E3 2009 | Mafia II E3 Impressions

MANIX

کاربر سایت
May 18, 2007
2,500
نام
حميدرضا
942954_20090603_embed001.jpg


هيچ كس خاطرات خوش بازي فوق العاده ي Mafia را از ذهن خود از ياد نميبرد .اين بازي يك عنوان متفاوت در سبك Sand-box بود كه با داستاني غني همانند سري فيلمهاي پدرخوانده در صنعت سينما در صنعت بازي طرفداران زيادي را براي خود به دست آورد.
Mafia 2 امسال در كنفرانس 2K نمايش خوبي داشت ، براي اين بازي 700 صفحه فيلم نامه نوشته شده است و به قول خود تيم سازنده داستان در اين بازي هدف اصلي آنها است . تيم بازي هنوز ساخت Multiplayer بازي را آغاز نكرده . در E3 امسال Mafia 2 نمايشي پشت درهاي بسته داشته كه بسيار جالب بوده كه به بررسي آن ميپردازيم.

شما در نقش Vito در اين بازي جاي مي گيريد او اهل ايتاليا (سيسيل) است و با اهداف مانند American Dream پا به آمريكا گذاشته .ويتو به زودي در آمريكا با يك سازمان جنايي بزرگ آشنا مي شود و جالب اينجا است كه سازندگان گقته اند داشتان ما اين طور نيست كه شما در بازي پيش برويد و به يكي از سران مافيا برسيد ، داستان خيلي واقعي كار شده وسعي شده به سري فيلمهاي The Godfather و Goodfellas نزديك باشد.

دمو اين جور آغاز مي شود كه ويتو در يك خيابان برفي در Empire City به سمت ماشين خود مي رود و سوار آن مي شود.سازندگان در اينجا مي گويند شهر ما بسيار زندگي است و مشخصه هاي شهر نشيني در آن وجود دارد و هريك از مردم آن داراي خصوصيات فردي جداگانه اي هستند. آنها ميبينند و حس مي كنند.
داستان مافيا در اواسط سال 1940 آغاز و در اواسط سال 1950 به پايان مي رسد(يك دوره 10 ساله).
فضاي شهر فوق العاده تاريخي بودن آن را نشان ميدهد ، ماشينهاي قديمي و مد لباسهاي آن زمان بسيار زيبا است كه با تلفيق موسيقي هاي لايسنس شده آن زمان جوي بسيار جالب خلق مي كند.
بعد از چرخي در Empire City ويتو تصميم مي گيرد مرحله ي بعدي را آغاز كند.مشخصه هاي اين مرحله بين صحبت هاي Joe دوست ويتو و ice-cold Henry پيگيري مي شود.قرار است در اين مرحله به حساب شخصي به نام Fat Man رسيدگي بشود كه از قرار معلوم پول محافظت از حريم خود را نپرداخته .

ديالوگهايي كه بين Vito و Henry و Joe رد و بدل مي شود بسيار سنگين و كار شده است كه بحث آنها سر قضيه Fat man است و سخنان هر فرد نشان دهنده خلق و خوي اوست . به طور مثال ويتو يك آدم كاملا بي خيال است او در جنگ افراد زيادي را كشته و حلا اگر Fat Man را پيدا كند هيچ مشكلي با اين قضيه ندارد. از آن طرف Henry كه به خون سردي معروف است از Vito هم بي خيال تر است. ديالوگها ي رد و بدل شده بين اين 3 كركتر فوق العاده است و به تنهايي يك سرگرمي در بازي حساب مي شود.

وقتي Fat Man وارد صحنه مي شود 3 گنگستر ما بر سر او ميريزند ولي او فرار مي كند و حالا وقت تعقيب و گريز است.

942954_20090603_embed002.jpg




Fat man به يك كارخانه مي گريزد ويتو همينطور كه دشمنان را نا بود مي كند دنبال او در حركت است . در اين جا اعلام مي شود شما هيچ كنترل مستقيمي بر Henry يا Joe نداريد و آنها دنبال شما راه مي افتند و مبارزه مي كنند و به موقع كاور مي گيرند . اسلحه هاي زيادي در بازي ديده مي شود از pistol و machine gun گرفته تا shotgun و Molotov.

پس از درگيري و شليك زياد گلوله سرانجام 3 تفنگ داره ما Fat Man را ميگيرند.او التماس مي كند و خواهش مي كند بگذارند زنده باشد . روايت داستان در اين صحنه فوق العاده زيباست و ما با يكي از بهترينها در اين سبك رو به رو هستيم. هنري اسلحه خود را در دهان Fat man قرار مي دهد . دوربين حال به چهره ي هنري يك Close-up مي دهد و صداي شليك يك گلوله پس از آن شنيده مي شود. و پس از آن جسد Fat man و دود حاصل از هفت تير را مشاهده مي كنيم. Vito و Joe كه باور ندارند چه اتفاقي افتاده تفنگ خود را با خالي مردن تير به جسد Fat Man بارگذاري مي كنند.
ما در اين جا با يكي از دراماتيك ترين صحنه هاي مرگ رو به رو هستيم كه تا به حا ديده ايم .
جاي گيري دوربين و پوشش آن فوق العاده كار شده.
Joe كه قوي ترين فرد گروه است و از كار هنري شاكي شده او را هل مي دهد ولي حالا وقت فرار است . شما در نقش ويتو بايد به سرعت فرار كنيد و دشمناني كه بر سر راهتان هستند را نابود كنيد. در اين حين هنري يك گلوله مي خورد و مجروح مي شود ، شما بايد او را به سمت ماشين برده و حال از دست پليسها هم فرار كنيد در حالي كه دنبال يك پزشك براي مداواي هنري هستيد.
دوباره يك تعقيب و گريز ماشيني آغاز مي شود ، شما همينطور كه در حال فرار هستيد سر انجام روي يك پل محاسره مي شويد. جاده توسط پليس بسته شده .

يك صحنه ي سنگين در اين جا به وجود مي آيد همينطور كه پليس در حال نزديك شدن به شما است Joe ترسيده و حال تمام مسوليت ها به عهده ي Vito است كه از اين مهلكه فرار كنند. حال بايد چه كار كرد ؟؟ - متاسفانه در اين جا Demo به پايان ميرسد و همه را حيرت زده باقي نگه ميدارد.

شهر بازي بسيار زيبا است و آنقدر بزرگ كه مشا ساعتها صرف سياحت در آن ميگذرانيدو
شخصيت پردازي به شدت بالا است شما ديوانه وار عاشق آنها مي شويد و داستان صحنه هاي به ياد ماندني زيادي دارد . واقعا مي توان گفت Mafia 2 در يك مسير موفقيت آميز قدم گذاشته .
سازندگان تمام نكات برجسته ي قسمت اول را بسيار زيبا تر زنده كرده اند .
 

tourk

کاربر سایت
Apr 27, 2008
345
نام
سعید
بالاخره ما هم از کف در اومدیم ، واقعا یکی از بی نظیرترین دموهایی که تا حالا دیدم ، فوق العاده بود:eek:
مطمئنا بهترین Open-World سال میشه ، فقط حیف که رفت واسه 2010 ، به خاطر نقد خوبتون ممنون.
 

孢子

کاربر سایت
Oct 24, 2008
1,319
بالاخره ما هم از کف در اومدیم ، واقعا یکی از بی نظیرترین دموهایی که تا حالا دیدم ، فوق العاده بود:eek:
مطمئنا بهترین Open-World سال میشه ، فقط حیف که رفت واسه 2010 ، به خاطر نقد خوبتون ممنون.
منظورتون بهترین sand box ؟؟؟؟
 

LiQu!d OceL0T

کاربر سایت
Jun 11, 2007
332
نام
هاشم
هنري اسلحه خود را در دهان Fat man قرار مي دهد . دوربين حال به چهره ي هنري يك Close-up مي دهد و صداي شليك يك گلوله پس از آن شنيده مي شود. و پس از آن جسد Fat man و دود حاصل از هفت تير را مشاهده مي كنيم.
در اين حين هنري يك گلوله مي خورد و مجروح مي شود
من که Demo رو دیدم اینطوری نبود.
وقتی هِنری تفنگ رو تو دهن Fat Man گذاشت. Fat Man از ترس مردن اسلحه ش رو در میاره و پای هِنری رو زخمی میکنه. از اون طرف جُو بخاطر هِنری که آسیب دیده بود .Fat Man رو با تفنگ تامپسونش آبکش میکنه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر