جسارتا , این عین متن شماست : طبق اخباری هم که اومده ظاهرا دیگه برنامه خاصی برای ادامه 2042 ندارن تهش ی مپ ریورک دیگه بدن و خدافظ
طبق اخباری که اومده معنیش نظر شخصیه ؟ در بهترین حالت شما برداشت شخصیت رو از یک خبر موثق نوشتی که تو اون گزارش مالی (به نظر من و چیزی که تا بحال گزارشات مالی رو خوندم) اصلا احتیاجی نبوده که راجب به محتوای فصلی و ... 2042 حرفی زده بشه + قبلا هم گفتم بهتون , اصلا شما هرکدوم رو 100000 ساعت بازی کرده باشی / چه ربطی داره که اتفاقات یک استدیو رو بتونی درست آنالیز کنی! توسعه دهنده های اصلی بتل V چند ماهه پیش گفتن امکان نداره تو 6 ماه بشه یک مپ رو ریوورک کرد! ولی دیدیم که شد! من و شما از توسعه دهنده که زیر نظر اون مجموعه و اتفاقاتِ پیرامون فراستبایت کار کرده که بیشتر نیستیم , هستیم ؟
من هم با پیستول C93 بتلفیلد 1 جزو تاپ 3 دنیا بودم! این یعنی حرف من سنده و به من اکتفا کنید ؟
بیــخیال
نه همه ی این برنامه ریزی ها برای وی هم نبود / همین الان شما چه برنامه ریزی فراتر از تصوری از بازی دیدی که اگر ایجاد نشد بگی این پروژه کنار گذاشته شده ؟
فقط و فقط اشاره شده که برای فصل جدید - یک لول جدید (بخونید مپ) + یک مپ قطعی ریوورک خواهیم داشت - باقی صحبت ها فعلا در حد داریم روش کار میکنیم و وقتی قطعی تر شد خبرش رو بهتون اعلام خواهیم کرد زده شده - نمیدونم مثلا اضافی کردن گانهای پرتال به بخش اصلی / یا ریوورک مپ اربیتال و مانیفست
+ اصلا و ابدا این مسیر بی راهه نیست! اینکه کامیونیتی اعتراض به ساختار مپ ها داشته و یکی از بزرگترین مشکلات بازی که از روز عرضه تلقی میشده رو داره فیکس میکنه بیراهست ؟!
چرا اینجوری برداشت میکنین ؟ بعید میدونم کسی مخالف این حرف باشه که این بازی بی نهایت پتانسیل برای بهتر شدن تو هر بخشی رو داره - تو هر بخشی که نگاه کنید با فیکس کردن یک سری مشکلات بازی میتونه ضعف های خودش رو پُر کنه و تجربه بهتری رو ارائه بده - که مشخصا یکی از بزرگترین این ضعف ها طراحی مپ های بازی بوده / شاید یکم بی رحم گانه به نظر بیاد ولی توسعه دهنده ها هیچ مسئولیتی در قبال این مشکلات (منظورم بحث طراحی مپ ها و همین ریوورکِ مپ هاست نه مثلا مشکلات پرفرمنسُ رجیستر نشدن تیر و ... ) نباید داشته باشن - چرا که بازی بتا داشته / مهلت تست داشته و خریدار کلی میتونسته آنالیز های مختلف رو از بخش های مختلف بازی در اینترنت ببینه
به نظر من زشت اینه که خریدار سوار موج هایپُ هزار اتفاق تبلیغاتی دیگه میشه و چشم بسته خریدی رو انجام میده - اگر منِ خریدار چشم و گوش بسته این محصول رو خریدم , متاسفانه حقمِ که تمام این بلایا سرم بیاد
استدیو قول داده چهار محتوای فصلی برای بازی منتشر کنه و از برخی از مشتری ها پولش رو گرفته - اگر که انجام داد - دمش گرم - پول ما هم حلالش - اگر که به هر نحوی انجام نداد و زد زیرش! اولین بار هست که تو 2042 مشتری میتونه به حق از محصول کمپانی شکایت رسمی کنه و دهن کمپانی رو ...
تا امروز هیچ کس! (به نقل از تام هندرسون که در اون شلوغی انتقادات با وکیل صحبت کرده بود) حق شکایت رسمی از بد عهدی رو از این بازی نداشته
یه فکت جالب بهت بگم ته مطلب رو بخونی! هیچ توسعه دهنده ی رسمی از کمپانی نیومده بگه محتوای فصلی ما بیشتر از یک خیار و دوتا موز داره! که اگر نداشت تو بتونی شکایت کنی
یعنی منی که 4 ماه قبل از عرضه بازی - محتوای چهار فصل بازی رو پیش خرید کردم تقریبا با صفر اطلاعات رسمی از نحوه ی ارائه این اتفاقات این پول رو دادم!
فقط و فقط بهم گفته شده چهار اسپشالیست (که باز اون زمان هم گفته شد - گرفتن اسپشیالیست ها پولی نیست) و چهار بتل پس بهت داده میشه که محتوای کازمتیک دارن
اون خبره هر فصل دوتا مپ اصلی داره / دوتافرعی داره / ان گان داره و ...! اصلا رسمی نیست! حرفِ تام هندرسون بود
اگر قرار به شکایت باشه باید از این بنده خدا بشه که اون هم چیزی رو امضا نکرده و یک واگن به این قطار هایپ بازی اضافی کرده
این بحث تعداد پلیر بیشتر تو بازی = بازی بهتر و موفق تر بودن - برای من شخصا بی نهایت پوچِ!
و تعجبم از شماست که دقیقا جوابش رو به خودتون چند ماهه پیش دادم و به نظر میومد جواب رو کاملا گرفتید -ولی الان دوباره دارین بعد 30 صفحه بیانش میکنین!!
باز همون بحث های 30 صفحه پیش رو که بستیم دارین باز میکنین!
اما چون بحث دوستمون رو پیش کشیدید - اینبار بهتون بگم که نظر من به نظر علی جان نزدیک هست - من از تجربه کنسولیم صحبت میکنم نه پی سی 100 دلاری یا 10 هزار دلاری
هیچ بازی ی! با توجه به وسعت اتفاقاتی که در لحظه در این بازی رخ میده و ثبت میشه (به عنوان مثال 128 پلیره بودن مُد راش!!)
روی کنسول های نسل نهی وجود نداره که بتونه حتی نزدیک به مسائل تکنیکی این بازی عمل کنه!
دقت کنین هیچ بازی یی! نه خود بتلفیلد های قبلی! نه هیچ بازی AAA یا حتی Indie دیگه ی!
128 پلیر با اون حجم از تعاملات مکانیزمی سر یک بمب 1 متری - رو زمینُ هوا از راه دور و نزدیک روی یک بمب درگیر میشن + گردبادُ رعدُ برقی که همزمان اتفاق میوفته
یا طوفان شن Hourglass که نزدیک ترین تجربش همون بتلفیلد یک بود! بدون اغراق اینجا 100 لول خفن تر و پر جزئیات تر در 2042 اجرا میشه
کجا شما همچین چیزی رو شبیهش رو , روی نسل نه دیدی که 2042 رو نسل هشتی حساب میکنی ؟!
ویدئو پایین تصویر چند ثانیه از گیم پلی خودم هست که حدودا 9 ماهه پیش در مد برکتروئه 128 پلیره رکورد کردم - بازی روی کنسول Ps5 کاملا 60 فریم و با رزولیشن هدف 4K اجرا میشه (البته که Res داینامیک هست)
View attachment 267876
+ این صحنه اگر HUD نداشت میتونستم به عنوان سینماتیک ترین صحنه ی مولتی پلیر نسل نهم در این وسعت ( باز منظور 128 پلیره بودن هست) به خود کمپانی برای تبلیغاتش بفروشم
++ اصلا و ابدا نمیشه این رو کتمان کرد که بتلفیلد وان در خیلی از لحظات ایکس برابر این بازی اتمسفر درگیر کننده تر و ریز دیتیل های بیشتری رو بعضا در خودش جا داده , یا نمیدونم مدرن وارفر 2019 در برخی لحظات لذت بخش ترین مکانیزم های گیم پلی رو تقدیم به مخاطبش کرد - اما تو همین 2042 بیش از هر بازی دیگه ی شما میتونین اتفاقات گرافیکی خیره کننده ی ببینی که تو هیچ بازی دیگه ی سایش رو هم نمیبینی ...