Multi Platform DOOM Eternal

سازنده
Id Software
تاریخ انتشار
March 2020
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
117215

DOOM Eternal

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Directors: Hugo Martin, Marty Stratton
Composer: Mick Gordon
Genre: First Person Shooter
Engine: id Tech 7
Platforms: PS4, X1, Nintendo Switch, PC & Google Stadia
Release Date: March 20, 2020
جمعه 1 فروردین 1399


=================================================

در عنوان DOOM (2016) مریخ را از تهاجم شیاطین حفظ کردیم اما حالا کره‌ی زمین میزبان نبرد جهنمی‌ها و Doom Slayer است. شیاطین با ترس و لرز، از او با لقب Unchained Predator و Hell Walker یاد می‌کنند. داستان‌های ترسناکی از او شنیده‌اند و اگر خوابی به چشمانشان بیاید، حتی شاید کابوس او را هم ببینند! آنها هیچوقت به تنهایی با اون روبه‌رو نمی‌شوند و سعی می‌کنند با حملات از جهت‌های مختلف او را غافل‌گیر کنند. در کنفرانس E3 از زبان کارگردان بازی شنیدیم که Doom Slayer حالا قدرتمند‌تر از همیشه است اما برای حفظ تعادل، انواع دشمنان نیز به دو برابرِ نسخه‌ی قبل رسیده است. بنابراین باید منتظر درگیری‌های پرتعداد و متنوع‌تری باشیم که سیلی از خون را در محیط‌های اتمسفریکی که از DOOM انتظار داریم، جاری خواهد کرد...

doomguy.jpg

ابزار معرفی شده برای سلاخی شیاطین >:) :

6cc4e79c08ad2af4ac66fad8e3585c42.jpg 008bf00a21d5c0e5a7467efc180b84d8.jpg 800px-Doom_eternal_e3_bfg9000_tyrant.png 800px-Doom_eternal_e3_chaingun_mobile_turret.png 800px-DOOM_Eternal_It_s_Hot_in_Here.jpg Ballista_Concept_Art.jpg DOOM_Eternal_Mancubus_UrbanAssault.jpg Doomblade.jpg Eternal_Plasma_Rifle_Concept.jpg Eternal_Rocket_Launcher_Concept.jpg batch_DOOM-Eternal-Screenshot-10.jpg Heavy_cannon_in_use.jpg
NGRO09B.png

تعدادی از شیاطین مهم این نسخه...آماده‌ی سلاخی شدن >:) :

Marauder.png Arachnotron.png Archivle.png D_TmwSeWkAIztE7.jpg Pain_Elemental.png Doomhunter.jpg



artwork.doom-eternal-the-ancient-gods-part-one.1413x1080.2020-08-07.3.png

The Ancient Gods Part One
Release Date: October 20, 2020
سه شنبه 29 مهر 1399

DOOM-Eternal-The-Ancient-Gods-Part-One-Teaser.jpg
doom-eternal-ancient-gods-dlc-demon-1200x675.jpg doom-1280x720.jpg sJnW5ZauGjdYSaUgGDMYCh-1200-80.jpg
Doom-Eternal-marauders-ancient-gods.jpg


 
آخرین ویرایش:

The Listener

Take Me Home
کاربر سایت
Feb 20, 2016
594
نام
رایان
View attachment 133227

قضیه چیه ؟ من هنوز نرسیدم به این قسمت بازی ولی همه داد دارن ازش یعنی اینقد OP و رو اعصاب هستن ؟

در این حدم نه دیگه. :D رو مخ‌ترین دشمنای بازین به خاطر پترن حمله‎‌هاشون و روشی که باید کشتشون (که حقیقتا هم موقعی که میدون مبارزه خر تو خر می‌شه می‌تونه اعصاب خردکن باشه) ولی بازی خراب کن هم نیستن.
 

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
632
اهم...
من امروز بازی رو تموم کردم و بازی کل وقت اخر هفتمو گرفت، تجربه خیلی خوبی بود :D فقط انتظار داشتم طولانی تر باشه :D
روی درجه سختی ultra nightmare حدود 16 ساعت طول کشید که تموم بشه، (3 تا از مراحل رو 2 بار رفتم و سعی میکردم اکثر متن های مربوط به داستان بازی رو بخونم)، از ایتم های مخفی داخل مراحل هم تقریبا 60-70% رو پیدا کردم)
در کل بازی همونی بود که انتظارشو داشتم و تغییراتی که نسبت به دوم 2016 داره همگی به نظر من مثبت بودن، ولی خوب میدونم که هستند افرادی که از بازی ناامید شدن بخاطر همین تغییرات.
مبارزات بازی خیلی سریعتر و سخت تر از دوم 2016 هستن، همیشه ادم باید حواسش به مهمات و مخصوصا دور و اطرافش باشه، دشمن های قوی تر یا بزرگتر اگه یه گوشه ادمو گیر بیارن مرگ حتمیه :D ولی بزرگترین فرق بازی اون تایم بین مبارزات یا اتاق های مبارزه مختلف هست.
کلا هم این بازی و هم 2016 اینطوریه که شما وارد یه محیط یا اتاقی میشی، دشمن ها رو میکشی و بعد میره سراغ محیط بعدی، توی دوم 2016 اون تایم بین اتاق ها کم بود ولی اینجا خیلی بیشتر شده و میشه انتظار داشت که همه از این مورد خوششون نیاد.
از داستان و ... بازی چیزی نمیگم که اسپویل نشه، فقط اینکه همونطور که انتظار داشتیم کلی اطلاعات از پیشینه دنیای دوم، دوم گای و .... توی بازی هست و دست سازنده ها رو برای بازی ساختن توی این دنیا خیلی باز میزاره :-"

و یه مورد دیگه، کاش تریلر های اخیر بازی رو نمیدیدم :|

نکات منفی هم، بخش های پلتفورمینگ 2-3 جا روی اعصاب و اضافه بودن :| و با توجه به نسبتا طولانی بودن بازی، انتظار داشتم باس فایت های بیشتری داشته باشه.
+
من 3-4 دست battle mode بازی رو هم امتحان کردم، اصلا و اصلا بالانس نیست :| demon ها خیلی قوdتر از دوم گای بدبخت هستن :D
دوم گای فقط وقتی میتونه برنده بشه که 2 تا demon خیلی پرت باشن یا عمدا بخوان بازی رو ببازن :| اون 2 تا demon اصلا هم لازم نیست با هم همکاری کنن، فقط نزدیک هم باشن کافیه تا راحت برنده بشن.
در کل ایده این battle mode جالبه ولی باید یه دستی به سر و روش بکشن...
همه چی اوکیه، فقط یه چیزی: فکر کنم منظورت از درجه سختی ای که رفتی ultra violence هست نه ultra nightmare:D توی ultra nightmare هر جای کمپین فقط یک بار بمیری سیوت پاک میشه و مجبوری از اول بازی رو شروع کنی:| و طبق چیزایی که شنیدم، تا الان یک نفر فقط تونسته بازی رو روی این درجه سختی تموم کنه(دهنش سرویس:-t) بنابراین این که دور اول، توی 16 ساعت، اونم بدون پیدا کردن همه ی آپگرید ها بشه روی این درجه سختی رفت رو محتمل نمیدونم:D هر چند اگر اشتباه می کنم بگو:o

View attachment 133227

قضیه چیه ؟ من هنوز نرسیدم به این قسمت بازی ولی همه داد دارن ازش یعنی اینقد OP و رو اعصاب هستن ؟
واقعاً کنجکاوم برسم بهش ببینم این همه سر و صدا واسه چیه، ولی خود hugo martin توی یه لایو استریم چند وقت پیش باهاش مبارزه کرد و تقریباً راحت هم کلکش رو کند:-??
 

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,636
نام
Ali
همه چی اوکیه، فقط یه چیزی: فکر کنم منظورت از درجه سختی ای که رفتی ultra violence هست نه ultra nightmare:D توی ultra nightmare هر جای کمپین فقط یک بار بمیری سیوت پاک میشه و مجبوری از اول بازی رو شروع کنی:| و طبق چیزایی که شنیدم، تا الان یک نفر فقط تونسته بازی رو روی این درجه سختی تموم کنه(دهنش سرویس:-t) بنابراین این که دور اول، توی 16 ساعت، اونم بدون پیدا کردن همه ی آپگرید ها بشه روی این درجه سختی رفت رو محتمل نمیدونم:D هر چند اگر اشتباه می کنم بگو:o
اشتباه نوشتم :D ultra violence منظورم بود :D
+
marauder ها اتفاقا به نظر من خیلی بالانس هستن :-" مشکل وقتی پیش میاد که با مارادور عزیز 4-5 تا نره غول دیگه هم بریزن سرت :-"
 
  • Like
Reactions: The Listener

American Idiot

کاربر سایت
May 16, 2012
644
نام
Shayan
من رو hurt me plenty میرم غیر اوایل بازی اصلا به مشکل ammo بر نخوردم چون با upgrade هایی که روی لباس و محیط میکنید اصلا و ابدا به مشکل تیر بر نمیخورید ممکنه بعضی افراد فقط روی یک سلاح خاص تمرکز داشته باشن در اون صورت اره به مشکل میخورن ولی اگه ترکیبی استفاده بشه امکان نداره کم بیارن حداقل رو درجه سختی نرمال.
تا مرحله 5 رفتم تمامی سیکرت ها و چلنج های مراحلم تکمیل کردم تا اینجا میشه گفت برای من بهترین شوتر نسله :D
 

Mahdi444

کاربر سایت
Jan 10, 2016
653
نام
Ary
از من میشنوید دکمه‌ی E رو تنظیم کنید رو‌ی next weapon و با همه‌ی اسلحه هایی که دارین بازی کنید!
این کارو رو من توی دوم 2016 انجام دادم ولی خب اونقدرا تاثیر خوبی نداشت تو کیفیت بازیم ولی اینجا بازی کردن با همه تفنگا واقعا جواب میده.

Sent from my G3112 using Tapatalk
 

Mahdi444

کاربر سایت
Jan 10, 2016
653
نام
Ary
خب بازی تموم شد. من هیچوقت واسه بازی ای اینقدر هایپ نبودم و این هم اولین بار بود که این همه یه بازی جدید رو بازی میکنم ولی خب به جز ناامیدی و عصبانیت هیچی نداشت واسم.
اولین موردی منفی بازی یه بخش از سیستم اپگرید بازیه که بنظرم تا حد زیادی بی مصرف بود، اپگرید های لباس دوم سلیر تو بازی قبلی خیلی کاربردی تر و مهم تر بودن ولی اینجا مثلا یه بخش کلا اختصاص داده شده به ایس بامب و ظاهرا کسی هم به ذهنش نرسیده که خب شاید کسی نخواست از ایس بامب استفاده کنه این چه کاریه دیگه. در مجموع بنظر من 6-7 مورد از اپگرید های اون بخش کاربردی بودن بقیشون به یک اندازه بی استفاده و غیر ضروری بودن. مورد بعدی دیزاین کیل روم های بازیه. متاسفانه زیاد پیش اومد تو بازی که کیل روم های تنگ با دشمن های زیاد داشته باشیم که خب این کلا برخلاف سیستم سرعتی بازیه، خیلی وقتا هست که کیل روم سایز بزرگی داره ولی پر از دیوار و ستون و سنگه و عملا آزادانه حرکت کردن سخته، درحال که طراحی کیل روم ها باید طوری باشه که بشه محیط رو به خاطر سپرد که برای حرکت لازم نباشه مدام پشتمون رو نگاه کنیم و بتونیم تمرکز کنیم رو مکان دشمن ها و کاری که دارن میکنن، موردی که به خوبی تو بازی قبلی پیاده شده ولی اینجا نه. بعضی از کیل روم ها هم درکنار کوچیک بودن یه مشکل دیگه دارن اونم اینکه انقدر تعداد دشمن ها زیاده که عملا مبارزه دیگه فان نیست فقط تلاش واسه زنده موندنه، انگار که بازی بالانس نشده. وقتی محدودیت حرکت داریم سرعت بالا خیلی کمکی نمیکنه هرچقدرم که فرار کنی بازم هیت میخوری. از همه بد تر هم وقتی ارکوایل تو کیل روم هست، نمیدونی خودشو بزنی یا دیمن های overpower شده ای که دیپلوی میکنه رو بزنی، خودش هم که ماشالا بمیر نیست انگار هیت پوینتش 1000 باشه و تو بیشتر از یه دونه هیت نتونی بدی. متاسفانه بازی بعضی وقتا از بالانس درمیاد و تجربه ی فان بازی صرفا میشه تلاش واسه نمردن. علاوه بر این، مبارزه ها تو یک سوم نهایی بازی زیادی طولانی هستن گاهی به جایی میرسه که میگی بابا بسه حوصلم سر رفت! بازی اصلا نمیدونه کی باید دست نگه داره. حملات melee دشمن ها انقدر قویه که عملا نزدیک شدن بهشون غیر ممکنه، این موضوع رو ترکیب کنید با کیل روم های کوچیک و دشمن های زیاد تا عمق فاجعه رو دریابید. علاوه بر این موارد پاورآب و مهمات بی اف جی تو بازی انقدر کمه که عملا وجودشون رفته زیر سوال. فکر کنم فقط یه دونه برزرک تو بازی بود و تعداد تیر های بی اف جی هم اونقدر کم بود که هر وقت نیازش داشتم خالی بود. بعضی وقتا پلتفرمر های بازی صرفا هستن که باشن انجامشون چندان لذت بخش نیست و انگار فقط میخواستن از سر خودشون باز کنن. بخش هایی که آب هست (منظورم اون مایع سبز سمی هست که هیت میده و باید لباس مخصوصشو گرفت) بعضی وقتا که باید مدام راهتو پیدا کنی خیلی رو اعصاب هستن، باورم نمیشه که یکی از مراحل بازی مجبور شدم واکترو ببینم چون نمیتونم یک ساعت زیر آب بمونم و دنبال راهم بگردم! متاسفانه بزرگ بودن محیط مثل تیغ دولبه عمل کرده حتی به نظر من ضررش خیلی بیشتر از منفعتش بوده.
این سیستم مبارزات جدید خیلی زیاد روی سرعت و دش تمرکز داره، انگار که فراموش کردن بازی قبلی چی بود، دیگه نمیشه مثل قبل حمله کرد مدام باید دش کرد و فاصله گرفت که خب... انگار نه انگار داریم درمورد دوم حرف میزنیم نه بتلفیلد!
بازی تا نیمه هاش لذت بخش بود بعد یکم افت کرد و سه مرحله آخر بازی کابوس بود. خیلی خیلی خیلی بیشتر انتظار داشتم از این بازی. نکات قوت بازی رو هم اگه بخوام اشاره کنم یکی آرت بازی بود که واقعا عالی و چشم نواز بود، موسیقی و داستانش. گیمپلی بازی اگه اینقدر تضاد نداشت و بالانس بود میتونست خیلی بهتر باشه.
اینکه نگفتن که دوم سلیر این مدت کجا بود هم البته از مسائلیه که فکر کردن بهش هم عصبانیم میکنه! نمیفهمم واقعا چرا باید به چنین چیز مهمی اشاره نکنن.
 

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,636
نام
Ali
بهترین روش برا کشتن اون عزیزان :

View attachment 133509

من با راکت لانچر میرفتم سراغ این عزیزان اون اواخر بازی :-"
با ماد اول راکت لانچر (remote detonator) یدونه موشک رو بقلشون منفجر میکردم، stagger میشدن، بعد با سوپر شاتگان یا بالیستا میرفتم سراغشون.
با نارنجک هم میشه این کارو کرد ولی خوب سخت تره و این بیشعور ها هم خیلی سریع هستن :| :D

تا اونجایی که من امتحان کردم این تنها راهییه که میشه تهاجمی با این دوستامون مبارزه کرد، وگرنه ادم فقط باید منتظر حمله اونا بمونه.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,198
نام
∂αнмα
من با راکت لانچر میرفتم سراغ این عزیزان اون اواخر بازی :-"
با ماد اول راکت لانچر (remote detonator) یدونه موشک رو بقلشون منفجر میکردم، stagger میشدن، بعد با سوپر شاتگان یا بالیستا میرفتم سراغشون.
با نارنجک هم میشه این کارو کرد ولی خوب سخت تره و این بیشعور ها هم خیلی سریع هستن :|:D

تا اونجایی که من امتحان کردم این تنها راهییه که میشه تهاجمی با این دوستامون مبارزه کرد، وگرنه ادم فقط باید منتظر حمله اونا بمونه.
با خود بالیستا از راه دور دوتا بهش میزدم stagger میشد بعدش سریع سویچ میکردم رو سوپر شاتگان میرفتم تو صورتش و یا علی به شکل همون ویدئو بالا نابودش میکردم LOL فاز اینایی که گله داشتن چی بوده خدا میدونه به نسبت درجه سختیی که من انتخاب کرده بودم قشنگ بالانس بود ...
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,198
نام
∂αнмα
https___i.redd.it_ik4d2mpi1fo41.jpg

https___preview.redd.it_76kutc50hbo41.jpg_width=640&crop=smart&auto=webp&s=123e82579e59c3840ce...jpg

https___i.redd.it_m4xfwt0hfao41.jpg

:D

چند جا دیدم از بازی به عنوان DMC سبک FPS یاد میکنن به این صورت که مهمات حکم کمبو رو داره اگه کمبوت قطع شد مرگت حتمیه واقعا بهترین کاری بود که سازنده ها انجام دادن اینقدر مبارزات بازی برا من لذت بخش ـه که حد نداره با موسیقی روانی کننده بازی جوری تو افق محو میشم که حد نداره خلاصه بازی یـ معجون به شدت خوشمزست کههی میخوام تکرارش کنم بازی رو آروم آروم جلو میبرم قشنگ هر مرحله رو دو بار انجام میدم از بس که میخوام دیر تموم بشه
 
آخرین ویرایش:

The Listener

Take Me Home
کاربر سایت
Feb 20, 2016
594
نام
رایان
بازی تموم شد و از اونجایی که برگی واسم نمونده نمی‌دونم چی راجع بهش بنویسم. :D فقط به سه نکته اشاره می‌کنم:

1. دووم ایترنال از دید من استانداردای ژانر FPS رو یکی دو مرحله بالا برده.
2. آقام میک گوردون.
3. دلم واسه هر کی که می‌خواد بازیو رو الترا نایتمر تموم کنه می‌سوزه. :D
 

AMIR-R

کاربر سایت
Mar 15, 2020
868
بعضی از کیل روم ها هم درکنار کوچیک بودن یه مشکل دیگه دارن اونم اینکه انقدر تعداد دشمن ها زیاده که عملا مبارزه دیگه فان نیست فقط تلاش واسه زنده موندنه، انگار که بازی بالانس نشده. وقتی محدودیت حرکت داریم سرعت بالا خیلی کمکی نمیکنه هرچقدرم که فرار کنی بازم هیت میخوری. از همه بد تر هم وقتی ارکوایل تو کیل روم هست، نمیدونی خودشو بزنی یا دیمن های overpower شده ای که دیپلوی میکنه رو بزنی، خودش هم که ماشالا بمیر نیست انگار هیت پوینتش 1000 باشه و تو بیشتر از یه دونه هیت نتونی بدی. متاسفانه بازی بعضی وقتا از بالانس درمیاد و تجربه ی فان بازی صرفا میشه تلاش واسه نمردن.
دقیقا مشکل همینه !
------------------------------------------------------------------------------------
من یادم رفته یا کدوم ورژن قبلی بازی اینقدر زجراور بود ؟!
این سختی بازی برای فن ها و طرفداران لذت بخش هست ولی برای بقیه فکر نکنم. الان این marauder مثلا طوری طراحی میکردن جونش 2 برابر این باشه و دمیج اسلحه ها نصف بشه باز خیلی ها از بازی لذت میبردن چون از همچین چالش های در بازی استقبال میکنن
خدا وکیلی چند بار مردید تا اون تاکتیک بالیستا + سوپر شاتگان + بالیستا رو روی کنسول اجرا کردید ؟!
به نظر من بازی برای عموم باید یه تعادلی حداقل تو درجه سختی متوسط داشته باشه ! شخصا بیشتر از مجموع تمام شوتر های این نسل (doom2016 -wolfenstein -metro -.... ) در این بازی گیم اور شدم و هنوز بازی تموم نشده !

برای کسانی که مشکل دارن با سختی هم خب هم چیت کد ها هست هم درجات سختی راحتتر:)
راه حل بهتر این بود که درجه سختی متوسط مثل hurt me plenty رو بالانستر میساختن و در عوض یه درجه سختی دیگه مثلا به نام hell is awaiting میزاشتن که مثلا هر بار ۱۰ تا marauder همزمان میومدن تا جذابیت و چلنجینگش به بی نهایت برسه :)
 
آخرین ویرایش:

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,840
دقیقا مشکل همینه !
------------------------------------------------------------------------------------
من یادم رفته یا کدوم ورژن قبلی بازی اینقدر زجراور بود ؟!
این سختی بازی برای فن ها و طرفداران لذت بخش هست ولی برای بقیه فکر نکنم. الان این marauder مثلا طوری طراحی میکردن جونش 2 برابر این باشه و دمیج اسلحه ها نصف بشه باز خیلی ها از بازی لذت میبردن چون از همچین چالش های در بازی استقبال میکنن
خدا وکیلی چند بار مردید تا اون تاکتیک بالیستا + سوپر شاتگان + بالیستا رو روی کنسول اجرا کردید ؟!
به نظر من بازی برای عموم باید یه تعادلی حداقل تو درجه سختی متوسط داشته باشه ! شخصا بیشتر از مجموع تمام شوتر های این نسل (doom2016 -wolfenstein -metro -.... ) در این بازی گیم اور شدم و هنوز بازی تموم نشده !
نسخه های کلاسیک سایبردیمون تقریبا همین شکلی بود، برای من که اون قدیما بازی میکردم دقیقا سر سایبردیمون همینجوری موقع مبارزه سکته میزدم و گیم آور میشدم :D.
نسخه 3 هم تقریبا دشمنا علی الخصوص hellknight ها و mancubos هاش همین شکل بودن.
حالا علاوه بر این ها توی بقیه عناوین id همیشه یه موجودی بود که وقتی میدیدیش میگرخیدی به معنای واقعیه کلمه. یه هیولایی بود توی Quake 1 به اسم Shambler، یه demon سفید رنگ غول پیکری بود که واقعا من میدیدمش پشتم میلرزید جاهایی هم اسپان میشد که اصلا انتظارشو نداشتی. رسما هرچی میزدی نمیمرد.
الان واقعا خوشحالم که همچین رویکردی رو اتخاذ کردن نسبت به بازی. این بازی به معنای واقعی کلمه اوج جذابیت و چلنجینگ بودن شوترهای واقعی قدیمی رو برگردونده. بیخود نیست که خیلیا میگن بهترین شوتر تاریخ یا یکی از بهترین شوترهای تاریخه این نسخه. :D
برای کسانی که مشکل دارن با سختی هم خب هم چیت کد ها هست هم درجات سختی راحتتر:)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر