PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
رضا جان دم شما گرم خیلی زحمت کشیدی 🌷

در کنار grandblue fantasy relink، مورد انتظار ترین های 2023 برای من
چندین سال بود آرزو چنین فاینال فنتسی رو داشتم و بلخره داره به واقعیت تبدیل میشه
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
حاجی کَفِش بریده😎

View attachment 286019
نائوکی یوشیدا هم تعریف کرده از گاد اف وار و گفت دوست داشت بازی ای بسازه که شبیه گاد اف وار

و یه چیزی اینجا مشکوک کوری بارلوگ نه منتقد نه یوتویوبر ولی دمو رو بازی کرده به نظرم این و نائوکی یوشیدا یه برنامه برای دادن کراس آور دارن یه چیزی مثل dlc اساسین کرید برای فاینال 15
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
آهنگ مخصوص فاینال فنتسی 16

نائوکی یوشیدا اعلام کرد که آهنگ مخصوصی برای فاینال فنتسی 16 منتشر خواهد شد که دارای کلام هست و توسط یه خواننده، خونده شده (یعنی موسیقی متن ساده نیست) هرچند فعلا نمیتونه اسم خواننده رو فاش کنه اما جزئیات بیشتر در آینده اعلام خواهد شد.

موگل منبع اطلاعات در فاینال فنتسی 16

نائوکی یوشیدا در صحبت های خودش اشاره کرد که کلایو بعد از هر بخش داستان به مکانی برمیگرده که موگل در اون حضور داره؛ کلایو میتونه اونجا اطلاعاتی از هیولا هایی که در سراسر قلمرو پیدا میشن رو دریافت کنه.

فاینال فنتسی 16داستان های رومنس هم خواهد داشت.

🔴 فاینال فنتسی داستانای عشقی به یاد موندنیی رو برامون بازگو کرده - ژانر عاشقانه تا چه حدی تو فاینال فنتسی ۱۶ هست؟

◽️ یوشیدا: بله، داستانه عاشقانه هم داریم! عشق یه تم اصلی تو داستان بازیه - چیزهای خشنی مثل استفاده از عشق به عنوان یک سلاح، یا عشقی واقعی بین دو نفر. عشق برادرانه، عشق اعضای یک خانواده به هم، عشق یک ملت. تو فاینال فنتسی ۱۶ به روش‌های مختلفی به عشق پرداخته شده.
حرف زدن درمورد عشق یکم خجالت آوره! اما ما به سمت این تم رفتیم و ازش پنهان نشدیم.

◾️ تاکای: تو دمویی که بازی کردین، تونستین یکم از مدل برخورد سید و بندیکتا رو با هم ببینین. اما بخشی رو نشون ندادیم، که توی اون میفهمیم در گذشته بینشون چه اتفاقی افتاده. عشق اون‌ها خیلی شرایط پیچیده‌ایه. نمیتونیم خیلی دربارش بهتون بگیم، نمیخوایم براتون اسپویلش کنیم... ولی آره. خیلی پیش میاد که موضوعات عاشقانه‌ای رو تو بازی داشته باشیم و تو کاتسین‌ها و داستان هم روی این عشق تمرکز کنیم.

ظاهر متفاوت برای تورگال

نائوکی یوشیدا گفت که در طراحی اولیه قرار بود بیشتر از صد دیزاین متفاوت برای تورگال آماده بشه تا پلیر ها هر کدوم که خواستن رو انتخاب کنن اما وقتی نوبت به انجام طراحی رسید، ساخت طراحی پیش‌ فرض اینقدر سخت بود که تیم توسعه از انجام اینکار منصرف شد.

سرعت گیم پلی افزایش پیدا میکنه.

نائوکی یوشیدا اشاره کرد که فقط در نبرد بین افریت و گارودا پلیر ها احساس کُندی گیم‌ پلی رو دارن و در نبرد های بعدی بین دو آیکان، افریت احتمالا پنج برابر ازشون بزرگتر باشه پس سرعت گیم پلی بازی افزایش پیدا میکنه.

مصاحبه انیماتور شخصیت تورگال با هیروشی تاکای

هیروشی تاکای در صحبت های خودش گفت که انیماتور شخصیت تورگال و خالق حرکت های بامزه‌اش، درواقع قبلا برای استخدام با هیروشی تاکای مصاحبه کرده و زمانی که تاکای ازش پرسیده بیشتر از همه دوست داری چه نوع انیمیشنی بسازی، اون پاسخ داد که "من بیشتر از هر چیزی دوست دارم برای حیوانات انیمیشن بسازم و سگ ها رو متحرک کنم!"

اولین ایده برای آیکان ها

نائوکی یوشیدا در صحبت های خودش گفت اولین ایده مربوط به آیکان ها زمانی به ذهنش رسیده که در مراسم TGS باید در بخش های زیادی از بین جمعیت عبور میکرده؛ اون با خودش فکر کرد که اگه میتونست به افریت تبدیل بشه، عبور از بین مردم خیلی ساده تر خواهد بود و میتونه بدون دردسر به بخش های مختلف بره.


طراحی خاص فاینال فنتسی 16

نائوکی یوشیدا در صحبت های خودش اشاره کرد که چندین بار روی ساخت سبک طراحی فاینال فنتسی 16 کار کردن چون فضای داستان تاریک تر از نسخه های قبلی فرنچایز شده اما برای تصویر سازی هنری اونا از آسمان آبی کلاسیک فاینال فنتسی استفاده کردن؛ البته اینبار آسمان آبی کمی غم رو هم با خودش منتقل میکنه.

همراه همیشگی کلایو

هیروشی تاکای در مصاحبه‌ خودش گفت که اونا اصلا نمیخواستن کلایو توی مسیر و نبرد هاش تنها باشه اما از طرفیم اگه یه انسان همیشه همراهش بود، عجیب میشد پس اونا یه گرگ (تورگال) رو به عنوان همراه همیشگی کلایو در نظر گرفتن.

نائوکی یوشیدا : دنیای فاینال فنتسی 16 جهان باز نیست اما میتونید به هر جایی در نقشه که بخواید سفر کنید.
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
آهنگ مخصوص فاینال فنتسی 16

نائوکی یوشیدا اعلام کرد که آهنگ مخصوصی برای فاینال فنتسی 16 منتشر خواهد شد که دارای کلام هست و توسط یه خواننده، خونده شده (یعنی موسیقی متن ساده نیست) هرچند فعلا نمیتونه اسم خواننده رو فاش کنه اما جزئیات بیشتر در آینده اعلام خواهد شد.

موگل منبع اطلاعات در فاینال فنتسی 16

نائوکی یوشیدا در صحبت های خودش اشاره کرد که کلایو بعد از هر بخش داستان به مکانی برمیگرده که موگل در اون حضور داره؛ کلایو میتونه اونجا اطلاعاتی از هیولا هایی که در سراسر قلمرو پیدا میشن رو دریافت کنه.

فرهنگ های متفاوت در فاینال فنتسی 16

◾️ نائوکی یوشیدا در صحبت های خودش گفت : "من معتقدم که با انتشار فاینال فنتسی 16 ما انواع ملیت ها و فرهنگ هایی که میتونه تو یه بازی فانتزی وجود داشته باشه رو (با نهایت دقت و احترام) کنار هم گذاشتیم"

◽️ "امیدوارم زمانی که بازی به دست پلیر ها رسید، بتونن هدف ما رو تشخیص بدن و از این تجربه منحصر به فرد لذت ببرن"

از تیم توسعه ی فاینال فنتسی 16 سوال پرسیدن که از چه گیم ها و آثاری برای توسعه فاینال فنتسی 16 الگو گرفتن و جواب ها به این صورت بوده.

نائوکی یوشیدا: Game of Thrones ، The Dark Knight

هیروشی تاکای: Game of Thrones ، God of War

ریوتا سوزوکی: John Wick , Blade

هیچ ارتباطی بین فناوری فاینال فنتسی 16 و فوراسپوکن وجود نداره.

◾️ مصاحبه کننده : با توجه به اینکه فاینال فنتسی 16 اولین بازی از فرنچایز فاینال فنتسی هست که به صورت رسمی برای PS5 ساخته میشه، آیا شرکت لومینوس پروداکشن (توسعه دهنده فوراسپوکن) به Creative Business Unit III در پروژه توسعه کمک کرده؟ آیا فناوری های جدید فوراسپوکن (مثل Direct Storage) در فاینال فنتسی 16 هم استفاده شده؟

◽️ نائوکی یوشیدا : پروژه توسعه فوراسپوکن و فاینال فنتسی 16 تقریبا همزمان شروع شد همچنین فاینال فنتسی 16 از موتور بازی استفاده میکنه که مخصوص خودش طراحی شده بنابراین هیچ ارتباطی بین فناوری های فوراسپوکن و فاینال فنتسی 16 وجود نداره.

با عرضه‌ی فاینال فنتسی ۱۶، ممکنه یه ایونت تبلیغاتی هم زمان برای فاینال فنتسی ۱۴ بیاد؟

یوشیدا: در مورد این... اولا که، به عنوان تهیه کننده‌ی فاینال فنتسی ۱۶، دلم میخواد با فاینال فنتسی ۱۴ همکاری کنم؛ در هر صورت، FFXIV تعداد بازیکنای زیادی داره، و خیلی خوب و ایده آل میشه که بتونیم FFXVI رو برای بازیکنای FFXIV به بازی بیاریم. اما این چیزی نیست که من بتونم به تنهایی تصمیم بگیرم، باید با تهیه کننده‌ی FFXIV هم صحبت کنم، و اتفاقا اسم تهیه کننده و نظاره گر فاینال فنتسی ۱۴ هم یوشیداست، نظرشو میپرسم، و اگه بگه چنین چیزی ممکنه، پس باهاشون همکاری میکنم. (نکته: جفت یوشیداها خودشن)

همچنین ریوتا سوزوکی گفته که علت پیوستنش به اسکوئر انیکس اینه که تو کپکام مقام بالاتر دیگه‌ای براش نبود که توانایی‌هاش تو ساخت نبردهای اکشن رو به چالش بکشه، پس پیوستن به اسکوئر براش چالش جدیدیه تا توش پیشرفت کنه.

IMG_20230306_011835_861.jpg
نکاتی در مورد آیتم ها در فاینال فنتسی 16 کشف شد.

تعداد محدودی از هر آیتم میشه داشت و مثل گذشته نمی تونید 99 عدد از یک آیتم جمع آوری کنید.

اسم Hi Potion به High Potion تغییر کرده.

دیگه Potion ها به صورت یه مقدار ثابت میزان HP رو بالا نمی برن بلکه درصد ثابتی از HP رو بر می گردونن که یعنی با افزایش لول و افزایش مکسیموم HP شما میزان بیشتری HP رو بر اساس درصد بر می گردونن.
 

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
آیا اتمسفر بازی خیلی تو بخش‌های مختلف دنیا فرق میکنه؟

▪️تاکای: مناظر بر اساس جایی که هستین خیلی تغییر میکنن، مثلا میتونن زمین‌های سرسبز باشن، صحرا باشن، و زمین‌هایی که بنا بر عللی متروکه هستن.
برای مثال، تو پادشاهی آهن، زمین‌های مذاب رو دارین، که میتونن تو.... آیا درسته ازشون به عنوان مناطقی که مربوط به کشورهایی هستن که تا الآن ازشون نام بردیم یاد کنیم؟

▫️یوشیدا: پادشاهی آهن محدود به یه جزیره‌ی آتشفشانیه، پس اونجا دشتی نیست، اما برای مثال جمهوری دالمشیا، صحرایی پهناور با سه شهر بزرگه، که جوریه که معمولا اشخاص در مورد یه جهان باز فکر میکنن. اما، اگه قرار بود بگیم دنیای بازی قراره جهان باز باشه، تصویری که از بازی ارائه میدیم به اون سمت کشیده میشه... ما میخوایم مردم اول از داستان و اکشن بازی لذت ببرن، پس نمیخوایم بازی رو اینطور جلوه بدیم. البته، محیط بازی خیلی زیباست، پس فکر کنم ماجراجویی تو این محیط ارزشش رو داره. اتفاقا، محیط بازی منطقه‌ایه که شما هم برای داستان توی اون میگردین و هم برای شکست دادن "ماب"ها، که گروه‌هایی از هیولاهای قوی هستن.
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
۲۰۲۳۰۳۰۷_۲۱۵۷۳۴.jpg
نائوکی یوشیدا، ریوتا سوزوکی (کارگردان نبرد فاینال فنتسی 16) رو از کپکام شکار کرد و به اسکوئر انیکس آورد.

اسکوئر انیکس کسی رو نداشت تا یه بازی اکشن بسازه و کارگردان فاینال فنتسی 16 یعنی هیروشی تاکای گفت که کسی بهتر از ریوتا سوزوکی برای اینکار وجود نداره پس یوشیدا به اوزاکا رفت و بهش یه پیشنهاد کار عالی داد تا برای اسکوئر انیکس کار کنه.
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
۲۰۲۳۰۳۰۸_۲۳۳۳۲۰.jpg
و باز هم یه اسکرین شات عجیب دیگه و لو رفتن کارکتری دیگری که می تونیم کنترلش کنیم.

اگه یادتون باشه تیم توسعه گفته بود که تو اوایل بازی ما کنترل یه شخصیت دیگه رو در دست خواهیم داشت. توی اسکرین شات کسی که کنترلش میکنیم اسمش Wyvern هست و از قدرت آیکان Phoenix بر خورداره.

نکته ی دیگه شمشیری هست که در دست دشمنش یعنی Tiamat این شمشیر نورانی که می تونه به این معنی باشه این فرد تکنولوژی تمدن باستانی رو داره و از اونجایی که ما در اوایل بازی کنترل این کارکتر معرفی نشده رو در دست داریم می تونه به این معنی باشه که بازمانده های تمدن باستانی یا کسانی که به وسایلشون دست پیدا کردن نقش مهمی توی بازی دارن.

چیز دیگه ای هم که قضیه رو عجیب تر میکنه اینکه Wyvern و Tiamat هر دو هیولا هایی در سری فاینال فنتسی هستند ولی این که به صورت انسان هستند واقعا عجیب هستش.
 

Inoeex

کاربر سایت
Apr 1, 2014
241
View attachment 286604
و باز هم یه اسکرین شات عجیب دیگه و لو رفتن کارکتری دیگری که می تونیم کنترلش کنیم.

اگه یادتون باشه تیم توسعه گفته بود که تو اوایل بازی ما کنترل یه شخصیت دیگه رو در دست خواهیم داشت. توی اسکرین شات کسی که کنترلش میکنیم اسمش Wyvern هست و از قدرت آیکان Phoenix بر خورداره.

نکته ی دیگه شمشیری هست که در دست دشمنش یعنی Tiamat این شمشیر نورانی که می تونه به این معنی باشه این فرد تکنولوژی تمدن باستانی رو داره و از اونجایی که ما در اوایل بازی کنترل این کارکتر معرفی نشده رو در دست داریم می تونه به این معنی باشه که بازمانده های تمدن باستانی یا کسانی که به وسایلشون دست پیدا کردن نقش مهمی توی بازی دارن.

چیز دیگه ای هم که قضیه رو عجیب تر میکنه اینکه Wyvern و Tiamat هر دو هیولا هایی در سری فاینال فنتسی هستند ولی این که به صورت انسان هستند واقعا عجیب هستش.
سلام

پیش از چیز باید تشکر کنم برای تمام وقتی که گذاشتی ٬ ممنون واقعا.
شما که انقدر خوب ترجمه میکنی٬ چرا دنبال کسی بودی که رمان های ۱۴ رو ترجمه گنه؟

اون شخصیت Wyvern اگر درست یادم باشه٬ یکی از ۲ نفری بود که در اوین تریلر بهمراه Clive دور آتش بودند.


یک چیزی هم در مصاحبه ها عنوان شد که فکر کنم شما ندیدیش و اون هم Final Fantasy Mode هست.
این اسم درجه ی سخت بازی هست٬ بعد از اینکه بازی تمام شد این مود به بازی اضافه میشه.
در این مود تمام آیتم هایی که بدست آورده شده از ابتدا وجود دارند و فرقش صرفا با Hard Mode یا New Game Plus
اینه که دشمن ها لزوما همون دشمن های قبلی نیستند.
شما دشمن هایی که در اواخر بازی دیدید رو ممکنه اوایل بازی ببینید.
در واقع نه تنها بازی سخت تر خواهد بود بلکه با تغییر دشمنان یک جوری با تجربه ی کاملا جدید و غافلگیری های زیادی روبروی خواهید شد.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر