Crytek در حال ورشکستگی (تکذیب شد)

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
crytek-logo-672x372.jpg


درود.


استودیو کرایتک در خبری رسمی عنوان کرد که سخنان منتشر شده پیرامون ورشکستگیش کذب است و حقیقت ندارد.

شرکت Crytek که آخرین بار با بازی‌هایی چون Ryse و Crysis 3 جلوی هواداران خود ظاهر شده بود، از قرار معلوم روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و احتمال ورشکستگی این استودیوی موفق نیز به گوش می‌رسد. هر چند این خبر هنوز از سوی کرایتک تایید نشده ولی طبق آماری که سایت Gamestar داده است، ساخت بازی Ryse برای این استودیوی آلمانی فاجعه بار بوده و این عنوان نه تنها فروشی خوبی را در برنداشت بلکه هزینه زیادی نیز برای ساختش مصرف شد. گفته می‌شود تا چند ماه مانده به انتشار بازی Ryse ساختش به شدت غقب مانده بود و این استودیو تنها با استفاده از نیزوهای انسانی توانست بازی را برساند. از قرار معلوم شرکت نتوانسته است از پس هزینه‌های زیادی که صرف کرده بر اید و اگر تزریق مالی صورت نگیرد این استودیو با ورشکستگی روبرو خواهد شد . Gamestar گزارش کرده که موتور CryEngine نیز نتوانسته آنگونه که برنامه زیری شده یود عمل کند و بازی‌های Free to Play شرکت نیز با ضرر مواجه شده‌اند. بازی Warface به غیر از کشور روسیه در جای دیگری عملکرد خوبی نداشته است و دلیلش نیز مشکلات مالی وحشتناک شرکت ذکر شده است.

Gamestar اعلام می‌کند: هم اکنون Crytek نزدیک به 800 کارمند دارد که حقوق آنان با تاخیز پرداخته شده و هم اکنون نیز افراد کلیدی شرکت در حال درخواست برای کاری دیگر در استودیو بازیسازی دیگری هستند.

رییس شرکت آقای Avni Yerli ادعا کرده است شرکتش به زودی با تزریق پول نقد همراه خواهد شد و ایین امر می‌تواند تا ساخت بازی Homefront: The Revolution یعنی تا آخر سال شناور نگه دارد.

بسیاری از مجلاهای بازی در آلمان گزارش داده‌اند انبوهی از ناشران بزرگ فعلا منتظر هستند تا ببیند چه می‌شود تا بتوانند IP های کرایتک را مفت خری کنند.

در آخر نیز ماکروسافت در مورد Ryse 2 بازی کرایتک صحبتی داشته است؛ این بازی در دست ساخت نیست زیرا MS به کرایتک فشار می‌آورد تا نام تجاری Ryse را به این شرکت بفروشد ولی گویا جوات یرلی زیر بار نمی‌رود و خواهان فروش نیست. به همین رو اختلافاتی بین این شرکت به وجود آمده است.

dsogaming
 
آخرین ویرایش:

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,579
نام
Mehrdad
خب طبیعتا 800 نیرو تبدیل میشه به 300 200 نیرو ممکنه شعبه هاش هم بفروشن بلاخره وضعیتش قابل بازیابیه... یه چیزی برام سواله چرا ryse نمیفروشن به مایکرو؟ 100% پول خوبی گیرشون میاد مایکرو هم که بدش نمیاد صاحب اصلی بشه....
---
اگر هم ورشکست بشه بازم خوبه:d از این 800 نفر 400 نفرشونم بین استدیوها پخش بشند سطح گرافیکیه استدیوهای جذب کننده بالاتر میره...
 

bluestar

کاربر سایت
Oct 7, 2005
1,024
شما خبر رو خوندی انصافا یا فقط تیترش رو خوندی؟
کرایتک 8 تا شعبه داره که فقط یکیش Ryse رو ساخته. مایکروسافت باید میومد بقیه شعبه هاش که دارن Homefront و Hunt و Arena of Fate و ... میسازن هم حمایت میکرد؟ یا باید هزینه های تحقیق و توسعه CryEngine رو میداد؟ اصلا این قضیه چه ربطی به مایکروسافت داره؟

مساله اینه که کرایتک این چند وقته پروژه های زیادی داره انجام میده (بازی سازی و مسائل مرتبط با تکنولوژی) ولی خیلی هاشون اونجوری که باید سوددهی نداشتن، حالا مثل اینکه نمیتونه حقوق کارمنداش رو بده. حالا اگه یه تزریق مالی صورت بگیره به هر نحوی (که یرلی گفته داره صورت میگیره) دیگه مشکلی نداره تا دوباره ببینیم Homefront و احتمالا Crysis 4 دوباره به همین وضعیت دچارش میکنه یا نه. هیچ کدوم از این ها هم ربطی به مایکروسافت نداره.

والا من هم خبر رو خوندم و هم تیترش . تو خبر هم به ryse اشاره شده و هم به عوامل دیگه. مسلما هزینه ای که تولید این بازی ایجاد کرده . هزینه کمی نبوده
کلا حساسید به بعضی چیزا!!!!
 

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
اگه Ryse مال مایکروسافت نیست پس چرا Crytek نمیاد این بازیو برای پلتفرم های دیگه هم بزنه؟ برای 4 PlayStation هم نتونه برای PC که میتونه بده؟! /:)
با این کار شاید ضرر هایی که سر این بازی کرده تا حدی جبران بشه
 

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
میخواست کنسولیزه نشه تا ورشکست نشه. حقشه ;;)

ببین چطور بازی های بینظیر Crysis 1 و Crysis Warhead رو تبدیل کرد به بازیهای کنسولیزه ی Crysis 2 و Crysis 3 :-b
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,579
نام
Mehrdad
Crysis 2و 3 چي بودن كه براي شماره 4 منتظري:d
هروقت دوباره مثل Crysis 1 ساختن چه سينگل پلير چه مولتيش ،ميشه اميدوار بود.اما اگر بخواد اينجوري اين سري رو ادامه بده اميدي نيست.
crysis 2 واقعا خوب بود یک fps اکشن با کیفیت ... جز محدود بازی هایی که رو ps3 دو بار تموم کردم... خیلی به این بازی کم لطفی میشه. نسخه سوم هم که هیچی:d
---
- اختلاف بین MS و Crytek بر سر لیسانس Ryse میتونه زنگ خطری برای سایر ناشر ها باشه.
شایعات اینا بماند ولی به نکته مهمی اشاره کرده... انحصاری third party ممنوعl-) میسازین هم مشترک با first party بسازین:>
 

Telitex

کاربر سایت
Jan 25, 2013
27
نام
amir
مطلب خوندم اومدم نظرارو بخونم صفحه اول تمام پستا نوشته جوات جواد جوات جواد :d
چه فرقی میکنه حالا جواد یا جوات
 

LORD PSYCHO

کاربر سایت
Jun 15, 2014
37
2 راه اسان برای ورشکست شدن مناسب با هنجار های crytek

1- ادامه دادن ryse

2- ساختن فوتبال ( هوش مصنوعیش عمودی تو حلقم :d) تا 10 نسل فوتبالش گرافیک برتر میشه
ممکنه داور بره به جای دروازه بان بایسته :d
یا عکاس بره داوری کنه:|
 

Abadan-Game

کاربر سایت
Nov 21, 2012
925
نام
Sajjad Imanian
بزار ورشکسته شه...بهتر....
استدیویی که به گیم پلی اهمیت نمیده بزار نابود بشه.
 

LORD PSYCHO

کاربر سایت
Jun 15, 2014
37
بزار ورشکسته شه...بهتر....
استدیویی که به گیم پلی اهمیت نمیده بزار نابود بشه.

شما بر چه مبنایی این حرفو زدی؟

CRYSIS SERIES . FAR CRY این 2 تا عنوان گیم پلی نداشتند ؟؟!!/:)

RYSE درسته بازی خیلی قوی نبود .ولی بازی بدی هم نبود ..
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
یعنی الان مایکروسافت باعث این مشکله بخاطر یه بازی انحصاری ورشکست بشه :-/

بله همه مشکلات جوامع بشری در نهایت به مایکروسافت ختم میشه. از جمله عدم توافق گروه 5 +1، تساوی دیشب پرتغال و آمریکا، نبودن ماست بادمجونی که من دیشب میخواستم بخرم و غیره.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
بابا ماکروسافت چیکار کنه آخه . رایز بازی ای بود که اگه رو 500 تا پلتفورم هم عرضه میشد باز استودیوش رو تا مرز ورشکسنگی میبرد . شاید حتی کلا منهدم میشد استودیو چون مولتی ساختن به هر حال هزینه های بیشتری داره .

پ.ن : ولی خوب از اینطرفم با توجه به اینکه همه اول نسل رایز رو به خاطر گرافیکش امتحان کردن (حالا یا قرضی یا ...) شاید میشد فروشش بهتر بشه با عرضه شدن روی PC و PS4 .
 

ArianUndead

Strike the shepherd, Sheep will scatter
کاربر سایت
Nov 6, 2009
2,512
نام
آریان
این استودیو کلا مشکل داره. بنده به شخصه یه بازی کم نقص و درست حسابی ازشون در خاطرم نیست. سری Crysis که کاملا یه روند نزولی داشت و هر نسخه اش از اون یکی بدتر میشد(به جز گرافیکش که تنها چیزیه که این استودیو بهش اهمیت میده!) شما دوتا بازی آخر کرایتک یعنی Ryse و کرایسیس 3 رو بازی کنی میفهمی که این استودیو واقعا لیاقت ورشکسته شدن رو داره:D
اصولا کرایتک از اون دسته استودیوهایه که باید همراه با یک یا چند استودیوی دیگه بازی بسازه، یه استودیو رو داستان و گیم پلی کار کنه، اینا هم تو بخش گرافیکی. مثلا اکتیویژن اگه کرایتک رو بخره بزاره جزو استودیوهایی که رو CoD کار می‌کنن:D
پ.ن: 800 نفر :lol:
 

Boss Hunter

کاربر سایت
Nov 8, 2008
1,246
نام
محسن
این نیز بگذرد و حل میشه چوات ورشکسته نشه صلوات.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر