Demon's Souls

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
حکایت انسان‌ها، الف‌ها، جن‌ها و در نهایت شیاطینی که قصد نابودی این دنیا را دارند تقریبا سوژه نیمی از بازی‌های رایانه‌ایست که بیشتر از هرچیزی وامدار ارباب حلقه‌ها، اثر معروف تالکین است. این تم آشنای داستانی موضوع آخرین اثر شرکت From software یعنی Demon's Souls است که به تازگی برای کنسول PS3 منتشر شده است. قبل از هرچیزی DS را می‌توان دنباله سری نه چندان معروف King's Field، که در سال 1994 برای کنسول PS توسط همین شرکت ساخته شد، دانست که تقریبا در همه موارد تکرار کننده آن اثر است.

با ورود به DS درخواهید یافت که این بازی بر خلاف انتظار (با توجه به سابقه FS) عنوانی مشابه RPG های غربیست که از جزء به جزء اصول حاکم بر آن‌ها پیروی می‌کند. برای شروع بازی و ورود به دنیای اساطیری بازی لازم است ابتدا همانند همه نقش آفرینی‌های کلاسیک شخصیت خود را ساخته و پس از انتخواب مشخصات ظاهری، نام، جنسیت و ...، از میان چهار کلاس جادوگر، سرباز، شوالیه و دزد، کلاس مورد علاقه‌تان را انتخواب کنید.

بخش ساخت شخصیت DS هرچند بسیار قوی و حرفه‌ای عمل کرده و به گیمرها اجازه ساخت تقریبا هر چهره‌ای را می‌دهد، اما کار با آن اندکی سخت و نامعقول بوده و احتیاج به چند دقیقه کلانجار رفتن دارد. کلاس‌های موجود در DS تقریبا همان کلاس‌های موجود در KF است که تنها به آن کلاس شوالیه، که اتفاقا کلاسی بی‌سر و ته و ناکار آمد نیز است!، اضافه شده است. هر چند کلاس‌های DS بیش از اندازه سنتی و کلیشه‌ای است اما از تنوع خوبی برخوردار بوده و بازی کردن با هرکدام از آن‌ها تجربه متفاوتی را برای گیمر‌ها به ارمغان خواهد آورد.

GP.jpg

قبل از توضیح گیم‌پلی بازی باید گفت DS همانطور که به آن مشهور نیز شده است عنوانی بی‌نهایت سخت و بی‌رحمانه است که گیمرهای تازه‌کار و حتی حرفه‌ای را نیز به سرعت فراری خواهد داد! دلیل این امر در درجه اول سختی نامعقول بازیست که به نظر می‌رسد بیشتر از اینکه برای جذاب کردن بازی و به چالش کشیدن بیشتر گیمرها باشد، برای آزار دادن آن‌هاست! اشتباه نکنید، سختی زیاد به خودی خود بد نیست، بلکه زمانی غیر قابل تحمل خواهد شد که بازیسازان از راه نادرست اقدام به انجام ان کنند. استراتژی اصلی FS برای اجرای این مهم سخت کردن بازی با استفاده از محدود کردن گیمرها در انجام تمامی‌ کارهاست در صورتی که عناوین دشوار دیگری نظیر سری Ninja Gaiden به سخت تر کردن بازی با استفاده از پیچیده‌تر کردن گیم‌پلی و استفاده از تاکتیک‌های تهاجمی پیشرفته‌تر دشمنان تمرکز دارند. وجود همین تفاوت‌ها باعث به بیراهه رفتن DS از همان ابتدای کار است.

به عنوان مثال یکی از عواملی که سازندگان برای سخت‌تر کردن بازی در نظر گرفته‌اند حذف بخش آموزشی و یا آموزش در حین بازیست که واقعا امری غیر عادی و عجیب است! تقریبا می‌توان گفت در DS هیچ آموزش وجود نداشته و همه فنون و قابلیت‌ها را یا باید خودتان به صورت آزمون و خطا فرا بگیرید و یا اینکه پیش‌بنی کرده و حدث بزنید! در DS همه چیز سخت است، حتی کار با منو‌های بازی!!

GP2.jpg

اگر از کار با منو‌های پیچیده ابتدای بازی گذشته و در آن‌ها سردرگم نشوید، به هسته اصلی اکشن بازی خواهید رسید که بسیار محکم و لذت بخش کار شده است. در DS شما می‌توانید همانند همه بازی‌های اکشن دویده، ضربه زده و یا دفاع کنید. هرچند مبارزات بازی نیز بسیار شبیه دیگر بازی‌های اکشن است اما وجود یک نوار خاص به نام نوار انرژی عملا مبارزات DS را از سایر بازی‌های هم سبک متفاوت و البته سخت‌تر(!) می‌کند. با درگیر شدن شخصیت شما با هرکدام از دشمنان یک نوار آبی رنگ در پایین درجه سلامتی شما نقش خواهد بست که با وارد کردن هر ضربه، مقداری از آن کم خواهد شد. وجود این نوار باعث می‌شود شما تمام تمرکز خود را بر روی اجرای صحیح ضربات بگذارید، چرا که در صورت اجرای ضربات بی‌هوده نوار مذکور خالی خواهد شد و برای چند ثانیه و تا زمان پر شدن مجدد آن در مقابل دشمنان بی رحم بازی بی‌دفاع مانده و به سرعت به جمع ارواح خواهید پیوست!. با معرفی نوار انرژی یکی از مواردی که همیشه ذهن شما را باید مشغول به خود نگه دارد حفظ انرژی‌ و تجدید دوباره آن است، چرا که خالی شدن آن قالبا نتیجه‌ای جز مرگ در بر نخواهد داشت، اما با چه چیزی می‌توان انرژی از دست رفته را دوباره بازیافت؟ خوب پاسخ این سوال واضح است، هیچ چیزی! شما انتظار چیزی غیر از آن داشتید؟

این سیستم اولین استراتژی غیر معقول DS برای دشواری بازیست که عملا گیمرها را حتی در ضدن ضربات نیز محدود می‌کند! در سخت ترین بازی‌ها نیز لااقل شما می‌توانید هرچند تا که دلتان خواست به دشمنان نگون بخت بازی ضربه وارد کنید اما در DS حساب تک تک آن‌ها را نیز باید داشته باشید که واقعا امری غیرقابل تحمل خواهد بود.

Mons.jpg

اگر موفق به طی مرحله نخست بازی و کشتن رییس تقریبا نامیرا آن شوید! به مکان مرکزی بازی که Nexus نام دارد خواهید رسید. نکسوس مکانیست که شما می‌توانید در آن تجدید قوا کرده، سلاح و شخصیت‌هایتان را ارتقا داده و یا دیگر مراحل بازی را بنا به دلخواه خود انتخواب کنید. در نکسوس شما به طور کامل برای انتخواب مراحل بعدی بازی آزاد هستید، یعنی آزاد هستید مرحله‌ای را که سازندگان بازی برای شما در نظر گرفته‌اند، انتخواب کنید! شاید در ظاهر DS گیمرها را در انتخواب مراحل آزاد بگذارد اما وقتی شما با تجربه‌ای که در مرحله اول بدست آورده‌اید تنها قادر به غلبه بر موجودات یک مرحله خاص ،که در واقع همان مرحله دوم از نظر سازندگان است!، خواهید بود عملا حق انتخوابی برای شما باقی نخواهد ماند (البته مگر اینکه شما خود خواهان سخت‌تر کردن بازی باشید!)

شاید در ابتدای شروع بازی با خود فکر کنید که با پیشروی در بازی و ارتقا شخصیت‌ها اندکی از مشکل درجه دشواری بازی کاسته شده و بازی روان تر خواهد شد اما پس از برخورد با سیستم ارتقا شخصیت‌ها متوجه خواهید شد که ارتقا شخصیت‌ها در DS حتی از انجام خود بازی سخت تر است! برای ارتقا شخصیت‌ها، سلاح‌ها، افزایش درجه شجاعت، قدرت و در یک کلام برای انجام کوچکترین کار در بازی احتیاج به جمع آوری ارواح شیاطین است که معادل با واحد پول بازیست. اولین مشکل این بخش در جمع‌آوری این روح هاست، چرا که برای خرید اولین قابلیت و سلاح‌ها احتیاج به 10 هزار روح است، در صورتی که پس از کشتن هر یک از دشمنان تنها مقدار ناچیز 10 یا 15روح به شما تعلق خواهد گرفت! بنابراین برای خرید کوچکترین قابلیت و آیتم موجود، نیاز به یک نسل کشی اساسی و مبارزه با لشکری از شیاطین است که با توجه به توضیحات بالا امری دست نیافتنی و بیشتر شبیه به آرزوست!

اما مشکل اصلی این بخش که عامل اصلی سختی افسار گسیخته بازیست و بر پیکره گیم‌پلی DS ضربه جبران ناپذیری وارد می‌کند نبود قابلیت ذخیره کردن بازی در هر نقطه از مراحل و حتی عدم وجود Check Point در مراحل است! DS به گیمرها تنها اجازه ذخیره کردن بازی در نکسوس را می‌دهد که در معنی دقیق‌تر به معنی به پایان بردن کل مرحله و شکست رییس آن بدون هیچ سیو و یا CP است که حتی بازی‌های ساده را نیز سخت خواهد کرد، حال DS که جای خود را دارد! اما نکته‌ای که نبود این قابلیت را اگر جا داشته باشد از این هم نفرت انگیزتر می‌کند از دست رفتن تمام تجربه و روح‌هایی که با مشقت فراوان جمع کرده‌اید، پس از هر بار کشته شدن است.

Story.jpg

بعد از یکبار کشته شدن شما به صورت یک روح به همان محله بازگشته و در شرایطی که درجه سلامتیتان حتی نصف نیز شده است!، مجبور به ادامه بازی می‌شوید. البته بماند که وقتی شما با سلامتی و تجهیزات کامل موفق به اتمام مرحله نشده‌اید چگونه با شرایط سخت‌تر قادر به انجام آن خواهید بود؟!.‌ خوشبختانه تمام تجربه و روح‌هایی که جمع‌آوری کرده بودید در همان محلی که یکبار کشته شده‌اید باقی خواهد ماند و مراجعه دوباره به آن محل می‌توانید دوباره آن‌ها را بازیابید اما پیدا کردن یک نقطه در مراحل و سیاهچاله‌های پیچ در پیچ بازی همانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است و به زودی غید آن را خواهید زد!

متاسفانه نبود یک سیستم ذخیره معقول باعث شده است تا اکثر گیمرها پس از چند بار شکست به کلی غید ادامه بازی را بزنند. به عنوان مثال فرض کنید برای اولین بار یک مرحله را شروع کرده و با مشقت فراوان و پس از صرف ساعت‌ها وقت تمام دشمنان را نابود کرده و روح و آیتم‌های بسیاری را جمع‌آوری کرده‌اید، اما ناگهان در مقابل یکی از دشمنان و حتی رییس‌های بازی شکست می‌خورید. اینجاست که باید ساعت‌ها تلاش قبلیتان را فراموش کرده و از اول آن مرحله را ادامه دهید و با قبول شکستی دیگر باز هم از صفر و .... . آیا واقعا می‌توانید برای بار دهم یک مرحله را تکرار کنید؟

یکی دیگر از تلاش‌های مضحکانه FS برای تقلید از بزرگان حذف قابلیت Puse کردن در بین مراحل است، به این صورت که با ورود به منوهای بازی به سبک عنوان‌های MMO و یا بازی‌های JRPG نظیر Infinite Undiscovery بازی متوقف نشده و منو‌ها همزمان خواهند بود! من نمیدانم وقتی شخصیت‌ها در قوی‌ترین حالت خود با دو یا سه ضربه ضعیف‌ترین دشمنان کشته خواهند شد، لزوم استفاده از این حالت چیست؟

Gr.jpg

گرافیک DS از لحاظ فنی و تکنیکی در مقابل بازی‌های روز حرفی برای گفتن نداشته و حتی چیزی فراتر از بازی‌های هم سبک خود نیز ارایه نمی‌دهد اما از لحاظ هنری واقعا در سطح بسیار بالایی قرار دارد. طراحی همه مراحل وسیع بازی، سیاهچاله‌ها و موجودات واقعا خلاقانه انجام شده است و به خوبی حس حرکت در محیط‌های باستانی و اساطیری را به گیمرها منطقل می‌کند. اکثر دشمنان DS بر گرفته از شخصیت‌های به یاد ماندنی KF نظیر Blue Demon ها، Evil Dark Magician و ... است که برای طرفداران قدیمی KF لذت نوستالاژیکی خاصی به همراه خواهد داشت.

متاسفانه با اینکه DS عنوانی افسانه‌ای همراه با شیاطین و موجودات اهریمنی به سبک ارباب حلقه‌هاست، از داستان خوبی بهره نبرده و نبود یک خط داستانی محکم و بدور از کلیشه به خوبی در آن حس می‌شود. به نظر می‌رسد داستان آخرین مبحثی بوده که FS به آن پرداخته و کمترین توجه ممکنه را به آن اختصاص داده است. اگرچه با پیشروی در داستان و صحبت کردن با NPC های جامد(!) و بدون تحرک بازی با حقایق مثلا تکان دهنده‌ای روبرو خواهید شد که اندکی به جذابیت داستان افزوده و شما را برای ادامه عذاب کشیدن... ببخشد بازی کردن مجاب می‌کند، اما در مجموع داستان از ظهور قهرمانی که قصد نجات دنیا را دارد فراتر نخواهد رفت.

خوشبختانه FS بر روی ساخت موسیقی بازی اندکی بیشتر وقت گذاشته و در بازی غالبا آهنگ‌های لذت بخش و حماسی، هرچند اندک، خواهید شنید. صدا گذاری محیط نیز به خوبی و با دقت تمام انجام شده است و شما شاهد شنیدن صداهای بی‌مربوط نخواهید بود. متاسفانه دوبله انگلیسی بازی بر خلاف نسخه ژاپنی آن از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و مخصوصا با حرکت لب شخصیت‌ها (Lip Sync) مچ نیست.

در مجموع می توان گفت DS اثریست که در عمق وجودی آن یک بازی جذاب نهفته است اما به دلیل اشتباه سازندگان این جذابیت در میان سختی بی حد و حصر آن گم شده و اجازه نمایان شدن نیافته است. اگرچه DS جواب کوبنده‌ای برای کسانی است که بازی‌های کنسولی را ساده و آسان می‌پندارند اما بخوبی نیز نشان می‌دهد طراحی یک بازی سخت و نفس‌گیر حتی سخت تر از انجام آن است(!) و هر کسی از عهده آن بر نخواهد آمد! در آخر توصیه ما به شما این است که با دم شیر بازی نکرده و خود را درگیر بازی با "ارواح شیاطین" نکنید چرا که ممکن است پس از مدتی خود شما نیز به جمع آن‌ها بپیوندید!
 

Astiak

کاربر سایت
May 27, 2007
4,017
نام
آرش
ممنون ماکان .
میخواستم این بازی رو بخرم ، چون عاشق RPG ام ولی با این چیزایی که گفتی به شک افتادم .
البته قطعا قشنگه ولی نمیدونم این سختی بیش از اندازه برای چیه . !
تو همه جای نقدت به این سختی اشاره کردی ، نمیدونم چرا ؟
 
آخرین ویرایش:

Morteza

Temptation Resisted
گرافیست سایت
Mar 11, 2009
2,939
نام
مرتضی

نمرات




Dark, beautiful level design that draws you in
good_outstanding_design_s.gif

Fantastic creature design and animations
good_terrific-animation_s.gif
ماکان فکر نکنم بازی رو از نزدیک دیده باشی! اگر هم بازی کردی به من بگو تا متوجه بشم. این بازی از نظر همین گیم اسپات هم نمره تمام 9 رو دریافت کرده. تو متنت ذکر کرده بودی که گرافیک تعریفی و چندانی نداره. اما گیم اسپات که هیچ، بنده از نزدیک بازی رو دیدم بسیار زیبا و تماما هنری کار شده بود.به خصوص وقتی باراگ رو به تصویر میکشه. از نظر تکنیکی هم عالی بود. تکنیکی حالا باید چطور باشه ماکان جون؟

در مورد داستان بازی هم ماکان عرض کنم این بازی صرفا به عنوان یک بازی online feature انتخاب شده بود. داستان نمیتونه تو این سبک تاثیرگذار باشه. اما یکجا باهات موافقم که بازی کمی رو به زیاد :D سخته! گیم اسپات هم اشاره داشت.

امتیازاتت کمی نامنصفانه هستش. ناراحت نمیشی از دست من که؟ :D دوستانه بود تمام این حرف ها. کارت عالیه. برای پیشرفتت گفتم.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
خوب مرتضی جون توی همون سایت هایی هم که گذاشتی یکی 6 داده! من که 7.3 دادم!:biggrin1:

مرتضی این بازی درسته سخت هست، اما با استراتژی محدود کردن گیمرها سخت شده. من نمیدونم بازی که توش نمیتونی سیو کنی، پاز کنی، خودتو راحت ارتقا بدی، کلاس های زیادی نداره و ... چه جذابیتی میتونه داشته باشه؟

بازم میگم DS سخت هست اما سختی نامعقوله! البته بازی سلیقه ای هست اما شما این بازی رو بخرید و از نزدیک بازی کنید خودتون میفهمید من چی میگم! یعنی وقتی میگم بازی کنید منظورم 5 دقیقه نیست ها! بشینید ساعت ها برای جمع آوری روح ها وقت بزارید وقتی یهو سوختید و مجبور شدید از اول همه ان مراحل رو با شرایط سخت تر تکرار کنیدکم کم حالتون از بازی بهم میخوره!!

گرافیکشم که گفتم از لحاظ هنری و بصری کولاکه اما از لحاظ فنی ضعیفه. از باگ های عجیب گرفته تا کیفیت پایین تکسچرها، رفلکت های نسل قبلی آب و افکت های خنده دار دیگه!

داستانش هم درپیته و یا بهتره بگم اصلا داستان نداره!! اول از اینکه بازی MMO نیست که بگیم خوب جهنم! ولی بازم وقتی بازی به اسم Aion میاد که داستان انجور قوی داره من نمیتونم برای ضعف داستانی DS هیچ توجیهی بیارم!

بعد مرتضی جان این امتیاز توسط سردبیر هم تعیید شده! اگه نا معقول بود حتما تغییر میکرد!:biggrin1:

امتیازاتت کمی نامنصفانه هستش. ناراحت نمیشی از دست من که؟

نه بابا! برای چی ناراحت شم! تو نظرت رو گفتی و منم جوابت رو دادم! قرار نیست همه تو ترد ها فقط قربون صدقه هم برن که!!
 

Astiak

کاربر سایت
May 27, 2007
4,017
نام
آرش
آره خوب ، درسته ماکان ولی نمیدونم چرا مثلا EDGE و GS بهش 9 دادن یا IGN بهش 9.4 داده .
من خودم عاشق RPG ام ، بازی ها رو هم همیشه روی سخت ترین حالت بازی می کنم . فکر نمی کردم انقدر از بازی بد بگی ، یکم دلسرد شدم نسبت به بازی !
نمیشه قابلیت Save و Checkpoint رو با یه Patch بهش اضافه کنن ؟
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
راستش آرش من هم نمیدونم چرا همین سایت هایی که گفتی بهش امتیاز بالا دادن اما تمام مساولی که توی نقد گفتم تشکیل دهنده گیم پلی بازی هست. به نظر خودت یک بازی با همچین توصیفاتی حقش 8 یا 9 هستش؟

من خودم عاشق RPG ام ، بازی ها رو هم همیشه روی سخت ترین حالت بازی می کنم . فکر نمی کردم انقدر از بازی بد بگی ، یکم دلسرد شدم نسبت به بازی !

منم شخصا RPG بازم و دیگه همه میدونن!:biggrin1: والا توی این همه RPG ای که زدم بازی به محدود کنندگی DS تا به این حد ندیدم!

نمیشه قابلیت Save و Checkpoint رو با یه Patch بهش اضافه کنن ؟

فکر نکنم چون اینجوری بازی از ان سختی بیش از اندازه چرتش خارج میشه و تقریبا یک بازی معمولی میشه...
 

Morteza

Temptation Resisted
گرافیست سایت
Mar 11, 2009
2,939
نام
مرتضی
در کل ممنون. کارت حرف نداره

بعد مرتضی جان این امتیاز توسط سردبیر هم تعیید شده! اگه نا معقول بود حتما تغییر میکرد!:biggrin1:
مگه کسری بازی کرده؟
 

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
اشتباه این نقد اینجاس که ماکان به عنوان یه JRPG باز نباید این بازی رو بررسی میکرد. به عبارت دیگه اول باید تصورات default ـش رو در مورد RPG میریخت دور، بعد راجع به RPG واقعی تحقیق میکرد، بعد این بازی رو دست میگرفت.

و الا این بازی مزیتش همینه که بسیار سخته و اشتباه رو نمی بخشه و مثلا مثل Oblivion یا BioShock یا Fallout 3 نیست که اهمیت لول آپ صحیح در روند گیم پلی کاملا خنثی باشه.

من اینو باید خودم بازی کنم تا معلوم بشه. همینجام اعلام میکنم کسی که Dragon Age نسخه PC و PS3 رو بررسی کنه خودم خونش رو با دستای خودم میریزم. :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
اشتباه این نقد اینجاس که ماکان به عنوان یه JRPG باز نباید این بازی رو بررسی میکرد. به عبارت دیگه اول باید تصورات default ـش رو در مورد RPG میریخت دور، بعد راجع به RPG واقعی تحقیق میکرد، بعد این بازی رو دست میگرفت.

سیاوش جان دمت گرم دیگه یعنی من RPG بازی نکردم!! اتفاقا من بر خلاف چیزی که همه فکر میکنن RPG رو به JRPG ترجیح میدم و بیشتر هم بازی میکنم.

راستش قبل این نقد من و آقای میرمظفری رو این بازی خیلی بحث کردیم و به هیچ نقطه روشنی نرسیدیم!! اما باید بگم که این حرف شما در مورد سازندگان صدق میکنه، یعنی FS امده بازی بسازه که هیچ تخصصی درش نداره. نمیدونم King's F رو بازی کردی یا نه اما امده همون بازی رو با غالب جدید و محدودیت های زیاد داده بیرون...

و الا این بازی مزیتش همینه که بسیار سخته و اشتباه رو نمی بخشه و مثلا مثل Oblivion یا BioShock یا Fallout 3 نیست که اهمیت لول آپ صحیح در روند گیم پلی کاملا خنثی باشه.

سیاوش سختی زیاد مزیت هست اما آزار دادن نه جذابه و نه مزیت!

من اینو باید خودم بازی کنم تا معلوم بشه.

همین دیگه!! اکثرا این بازی رو انجام ندادید و فکر میکنید خیلی خفنه! اما اینطور نیست. حالا خودت بازی میکنی و میفهمی که این بازی کوهی از محدودیت هستش و در انجام هر کاری گیمرها رو محدود میکنه. یعنی اصلا اجازه نفس کشیدن نمیده...
 
آخرین ویرایش:

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
سیاوش جان دمت گرم دیگه یعنی من RPG بازی نکردم!! اتفاقا من بر خلاف چیزی که همه فکر میکنن RPG رو به JRPG ترجیح میدم و بیشتر هم بازی میکنم.

راستش قبل این نقد من و آقای میرمظفری رو این بازی خیلی بحث کردیم و به هیچ نقطه روشنی نرسیدیم!! اما باید بگم که این حرف شما در مورد سازندگان صدق میکنه، یعنی FS امده بازی بسازه که هیچ تخصصی درش نداره. نمیدونم King's F رو بازی کردی یا نه اما امده همون بازی رو با غالب جدید و محدودیت های زیاد داده بیرون...



سیاوش سختی زیاد مزیت هست اما آزار دادن نه جذابه و نه مزیت!



همین دیگه!! اکثرا این بازی رو انجام ندادید و فکر میکنید خیلی خفنه! اما اینطور نیست. حالا خودت بازی میکنی و میفهمی که این بازی کوهی از محدودیت هستش و در انجام هر کاری گیمرها رو محدود میکنه. یعنی اصلا اجازه نفس کشیدن نمیده...

خب ماکان من اون قسمت بالا رو که شوخی کردم :D
ولی سختی زیاد منظورم این از نظر بیلد کاراکتر بود و خب کلا المانها و مکانیزم بازی. قبول دارم سختی زیاد خیلی هم خوب نیست ولی من با توجه به چیزایی که خوندم اینو گفتم. حقیقتش اینو میخواستم بگیرم اما متاسفانه ترافیک بازی انقدر این آخر سالی زیاده که من شاید حتی L4D2 رو هم نتونم به این زودیا بگیرم چه برسه به DS.
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
مگه کسری بازی کرده؟
مگه من باید همه بازی ها رو بازی بکنم تا نظر مثبت بدم. من با بهزاد میر مظفری هم در مورد این بازی حرف زده بودم و اون هم گفته بود بازی اصلا فوق العاده ای نیست. مگه همه باید مثل سایت های خارجی نمره بدند ؟
 

Morteza

Temptation Resisted
گرافیست سایت
Mar 11, 2009
2,939
نام
مرتضی
مگه من باید همه بازی ها رو بازی بکنم تا نظر مثبت بدم. من با بهزاد میر مظفری هم در مورد این بازی حرف زده بودم و اون هم گفته بود بازی اصلا فوق العاده ای نیست. مگه همه باید مثل سایت های خارجی نمره بدند ؟
سوء تفاهم نشه. ماکان گفت شما تایید کردید امتیاز رو، خواستم ببینم شما بازی کردید اون رو یا نه؟ من هم بازی رو از نزدیک دیدم نظر دوست خوبتون میر مظفری اشتباه بود. بازی حماسی با آهنگهای حماسی ترش :D. در کل ممنون ماکان.
 

Morteza

Temptation Resisted
گرافیست سایت
Mar 11, 2009
2,939
نام
مرتضی
این بازی همه جا امتیاز بالایی رو کسب کرده. خیلی از محافل معتبر هم به عنوان برترین بازی سال اون رو انتخاب کردن من جمله گیم اسپات. نمیدونم حالا شاید آقای مظفری جور خاصی نظر داده بودند اما خود بنده و اکثر گیمرها و کارشناسان نظر دیگه ای دارند..
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر