). XVI هم مثل XIV و XI و IX ادامه دهنده همون مسیر آرت استایلی هست، یه فانتزی خاصی هم داره. و اصلا از نظر اتمسفر شبیه مثلا VII یا XV نیست. البته شایدم اصلا منظور تو اینی که من گفتم نباشه:D ولی من واقعا شخصا متوجه نمیشم از چه نظر میگید شبیه FF نیست چون اتفاقا منهای گیم پلی، FF اورجینال همینه دقیقا:D

من شخصا عبارت روح FF رو تو این فروم زیاد به کار بردم. چیزی که من اسمشو میزارم روح FF سه تا چیزه، اول از همه یه نوع فانتزی خاص و Over the top Feeling هست. تو FF ها باید همیشه با یه فانتزی خالص طرف باشیم. هرچقدر رئال و جدی و دارک بشن من نمیپسندم. در وهله دوم هم روح FF برای من با داستان عمیق و پیچیده شخصیت محور تعریف میشه. هرچقدر شخصیت ها خفن باشن، بتونم باهاشون ارتباط برقرار کنم و درگیر داستان بشم برای من جذاب تره. و آخر از همه عشقه! FF همیشه یه تم رمنس خیلی خفن داشته و داستان درباری عشقه. عشق در ابعاد مختلف نه صرفا عشق بین دختر پسر. چه بسا فکر میکنم FF اولین بازی بود که انقدر جدی عشق رو وارد داستان کرد و بهش پرداخت. مادامی که یه FF این سه فاکتور رو داشته باشه از نظر من یعنی یه FF قوی و گردن کلفته. گیم پلی واقعا برای من یه چیز ثانویه است و خیلی اهمیت نمیدم اکشن شده یا نوبتیه یا چی، به شرطی که هر آشغالی هست خوب باشه.

من چرا برای XVI هایپم؟ چون مطمعنم داستانش قویه، شخصیت ها خفنن، قطعا رمنس جدی توش هست، و فانتزی توش حرف اول و آخر رو میزنه. فانتزی در همه ابعاد و تار و پود گیم، نه صرفا اینکه جک جونورها حمله کردن به همدیگه دارن ماتحت یک دیگر را جر میدهند. من به این نمیگم فانتزی اصلا. گیم پلیش هم واقعا برای خودم اول ویرد بود، سخت بود تو کتم بره پارتی نیست و ... اما این اکشن فعلی انقدر خوبه، من تصمیم گرفتم غر نزنم و عوضش بازی کنم کیف کنم:D
این بنده خدا داره به اون حالت شونن مانند کارکترا اشاره میکنه که یوشیدا گفت می خوان داستان جدی باشه

IMG_20230418_155314_667.jpg
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,358
نام
ماکان
این بنده خدا داره به اون حالت شونن مانند کارکترا اشاره میکنه که یوشیدا گفت می خوان داستان جدی باشه

View attachment 290311

یعنی چون کارکترها شونن نیستن روح FF دیگه درش نیست؟:D روح FF شخصیت های شوننه؟:D مطمعنید همه داریم در مورد یه بازی مشترک صحبت میکنیم؟:D
 
  • Smile
Reactions: m.a.t

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,997
نام
محمد
یعنی چون کارکترها شونن نیستن روح FF دیگه درش نیست؟:D روح FF شخصیت های شوننه؟:D مطمعنید همه داریم در مورد یه بازی مشترک صحبت میکنیم؟:D
WTF نه:|
من نمی‌دونستم شونن چیه ، الان رفتم سرچ کردم:|
منظورم شونن نیست اصلا.
_____
منظورم عملا اینه که FF هایی که من حداقل من بازی کردم، در کنار داستان جدی یا مثلا دارک ، لحظات روشن/قشنگ/گاها بامزه خودشون را دارن.
هر چی بخوام توضیح اضافه کنم ، ناقص میمونه باز.
اما خلاصه اینکه FF ها همیشه یه جو خاصی داشتن که متمایزشون می کرد از بازیای دیگه. اینو من تو XVI نمی‌بینم اونطور که باید و شاید.
 
آخرین ویرایش:

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
یعنی چون کارکترها شونن نیستن روح FF دیگه درش نیست؟:D روح FF شخصیت های شوننه؟:D مطمعنید همه داریم در مورد یه بازی مشترک صحبت میکنیم؟:D
البته توضیح درستی نگفتم بیشتر منظورم همین حرکتای تینیجری پسند سری به هر حال گیم رده سنیش T بود تا قبل 16
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
WTF نه:|
من نمی‌دونستم شونن چیه ، الان رفتم سرچ کردم:|
منظورم شونن نیست اصلا.
_____
منظورم عملا اینه که FF هایی که من حداقل من بازی کردم، در کنار داستان جدی یا مثلا دارک ، لحظات روشن/قشنگ/گاها بامزه خودشون را دارن.
هر چی بخوام توضیح اضافه کنم ، ناقص میمونه باز.
اما خلاصه اینکه FF ها همیشه یه جو خاصی داشتن که متمایزشون می کرد از بازیای دیگه. اینو من تو XVI نمی‌بینم اونطور که باید و شاید.
حرکتای زیدان خیلی خوب بود🤣

حس میکنم 16 هم یه سری لحظات شاد داشته باشه مگرنه ناز کردن اون تورگال نباید توی بازی می بود
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,746
نام
mohammad
من تنها ایرادی که می تونم از بازی بگیرم نه گیمپلی اکشنش هست که عالی هست، نه اون قسمت اکشن rpg که بهش می بندن(که من می نویسم المان های rpg بازی از gow های مدرن بیشتر نخواهد بود) نه کاراکتر های بازی که اتفاقا از اینا هم خوشم اومده

همه چی این بازی پرفکته، تمام افراد درست بالای سر کار بودن، ولی شدیدا هر روز با خودم میگم environment artist های بازی یا خیلی ضعیف بودن یا یکی از lead concept artist و Art Director کارشون رو این وسط درست انجام ندادن! اینا که ضعیف نیستن، فقط امیدوارم یهو یکی این وسط یک چیزی نکشیده باشه، بگن: حیفه، این پتانسیل داره، بعدا تو14 ازش استفاده می کنیم:D

بازی های اسکوئر هر چقدر بد، وقتی نگاهشون می کردین، می فهمیدی جز ارتیست های اسکوئر جای دیگه ای این خروجی رو ندارن! ولی برا 16 همچین چیزی حس نمیشه

یعنی بازی دست avalanche studios(با سازنده هری پاتر اشتباه نشه، فیلر ساز بزرگ رو میگم:D) محیط ها، از این بهتر طراحی نمیشدن، بدتر نمیشدن( یک رندوم ارتیست با دو سه دقیقه گشتن تو ArtStation خروجی بهتری میداد)

تهش رو کیفیت نهایی بازی تاثیری نداره
ولی شما یک فیلم رو در نظر بگیرید تو بخشی از سناریو این فیلم، دو نفر تو پارک دارن قدم می زنن و تو اون پارک یک سری درگیری هایی رخ میده!
برا کارگردان سناریو همون سناریو هست، و هدفش ثابته، رو روایت تاثیری نداره، ولی حالا می تونه این پارک، یک پارک بسیار معمولی باشه، یا یک پارک عجیب غریب که همون لحظه که داستان داره روایت میشه، مخاطب بگه چه لوکیشن باحالی، کاش منم یکبار همچین جایی باشم! ته فرقش همینه ولی خوب محیط چشم نوازه
من خودم کارای اخیر مارولو نه دیگه برا داستانش نگاه می کنم نه هیجانش، صرفا ببینم ارتیستاشون چیکار کردن بسه:D

اتفاقا سره همینم با عده ای بحث کردم که برگشتن گفتن حالا چه نیازیه بازی خوب باشه کافیه، من گفتم نگید که واقعا بازی های اخیر فرام، محیط های چشم نوازشون باعث تاثیرگزاری بیشتر شما نشدن، بله ممکن بود ارتیست های دیگه ای هم بودن، گیمپلی ها همین بود، میازاکی باز داستانشو روایت می کرد، ولی این لوکیشن ها هم کمک کردن تا بازی تو ذهن شما ماندگار تر بشن!

و خوب ff16 برا من حداقل از لحاظ محیطی چیزه منحصر به فردی نداره که تو این صنعت مثلش وجود نداشته باشه!


یک بحث دیگه هم سره همین ff های کلاسیک بود، و سخنی که یوشیدا گفته بود ffهای کلاسیک چطور بودن و این به اونا نزدیک تره، و حتی عده ای می گفتن هیچ چیزه sci fi نباید وجود داشته باشه، ولی اتفاقا sci fi هم بخشی از DNA سری FF هست و اتفاقا اینا تو دیزاین FF14 خیلی این ترکیب فانتزی و sci fi رو درست در آوردن!
بگذریم دیگه چیزی هست که قراره عرضه بشه ولی همینقدر که اینجا با طراحی دنیای بازی مشکل دارم!
امیدوارم زمانی که دارن ریمیک 9 رو می سازن، کاراکتراشو ری دیزاین کنن، همین تیم دیویژن 3 کاراشو بکنه، اما افسوس که به احتمال نود درصد با یک اثر بودجه پایین طرفیم و اصلا قرار نیس بودجه ای مثل FFVIIR دریافت کنه، با همچین داستانی، با اون دنیا، این کاراکترا بسیار بسیار بسیار گوفی بودن، من اول فکر می کردم این نظر نامحبوب منه، ولی همینکه اسکوئر دیگه طراحی کاراکترای عناوین بودجه بالا رو دست Itahana نداد، باعث میشه راحت تر نظرمو بیان کنم:D
.
.
.
من خودم موافق تمام تغییراتم، یک زمانی فروش عناوین اسکوئر از فرست پارتی های بعضی کمپانی ها بهتر بود، ولی سه نسل بود اینا ذره ای نتونستن فن بیس عناوینشون رو بالا ببرن، برای اینکه هی میخواستن مخاطبای جدید جذب کنن، ولی دل فنای قدیمی نشکنه، باید خیلی خیلی زودتر اینکارو می کردن، باج دادن به فن ها اتفاقا در آینده باعث سقوط هر ip میشه:D( یک ip که شخصیتش لباس سبز می پوشه به خاطر همین فن ها به این روز افتاده یا خیلی عناوین دیگه،ولی هر کی تغییرات رو درست پیاده کرده، نه تنها موفق شده مخاطبان جدید زیادی جذب کنه، همون مخاطبای قدیمی هم بعدا راضی بودن!
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
۲۰۲۳۰۴۱۸_۱۸۴۶۰۸.jpg
مراسم Save the Date در تاریخ 11 ژوئن برگزار خواهد شد.

این رویداد جشن قبل از لانچ فاینال فنتسی ۱۶ هست که توی لوس آنجلس برگزار میشه، و قراره لایو استریم هم بشه. احتمال معرفی دموی بازی توی این مراسم خیلی بالاست.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Inoeex

Inoeex

کاربر سایت
Apr 1, 2014
241
خب، منم با خواندن گفته های دوستان رفتم و نمایش SOP بازی را دیدم.
و باید بگم بازی بسیار بسیار خوبی به نظر میرسه.
اما به نظرم همونقدر که این بازی FF حساب میشه ، همونقدر هم FF نیست. حداقل همه چیزو هم که FF باشه , از نظر گیمپلی نه، اصلا.

اشتباه برداشت نشه البته. این بازی از مجموع ۴-۵ تا بازی FNC صد در صد بهتر عمل می کنه (حداقل با این نمایش های اخیری که من دیدم )
مقیاس بازی خیلی بزرگه ، گیمپلی فوق العاده میزنه ، داستان جالب به نظر میرسه.
اما در کل اون روحی که من تو FF های قبلی دیدم را تقریبا نداره. صرفا یه بازی خفنه که اسم FF را یدک می کشه.

منظورم عملا اینه که FF هایی که من حداقل من بازی کردم، در کنار داستان جدی یا مثلا دارک ، لحظات روشن/قشنگ/گاها بامزه خودشون را دارن.
هر چی بخوام توضیح اضافه کنم ، ناقص میمونه باز.
اما خلاصه اینکه FF ها همیشه یه جو خاصی داشتن که متمایزشون می کرد از بازیای دیگه. اینو من تو XVI نمی‌بینم اونطور که باید و شاید.

بلاخره یک نفر دیگه هم پیدا شد که با من هم عقیده باشه.
من هم برام خیلی سخت بود که توضیح بدم که روح و هسته ی Final Fantasy چی هست.
از دید من 15 یه قسمت هاییش رو داره و 16 هم یک قسمت هاییش رو داره اما هر دوشون در مقایسه با عناوینی که بصورت کامل این روح رو داشتند، فاقد این روح هستند.
از نظر من 16 نه Western RPG و نه JRPG هست و در عین حال هردوش هست.
و هم FInal Fantasy هست و هم نیست.

بله همون طور که گفتی توضیحش سخته، یک حس و ادراک درونی هست.
همون طور که اگر کلایو رو بهت نشون بدن میتونی حدس بزنی که کاراکتر FF هست اما اگر بپرسن "کاراکتر های این بازی چی دارن که بهشون میتونی بگی که کاراکتر FF هستند ؟" راحت نمیشه جواب داد.


تنها برداشتم اینه که شاید منظورت فانتزی کارکترها و دنیای استیم پانکی باشه. چون FF ها تا شماره 5 دقیقا تو همین حال و هوای ایشون بودن، High Fantasy با تم دارک، اما از VI به بعد میرن به سمت استیم پانکی شدن آرت استایل و کارکترها هم فانتزی تر میشن. شخصیت های به شدت تیپیکال، مثل همین Cloud Strife مثلا. که بیشتر این سبک دیزاین رو هم نومورا میاره، برخلاف طراحی های آمانو که فاز دیگه ای داشتن. و بعد این فضا و اتمسفر تو FF های بعدی هی ادامه پیدا میکنه، البته به غیر از IX و تا حدودی XII که طراح کارکترهاشون یوشیدا بود (اون یکی یوشیدا کرکتر آرتیست). XVI هم مثل XIV و XI و IX ادامه دهنده همون مسیر آرت استایلی هست، یه فانتزی خاصی هم داره.

من با اجازه اطلاعات این بخش رو تصحیح و کامل میکنم.

( شش شماره ی اول بدست Amano دیزاین شده بودند که ایشون تا شماره ی 11 روی کانسپت دیزاین تمام عنواین کارش رو ادامه داده و تمام لوگو ها رو هم تا به امروز دیزاین کرده )

کاراکتر دیزاینر نهمین شماره Itahana هست که بر اساس کانسپت های Amano این کار رو کرده.

اگر درست یادم باشه کاراکتر دیزاینر 12 تنها Yoshida نبود و Hirata هم روی این بازی کار کرده بود.

ff12-prince-rasler-concept.jpg


در این جا کار هر دو آرتیست هست. کار کامل اثر یوشیدا و پرتره اثر هیراتا هست.

در 13 فقط کاراکترهای اصلی بدست نومورا طراحی شدند و کاراکترهای فرعی بدست خانم Ikeda کار شدند.


در 14 یوشیدا و تاکاهاشی ( که در 16 هست ) قسمت عمده دیزاین کردن کاراکترها رو انجام دادند و در اولین اکسپنشن Heavensward هم هر دو حضور داشتند اما بعد از اون هیچ کدوم دیگه روی 14 کار نکردن که 6 سالی میشه.
تاکاهاشی رو الان میدونیم چون درگیر 16 شده بود اما یوشیدا رو نمیدونم ... اینکه کامل درگیر Nier Reincarnation بوده و یا شاید هم بهمراه ایتاهانا روی ریمیک 9 دارن کار میکنند و یا شاید هم 17 ... شاید هم هیچ کدوم.
خانم Namae هم در 14 کار کردند و هنوز هم هستند.



کارهای هیراتا در 12

ff12-balthier-sketch.jpg ff12-judge-faces1.jpg ff12-vaan-sketch.jpg


کارهای خانم ایکدا در 13

ff13-gadot.jpg ff13-jihl-nabaat.jpg ff13-lebreau-sit.jpg

کارهای یوشیدا در 12 و 14

ff12-ashe-concept.jpg ff12-prince-rasler-concept-back.jpg ff14-arcanist.jpg ff14-summoner.jpg

کارهای تاکاهاشی در 14 و 16

ff14-hyur-female-initial-gear.jpg ff14-hyur-male-initial-gear.jpg ff14-miqote-female-initial-gear.jpg ff14-miqote-male-initial-gear.jpg ff16-clive-rosfield.jpg ff16-jill-warrick.jpg

همه چی این بازی پرفکته، تمام افراد درست بالای سر کار بودن، ولی شدیدا هر روز با خودم میگم environment artist های بازی یا خیلی ضعیف بودن یا یکی از lead concept artist و Art Director کارشون رو این وسط درست انجام ندادن! اینا که ضعیف نیستن، فقط امیدوارم یهو یکی این وسط یک چیزی نکشیده باشه، بگن: حیفه، این پتانسیل داره، بعدا تو14 ازش استفاده می کنیم:D

اتفاقا سره همینم با عده ای بحث کردم که برگشتن گفتن حالا چه نیازیه بازی خوب باشه کافیه، من گفتم نگید که واقعا بازی های اخیر فرام، محیط های چشم نوازشون باعث تاثیرگزاری بیشتر شما نشدن، بله ممکن بود ارتیست های دیگه ای هم بودن، گیمپلی ها همین بود، میازاکی باز داستانشو روایت می کرد، ولی این لوکیشن ها هم کمک کردن تا بازی تو ذهن شما ماندگار تر بشن!

و خوب ff16 برا من حداقل از لحاظ محیطی چیزه منحصر به فردی نداره که تو این صنعت مثلش وجود نداشته باشه!


یک بحث دیگه هم سره همین ff های کلاسیک بود، و سخنی که یوشیدا گفته بود ffهای کلاسیک چطور بودن و این به اونا نزدیک تره، و حتی عده ای می گفتن هیچ چیزه sci fi نباید وجود داشته باشه، ولی اتفاقا sci fi هم بخشی از DNA سری FF هست و اتفاقا اینا تو دیزاین FF14 خیلی این ترکیب فانتزی و sci fi رو درست در آوردن!
بگذریم دیگه چیزی هست که قراره عرضه بشه ولی همینقدر که اینجا با طراحی دنیای بازی مشکل دارم!

چه اشکالی داره ؟ هر چی چیز خوبه بیارن بذارن توی 14 😎 😎 😎 👌

اما به نظر من محیط های 16 اون حس رو دارند، همین کریستال های بزرگ در کنار شهر ها و اون بقایای تمدن قبل که اتفاقا خیلی هم حس و دیزاین scifi دارن.
شما در مورد اون تمدن قبلی که در این دنیا بوده چیزی میدونی ؟ دیزاین های اون ها رو ببین.
من دیتیل داستانی اون تمدن رو دنبال نکردم البته و نمیخوام دیتیل بدونم.
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,358
نام
ماکان
دوستان من با این پست آخر مخصوصا قانع شدم. اشتباه میکردم کامل. به نظرم شما درست میگید. XVI خیلی از اون فضای شونن فاصله گرفته و الکی جدی شده. دیگه اصلا روح FF درش نیست. حالا ایشالا تاباتا برمیگرده یه FF خیلی خوب و باکلاس مثل XV درست میکنه 😍
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,321
آیا در دو دهه گذشته در عناوین سینگل پلیر این سری، ففه ای داشتیم که از نظر دیزاین و فضاسازی و تم به اندازه 16 به شماره های 1 تا 5 نزدیک باشه؟ دیگه کلاسیک تر از این شماره ها که نداریم.... نمیدونم رو چه حسابی این داستان روح و اصالت رو کشیدید وسط و هیچ توضیح بدردبخوری هم براش نمیدید، ولی وقتی حرف از روح داشتن 13 و 15 میشه دیگه برا آدم پشمی باقی نمیمونه:D 16 هم تا وقتی نیاد نمیشه صد در صد گفت اوضاعش چیه ولی طبق چیزی که در نمایش ها بوده بنظر ففه ترین ففه از 12 به اینوره.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,997
نام
محمد
همین ترول های بی معنی و بی جا را می کنید که نصف بچه ها را فراری دادین از فروم.
خوبه من حتی هیت هم نورزیدم. صرفا نظرم را گفتم.
تاکید هم کردم که بازی خوبی به نظر میرسه اما اون حس همیشگی FF را به من نمیده...
 

dizzy

کاربر سایت
Dec 24, 2017
641
همین ترول های بی معنی و بی جا را می کنید که نصف بچه ها را فراری دادین از فروم.
خوبه من حتی هیت هم نورزیدم. صرفا نظرم را گفتم.
تاکید هم کردم که بازی خوبی به نظر میرسه اما اون حس همیشگی FF را به من نمیده...
اینجا متاسفانه خیلی وقته همینه نه فقط برای FF تقریبن همه ی تاپیک ها همینطوریه . اگه یه وقت تو هر زمینه ای نظرت مخالف نظر اکثریت باشه مسخره میشی
 

Inoeex

کاربر سایت
Apr 1, 2014
241
دوستان من با این پست آخر مخصوصا قانع شدم. اشتباه میکردم کامل. به نظرم شما درست میگید. XVI خیلی از اون فضای شونن فاصله گرفته و الکی جدی شده. دیگه اصلا روح FF درش نیست. حالا ایشالا تاباتا برمیگرده یه FF خیلی خوب و باکلاس مثل XV درست میکنه 😍


کلا رفتار شما در مقابل صحبت های من بسیار عجیب هست..... سری قبل هم صحبت من رو درست نخونده بودی و بحث بی مورد کردی سر قیاس 14 در مقابل 15 و 16.
در انتها گفتی من بحث نمیکنم اما الان غیرمستقیم داری همون بحث رو ادامه میدی.

پست آخر من حاوی جواب به صحبت های دیگران بود و همچنین اطلاعات درست در مورد آرتیست هایی که روی این سری کار کردند.

خیلی عجیبه هر سری در جواب به من، شما 15 رو وسط میکشی در صورتی که من اصلا از 15 نه دفاع میکنم و نه خوشم نمیاد و همچنین تنها شماره ای هست که تمامش نکردم چون برای من کشش نداشت.
اینکه صحبت های من رو به 15 و شونن ربط دادی کاملا بی ربط هست.
نه من و نه اون دوست دیگر نگفتیم بازی شونن بشه یا نشه خوب هست یا نه.
این قسمت حرف که میگی 16 الکی جدی شده ... شماره های قبل جدی نبودند ؟ الکی جدی بودند ؟ بچگانه بودند؟ شماره های قبل شونن بودند و جدی نبودند؟ 7 تا 10 جدی نبودند ؟
کامنت هایی که شما روی صحبت های من میذاری همخوانی با چیزی که من ذکر میکنم نداره، دلیلش رو نمیتونم ببینم.


اطلاعات اشتباه شما رو نباید تصحیح میکردم؟ موضوع این بود؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر