PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
این بازی صدرصد یک سورپرایزه کوجیما ادم کمی نیست بازی بخش اکشن و.. له اندازه کافب داره وگرنه این درجات سختی تفننی نیست کلا کوجیما علاقه داره به سورپرایز کردن هم بازیش احتمالا عالی از اب درمیاد و هم تو متا موفق میشه حداقل از نظر داستانی و فلسفی و سیاسی بودن تضمینه
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,259
نام
امیر حسین
مضحکه نکرده، به ما هم چیز خیلی بیشتری نشون نداده، DS همینه! مشکل شما اینه که فکر میکنید بازی یه اکشنی تو مایه های UC یا MGS ـه مثلا ولی کوجیما داره جیش کردن و بچه داری نشون میده پس سرکارید و مضحکه شدید! ولی اینطور نیست، بازی همینه. هسته اصلی بازی گشت و گذار تو محیطه، و این وسط گاهی باید از موانع پلتفرمر عبور کرد (که نمایش داده شده) گاهی باید مبارزه کرد و حتی مخفی کار کرد (که اونم نمایش داده شده)، گاهی بازی اکشن محض میشه (که باز اون رو هم بخشیش رو دیدیم) و گاهی هم باس فایت های عجیب که سال قبل یه چیزی هم از اون نشون دادن. یعنی اتفاقا بازی هرچیزی که داره رو تا حد کوتاهی نشون داده!

من فکر میکنم مشکل شما اینه که تو ذهنتون از DS یه بازی دیگه ای ساختید که DS واقعی اون نیست. و چون هر تریلر جدید هم اونی که میخواید رو نشون نمیده هی میخوره تو ذوقتون! ولی اگه به DS به عنوان یه بازی متفاوت و خاص نگاه کنید که سعی داره نوآوری های خودش رو داشته باشه و اساسا یه چیز متفاوت باشه بخش عمده مشکلات حل بشه.

به نظر من DS از نظر داستان و شخصیت پردازی که پشم ریزونه و کامل همه مخاطبینش رو ارضا میکنه، یعنی یه بازی که تا مدت ها بعد ملت بشینن در موردش صحبت کنن و روی جزییات دقیق بشن و چونه بزنن، در مورد گرافیک و موسیقی هم واقعا بحثی روش نیست، میمونه اصلی ترین مساله، یعنی گیم پلی که باید دید کوجیما چقدر تونسته نوآوری که ازش حرف میزنه رو در بیاره که باز به نظر من نباید به این آدم شک کرد. همسن من تجربه بازی سازی داره و واقعا کارش رو بلده. میدونه داره چیکار میکنه. یادمه یکی که الان دقیق یادم نیست دقیقا کی بود (:D) قبلا که رفته بود استدیو و بازی رو از نزدیک دیده بود میگفت ایده هایی که کوجیما ازشون حرف میزد خیلی بدیع و خفن بودن و نظیرش رو تا الان تو هیچ گیمی ندیده بودم، منتها برام سوال بود که چطور میخواد این ها رو بچسبونه به هم و در ترکیب با هم چی میشن؟ این همون مساله ای هست که منم میگم، اینکه ترکیب همه این هایی که میبینم با هم چی میشه و فکر میکنم به کوجیما اعتماد کنیم ضرر نداشته باشه.
برداشت من از خلاصه ی این حرفات و نمایش گیمزکام ... بازی یه جورایی Survivalه..حالا احتمالا رشد قارچ یعنی تعاملی با محیط داریم و حتما قارچه یه جا به کار میاد و ...
تو یه جاهایی اون جونورا میان یا حالا باید مخفی بشیم، یا بجنگیم، یکم از محیط استفاده کنیم(غیر از قارچ هیچی ندیدیم) و... خدای فچ کوئست احتمالا باشه بازی و همون کوله بری و این حرفا! :D

حالا بخش کوله بری که گفتم رو فاکتور بگیریم...موضوع داستان اینه ما تو یه محیط طبیعی و خالی از سکنه(تقریبا) باید شروع کنیم بریم برسیم به یه جایی...هدف اینه... این به من حس Journey رو میده! چیز جدیدی نیست(به دلایلی جورنی خیلی حس خفن تری میداد این موردش...از اول بازی تا آخر اون کوهه جلو چشمت بود...یه هدف نهایی خیلی جذابی میزد...تا اینکه فلان پایگاه رو باید برسیم و تو راه پایگاه های مخابراتی رو راه بندازیم:-" حالا ... )

مسئله بعدی، اون بخش Survival...
1.همون بخشی که مصحکمون کرده:-" 2.رشد قارچ(تعامل با محیط) 3.آروم کردن کودک(سطح استرس) 4.مقادیری دشمن و حالا جنگ یا مخفی کاری و دور زدن

چرا برا من اینا هیچ چیز جدیدی نیست؟ یعنی اینجا فقط من Don't Starve بازی کردم؟ (امکان نداره آریا @Dinosaur بازی نکرده باشه!)
و هرکی فقط نیم ساعت اون رو بازی کرده باشه میدونه چقدر سیستم های پیچیده و عجیبی داره اون! از کنترل حالت روحی بگیر، تا فیزیکی و غذا و ...، در صورت پایین اومدن سطح ذهنیت توهم میزنی و ... مثل BT (همین بود اسمشون؟) از این چیزا میبینی ، بعضی وقتا باید با دشمن های فیزیکی بجنگی و خیلی چیزای دیگه+
یعنی بچه استرس داشته باشه، اون جک و جونورها قرار باشه بیان سراغمون بیشوخی من برچسب Don't Starve بهش میزنم:-" (و حالا موارد دیگه، آشپزی که آریا گفت هم اضافه کنید سوژه بیشتر میشه:-" و خیلی چیزای دیگه!)

فرق DS با جورنی و اون یکی DS چیه؟ روایت سینماتیک داره! تمام! این رو من بهش نمیگم سبک جدید! اگر شما DS زدید و به نظرتون DS با این نمایش هاش سبک جدیده و کار یونیکه و همینی که نشون دادن خیلی گولاخه که شرمنده اخلاق ورزشیتون:| مخالفم و پیشنهاد میکنم برید یکم Don't Starve بزنید...! تازه مپی که Don't Starve داره، از مپی که توی Death Stranding دیدیم خیلی پر کار آمدتر میزنه! بیشوخی با توجه به نمایش های فعلی من هیچ ایده ای ندارم از این برهوت میخوان چه استفاده ای کنند(جز قارچی که دیدیم:D یه تیکه از مکانیزم های بازی)

---
وقتی میگم این سبک جدید رو به من نشون بدید برای این چیزاست! بهم بگید چی این بازی جدیده، چیش خاصه! فقط میاید میگید کوجیما و فلانی گفتن بازی سبک جدیده! میگم مشخصه های این سبک جدید چیه...حرفی نمیاد! نهایت ماکان میگه بازی اینیه که نشون دادن و ما رو مضحکه نکردن! و الان به من بگید اینی که نشون دادن چه بخشیش(غیر داستان کوجیمایی) خفنه که قبلا بهترش نبوده یا وجود نداشته!

نمیدونم من حرفم رو بد میگم و نمیتونم منظورم رو برسونم، یا شما فقط میخواید مخالفت کنید چون بازی کوجیماست:D
یا هم من حرف شما رو نمیفهمم و درک نمیکنم کجا بازی سبک جدیده(ولی این گزینه نیست، چون جواب منو درست نمیدید:D )

بالاخره حرفم اینه : یا همینطور که ماکان میگه بازی همینه که میبینیم پس سوالم اینه سبک جدیدش که میگه کجاست! (دارم میگم اصلا کلون MGS یا بازی اکشن آنچارتدی هم نمیخوام! میخوام بدونم به قول یکی از بچه ها ... فکر کنم @FUTURE "چرخه گیم پلی" چیه؟ )

یا بازی همینی که میبینیم نیست، پس مریضه با این وضعیتش همچنان سر کارمون گذاشته:D

---
@امیروان و بقیه:D من که خودم خیلی وقته میگم تو همون صفحه اول امتیازات DS قراره دهنم رو سرویس کنید:D
کلا یه Burn the Witchی 8نوامبر راه میندازید شماها:D
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,259
نام
امیر حسین
قیام منتقم کررار ( انتقام گیرنده ای که سخت میزند :D ) به پا میخیزد و سر @Akiba و مازیار و دارو دسته هایشان را جدا خواهد کرد ( تاثیر سریال مختارنامه در این ایام :D )

اتفاقا عملکرد DS هرچی باشه بعضیها باید پاسگو باشند ، ضعیف باشه اون قضیه کوجیما هرچی بسازه بهش لطف میکنن و نمیدونم چی چی اینداستری جایزه گرفته و ... تا همون مسایل تاپیک گیرز5 :D
اگه هم موفق بشه که هیچی ، همون قضیه منتقم کررار و اینا :D
به قول محمد فروبری ، هرکسی که لایک بشه ، اول از همه مورد عنایت قرار میگیره :))
دیوار حاشا اگر برا شما بلنده، برا ما هم بلنده:D
گند زد که خوب.... توپ تو زمین ماست فوقش بهانه منتقدا عاشقش هستن رو دارید که برا اونم جواب داریم:D

اگرم امتیاز گرفت که باز یه سری بهانه دیگه، بازی رو درست نشون ندادن و بر اساس نمایش ها گفتیم(اینو از اولم دارم میگما! همیشه هم گفتم نظرم با توجه به نمایش های بازی تا الانه:D ) ، همون منتقدا عاشق چشم و ابروشن و هزار دلیل دیگه!
انشاالله سوژه زندانی شدن منتقدها برای نقد بازی هم مثل MGS V بسازن باز، بهانه هامون بیشتر بشه>:)

---
ور مورد خوارج خوندن من، زیاد زحمت نکشید! قبلا X360فن هایی که این نسل رنگ عوض کردن، یا آخر نسل قبل اومدن سمت PS ، به منی که با PS بزرگ شدم از اول و همیشه با PS بودم، انگ هیتر و خوارج و ... زدن:)) خیلی جالبه... من هیتر PS :D دوستتون میدارم:x
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
دیوار حاشا اگر برا شما بلنده، برا ما هم بلنده:D
گند زد که خوب.... توپ تو زمین ماست فوقش بهانه منتقدا عاشقش هستن رو دارید که برا اونم جواب داریم:D

اگرم امتیاز گرفت که باز یه سری بهانه دیگه، بازی رو درست نشون ندادن و بر اساس نمایش ها گفتیم(اینو از اولم دارم میگما! همیشه هم گفتم نظرم با توجه به نمایش های بازی تا الانه:D ) ، همون منتقدا عاشق چشم و ابروشن و هزار دلیل دیگه!
انشاالله سوژه زندانی شدن منتقدها برای نقد بازی هم مثل MGS V بسازن باز، بهانه هامون بیشتر بشه>:)

---
ور مورد خوارج خوندن من، زیاد زحمت نکشید! قبلا X360فن هایی که این نسل رنگ عوض کردن، یا آخر نسل قبل اومدن سمت PS ، به منی که با PS بزرگ شدم از اول و همیشه با PS بودم، انگ هیتر و خوارج و ... زدن:)) خیلی جالبه... من هیتر PS :D دوستتون میدارم:x
نه بابا عزیز من بحث صرفا DS و کوجیما هستش چه ربطی به PS داره ؟ :D چون شما سابقه درخشان در هر جایی که عکس اواتار من بوده دارید موضوع رو جنجالی میکنه نمونش همین MGSV :D والا اکیبا و هیتر PS ؟؟:D
نه دیگه در حال حاضر من جوابی منطقی برای منتقدا عاشق کوجیمان نمیبینم مگر بخوای بپیچونی :D
خب با توجه نمایش ها که میگی ، مگه چیزی هم نشون دادن ؟ اینجا باید ایمان داشته باشی ، چون به کوجیما ایمان کافی نداری میشی خوارج :)) HAVE A LITTLE FAITH :D
طبیعتا منم به امید زنده ام نه به نمایش :D
 
  • Like
Reactions: Akiba

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,540
به استارتر پیشنهاد میشه یه نظر سنجی تروتمیز بزار تا یکم غربال بشیم تا یوقت خودیارو نزنیم ، اینجوری انتقام گیری هم اسونتره ، چون یه عده دارن دو پهلو حرف میزنن :D
اون یه عده وحشت زده شدن در حال حاضر :D جوری که دارن رزومشونو نشون میدن :)) ، فعلا امیر حسین 2 به 1 به مازیار باخته :D ، چون مازیار به GOT هم میخواد گل بزنه :))

نظرسنجی بعد از گیم پلی 80 دقیقه ای گذاشته میشه ، و طرح گزینه هاش از الان میدونم نروهامو داغون می کنه !
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
اتفاقا من اصلا با این موضوع موافق نیستم که اگه نمره بالا گرفت به خاطر کوجیما بوده ! چون شرایط متال گیر پنج با دث استرندینگ و اتفاقاتی که برا کوجیما پیش اومد زمین تا آسمون فرق می‌کنه !

تازه برعکس منتقدا یه سخت گیری ویژه ای سر بازیای سونی و مایکرو دارن ! حتی بازی های کوچیکشون رو هم با دید بازی های بزرگ و بودجه ها کلان نقد میکنن
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: JohnnySilverhand

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
اون یه عده وحشت زده شدن در حال حاضر :D جوری که دارن رزومشونو نشون میدن :)) ، فعلا امیر حسین 2 به 1 به مازیار باخته :D ، چون مازیار به GOT هم میخواد گل بزنه :))

نظرسنجی بعد از گیم پلی 80 دقیقه ای گذاشته میشه ، و طرح گزینه هاش از الان میدونم نروهامو داغون می کنه !
من و قاطی این جریانات نکن ، هیچکس مثل من منتظر gotنیست ! یعنی اصلا بازی تو ژاپن فئودال باشه من عاشقش نباشم ؟؟؟ اونم تو جنگ با مغولای وحشی ! به به!
ولی دیگه بعد ۶ سال باید یه چشم اندازی از عرضه بازی داشته باشیم ! حداقل یه تریلر درست حسابی از بازی نشون داده باشن! در مورد بازی اطلاعات بیشتری داده باشن بدونیم با چی طرفیم!

انتقاد های من همشون پدرانه و دلسوزانه است !! :D:Whistling:


من تنها بازی های بزرگ این نسل سونی که انتقاد تند نکردم ! گاد و دلست بوده !

چرا برا من اینا هیچ چیز جدیدی نیست؟ یعنی اینجا فقط من Don't Starve بازی کردم؟ (امکان نداره آریا @Dinosaur بازی نکرده باشه!)

من بازی کردم ، بهترین ایده بی سر انجام این نسل بود !
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,259
نام
امیر حسین
نه بابا عزیز من بحث صرفا DS و کوجیما هستش چه ربطی به PS داره ؟ :D چون شما سابقه درخشان در هر جایی که عکس اواتار من بوده دارید موضوع رو جنجالی میکنه نمونش همین MGSV :D والا اکیبا و هیتر PS ؟؟:D
نه دیگه در حال حاضر من جوابی منطقی برای منتقدا عاشق کوجیمان نمیبینم مگر بخوای بپیچونی :D
خب با توجه نمایش ها که میگی ، مگه چیزی هم نشون دادن ؟ اینجا باید ایمان داشته باشی ، چون به کوجیما ایمان کافی نداری میشی خوارج :)) HAVE A LITTLE FAITH :D
طبیعتا منم به امید زنده ام نه به نمایش :D
من MGS4 برام یکی از بهترین بازی های نسل قبل بود(میلی متری سومین بازیه نسله قبل بود برام:D )
و تو اون تاپیک در مورد آهنگ های بازی هم گفتم، کارگردانی اون بخش Shadow Moses چقدر خوب بود و ...! :D
کلا منم کوجیما رو دوست داشتم، منم برای MGS V هایپ بودم ولی خوب MGS V واقعا مشکل داشت و حقش این نمراتی که گرفت نبود:-" حالا به هر دلیلی ناقص بود یا انتخاب های بدی کرده بودن به نظرم:D
شاید اگر MGS V به جای OW شدن، Xتا چپتر مثل GZ میساختن براش خیلی بازیه بهتری میشد! روایت داستان خطی خودش رو حفظ میکرد ولی سندباکس میشد مراحلش
پایانشم که گند زد به تمام صحنات ماندگارش، یکی از به یادموندنی ترین مراحل بازی اون مرحله قرنطینه بود که ... با اون پایان و نقش مترسک بودن ما، تمام احترام افراد به ما و اون رابطه ها هم پوچ بود انگار و اون مرحله هم اون حس خفنش رو از دست داد:|
در کل هیتر کوجیما نیستیم ولی دیگه نمیپرستیمش:D
مشکلمون با پرستش یه عده ست که اگر کوجیما حتی بگه من بازی بعدیم یه دیسک خالی منتشر میکنم یه عده میان میگن به به! استاد حرفش درسته و تحول و سبک حدیری در انتشار بازی هست! دمشم گرم! نمره ی این دیسک خالی هم 10/10هه، بقیه چیزی نمیفهمن از این حرکت نمادین! و وجنات بازی هم به "وضوح" مشخصه :D (این کلمه وضوح رو من ول نمیکنم دیگه:D تا وقتی بهم نشونش بدید:)) )

بعد میگی مگه چیزی هم نشون دادن!
آقا شما جبهتون هم با هم درگیره! بالاخره تکلیف منو روشن کنید! نشون دادن یا ندادن؟ :)) الان مشکلتون با من چیه اصلا؟ :))

ماکان میگه بازی همینه که نشون دادن، تو میگی مگه نشون دادن اصلا؟ اون یکی میگه به "وضوح" نشون دادن:))

میگم اگر بازی اینه چیز جدیدی نیست
اگر نشون ندادن انتقادم از مضحکه کردن ملت تا دو ماه قبل از عرضه ست که چرا نشون نمیده مثل آدم:|

تو همه سناریوها براتون مشکلم رو مطرح میکنم که با چی مشکل دارم، باز برمیگردیم سر خونه اول که قراره منو تو تاپیک امتیازات بازی به صلیب بکشید:)) بدون اینکه خودتونم بدونید دقیقا چرا میخواید به صلیب بکشید:D

خودی ها(طرفدارای کوجیما) بیاید اول یه میزگردی بزارید بین خودتون، ببینید تصمیم نهاییتون اینه که بازی رو نشون دادن یا نه، بعد بیاید یکم با هم بحث کنیم:D
اگرم حوصله میز گرد ندارید با توجه به سناریویی که به شرایط و طرز تفکر خودتون میخوره، جواب سوالم رو بدید...اگر سوالمم جوابی براش نیست الان(یعنی نه ن خبر دارم و نه شما) خوب بگید نمیدونیم! چرا بحث رو ببریم جاده خاکی؟ :D


یادم رفت در مورد این بگم :
HAVE A LITTLE FAITH
امیدوارم اینی که میگی... مثل قضیه ی داچ نشه:)) بعد از عرضه RDR2 من اگر بودم تو هیچ بحث مرتبط با گیم(یا بحث با گیمر جماعت) از این اصطلاح استفاده نمیکردم چون همیشه چهره داچ میاد جلو چشمم :))
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
تاپیک امتیازات بازی کلا قراره یکی از درخشنده ترین و لذت بخش ترین لحظات هر کاربری تو BC باشه با این اوصاف :D
اون تاپیک که همینطوریش بعد اتفاقات سال گذشته و تاپیک نمرات گرز قرار بود شگفت انگیز ترین تاپیک نمرات باشه ! حالا فکر کن یه جبهه سوم قدرتمندیم >:) وارد این جریان شده ! خود اینفنیتی وار
 
  • Like
Reactions: Z-fan and Akiba

Kirk-Hammedd

Abandon the safety of mindless following
کاربر سایت
Oct 23, 2010
2,798
نام
حامد
جا داره یادی کنیم از اون تاپیکی که قرار بود اگر بازی متالگیر زیرو باشه اواتار و امضا ها رو عوض کنیم. تاپیکش رو بالا بیاریم.
 
  • Smile
Reactions: IMANOKA

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
من MGS4 برام یکی از بهترین بازی های نسل قبل بود(میلی متری سومین بازیه نسله قبل بود برام:D )
و تو اون تاپیک در مورد آهنگ های بازی هم گفتم، کارگردانی اون بخش Shadow Moses چقدر خوب بود و ...! :D
کلا منم کوجیما رو دوست داشتم، منم برای MGS V هایپ بودم ولی خوب MGS V واقعا مشکل داشت و حقش این نمراتی که گرفت نبود:-" حالا به هر دلیلی ناقص بود یا انتخاب های بدی کرده بودن به نظرم:D
شاید اگر MGS V به جای OW شدن، Xتا چپتر مثل GZ میساختن براش خیلی بازیه بهتری میشد! روایت داستان خطی خودش رو حفظ میکرد ولی سندباکس میشد مراحلش
پایانشم که گند زد به تمام صحنات ماندگارش، یکی از به یادموندنی ترین مراحل بازی اون مرحله قرنطینه بود که ... با اون پایان و نقش مترسک بودن ما، تمام احترام افراد به ما و اون رابطه ها هم پوچ بود انگار و اون مرحله هم اون حس خفنش رو از دست داد:|
در کل هیتر کوجیما نیستیم ولی دیگه نمیپرستیمش:D
مشکلمون با پرستش یه عده ست که اگر کوجیما حتی بگه من بازی بعدیم یه دیسک خالی منتشر میکنم یه عده میان میگن به به! استاد حرفش درسته و تحول و سبک حدیری در انتشار بازی هست! دمشم گرم! نمره ی این دیسک خالی هم 10/10هه، بقیه چیزی نمیفهمن از این حرکت نمادین! و وجنات بازی هم به "وضوح" مشخصه :D (این کلمه وضوح رو من ول نمیکنم دیگه:D تا وقتی بهم نشونش بدید:)) )

بعد میگی مگه چیزی هم نشون دادن!
آقا شما جبهتون هم با هم درگیره! بالاخره تکلیف منو روشن کنید! نشون دادن یا ندادن؟ :)) الان مشکلتون با من چیه اصلا؟ :))

ماکان میگه بازی همینه که نشون دادن، تو میگی مگه نشون دادن اصلا؟ اون یکی میگه به "وضوح" نشون دادن:))

میگم اگر بازی اینه چیز جدیدی نیست
اگر نشون ندادن انتقادم از مضحکه کردن ملت تا دو ماه قبل از عرضه ست که چرا نشون نمیده مثل آدم:|

تو همه سناریوها براتون مشکلم رو مطرح میکنم که با چی مشکل دارم، باز برمیگردیم سر خونه اول که قراره منو تو تاپیک امتیازات بازی به صلیب بکشید:)) بدون اینکه خودتونم بدونید دقیقا چرا میخواید به صلیب بکشید:D

خودی ها(طرفدارای کوجیما) بیاید اول یه میزگردی بزارید بین خودتون، ببینید تصمیم نهاییتون اینه که بازی رو نشون دادن یا نه، بعد بیاید یکم با هم بحث کنیم:D
اگرم حوصله میز گرد ندارید با توجه به سناریویی که به شرایط و طرز تفکر خودتون میخوره، جواب سوالم رو بدید...اگر سوالمم جوابی براش نیست الان(یعنی نه ن خبر دارم و نه شما) خوب بگید نمیدونیم! چرا بحث رو ببریم جاده خاکی؟ :D


یادم رفت در مورد این بگم :

امیدوارم اینی که میگی... مثل قضیه ی داچ نشه:)) بعد از عرضه RDR2 من اگر بودم تو هیچ بحث مرتبط با گیم(یا بحث با گیمر جماعت) از این اصطلاح استفاده نمیکردم چون همیشه چهره داچ میاد جلو چشمم :))
امیر قضیه متال پنج رو داری پیچیده میکنی :D . اولا اینکه از نظر مکانیکهای گیم پلی ، در سبک خودش ، هیچ بازی نمیتونست نزدیک mgsv هم باشه . شما باید MGS رو نه فقط با اونچه که قبلا بود بلکه با بازار زمان خودش ، در سبکی که بود قیاس کنی . حالا کاری به اینکه میگی نمرات حقش نبود ندارم ولی دیگه نمیشه که بگیم MGSV لایق 90+ نبود .
اون روند دیالوگ گویی ، تک برداشت :D ( چقدر سر این باهات بحث کردم :D ) ، مکانیک های بازی ، ابزارهای بازی و همه و همه و همه در سطح پشم ریزونی بودن . لزوما به خاطر داستان ، که اونم فقط در قیاس با خودش ، نمیشه گفت بازی مثلا ارزشش پایین 90 بود . گرچه تو سالی که عرضه شد به نظرم در یک حالت کلی پایینتر از ویچر 3 و بلابورن بود اما خب طبیعتا باید با هم سبکاش قیاس بشه ولی اینکه بگیم مثلا فلان منتقد به بازی 9 داده ولی حقش نبوده و به خاطر پرستش کوجیما 9 داده رو مخالفم چون همونطور که گفتم بازی چیزهای با ارزش زیادی داره که بهش 9 تعلق بگیره :D
مشکل تو با MGSV بخش عمده اش داستانی بوده ، یعنی میشه گفت تاثیر گذارترین مساله برات ، و افرادی مثل خودت که ناراضی بودند همین مساله داستانی و محورهای مربوط به این بوده . خب من اینو قبول دارم :D اما چجوری از این نتیجه گیری کنیم ؟ طبیعتا همه عالم و ادم از مشکل کوجیما با کونامی خبر دارن دیگه ، میخوان بگم هر ضعفی در MGSV دیدی لزوما ضعف کوجیما نبوده ، بلکه بخش عمده مربوط به اون اختلافات بوده . ما با علم به این مساله نمیتونیم بگیم چون کوجیما تو MGSV اونطوری بوده ، پس باید در قبال DS نا امید باشیم .

برسیم به مشکل اصلی :D ماکان جان احتمالا برداشت خودشون رو از گیم پلی انجام دادن و قانع شدن با چی طرف هستن و رضایت هم دارن و در این جبهه کسی مثل شما که قانع نشده میشی طرف مخالف .
اما من :D من هنوز معتقدم اون گیم پلی اصلیه مونده ، یعنی کوجیما خودش گفته بود ، بارها و بارها که میخواد بازی همه پسند و معروفی مثل GTA . UNCHARTED . THE DIVISION بسازم ، خب محبوبیت این بازیها پشم ریزون هست ، اما ایا با همین پیاده روی ساده میشه به این مهم رسید ؟ خیر طبیعتا . پس به نظر من گیم پلی بازی چیزی بیشتر از اینه که ما به اون نا اگاهیم :D و اعتقاد دارم در این شرایط باید به کوجیما اعتماد کنیم و شمایی که مخالف این مساله ای در جبهه مخالف قرار میگیری :D
اما دیگه اونجوری هم نیست هیچی هیچی نشون نداده باشن ، کوجیما یه گوشه اش رو نشون داده و گفته تا اخرش رو خودتون برید مثلا :D اون قسمت های موتور سواری و اون یک تیکه شوتینگ و یا قسمت مبارزات تن به تن و مخفی کاری :D فقط من مساله ام اینه نمایش کاملتر باشه ، تا ادم درک بهتری داشته باشه :D
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
من MGS4 برام یکی از بهترین بازی های نسل قبل بود(میلی متری سومین بازیه نسله قبل بود برام:D )
و تو اون تاپیک در مورد آهنگ های بازی هم گفتم، کارگردانی اون بخش Shadow Moses چقدر خوب بود و ...! :D
کلا منم کوجیما رو دوست داشتم، منم برای MGS V هایپ بودم ولی خوب MGS V واقعا مشکل داشت و حقش این نمراتی که گرفت نبود:-" حالا به هر دلیلی ناقص بود یا انتخاب های بدی کرده بودن به نظرم:D
شاید اگر MGS V به جای OW شدن، Xتا چپتر مثل GZ میساختن براش خیلی بازیه بهتری میشد! روایت داستان خطی خودش رو حفظ میکرد ولی سندباکس میشد مراحلش
پایانشم که گند زد به تمام صحنات ماندگارش، یکی از به یادموندنی ترین مراحل بازی اون مرحله قرنطینه بود که ... با اون پایان و نقش مترسک بودن ما، تمام احترام افراد به ما و اون رابطه ها هم پوچ بود انگار و اون مرحله هم اون حس خفنش رو از دست داد:|
در کل هیتر کوجیما نیستیم ولی دیگه نمیپرستیمش:D
مشکلمون با پرستش یه عده ست که اگر کوجیما حتی بگه من بازی بعدیم یه دیسک خالی منتشر میکنم یه عده میان میگن به به! استاد حرفش درسته و تحول و سبک حدیری در انتشار بازی هست! دمشم گرم! نمره ی این دیسک خالی هم 10/10هه، بقیه چیزی نمیفهمن از این حرکت نمادین! و وجنات بازی هم به "وضوح" مشخصه :D (این کلمه وضوح رو من ول نمیکنم دیگه:D تا وقتی بهم نشونش بدید:)) )

بعد میگی مگه چیزی هم نشون دادن!
آقا شما جبهتون هم با هم درگیره! بالاخره تکلیف منو روشن کنید! نشون دادن یا ندادن؟ :)) الان مشکلتون با من چیه اصلا؟ :))

ماکان میگه بازی همینه که نشون دادن، تو میگی مگه نشون دادن اصلا؟ اون یکی میگه به "وضوح" نشون دادن:))

میگم اگر بازی اینه چیز جدیدی نیست
اگر نشون ندادن انتقادم از مضحکه کردن ملت تا دو ماه قبل از عرضه ست که چرا نشون نمیده مثل آدم:|

تو همه سناریوها براتون مشکلم رو مطرح میکنم که با چی مشکل دارم، باز برمیگردیم سر خونه اول که قراره منو تو تاپیک امتیازات بازی به صلیب بکشید:)) بدون اینکه خودتونم بدونید دقیقا چرا میخواید به صلیب بکشید:D

خودی ها(طرفدارای کوجیما) بیاید اول یه میزگردی بزارید بین خودتون، ببینید تصمیم نهاییتون اینه که بازی رو نشون دادن یا نه، بعد بیاید یکم با هم بحث کنیم:D
اگرم حوصله میز گرد ندارید با توجه به سناریویی که به شرایط و طرز تفکر خودتون میخوره، جواب سوالم رو بدید...اگر سوالمم جوابی براش نیست الان(یعنی نه ن خبر دارم و نه شما) خوب بگید نمیدونیم! چرا بحث رو ببریم جاده خاکی؟ :D


یادم رفت در مورد این بگم :

امیدوارم اینی که میگی... مثل قضیه ی داچ نشه:)) بعد از عرضه RDR2 من اگر بودم تو هیچ بحث مرتبط با گیم(یا بحث با گیمر جماعت) از این اصطلاح استفاده نمیکردم چون همیشه چهره داچ میاد جلو چشمم :))
من کاری به بقیه حرافت ندارم. ولی در مورد قسمت قرمز دقیقا همینطوره:D و با یه نگاه ساده به کارنامه طرف و کارایی که برای صنعت گیم انجام داده خیلی ساده میشه اینارو فهمید:

MGS:94
MGS2:96
MGS3:94
MGS4:94
MGS:PW :89
MGSV:93

حالا هی بیا اینجا غر بزن مارکتینگ بازی فلانه:D دقیقا همین رفتار رو قبل عرضه GOW2018 هم داشتی که اومده بودی به منوی بازی هم گیر میدادی حتی:D جدا کوجیما لازم نیست هیچ چیزی رو اثبات کنه:D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
مشکلمون با پرستش یه عده ست که اگر کوجیما حتی بگه من بازی بعدیم یه دیسک خالی منتشر میکنم یه عده میان میگن به به! استاد حرفش درسته و تحول و سبک حدیری در انتشار بازی هست! دمشم گرم! نمره ی این دیسک خالی هم 10/10هه، بقیه چیزی نمیفهمن از این حرکت نمادین! و وجنات بازی هم به "وضوح" مشخصه :D (این کلمه وضوح رو من ول نمیکنم دیگه:D تا وقتی بهم نشونش بدید:)) )

امیر ببین وید اول ریسپکت و بدون هی منظور شخصی باید بگم این مدل حرف ها واقعا مفت نمی ارزه و چرت و پرت گوییه. مگه تا الان کوجیما زیر شاهکار ساخته که میایید میگید حتی اگه دیسک خالی هم بسازه همه میگن 10/10 ـه؟ همه به این دلیل به کوجیما ایمان دارن که میدونن کارش رو بلده.

من خودم گیم دولوپرم، همینطور نویسنده و چون با به حد خودم با چالش گیم ساختن طرفم، خیلی خوب درک میکنم اینکه یه نفر پرودیوسر، کارگردان، نویسنده و دیزاینر یه بازی AAA باشه (عملا یعنی مغز متفکر) و همیشه هم کارش رو درست انجام بده یعنی چی و داره چه کار غیر ممکنی رو ممکن میکنه! چندتا بازی رو میتونی مثال بزنی که 4 نسل ساخته شده باشن و با وجود ان شماره کماکان پرستیژ خودشون رو حفظ کرده باشن و همیشه امتیازهای خفن بگیرن؟ و از این لیست محدود کدوم بازی غیر از سری MGS هست که همشون رو یه نفر ساخته باشه و هر دفعه توسط آدم های مختلف دوباره از نو خلق نشده باشه؟

طرف دارهای کوجیما از جمله خود من دقیقا به خاطر اینکه چند نسل با بازی های فوق با کیفیتی که ساخته زندگی کردن و همیشه هم جز شاهکار چیزی تحویلشون نداده بزرگ میدوننش. وقتی شما میایید به راحتی میگید اگه کوجیما دیسک خالی هم بده همه میگن به به حرف بی پایه و اساس و نامربوطی هست، چون مگه تا الان کوجیما بازی بد ساخته و باز همه گفتن به به که میایید همچین حرفی میزنید؟ هر وقت یه نفر رو، فقط یه نفر رو توی صنعت گیم پیدا کردید که همه کاره گیم خودش باشه و تونسته باشه یه سری رو در طول چندین نسل ادامه بده و در عین حال کیفیت بالاش رو حفظ کنه و هر دفعه مخاطبینش رو با ایده های وحشتناک سورپرایز کنه من قبول میکنم که بیایید اینجوری در موردش صحبت کنید!

من به عنوان یه گیمر کوجیما برام خدا نیست، بلکه به عنوان یه گیم دولوپر وحشتناک قبولش دارم، چون باز میگم، میتونم واقعا درک کنم داره چیکار میکنه.

من جای شما بودم حداقل صبر میکردم بازی بیاد، اگه چیز بدی شد اون موقع این تریپ مخالفت رو برمیداشتم و پست میدادم که های ما از اول هم میدونستیم بازی گنگه و مضحکه شدیم و ... کلا هم نمیفهمم کسی که مضحکه شده و انقدر با نمایش های بازی مشکل داره اصلا تو این تاپیک چیکار میکنه و چرا با وجود این همه مشکل فلسفی داره بازی رو دنبال میکنه؟ خوب بیخیالش بشید دیگه:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر