Multi Platform Dead Space

سازنده
Motive Studios
تاریخ انتشار
۲۷ ژانویه ۲۰۲۳
ناشر
Electronic Arts
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1500x500.jpg

Twinkle, twinkle, little star
How I wonder what you are
Up above the world so high
Like a diamond in the sky

Twinkle twinkle little star
Oh how I wonder what you are​

بالاخره و بعد از انتشار شایعات متعدد، ریمیک قسمت اول عنوان تحسین شده و زیبا Dead Space یا همان فضای مرده در رویداد مجازی EA Play 2021 معرفی شد. طبق اطلاعات منتشر شده، بازی بطوری کلی برای نسل جدید یعنی کنسول های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اکس/اس و همچنین پی سی عرضه خواهد شد.

اطلاعاتی که در حال حاضر از بازی می دانیم به شرح زیر است:

- ریمیک Dead Space بدست استودیو EA Motive و همچنین با کمک موتور بازیسازی فراسبایت (Frostbite) در دست توسعه است.

- از نکات جالب این ریمیک میتوان به بهبود شخصیت پردازی و داستان آن اشاره کرد.

- در حال حاضر هیچ گونه اشاره‌ای به تاریخ انتشار آن نشده است.

- طبق گفته‌های تهیه کننده ارشد بازی، خبری از هیچ گونه پرداخت درون برنامه ای یا محتویات پولی نخواهد بود.

- قسمت تکه تکه کردن اندام ها، بشدت پیشرفته و بهبود یافته است.

- ریمیک بشدت به نسخه اصلی خود وفادار است.

- با وجود قدرت زیاد نسل بعدی کنسول‌ها، خبری از هیچگونه صفحه بارگذاری بین مراحل نیست.

- احتمال می رود که محتویات حذف شده در نسخه اصلی Dead Space را به ریمیک این بازی اضافه کنند.


maxresdefault.jpg
Dead Space Official Teaser Trailer – EA Play Live 2021
4K / 1080p / UTUBE

داستان در سال ۲۵۰۸ رقم می‌خورد، زمانی که بشریت در سراسر جهان پیشرفت کرده‌است. از طرفی انسان‌ها به دلیل کمبود منابع در زمین رو به انقراض هستند، و با استفاده از سفینه‌هایی به نام سیاره‌شکن از سیاره‌ها منبع به دست می‌آورند. قدیمی‌ترین سیاره‌شکن یواس‌جی ایشیمورا است، که در حال انجام یک عملیات استخراج غیرقانونی از سیاره اجیس ۷ است. در پشت پرده معلوم می‌شود که سیاره اجیس ۷ زیستگاه مارکر قرمز است، یک کپی از مونولیت مارکر اصلی بیگانگان. تلاش برای سلاح سازی از مارکر و نسخه‌های آن سبب به وجود آمدن یک ارگانیسم ویروس مانند شد که اجساد را آلوده کرده و به هیولاهایی به نام نکرومورف تبدیل می‌کند. دو جناح اصلی در فضای مرده عبارتند از، دولت زمین که مارکر قرمز را ایجاد و سپس پنهان کرد و وحدت‌گرایی، یک جنبش مذهبی که مارکر را می‌پرستد. وحدت‌گرایی توسط محقق اصلی به نام مایکل آلتمن تأسیس شد.

در حوادث فضای مرده، مستعمرهٔ اجیس ۷، مارکر قرمز مخفی شده در آن‌جا را کشف می‌کند، و وارد ایشیمورا می‌کند. ابتدا مستعمره‌نشینان و سپس خدمه سفینه دچار توهم و سپس بیماری روانی می‌شوند و با ورود نکرومورف‌ها اوضاع وخیم‌تر می‌شود. با رسیدن سفینه کلیون، تمام سیاره اجیس ۷ و سفینه ایشیمورا به جز تعداد انگشت‌شماری از خدمه، کشته‌شدند یا به نکرومورف تبدیل شدند.

قهرمان داستان بازی آیزاک کلارک است، مهندسی که با سفینه کلیون سفر کرده تا بفهمد چه بلایی به سر دوست دختر خود، نیکول برنان آمده‌است. نیکول افسر ارشد پزشکی سفینه ایشیمورا است.در کیلیون به همراه آیزاک، زاک هموند که افسر ارشد امنیتی است و کندرا دانیل که متخصص کامپیوتر است، حضور دارند. کندرا همچنین عضو دولت زمین است که برای کنترل وضعیت فرستاده شده‌است. شخصیت‌های دیگری که آیزاک در ایشیمورا با آنها روبرو می‌شود عبارتند از: چالوس مرسر، دانشمندی دیوانه است که معتقد است نکروموف‌ها شکل برتر بشریت هستند. دکتر ترنس کین، بازمانده‌ای که می‌خواهد مارکر را به اجیس ۷ بازگرداند. و نیکول، که به طرز مرموزی در نقاط مختلف سفینه ظاهر می‌شود و با آیزاک ارتباط برقرار می‌کند.
داستان

آیزاک با سفینه کلیون به همراه هموند و کاندرا وارد اجیس ۷ می‌شود. در طی سفر، آیزاک مکرراً پیام ویدئویی از نیکول دریافت می‌کند. یک نقص فنی در سیستم فرود اتوماتیک، به فرودگاه سفینه ایشیمورا خسارت شدیدی وارد کرد و باعث تخریب محل قرنطینه آن شد. نکرومورف‌ها همهٔ خدمهٔ کلیون را به‌جز آیزاک، کندرا و هموند می‌کشند. آیزاک سفینه را می‌پیماید، سیستم‌ها را بازیابی می‌کند و قطعاتی را برای تعمیر سفینه پیدا می‌کند تا شاید بتوانند فرار کنند. آنها تقریباً داشتند موفق می‌شدند ولی از طرفی کلیون به دلیل مشکلات فنی نابود می‌شود. در هر سه بازمانده، علائم روان‌پریشی افزایش پیدا می‌کند، از توهم گرفته تا پارانویا.

در حین کاوش، آیزاک از طریق گزارش‌های صوتی و تصویری از وقایع سفینه و حمله نکرومورف با خبر می‌شود. عملیات استخراج غیرقانونی ایشیمورا در سیاره اجیس ۷، که توسط دولت زمین غیرقانونی تعیین شده بود، برای یافتن مارکر قرمز کلیسای وحدت‌گرایی بود. مستعمره اجیس ۷ تقریباً به‌طور کامل توسط روان پریشی که توسط مارکر ایجاد شده بود، از بین رفت. مارکر از میان جسدهای مستعمره‌نشینان و بازماندگان به ایشیمورا برده‌شد. نفوذ مارکر، مبارزات جناحی و حمله نکرومورف‌ها منجر به کشته‌شدن همه سرنشینان شد. آیزاک دو بازمانده باقیمانده خدمه ایشیمورا را پیدا می‌کند: دکتر ترنس کین، که اعتقاد خود را به وحدت‌گرایی کنار گذاشته‌است و دکتر چالوس مرسر که دیوانه شده و نکرومورف‌ها را می‌پرستد.

علی‌رغم تلاش‌های آیزاک، هموند توسط نکرومورف کشته می‌شود و مرسر به خود اجازه می‌دهد که به نکرومورف تبدیل شود. سفینهٔ دیگری به نام والور، از طریق محفظه فرار متعلق به ایشیمورا که حاوی نکرومورف بود، آلوده می‌شود، مدارک نشان می‌دهد که والور برای از بین بردن تمام آثار حضور ایشیمورا فرستاده‌شده بود. کندرا، کین را قبل از اینکه به وفاداری خود به دولت اعتراف کند می‌کشد، زیرا کین دیوانه تهدید کرده بود که مارکر باید به نکرومورف‌ها بازگردد و توسط «هیو مایند» بر روی سیاره کنترل شود. مارکر به عنوان قسمتی از یک آزمایش در اجیس ۷ باقی ماند، و حالا زمین می‌خواهد آن را بازگرداند. آیزاک به کمک نیکول، نقشه‌های کندرا خراب می‌کند، سپس مارکر را به اجیس ۷ بازمی‌گرداند، نکرمورف‌ها را خنثی می‌کند و اجیس ۷ را نابود می‌کند.

کندرا مارکر را بازمی‌گرداند و به آیزاک می‌گوید که رویارویی‌های او توهماتی بود که توسط مارکر خلق شده تا او را به سمت هیو مایند، بازگرداند. و پیام‌های نیکول با خودکشی او پایان‌یافته بود زیرا نمی‌خواست که تبدیل به نکرومورف شود. کندرا قبل از اینکه بتواند با مارکر فرار کند توسط هیو مایند بیدار کشته می‌شود.

پس از کشتن هیو مایند، آیزاک وارد شاتل کندرا می‌شود درحالی که اجیس ۷ نابود می‌شود. آیزاک پریشان در شاتل نیکول را عزاداری می‌کند و سپس توسط توهم شدید او مورد حمله قرار می‌گیرد.
 

Sam Drake

Shook Ones
Gold User
Dec 24, 2010
552
نام
Ahmadreza
به نظرم نسبت به نسخه اصلی گرافیک بهتر شده اما بازم جا داشت بهتر باشه. ولی فضای بازی فوق العاده ست از همون اول قشنگ تحت تاثیر قرار میده آدمو. یه چندتا اسکرین شات از همون اول کار گرفتم

 
آخرین ویرایش:

flesh & blood

کاربر سایت
Sep 27, 2012
322
نام
amir
یه بیست دقیقه ای بازی کردم فضا سازی به کمک گرافیک خفن و صدای سه بعدی عالیه هرچند گرافیک کالیستو به طور واضحی بالاتره. تنها نکته ای که بنظرم اومد اینه که ظاهراً از قابلیت های دوالسنس استفاده نشده حالا دقیق نمیدونم چون کم بازی کردم شاید متوجه نشدم
من کالیستو رو فک نکنم برم سمتش اما چون شماره ۲ و ۳ دد اسپیس رو تموم کردم اینو حتما میخام بازی کنم ولی آخه چجوری کالیستو گرافیکش ازین بیشتره وقتی بین نسلیه . این خیر سرش کامل واسه نسل ۹ ساخته شده🤐
 

flesh & blood

کاربر سایت
Sep 27, 2012
322
نام
amir
کانال های اکانت ظرفیتی پلی استیشن هم دیگه کار نمیکنن خیلی هاشون و بازی های جدید نسل ۹ رو نمیزارن خیلی اوضاع بدی شده و دیگه بازی ها اکانت ظرفیتیشونم گیر نمیاد
ما شهرستانی ها هم دیسک واسمون زیاد نمیصرفه چون واسه فروش مشتری نیست حداقل تهران خوبه واسه دیسک
 

Los Galacticos

⚡️Rebel⚡️
Gold User
Feb 4, 2020
1,085
کانال های اکانت ظرفیتی پلی استیشن هم دیگه کار نمیکنن خیلی هاشون و بازی های جدید نسل ۹ رو نمیزارن خیلی اوضاع بدی شده و دیگه بازی ها اکانت ظرفیتیشونم گیر نمیاد
ما شهرستانی ها هم دیسک واسمون زیاد نمیصرفه چون واسه فروش مشتری نیست حداقل تهران خوبه واسه دیسک
تهرانم وضعیتش بهتر از شهرهای دیگه نیست. من دو هفته س Ragnarok گذاشتم واسه فروش. یه نفرم نخواسته.
همین Dead Space رو بگیری 2/850 مجبوری موقع فروش بدیش 2 تومن.
 

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,987
نام
Mohammad
حدودا دو ساعت بازی کردم واقعا یه شاهکار به تمام معناست، مطمئنا بهترین تجربه این نسلم بوده.
همه چی در سطح عالی هستش و بازی از هر لحاظ تر وتمیز و فوق العاده از آب دراومده.
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,164
نام
Amir
بازی فوق‌العاده هست از بعد گیم پلی و با وجود اینکه بیس بازی قدیمی هست ولی به شدت تنش ایجاد می‌کنه براتون و گاهی اوقات میخکوب میشین ولی متاسفانه تنها نکته منفی اینجاست که از نظر موضوعات مربوط به گرافیک و صداگذاری حرفی درمقابل کلیستو نداره. استفاده ازین vrs بدترین اشتباه ممکن بوده به نظرم و گاهی اوقات ایمیج کوالیتی رو نابود میکنه قشنگ.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,167
نام
∂αнмα
دیگه در مورد گرافیک بازی بی انصافی نکنید گرافیکش شاید تو زمینه کرکتر رندرینگ از کالیستو پایین تر باشه ولی تو بقیه موارد پا به‌ پا ش میاد انیمشنا تاپ تیر کات سین Seamless سیستم قطع عضو عالی در کل از همه نظر ریمیک پرفکتی هستش کمپانیا واسه ریمیک کردن باید الگو خودشون قرارش بدن
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,472
حدود سه ساعتی بازیش کردم. فکر کنم بشه الان دیگه در مورد کیفیت فنی و گرافیکی بازی حرف بزنم.
در مورد گیمپلی هم وقتی تموم‌شد نظر میدم.
اگر بخوام از نظر گرافیکی بررسی کنم حرفی در برابر کالیستو پروتوکل نداره.
مورد اول رزولوشن هست 1440p-30fps VRS در دد اسپیس در برابر 4K DRS TAAU در کلیستو..
ایمیج کوالیتی در دد اسپیس یه چیزی تو مایه های فاجعه هست.ظاهرا 1440p در مود ۳۰ فریم ولی 1440p پلگ تیل کجا و این کجا..
قشنگ VRS زده بازیو نابود کرده..

IMG_20230130_030946_552.jpg IMG_20230130_030946_171.jpg IMG_20230130_030714_024.jpg
IMG_20230130_030747_534.jpg

وقتی تو آسانسور هستید و آسانسور به حرکت در میاد دقت کنید کیفیت لباس ایزاک چقدر پیکسلی و داغون میشه .

در مورد شاخص‌ های دیگه بازهم برتری مطلق با کلیستو هست.
کیفیت تکسچر ها به شدت تو کلیستو بالاتره . برید تو فوتومد بازی و ۴۰۰ درصد زوم کنید روی لباس جیکوب یا پوست انمی ها میبینید کیفیت تکسچر یعنی چی.
کلیستو از RT Shadows و RT Reflection استفاده میکنه که نه تنها کرکتر رندرینگ رو به یه لول دیگه ای می‌بره بلکه کیفیت بصری محیط بازی هم تو ابعاد دیگه ای میبره به نسبت دد اسپیس.
محیط بازی تو دد اسپیس به شدت تاریک که حتی نور چراغ قوه و یا بالا بردن برایتنس بازی کمکی نمیکنه. رفلکشن ها که خیلی هم کم هستند و خیلی بد هستش در عوض تو کلیستو قسمت‌های زیادی از کف زمین خیس هست و تمام اینها با ری تریس رفلکشن عالی در اومده..
کیفیت مه و دود و نورپردازی‌های حجمی هم تو کلیستو یه نسل بالاتره.
انیمیشن ها به مراتب در کلیستو بهتره. چه انیمیشن های خود جیکوب و چه انمی ها..
چهره پردازی هم که دیگه واقعا نیاز به گفتن نیست یکی از بهترینها هستن ..کیفیت چهره ها در ingame از کات سینهای خیلی بازیها بهتره..

IMG_20230130_023420_883.jpg IMG_20230130_023419_664.jpg IMG_20230130_023400_340.jpg

در مورد صداگذاری تو دد اسپیس از 3DAudio خوب استفاده نشده در عوض تو کلیستو به شدت عالیه..
خلاصه که کاش دد اسپیس قبل از کلیستو میومد تا از نظر بصری مرتبا نخوام با کلیستو مقایسه اش کنم و ای کاش این VRS مضحک را در بازی به کار نبرده بودند . البته EA گفته بزودی پچ میده و احتمال داره مشکلات برطرف میشه و حتی گفته امکان غیر فعال کردن VRS در نسخه پی سی بازی را در پچ بعدی میخواد قرار بده ولی در مورد امکان غیر فعال کردن VRS در نسخه های کنسولی چیزی نگفته..
 

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,711
نام
Ebrahim
صحبت کردن آیزایک در ریمیک Dead Space قدمی رو به جلو و بزرگ برای داستان بازی است!

استودیو Motive با دادن صدایی به آیزایک کلارک در ریمیک Dead Space برای بیان خود، بیشترین پیشرفت را نسبت به نسخه اصلی انجام داده است!

ریمیک بازی های محبوب همیشه با یک سوال از طرفداران همراه است - آیا بازی در وهله اول نیاز به بازسازی داشت یا تجدید نظر دوباره!

این اغلب به این بستگی دارد که چگونه گرافیک و گیم پلی آن با بازی های مدرن مقایسه می شود و آیا نوستالژی این آثار کلاسیک در بازگویی مدرن لکه دار می شود و برای مثال، همین سوال در مورد ریمیک Dead Space اثر استودیو Motive مطرح شده بود، اما از طرفی دیگر میتوان گفت که آیزایک اینبار و برخلاف نسخه اصلی، صحبت میکند و سازندگان برای او دیالوگ های در نظر گرفتند، پیشرفت بزرگی بوده است!

طرفداران احتمالاً به استفاده از کلمه «ریمیک» در حال حاضر عادت کرده اند، به خصوص زمانی که این سوال وجود دارد که چه چیزی علاوه بر تصاویر بصری بازسازی شده است؛ البته اگر فضا و اتمسفر یک عنوان از وفاداری بازی اصلی گرفته شده باشد، گرافیک برای یک بازی ترسناک و بقا AAA مهم است، اما Motive تغییرات اساسی در گیم پلی بازی Dead Space نیز ایجاد می کند با این حال، از نظر روایی، افسانه و داستان سرایی فضای مرده کاملاً بصورت مفهموم سازی مجدد ساخته شده است، زیرا آیزاک در واقع و اینبار میتواند به NPCها پاسخ دهد و هر دفعه واکنش متفاوتی در لحن و گفتارش داشته باشد!

صحبت کردن آیزاک مکالمات NPC در ریمیک فضای مرده بازی به ارتفاعات جدید می برد!

آیزاک کلارک به طرز غیرقابل توضیحی در نسخه اصلی لال بود در حالی که شخصیت های دیگر در بازی با او صحبت می کردند؛ البته چنین ویژگی برای طرفدارنی که از شخصیت های بی صدا – مانند گوردن فریمن – لذت می برند، رضایت بخش بود، زیرا دوست داشتند بیشتر به عمق شخصیت وارد شوند و همزادپنداری کنند!

با این حال، از منظر داستان سرایی، آیزاک زمانی که نمی تواند افکار خود را به اشتراک بگذارد یا با دیگران تعامل داشته باشد، چیزی به روایت فضای مرده ارائه نمی دهد و به همین ترتیب، عجیب است که این واقعیت را در نظر بگیریم که وقتی شخصیت ها با او صحبت می کنند، او به سادگی چیزی نمی گوید.

مثلا وقتی می فهمد که نیکول در تمام مدتی که در کشتی ایشیمورا بوده مرده است، طرفداران می بیند که هیچ احساسی از خود بروز نمیدهد!

در عوض، در ریمیک، تقریباً تمام دیالوگ ها نیاز به تغییر دارند تا صدای تازه یافته آیزاک را در خود جای دهد؛ این فوق العاده است که گانر رایت برای ایفای مجدد نقش آیزاک، فریادهای نمادین و همه چیز بازگشته است.

هنگامی که او برای اولین بار صحبت می کند، برخی از بازیکنان می توانند فوراً این نسخه از ایزاک را با نسخه ای که از قسمت دوم و سوم فرنچایز می شناسند مرتبط کنند.

با این حال، ممکن است طرفداران دیگری نیز وجود داشته باشند که آیزاک ساکت را به فردی پرحرف ترجیح دهند؛ اما تعاملات و متن‌های فرعی هر دو بسیار غنی‌تر می‌شوند و ایزاک می‌تواند در گفتگو با شخصیت‌هایی مانند کندرا دنیلز، زک هموند، دکتر چالوس مرسر و دوست دخترش نیکول برنان مشارکت کند.

صحبت کردن آیزایک در فضای مرده معنایی کاملاً جدید می دهد

در بازی اصلی، آیزاک کلارک به نظر می رسد که نسبت به مکان نیکول برنان و سایر خدمه ای که با آنها به ایشیمورا می آیند، بی تفاوت و بی توجه است، بیشتر به این دلیل که او هرگز با خودش یا NPC ها صحبت نمی کند اما در ریمیک، آیزاک اغلب در مورد نیکول صحبت می‌کند و پیدا کردن او در نهایت به عنوان اولویت واقعی او بیان می‌شود.

حتی یک ماموریت فرعی کامل در ریمیک فضای مرده ایجاد شده است که مکان نیکول را بازبینی می کند، از جمله اطلاعاتی در مورد یادگیری او در مورد آزمایش های مارکر و دکتر چالوس مرسر.

بازیکنان در شرایط مشابه با مرسر روبرو می شوند، اما آیزاک اکنون می تواند با او صحبت کند و بیزاری خود را نسبت به فرقه Unitology ابراز کند.

علاوه بر این، واکنش‌های آیزاک به مرگ شخصیت‌های جانبی عمیق است و به او فرصتی می‌دهد تا در لحظاتی که قبلاً لال بود فریاد بزند؛ هر شخصیت در روایت بسیار معنادارتر می شود در حالی که آیزاک می تواند با آنها تعامل داشته باشد و آنچه را که از هر NPC آموخته می شود و آنچه ایزاک از هر مکالمه می گیرد را گسترش دهد.

به خاطر گزارش های متنی و صوتی در ریمیک فضای مرده، اطلاعات بیشتری نسبت به نسخه اصلی گنجانده شده است؛ همه اینها بخاطر صحبت کردن آیزایک برخلاف نسخه اصلی است!

از بسیاری جهات، صحبت کردن آیزایک در ریمیک بزرگترین ویژگی و مهمترین نکته فضای مرده است!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر