BioShock for PC

27190379220070427000247.jpg


هنوز چند ساعتي از جان سالم به در بردن از آن حادثه هولناك نگذشته است كه شما خود را زنده، اما در موقعيتي نچندان بهتر و در اعماق اقيانوس ميابيد. در ميان صداي ريزش قطرات آب كه از لابه لاي ديوارها و سقف به زمين مي ريزد و وجود شهري در زير آب را به شما ياد آوري مي كند، صداي قدم هاي موجود غول پيكري نيز به گوش ميرسد. چند لحظه بعد هيبتي عظيم در آستانه در آشكار مي شود و اسلحه عجيب خود را در هوا به حالت تهديد آميزي به حركت در مي آورد و با ايجاد صداهاي نامفهومي به شما ميفهماند كه بهتر است چند قدمي عقب تر بايستيد. پس از چند لحظه كه هيولا از بي خطر بودن اتاق اطمينان حاصل كرد، دخترك كوچكي را با چشمان نارنجي مي بينيد كه آرام آرام از پشت او بيرون مي آيد و به سمت جسد بي جان بر روي زمين پيش مي رود. همانطور كه دخترك سرنگ بزرگي را در جسد متعفن فرو مي كند، ذهن شما نيز به بررسي موقعيت هاي بعدي مشغول است. مي توانيد اتفافات رخ داده در چند لحظه اخير را فراموش كنيد و به آرامي از راهي كه وارد شده ايد اتاق را ترك كنيد و مواجهه با اين دو موجودي كه تا ساعاتي پيش حتي نمي توانستيد در روياهايتان تصورشان را بكنيد، را تا موقعيت بعدي به تاخير بيندازيد، يا ...
با نگاهي دوباره به دخترك و محافظ ظاهرا غير قابل عبور او دستتان را به آرامي تا به روي ماشه بالا مي آوريد. ثانيه ها سپري مي شوند و حالا دخترك در حال خارج كردن سرنگ است. انگشت شما بازهم بر روي ماشه مردد مي ماند ... آيا ارزشش را خواهد داشت؟ شايد مرگ سرانجام اين تصميم گيري عجولانه باشد ... اما با فشار ماشه و آغاز اين مبارزه خواهيد توانست دوباره به نفس كشيدنتان ادامه دهيد. و به احتمال زياد با كمي خوش شانسي بتوانيد از دست حمله بعدي هيولا جان سالم به در ببريد و به ماده موجود در سرنگ دست يابيد. پس چرا منتظريد؟

169817253820070426234807.jpg


بازي Bioshock در اواخر سال 2004 با چند طرح (Artwork) نسبتا ساده، اما جالب به دنياي بازي هاي ويدئويي معرفي شد (طرح ها در اين عكس ها موجود نيست). استوديوي Irrational Games مدت زيادي پس از معرفي اوليه بازي سكوت كرد و سرانجام در يكي از شماره هاي اوليه سال 2006 مجله Game Informer بازي در دست ساخت خود را معرفي كرد. Irrational تا به حال بازي هايي چون Freedom Force، SWAT 4 و Tribes: Vengeance را تهيه كرده است و بيشتر اعضاي آن از استوديوي Looking Glass‌ به آن پيوسته اند. Looking Glass استوديويي است كه بازي System Shock در آن تهيه شده است. بازيي كه آن را تركيبي از FPS و RPG‌ دانسته اند و Bioshock نيز از سبكي مشابه آن پيروي مي كند.

28651615120070426235002.jpg


بازي در سال هاي ابتدايي دهه 60 رخ مي دهد. جايي در ميانه آبها، كه شما خود را در حال غرق شدن مي بينيد. پس از چند لحظه و با تلاش فراوان خود را به سطح آب مي رسانيد و با جسد هاي شناور بر روي آب و قطعات هواپيماي سقوط كرده اي مواجه مي شويد. هيچ
Cutscene يا نمايشي در آغاز بازي وجود ندارد تا سقوط هواپيما يا وقايع قبل از آن را براي شما شرح دهد. مطمئنا پس از بازيابي حواس خود اولين هدف شما زنده ماندن در اين شرايط دشوار خواهد بود. در پهناي افق به دنبال ساحل يا خشكي اي خواهيد گشت. اما نه در دور دست ها بلكه در وسط اقيانوس شيئي توجه شما را به خود جلب مي كند. نوري در ميانه آب ها ديده مي شود. شما خود را به نزديكي نور مي رسانيد و با سازه اي عجيب روبرو مي شويد كه نردباني بر روي آن قرار دارد كه به اين سازه وارد مي شود. شما از نردبان پايين مي رويد و با جسد بي جاني روبرو مي شويد. جسد را كنار مي زنيد و وارد وسيله زير دريايي مي شويد. با اين وسيله در آب هاي ناشناخته پايين مي رويد و در نزديكي بستر اقيانوس نور و ساختمان هاي شهري زير آبي را مي بينيد. وقتي كه وسيله زير دريايي در محل خود متوقف شد، از آن خارج مي شويد و پا به شهري مي گذاريد كه به نظر مي رسد، زمان در آن متوقف شده است. شهري با ظاهر منحصر به فرد كه در اثر نبرد و گذشت زمان و ورود آب از ديوارهاي شيشه اي آن ويران شده است. به Rapture خوش آمديد!

112427326920070427004559.jpg


بازي همچون System Shock سبكي FPS دارد و همانطور كه گفته شد در شهري زير آبي به نام Rapture اتفاق مي افتد. Rapture در اواسط دهه 40 ميلادي توسط Andrew Ryan پي ريزي شد. رايان، رپچور را محلي براي نوابغ در نظر گرفته بود تا بتواند آن ها را از بحبوحه جنگ جهاني دوم دور سازد و محلي امن براي شكوفايي استعدادهاي آن ها پديد آورد. هنرمندان و دانشمندان اجازه داشتند بدون هيچ محدوديتي به كارهاي خود بپردازند. همه چيز به خوبي پيش مي رفت تا زماني كه دانشمندي به نام Tenenbaum توانست ماده اي تحت عنوان Adam‌ را كشف نمايد. Adam از نوعي حلزون دريايي به دست مي آمد و با تبديل آن به Plasmidها مي توانستند از آن براي درمان بيماري ها و مهمتر از آن، بهبود عملكرد انسان ها استفاده كنند. انسان هايي قوي تر از همه نظر. كاهش اين ماده ارزشمند باعث پديد آمدن جنگ داخلي در رپچور شد. مصرف اين ماده باعث شده بود مردمان رپچور بسيار خشن تر، قوي تر و خطرناك تر از انسان هاي عادي باشند و تاثيرات جانبي اين ماده باعث شده بود كه ظاهر آن ها تغيير شكل دهد و تبديل به موجوداتي جهش يافته شوند. اين وضعيت، افراد موجود در رپچور را به دو دسته تقسيم كرده بود. دسته اول افرادي بودند كه تبديل به موجوداتي كاملا غير عادي شده بودند و تحت فرمان رايان بودند و دسته دوم افرادي بودند كه در مخفي گاه هاي خود پنهان شده بودند و به دنبال راه فراري براي خلاصي از اين شهر مي گشتند.

82712619020070426235119.jpg


اين وضعيت و كمبود Adam باعث شده بود كه محيط شهر بسيار خطرناك و نا امن شود. در رپچور جديد، موجودات دختر بچه مانندي به نام Little Sisters به همراه محافظانشان (Big Daddy ها) مامور جمع آوري و بازيافت Adamها از بدن اجساد موجود در سطح شهر شده بودند. در دنياي جديد پس از كشف Adam اين ماده بعنوان طلايي ارزشمند بود كه با آن هر كس مي توانست قدرت هاي خارق العاده اي پيدا كند يا بيماري هاي خودش را از بين ببرد.
Plasmidهاي به دست آمده قدرت هاي مختلفي را به مصرف كننده هاي خود مي دهند (كه يكيشان شخصيت شما در بازي باشد). مثلا Enrage شما را قادر مي سازد كه موجودات را به جان يكديگر بيندازيد، طوري كه يكديگر را دشمن هم بدانند. يا با استفاده از Cryo-Field قادر خواهيد بود كه دشمن خود را به يك مجسمه يخي تبديل كنيد.
Bioshock را مي توان اولين بازي اي دانست كه گيم پلي از جنس نسل بعد را (حداقل در حرف) معرفي كرد و طي اين مدت توانسته با طرح هاي فوق العاده خود از يك شهر زير آبي توجه بسياري را به خود جلب سازد.


بازي در 21 آگوست 2007 براي Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد. در كنفرانس X06 مايكروسافت آقاي پيتر مور صحبت از اختصاصي بودن اين بازي براي اين دو سيستم كردند. اما طبق شواهد و گفته هايي كه تا به حال شده به نظر ميرسه كه بازي براي مدت مشخصي اختصاصي باشه و بعدا براي PS3 هم عرضه بشه.

در اين تاپيك هم اميدوارم تا زمان عرضه بازي، با كمك ديگر علاقمندان به اين بازي مجموعه مطالبي جمع آوري كنيم. مطلب بالا تنها مقدمه اي از بازي مورد نظر بود كه فكر مي كنم براي آشنايي اوليه با بازي كافي بوده باشه.
لطفا از زدن پست هاي بي مورد پرهيز كنيد تا بتونيم حجم تاپيك را تا عرضه بازي (چهار ماه ديگر) در كمترين حد خود نگه داريم.

با تشكر از همه براي همكاري هاي آيندشون ... :cool:
 
آخرین ویرایش:

Behzad

Come on it's time to go
Administrator
Sep 22, 2005
5,824
نام
بهزاد
خب منم بالاخره بازی رو نصب کردم

رزولوشن 1024 768
High Setting و همه‌ی گزینه‌ها روشن به جز Force Global Lighting
فریم از 15 پایین‌تر نیومد و از 30 هم بالاتر نرفت

حالا باید برم جلوتر ببینم چجوری میشه

من این bioshock بدون کرک رو گرفتم ولی موقع دومین load بازی بازی هنگ میکنه
مشکل چی هست؟

منم همینو گرفتم و مشکلی نداره
احتمالا مشکل از سیستم شماس
 

amirpers

کاربر سایت
Oct 14, 2006
1,409
نام
امیر
نخیر درست نمیشه که نمیشه . من با هزار بدبختی Save قبلیش رو لود کردم اما وقتی که میرسه به همون نقطه قبلی ( یه جاییه که تو نقشه نوشته Goal ) دوباره می پره بیرون یا سیستم ریست میشه . دیگه هم نمیشه اون سیو رو لود کرد و همش از فایل Exe ایراد می گیره و ارور می ده .
تو ویندوز ویستا هم نصبش کردم ولی اجرا نشد .
یعنی هیچ کس این مشکل رو نداشته ؟ تازه وقتی که تو آپشن بازی هم تغییرات می دم مثلا زیرنویس رو فعال می کنم ، وقتی از بازی خارج می شم و دوباره وارد میشم ، به حالت اول برگشته !
منم همینو گرفتم و مشکلی نداره
احتمالا مشکل از سیستم شماس

این نسخه بدون کرک داستانش چیه ؟ مگه بدون کرک هم اجرا میشه ؟
 
آخرین ویرایش:

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
پسر این big daddy ها عجب عظمتی دارن....آدم میبینه اینا رو کلا کپ میکنه :eek:
من فعلا فقط اینا رو 2 بار دیدم....یه بار که ترتیب اون مرده رو میده....یه بارم که توی راهروی بغل دستیم داشت راه میرفت و از صدای پاهاش و صدای مخوفی که از خودش در میاره فهمیدم بغل دستمه...

میگم تا بهش کاری نداشته باشیم که شاخ به شاخ نمیکنه با ادم؟؟؟ چون اون جوری که اون یارو رو کشت فکر نمیکنم شانس مبارزه ای باهاش داشته باشی!!!
 

shervinrs

کاربر ویژه
کاربر سایت
Mar 9, 2006
401
نام
شروين
من این bioshock بدون کرک رو گرفتم ولی موقع دومین load بازی بازی هنگ میکنه
مشکل چی هست؟
نخیر درست نمیشه که نمیشه . من با هزار بدبختی Save قبلیش رو لود کردم اما وقتی که میرسه به همون نقطه قبلی ( یه جاییه که تو نقشه نوشته Goal ) دوباره می پره بیرون یا سیستم ریست میشه . دیگه هم نمیشه اون سیو رو لود کرد و همش از فایل Exe ایراد می گیره و ارور می ده .
تو ویندوز ویستا هم نصبش کردم ولی اجرا نشد .
یعنی هیچ کس این مشکل رو نداشته ؟ تازه وقتی که تو آپشن بازی هم تغییرات می دم مثلا زیرنویس رو فعال می کنم ، وقتی از بازی خارج می شم و دوباره وارد میشم ، به حالت اول برگشته !
تا جايي كه من فهميدم مشكل Crash شدن بازي (كه منم چند مورد داشتم) بيشتر به خاطر سنگين بودن بازي براي كامپيوتر شماست. سعي كنيد بازي رو بعد از بالا اومدن سيستم (بدون اينكه برنامه هاي ديگه اي رو اجرا كرده باشيد) اجرا كنيد. Anti Virus يا برنامه هاي نظير اين رو ببنديد يا Disable‌ كنيد. اگر هنوزم مشكل داريد از آپشن هاي گرافيكي بازي كم كنيد. من بعد از Off كردن High Detail Shaders ديگه مشكلي نداشتم. اما اگر فقط همين گزينه رو روشن نگه دارم بازي Crash ميكنه. (فك مي كنم اين مشكل مربوط به رم پايين كارت گرافيكم بايد باشه)
ضمنا بعد از Crash شدن بازي همه آپشن هايي كه تنظيم كرديد مي پره و دوباره بايد همه چيز بازي رو تنظيم كنيد. ضمنا بعضي وقت ها Quick Save‌هاتون هم از بين ميره. پس مواظب باشيد.
اگر بازم حل نشد، محل دقيقت رو بگو تا من يا كس ديگه اي Save رو برات آپلود كنه.

میگم تا بهش کاری نداشته باشیم که شاخ به شاخ نمیکنه با ادم؟؟؟ چون اون جوری که اون یارو رو کشت فکر نمیکنم شانس مبارزه ای باهاش داشته باشی!!!
نه باهات كاري نداره. اما براي بدست آوردن Adam از Little Sister ها بايد ترتيبشون رو بدي. اونجا تازه عظمت رو متوجه ميشي ;)! مخصوصا يكي دو بار اول!

راستي من به اين نتيجه رسيدم كه بايد از خير بيشتر آپشن هاي گرافيك بگذرم. فريم بالاتر رو به گرافيك ترجيح ميدم (وقتي كه شلوغ ميشه، مخصوصا با Big Daddyها اگر فريمتون پايين باشه كارتون تمومه). فقط دو سه تا آپشن آخر رو نگه داشتم. Force Global Lighting هم اگر خاموش باشه بهتره. چون اگر روشنش كنيد محاسبات نورپردازي بازي ساده ميشه و تعدادي از سايه هاي توي محيط اشتباه ميشن.
من اواخر بازيم. تا حالا كه خيلي خوب بوده.
 

Harry Potter

کاربر سایت
Nov 25, 2005
834
شما در هر صورت حتما باید پچی رو که برای ساپورت Sm 2.0 ریلیز شده بگیرین!سی پی یو و رمت مثله منه!اگه اون پچی که گفتم خوب کار کنه میتونی یه حورایی کنار بیای!

سلام
دمت گرم ;)خيلي خوشحالم كردي:cheesygri
اين پچي رو كه گفتي از كجا بايد بگيرم؟
از خوشحالي نمي دونم چي كار كنم هي مي پرم بالا پايين:bash:

باز هم ممنون


پ.ن.اگر اون پچي رو كه گفتي تورنت هم باشه اشكالي نداره اگر هم نبود همون معمولي هم خوبه.
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
باز هم ممنون


پ.ن.اگر اون پچي رو كه گفتي تورنت هم باشه اشكالي نداره اگر هم نبود همون معمولي هم خوبه.
این پچ همش 44 kb حجم داره و توی www.gamespot.com به راحتی از توی بخش دانلود صفحه بایوشاک پیداش کنی.
 

s01id_sn4ke

کاربر ویژه
کاربر سایت
Sep 23, 2005
721
نام
فرهنگ
منم بالاخره بازی رو نصب کردم.فریم ریتمم خوبه اما یه مشکلی هست.بعضی مواقع بازی می پره بیرون.زمانشم مشخص نیست.مثلا وقتی می خوام سیو کنم یا می خواد بره قسمت بعد.نمیدونم چشه.کسی همچین مشکلی داشته؟
 

smsh56

کاربر سایت
Mar 18, 2007
27
با سلام
من بازی را در 1 دی وی دی از سرزمین رایانه خریدم بعد از نصب حدود 5.5 گیگ جا گرفت اما وقتی اجراش میکنم صداش مشکل داره می خوام بدونم کسی این مشکل را داره یا مشکل از کجاست؟
 

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
منم بالاخره بازی رو نصب کردم.فریم ریتمم خوبه اما یه مشکلی هست.بعضی مواقع بازی می پره بیرون.زمانشم مشخص نیست.مثلا وقتی می خوام سیو کنم یا می خواد بره قسمت بعد.نمیدونم چشه.کسی همچین مشکلی داشته؟

فرهنگ جان من این مشکل را داشتم رزولوشن بازی را روی 800X600 گذاشتم و اون گزینه که برای برای shder هست را off کردم دیگه هیچ مشکلی پیش نیومد
 

Harry Potter

کاربر سایت
Nov 25, 2005
834
این پچ همش 44 kb حجم داره و توی www.gamespot.com به راحتی از توی بخش دانلود صفحه بایوشاک پیداش کنی.

سلام
دستت درد نكنه (: .كجا بايد كپي كنم؟
من امروز به يكي از فروشگاه هاي سي دي فروشي زنگ زدم (سي دي باران)كه ببينم اين بازي رو داره به من گفت كه بازي رو چون مشكل داشته و ناقص بوده نياورده حالا من توي رشت هستم بازي رو از كجا مي تونم تهيه كنم؟مال چه شركتي رو شما گرفتي و اجرا كردي؟;)
 

smsh56

کاربر سایت
Mar 18, 2007
27
من بازی را در 1 دی وی دی از سرزمین رایانه خریدم بعد از نصب حدود 5.5 گیگ جا گرفت اما وقتی اجراش میکنم صداش مشکل داره می خوام بدونم کسی این مشکل را داره یا مشکل از کجاست؟
حتی روی 600*800 بازی کردم اما بازم صداش مشکل داره

اشکال صدای بازی از کجا می تونه باشه؟
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
دستت درد نكنه (: .كجا بايد كپي كنم؟
توی read me نوشته باید چی کار کنی....ولی اگر عجله نداری باید چند ساعتی صبر کنی تا من اینجا به صورت فارسی برای همه توضیح بدم
 

Elvish Hero

Channeling La Masia
کاربر سایت
Sep 23, 2005
4,143
آقا من همه چی رو گذاشتم رو High روزل هم1024(رو مانیتور 15)همه چیم روشن و اینا،فریم در حد 7-8 میداد!!ولی خوب مسئله اینه تو این حالت لبه ناصاف یا همون به قول خارجی ها Jaggies تو بازی وجود داشت!همون اول دسته اون آسانشوره رو از کنار که نگه میکردی صاف نبود!حالا من که قرار نیست با High بازی کنم ولی خوب چرا این مشکلو داره،بقیه دوستان چیزی متوجه نشدن؟!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر