سکتور اول مپ hourglass اصلا طراحی خوبی نداره اکثرا وقتی دیفندر هستیم تو دو سه دقیقه سکتور رو از دست میدیم اصلا به مهارت و بد بازی کردنو این چیزام ربطی نداره چون علاوه بر طراحی خیلی بد به نظرم تعداد وسایل زرهی و هوایی هم بالانس نیست ، سه تا تانک ، سه تا هلیکوپتر ، یه جنگنده ، سه تا هاورکرفت میریزن رو سکتور و واقعا دیگه کاری نمیشه کرد ، این هاورکرافت ها هم که شده مایه و اسباب مسخره بازی یه عده راه بیفتن فقط شصت نفر رو زیر بگیرن بعدم تو اونجاشون عروسی بگیرن ما خیلی کیل گرفتیم ، این از دیفندر بودن ، اتکر هم که باشید سکتور آخر رسما کابوسه ، یکی از دوستان اشاره کرد به فاجعه بودن طراحی سکتور آخر مپ hourglass ، مپ kaleidoscope هم سکتور آخرش آنچنان تعریفی نداره ولی باز حداقل از دو جهت قابلیت نفوذ داره و باز یه تاکتیکی میشه اجرا کرد ، من نمیدونم استودیویی که 15 ساله داره مولتی پلیر میسازه و تمرکزش هم روی مولتی پلیر بوده همیشه واقعا انقدر سخته یه حداقل استانداردی رو تو طراحی مپش رعایت کنه و گند نزنه به لذت آدم ، BF2042 هم که کلا بخش داستانی نداره بگیم تمرکز تیم روی دو قسمت بوده نتونستن خوب در بیارن ، توی حداقل سه سال زمان ساخت بازی 6-7 تا دونه مپ با دو تا دونه مود دیگه جای هیچ ضعف اساسی نباید وجود داشته باشه و هیچ توجیهی هم نداره ، پورتال هم فکر نمیکنم بار سنگینی روی دوش تیم انداخته باشه ، مشکل باگ و این جور چیز هام به کنار ، در کل دو تا مپی که اسم بردم شدیدا به تجربه بازی لطمه میزنن با توجه به این که کلا 7 تا مپ داریم ، و به نظرم تعداد وسایل زرهی و هوایی هم باید کم بشه و بعضی هاشون هم قطعا باید نرف بشن به خصوص هاورکرفت ،مشکل مهم آخر هم که میخوام به دوستان بگم مشکل تیکت در مود برکترو هست که واقعا مسخرست ، تیم اتکر با 600 تا تیکت بازی رو شروع میکنه ، تیم دیفندر بر فرض مثال میاد تو سکتور اول 300 تا تیکت تیم اتکر رو میزنه بعد که تیم اتکر میاد یه سکتور جلو بازی زرتی میاد دوباره 300 تا تیکت میده به تیم اتکر و کاملا پر میکنه تو BF5 اگه اشتباه نکنم 100 تا از تیکت های اتکر رو دوباره پر میکرد که کاملا منطقی بود ، در کل من این نقاط ضعف رو تا این جا که تا لول 50 اومدم بالادوست داشتم با بقیه دوستان در میون بزارم
قشنگ میدونم شما چه حسی داری راجب به مد برکترو , برای من 100 بار این حس ها اتفاق افتاده و چه حرصی هم خوردم .
جدا از این قضیه که لید دیزاینز مپ ها گفته مشکلات رو میدونیم و داریم روش کار می کنیم . باید بگم سطح پلیرها هم خیلی مهمه رفیق .
شاید باورت نشه . من وقتی از سرورهای اروپا به میدل ایست میرم یا برعکس / اصلاپیشرفت در بازی متفاوت میشه . حتی حتی! کراس پلی رو روشن یا خاموش هم میکنی فرق رو میبینی!
مثلا بگم / اینقدر پلیر های پلی استیشن خستن(اروپا) / یک راند کامل به عنوان اتکر نمیتونستیم آبجکت اول BreakAway رو بگیریم ! اینقدر که تیم ما خسته بود و دیفندر ها خوب جا گیری کرده بودن . حالا برعکسش تو کراس پلی روشن و سرورهای میدل ایست . ما دیفندر بودیم . کل BreakAway تو 20 دقیقه جمع شد
یا تو مپ Kaleidoscope اون آبجکت وسط مپ رو که یه بیلدینگ بزرگیه نمیتونستیم پوش بدیم!! (باز هم پلی استیشن / باز هم اروپا)
اما وقتی کراس پلی رو روشن میکنم و میرم سرورهای میدل ایست . اتکر اینقدر وحشی میشه که بارها شده همون Hourglass رو تو 20 دقیقه به عنوان اتکر جمع کردیم!
یا اربیتال وقتی اتکر هستی! رسما گرفتن اون برج از دیفندر جهنمه! شاید 90 به 10 نشه گرفتش .
این یک بخشیش مربوط به پلیرهای بازیه که اصلا تلاشی برای شناخت بازی (مخصوصا تجهیزات)نمیکنن / یک بخش بزرگیش هم همون چیزیه که شما گفتید / بد بودن دیزان مپ و سکتورها!
مثلا کافیه برای اون آبجکت HourGlass برج روبروش که چهار آسانسور داره رو فتح کرد / با تیم پلی پوش داد اون برج رو گرفت و بعد حمله کرد به آبجکت اصلی . اما پلیرها اصلا تلاشی برای اون ساختمون دسته جمعی انجام نمیدن . تلاش میکنن ها! اما دو نفر! با دو نفر که کار راه نمیوفته! هی از زیر آبجکت اصلی میرن بلا!
اون بالا هم که 8 تا تانکُ 18 تا شیلدُ 32 تا هاورکرافت منتظرته
یه ویدئو چندروز پیش دیدم . تو همون آبجکت طرف لوله ی تانک رو گذاشته درست دم در ورودی آسانسور
یا اون همه ساختمون دیگه داره اون مپ / چهارتا اسنایپر برن جاهای دیگه خط بگیرن / ویکل هارو با تیر HighPower اسنایپ لول 60 بزنن . با چهارتا تیر اون اسنایپ میشه تمام ویکل هارو زد!
هلی کوپتر که رسما دوتا هیت بخوره تمومه! یا نمیدونم با دوربین Soflam! من ندیدم اصلا کسی از این ابزار استفاده کنه! تو 80 لولی که آپ کردم شاید 3 نفر!
اون ابزار وحشتناک خوبه واسه زدن هرنوع ویکلی تو بازی!! اینکه همه میگن ویکل ها OP هستن درسته! اما اینقدر ابزار خفن هست واسه زدنشون و کسی نمیشناسه که نگو!
یا نمیدونم وقتی اون هواپیمای عمود پرواز میره که بالای برجها نیرو پیاده کنه / همه نشستن توش منظره رو تماشا میکنن . دِ آخه لعنتی بپر بزار ما هم ریسپاون بشیم دیگه . چیرو نگاه میکنی
این یه ساید قضیه است که مربوط به پلیر هاست . یه سایدش هم مربوط به هسته ی بازیه که مشکل داره! مثلا بازی اصلا نباید اجازه بده اون بالا ویکل کال بشه! یعنی چی اون بالا WIldcat کال کنی!
یا نمیدونم وقتی اسپشیالیست دوزر(شیلد دار) رو بر میداری تیرها کاملا از توش رد میشن!! اصلا این یه باگه! وقتی سوار آسانسور میشی تیر از تو شیلد رد میشه(گفتن تو این آپدیت فیکس کردن)
به قول شما باز آبجکت آخر کالدیسکوپ خوبه! چهارتا ساید داره / چهارتا بالا پائین داره! دوتا ساختمون داره . یا نمیدونم اربیتال کلی رپل داره / آسانسورهاش راه های ارتباطی زیر آبجکت رو پوش میدن . ولی HourGlass وحشتناکه! ساختمون اصلی و آبجکت آخر رسما یه هلی پد داره / چهارتا در لخت برای آسانسور .
یک نکته رو هم راجب به تیکت گفتین / هفته ی اول دسترسی زودهنگام تیکت اتکر نصف اینی بود که شما الان میبینی / خیلی سریع بازی تموم می شد به نفع دیفندر ها / اومدن 2x کردن تیکت اتکر رو . اما مشکلی که شما اشاره کردی رو حل نکرد . یه آبجکت میگیرن کامل ریست میشه تیکت هاشون . تو بتلفیلد V / به ازای هر ثانیه که یک دیفندر نتونسته باشه به خط عقب گرد آبجکت ها برگرده / یه تیکت به تیم اتکر اضافی میشد .
مثلا 25 تا پلیر جا موندن / تو سه ثانیه 75 تا تیکت به اتکر میداد .دیفندر مجبور بود حتما برگرده به خطوط عقب تر(مارک هم میشد تازه!!) اینجا نه! اینقدر سیستم پردازش ضعیفه که به فرد عقب مونده میگه اگر برنگردی تا این تایم میمیری!
یه نکته ی دیگه رو هم من اضافی کنم / کلا هسته ی برکترو وقتی میشه 64 به 64 . برای دیفند کردن از آبجکت دهن آدم سروریس میشه . میشه مگه 64 نفر آدم رو که به هر نحوی دارن میدوئن سمت آبجکتت کنترل کرد ؟!! دو تارو روبروت زدی! 10 تارو روبروت زدی! یه اسکواد خوب تو اتکر ها باشه / ساندنس بردارن بیان پشت آبجکت کار تمومه! فاتحه آبجکت رو باید خوند .
این بالانس تا زمانی که پلیرها گوشه گوشه ی مپ رو نشناسن و هسته ی خود بازی هم فیکس نشه اتفاق نمیوفته . میگم بارها شده به عنوان دیفندر عالی بودیم! اصلا من حیرت کردم اینقدر خفن بودیم . اما اکثریت مچ ها اتکر ها رنده میکنن... .
باید کمی صبر کرد / مشکلات اصلی بازی حل بشن / بالانس ویکل و گان پلی کامل اعمال بشه / بالانس آبجکت ها و نقاط ریسپاون اعمال بشه / بعد قشنگ از این مد و درگیریهاش لذت برد . تو آپدیت چندساعت بعد گفتن که کلی تغییرات دادن تو مد برکترو - باید دید این تغییرات تا چه حدی بازی رو بالانس میکنه .
++ خیلی از دوستای ما اینقدر حجم درگیری تو این مُد زیاده! هی میگن بریم کانکوئست یه گوشه خف کنیم کسی کاری به کارمون نداشته باشه
سلام دوست عزیز مرسی از توضیحات همیشگیت - می خواستم بدونم آماری از اینکه کی گیم چت صوتی درست میشه دارین ؟ خیلی مهمه
سلام رفیق . ممنون که میخونی توضیحاتم رو
متاسفانه متاسفانه فعلا در آپدیت پیش رومون این مشکل فیکس نشده (همینی که قراره تا چند ساعت دیگه بیاد) اما تو مطلب دیشب در یک بخش کوتاهی بهش اینطوری اشاره کردن / بزارین براتون ترجمه کنم :
همچنین میخواهیم به شما این اطمینان را بدهیم که به دقت در حال ارزیابی تمایل شما برای بازگشت ویژگیهای قدیمی سری هستیم. تابلوی امتیازات پایان مسابقه، مرورگر سرور و ویژگیهایی مانند چت صوتی موضوعات بزرگی هستند که ما میخوهیم راجب به آنها در یک بخش صحبت کنیم . ما میخواهیم درباره آنها چیزهای زیادی بگوییم اما وقتی چیزهایی داشته باشیم که بتوانیم به شما نشان دهیم . از جمله جزئیات در مورد چشم انداز بلندمدت ما برای ویژگی ها و عملکردهای خاص، به شما باز خواهیم گشت.
*منظورشون اینه داریم تلاش میکنیم برای رفع این مشکلات / اما تا زمانی که کامل اعمال نشده باشن نمیتونیم چیزی بگیم . فکر میکنم حداقل برای رفع این مشکلات باید تا یک ما آینده صبر کرد . گفتن آپدیت بعدی (سومین آپدیت) بزرگترین آپدیتی خواهد بود که برای تغییرات در بازی اعمال خواهد شد . حالا اینکه تو اون آپدیت این اتفاق میوفته یا میره برای سال 2022 . اصلا معلوم نیست