این حرف که صنعت انیمه قبلا خوب بوده و الان نیست و ... از نظر من کاملا بدون پایه و اساس و الکیه
این حرف رو به همه تعمیم نمیدم ولی بیشتر به نظر میاد چون تعداد زیادی انیمهی سطح بالا رو تو تعداد سالای کمی دیدین الان همش انتظار دارین هر سال نصف انیمه ها شاهکار باشن !
اصلا همچین چیزی وجود نداره ! کدوم صنعتو دیدین که این مدلی باشه ؟
هر صنعیتم مسلما در جهت خواست مخاطباش پیش میره که اینجا مخاطب ژاپنی تعیین کنندهی اینه که چی ساخته بشه و نشه در نتیجه در مقابل اینکه شما میای میگی صنعت داره نابود میشه باید در نظر بگیری یه عده ای که اتفاقا صنعت داره با پولی که همونا خرج میکنن پیش میره نظرشون اینه که خیلیم خوبه در شرایط فعلی !
جدای از اون مگه انیمهی سطح بالا کم داریم ؟ حالا چون دوستان با ناروتو و ... خاطره دارن دلیل نمیشه کارای شونن خوب کم باشه ! از شوکوگکی نو سوما تا مای هیرو آکادمیا و بالروم ئه یوکوسو و اخیرا بلک کلاور همه تو همین سالای اخیر وارد شد.
یا از نظر کلی تو همین سال ۲۰۱۷ ما شاهکاری مثل فصل دوم shouwa genroku rakugo shinjuu رو داشتیم ! kuzu no honkai داشتیم ( که حداقلش کلیشه ای که دوستان میگفتن نبود)
فصل دوم KonoSuba
kobayashi-san chi no maid
little witch academia
3gatsu no lion
acca-13-ku-kansatsu-ka
فصل دوم boku no hero academia
فصل دوم shingeki no kyojin
Re:creators
saenai heroine no sodatekata ♭
Tsuki ga Kirei
Sagrada Reset
Natsume Yuujinchou Roku
Uchouten Kazoku 2
و ....
اینا فقط کارایی خوبی هستن که تا آخر بهار ۲۰۱۷ اومدن ! جدا از اینکه شاهکار هستن یا نه ( که بعضیاشون هستن ! ) حداقل هرکدوم کارای خوبی تو سبکای متفاوتن بعد چطور میاین میگین کلیشه من نمیدونم
بله مسلما هر سال هم تعداد زیادی انیمه داریم که کلیشه باشن ! اما این چیزیه که هر صنعتی ! داره، یه صنعت نشون بدین که کلیشه نداشته باشه.
فن سرویسم چیز طبیعیه که هر صنعتی داره که اونم بر میگرده به سلیقهی مخاطبی که از اون محصول استفاده میکنه و سازنده محصولی رو که داره ارائه میده برای خریدن توسط همون مخاطبه پس طبیعیه که بیاد و از این شیوه ها استفاده کنه ( حالا یه سری خوششون میاد یه سری نه )
بازم میگم مشکل اصلی اینه که دوستان پشت سر هم بهترین انیمه های چندین سال رو تو مدت زمان کمی دیدن و الان احساس میکنن هر فصل شاهکار ندارن (یا اینکه خیلی از کارایی که میاد رو نمیبینن که این کارا دقیقا میشن همونایی که بوق و کرنا نمیشن و کمتر دیده میشن در عین کیفیت فوق العاده ای که ممکنه داشته باشن) در حالی که این طبیعیه اگه هر فصل شاهکار داشتیم ( که بازم اگه نگیم شاهکار هر فصل یه انیمه لااقل خیلی خوب و عالی داریم ) باید تعجب میکردیم
===============================================================================
درمورد Netflix هم تا وقتی آزادی عمل رو به سازنده بده و فقط دخالتش در حد بودجه باشه (عمرا
) خیلی عالیه همین Devil Man Crybaby رو اینکارو کردن که خوب شد ولی در عوض مثلا Blame! رو ساختن که اگه مانگا رو بخونین میفهمین چه اقتباس فاجعه ای بود !!!
باید مدت بیشتری بگذره تا معلوم بشه تأثیر Netflix رو صنعت مثبته یا منفی چون با این مقدار بودجه ای که داره وارد میکنه ممکنه بعدا خیلی تأثیر بذاره رو استدیوها و باعث تغییر کل صنعت بشه که این میتونه انیمه رو از اون اصل خودش دور کنه و شاهد انیمه های خیلی بیشتری که مطابق با سلایق غربی ساخته میشن باشیم.