PlayStation Dreams

bc.png
Dreams​
سازنده: Media Molecule​
ناشر: Sony Interactive Entertainment​
پلتفرم: PlayStation 4​
تاریخ عرضه: 16 آوریل 2019​
سبک: Sand Box​
هنگامی که شرکت «مدیا مولکول» در جریان رویداد رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 4، تصاویر عجیبی از شخصیت‌هایی که درحال نواختن موسیقی و... نمایش داد، هیچ کس تصور نمی‌کرد که این تصاویر مربوط به عنوانی باشد که در آینده Dreams نامیده می‌شود.​
سپس در مراسم بزرگ E3 سال 2015 بود که شرکت سونی با نمایش این عنوان برای نخستین بار، طرفداران را با یکی از عجیب‌ترین و درعین حال خلاقانه‌ترین آثار ساخته شده روی این پلتفرم آشنا کرد. هدف شما در دریمز ساخت و ساز است و تنها محدودیتی که با آن مواجه می‌شوید، میزان خلاقیت خود خواهد بود! در ادامه به برخی از ویژگی‌های موجود در این اثر می‌پردازیم. این بازی فعلا در Early Access به سر می‌برد. به این معنا که ویژگی‌ها و محتوای آن کامل نبوده و به مرور زمان، چیزهای جدیدی به آن افزوده می‌شود. درحال حاضر برای تهیه این عنوان کافی‌ست تا مبلغی معادل 29.99 دلار بپردازید اما هنگامی که بازی به صورت کامل عرضه شود، هزینه خرید آن به 59.99 دلار افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که خریداران نسخه 30 دلاری بدون پرداخت مبلغی اضافه می‌توانند از ویژگی‌های بازی در هنگام عرضه نهایی استفاده کنند.​
dreams-bc2.jpg
یکی از بخش‌هایی که در بازی اصلی وجود دارد اما به علت ماهیت Early Access دریمز، در نسخه فعلی موجود نیست، بخش داستانی است. طبق صحبت‌های سازنده، این بخش شامل 3 خط داستانی با گیم‌پلی متفاوت و اهدافی تازه می‌شود و به منظور آشنا کردن بازیکن با ویژگی‌های مختلف بازی طراحی خواهد شد. البته نباید انتظار حالت داستانی پیچیده و گسترده‌ای را داشته باشید.​
dreams-bc.png
تمرکز اصلی «دریمز» روی بخش گیم‌پلی است. برای درک بهتر این اثر بد نیست بدانید که دریمز فراتر از یک بازی عمل می‌کند. این عنوان بیشتر شبیه محیطی برای آزمودن خود در زمینه ساخت بازی‌، فیلم، صحنه‌ها و یا به طور کلی، ایده‌هایی‌ست که در ذهن شما می‌گذرد. هرچند که امکان تجربه ساخته‌های دیگران نیز برای شما مهیا شده تا درصورت عدم تمایل به ساخت و ساز، از ساخته‌های دیگران لذت ببرید. برخلاف دیگر ساخته‌ی این تیم، یعنی Little Big Planet، شما در ساخت سبک‌های مختلف محدودیت خاصی ندارید. به ساخت عنوانی اول شخص فکر می‌کنید؟ آیا به تولید فیلم‌های کوتاه علاقه‌مند هستید؟ نواختن موسیقی و ساخت قطعه‌های جدید حرفه شما به حساب می‌آید؟ دریمز پاسخ به تمام این پرسش‌ها را می‌دهد. شما می‌توانید آن چیزی را بسازید که همیشه علاقه داشتید.​
در نگاه اول، ممکن است کنترل و نحوه ساخت و ساز بازی دشوار به نظر برسد، اما این اثر با ارائه روش‌های ساده و قابل فهم، قسمت‌های آموزشی کامل و یک کامیونیتی فعال و همکار، می‌تواند افرادی که حتی علاقه‌ای به این سبک ندارند را نیز جذب کند.​
پرسش و پاسخ
سؤال: تا چه زمانی می‌تونم Dreams رو به قیمت 30 دلار تهیه کنم؟
جواب: مدیامولکول تاریخ دقیقی برای این مورد اعلام نکرده، اما به صراحت گفته که برای مدتی محدود می‌تونید Early Access رو خریداری کنید و بعد از اون، بازی غیر قابل خرید می‌شه تا زمانی که نسخه کامل عرضه بشه.​
سؤال: بعد از خرید نسخه ارلی اکسس، برای تجربه نسخه کامل آیا باید 30 دلار اضافه بپردازم؟
جواب: خیر. درصورت تهیه این نسخه، برای همیشه مالک بازی خواهید شد و تمامی ویژگی‌های جدید را به صورت رایگان دریافت می‌کنید.​
سؤال: من تاحالا بازی نساختم. آیا دریمز نیاز به دانش برنامه نویسی داره؟​
جواب: خیر. دریمز برای همه طراحی شده. حتی اگر علاقه و استعداد ساخت بازی نداشته باشید، این عنوان باعث پیشرفت شما می‌شه.​
سؤال: برای تجربه دریمز حتماً باید کنترلرهای Move و دوربین پلی‌استیشن بخرم؟
جواب: خیر. استفاده از دو مورد یاد شده می‌تواند باعث ایجاد تجربه‌ای متفاوت شود اما با استفاده از کنترلرهای خود کنسول نیز می‌توانید به آسانی از تمامی ویژگی‌های این اثر استفاده کنید.​
با افزوده شدن ویژگی‌های جدید، پست اول آپدیت می‌شود.

با تشکر از کاربر @esm nadaram بابت تصاویر زیبایی که از مرحله ساخته شده خودش فرستاده.
 
آخرین ویرایش:

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,818
نام
مرتضی
برای بازی یک اپدیت ۶۰۰-۷۰۰ مگی اومده و ورژن جدید DreamShaping اضافه شده که قابلیت های جدید برای ساخت بازی تو یسری سبک ها مثل پلتفرمر دو بعدی و ... داره

مهمتر از همه بازی جدید ساخت مدیا مولکول به بازی اضافه شده که یک Dungeon crawler سوم شخصه و قابلیت کو آپ لوکال هم داره که البته نیاز به اینترنت داره برای کو آپ. یه سری عکس از بازی دادن که خیلی قشنگ بنظر میرسه. خلاصه بشتابید که جدیدترین شاهکار مدیا مولکول تو دریمز ریلیز شده

اسم بازی رو یادم رفت بنویسم
Ancient Dangers: A Bat’s Tale :D
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,258
نام
امیر حسین
برای بازی یک اپدیت ۶۰۰-۷۰۰ مگی اومده و ورژن جدید DreamShaping اضافه شده که قابلیت های جدید برای ساخت بازی تو یسری سبک ها مثل پلتفرمر دو بعدی و ... داره

مهمتر از همه بازی جدید ساخت مدیا مولکول به بازی اضافه شده که یک Dungeon crawler سوم شخصه و قابلیت کو آپ لوکال هم داره که البته نیاز به اینترنت داره برای کو آپ. یه سری عکس از بازی دادن که خیلی قشنگ بنظر میرسه. خلاصه بشتابید که جدیدترین شاهکار مدیا مولکول تو دریمز ریلیز شده

اسم بازی رو یادم رفت بنویسم
Ancient Dangers: A Bat’s Tale :D

تریلرش:D
واقعا جالب و جذاب میزد:D

اما این Dreams اون چیزی که باید میشد نشد، و به نظرم نمیزسه سونی واقعا بخواد زنده ش کنه!
خدایی این از GOW و U4 و TLOU واجب تره اومدنش برای PC ، اما خدب اهمیتی داده نمیشه:-"

و Mm هم با انتشار بازی و مراحل جدید براش، یه جورایی به نظرم دارن زحمت هاشون رو حروم میکنند:(

کلا از زمان عرضه بازی چندتا از این آپدیت ها داشته؟
و کلا چقدر محتوای درست حسابی از سنت خود Mm داره؟
محتوای بقیه چی؟ جالبن و یا نه صرفا شوکیس گرافیکی/هنری هستن؟ :-"
 
  • Like
Reactions: m.a.t and malek911

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,818
نام
مرتضی

تریلرش:D
واقعا جالب و جذاب میزد:D

اما این Dreams اون چیزی که باید میشد نشد، و به نظرم نمیزسه سونی واقعا بخواد زنده ش کنه!
خدایی این از GOW و U4 و TLOU واجب تره اومدنش برای PC ، اما خدب اهمیتی داده نمیشه:-"

و Mm هم با انتشار بازی و مراحل جدید براش، یه جورایی به نظرم دارن زحمت هاشون رو حروم میکنند:(

کلا از زمان عرضه بازی چندتا از این آپدیت ها داشته؟
و کلا چقدر محتوای درست حسابی از سنت خود Mm داره؟
محتوای بقیه چی؟ جالبن و یا نه صرفا شوکیس گرافیکی/هنری هستن؟ :-"
اره خب اونجور حمایتی ازش نشد. این چاره ش اینه که رایگان بشه ملت بریزن توش خلاقیت بخرج بدن. :D
تا الان ایده های قشنگی توش اجرا شده ولی خب بازی اساسی که بخوای ۶-۷ ساعت سرگرمت کنه من ندیدم توش. بهترین چیزی هم که توش ساخته شده همون اولین بازی مدیامولکول تو دریمز بود که تو لانچ هم بود. اون فوق العاده بود. بعدش هم یکسری چندتا بازی جمع و جور در حد مینی گیم از مدیامولکول اومد که جذاب بودن ولی در حد گیمی که بخواد سرگرم کنه یه مدت نبوده. این آخری هم خب کیفیتش بنظر بالاست ولی نمیدونم چند ساعتی باشه
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Akiba

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,258
نام
امیر حسین
اره خب اونجور حمایتی ازش نشد. این چاره ش اینه که رایگان بشه ملت بریزن توش خلاقیت بخرج بدن. :D
تا الان ایده های قشنگی توش اجرا شده ولی خب بازی اساسی که بخوای ۶-۷ ساعت سرگرمت کنه من ندیدم توش. بهترین چیزی هم که توش ساخته شده همون اولین بازی مدیامولکول تو دریمز بود که تو لانچ هم بود. اون فوق العاده بود. بعدش هم یکسری چندتا بازی جمع و جور در حد مینی گیم از مدیامولکول اومد که جذاب بودن ولی در حد گیمی که بخواد سرگرم کنه یه مدت نبوده. این آخری هم خب کیفیتش بنظر بالاست ولی نمیدونم چند ساعتی باشه
آخه بازیی رایگان میشه که بعدش یه جوری براشون درآمدزایی داشته باشه...
اینجا به اون شکل نیست... گرچه حداقل روی پلاس و یا now دادن میتونه باز یکم حداقل کمک کنه:-"

اما مخاطب اینجور بازیا روی PC بیشترن تا کنسول...
جدا از اینکه این بازی رو روی بقیه کنسول ها هم میدادن برای مخاطب های بیشتر بد نمیشد(آخه واقعا Dreams همش برمیگرده به مخاطب بیشتر:-" هرچی بیشتر...اینجا واقعا بهتر:-" )
خدایی یک نسل Mm تقریبا درگیر این بود ... بازی هم بعیده موفق بوده باشه اصلا! از این میترسم بزنند درش رو تخته کنند:(
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
این بازی اولا که باید برا PC و موبایل منتشر بشه دوما F2P بشه سوما یـ سیستم درامدزایی از طریق ساخت کانتت واسه کاربرا درست بشه این وسط یـ سهمیش رو خود سونی برداره هیچ راه دیگه ای واسه دیده شدنش نیست. الان بهترین مثال موجود Roblox هستش. نمیدونم در جریانید یا نه این بازی به شکل وحشتناکی رو موبایل و PC محبوب ـه و مثل وحشیا هم درامدزایی داره. خلاصه سونی باید دست از این سنتی بازیا برداره و تا میتونه این بازی رو دیوایس های مختلف الل خصوص موبایل به صورت F2P منتشر کنه
 

NERO 7

سرباز ISA ، سر سپرده‌‌ رادك
کاربر سایت
Apr 10, 2011
4,666
این بازی اولا که باید برا PC و موبایل منتشر بشه دوما F2P بشه سوما یـ سیستم درامدزایی از طریق ساخت کانتت واسه کاربرا درست بشه این وسط یـ سهمیش رو خود سونی برداره هیچ راه دیگه ای واسه دیده شدنش نیست. الان بهترین مثال موجود Roblox هستش. نمیدونم در جریانید یا نه این بازی به شکل وحشتناکی رو موبایل و PC محبوب ـه و مثل وحشیا هم درامدزایی داره. خلاصه سونی باید دست از این سنتی بازیا برداره و تا میتونه این بازی رو دیوایس های مختلف الل خصوص موبایل به صورت F2P منتشر کنه

این ایده F2P شدن و درآمدزایی از ساخت کانتنت اون اولش و حتی وسط هاش خیلی جذاب میزنه ولی وقتی به مرحله اجرا برسه و علی الخصوص بعد مدتی تبدیل به کوهی از مشکل میشه

فقط یه قسمت کار رو بخوام بگم جریان پتنت ها و لایسنس و مشکلات حقوقی پشت بندشه یعنی همین ها میزنن دهن بازی رو سرویس می کنن
یه بازی مثل ماینکرفت ابزار ساختاری خاصی نداره در حقیق خیلی از چیزهاش از پیش تعریف شده است شما فقط میای روی بیس اونها میسازی میری جلو و هر کاری بکنی شبیه یه چیز دیگه نمیشه ولی علی الخصوص توی Dreams که اگر بخوایم ساده تعریفش بکنیم میتونیم بهش بگیم موتور بازی سازی شما بعد چند وقت میبینی ملت از ماریو و ماریو کارت و هیلو و غیره ساختن اومدن جلو و این کار با باز شدن کامیونیتی بازی خصوصاْ توی PC عملی میشه
فقط فرض کنید نینتندو چه واکنشی نشون میده وقتی ماریو کارت توی PC و PS داشته باشیم ! عملاً خودش رو پاره میکنه!

حتی اگر این اتفاق هم برای شرکتهای بزرگ و بازیهاشون نیفته فرض کنید بعد مدتی ملت هی از رو دست همدیگه یا حتی خودشون کپی کنند و مشکلات همین مدلی پیش بیاد و بازی بمونه یه کامیونیتی تاکسیک

درسته برای این جریان هم راهکار هست ولی نه MM و نه سونی، نه پول و نه منابع انسانی ایش رو داره که بخواد دست کم روزی چندصدتا شکایت از طرف کاربرها حالا چه به خاطر کپی رایت و چه به خاطر محتوای خارج از چارچوب رسیدگی کنه، باید بیاد کلی سیستم بچینه و سرمایه چند ده میلیون دلاری بکنه فقط برای اول کارش
من برای این جور مواقع همیشه یاد این میفتم که میان به فیس بوک گیر میدن باید اینستاگرام رو جدا کنی یا تو داری اینستا رو خراب می کنی در صورتی که بدون فیس بوک، طرز مدیریت و فکرش و منابع انسانی ایش اینستا پشم هم نمیشد
 
  • Like
Reactions: Solid 98

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
این ایده F2P شدن و درآمدزایی از ساخت کانتنت اون اولش و حتی وسط هاش خیلی جذاب میزنه ولی وقتی به مرحله اجرا برسه و علی الخصوص بعد مدتی تبدیل به کوهی از مشکل میشه

فقط یه قسمت کار رو بخوام بگم جریان پتنت ها و لایسنس و مشکلات حقوقی پشت بندشه یعنی همین ها میزنن دهن بازی رو سرویس می کنن
یه بازی مثل ماینکرفت ابزار ساختاری خاصی نداره در حقیق خیلی از چیزهاش از پیش تعریف شده است شما فقط میای روی بیس اونها میسازی میری جلو و هر کاری بکنی شبیه یه چیز دیگه نمیشه ولی علی الخصوص توی Dreams که اگر بخوایم ساده تعریفش بکنیم میتونیم بهش بگیم موتور بازی سازی شما بعد چند وقت میبینی ملت از ماریو و ماریو کارت و هیلو و غیره ساختن اومدن جلو و این کار با باز شدن کامیونیتی بازی خصوصاْ توی PC عملی میشه
فقط فرض کنید نینتندو چه واکنشی نشون میده وقتی ماریو کارت توی PC و PS داشته باشیم ! عملاً خودش رو پاره میکنه!

حتی اگر این اتفاق هم برای شرکتهای بزرگ و بازیهاشون نیفته فرض کنید بعد مدتی ملت هی از رو دست همدیگه یا حتی خودشون کپی کنند و مشکلات همین مدلی پیش بیاد و بازی بمونه یه کامیونیتی تاکسیک

درسته برای این جریان هم راهکار هست ولی نه MM و نه سونی، نه پول و نه منابع انسانی ایش رو داره که بخواد دست کم روزی چندصدتا شکایت از طرف کاربرها حالا چه به خاطر کپی رایت و چه به خاطر محتوای خارج از چارچوب رسیدگی کنه، باید بیاد کلی سیستم بچینه و سرمایه چند ده میلیون دلاری بکنه فقط برای اول کارش
من برای این جور مواقع همیشه یاد این میفتم که میان به فیس بوک گیر میدن باید اینستاگرام رو جدا کنی یا تو داری اینستا رو خراب می کنی در صورتی که بدون فیس بوک، طرز مدیریت و فکرش و منابع انسانی ایش اینستا پشم هم نمیشد
اگه یـ بازی مثل Roblox تونسته تو چنین مدل تجاریی دووم بیاره و کلی درامد زایی کنه پس قاعدتن سونی هم باید بتونه با Dreams هم همینکار رو بکنه ولی خوب بعید بدنم بخواد ریسک سرمایه گذاریش رو به جون بخره (همین حرفی که خودت زدی)
 
  • Like
Reactions: Imaginative

NERO 7

سرباز ISA ، سر سپرده‌‌ رادك
کاربر سایت
Apr 10, 2011
4,666
منظورتون اینه دلیل اینکه سونی Dreams رو روی PC منتشر نمیکنه بخاطر مسائل کپی رایت و سایر کارهای خط قرمزی که میشه نسبت به کنسول انجام داد روی PC منتشرش نمیکنه؟
به دردسر و هزینه تیم ناظر و ... اش نمی ارزه
بازی روی خود بستر پلی استیشن نتونست در حد و اندازه خودش نشون داده بشه چه برسه روی PC که چندتا عنوان جا افتاده و معروف هم داره
 
  • Like
Reactions: Solid 98

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر