PlayStation DriveClub [پست اول حتماً خوانده شود]

سوالات متداول برای این بازی، نوشته شده توسط FaRd!N:

سوال 1- وقتی میرم تو بازی دور صفحه تلویزیون یا مانیتورم نوار سیاه داره و تصویر کامل نیست؟

جواب: تنظیمات صفحه شما توی تنظیمات اصلی دستگاه درست نیست. برای درست کردن سایز تصویر (که داخل بازی هم اعمال میشه) به این صورت عمل کنید:

در منوی اصلی PS برید به قسمت Setting > بعد Sound and Scree> بعد Displaye Area Settings. از اونجا تصویر رو برابر با نمایش گرتون تنظیم کنید.


سوال 2- ریجن اکانت من متفاوت از ریجن بازیمه. مثلا ریجن اکانتم آمریکا (ریجن 1 ) هست اما ریجن بازیم 2 ـه. میتونم آپدیت های آب و هوا رو بگیرم؟

جواب: دانلود کردن آپدیت ربطی به ریجن دیسک نداره. آپدیت های آب و هوا دانلود خواهند شد و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

سوال 3- شنیدم یه DLC مجانی دادن برای بازی که روی آپدیت پچ آب و هوا هست. اگر شرایط من مثل سوال 2 (سوال بالا) باشه میتونم از اونا استفاده کنم؟

جواب: استفاده از هرگونه DLC، چه این بازی چه بازی دیگه، چه مجانی چه پولی، مستلزم برابر بودن ریجن اکانت و ریجن بازی است. بدین صورت شما میتونید از آب و هوای بازی استفاده کنید اما قادر نخواهید بود از محتویات DLC استفاده کنید.

سوال 4- شرایط من مثل سوال 2 و 3 هست. آیا میتونم آنلاین بازی کنم؟ از اونجایی که DLC ها رو نتونستم بگیرم و برام فعال نیست، مشکلی پیش میاد؟

جواب: خیلی راحت میتونید به بازی آنلاین بپردازید و مشکلی از هیچ بابت نخواهید داشت. نقشه های جدید روی آپدیت برای همه و برای بخش آنلاین، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی اضافه میشن. فقط به ماشین های DLC دسترسی نخواهید داشت.

سوال 5- آیا این بازی بخش دو نفره داره؟

جواب: خیر. این بازی فقط بصورت تک نفره قابل بازی است. چه آنلاین، چه آفلاین.

سوال 6- آیا این بازی بخش Career داره؟

جواب: بله. بازی دارای Tour های تک نفره یا همون مرحله ای است.

سوال 7 - ماشین های جدید رو چطوری میتونم بدست بیارم؟

جواب: ماهانه 1 ترک و 1 ماشین بصورت مجانی داده میشه اما برای دسترسی به باقی ماشین ها یا باید دونه دونه خریداری بشن یا باید Season Pass باید خریداری بشه. اگر هم اقدام به خرید کردید، حتما ریجن بازی با ریجن اکانتتون باید یکی باشه. در غیراینصورت نمیتونید خرید ها رو انجام بدید. مگر اینکه اکانتی متناسب با ریجن بازی خود بسازید و خرید ها رو روی اون اکانت انجام بدید و با اکانت اصلی به بازی بپردازید.

این هم عکس روند DLC های بازی. هم مجانی و هم پولی:


************************************************

این بازی در روز 20 February در مراسم Playstation Meeting 2013 به صورت انحصاری برای کنسول PS4 معرفی شد . سازنده بازی Evolution Studios و ناشر آن Sony Computer Entertainment میباشد . سبک بازی همانطور که از اسم بازی بر می آید Racing می باشد و در بازی به Street Racing خواهیم پرداخت ! هنوز به این موضوع که گیم - پلی بازی مبنی بر Simulation یا Arcade خواهد بود اشاره نشده ولی با توجه به سطح جزییات بازی کفه ی Simulation بودن بازی سنگین تر است !

همونطور که در عکس ها میبنید مدلینگ ماشین های بازی به حداکثر خود رسیده و طبق صحبت های کارگردان بازی هیچ نکته ای از قلم نیافتاده ، همچنین شایان ذکر است که ایده ی ساخت یک بازی ریسینگ که در آن بازیکنان در تیم های مختلف با تمام تیم های موجود در دنیا قابلیت رقابت داشته باشند و بتوانند در هر جای دنیا بدون دسترسی به کنسولشان با هر Gadget ـی که در اختیار دارند تیم خود را مدیریت کرده ، قرار بگذارند و حریفان را به چالش بکشند ، 10 سال است که در استدیو سازنده وجود دارد و آنها منتظر فراهم شدن زمینه ها برای اجرا کردن ایده هایشان بوده اند که PS4 این امکان را برای آنها فراهم نموده و هم اکنون ما شاهد به وقوع پیوستن آن ایده هستیم . طبق گفته کارگردان بازی ، ما بازی را از دید اول شخص دنبال خواهیم کرد ، این موضوع که بازیکنان توانایی استفاده از نمای سوم شخص ( پشت ماشین ) را برای انجام بازی نداشته باشند برای گیمر های مبتدی خبر خوشایندی نخواهد بود ! باید منتظر اطلاعات بیشتر در این زمینه بود .

برای دانلود تیزر بازی از این لینک استفاده کنید .
 
Last edited by a moderator:

raika123

کاربر سایت
Nov 13, 2013
141
نام
رایکا
دوستان یه سوال درباره تروفی lifer (که باید 1000 مایل به عنوان عضوی از یه کلاب رانندگی کنیم ) داشتم
اگه از کلابی که عضوشم بیرون برم و عضو یه کلاب دیگه بشم این 1000 مایل از اول حساب میشه؟ اگه مثلا 500 مایل تو کلاب قبلی رفتم 500 تا دیگه تو کلاب جدید برم تروفی رو میده ؟
 

stevejobs

کاربر سایت
Nov 29, 2011
582
نام
فرشاد
خب من هم بالاخره بازی رو گرفتم! :D در مجموع من 3 تا هسته اصلی رو توی یه بازی ریسینگ مهم میدونم که هر 3 توی DriveClub عالی هستن:
گیم پلی: بسیار فراتر از انتظار من!!! از افراد مختلف شنیده بودم که گیم پلی و فیزیک خوبی داره، ولی فکر نمیکردم انقدر لذت بخش باشه. من عاشق GT/FM هستم و از اون طرف بازی های آرکید زیادی رو هم تجربه کردم. DC به نظرم تعادل خیلی خوبی بین این دو مدل گیم پلی برقرار کرده و از یه طرف اون هیجان و حس سرعت بازی های آرکید رو داره و از یه طرف هم فیزیک رانندگی بازی واقعاً عالی و حرفه ای هست. کلاً لذتی که روندن ماشین ها به آدم میده، فوق العادست!
گرافیک: در این مورد که خیلی صحبت شده و چیزی به جز محشر نمیشه گفت! البته بازی مشکلاتی هم از این نظر داره و یکی دو تا از پیست ها کیفیتشون یه ذره پایین تر از بقیه هست یا توی بعضی حالات نورپردازی گرافیکش کمی افت میکنه، ولی در مجموع به شدت زیبا و تماشایی هست و تازه من هنوز بازی رو آپدیت نکردم و چیزی از آب و هوا ندیدم! :D
صداگذاری: این بخش هم عالی کار شده و آدم قشنگ صدای ماشین ها رو از اعماق وجود (!) حس میکنه و لذت میبره.
بقیه چیزها هم خوب هستن. منوها خیلی شیک و زیبا طراحی شدن و HUD بازی هم با اینکه در نگاه اول شلوغ هست، ولی بعد از یه مدت کارایی بالای خودش رو نشون میده. هوش مصنوعی عالیه و رقابت ها به شدت نفس گیر. چالش های وسط هر مسابقه هم جذابیت های خاص خودش رو داره. همین طور تعداد پیست ها و ماشین ها با اینکه اصلاً به پای GT/FM نمیرسن، ولی تنوع خوبی دارن و هم ماشین های متنوع و جالبی توی بازی وجود داره و هم پیست ها به خاطر چرخه شبانه روز متنوع هستن.
با اینکه هنوز خیلی با بازی ور نرفتم، ولی همین تجربه ای که توی یکی دو ساعت اول باهاش داشتم به شدت بالاتر از چیزی بود که انتظارش رو داشتم! کسی که اهل ریسینگ باشه و PS4 هم داشته باشه، شک نکنه که در صورت بازی نکردن DC چیز خوبی رو از دست میده! :D
پیشنهاد میکنم مزه ی بازی رو هدر نده! آپدیت کن بعد بازی کن! از این رو به اون رو میشه! آپدیت آب و هوا عالیــــــــــــــــــــه! هوای برفی بنداز حال کنb-)ارزش 7 گیگ آپدیت رو داره!
 

playchar

کاربر سایت
Dec 21, 2014
287
نام
only fifa
اصلا روایت داریم بازی کردن درایو کلوپ بدون آپدیت حرام اندر حرام اندر حرام است، آقا نکنید، آخرتتونو به 7 گیگ اینترنت نفروشید، توبه کنید و برید برای آپدیت، باشد که رستگار شویدo:-)
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
@Dinosaur
آریا خیلی منتظر نظرت بودم در مورد این بازی که خوشبختانه با دادن نظرت دیگه مطمئن شدم که این بازی هیچ مشکلی از نظر گیم پلی نداره :D امیدوارم اینقدر باهاش حال کنی که مثل من و خیلی های دیگه (آریا، مجید، نوید، احمد و ...) خر بشی و Season Pass ـش رو هم بگیری رو لذتت رو چند برابر کنی :D
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
در حال آپدیت هستم، ولی سرعت اینترنتم جوری هست که حداقل تا فردا شب طول میکشه! :|

سلام من هنوز بازیش نکردم اما اینها که گفتی فقط تعریف بود که پس چجوری نمرش اینقدر کم شده :|
من حدود 4 سالی میشه کاری با امتیازها ندارم و برام کوچیک ترین اهمیتی ندارن! :D میشینم کلی ویدئو و گیم پلی میبینم و یه سری توضیحات رو میخونم و از اون مهم تر نظرات ملت رو دنبال میکنم.
در مورد اون پست هم منظورم این بود که 3 بخش اصلی بازی یعنی گیم پلی/ گرافیک / صداگذاری از نظر من مشکل خاصی نداره و خیلی خوب هستن. حالا بخش های دیگه مثل تعداد کم ماشین ها و پیست ها یا مشکلات آنلاین (که اون اوایل به شدت افتضاح بوده از این نظر، اون هم بازی ای که تمرکزش روی کلاب و اینا هست) و ... یه بحث دیگه هست. :D

@Dinosaur
آریا خیلی منتظر نظرت بودم در مورد این بازی که خوشبختانه با دادن نظرت دیگه مطمئن شدم که این بازی هیچ مشکلی از نظر گیم پلی نداره :biggrin1: امیدوارم اینقدر باهاش حال کنی که مثل من و خیلی های دیگه (آریا، مجید، نوید، احمد و ...) خر بشی و Season Pass ـش رو هم بگیری رو لذتت رو چند برابر کنی :biggrin1:
به احمد میگفتم، کلاً حیفم میاد پول برای این چیزا بدم! :-" اگه درست یادم باشه تنها دفعه ای که Season Pass گرفتم برای U3 بود که اون هم آخرش یکی دو تا از DLCهاش رو دانلود نکردم. :D حالا ببینم این چی میشه.

راستی یادم رفت در مورد زاویه کاکپیت بازی بگم. من کلاً اهل این زاویه نیستم و توی خفن ترین بازی های ریسینگ هم از زاویه کاکپیت بازی نمیکنم. یعنی فقط اوایل که ماشین رو تازه گرفتم میرم توی این زاویه که ببینم چی شکلیه و بعدش دیگه میام بیرون. :D ولی این زاویه توی DriveClub به نظرم یه چیز دیگه هست! از نظر کیفیت طراحی منظورم نیست (که از اون جهت هم فوق العاده هست) منظورم از نظر حس و حال رانندگی هست که یه حالت متفاوتی نسبت به GT/FM داره و حداقل برای من رانندگی توی این زاویه لذت بخش تر از اون دو تا هست. :D
 

raika123

کاربر سایت
Nov 13, 2013
141
نام
رایکا
دوستان من بازیم ریجن 2 هست ولی اکانتی که روش بازی میکنم ریجن 1 اگه بخوام سیزن پس این بازی رو بخرم رویه یه اکانت ریجن 2 باید بخرم ؟
 

narim_04

کاربر سایت
Feb 22, 2014
34
نام
nariman
@Dinosaur
آریا خیلی منتظر نظرت بودم در مورد این بازی که خوشبختانه با دادن نظرت دیگه مطمئن شدم که این بازی هیچ مشکلی از نظر گیم پلی نداره :D امیدوارم اینقدر باهاش حال کنی که مثل من و خیلی های دیگه (آریا، مجید، نوید، احمد و ...) خر بشی و Season Pass ـش رو هم بگیری رو لذتت رو چند برابر کنی :D

سلام
چندتا سوال داشتم در مورد
Season Pass
با خریدش بازم باید dlc های جدید رو بخریم؟
حجمش چقدره ؟
حتما باید با خود کنسول دانلودش کرد یا میشه با pc دانلود کنم بعد رو کنسول نصبش کنم؟
برای دانلودش باید پلاس هم داشته باشم؟
ممنون
 

m2r164

کاربر سایت
Nov 22, 2012
29
سلام
چندتا سوال داشتم در مورد
Season Pass
با خریدش بازم باید dlc های جدید رو بخریم؟
حجمش چقدره ؟
حتما باید با خود کنسول دانلودش کرد یا میشه با pc دانلود کنم بعد رو کنسول نصبش کنم؟
برای دانلودش باید پلاس هم داشته باشم؟
ممنون

دوست عزیز وقتی سیزن پس میگیری دیگه همه چی رو میگیری خیالت راحت به همین خاطر هست که گرون تره البته برای دوستداران این بازی انصافا سیزن پس با ارزشی داره 25 دلار هست
حجمش بستگی به دی ال سی ها داره از یک دو گیگ بگیر به بالا
من با خود کنسول اپدیت می کنم (در حالت سیو مد سرعتش عالیه )
برای دانلودش پلاس نمی خواد کلا برای دانلود هیج دی ال سی و سیزن پس پلاس نمی خواد مگر اونهایی که تخفیف و یا رایگان شدند برای پلاس دار ها
باید خیلی عاشق بازی بشوید که برای دی ال سی و یا سیزن پس هزینه کنید که انصافا بعضی از بازی ها قابلیت عاشق کردن بازیکنان رو دارند
 

mahziyar5

کاربر سایت
Jul 8, 2014
193
فرق اين بازي بعد اپديت ٦گيگ در اين حد بود كه مني كه روز اول خريدمش اينقدر ازش دلسرد شدم كه بازي crew گرفتم ولي الان كه باز گرفتمش بعد اپديت واقعا ميتونم بگم شاهكار شده!!!
 

narim_04

کاربر سایت
Feb 22, 2014
34
نام
nariman
فرق اين بازي بعد اپديت ٦گيگ در اين حد بود كه مني كه روز اول خريدمش اينقدر ازش دلسرد شدم كه بازي crew گرفتم ولي الان كه باز گرفتمش بعد اپديت واقعا ميتونم بگم شاهكار شده!!!

سلام
خیلی کیفیت بازی ارتقا پیدا کرده منم دقیقا پشیمون بودم از خریدش
به نظر من با شاهکار فاصله زیادی داره !
تا اومدن gt7 باید با همین بسازیم
 

mohammad_109

کاربر سایت
Nov 13, 2014
130
نام
محمد
سلام
دوستان من این بازی رو بلاخره خریدم
هنوز آپدیتش نکردم و تو منو بیشترش غیر فعال بود
من 2-3 دست بازی کردم ولی همش میخوردم در و دیوار :d
قسمتی نداره تمرینی باشه ؟
یه سوال دیگه
من شنیده بودم تو این بازی میشه از سنسورهای دسته استفاده کرد
چطوری باید این قابلیتش رو فعال کنم ؟
قابلیت photo mode رو چجوری باید فعال کنم ؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر