Cliff Bleszinski: هزینه ساخت بخش داستانی 75 بودجه را دربر می‌گیرد

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,550
«Cliff Bleszinski»، خالق سری «Gears of War» در مصاحبه اخیر خود در مورد دلیل نبود بخش تک نفره داستانی در بازی‌های شوتر امروزی صحبت‌هایی کرده است. در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.

3dwl1y8izg9ptqzvo1c7.jpg


بلزینسکی در طی مصاحبه‌ای با سایت «PC Gamer»، در مورد بازی «Lawbreaker» و هزینه‌های ساخت بخش تک نفره صجبت کرده است. زمانی که از او در مورد حرکت صنعت بازی به بخش چند نفره سوال پرسیده شد، گفت: «بخش تک نفره هزینه زیادی دارد، نزدیک به 75 درصد از بودجه، پلیرها بخش تک نفره را در تعطبلات آخر هفته به پایان می‌رسانند و بعد به سراغ بخش چند نفره می‌روند. (منظورش تموم شدن سریع بخش تک نفره با وجود هزینه بیشتر و اینکه پلیرها بیشتر وقت خودشون رو برای بخش چند نفره صرف می‌کنن و بخش داستانی رو در چند روز تموم می‌کنن)»

بازی Lawbreakers نیز دارای بخش داستانی نخواهد بود. بلیزینسکی اشاره کرد که نسخه «Pre Alpha» زمانی که به کیفیت مطلوب برسد عرضه خواهد شد و استدیو سازنده یعنی «Boss Key Productions» رفته رفته دسترسی مردم به بازی را بیشتر خواهد کرد.

Lawbreakers تنها برای PC در نظر گرفته شده ولی به گفته بلزینسکی عرضه برای کنسول‌ها در صورت پیدا کردن همکاری مناسب برای پورت بازی، امکان‌پذیر است.

منبع
 
آخرین ویرایش:

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
در کل یعنی راحت طلبی. بخش داستانی جزء مهمی از یک بازی هست. بخش داستانی میتونه دهها ساعت طول بکشه و در صورتی که بازی ارزش تکرار داشته باشه و بخوای بازی رو دوباره بازی کنی و بیشتر وارد داستان بازی بشی و اون رو عمیق تر درک کنی این زمان بازی بخش داستانی میتونه خیلی بیشتر از اینها بشه. در مورد بازی شوتر هم این نکته صدق میکنه و نمونه بارزش نسخه های قدیمی COD هست که هر دو بخش رو داشتن. ایشون هم علنی گفته چون وقت زیاد میگیره نمیسازیم و فقط مالتی میسازیم.
 

soorena

کاربر سایت
Nov 9, 2009
2,696
نام
علی
خوب وقتی بحش چند نفره هم هزینه کمتری داره هم زمان کمتری میبره برای ساختش معلومه که خیلی از شرکت ها بی خیال بخش تکنفره میشن و این واقعا یه فاجعه هست
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
بازی هایی مثل half life و bioshock با همین بخش تک نفره فوق العا ه اینقدر مطرح و پر فروش شدن، یا بازی f.e.a.r نسخه اول.
این‌نبود وقت و هزینه هست که باعث شده بازی های شوتر امروزی تا این حد سطحی بشن و عمرشون به ۱ سال هم‌نکشه و خیلی زود از خاطره ها محو بشن، چه مشکلی داره که بازی ای ساخته بشه که هر دو بخش سینگل و‌مولتی رو داشته باشه( با تکیه بر یک سینگل قدرتمند اتفاقا) مثل نسخه های قدیمی Quake.
من واقعا شدیدا از این رویکردی که صنعت‌گیم‌پیش گرفته در قبال بازی های شوتر نگرانم....
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,057
نام
محمد امین
کلیف الان یک بازی ساز مستقل هست با بودجه کم خوب معلوم هست نمی تونه برای بخش داستانی کلی هزینه کنه البته کلیف یک بازی ساز هاست و کارهای جذاب سرمایه و تهیه کنندگی رو کسای دیگر انجام میدن و بازی ساز براش فرق نداره بخش داستانی بسازه یا نه

در کل برای این بازی جدید کلیف باید منتظر تحول ها و نوآوری های زیادی باشیم که خسیسه اصلی کلیف هست
 

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,303
نام
بابک
بازی هایی مثل half life و bioshock با همین بخش تک نفره فوق العا ه اینقدر مطرح و پر فروش شدن، یا بازی f.e.a.r نسخه اول.
این‌نبود وقت و هزینه هست که باعث شده بازی های شوتر امروزی تا این حد سطحی بشن و عمرشون به ۱ سال هم‌نکشه و خیلی زود از خاطره ها محو بشن، چه مشکلی داره که بازی ای ساخته بشه که هر دو بخش سینگل و‌مولتی رو داشته باشه( با تکیه بر یک سینگل قدرتمند اتفاقا) مثل نسخه های قدیمی Quake.
من واقعا شدیدا از این رویکردی که صنعت‌گیم‌پیش گرفته در قبال بازی های شوتر نگرانم....
همون بایوشاک اینقدر هزینه های بازیش توی نسخه آخر زیاد شد که مجبور شدن استدیو رو ببندن :|
 

Donger

کاربر سایت
Apr 14, 2015
1,576
همون بایوشاک اینقدر هزینه های بازیش توی نسخه آخر زیاد شد که مجبور شدن استدیو رو ببندن :|

قبل این که B:I حتی گلد بشه کن لوین می گفت بعد از عرضه بازی و DLC هاش استادیو رو تخته می کنیم و من می رم بازی موبایل بسازم
 

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
بخش تک نفره هزینه زیادی دارد، نزدیک به 75 درصد از بودجه، پلیرها بخش تک نفره را در تعطبلات آخر هفته به پایان می‌رسانند و بعد به سراغ بخش چند نفره می‌روند
الان GTA V که 60 میلیون نسخه فروش کرده چند میلیون نفرشون این عنوان رو فقط بخاطر بخش آنلاینش تهیه کردن یا الان دارن آنلاین میزنن؟مطمئنا بخش بسیار بزرگی از این 60 میلیون اولویتشون بخاطر بخش تکنفره فوق العاده ی این نسخه بوده نه بخش آنلاینش یا مثلا آنچارتد ' متال گیر ' TLOU و از این دست عناوینی که بر اساس داستان و بخش تکنفره بسیار زیباشون معروف هستن.شما تو سطح رسانه ها و اینترنت ببینید راک استار حتی وقتی یه محتوای بزرگ واسه GTA V Online عرضه میکنه سرو صدای اونچنانی به پا نمیشه اما اگه حتی کوچیکترین شایعه ای در مورد بخش داستانیش بیرون بیاد چه هیجانی و اشتیاقی در بین گیمرها ایجاد میشه چه برسه به اینکه تایید هم بشه!!

بخش داستانی اگه قوی باشه و البته گیم پلی جذابی هم داشته باشه میتونه یک گیمر رو تشویق کنه که چندین بار این بخش تکنفره رو بره و بجای این تعطیلات آخر هفته ادعایی ایشون lol سر جمع حتی تا چندصد ساعت اونو سرگرم خودش نگه داره.این نظر مزخرف فقط بدرد خودش میخوره
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,778
نام
مراد حلیمی
کلا کلیف هر وقتی میخواد کاری کنه برای انجام اون باید دلیل بتراشه و چرت بگه:
اون زمان که رفته بودن زیر پرچم مایکروسافت و انحصاری کنسولی می ساخت گفت بازی ساختن رو pc فلان و بهمان .....حالا که اومده رو همین pc بازی میسازه گفت عذر میخوام از حرفای قبلیم:d
حالام که تنبلیش و کوچیک بودن استودیوش نمیذاره یه سینگل درست و حسابی بسازه باز دلایل واهی میتراشه

نوبر والله

.
 

Rezahajizadegan

کاربر سایت
Oct 1, 2005
2,599
الان GTA V که 60 میلیون نسخه فروش کرده چند میلیون نفرشون این عنوان رو فقط بخاطر بخش آنلاینش تهیه کردن یا الان دارن آنلاین میزنن؟مطمئنا بخش بسیار بزرگی از این 60 میلیون اولویتشون بخاطر بخش تکنفره فوق العاده ی این نسخه بوده نه بخش آنلاینش یا مثلا آنچارتد ' متال گیر ' TLOU و از این دست عناوینی که بر اساس داستان و بخش تکنفره بسیار زیباشون معروف هستن.شما تو سطح رسانه ها و اینترنت ببینید راک استار حتی وقتی یه محتوای بزرگ واسه GTA V Online عرضه میکنه سرو صدای اونچنانی به پا نمیشه اما اگه حتی کوچیکترین شایعه ای در مورد بخش داستانیش بیرون بیاد چه هیجانی و اشتیاقی در بین گیمرها ایجاد میشه چه برسه به اینکه تایید هم بشه!!

بخش داستانی اگه قوی باشه و البته گیم پلی جذابی هم داشته باشه میتونه یک گیمر رو تشویق کنه که چندین بار این بخش تکنفره رو بره و بجای این تعطیلات آخر هفته ادعایی ایشون lol سر جمع حتی تا چندصد ساعت اونو سرگرم خودش نگه داره.این نظر مزخرف فقط بدرد خودش میخوره
سینگلهای فوق العاده Untildown و Bloodborne و inFAmouse و GodOFwar که بارها ارزش تموم کردن دارند رو فراموش نمیکنیم...مخصوصا دو مورد اول که چندین پایان دارند.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر